1⃣
🔵 مبانی کلامی؛
🔷 پیشاپیش: پس از اقدام خردمندانه استاد #مومن_نسب در #عملیات_صیاد که منجر به ضربهای شدید شد به کودتاگران سالِ ۸۸ ، هجمهای با حجمی وسیع از مخالفتها بهسوی ایشان روا شد و گویی علیالظاهر سناریویی بود که از سوی دشمنانِ زخم خرده طراحی شده و با پادوییِ بعضی انقلابیونِ نابخرد در حال اجراست! و معالاسف این انقلابیون به دو دسته تقسیم میشوند؛
1⃣ ناآگاه به گزارههای کلامی و تاریخی و فقهی
2⃣ آگاهانی که با گزارههای کلامی و تاریخی و فقهی آشنائی داشتند ولیکن ناتوان در تطبیقات هستند
🔹بنده عنوانِ صنفِ اینچنین انقلابیها را میگذارم حزباللهی هیئتی و یا هر عنوان دیگری بهغیر از 👈حزباللهی عقلی و فقهی👉 چرا که اینان در این ایام با عبارتپردازیهایی نابخردانه چون:
1⃣ مؤمننسب👈چرا بهانه دست ضدانقلاب داد!
2⃣ مؤمننسب👈اخلاق و اسلام را لگدمال کرد و علوی عمل نکرد!
3⃣ مؤمننسب👈چرا با دشمن صداقت نداشت و ما الگویمان مولا علی بوده و حتی باید با دشمن هم صداقت داشته باشیم!
4⃣ هدف وسیله را توجیه نمیکند و چرا مؤمننسب با وسیله کذب به اثبات حق رفت!
✅ گویی اینان متوجه نبودند و نیستند که فتنه۸۸ یک جنگِ امنیتی بوده👈چنانچه رهبری معظم به این جنگ امنیتی اشاره فرمودند👇
🔹در جنگ امنیتی-سیاسی هم ما پیروز شدیم. جنگ امنیّتی-سیاسیشان (آمریکاییها) سال۸۸ و حوادث سال۸۸ بود. برای آن حوادث سالها زحمت کشیده بودند؛ آنجور حوادث یکساعته و یکروزه که به وجود نمیآمد؛ چند سال برای آن زحمت کشیده بودند؛ ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی بر توطئهی دشمن فائق آمد و پیروز شد. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
✅ از خدایتعالی میخواهیم که اینان را کم کند و بلکه در حکم عدم کند که هرچه بر سر اسلام آمده از سوی این نابخردان است که نه کلام اسلامی را فهمیدهاند و نه جنگ رسانهای را میشناسند و نه میدانند که فقه امنیت و فقه رسانه یعنی چه
🛑 و اما مبانی کلامی و اثبات عملِ استاد مؤمننسب از طریقِ علمِ کلام👇
1⃣ حسن و قبح افعال بر ۲گونه است؛
۱. حسن و قبح ذاتی: عدل و ظلم - علم و جهل 👈این عناوین را ذاتی گویند چون: دائماً در هر حالی دارای حسن و قبح هستند و این حسن و قبح از اینان به عللِ گوناگون سلب نمیشود👉
۲.حسن و قبح عرضی: صدق و کذب 👈اینگونه از حسن و قبح در مواقعی بهخاطر وجود مصالح و مفاسد دچار تغییر میشوند. و حَسَن قبیح شده و قبیح حسن شده👉(هر فعلی را لذا نباید با یک عینک دید!)
2⃣ در حسن و قبح عرضی اگر حفظِ جانِ مؤمنی در گروِ کذبی باشد، واجب است که انسان کذب گوید و کذب عمل کند و اگر کذب نگوید، فعلی حرام انجام داده و در حقیقت دیگر آن عملِ قبیح، حسن محسوب می شود. (حال سؤال میشود که حفظِ نظام اسلامی بالاتر است و یا آنکه حفظِ جانِ یک مؤمن؟!)
