📌حرف آخر من امشب!
⚠️اگر آقای رئیسی که واقعا به عنوان انقلابی قبولش دارم، این مناظره رو دیده باشه و امثال غنی نژاد رو از بدنه کارشناسی بیرون نکنه، باید خیلی تاسف خورد!
⛔️انشاءالله اگر ندیدند، ببینند!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
〽️نشر حداکثری
@jebhetse
⚠️این ته دلم باقی مانده بود که بگویم!
⛔️یقین دارم کسی که به حضرت امام و حضرت آقا توهین و جسارت کند، بعید است که عاقبت به خیر بشود!
@jebhetse
📌مشخص شدن راه واقعی برای سیاست گذار انقلابی!
لیبرال ها خوشحال هستند!
ولی متوجه نیستند که دکتر درخشان نقاب نفاق را امشب از چهره لیبرالیسم برداشت و کاری کرد که تمام حرف هایی که در مورد ضدیّت تفکر لیبرالیسم با تفکر انقلاب اسلامی میگفتیم، از دهان خود لیبرال ها بیرون کشیده شود!😎
حال که نقاب از چهره لیبرالیسم به آشکارا برداشته شد و چهره قبیح آن مشخص شد، سیاست گذار انقلابی راحت تر می تواند لیبرالیسم را به زباله دان تاریخ بیندازد!😉
⚠️امشب برای همه به عیان مشخص شد که لیبرالیسم در انقلاب اسلامی هیچ جایگاهی ندارد!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
💠 چرا پرفسور درخشان میگویند اقتصاد اسلامی را باید در امتداد اندیشه امامین انقلاب جستجو کنیم؟
مهمترین و ریشهایترین سوال در علوم اجتماعی این است که: وضع عادلانه کدام است.
هیچ سوالی ما قبل از این سوال وجود ندارد.
هر کسی هم در علوم اجتماعی حرفی زده در حقیقت در پاسخ به همین سوال بوده است؛ از کانت و جان استوارت میل تا مارکس و هایک و دیگران.
یعنی هر کدام از اندیشمندان بر اساس نظریه عدالت خودشان، به سوالاتی در حوزههای مختلف پاسخ دادهاند.
یکی راه را در دولتی کردن اقتصاد دیده مثل مارکس. یکی راه را در بازار و حذف کامل دولت دیده مثل هایک. یکی هم مثل امام و شهید بهشتی و بزرگان انقلاب گفتند نه شرقی نه غربی!
راه در سپردن همه چیز به "مردم" است.
نه حاکمیت سرمایهداران
نه دولتها
هیچکدام حاکم بر امورات مردم نباید باشند. فلذا در اصل ۴۳ قانون اساسی برخلاف تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی آمده است که ابزار تولید در اختیار "همه مردم" قرار بگیرد، طوری که نه دولت تبدیل به یک بنگاه بزرگ شود نه ثروت در دست سرمایهداران بچرخد.
اتفاقا اگر قرار باشد بگوییم دیدگاه هایک به کدام نزدیکتر است به همین اصل ۴۳ قانون اساسی شبیه است.
چون میگوید دولت و سرمایهداران کنار بروند و خود مردم بر امورات خود حاکم باشند. و عجیب این است که دکتر غنینژاد چنین اصلی را کمونیستی میداند. در حقیقت ایشان نه اسلام را میشناسد نه کمونیسم را و نه حتی نئولیبرالیسم را!
اما قانون اساسی در طول زمان نیاز به شرح و تفسیر مجتهد جامع الشرایط دارد. به ولیّ جامعه که بگوید اکنون به سمت خودکفایی برویم یا نه. به سمت رابطه با آمریکا برویم یا نه. به سمت کوچک کردن دولت برویم یا نه.
