eitaa logo
جبهه تمدن‌ ساز انقلاب اسلامی(عهد خون)
1.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
140 فایل
⚠️دشمن هر نوع تفکر لیبرالی و نئولیبرالی خادم کانال: @jebhetse_1
مشاهده در ایتا
دانلود
جبهه تمدن‌ ساز انقلاب اسلامی(عهد خون)
🔰ازدواج سفید یعنی چه؟ ⚠️بعضی ممکن است ازدواجی که تمام شرایط شرعی و اجرای صیغه در آن انجام شده اما
⛔️و اما در مورد مطلبی که از مرحوم آیت الله خوئی نقل شده است، خود ایشان در مصباح الفقاهة ج2 ص 192 می فرمایند که زوجیت از نظر شارع با فعل حاصل نمی شود. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://lib.eshia.ir/10155/2/192 ⛔️و اما در مورد مرحوم کمپانی اینکه بخواهیم از مرحوم کمپانی کلامی نقل کنیم که ایشان مانعی جز اجماع را برای نکاح معاطاتی ذکر نکردند(که در نهایت هم جایز نمی دانند) و یا اینکه به مرحوم فیض کاشانی نسبت داده شده است که نکاح معاطاتی را قبول داشته باشند، و از این ها استفاده کنیم که پس در فقه، فعل عاملان گناه دانسته نشده است و قائلانی از بزرگان فقهاء دارد، این نحوه حرف ها و استدلال ها صحیح نمی باشد! زیرا اگر قرار بود شما مقلّد مرحوم فیض کاشانی و یا قلیلی از علمای قائل به نکاح معاطاتی باشید(تازه اگر جواز تقلید بر میّت نزد مرجع اعلم زمان شما ثابت باشد!)، اگر مرجع فقهی تان مرحوم فیض کاشانی بود، یک بحث دیگری است! ولی اینکه بخواهیم از اینجور بیانات و عدم ارائه دقیق مطالب، برای اثبات نکاح معاطاتی استفاده کنیم، کاری بس نادرست است و بازی با دین است. بنابر نظر مشهور فقهاء به شهرت عظیمه، نکاح معاطاتی جایز نمی باشد و در صورت انجام، زنا و فعل حرام صورت گرفته است. ⚠️و اینکه گفته شد تمامی معاملات از تاسیسات دین نیستند و امضائی هستند و در نهایت شارع محدوده آن ها را مشخص می کند، این تازه اول کلام است! باید در ادله بررسی کرد که شارع محدوده نکاح را چگونه قرار داده است که گفته شد بنابر نظر مشهور فقهاء به شهرت عظیمه، شارع نکاح معاطاتی را جایز نمی داند. و اینکه گفته شد فقها بیع معاطاتی را باطل می دانستند، اشتباه محض است، زیرا معروف بین علماء قدمای ما همچون حلبی، شیخ طوسی، ابن زهرة، ابن ادریس، علامه حلّی و ... بیع معاطاتی را مفید اباحه تصرّف می دانستند و بیع را باطل نمی دانستند و نزاع در بیع معاطاتی در مورد افاده تملیک می باشد و نه اباحه تصرّف فلذا اینکه آن شخص نوشته است دیر زمانی فقهاء بیع معاطاتی را باطل می دانستند، اشتباه محض است و نشان از عدم دقت ایشان در مباحث فقهی می باشد. ⚜️از هر چه بگذریم، استفاده از اینجور مباحث و ذکر بعضی از ادله و تقطیع کلمات فقهاء، برای رسیدن به مقصود خود، کار درستی نمی باشد و امیدواریم برادر عزیز، آقای مهدی نصیری، بخاطر اشتباه در فهم مطالب فقهاء، این بیانات را منتشر کرده باشند و خواهشمندیم اصلاح بفرمایند. @jebhetse
⚜تشکر از آقای مهدی نصیری، بابت انتشار نقد بنده به کلام ایشان در باب ازدواج سفید، در کانال خودشان. @jebhetse