3⃣ اینکه در حسن و قبح عرضی👈قبیح، حَسَن میشود و همینطور بالعکس👉 از بابِ عندالاضطرار (قاعده فقهی) است. همانگونه که خوردن گوشت مردار حرام است اما در مواقع اضطرار خوردنش حرام که نیست هیچ بلکه واجب هم میشود. و چنانچه در کتاب بحار، ج۲، ص۲۷۲ از امام صادق_علیه السلام_روایت شده: هیچ حرامی نیست مگر اینکه خدای تعالی آن را برای شخص مضطر حلال کرده است (و سؤال میکنیم از برادرانِ انقلابی که در مقابلِ کودتاگران و معاندین و منافقینی که تا بن دندان مسلح هستند و از هرگونه وسیلهای برای ضربه زدن به نظامِ مقدس اسلامی بهره میبرند، آیا باید به صورتِ 👈علیه السلام👉 با آنان رفتار کنیم؟! و به عبارتی دیگر بکاربردنِ خُدعه در جنگِ رسانهای برای حفظِ نظامِ اسلامی، کمتر است از👈کذبِ در حفظِ جانِ مؤمن؟!👉
4⃣ سوالی که مطرح میشود این است که👈فعلی که استاد مؤمننسب انجام دادند، از مصادیقِ ذاتی بوده یا عرضی؟ 👉 پاسخی که داده میشود این است که عمل ایشان از مصادیقِ حسن و قبح عرضی بوده. که در اصطلاح میگویند: خُدعه که به معنای فریبِ دشمن است و به حکم عقلِ انسانی در جنگ (به معنای اعم از جنگ سخت و نرم) باید در مواقعی برای آنکه دچار شکست و ذلّت نشویم از خدعه استفاده کنیم.
5⃣ بنابر چه دلیلی میگوئید که خدعه از مصادیق حسن و قبح عرضی است؟
🔹به روایات ذیل توجه فرمائید:
۱. حضرت علی_علیه السلام_فرمودند: إِيَّاكَ وَ اَلْخَدِيعَةَ فَإِنَّ اَلْخَدِيعَةَ مِنْ خُلْقِ اَللَّئِيم (این روایت دلالت بر قبیح بودنِ فعلِ خدعه می کند)
۲. حضرت علی_علیه السلام_در جائی دیگر فرمودند: الْحَرْبُ خُدْعَةٌ (دلالت بر جواز خدعه دارد در جنگ)
✅ در جمع میانِ این دو روایت که در تعارض هستند، همچون حکمِ استفاده از شبکههای مجازی خارجی حکم میشود و ایضا گوشت مردار که بنابر حکمِ اولی حرام است و بنابر حکمِ ثانویه با رعایت ضوابطی که شرع مقدس معین میکند، حلال میشود.
ادامه دارد👇
2⃣
⬅️ در نتیجه طبق روایت نخست، خدعه قبیح بوده و با قید روایت دوم خدعه از مجموعه 👈حسن و قبح عرضی👉است، که در موارد جنگی (اعم از سخت و نرم) خدعه فعلی حسن است و بلکه بر مؤمنین انقلابی واجب.
✅ لذا👈خدعه بنابر حکم اولی جایز نیست اما بنابر حکم ثانوی در موارد اضطراری چون جنگ جایز و بلکه حسن است.
✅ لذاست که می گوئیم سلامِ خدا بر استاد مؤمننسب که با عزمی انقلابی در کودتای۸۸ در جنگِ ترکیبی به مقابله با دشمن پرداختند و آن کردند که باید یک جوانِ انقلابی میکرد و ایشان با خدعه و فریب دشمن معادلات آنان را برهم زدند.
✅ عمل ایشان بنابر علمِ کلام، فعلی حَسَن بوده و یقیناً عملی محمود در نزد حضرت حجة بن الحسن(ع) و اجرشان محفوظ است؛ انشاءالله.
ادامه دارد👇
3⃣
🔵 شواهد تاریخی؛
🔷 در مبانی کلامی اثبات شد که در حسن و قبح فعلی، بایسته نیست که با یک عینک به افعال نظر کنیم! بلکه بایستی با جمعی سالم و عینکی مناسب افعال رو تحلیل کنیم.
🔹اثبات شد که خدعه دارای قبحی عرضی است که در جنگِ سخت و نرم حسن میشود.
