eitaa logo
کانال جبهه پایداری استان آذربایجان شرقی
145 دنبال‌کننده
861 عکس
508 ویدیو
3 فایل
جبهه پایداری استان آذربایجان شرقی لینک کانال تلگرامی جبهه پایداری استان آذربایجان شرقی https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi کانال ایتا جبهه پایداری استان آذربایجان شرقی @jebhepaydari_azarbaijanshargi
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه‌ای از فعالیتهای مجلسی و دیدارهای عمومی باسلام تا هفته گذشته که مجلس دائر بود و فردای روزی که به رسمیت نرسید به خاطر غیبت ۲۰ نفر، توفیق یافتم بین نماز ظهر و عصر با نمایندگان صحبت کنم؛ صمیمانه ولی تند که چرا حقوق ملت و دیگر نمایندگان وقت‌شناس را برخی ضایع می کنند و... افتخار می‌کنم که در طی این سه سال گذشته غیبت ناموجهی نداشته‌ام؛ بله یکی دو بار به اشتباه تاخیرم خوانده شد که اصلاح شد. و هفته‌ای سفر بین المجالس به آفریقا داشته و سه روزی که مجوز داشتم و بیمارستان برای عمل قلب بستری شدم. اما هفته گذشته که مجلس بودم در کنار حضور در صحن چند جلسه داشتم. 1. با وزیر ارشاد درباره کنسرت اصفهان، حج و زیارت، صلاحیت برخی از معاونت ها و... گفتگو داشتم. 2. چند تماس با وزیر ورزش درباره حضور داور ویدئویی که در آخر کنسل شد. 3. نشست و گفتگو با مسئول کمیته عفاف و حجاب کمیسیون و پیگیری آن که اینک برای دومین بار به شورای نگهبان رفته و... 4. جلسه نشست با معاونت پارلمانی وزیر ارشاد درباره کنسرت اصفهان، بوشهر، وزارتخانه و... 5. جلسه تلفنی با معاونت وزیر ارشاد و ورزش، درباره حضور بانوان در ورزشگاه، بودجه فرهنگی و... 6. جلسه گفتگو با مدیر پارلمانی میراث فرهنگی درباره بوشهر و... 7. جلسه سه ساعته با گروه رسانه مجازی دفتر در قم و... 8. جلسه با شورای مرکزی پایداری درباره مسائل روز 9. نشست با کارگردانان سینما و تئاتر و بررسی کارهای هنری کمیسیون که پیشنهادات و نقدهایشان را کتبا ارسال کرده‌اند. اما جلساتی که در این هفته که مجلس تعطیل بود 1. در قم با محفل محققین جلسه‌ای دو ساعته پرسش و پاسخ در زمینه انتخابات، اقتصاد اسلامی و مجلس، نقاط ضعف و قوت مجلس گذشته؛ مقایسه نمایندگان گدشته و آینده و... داشته‌ام. 2. نشستی بصیرتی به همراه پرسش و پاسخ درباره انتخابات با کانون طلوع که فضلای موسسه امام خمینی (ره) هستند داشته‌ام. پس از آن با ماشین و نه هواپیما به سفر عتبات رفته‌ام. در بین راه کرمانشاه با عزیزان جوان حوزوی جلسه داشتم و دیدار با جوانان، حافظان قرانی و... نیز برکت این سفرم بود. و اینک در کربلا و نجف دیدارهای فراوانی با طلاب حوزوی، محققین، جوانان، مردم و نماینده ولی فقیه در عراق و... داشته‌ام که بر همه خداوند را شکرگزارم. الحمد لله بر تشرف زیارت حضرات معصومین علیهم السلام که موجب برکت بی نهایت کارم شده. از درگاه الهی متشکرم. مرتضی آقاتهرانی 29 اسفند 1402 @AGHATEHRANI_IR
🔴️ جمله منتخب سال ۱۴۰۲ رهبر انقلاب از نظر کاربران انتخاب شد 🔹‌نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی و ناامیدی ممنوع! 🔹‌کاربران رسانه KHAMENEI.IR جمله‌ی رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران در مردادماه امسال، درباره حرکت انقلاب، عبور از شیب‌های تند و نزدیک شدن به قله‌ها را به عنوان مهمترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب کردند: «ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است.» https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
🌺 آیا می‌دانید عبارت از کجا آمده است؟ 👌اولین بار امیرالمومنین علی علیه السلام این عبارت را به ایرانیان تعلیم دادند + قدیمی‌ترین سندی که در اختیار داریم، سخنی است از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)؛ وقتی در روز نوروز به ایشان هدیه‌ای داده شد، حضرت فرمودند: این چیست؟ گفتند: هدیه نوروزی! حضرت فرمودند: «اصنعوا لنا کل یوم نیروزا؛ هر روز ما را نوروز کنید!» https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
