eitaa logo
بنیاد فضای مجازی جبرئیل
1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
27 فایل
بنیاد راهبری فضای مجازی "جبرئیل" مرکز آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil شماره روابط عمومی بنیادفضای مجازی جبرئیل👇 ۰۹۹۳۲۰۳۸۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️حمایت قاطعانه وزارت بازرگانی امریکا از لغو ممنوعیت تیک‌تاک 🔹وزارت بازرگانی اعلام کرد قصد دارد با قاطعیت از تلاش‌ها برای لغو ممنوعیت تیک‌تاک دفاع و از چالش‌های قانونی جلوگیری کند. 🔹به گزارش واشنگتن پست، وزارت بازرگانی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد به شدت و با قدرت از دستور یک قاضی فدرال -که اخیرا حکم ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن تیک‌تاک در امریکا را لغو کرد- دفاع می‌کند. 🔹این در حالی است که ترامپ ادعا می‌کند تیک‌تاک تیک‌تاک نگرانی‌های امنیت ملی را ایجاد می‌کند زیرا داده‌های شخصی جمع‌آوری‌شده در 100 میلیون کاربر امریکایی تیک‌تاک توسط دولت چین قابل دستیابی است. هرچند بایت دنس (شرکت مادر تیک‌تاک) این ادعاها را رد می‌کند. 🔹به گفته یک قاضی امریکایی در پنسیلوانیا توصیفات دولت درباره تهدیدات امنیت ملی تیک‌تاک در حد یک فرضیه است. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
⭕️ بیگ دیتا و تحلیل رقبا در شبکه‌های اجتماعی 🔹تجزیه و تحلیل رقبا منجر به جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد آن‌ها و رفتارهای تجاری‌شان با مشتریان می‌شود. 🔹اگر می‌خواهید بدانید چه برندهایی بیشترین رقابت را با شما در شبکه‌های اجتماعی دارند، باید آن‌ها را رصد کنید. بیگ دیتا اطلاعات مهم و گسترده‌ای را در رابطه با برندهای رقیب در اختیارتان قرار می‌دهد. 🔻بیگ دیتا مزیت‌های زیر را در تحلیل رقبا به همراه دارد: ۱) مقایسه موقعیت خود نسبت به رقبا ۲) بررسی دلایل موفقیت یا شکست رقبا ۳) بررسی احساس مشتری ۴) رصد اینفلوئنسرهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی ۵) بررسی و سنجش میزان موفقیت رقبا ۶) تحلیل فرصت‌های موفقیت ۷) اندازه‌گیری و آنالیز استراتژی‌های خود ۸) استفاده از روندهای مفید بازار 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
🔵واتس‌اپ قابلیت‌ جدیدی برای پاکسازی حافظه معرفی کرد ♦️ذخیره‌ فایل‌هایی مثل ویدیو‌ها، تصاویر، گیف‌ها و اسنادی که در واتس‌اپ رد و بدل می‌کنیم به سرعت حافظه گوشی را می ‌بلعند به همین خاطر واتس‌اپ سیستم مدیریت حافظه جدیدی را برای رهایی از این فایل‌ها معرفی کرده است. ♦️هدف واتس‌اپ از بازطراحی سیستم مدیریت حافظه کمک به کاربران در پیدا کردن و حذف فایل‌هایی است که فضای زیادی را در حافظه گوشی اشغال کرده‌اند. ♦️به گفته این شرکت ارائه قابلیت به کاربران شروع شده و برای دسترسی به آن می‌توانند از منوی تنظیمات وارد بخش ذخیره سازی و داده شده و گزینه مدیریت حافظه را انتخاب کنند. ♦️ابزار جدید واتس‌اپ حالا فایل‌هایی را که کاربر در حال پاکسازی گروهی آنهاست به صورت بندانگشتی نمایش داده و بر اساس دفعات ارسال یا فایل‌های بیشتر از ۵ مگابایت دسته‌بندی می‌کند. ♦️بدین ترتیب کاربر بسیار راحت‌تر تمام فایل‌ها را در کنار هم مشاهده کرده و موارد مهمتر را ناخواسته حذف نمی‌کند. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
🔴 هشدار توییتر به اعلام نتایج غیررسمی انتخابات 🔹طبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد. 🔹اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف یا نشر نشود. 🔹توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده:«منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند» بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
🔵 رسانه نبوی در پی انسان‌سازی و جامعه‌سازی است 🔻 پیامبر مکرم اسلام، دو ماموریت شاخص داشت: 1- تربیت تک‌تک افراد جامعه خود (وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ...جمعه/2) 2- بنای حکومت اسلامی (وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ...حدید/25). 🔻 رسانه‌ای که می‌خواهد پیرو حضرت رسول باشد نیز باید در پی همین دو ماموریت اصلی باشد: تربیت مردم و کمک به حاکمیت اسلامی برای برپایی قسط و عدل. 🔻 با چنین نگاهی، ادعای بی‌طرفی در رسانه، دوری از رسالت یک رسانه است. رسانه باید مربی جامعه اسلامی باشد و یاریگر حکومت اسلامی در اقامه عدل. 🔻 برنامه‌های رسانه نبوی به خلاف رسانه‌های تمدن غرب، سرگرمی‌محور نیست. بلکه «تربیت‌محور» و «سیاست‌محور» است. 🔻 پر واضح است که سیاسی بودن رسانه نبوی، سیاست‌زده بودن آن نیست بلکه جهت اسلامی داشتن اوست. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