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️عبرت آیندگان؛ مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب ⛔️به نظر شما ادله رهبری برای رد ارتباط با آمریکا چیست؟ برای کمک در جهاد تبیین، برای ما (@seyedmk) نظرات خود را بفرستید. 🔰درخواست رهبری از دانشجویان در دیدار رمضانی سال 95: ««گفتم من، یک وقتی یکی از این آقایان رؤسای جمهور این دوره‌های مختلف، با من راجع به این قضیّه بحثهای متعدّدی میکرد در جلسات مختلف؛ بعد رفته بود در شورای عالی امنیّت ملّی گفته بود فلانی استدلالهایی دارد که من جوابی برایش ندارم. راست هم میگفت. بنده برای ردّ ایجاد ارتباط با آمریکا استدلالهایی داشتم که ایشان برای پاسخ به این استدلالها حرفی نداشت، راست میگفت. استدلالها استدلال محکمی است، این‌جوری نیست که راحت بشود این استدلال را برطرف کرد، رد کرد. خب، اگر چنانچه به این استدلالها رسیدید که میتوانید برسید [آنها را تبیین کنید]»» @jebhetse
⚠️در مورد نظریه حکمت و حکومت مهدی حائری یزدی که هر از چندگاهی مطرح می شود، به این نظریه اشکالات مختلفی وارد شده است و بزرگانی از علماء به آن جواب داده اند، فلذا اگر بحث علمی مطرح است، از این بازی های رسانه ای باید پرهیز شود و با مباحث علمی باید علمی برخورد کرد و بزرگانی که در ادامه نام آنها می آید، نقدهای مفصلی بر این نظریه نوشته اند. ⛔️علمی بحث کنیم! 🔰به طور خلاصه به بعضی از مقالات و کتب در ادامه اشاره می شود: ✅آیت الله جوادی آملی در شماره یک فصلنامه علمی - پژوهشی حکومت اسلامی، مقاله ای به عنوان سیری در مبانی ولایت فقیه نوشته اند که از آدرس زیر می توانید دانلود بفرمایید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://www.rcipt.ir/pdfmagazines/001/001.pdf ✅آقای مهدی حائری نقدی به این مقاله نوشته بودند که آیت الله جوادی آملی به آن نقد، نقد نقد نوشته اند و در شماره دوم فصلنامه علمی - پژوهشی حکومت اسلامی منتشر شده بود که از آدرس زیر می توانید دانلود بفرمایید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://www.rcipt.ir/pdfmagazines/002/002.pdf ✅آیت الله سید کاظم حائری در شماره سیزدهم فصلنامه علمی - پژوهشی حکومت اسلامی، مقاله ای به عنوان حکمت و حکومت در ترازوی نقد نوشته اند که از آدرس زیر می توانید دانلود بفرمایید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://www.rcipt.ir/pdfmagazines/013/013.pdf ✅آیت الله محمد هادی معرفت در شماره پانزدهم فصلنامه علمی - پژوهشی حکومت اسلامی، مقاله ای به عنوان تبیین مفهومی «ولایت مطلقه فقیه» نوشته اند که از آدرس زیر می توانید دانلود بفرمایید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://www.rcipt.ir/pdfmagazines/015/015.pdf ✅کتاب حکمت حکومت فقیه: پاسخ به شبهات در مورد حکومت دینی، اثر آیت الله حسن ممدوحی، در انتشارات بوستان کتاب چاپ شده است. ✅کتاب حکومت حکیمانه: نقد نظریه حکمت و حکومت، اثر آیت الله محمد مؤمن قمی چاپ شده است که از طریق لینک زیر می توانید در سایت پاتوق کتاب مطالعه بفرمایید: لینک سایت پاتوق کتاب ✅کتاب قدرت و مشروعیت، اثر آیت الله آیت‌الله سید عباس حسینی قائم مقامی در انتشارات سوره مهر چاپ شده است. ✅کتاب حکمت و حکومت در دو جلد، اثر آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در انتشارات تمدن نوین اسلامی نیز چاپ شده است. @jebehste