📍چرا جهش تولید؟ چرا مشارکت مردم؟ 🔹مروری بر پیام نوروزی رهبرانقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
🔴 آیا سرکوب یهود توسط «بُخت‌النصر»، همان مجازات مدنظر قرآن در سوره اسراء است؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️یهود، در طول تاریخ، فسادهای متعددی داشته است اما دو فساد متمایز آنان در قرآن، برجسته شده است. ▪️آیات ابتدایی سوره اسراء، عقوبت و مجازات یهود مفسدِ بنی‌اسرائیلِ ساکن فلسطین را «وعده قطعی خداوند» معرفی می‌کند که توسط «عباداً لنا» انجام خواهد شد: ▪️«وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَني‏ إِسْرائيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبيراً فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَديدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً»[1] ▪️سوال اساسی این است: «عِباداً لَنا»: بُخت النصر است یا مومنان؟ ▪️به دلایل متعدد، نمی‌تواند شامل کافران شود. 1️⃣ «عبادنا»، فرق دارد با «عبادا لنا» ▪️اولی مشترک بین کافر و مومن و دومی، مختص مومنان است. ▪️«عبادنا» و مشابه آن (عباده، عبادی) ترکیب اضافی و بین مؤمن و کافر، مشترک است و در آیات قرآن برای هر دو گروه، استعمال شده است. ▪️اما «عباداً لنا» و مشابه آن (عباداً لی، عبداً لله)، ترکیب وصفی و مختص مؤمنان است[2] ▪️و با تأکید بر اصل نظریه «عدم ترادف» در قرآن[3]، نمی‌توان «عبادنا» را به جای «عباداً لنا» استعمال کرد[4] ▪️بنابراین، «عباداً لنا» در سوره اسراء، نمی‌تواند وصف برای کافران همچون بُخت‌النصر باشد. 2️⃣ فساد «یهود بنی‌اسرائیل» در فلسطین ▪️حتی اگر دلیل فوق را نپذیریم و فرض کنیم مجازات یهود در همه ادوار تاریخ مقصود است و حتی فسادهای یهود قبل اسلام همچون سرکوب یهود توسط بخت‌النصر کافر را هم شامل می‌شود. ▪️خوب، یهود در طول تاریخ، چند بار حکومت مستقل تشکیل داده است؟: حضرت داوود و سلیمان، حکومت حشمونیان، رژیم اسرائیل. ▪️از سوی برای فساد یهود و طرف جنگ با آنها، در سوره اسراء، «پنج فاکتور قرآنی» ذکر شده است: 1. «فساد بنی‌اسرائیل» 2. «علو کبیرا» 3. «تجمع یهود در فلسطین» 4. «جنگ اول با عبادا لنا» 5. «جنگ دوم» از سنخ همان مجازات‌کنندگان با محوریت مسجدالاقصی: «وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ». ▪️کدام حکومت فوق، همه پنج فاکتور مورد اشاره قرآن را دارا است؟ قطعا رژیم اسرائیل. ▪️زیرا بیان گردید: حضرت داوود و سلیمان هم که پیامبر و نبی بودند و فساد یهود را شامل نمی‌شود. حشمونیان هم با اختلاف داخلی و سپس حمله رومی‌ها، از بین رفتند. می‌ماند رژیم اسرائیل. ▪️بنابراین حتی بدون استناد به احادیث و «صرفا با تاریخ» نیز می‌توان هویت مجازات‌کنندگان یهود را شناسایی کرد. ▪️پس هر مجازات یهود در طول تاریخ، مقصود قرآن نیست بلکه باید مختصات پنجگانه فوق را دارا باشد. 3️⃣ احادیث منقول از معصومان ▪️هرچند بُخت‌النصر در برهه‌ای از تاریخ، یهودیان را سرکوب کرده است ولیکن نمی‌تواند «عباداً لنا» قرآن باشد. زیرا در احادیث معصومین نیز چنین مطلبی وجود ندارد، بلکه در کتب اهل‌سنت ذیل آیات سوره اسراء، بُختالنصر را مصداق مجازات‌کنندگان یهود، معرفی کرده‌اند: ▪️«إِنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَمَّا اعْتَدَوْا فِي السَّبْتِ وَ عَلَوْا وَ قَتَلُوا الأَنْبِيَاءَ بَعَثَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَلِكَ فَارِسَ بُخْتَنَصَّر»[5] ▪️اما در احادیث شیعی، همچون کتاب معتبر الکافی، هویت و مصداق «عباداً لنا»، مؤمنان و شیعیان و یاوران حضرت قائم، معرفی شده است: ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ...قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَايَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه»‏[6] ▪️ضمن اینکه با توجه به عبارت قرآن «وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّة»، می‌‏توان دریافت هویت مجازات‌کنندگان دوم، باید از سنخِ مجازات‌کنندگان اول باشند، کما اینکه در کتب تفسیری شیعی، بر حضرت قائم و انصار ایشان، تفسیر شده است: ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعنی القائم و أصحابه»[7] ▪️یک حدیث (تاکید می‌شود حتی یک حدیث) در تراث شیعی وجود ندارد که از سوی امام معصوم بیان شده باشد بخت‌النصر، عامل مجازات اول یهود در قرآن است. بلکه آیات ابتدایی سوره اسراء، مربوط به مهدویت و دوران قبل و بعد از ظهور است. ✅ پی‌نوشت👇👇 https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
✅ پی‌نوشت: 1. سوره اسراء، آیه۴-۷. 2. نقی‌پورفر، «جلوه‌هایی از اعجاز ادبی قرآن کریم»، فصلنامه پژوهش‌های کلامی فلسفی، ش۴، ص۳۱-۳۲؛ مؤدب، «واکاوی تفسیری آیات سوره اسراء درباره فساد بنی‌اسرائیل»، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش۳۴، ص۸۴-۸۵. 3. نظریه «عدم ترادف» در قرآن بیان می‌کند: میان واژگان مشابه در قرآن، ترادفی وجود ندارد و هر واژه و لغت مشابه، با توجه به جایگاه آن در آیه، معنای خاص خودش را دارد و مفهوم خاصی را می‌رساند و به نوعی اعجاز بیانی و بلاغی قرآن محسوب می‌‏شود و نمی‌توان واژه‎ای دیگر در قرآن را که از لحاظ معنایی، مشابه است، جایگزین واژه‎ای دیگر کرد، زیرا هر لفظ در آن جایگاه، دارای معنای خاصی است که در لفظ دیگر وجود ندارد. از این‌رو، در قرآن دو لفظ مترادف وجود ندارد؛ بدین معنا که لفظ دیگری، نمی‌تواند جایگزینِ لفظ مشابه دیگر شود (میرلوحی، ترادف در قرآن کریم، ص۱۶۹). 4. امیری، خاورمیانه عصر ظهور، ص۱۶۰-۱۶۵. 5. طبری، تفسیر جامع البیان، ج۱۵، ص۱۷. 6. کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۰۶. ابن‌قولویه، کامل الزیارات، ص۶۳. 7. قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴. بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸. https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
📍 آمار اقتصادی که رئیس‌جمهور در پیام نوروزی خود ارائه داد https://t.me/jebhepaydari_azarbaijanshargi @jebhepaydari_azarbaijanshargi
📛پاسخ به شایعه شاهنامه و دیوان حافظ به‌جای قرآن در سفره هفت‌سین🤔 ✅ محض اطلاع؛ فردوسی خودش را بنده قرآن و اهل بیت می‌داند، حافظ شیرازی هم آخوند و مفسر قرآن بوده لطفا به فکر کتاب‌های دیگری باشید☺️ ❌ این نابغه‌ها فکر می‌کنن خواجه شمس‌الدین محمدِ شیرازی رو حافظ صدا می‌زدن چون حافظِ جدول مندلیف بوده! این شاعر تمامی قرآن را با چهارده قرائت ازحفظ بود و شاه بيت حافظه حافظ شيرازی، آيه‌‌های سراسر نور قرآن كريم بوده است: 📗صبح خيزی و سلامت طلبی چون حافظ هر چه کردم همه از "دولت قرآن" کردم 📗 عشقت رسد بفریاد گر خود بسانِ حافظ "قرآن" ز بَر بخوانی در چارده روایت ✅ حکیم ابوالقاسم فردوسی هم در شاهنامه، پیروی از محمد و آل محمد را طریق رستگاری نامیده؛ می‌گویند که من، بنده‌ی اهل بیت پیغمبرم و راه نجات، تبعیت از محمد و آل محمد است: ✓ منم بندهٔ اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی ✓ اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای ✓ گرت زین بد آید گناه من است چنین است این رسم و راه من است ☑️ در ادامه می‌فرماید که دشمنان علی (علیه السلام)، مُشتی پَست و اهریمن صفت‌اند: ✓ هر آنکس که در دِلْش بُغض علیست از او خوارتر در جهان زار کیست؟ ✓ نباشد جز آهِرمَنِ بد کُنَش که یزدان بسوزد به آتش تَنَش