اتفاقا اینجا جاییست که اقتصاددان باید سکوت کند. مگر اقتصاددان نمیگوید من حرف ایدئولوژیک ندارم؟! چه شد؟! یکدفعه نمودارها را کنار گذاشتید و یک لیبرال معتقد شدید؟
به علت پیوسته بودن سیاست، اقتصاد، فرهنگ و بقیه مسائل مربوط به حکمرانی امکان ندارد کسی جز ولی جامعه بتواند در راهبردهای کلان اقتصادی جامعه نظر جامع و مانع بدهد طوری که بتوان نام آن را "اسلامی" گذاشت.
یعنی معنا ندارد مسیر حرکت جامعه به سمت ایدهآل اسلامی را یک اقتصاددان لیبرال تعیین کند. این حقیقتا مضحک است که بر اساس نظرات لیبرالها بخواهیم تنظیم امور اقتصادی مسلمین انجام دهیم.
فلذا این نکته بسیار دقیق است که اگر قرار است اقتصاد ما به سمت تحقق عدالت با قرائت اسلامی پیش برود باید نگاه کنیم به فهم امام جامعه از عدالت. وگرنه معاویه هم میگفت من عدالتخواهم! اما حق با علی (ع) بود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بعد از صحبت های دیشب غنی نژاد لیبرال، این حرف های شهید بهشتی عزیز و مظلوم را بیشتر متوجه می شویم!
#شهید_بهشتی_مظلوم
@jebhetse
✨سیاستهای اصل ۴۴ یك اجتهاد صحیح شرعی بود كه قانون هم اجازه آن را داده است و انشاء الله به بهترین وجه و بدون افراط و تفریط اجرا شود.
🗓۱۳۸۷/۰۶/۰۷، دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب
@jebhetse
✨قانون اساسی یکی از مترقیترین قانونهای اساسی دنیاست -قانون اساسی ما - این را توجه داشته باشید. یکی از بهترین قانونهای اساسی است؛ منتها قانون اساسی دو قسمت دارد؛ یک قسمت آنجایی که وظائف حکومت اسلامی، وظائف نظام، هدفها و آرمانهای کلی نظام جمهوری اسلامی، حقوق اساسی ملت و حقوق عمومی، اینها را بیان میکند. در این زمینه قانون اساسی ما حقّاً و انصافاً یکی از بهترین قانونها است و مترقیترین است و آن بخشهایش اگر هم گوشه و کنارش نقصی داشته باشد، واقعاً دست باید بهش نخورد، برای اینکه ما هر کار بکنیم، بهتر از آن را شاید نتوانیم بوجود بیاوریم. علتش هم این است، آن کسانی که نشستهاند این قانون را تدوین کردند، دو خصوصیت در آن جمع به طور جمع وجود داشت؛ یک خصوصیت علم دین بود، آگاهی از دین بود، یک خصوصیت روحیهی انقلابی و آگاهی از ایدههای انقلابی اسلام بود. این مجموعه و این ترکیب، محصول بسیار خوبی را به بار آورده که آن بخش هدفها و آرمانها و وظایف عمومی و حقوق اساسی و اینجور چیزها کلیات قانون اساسی است. اینش هیچ خدشهای و بحثی ندارد...
🗓۱۳۶۸/۰۲/۰۸، بیانات رهبر انقلاب در خطبههای نمازجمعه
@jebhetse
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
[سؤال از امام خمینی]:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بینالمللی را مطالعه نکردهاید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
جوابِ امام:
ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطۀ آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم. ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن #عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم. از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم
صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۱۶۰
💠 @profderakhshan
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
در مناظره دیشب موسی غنینژاد یک حرف درست زد و آن اینکه برای اظهارنظر درباره نظامات اقتصادی یک جامعه، باید #فلسفه_سیاسی دانست. لیکن عاقبت اظهارنظر درباره فلسفه سیاسی با مدرک حسابداری، همان پرت و پلاهایی است که از او شنیدیم؛ از چپ خواندن راسل لیبرال تا تشریک مساعی شهید بهشتی و بنی صدر!
