eitaa logo
یادداشتها و برداشتها✍
49 دنبال‌کننده
63 عکس
142 ویدیو
5 فایل
ارتباط : @rahmani1359
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺نماز دهه اول ذی الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد. 🔴کیفیت نماز ♦️نماز دهه اول ذی الحجه در ده شب اول این ماه (از غروب آخرین شب ماه قبل تا شب عید قربان) و بین نماز مغرب و عشاء باید خوانده شود. ♦️این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از تکبیره الاحرام ابتدا سوره حمد و بعد سوره اخلاص و سپس باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف خوانده شود. ♦️وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ ♦️بعد از خواندن آیه، نمازگزار باید به رکوع رفته و پس از آن دو سجده به جا آورد. در رکعت دوم بعد از دو سجده تشهد و سلام گفته می‌شود. 📚مفاتیح الجنان
⭕️ گزیده وصیت‌نامه الهی - سیاسی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «میثاق‌نامه »: 🔸 خدایا برای دفاع از دینت، دویدم و افتادم و بلند شدم 🔹 خدایا ثروت دستانم وقتی است که سلاح برای دینت به دست گرفتم 🔸 خدایا ثروت چشمانم گوهر اشک دفاع از مظلوم است 🔹خدایا سپاس که مرا از اشک بر فرزندان فاطمه(س) بهره‌مند نمودی 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی شماست 🔹خدایا سپاس که سرباز خمینی کبیر شدم 🔸 سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر نظام آسیب ببیند، دین از بین می‌رود 🔹 خدایا شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام، قرار دادی 🔸امام، اسلام را پشتوانه ایران کرد 🔹 خدایا مرا بپذیر آنچنان که شایسته تو باشم 🔸به فرزندان شهدا به چشم ادب و احترام بنگرید 🔹در رقابت‌ها و مناظرات، دین و انقلاب را تضعیف نکنید 🔸با فرزندان و پدر و مادر شهدا همیشه مانوس بودم 🔹در مسائل سیاسی، ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید 🔸دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند 🔹امروز به تقدیر الهی از میان شما رفته‌ام 🔸 نیروهای مسلح را برای دفاع از اسلام و کشور احترام کنید 🔹به فرزندان شهدا به چشم ادب و احترام بنگرید 🔸فرزندانتان را با نام و تصاویر شهدا آشنا کنید 🔹فشار دشمنان، شما را دچار تفرقه نکند 🔸خدایا ثروت چشمانم، گوهر اشک بر حسین‌فاطمه است 🔹 حرمت ولایت فقیه را حرمت مقدسات بدانید 🔸اگر خیمه جمهوری اسلامی آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام و قرآن آسیب خواهد دید 🔹 برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنید 🔸امروز، قرارگاه حسین‌بن‌علی ایران است 🔹خدایا می‌دانی که دوستت دارم 🔸خدایا! از بی‌قراری جاماندگی سر به بیابان‌ها گذارده‌ام 🔹خدایا! همیشه خواستم که سراسر وجودم را از عشق به خودت پر کنی 🔸خدای عزیز! سالهاست از کاروان شهدا جامانده‌ام 🔹خداوندا مرا پاکیزه بپذیر، آنچنان که شایسته دیدارت شوم 🔸خدایا برای دفاع از دینت، خندیدم و خنداندم، گریستم و گریاندم 🔹خدایا مرا به قافله‌ای که به سویت آمدند، متصل کن.
امام باقر علیه السلام سنگین ترین چیزی که روز قیامت در میزان گذارده می‌شود، صلوات بر محمد و اهل بیت اوست.