جبهه تمدن‌ ساز انقلاب اسلامی(عهد خون)
⛔️و اما در مورد مطلبی که از مرحوم آیت الله خوئی نقل شده است، خود ایشان در مصباح الفقاهة ج2 ص 192 می
⛔️پاسخ به نقد مقاله فقهی بنده در کانال مهدی نصیری⛔️ 👇👇👇👇👇 ◀️ پاسخ به نقد مقاله "حکم فقهی ازدواج سفید" 1⃣ هیچ یک از دو اصطلاح "نکاح معاطاتی" و "ازدواج سفید" در آیات و روایات نیامده اند و هیچ یک "حقیقت شرعیه" نیستند، لذا تعریف و تشخیص آنها کار عرف است و نه فقهاء. 2⃣ نزد عرف هر دو اصطلاح اشاره به حقیقتی واحد دارند : "نکاح غیر فقهی". یعنی نکاحی که در آن تشریفات و مقدماتی که فقهاء برای انشاء عقد بیان کرده اند، رعایت نشود. 3⃣ آنچه انواع نکاح، چه فقهی و چه عرفی، را از زنا متمایز می کند، قصد "پاکدامنی"(به تعبیر قرآن "احصان") است. خداوند در (نساء/۲۴ و ۲۵)، "احصان" را در برابر "سفح"(زنا) و "اتخاذ اخدان"(رفیق بازی) قرار داده است. 4⃣ شرایطی که در برخی نوشته های اخیر برای نکاح معاطاتی چون مهریه، اجازه ی پدر و ... و برای ازدواج سفید چون عدم تعهد و معلوم نبودن پدر فرزند حاصله و .... ذکر شده است همه اموری خیالی و به دور از عرف جامعه است. عرف، نکاح و ازدواج را به یک معنی می گیرد و معاطات و سفید را اشاره به نبود تشریفات فقهی می داند. 5⃣ نقطه ی شروع مباحث اخیر سخنان بانوی محترمی بود که وی اساس ازدواج سفید را "عشق" بیان کرده بود. بدیهی است اساس در "عشق" بین یک زن و یک مرد، تعهد به یکدیگر و پاکدامنی در ارتباط با دیگران و مسئولیت پذیری نسبت به فرزند حاصل از این وصلت است. عشق چیزی ورای هوسبازی و رفیق گیری است. 6⃣ عرف، ازدواج سفید را وصلت دختر و پسری می داند که به دلایل عدیده حاضر به رعایت تشریفات فقهی نیستند. این دلایل می تواند فقر و محدودیت های اقتصادی و اجتماعی ناشی از ولایت مطلقه ی ۴۳ ساله ی فقهاء باشد یا ناشی از تردید نسبت به صداقت و امانت در آرای فقهی روحانیت. 7⃣ آنچه که از مرحومین کمپانی و خویی و خمینی و غیر مستقیم از فیض کاشانی نقل شد، کاملا مستند و با ذکر منبع بوده است. خدشه در این نقل قول ها خلاف تقوای الهی و اخلاق علمی است. 8⃣ در مورد بیع معاطاتی، در شرایع و لمعه و غیره به صراحت بیان شده است که هر یک از طرفین مال خود را به تملیک دیگری در نمی آورد بلکه صرفا به دیگری اجازه ی تصرف را می دهد! قولی عجیب که " ماقصد لم یقع و ما وقع لم یقصد". آن دو نفر قصد بیع کرده اند و خریده اند و فروخته اند و آقایان فقهاء می گویند نخریده اند و نفروخته اند. این قول عجیب و دیگر از این دست عجایب علتی ندارد جز دوری فقهاء از بطن عرف و جامعه. 9⃣ مخاطب این نوشتار مردم و فقهای آزاده است و نه مدیریت رسمی حوزه های علمیه ایران. این قلم سال ها است که از حوزه های علمیه ی ایران امید بریده است و اسلام را در جایی دیگر می جوید. حوزه هایی که حاکمیت مطلقه آنها حاصلی جز فقر و فحشا و فساد و تباهی نداشته و چون برای پیروان دلق ریا می فروشد، پس با عیان شدن تار مویی کفن می پوشد و در برابر نظری مخالف غضبناک می خروشد ولی برای مفاسد هزاران میلیارد تومانی شهد حلم و بردباری می نوشد.
