eitaa logo
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
2هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
112 فایل
⚠️دشمن هر نوع تفکر لیبرالی و نئولیبرالی خادم کانال: @jebhetse_1
مشاهده در ایتا
دانلود
📌نیچه لیبرال است یا خیر؟! 💡در مناظره اخیر دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد، دکتر درخشان فرمودند نیچه لیبرال است ولی بلافاصله دکتر غنی نژاد گفتند که نیچه لیبرال نیست! ⚠بخش مرتبط با نیچه از مقاله «لیبرالیسم ریشه فساد و چپاول» دکتر درخشان که در مناظره هم به آن اشاره کردند را می توانید در تصویر مشاهده کنید. ⛔متاسفانه بعضی از دوستان هم تحت تاثیر جو قرار گرفته اند و صحبت های دکتر درخشان را علمی نمی دانند! انشاءالله در آینده با مقایسه بخش های مختلفی از مناظره و مستندات علمی خود دکتر درخشان، جواب این جوّ رسانه ای را می دهیم. وقتی دقت می کنیم معمولا دکتر غنی نژاد ادعاء می کردند این که می فرمایید نیست! راسل لیبرال نیست! نیچه لیبرال نیست! بعضی از دوستان که مرتب به دکتر درخشان اشکال می کنند، آیا به ادعاهای بدون دلیل دکتر غنی نژاد هم اشکال می کنند؟! آدرس دریافت کامل مقاله لیبرالیسم ریشه فساد و چپاول @jebhetse
📌راسل لیبرال است یا خیر؟! 💡در مناظره اخیر دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد، دکتر درخشان فرمودند راسل لیبرال است ولی دکتر غنی نژاد گفتند که راسل لیبرال نیست! ⚠بخش مرتبط با راسل از مقاله «لیبرالیسم ریشه فساد و چپاول» دکتر درخشان که در مناظره هم به آن اشاره کردند را می توانید در تصویر مشاهده کنید. آدرس دریافت کامل مقاله لیبرالیسم ریشه فساد و چپاول @jebhetse
✅ اصول اقتصادی قانون اساسی محصول اندیشه‌های ضدسوسیالیستی شهید صدر ✳️در مناظره اخیر، دکتر ، اصول اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به چپ‌ها و سوسیالیست‌ها نسبت داد؛ این در حالی است که این اصول متاثر از اندیشه های شهید صدر پدر اقتصاد اسلامی است که پیش از تدوین قانون اساسی در کتاب الاسلام یقود الحیات منتشر شد. ✳️ عنوان نوشته شهید صدر در این کتاب «لمحة فقهیة تمهیدیة عن مشروع دستور الجمهوریة الإسلامیة فی ایران» رهیافت فقهی مقدماتی نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی در ایران است. این متن نامه‌ای است که شهید سید محمد باقر صدر در پاسخ به درخواست تعدادی از علمای لبنان و در توضیح و تبیین اندیشه فقهی خود نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگاشته است. ❇️ این متن در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۵۷ یعنی در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده است. ✳️طرح پيشنهادي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران توسط آیت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي كه رابط وی و امام خميني بود، به محضر ايشان تقديم شد. شباهت مبنايي رساله شهید صدر برای قانون اساسی ایران با پيش‌نويس ارائه شده از سوي شهيد بهشتي در مجلس خبرگان قانون اساسي و قانون اساسي مصوّب، نشان از تأثير مهم و حياتي آن دارد. ✳️ باید توجه داشت که شهید صدر پیش از آن کتاب اقتصادنا را نوشت که عمده آن رد اندیشه های اقتصادی سوسیالیستی و مارکسیستی است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصل دعوای ما با اقتصاددانان بر سر همین یک سوال است! چه کسی باید "جهت" را تعیین کند؟ چه کسی می‌تواند بگوید کدام وضع عادلانه است؟ چه کسی باید از بین مسیرهای مختلف انتخاب کند که به بهترین وضع مطلوب برسیم؟ چه کسی باید بگوید بهترین وضع مطلوب کدام است؟ این اقتصاددان! در اینجا می‌گوید اگر می‌خواهی به وضع مطلوب (مثل ویتنام) برسی نباید (مرگ بر آمریکا) بگویی! و چقدر عجیب است که دقیقا حرف این آقایان اقتصاددان سیاسی است نه اقتصادی! یعنی راه حل اقتصادی ندارند و راهکارِ کاملا ایدئولوژیک و سیاسی طرح می‌کنند. آن هم دقیقا خلاف نظر امام و ولیّ جامعه! در حقیقت مشکل این آقایان اصل ۴۳ نیست! اصل ۱۱۰ است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠آقای غنی نژاد خودش ابتدا شروع می کند که انقلابیون ایران تحت تاثیر چپی ها بودند! بعد که دکتر درخشان سوال می پرسد که آیا امام هم چپی بوده است، ایشان می گوید پای امام را وسط نکشید! چه فایده ای دارد! من را میخواهی با امام در بیندازی؟! (مضمون کلام ایشان) می گوید از خودتان مایه بگذارید و از امام مایه نگذارید! آقای غنی نژاد! شما ابتدا این بحث را پیش کشیدید و انقلابیون سال ۵۷ را چپی خطاب کردید! شهید بهشتی را چپی خطاب کردید! انتظار دارید جواب تان داده نشود؟! ⛔غنی نژاد میگوید امام کشور را از دست چپی های انقلابی نجات داد! دکتر درخشان می پرسند خب به کدام سمت برد؟! غنی نژاد میگوید به هیچ سمت نبرد! چند دقیقه بعدش می گوید من نگفتم به هیچ سمت نبرد! 💡شما خودتان قضاوت کنید! امام اگر از دست چپی ها نجات داد، آنوقت هیچ کاری نکرد؟! آیا امام با آن همه مخالفتش با لیبرالیسم، به سمت لیبرالیسم برد؟! ⁉این اضطراب در کلام غنی نژاد آیا غیر از این است که جرئت نداشت نسبت چپی به امام بدهد؟! ❌دوستان انقلابی! بدانید که این لیبرال های ایرانی همه انقلاب را چپی می دانند! حتی حضرت امام را! بعد دم از فقه می زنند و ادعای اسلامی نبودن قانون اساسی را می کنند! آقای غنی نژاد! ⚠آن قانونی که شما آن را کمونیست بدانید ولی فقهای بزرگ اسلام، من جمله بزرگ ترین فقیه عصر معاصر، حضرت امام رحمة الله علیه، آن را اسلامی بداند و آن را بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی بداند، قطعا اسلامی است! @jebhetse
هدایت شده از حسین زمانی میقان
در شرایط جنگ اقتصادی حرف از واردات خودرو زدن یک حماقت است در شرایطی که با شوک تورمی ارز مواجه‌ایم هزینه ارز برای واردات خودرو یک حماقت است مشکل خودرو قیمت آن است که تنها با افزایش تولید و شکست انحصار تعداد تولیدکنندگان آن قابل‌حل است مردم مدتی هست اسیر رسانه‌های مافیایی حامی واردات‌اند @hzamanim
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