🔸چه بسا سؤال شود که آیا در تاریخ و سیره معصومین_علیهم السلام_خدعه صورت گرفته است یا خیر؟
🔵 به نمونههای تاریخی ذیل توجه فرمائید؛
1⃣ از على(ع) نقل شده كه: به پيامبر اکرم(ص) اطلاع دادند كه يهود بنى قريظه افرادى را پيش ابوسفيان فرستاده و به او گفتهاند اگر به جنگ با محمّد برخيزيد، ما به يارى شما خواهيم شتافت. پيامبر(ص) نيز بعد از اطلاع، به منبر رفت و فرمودند: يهود بنى قريظه افرادى را پيش من فرستاده و گفتهاند اگر ما (مسلمانان) با ابوسفيان به جنگ برخاستيم، به يارى و كمک ما خواهند شتاف! اين خبر وقتى به ابوسفيان رسيد گفت: يهود به ما خيانت كرد. آنگاه على(ع) فرمودند: اَلْحَرْبُ خُدْعَةٌ
2⃣ حضرت علی(ع) فرمودند: از رسول خدا(ص) در جنگ خندق شنیدم که فرمود: «الْحَرْبُ خُدْعَةٌ؛
جنگ فریب است.» و نیز فرمود: «تُکَلِّمُوا بِما ارَدْتُمْ؛ بگوئید به آنچه میخواهید برای نابودی دشمن»
🔹نکتهای که در کلام رسولالله حائز اهمیت است، استفاده از لفظِ مرکب👈بِمَا👉است که دلالت بر گفتارِ صدق و کذب میکند.
✅ بهعبارتی دیگر، حضرتِ رسول به یاران رخصت دادند تا در میدانِ جنگ برای غلبه بر دشمن آزاد هستند که خدعه کنند.
3⃣ در تاریخ چنین نقل شده است: حضرت علی(ع) در جنگ خندق عمرو بن عبدود را به کار دیگری مشغول کردند و سپس به پای او شمشیر زدند که قطع شد. عمرو گفت: ای علی، خدعه کردی. حضرت جواب داد «الْحَرْبُ خُدْعَةٌ؛ جنگ، فریب است.»
4⃣ در ايّام پر التهاب و پر مخاطره جنگ خندق، نعيم بن مسعود نزد پيامبر(ص) آمد و گفت: من تازه اسلام را پذيرفتهام و با تمام اين قبايل دوستى و آشنايى دارم، آنان از اسلام من آگاهى ندارند، اگر دستورى داريد بفرماييد تـا اجرا كنم. رسول خدا(ص) فرمودند: تو اگر در ميان ما باشى به اندازه يک نفر كارآيى دارى، پس ميان آنان برو و تلاش كن كه اين جمعيّت پراكنده شوند، زيرا جنگ خدعه است.
5⃣ عدى بن حاتم مىگويد: روزى كه حضرت على(ع) در صفين با معاويه مواجه شد، با صداى بلند بـه اصحاب خود فرمود: به خدا قسم! معاويه و اصحاب او را خواهم كشت! سپس به آهستگى فرمودند: انشاءاللّه؛ و من كه نزديك او بودم عرض كردم يا اميرالمؤمنين! تو بر آنچه فرموده بودى، قسم خوردی، امّا بعد جمله انشاءاللّه را ادا فرمودی. على(ع) فرمودند: الحرب خدعه، مردم مرا به راست گفتارى مىشناسند. قصدم اين بود كه اصحابم را تحريص و تشجيع كنم تا انسجام خود را حفظ نمايند.
✅ این چند نمونه، اندکی بود از شواهد تاریخی در سیره معصومین(ع) که دلالت بر این دارد که در جنگ اگر از خدعه و فریب دشمن استفاده نکنی، بعدها پشیمان خواهی شد و لذا خدعه علاوه بر اینکه فعلی حسن است، به عبارتی دیگر در مواردی چون جنگ به معنای اعم آن (سخت و نرم) واجب میشود.
✅ و حال از انقلابیونِ جلوتر از معصومین(ع)! میپرسیم که اگر در عصر حضورِ امامِ معصوم بودیم و جریانی چون کودتای۸۸ پیش میآمد! امام(ع) چه میفرمودند؟! آیا غیر از این است که به مسئولین ذیربط امر به خدعه میکردند؟! آیا بدیهی نیست که حضرات معصومین(ع) امر میفرمودند: به میان دشمنان بروید و با خدعه آنان را پراکنده کنید؟!
🤲 خدای تعالی انشاءالله فهمی علوی و اقدامی فاطمی در وجود و شئون ما قرار دهد.
✍ طلبه کاشانی
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
❇️ دولت از ورود حوزه علمیه به مسائل مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمز ارزها استقبال میکند.
◻️ رئیس جمهور در نشستی با فعالان فرهنگی خراسان رضوی گفت: پژوهش در موضوعاتی مانند نظام بانکی، مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمزارزها موجب بازگشایی گرهها میشود. این مسائل میتواند بهعنوان موضوع پژوهش در حوزههای علمیه قرار گیرد و دولت هم از این پژوهشها استقبال میکند.