امام صادق(علیه السلام) فرمود: ثواب اعمال خیر، براى کسى که براى مردگان انجام مى دهد، براى او و براى آن مرده، هر دو نوشته مى شود. 📚زادالمعاد، ص ۵۷۴
اهمیت غسل جمعه 🌹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : يا عليُّ ، على النّاسِ كُلَّ سَبعةِ أيّامٍ الغُسلُ ، فاغْتَسِلْ في كُلِّ جُمُعةٍ و لَو أنّكَ تَشْتري الماءَ بِقُوتِ يَومِكَ و تَطْويهِ، فإنَّهُ ليسَ شَيءٌ مِن التَّطَوُّعِ أعْظَمَ مِنهُ . ♦️اى على! مردم بايد هر هفت روز يك بار غسل كنند (حمام روند). بنا بر اين هر جمعه غسل كن حتّى اگر لازم شود براى تهيه آب آن ، خوراك روزانه ات را بفروشى و گرسنه بمانى؛ زيرا هيچ امر مستحبى بالاتر از غسل جمعه نیست . 🌹 به نقل از اصبغ بن نباته :كانَ عليٌّ عليه السلام إذا أرادَ أنْ يُوَبِّخَ الرّجُلَ يقولُ لَهُ : أنتَ أعْجَزُ مِن تارِكِ الغُسْلِ يَوم الجُمُعةِ! ♦️على عليه السلام هرگاه مى خواست كسى را سرزنش كند مى فرمود: تو حتّى از كسى كه غسل روز جمعه را ترك مى كند نا توانترى 📚میزان الحکمه، ج ۲
پرسش: رد مظالم را توضیح دهید ؟ پاسخ: اموال و بدهى‌ هایى است که شخص از روى ظلم از دیگران گرفته یا ضایع نموده و به آنها نپرداخته و حکم شرعى آن این است که چنانچه صاحب آن را بشناسد باید به او برگرداند ، و اگر نمى شناسد یا از پیدا کردن او مأیوس است به فقیر متدین صدقه بدهد و براى این کار بنابر احتیاط باید از مرجع تقلید اجازه بگیرد.
🌷 امام صادق (عليه ‏السلام): ✍ يَعيشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَعيشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ يَموتون بِذُنوبِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَموتونَ بِآجالِهِمْ 👌 مردم، بيشتر از آن‏كه با خود زندگى كنند، با احسان و زندگى میكنند و بيشتر از آن‏كه با أجل بميرند، بر اثر خود می ميرند. 📚 دعوات الراوندى ص۲۹۱، ح۳۳
انگار چنین قضیه ای در کار نبوده است! بعد از عملیات مرصاد، خدمت حضرت امام رسیدیم. در آن عملیات از‌‎ ‎‌جمله اهدافی که منافقان کوردل دنبال می کردند، تصرف یا انهدام منطقه‌‎ ‎‌جماران بود و برای این منظور، یگانی مشخص کرده و نقشه توجیهی جماران‌‎ ‎‌و اطلاعات مربوط به پستهای نگهبانی، میزان نیروهای سپاه در منطقه‌‎ ‎‌جماران، روش تصرف و ... را مشخص ساخته بودند که در مدارک به دست‌‎ ‎‌آمده، همه وجود داشت.  آقای شمخانی و سردار رشید و بنده و آقای نجات‌‎ ‎چهار نفری از منطقه آمدیم و ابتدا با حاج احمد آقا ملاقات کردیم و سپس‌‎ ‎‌خدمت حضرت امام رسیدیم. آقای شمخانی توضیحات لازم در رابطه با‌‎ ‎‌عملیات، میزان پیشروی منافقان، نحوۀ سرکوب آنها و ... را بیان داشتند و‌‎ ‎‌توضیح دادند که یکی از اهداف آنها تصرف منطقه جماران بود و به این‌‎ ‎‌ترتیب توضیح دادند که این تعداد نیرو را برای اینجا منظور کرده بودند.‌‎ ‎‌توضیح نظامی موضوع را داده و آن مدارک را هم که همراه ما بود نشان‌‎ ‎‌دادیم. بعد از اینکه توضیحات آقای شمخانی تمام شد، در طول توضیحِ آقای‌‎ ‎‌شمخانی و بعد از آن، حضرت امام به این‌که هدفی به اسم جماران وجود‌‎ ‎‌داشته و احتمال خطری در میان بوده و مساله ای وجود داشته است، اصلاً هیچ‌‎ ‎‌توجهی نشان ندادند. به قول معروف هیچ محل نگذاشتند.  برای خود من‌‎ ‎‌خیلی عجیب بود که امام حتی یک چشمی بلند بکنند، یک اَبرو یا سری تکان‌‎ ‎‌بدهند، بگویند که بله مثلاً خطری وجود داشته و ... اصلاً انگار نه انگار که‌‎ ‎‌اینچنین توضیحی داده شده است. و هیچ توجهی به این قضیه نکردند.  این‌‎ ‎‌آرامش حضرت امام برای خود من خیلی جالب بود. یک موقع آدم از آن‌‎ ‎‌اطمینان روحی و طمانینه، قولی می شنود؛ ولی یک موقع از نزدیک می بیند و‌‎ ‎‌لمس می کند. این مساله واقعاً برای من جالب بود و همیشه در خاطرم مانده و‌‎ ‎‌خواهد ماند که مثلاً امام چقدر بی توجه به این موضوع بودند. بعد از این‌که‌‎ ‎‌صحبت‌های آقای شمخانی تمام شد، ایشان فقط رزمندگان را دعا کردند و‌‎ ‎‌گفتند: من دعا می‌کنم که خدا به شما نصرت دهد.! 📚کتاب امام و دفاع مقدس، نقل خاطره از سردار باقری.