♦️ متاثر از چپ نبود، اسلامش اجتماعی بود! 🔻پاسخی به ادعای آقای غنی‌نژاد مبنی بر تأثر شهیدبهشتی از نگرش‌های چپ ✍️ سردبیری اندیشه بهشتی: در مناظره‌ای که اخیراً میان دو تن از اساتید شناخته شده دانشگاه برگزار شد (دکتر غنی‌نژاد و دکتر درخشان)، ضمن بحث‌ها و جدل‌ها از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نیز نام برده شد و کلامی ناپخته و غیر تحقیقی، که بعضاً در میان عده‌ای از ناآشنایان به اندیشه‌های دکتر بهشتی دیده می‌شد، در کمال ناباوری از زبان آقای غنی‌نژاد نیز شنیده شد. اینکه آقای غنی‌نژاد تا چه میزان با آثار و اندیشه‌های دکتر بهشتی سر و کار داشته‌اند برای ما مشخص نیست اما به نظر می‌رسد به کار بردن نام شهید بهشتی و متهم ساختن ایشان به نگرش‌های چپ و سوسیالیستی، فقط هزینه کردن از نام مظلوم و اندیشه‌های مهجور ایشان برای اثبات مدعا است، امری که آقای غنی‌نژاد مکرراً آن‌را نهی نمودند و از آن ابراز ناخشنودی می‌کردند. موسسه اندیشه بهشتی وظیفه خویش می‌داند با استناد به عبارات دکتر بهشتی، بطلان این ادعا را روشن سازد، اما یادآوری این نکته نیز لازم است که مظلومیت دکتر بهشتی، مادامی‌که آثار ایشان به‌درستی مطالعه نشود، رفع نشده و همچنان می‌توان انتظار داشت که از زبان اساتید مطرح دانشگاه و حوزه نسبت‌های سخیف این‌چنینی مطرح شود. @AndisheBeheshti
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
آقای غنی‌نژاد تاکید کردند که قانون اساسی بر اساس نگرش‌های چپ تدوین شده و در اصول اقتصادی آن خبری از فقه اسلامی نیست. با این حال گمان نمی‌کنیم تشخیص این مسئله در حوزه تخصص ایشان بوده باشد و طبعاً فقیهی چون شهید بهشتی به اظهار نظر در این باره اولی است. قاعدتا صرف مشابهت برداشتی از نظام اقتصادی اسلام با نگرش‌های چپ نمی‌تواند مساوی با تاثر از آن نگرش‌ها باشد و این مسئله در منطق عقلا بی‌نیاز از بحث است. در این یادداشت سعی می‌شود بالاجمال دیدگاه شهید بهشتی در رد سوسیالیسم و لیبرالیسم مطرح شده و روشن گردد که وی در اندیشه‌های خود کاملاً بااصالت و مبتکر است. دیدگاه شهید بهشتی در خصوص سوسیالیسم و نگرش‌های چپ ۱. از مرحوم آیت‌الله بهشتی سه کتاب در حوزه اقتصاد موجود است که ظرائف بحث‌های آن‌ها (در آن دوره) نشان‌دهنده عمق فکری شهید بهشتی و اصالت اندیشه ایشان است. ظرافت‌های فقاهتی و اجتهادی بحث‌های ایشان به خصوص در حوزه اقتصاد اسلامی، پیش از هر چیز نشان‌دهنده آن است که شهید بهشتی نظرات خود را بر اساس آیات و روایات سامان داده (ایده‌پردازی) و متناسب با مسائل روز، برنامه و راهکار ارائه نموده است (ارائه راهبرد و استراتژی). بهشتی معتقد است نظام اقتصادی مطلوب فقط با تکیه بر جهان‌بینی اسلامی میسر است: «زیربنای نظام اقتصادی در اسلام، خودبه‌خود باید با جهان‌بینی عمومی اسلام، یعنی با فلسفه اسلام، هماهنگ باشد. آیا می‌شود از اسلام انتظار داشت که یک نظام اقتصادی با جهان‌بینی کمونیسم بیاورد؟ انتظار بی‌جایی است. اسلام دارای یک جهان‌بینی خاص برای خودش است و خود‌به‌خود نظام‌های قانونی‌اش باید با این جهان‌بینی هماهنگ باشد، وگرنه، اصلا سیستم نیست» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص۱۹). بنابراین نظرات شهید بهشتی خروجی فقاهت و اجتهاد ایشان است و نه حاصل تقلید از نظرات «اولیانفسکی» یا «هایک» یا دیگران. بدیهی است که مکتب‌ها و اندیشه‌های مختلف (به حسب ضعف اصطلاحات و دیگر محدودیت‌ها) امکان تطبیق و تلفیق دارند که ذهن‌های ناآماده و ناپخته به‌جای درک این اندیشه‌ها و مکاتب در عمق خود، سعی می‌کنند ظواهر و سطوح بیرونی آن‌ها را در موضوع واحد جمع نموده و بر یکدیگر حمل نمایند و کار را برای خویش آسان سازند. پیشنهاد ما به کسانی که به دنبال فهم اندیشه‌های شهید بهشتی در عمق خود هستند، این است که دست کم این سه کتاب را مورد توجه قرار دهند: ۱. نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری) ۲. نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی) ۳. بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام. ۲. شهید بهشتی به واسطه شخصیت جستجوگر و ذهن پرسشگرش و نیز تسلطش بر زبان‌های عربی، انگلیسی و آلمانی، به متون اصیل بسیاری دسترسی یافته و در عین ترجمه برخی از آن‌ها به نقد مطالبشان نیز پرداخته است. برای مثال او ضمن تجلیل از هوش کانت و برخی دقت‌های او در دو کتاب «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی»، به اشتباهات و خطاهای کانت در همین آثار نیز اشاره نموده است (ر،ک: حزب جمهوری اسلامی؛ مواضع تفصیلی: ص ۱۳۳). با همین روش، در جای‌جای آثار شهید بهشتی نقد هگل نیز وجود دارد (ر،ک: شناخت از دیدگاه قرآن: بخش ۱۳؛ شناخت از دیدگاه فطرت: جلسه ۷ و ۸؛ شناخت اسلام: ص ۶۰). از جمله نگرش‌هایی که به شدت توسط شهید بهشتی مورد نقد قرار گرفته، مارکسیسم و سوسیالیسم هستند. @andishebeheshti
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
در خصوص نقد مارکس و مارکسیسم به عبارتی گویا و وافی بسنده می‌کنیم: «با صراحت می‌گویم که بخشی از مطالب هگل را آقای مارکس نفهمیده است، و نمی‌توانسته بفهمد و اصلاً در حدی نبوده که بفهمد. برای این که مارکس اصلاً با الفبای فلسفه وجودی آشنا نیست» (شناخت از دیدگاه قرآن: ۴۶۳). اما به‌طور کلی نقد شهید بهشتی به نگرش‌های چپ و سوسیالیستی محدود به این عبارت نبوده و در مواضع متعددی، بیانات بعضاً تندی از شهید بهشتی در نقد سوسیالیسم موجود است. شهید بهشتی با نفی «اصالت فرد» که از مبانی لیبرالیسم است و نیز نفی «اصالت جامعه» که از مبانی نگرش‌های سوسیالیستی است، معتقد است نگرش قرآن و اسلام «اصالت آمیخته فرد و جامعه» می‌باشد. همین اصل در نظام‌های سیاسی و اقتصادی شهید بهشتی نیز امتداد پیدا کرده و در تمامی سطوح و لایه‌های اندیشه‌های اقتصادی شهید بهشتی جریان یافته است (ر،ک: انسان از منظر قرآن: ص ۱۴۱). دور از انتظار نیست که لیبرالیست‌ها با توجه به پذیرش اصالت جامعه (در عین اصالت فرد) توسط شهید بهشتی، او را چپ بخوانند و تصدیق اصالت فرد (در عین اصالت جامعه) را نادیده بگیرند. اصالت آمیختهٔ فرد و جامعه ایجاب می‌کند که علیرغم پذیرش مالکیت خصوصی، ضوابطی برای تامین مصالح جامعه نیز تنظیم شود. شهید بهشتی می‌نویسد: «در نظام اقتصادی اسلام اصل مالکیت اشخاص بر اموال منقول، از قبیل پول نقد، لوازم خانه و ماشین سواری و اموال غیرمنقول، از قبیل خانه و مغازه و باغچه و انواع کارافزار از قبیل وسایل کشاورزی، ماشین‌های مولد صنعتی و کارافزارهای پزشکی و نظایر این‌ها مشروع و قانونی است. بنابراین، اسلام هم مالکیت شخصی را مشروع می‌داند، هم مالكيت خصوصی را، ولی برای هر یک شرایطی مقرر کرده که باید دقیقاً رعایت شود» (حزب جمهوری اسلامی؛ مواضع تفصیلی: ص ۴۴۹). از این رو شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی می‌گوید: «وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را می‌گوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلوده‌ی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه می‌کنیم. من معمولاً عادت هم داشته‌ام که هر جا نقدی می‌خواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همان‌جا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیف‌تری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذره‌ای این را نشان نمی‌دهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همه‌ی کثافت‌ها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یک‌جا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲). ۳. کسانی که شهید بهشتی را لیبرالیست یا سوسیالیست و یا حتی متاثر از آن دو می‌دانند، می‌توانند به «فصل پنجم از کتاب انسان از منظر قرآن» و «گفتار ششم از کتاب درس‌گفتارهای فلسفه دین» مراجعه نموده و با دقت کافی و انصاف متناسب با شأن محقق مطالعه کنند تا اصالت اندیشه شهید بهشتی را بسنجند. ۴. در پیوست این یادداشت، بخشی از متن مکتوب «مواضع حزب جمهوری اسلامی» که توسط شهید بهشتی و همکارانشان تدوین شده است، تقدیم محققان خواهد شد تا خود قضاوت کنند که شهید بهشتی در دیدگاه اقتصادی خود چه مشی و مشربی داشته است و آیا منبع نظرات او متون اسلامی است یا آثار اولیانفسکی. کتاب‌نامه: سید محمد حسینی بهشتی، انسان از منظر قرآن، نشر معارف. همو، شناخت اسلام، نشر روزنه. همو، درس‌گفتارهای فلسفه دین، انتشارات بقعه. همو، حزب جمهوری اسلامی؛ مواضع تفصیلی، انتشارات بقعه. همو، شناخت از دیدگاه قرآن، انتشارات بقعه. همو، شناخت از دیدگاه فطرت، انتشارات بقعه. همو، نظام اقتصادی اسلام؛ مباحث نظری، نشر روزنه. همو، نظام اقتصادی اسلام؛ مباحث کاربردی، نشر روزنه. همو، بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام، نشر روزنه. @andishebeheshti
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
پیوست یادداشت متاثر از چپ نبود.pdf
122.7K
🔻 پیوست یاداشت متاثر از چپ نبود ✍️ نویسنده: محمدمهدی رفیعی (سردبیری اندیشه بهشتی) 🗞️ اندیشه بهشتی، شماره چهارم، اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
⚠️مطالب بالا را حتما بخوانید. 👆🏻👆🏻👆🏻
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
در خصوص نقد مارکس و مارکسیسم به عبارتی گویا و وافی بسنده می‌کنیم: «با صراحت می‌گویم که بخشی از مطالب