@syjebraily
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
مروج گفتمان اصیل انقلاب میفرمایند که بحث غنینژاد که قانون اساسی و امام و انقلاب و شهید بهشتی و تسخیر لانه جاسوسی و .. را زیر سوال برد، منطبق با فرمایشات رهبری بوده است😄😄😄
واقعا ۲۴هزار نفر این بنده خدا رو دنبال میکنند که این هجویات رو بشنوند؟!!
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
مروج گفتمان اصیل انقلاب میفرمایند که بحث غنینژاد که قانون اساسی و امام و انقلاب و شهید بهشتی و تسخی
خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه! تصدی گری دولت که حضرت آقا می فرمایند کجا و تصدی گری ای که لیبرالیسم میگه کجا!
حضرت آقا عدم تصدی گری دولت را اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی می دانند. اقای غنی نژاد و لیبرال ها اصل 44 را هم قبول ندارن و ان را کمونیستی می دانند!
واقعا متاسفم برای ما انقلابی ها! خدا بگذره از حرف های اشتباه مون!
سیاست های اصل 44 برای این بود که تصدیگری دولتی انجام نشود
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
یک مسئلهی مهم در زمینهی مسائل اقتصادی که مناسب است بنده تذکّر بدهم، بحث مدیریّت اقتصادی است؛ دولت باید مدیریّت کند اقتصاد کشور را. مدیریّت را با تصدّیگری نباید اشتباه کرد؛ تصدّیگری دولت در امر اقتصاد به ضرر کشور تمام میشود؛ این را ما عملاً در انقلاب تجربه کردیم و میدانیم که تصدّیگری دولت خوب نیست. اصلاً سیاستهای اصل ۴۴ برای این بود که این تصدّیگری انجام نگیرد؛ [پس] آن را بکلّی از حوزهی فکر خارج کنیم، یعنی این مدیریّتی که من میگویم، مطلقاً اشتباه نشود با تصدّیگری در مسئلهی اقتصاد.
مدیریّت اقتصادی دو رکن مهم دارد؛ یکی این است که ما میدان را باز کنیم برای فعّالیّت فعّالان سالم اقتصادی؛ میدان باز بشود برای اینها و کمکشان بکنیم؛ افرادِ صاحبِ فکرِ اقتصادی بنشینند ببینند راههای کمک کردن به فعّال اقتصادی چیست -راههایی وجود دارد- و موانعی که بر سرِ راهِ کارِ درستِ اینها و پیشرفتِ اینها وجود دارد چیست؟ آن موانع را بردارند؛ من حالا یکی دو مثال عرض خواهم کرد؛ یک رکن مدیریّت این است. یک رکن دیگر هم این است که دستگاه دولتی، هوشمندانه، هوشیارانه، با چشم باز، مراقب فعّالیّت مضرّ اقتصادی باشد؛ یعنی یک فعّال اقتصادیای که حرکت مضر میکند، مورد توجّه قرار بگیرد، جلویش گرفته بشود، جلوی منافذ فساد بسته بشود و گرفته بشود. مدیریّت اقتصادی یعنی این، هیچ ربطی به تصدّیگری ندارد.
بیانات در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت، ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
مروج گفتمان اصیل انقلاب میفرمایند که بحث غنینژاد که قانون اساسی و امام و انقلاب و شهید بهشتی و تسخی
💡حضرت آقا:
بنده در جزئیّات وقایع آن روز[سیزده آبان ۵۸] قرار داشتم؛ همان روزها مکرّر به لانهی جاسوسی رفتهام، آمدهام، نشستهایم، صحبت کردهایم، با جوانهایی که آنجا بودند، با دیگران، در شورای انقلاب -که آنوقت ما عضو شورای انقلاب بودیم- میدانم که چه تحرّکاتی از گوشهوکنار انجام میگرفت برای خنثی کردن این حرکت؛ امّا امام ایستاد.
سیزدهم آبان مظهر استکبارستیزی ملّت ایران بود.
حرکت دانشجویان که به سفارت حمله کردند در حقیقت حرکت دفاعی بود، بهجا و بهموقع و کاملاً عقلانی بود.