خمس سوغاتى آيا سوغاتى(مثل پارچه، لباس و...) كه برايمان مى آورند، خمس دارد؟ آيات عظام امام، خامنه اى و نورى: خير، خمس ندارد. آيات عظام بهجت، تبريزى، سيستانى، صافى، فاضل، مكارم و وحيد: چنانچه تا قبل از سال خمسى استفاده شود، خمس ندارد.
یکی از کارها معاویه لعنة الله در بدنام کردن امیرالمومنین علی(ع) این بود که در شام به بچه های شامی بره هدیه میکرد و میگفت این بره از جانب معاویه است و زمانی که بچه های شامی با بره خودشون انس میگرفتند و بزرگتر میشدند،عمال معاویه اون بره رو که گوسفند شده بود از بچه ها میگرفتند و میگفتند این کار از جانب علی است و ما به فرمان علی این گوسفند رو از شما میگیریم. در واقع با همین حیله ها کینه حضرت علی(ع) و بچه های حضرت علی(ع) رو در دل مردم شامی کاشت تا جاییکه بعد از واقعه کربلا و اسارت اهل بیت،وقتی از امام سجاد پرسیدند سخت ترین لحظات اسارت برای شما کجا بود؟ ایشون سه بار فرمودند:الشام الشام الشام... دشمنان اهل بیت(ع) برای دشمنی آن حضرت نقشه ها کشیده اند و خرج ها کرده اند. حال از خود بپرسیم ما به عنوان محب اهل بیت(ع) برای ایجاد حب در کودکانمان چه کردیم و چقدر خرج کردیم؟ https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d
راههای ایجاد محبت اهل بیت علیهم السلام در نوجوانان و جوانان 1- اهل بیت دوستدارانشان را دوست دارند باید چنین القاء کرد که رشته محبت و علقه ولایی با اهل بیت، موجب می شود انسان محبوب خدا و رسول گردد و چه موهبتی بالاتر از این؟ طرح این مسئله که ائمه، دوستدارانشان را دوست دارند، ایجاد محبت می کند. روایت در این زمینه، بسیار است. از جمله، این حدیث: کسی به محضر علی (ع) رسید و گفت: «السلام علیک یا امیر المؤمنین و رحمة الله و برکاته، کیف اصبحت؟» سلام و رحمت و برکات الهی برتو، ای امیرمومنان، چگونه صبح کرده ای؟ حضرت سربلند کرد و پاسخ سلامش را گفت و فرمود: «اصحبت محبا لمحبینا و مبغضا لمن یبغضنا» صبح کردم، در حالی که دوستدارانمان را دوست دارم و با دشمنانمان دشمن هستم. ادامه دارد ....
📌مظلومیت علی(ع) بنابر گفته ابن شهاب زُهری(م124ق): بعد از نقل روایت ، شخصی از من پرسید: چرا این حدیث را در نشر نمی دهی، در حالیکه آشکارا می شنوی بنی امیه (ع) را می دهند؟ گفتم: به خدا سوگند از علی(ع) چیزهایی نزد خود دارم که اگر آنها را نقل کنم، حتما کشته خواهم شد. 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج1، ص364.