📌آنچه کثیفان همه دارند، آن یک‌جا دارد! ⚠شهید بهشتی قاطعانه در خصوص اقتصاد سوسیالیستی و کاپیتالیستی می‌گوید: «وقتی ما ماتریالیسم مارکسیستی را می‌گوییم بد است، ماتریالیسم کاپیتالیستی دنیای غرب صدها برابر آن بد و کثیف و آلوده‌ی ظلم است. بنابراین، معلوم باشد که ما یک بررسی نقادانه می‌کنیم. من معمولاً عادت هم داشته‌ام که هر جا نقدی می‌خواهم از ماتریالیسم سوسیالیستی مارکسیستی بکنم، همان‌جا یادآوری کنم که ماتریالیسم شدیدتر و کثیف‌تری هست. من گفتم که اگر برای یک انسان غذا فراهم کنید، مسکن فراهم کنید، بهداشت فراهم کنید، یک گاو پرواری است، ولی در نظام مارکسیستی یک گاو پرواری تا حدودی افساردار، در نظام کاپیتالیستی غربی یک گاو پرواری افسار گسیخته است. پس انتقاد از آن، هرگز ذره‌ای این را نشان نمی‌دهد که این یکی نیز مورد انتقاد نیست. این یکی صدبرابر مورد انتقاد است. در این همه‌ی کثافت‌ها هست. آنچه کثیفان همه دارند، این یک‌جا دارد» (نظام اقتصادی در اسلام؛ مباحث نظری: ص ۷۲). پ.ن: ⛔این نگاه را مقایسه کنید با نگاه بعضی از مسئولین و دوستان انقلابی نسبت اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم اقتصادی! 💡آیا مانند شهید بهشتی، اقتصاد سرمایه داری را صد برابر کثیف تر اقتصاد کمونیستی می دانیم؟! @jebhetse
🔥اقتصاددان خارجی در بیت رهبری❗️ 🔻دکتر«بودی یانا»Boediono دارای دکتری تخصصی و همچنین سه دکتری افتخاری از دانشگاههای بین المللی و صاحب مقالات علمی فراوانی است و در دهه قبل به عنوان وزیر دارایی و کشور ۲۷۵ میلیونی مسئولیت داشت. 🔻وی در سال ۱۳۹۱ در دیدار با رهبر حکیم انقلاب با اشاره به تخصص خود در زمينه اقتصاد، خطاب به امام خامنه‌ای گفت: من ديدگاههاي جنابعالي را درخصوص مطالعه كرده ام و اين ديدگاهها بسيار جالب و جديد است. 🔸پ.ن۱: اما در کشور خودمان ایران امثال را داریم که پس از چند دهه که نظام مظلوم اسلامی، کرسی درجه اول تدریس و پژوهش و مشاورت را به انضمام میلیاردها تومان پول در اختیارشان قرار داده تا نسل جوان را مطابق ارزشهای اسلامی تربیت کنند؛ ناگهان پرده بر می اندازند و شمشیر لیبرالیسم را بر فرق اسلام فرود آورند و افتخار می کنند!! 🔸پ.ن۲:تفکر غنی‌نژادی بجای اینکه در سال ۹۱ به راهبرد اقتصاد مقاومتی عمل کنند، با نسخه‌های اقتصاد لیبرالیستی یک دهه سقوط اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند و امروز به جای شرمساری و عذرخواهی و پاسخگویی، نعل وارونه می زنند یکی‌شان از و تغییر قانون اساسی سخن می گوید... و دیگری فریاد می‌زند خمینی و خامنه‌ای که سخن خدا را بر لب دارند نباید سخن بگویند...!! 🔸پ.ن۳:این نمونه‌ای از بی نهایت نمونه‌هایی است که در آرشیو بیت خاک می خورد. کاش فیلم های اصلی این دیدارها منتشر شود تا دستان مستندسازان و پژوهشگران برای دفاع از حقیقت در برابر هجوم‌ها پُر‌تر باشد. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو:👇 @Gaami_no
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏این خوش تیپ که جزو تیم طرف مناظره کننده از دانشگاه شریف بود مثلا داره منو و (البته جبراییلی که درجلسه نیست) رو خراب میکنه! زاویه فیلمبرداری رو ببینید؟ نه من و نه مدنی زاده از این زاویه فیلم نداریم یک نفر از اون پشت داره کلیپ می سازه! هماهنگی رو ببینید، فقط نفهمید که بازیچه شده! ‏ببینید همه اطلاعاتش هم غلطه، نه من دانشگاه امام صادق(ع) درس خوندم و نه یاسر جبراییلی ‎معاون رییس جمهور است. لشکرکشی در یک جلسه علمی و رعایت نکردن اصول و قواعد مناظره و عدم رعایت حرمت دانشگاه و برهم زدن جلسه رو ندیده بودم که این کار زشت رو هم دیدم. من واقعا متاسفم. ‏دکتر نیلی خودش اعتراف کرده که نمی داند در سال ۱۳۸۷ در اقتصادایران چه اتفاقی افتاده بعد کلیپ سخیف ساختن که مثلا یه دانشجو (که اصلا هم معلوم نیست واقعا دانشجو است یا نه) به ما irr یاد بدن،واقعا شرم آوره،شرم آورتر اینکه یک طراح دست به این بازی کثیف زده ،جامعه اقتصاددانان نباید سکوت کنند. @hemmatgholizadeh
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
دکتر محمد جواد ایروانی، یک دانشمندِ میدان‌دیده است؛ شخصیتی آکادمیک که سطوح و عرصه‌های مختلف مدیریتی را نیز تجربه کرده است. سخنان او درباره ریشه‌های تورم و راهکارهای مهار آن، حتما شنیدنی خواهد بود. @syjebraily
❇️ اندیشه اقتصادی امام و رهبری ✅ دکتر نژاد در مناظره اخیر عنوان کردند امام و رهبری چون متخصص اقتصادی نیستند، نباید به حرفشان استناد کرد. ✳️ امام و مقام معظم رهبری به عنوان دو اسلام شناس اقدام به کشف خطوط کلی اسلام نسبت به تدبیر اقتصاد جامعه اسلامی کردند، و تحلیلی علمی و بدیع نسبت به اقتصاد سیاسی بین‌الملل دارند. ایشان با ایده های ابداعی خود نظم اقتصادی بین‌الملل را به نفع کشورهای محروم بر هم زده اند ❇️ایشان دیدگاهی علمی نسبت به پیشرفت اقتصادی در چارچوب پارادایم اقتصاد اسلامی دارند ❇️ امام مشابه تحلیلی که ساختارگرایانی مثل پربیش در زمینه دلایل عدم توسعه دارند، تحلیل عمیقی از نقش استعمار در عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی دارند. ❇️ رهبری تحلیل علمی دقیقی از شکنندگی اقتصاد ایران در فضای اقتصاد بین‌الملل دارند، و در تراز نظریه پردازان تاب اوری اقتصادی، نظریه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ارایه می‌دهند، ایشان ایده حذف دلار از اقتصاد بین‌الملل را بیان کردند. ایشان مشابه نظریه پردازانی همچون فردریک لیست و چانگ، الگوی اقتصاد ملی گرایی ارزشی در حمایت از تولید داخلی را طرح کردند ✳️ امام و رهبری متخصصان اسلام‌شناسی هستند که همانند شهید صدر به گسترش اندیشه اقتصاد اسلامی کمک کردند،هم تحلیل علمی ارایه دادند و هم سیاست اقتصادی بر اساس خطوط کلی اقتصاد اسلامی برآمده از وحی، پیشنهاد دادند. ✳️ مشارکت ایشان هم در سطح تبیین ارزشهای محوری در اقتصاد اسلامی مانند عدالت اقتصادی است، هم در تبیین علمی در چارچوب پارادایم اقتصاد اسلامی و هم تجویز نسخه برای حل مشکلات اقتصادی ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
✨دکتر محمدجواد ایروانی، استاد دانشگاه تهران و وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی: ⚠بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای دهه 90 تاکنون عامل اصلی رشد نقدینگی در اقتصاد ایران، افزایش بدهی‌های بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی بوده است؛ اما پارادایم لیبرالی که سال‌ها سکان حکمرانی اقتصادی ایران را در دست دارد، با پنهان کردن تورم ناشی از فشار هزینه (Cost-Push)، صرفا طرف تقاضا را عامل