جبهه تمدن‌ ساز انقلاب اسلامی(عهد خون)
⛔️پاسخ به نقد مقاله فقهی بنده در کانال مهدی نصیری⛔️ 👇👇👇👇👇 ◀️ پاسخ به نقد مقاله "حکم فقهی ازدواج سفید
⛔️نقد به نقد مقاله فقهی بنده که در کانال آقای مهدی نصیری به تازگی منتشر شده است و به مقاله فقهی بنده اشکالاتی وارد کرده اند. 👇👇👇👇👇👇 ✅اولا اینکه می فرمایید لفظ ازدواج سفید در آیات و روایات نیامده است، کلامی بس خنده دار است! زیرا این لفظ ساخته دوره معاصر است و معنا ندارد که بگویید در روایات نیامده است! ✅و ثانیا اینکه می فرمایید لفظ نکاح معاطاتی در روایات نیامده است، مغالطه ای محض است! زیرا لفظ نکاح معاطاتی اصطلاحی بین فقهاء است و اصلاحاتی که در لسان فقهاء رواج پیدا می کند، در بعضی موارد برداشت شده از قواعد فقهی و در بعضی موارد برداشت شده از قواعد اصولی و در بعضی از موارد برداشت شده از روایات و آیات می باشد و یا ترکیب این موارد. لفظ نکاح معاطاتی اصطلاحی است بین فقهاء و هیچ استلزامی بین لفظ اصطلاحی و موجود بودن آن لفظ(دقت کنید لفظ فقط منظورم است، خود لفظ و نه معنا و مراد آن) در آیات و روایات وجود ندارد که بفرمایید چون لفظ نکاح معاطاتی در روایات و آیات نیست، پس حقیقت شرعیة نیست! ✅و ثالثا بر فرض محال هم که این استلزام وجود داشته باشد که وجود ندارد، اینکه می فرمایید اگر لفظی در روایت موجود نباشد، تشخیص آن دست عرف است، کلامی است که ناشی از فهم ضعیف از قواعد می باشد! زیرا آن چیزی که به دست مکلّف است، تشخیص مصداق موضوع حکم است و نه تعریف و ماهیت موضوع و نه خود حکم، بلکه تشخیص محدوده ماهیت موضوع و تشخیص حکم آن موضوع بدست فقیه می باشد و معنا ندارد که مکلّف که مبادی اجتهاد را طی نکرده است، این دو مورد را تشخیص بدهد! بله اگر مکلف خود مجتهد بود، یک بحث دیگر است! در ضمن حتی در تشخیص مصداق موضوع هم در همه موارد به دست مکلّف نمی باشد و تفصیل در آن وجود دارد. فلذا با این بیانات، تعریف و تشخیص ماهیت نکاح معاطاتی و حکم آن، به دست فقیه می باشد. ⚠️با این سه مطلب بیان شده، نکات اول و دوم و سوم و چهارم و ششم شما ردّ می شود! زیرا وقتی با توضیحات بیان شده، مشخص شد که تعریف ماهیت نکاح معاطاتی و حد و حدود آن و حکم آن و شرایط نکاح از جمله نفقه و ... بدست فقیه می باشد و نه مکلّف و مکلّف راهی به این ندارد مگر از طریق مجتهد شدن خودش و یا احتیاط کردن و یا رجوع به مرجع! اگر هم به صورت کلی مباحث دین و فقه و اجتهاد را قبول ندارید، آن یک بحث دیگر است! ✅در مورد نکته هفتم شما، نقلی که به صورت متن ترجمه شده از آن سه بزرگوار نقل کردید، نقلی بسیار ناقص و تقطیع شده کلام آن ها می باشد و در پاسخ به شما هم منبع ذکر شده است بلکه از منابع دیگر هم بیان شد و صرف ذکر منبع کفایت نمی کند بلکه آن چیزی که کفایت می کند فهم درست کلام آن بزرگواران است که بنده نظر نهایی آن ها با آدرس ذکر کردم که اگر کسی کمترین اطلاع از مباحث فقهی داشته باشد و بتواند عربی بخواند، می تواند مراد آن ها را بفهمد و به نتیجه ذکر شده در جوابیه به شما می