پینوشت:
⬅️ جناب آقای رئیسی❗️
ساماندهی فضای مجازی از جمله مواردی است که بارها مورد مطالبه و تأکید مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه قرار گرفته، اما توسط دولت مورد استقبال قرار نگرفته و اقدام درخوری صورت نگرفته است❗️❗️
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸آرزوی بزرگان🔸
خیلی از بزرگان #آرزو داشتند در راه اسلام یک #سیلی بخورند اما این توفیق نصیبشان نشد.
پدر بنده همیشه ناراحت بود که چرا ما یک سیلی، یا فحش در راه اسلام نخورده ایم.
@haerishirazi
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پلیس در "انتاریو" 🇨🇦کانادا رفته دم خونه طرف بهش هشدار داده و گفته کامنتهات تو 🇺🇸فیسبوک در حمایت از کاروان آزادی رو ما میبینیم و حواسمون بهتون هست.
🔴 و زن در پاسخ گفت: «فکر میکردم در این کشور آزادی است»
February 16, 2022
🔺قابل توجه غربگرایان و سلبریتیهای وطنی که میگن کشورای 🇺🇸آمریکا، 🇨🇦کانادا و... مهد تمدن و آزادیه...
منبع👇
🔗 https://www.dailymail.co.uk/news/article-10520533/amp/Canadian-woman-slams-cop-hounding-home-Facebook-post.html
https://sapp.ir/haghaygh ✍
#⃣ #استقلال_سایبری
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هیچ وقت برای بچهها گوشی، تبلت یا رایانه نخرید؛ برای خانواده بخرید!
👨🏫 اطلاعات بیشتر در دوره👇
👉 https://24on.ir/g/1/9
#⃣ #صیانت_از_زندگی
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
💣پخشزنده گفتگوی فوق جنجالی استاد روحالله #مومن_نسب در رابطه با #طرح_صیانت و تبیین #عملیات_صیاد که باعث انهدام شبکه مجازی کودتاگران در فضای مجازی و تعطیلی سرویس ریلتایم گوگل شد...
1⃣ امشب، ساعت ۲۲ همزمان از سروش+👇
📡 https://splus.ir/jebheh
2⃣ و سامانه آموزش مجازی👇
📡 http://live.24on.ir/?eitaafly
☢ تبلیغ کنید و رکورد بزنید...
#⃣ #پخش_زنده
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
نمیتوانم نگویم ...
____________________
مهدی جمشیدی
گذشتۀ از نیروهای سکولارِ وطنی - که بویی از اخلاق و انصاف و وجدان نبردهاند - برخی دوستان انقلابی نیز، «روایتهای منفیِ متعدّد»ی دربارۀ آقای روحالله مؤمننسب دارند و پارهای از اینها به من نیز منتقل شده بود. من که بیش از دو دهه است که «محقّق» هستم و جز «دلیل»، تسلیم امری نمیشوم، فرصت را غنیمت شمردم و امشب، گفتگوی زندۀ ایشان در آپارات را دیدم تا بتوانم دربارۀ نظرات ایشان، قضاوت واقعگرایانه کنم.
نتیجه آنکه:
[1]. هیچیک از استدلالهای ایشان را «نامعقول» و «غیرمنطقی» نیافتم. گفتههای ایشان، «موجّه» و «بینالاذهانی» است.
[2]. نگاه ایشان به فضای مجازی، «انقباضی» و «انسدادی» نیست و راهحلهای «ایجابی» و «گشایشی» نیز دارند.
[3]. رویکرد ایشان به فضای مجازی با «اندیشۀ فرهنگیِ آیتالله خامنهای»، تضاد و تعارضی ندارد.
[4]. در حقّ ایشان بسیار «ظلم» و «جفا» شد و شخصیّت ایشان، مغلوبِ «روایتپردازیهای دروغینِ جریان غیرانقلابی» گردید.
[5]. دغدغۀ ایشان، «هویّتِ ملّی»، «استقلال ملّی» و «منافعِ ملّی» است و هیچگونه سیاسیکاری و عملگرایی و عوامفریبی و منفعتطلبی در میان نیست.
[6]. کاش در این فاصله، رسانۀ ملّی یک «مناظرۀ علمی» با حضور ایشان و منتقدان ترتیب میداد، یا دستکم، رسانههای غیررسمی در فضای مجازی، گفتگویی جدّی و چالشی برگزار میکردند تا حقیقت در پرده نماند.
[7]. دولت حسن روحانی در زمینۀ فضای مجازی، جنایتهای فرهنگیِ فراوان و جبرانناپذیر انجام داد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi