#مقایسه
#فضای_مجازی
📈مقایسه فعالیت کاربران اینترنت در ایران و جهان
⁉️ به استفاده از شبکههای اجتماعی دقت کنید!!!
@jebreil1
📡 چگونه در فضای مجازی رژیم بگیریم؟
3️⃣ همه چیز را نخوانید:
❌ لازم نیست به همه پیامها و مطالبی که به اشتراک گذاشته میشود، توجه کنید. اگر بخواهید همه پیامها را بخوانید، زمان بسیار زیادی از شما گرفته میشود. اگر وارد یک سایت یا خبرگزاری میشوید، به حوزهای که در آن نیاز خبری دارید، وارد شوید.
🙇🏻♂️ با مطالعه تمام مطالب سایت، که عموم آنها تاثیر مثبتی بر داده های شما نمی گذارند، وقت خود را هدر ندهید.
#رژیم_فضای_مجازی
@jebreil1
📡عادتهای درست استفاده از فضای مجازی را به کودکان بیاموزیم.
#قسمت_پنجم
🔸دربانی کنیم
🚪دربان مراقب است هر کسی از دروازه شهر عبور نکند. در واقع، کار دربان گزینشگری است. نقش اصلی ما در فضای مجازی نیز همین است. اصلا ویژگی فضای مجازی این است که انسان در آن گزینشگر و انتخابگر است. برخی از ما در برابر فضای مجازی کاملاً منفعل هستیم.
🔺رژیم مصرف، این مسئله را میطلبد که فرد دست به انتخاب بزند و چیزهایی را انتخاب کند و طبعاً برخی چیزهای دیگر را واپس زند. میتوانیم با همراهی فرزندان در فضای مجازی و کمک به او در انتخاب مطالب مفید و پسزدن بعضی از مطالب، نقش گزینشگر بودن در فضای مجازی را به او بیاموزیم.
@jebreil1
#سواد_رسانهای
#فضای_مجازی
📈دادههای لازم برای درک استفاده از تلفن همراه، اینترنت و شبکههای اجتماعی
@jebreil1
📡 چگونه در فضای مجازی رژیم بگیریم؟
4️⃣ به فکر جایگزین باشیم
✅شاید این بهترین راه باشد! همه چیز ما در فضای مجازی وارد شده است. اما این تصور که برای برطرفکردن نیازهایمان حتما باید به اینترنت وصل شویم، غلط است.
✏️ رسانههای متعددی در اطراف ما است و هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارد. باید با شناخت از کارکرد هرکدام از این رسانهها، به آنها مراجعه کنیم. مثلا بیایید از همین امروز تصمیم بگیریم نصف یکدهم زمانی را که صرف پرسهزنی در فضای مجازی میکنیم، کتاب بخوانیم!
#رژیم_فضای_مجازی
@jebreil1
🔴 بخشی از سواد رسانه ای یعنی این سه را نادیده بگیر 👇
1⃣ شنیدم ...
2⃣ گفتند ...
3⃣ می گویند ...
@jebreil1
🚩دروغی به نام شبکه های اجتماعی!!!
امروزه فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی، بیش از پیش ما را از خانواده و اجتماع دور کرده است.
#حسین_کیاء
@jebreil1
🔷 وظیفه سواد رسانه ای، تبدیل مخاطب منفعل به فعال است. ❓«#سوالات_پنجگانه_سواد_رسانه_ای» که از عناصر اصلی ارتباطات گرفته شده است، ابزاری برای تبدیل شدن از مخاطبی منفعل به فعال است. وقتی با پیامی (فیلم، عکس، متن، صوت و...) در رسانه ها مواجه شدیم باید به دنبال پاسخ سوالات زیر باشیم:
1️⃣ چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ چرا این پیام استفاده شده است؟ (فرستنده و هدف)
2️⃣ چه سبک زندگی، ارزشها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ (محتوا یا پیام)
3️⃣ از چه قالب و فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده شده است؟ (رسانه و رمزگان)
4️⃣ چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت دریافت می کنند؟ (گیرنده)
5️⃣ این پیام در چه بستر و فرهنگی تولید شده است؟ (فرهنگ)
@jebreil1
📌علتِ اهمیت مناطق نوآوری در اقتصادهای در حال توسعه، عمدتاً به دلیل كمبود آيین نامه « همکاری میان بازيگران عرصه علم و فناوری بوده و همانگونه كه در مصوب هیات وزيران ذكر شده است.
✔اين مناطق در كشور با هدف ايجاد منظومهای از امکانات علمي، صنعتي، تولیدی، آزمايشگاهي، تحقیقاتي، زيرساختها و محیطهای ارتباطي، نهادها و موسسات، افراد و اطلاعات تأسیس شده اند.
⭕در رويکرد سنتيِ حاكم بر اين مناطق، كاركردهای علمي، فناورانه، صنعتي، نوآوری و غیره، در راستای توسعه شاخصهای اقتصادی تقويت ميشدند و اين در حاليست كه در تعريف جديد، شاخصهای شهری و رفاهي نیز به محورهای اصليِ فعالیتِ اين مناطق افزوده شدهاند.
@jebreil1
#سواد_فضای_مجازی
#سواد_رسانهای
👨👩👧👦افراد خانواده می توانند با استفاده صحیح از رسانه ها آگاهی هاي خود را افزايش مي دهند ، پیرامون مسائلی که شاید در فضای حقیقی یا غیر رسانه ای قابل تجربه نباشند تجربه کنند و نیازی به پرداخت هزینه در قبال تجربه کردن نيز نداشته باشند.
@jebreil1