رسد! ✅در مورد مقدمه هشتم شما، همان مطلبی که بنده ذکر کردم را ذکر کردید! بنده نیز عرض کردم که معروف بین علماء امامیة، اباحه تصرف برای بیع معاطاتی است و نزاع در تملیک می باشد و آن هم نزاع است و نه اینکه تمام فقهاء قائل به این باشند که تملیک صورت نمی گیرد! اگر واقعا قصد مباحثه فقهی دارید و نه جنجال، به مکاسب شیخ انصاری مراجعه بفرمایید و ببینید که فقهاء از عرف به دور هستند یا نه! امثال محقق ثانی بیع معاطاتی را مفید ملکیت جائزه می دانند و یا بعضی از فقهاء معاطات را مفيد اباحه مطلقه می دانند، يعني اباحه جميع تصرفات، حتي تصرفات متوقف بر ملک، بعضی از فقهاء هم معاطات را يک معامله صحيحه مستقله می دانند که نه بيع است و نه صلح است و نه اجاره که طبق این قول هم ملکیت حاصل می شود. فلذا اینطور که شما نقل کردید که فقهاء بالجملة ملکیت را در بیع معاطاتی قبول ندارند، حرفی بس ضعیف و ناشی از تتبع قلیل در کتب فقهاء می باشد. ✅نکته پنجم و نهم شما هم بحث علمی نبود بلکه تراوشات ذهنی خودتان بود. اگر بحث علمی فقهی می خواهید بکنید، استدلال فقهی بیاورید و نه مباحث ظنّی غیر معتبر و وهمی و اگر هم قصد بحث علمی فقهی ندارید، همانطور که عرض شد، یک بحث دیگر است! ⛔️و العاقبة للمتقین. @jebhetse
⛔️قیمت تمام شده اینترنت برای مردم به یک دهم قیمت فعلی می‌رسد/ ما تنها کشوری هستیم که در آن هم مصرف کننده پهنای باند برای دریافت خدمات پول پرداخت می‌کند و هم تولیدکننده، ما در این طرح می‌خواهیم از سهم درآمدی پهنای باند، درصدی را به تولیدکننده محتوا اختصاص بدهیم/ اصلاً این‌طور نیست که با قانونی شدن این طرح، ما قصدمان مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها در فضای مجازی است 🔰نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ گفت: ⚠️به عنوان کسی که ۸ سال است روی این موضوعات کار کرده و هم در شورای عالی فضای مجازی و کمیته‌های مربوط به آن حضور داشته و این طرح را به صورت علمی دنبال کرده، اعلام می‌کنم که اگر این طرح قانونی شود، قیمت اینترنت تنزل پیدا می‌کند و امنیت فضای مجازی بالا می‌رود. ادعا می‌کنم که در صورت تصویب این طرح، قیمت تمام شده اینترنت برای مردم به یک دهم قیمت فعلی می‌رسد و اینترنت با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. امروز که از اینترنت بین‌الملل استفاده می‌کنیم سرورهای ما در کانادا مستقر هستند و در صورت تصویب این طرح، وزارت ارتباطات باید زمینه‌ای فراهم کند که این سرورها در داخل کشور باشد و خدمات ارائه دهند. ⚠️ما تنها کشوری هستیم که در آن هم مصرف کننده پهنای باند برای دریافت خدمات پول پرداخت می‌کند و هم تولیدکننده؛ برای مثال یک فیلمساز مجبور است برای بارگذاری فیلم خود در اینترنت هزینه پهنای باند پرداخت کند و من و شمایی که آن فیلم را می‌بینیم نیز به عنوان مصرف کننده، باید برای دانلود آن پول پرداخت کنیم.