تورم معرفی و تکرار می‌کند. ⛔پدیده‌ای مخرب در اقتصاد ایران که در ذیل عنوان و رویکرد «ارز شناور مدیریت شده» مشاهده می‌شود این است که نرخ ارز غیررسمی عملا نرخ ارز رسمی را به‌دنبال خود کشانده و افزایش داده است و با توجه به اینکه 75 درصد واردات رسمی ایران مواد اولیه، واسطه‌ای و ماشین‌آلات است، بالا بردن نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت تمام‌شده محصولات و کالاها دارد که این افزایش قیمت‌ها با وجود مدیریت‌‌هایی که قائل به رهاسازی کنترل و نظارت بر قیمت‌ها هستند، تشدید می‌شود. لذا تورم فشار هزینه عامل اصلی افزایش قیمت‌ها و بروز تورم است. بی‌اعتنایی نسبت به افزایش نرخ ارز و هم‌زمان دلاریزه کردن عملی اقتصاد ایران یعنی قیمت‌گذاری مواد اولیه و انرژی و کالاها و خدمات به دلار و نادیده گرفتن مزیت‌های نسبی کشور در تولید و تجارت، در‌واقع رشد مداوم قیمت‌ها و تورم افسارگسیخته را در پی دارد. ضمن اینکه ناکارایی‌ها و عدم‌بهره‌وری را نیز پنهان می‌سازد. 💡متن کامل مقاله را در سایت روزنامه فرهیختگان، حتما بخوانید. http://fdn.ir/79559 @jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار کارگران: باید فرهنگ ثروتهای بادآورده در کشور متوقف شود/ درآمد باید با کار ارتباط مستقیم داشته باشد. پ.ن: ⚠یکی از راه های سریع و جواب ده برای جلوگیری از سوداگری در جامعه، جلوگیری از بازار غیر رسمی ارز و منحل کردن بازار سکه می باشد. کما اینکه در کشورهای دیگر، شاهد بازار سکه نمی باشیم! وقتی خودمان برای پول ملی، رقیب درست می کنیم و بازارش را هم به رسمیت میشناسیم، انتظار نباید داشته باشیم که پول ملی تقویت شود و فرهنگ ثروت های بادآورده در کشور متوقف شود. 💡دولت محترم! این صحبت های رهبر عزیزمون، یکی از همان جهت گیری هایی است که فرمودند باید به آن توجه کنید در سیاست گذاری هایتان. @jebhetse
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: اگر زندگی کارگر ارتقاء پیدا کند وضع کشور ارتقاء می یابد ✏️ رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار کارگران: در کلام، همه از کارگر تعریف میکنیم، ولی تعریف زبانی کافی نیست؛ برای کارگران باید کار کرد. هم مسئول دولتی و هم کارآفرین و سرمایه‌گذار بدانند که اگر تلاش شد تا زندگی ارتقاء پیدا کند، وضع کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد. ✏️وقتی کارگر دغدغه نداشته باشد، امنیت شغلی و رفاه داشته باشد و زندگی‌اش راحت بچرخد، کیفیت کار و محصول بالا خواهد رفت. 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
🎥 رهبر انقلاب: اگر زندگی کارگر ارتقاء پیدا کند وضع کشور ارتقاء می یابد ✏️ رهبر انقلاب هم‌اکنون در د
⚠رهبر انقلاب:ارزش کارگر ارزش حیات جامعه است، ارزش زندگی مردم است ... وقتی کارگر دغدغه نداشته باشد، امنیت شغلی و رفاه داشته باشد و زندگی‌اش راحت بچرخد، کیفیت کار و محصول بالا خواهد رفت. پ.ن: ⛔آیا مسئولین محترم که می خواهند کف حقوق کارگر را بالا ببرند، به این موضوع توجه دارند؟ آیا افزایش حقوق کمتر از میزان تورم جامعه، باعث راحت چرخیدن زندگی کارگران می شود؟ @jebhetse