🔵 دم خروستان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟! 🔹 هیچگاه در طول 40 سال گذشته انتخابات امریکا اینقدر تا پایین‌ترین سطوح جامعه ما مورد توجه نبوده است؛ چرا؟ 🔹 مسئولان می‌گویند فرقی نمی‌کند چه کسی در امریکا بر سر کار بیاید؛ ساختارها در هر دو نظام ثابت است. 🔹 رسانه‌ها یکپارچه در لحظه از انتخابات امریکا گزارش می‌دهند. از ساده‌ترین اظهارنظرهایی که شاید برای مردم امریکا هم هیچ اهمیتی نداشته باشد. 🔹 این نوع مواجهه غلط رسانه‌ها که ناشی از فضای ولنگار رسانه‌ای و نبود قوه عاقله در مدیریت پیام در سطح کلان کشور است، تنور حساسیت مردم به انتخابات امریکا را اینقدر به اشتباه داغ کرده است. 🔹 این کار رسانه‌ها نتیجه طبیعی آن، شرطی شدن افکار عمومی به حوادث داخلی امریکاست و این خسارتی جبران‌ناپذیر در مدیریت افکار عمومی داخلی است. 🔹 این حجم ولنگاری در مدیریت پیام در سطح کلان غیر از آن است که دولت هم چشم به انتخابات امریکا دوخته و به قول فردی نکته‌سنج، ناشی از آن است که برخی ختمِ "اَمَّنْ یُجیب" برای پیروزی بایدن گرفته‌اند؟! 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
11.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢چگونه دیس‌اینفورمیشن را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنیم 🔹در این ویدیو با چند ترفند برای بررسی و تشخیص دیس‌اینفورمیشن و اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
🔴کسب درآمد از ویدیوهای نتایج جعلی انتخابات در یوتیوب 🔹یوتیوب از حذف چندین ویدیو زنده خبر داد که سعی داشتند نتایج جعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پخش کنند. 🔹یوتیوب می‌گوید ویدیوهای یادشده نتایج جعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به هزاران مخاطب نمایش دادند. به گفته این پلتفرم، برخی از ویدیوها تبلیغات داشته و این یعنی تولیدکنندگان آن‌ها موفق به کسب درآمد شده‌اند. 🔹سخنگوی یوتیوب در این رابطه گفت: «پس از بررسی دقیق، لایواستریم‌هایی که قوانین را نقض می‌کنند حذف می‌کنیم. ما انتشار ویدیوهای اسپم، فریبکارانه و کلاهبرداری را ممنوع کرده‌ایم و به نظارت بر محتواهای مربوط به انتخابات، پس از برگزاری آن ادامه می‌دهیم.» 🔹تعدادی از ویدیوهای جعلی به کانال‌های بی‌ربط مثل موزیک تعلق داشته‌اند. 🔹تصاویر نشان می‌دهند کانال‌ها چند صدهزار دنبال‌کننده و یکی از آن‌ها به نام Wicked Sounds بیش از 1 میلیون 400 هزار دنبال‌کننده داشته است. 🔹بر اساس این گزارش، ویدیوهای جعلی پس از جستجوی عبارات کلیدی در قسمت سرچ یوتیوب به کاربران نمایش داده شده‌اند. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
. 🔘 خشم و عصبانیت در توییتر این یادداشت در مردم سالاری منتشر شده است. ⛔️ بررسی سیصد میلیون توییت منتشرشده در یک سال گذشته از سوی کاربران فارسی زبان بیش از هشتاد درصد عصبانیت و خشم است. ⛔️ هر چند امید و شادی با سهم حدودا ده درصدی در رتبه بعدی در توییت ها قرار دارند اما در حقیقت توییتر در این یک سال بستری عصبانی و تند بوده است. ⛔️با نگاهی به محتواهای منتشر شده می توان فهمید که این عصبانیت در دو موضوع است: 1⃣ اینکه رویکرد کلی توییتر در تمام جهان رویکردی انتقادی ، صریح و بدون روتوش است از این رو تا حدودی طبیعی است که محتواهای منتشر شده در این بستر نقادانه و با نگاه موشکافانه باشد و تا حدودی به موضوعات رادیکال نگاه کند. 2⃣ موضوعات اقتصاد و سیاست فضای عمومی کشور را در گیر هیجانات زیادی کرده است که این هیجانات به صورت بزرگ نمایی شده در توییتر بازتاب داشته است که این بزرگ نمایی قدری به نگاه انتقادی توییتریست ها بر میگردد و قدری هم به فعالیت های سازمانی حاکم بر توییتر. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
♦️فـومـو؛ طاعون مدرن 🔹به دنیای «ترس از دست دادن» یا «فومو» خوش آمدید. آخرین اختلال فرهنگی‌ای که بی‌‌سروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل می‌‌برد. 🔹فومو، زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیج‌‌تر، مهم‌‌تر و جالب‌‌تر گفته می‌شود که در جایی دیگر در جریان است. 🔹نگرانی برای ازدست‌دادن خبرها در روزگار شبکه‌های اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: فومو یا «ترس ازدست‌دادن». 🔹همه می‌‌دانیم اسباب پریشان‌‌خاطری است اگر دیگران در حال لذت‌بردن از تجربه‌ای ارزشمندتر باشند و ما جزئی از آن نباشیم. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکه‌‌های اجتماعی استفاده می‌‌کنند، از این طاعون مدرن رنج می‌‌برند. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1 دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil
🚦 🔸وقتی حتی نمی‌توانیم به چشمان خودمان اعتماد کنیم، چطور به اخبار، تصاویر و کلیپ های فضای مجازی اعتماد می کنیم؟! 📍 ▫️گوی‌های موجود در تصویر همگی یکرنگ هستند! 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1