در هیچ جای دنیا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده محتوا بابت پهنای باند هزینه پرداخت نمی‌کنند. ما در این طرح می‌خواهیم از سهم درآمدی پهنای باند، درصدی را به تولیدکننده محتوا اختصاص بدهیم. این موضوع باعث حجم قابل توجهی از تولید، اشتغال و درآمدزایی می‌شود. ما می‌توانیم ۱۰ میلیون شغل در فضای مجازی ایجاد کنیم. ⚠️اصلاً این‌طور نیست که با قانونی شدن این طرح، ما قصدمان مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها در فضای مجازی است. همه شبکه‌های اجتماعی که در ایران کار می‌کنند، اگر تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدمات بپردازند، ما از آنها حمایت می‌کنیم.سوال این است که اگر یک پلتفرمی خدماتش را در قالب مقررات کشور ما مطرح نکرد و هر کاری که دلش می‌خواست را در کشور انجام داد، باید آزاد باشد؟! @jebhetse
⛔️نمیخواهیم شبکه های اجتماعی را فیلتر کنیم بلکه میخواهیم سرورهای آن ها را داخل ایران بیاوریم 🔰احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱ گفت: ⚠️بسیاری از نااهلان هر روز در فضای مجازی اظهار می‌کنند که مجلس می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کند بنده قویا این قضیه را تکذیب می‌کند. اصلاً عنوان این طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» است ما که قصد محدود کردن مردم را نداریم . بحث ما این است که الان 9 میلیون کاربر ایرانی از طریق شبکه‌های اجتماعی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند، این افراد با چه ضمانتی در این شبکه‌ها حضور دارند؟ ما چگونه به این این شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنیم؟ هیچگونه قانونی برای پاسخگویی وجود ندارد . چرا نباید سرورهای این شبکه در داخل کشور نباشد؟ شبکه‌های اجتماعی هیچگونه دفتر حقوقی‌ای در ایران ندارند. کاری که مجلس و قانون می‌خواهد انجام دهد این است که مدیران این شبکه‌های اجتماعی را ملزم کند که در ایران دفاتر حقوقی زده و سرورهایشان در داخل کشور باشد. چرا نباید کاربران ایرانی در فضای مجازی ضمانت حقوقی داشته باشند؟ مردم ایران در فضای مجازی هیچ پناهی ندارند. همه کشورها در خصوص اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قانون تصویب کرده‌اند نمونه‌اش همین ترکیه! طرح «حمایت از حقوق کاربران» به دنبال این چیزهاست نه فیلترینگ و محدودسازی اینترنت! ⚠️پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت می‌کنیم که اگر روزی نتوانستم از شبکه‌های اجتماعی خارجی‌ها استفاده کنیم، مشکلی برایمان پیش نیاید! ⚠️بنده خطاب به کسانی‌که مخالف قانون‌گذاری در رابطه با فضای مجازی هستند می‌گویم که آقایان بروید و قانون همان کشورهای غربی را در خصوص اینترنت و فضای مجازی را بخوانید! همان آمریکا هم بعد از حوادث 11 سپتامبر قانونی به اسم قانون «نظرات اینترنتی» را تصویب کرد! همه کشورها در خصوص فضای مجازی قانونمند هستند. ما تنها کشوری هستیم که در زمینه فضای مجازی قانون نداریم و دیگر نمی‌خواهیم این چنین باشد. ما که به دنبال محدودسازی و فیلترینگ نیستیم اما همان آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر مسائل شهروندان آمریکایی را به شدت کنترل می‌کند! کسانی‌که گمان می‌کنند در کشورهای غربی همه چی آزاد است سخت در اشتباه‌اند! در این کشورها استفاده از اینترنت برای 16 و 18 سال به پایین ممنوع است! باید استفاده از شبکه‌های اجتماعی قانونمند باشد. در مجامع علمی‌مان 80 درصد استفاده از اینترنت طرف امور غیرعلمی است! یکی از دوستانی که برای فرصت مطالعاتی به یکی از کشورهای اروپایی رفته بود می‌گفت که به کتابخانه رفتم و در آن‌جا به من گفتند که حواست باشد همه چیز در اینجا کنترل می‌شود یعنی در کشورهای اروپایی یک نفر در کتابخانه هم کنترل خواهد شد! این قضیه بدان معناست که در کشورهای دیگر هم قانون و نظارت وجود دارد. چیزی که مشخص است این است که ما باید در زمینه فضای مجازی و استفاده از اینترنت قانون داشته باشیم کسی به دنبال فیلترینگ و محدود ساختن مردم نیست! متاسفانه در کشور ما از فضای مجازی ضابطه‌مند نیست و به طور درست از اینترنت استفاده نمی‌شود که همه این موارد با اجرایی شدن این طرح اصلاح خواهد شد. @jebehste
⛔️فایل منتشر شده از طرح صیانت در فضای مجازی در بهمن ماه، برای مجلس دهم بود و نه این مجلس!!! 🔰حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان، در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۰ گفت: ⚠️ما طرح صیانت نداریم، طرح حمایت از حقوق کاربران داریم؛ طرح صیانت بیست ماده داشت و یک سال و نیم پیش مطرح شد، اکنون تغییر و تحول بسیاری در آن به وجود آمده و به یک طرح ۳۴ ماده‌ای به نام طرح حمایت از حقوق کاربران تبدیل شده است. متأسفانه در فضای مجازی آن طرح ۲۰ ماده قبلی را مطرح کردند و با آن چیزی که در ذهن خود بافته بودند دشمنی کردند، این طرح جدیدی نبود، منتها در برخی رسانه‌ها به جای اینکه در فضای رسانه‌ای این طرحی که در مجلس مطرح شده را عنوان کنند، طرحی که در مجلس دهم مطرح شده بود را عنوان کرده و روی صحنه آوردند. ⚠️امروز کاربران ما در برابر ارائه‌دهندگان خدمات کاربردی مجازی بی‌پناه هستند، یعنی اگر کسی سال‌ها زحمت کشیده باشد یک پیجی را با تعدادی دنبال کننده به وجود آورده باشد، یک تجارتی را به وجود آورده و یک برندی برای خود درست کرده باشد و امروز بر فرض کسی تصمیم بگیرد در ایران این فضا را مسدود کند، هیچ‌کسی نمی‌تواند از این فرد دفاع کند و یا اگر اطلاعات خصوصی افراد را این پیام‌رسان‌های خارجی فعال در کشور فاش کردند، هیچ‌کس نمی‌تواند از آن حمایت کند و اگر نسخه قلابی برند تجاری یک مجموعه‌ای را کسی درست و از آن‌سو استفاده کند، هیچ‌کس نمی‌تواند از او دفاع کند و اگر فجایع اینترنتی در فضای مجازی انجام شد، چون این پیام رسان‌ها هیچ نماینده‌ای در داخل ندارند، هیچ‌کس نمی‌تواند از آنها حمایتی انجام دهد، این طرح صاحبان پلتفرم‌های خارجی را ملزم می‌کند که یک نمایندگی در جمهوری اسلامی داشته باشند و حقوق کاربران ما را محافظت کنند و اگر محافظت نکردند این امکان وجود داشته باشد که با آنها برخورد کرد. @jebehste