eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
587 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
521 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ✨﷽✨ 💢عبيد بن زراره مےگويد:از امام صادق علیه السلام پرسيدم: --> گناهان ڪبيره ڪدام اند؟ ✍آن حضرت فرمودند: گناهان کبيره در نوشتار علی بن ابی طالب (ع) هفت چيز است: 1》 ڪفر به خداوند، 2》 ڪشتن انسان، 3》 عاق پدر و مادر شدטּ، 4》 ربا گرفتن، 5》 خوردטּ مال يتيم به ناحق، 6》 فرار از جهاد 7》 و تعرب بعد از هجرت 👈عبيد میگويد : از امام پرسيدم: گناه يك درهم از مال يتيم خوردن بزرگتر است يا ترک نماز؟ حضرت فرمودند:ترڪ نماز عرض ڪردم: شما ترک نماز را از گناهان کبيره به حساب نياورديد!!! حضرت فرمودند: اولين گناه کبيره چه بود؟ عرض کردم : کفر به خداوند فرمودند: شکی نيست که تارک نماز کافراست. 📚وسائل‌الشيعه ج۱۱ ص۲۵۴
. پنج عکس از ویدئوهای کانال علی علیزاده در هفته های اخیر ، بعد از ناکامی اغتشاشات. اینتلیجنت سرویس پس از سوزاندن یکی از مهره هایش به نام امید دانا و تعریف مأموریت جدید ، تصمیم گرفت فعالیت علی علیزاده را افزایش دهد. بر این اساس علیزاده نباید صرفا به چند توئیت اکتفا کند. پس مأموریت علیزاده شد: ۱- توئیت ۲- تشکیل اطاق گفتگو ۳- مصاحبه با تحلیلگران ،به تعبیر ج.ا ، خودی ، مشاوران معتمد ، مسئولین و مدیران سابق و فعلی و .... از این گسترش فعالیت اینتلیجنت چند بهره را می برد: ۱- زیر پا کشی و جمع آوری اطلاعات با سؤالات متمرکز و نه پراکنده. ۲- نشان کردن افراد مورد نظر برای نزدیک شدن. ۳- ارتباط پنهانی بعدی یا قبلی به بهانه آماده شدن برای مصاحبه و یا رفع ابهامات. ۴ - آماده گری توسط علیزاده و یا یکی از عوامل برنامه. ۵- سپردن افراد مناسب به دست سرویس MI6. عزیزان اطلاعاتی - امنیتی !! کجای مجلس نشسته اید؟؟ .✍ دکتر احمد جهان بزرگی .
💢 تسلط لیبرالیسم، نتیجه اداره کشور بدون فکر دینی ❇️دکتر سید مهدی زریباف، رئیس مرکز تحقیقات مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی 🔹دولتها آگاهانه لیبرالیسم را به نام دین در کشور حاکم کردند. میوه رویکرد لیبرال، فقر و فساد و تبعیض است. اینکه مردم دین گریزند، به خاطر آن است که ناکارآمدی را می بینند و حس می کنند؛ تناقض بر ذهنشان حاکم می شود. نمی خواهم بگویم شیاطین کار نمی کنند؛ ولی آن جای خودش، ضعف داخلی ما هم جای خودش. اصلا شما اگر قوی بودید، فکرتان ایمن بود و جامعه قدرت فکری بالایی داشت، شیطنت ها اثر نمی کرد. 🔹درباره بودجه از دولت سوال کردیم شما بر اساس کدام منطق و مبنایی، در بودجه، نرخ ارز تعیین می کنید؟! چرا باید تسلط دلار بر ریال حفظ شود؟! 🔹بسیاری بانک های خصوصی جز اضافه کردن حجم نقدینگی، کارکرد دیگری ندارند؛ این یعنی تورم! این بانک ها چه خدمتی به مردم می کنند؟ جمعشان کنید اگر جرات دارید! اگر این کار را کردید می شود تحول عدالت محور... حقیقت را نمی خواهیم ببینیم؛ ساختارهای ما به سمت عدالت نیست؛ مدیران ما عدالتخواه نبوده اند. 🔹مشکلات ما، همه درمان دارد. اگر همین اصول 43 تا 45 قانون اساسی را پیاده کنید، نظام اوج می گیرد! 🔹عدالت، تربیت و تفکر سه عنصر مهم برای پیمودن راه صحیح است. اگر تفکر به روش عدالت محور تبدیل شود، جامعه متحول می شود. شما کجا درباره تقابل اندیشه ای بازار و عدالت بحث کرده اید؟ تفکر نظام سرمایه داری بر اساس انحصار است ولی شعار رقابت سر می دهد. اگر چنین مفاهیمی تبیین شود، تربیت رخ می دهد. 📚برشی از مصاحبه استاد زریباف با نشریه حلقه وصل، ش 110، دی ماه 1401.
هدایت شده از بیداری ملت
«کاریکاتور» واکنش یک کارتونیست به اعلام تروریستی بودن سپاه از سوی اتحادیه اروپا 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
. ♻️ وقتی می‌گن هنر سیاسی نیست، یعنی این! جشنواره برلین اعلام کرده هنرمندان بخش دولتی روسیه و ایران اجازه شرکت در جشنواره برلین را ندارند! این جشنواره تمام هنرمندان و نمایندگان بخش دولتی ایران را تحریم کرده اما به مخالفین اجازه حضور در برلیناله را داده است. بخشی از این بیانیه آمده: «جشنواره در کنار معترضان شجاع ایران می‌ایستد که از خود در برابر یک رژیم خشن و غیر دموکراتیک دفاع می‌کنند» یعنی تنها هنرمندان مخالف و فیلم‌های صرفا ضد ایران و ایرانی حضور خواهند داشت. هنرمندان روسیه نیز به دلیل جنگ اکراین و اعلام همبستگی آلمان با مردم اکراین اجازه حضور در این رویداد را ندارند! این قبیل رفتارهای تبعیض‌آمیز مدعیان آزادی، درس عبرت خوبی برای برخی هنرمندان ایرانی‌ است که مدام شعارهای «هنر برای هنر» و «هنر غیرسیاسی و غیر حکومتی» را تکرار می‌کنند. این قبیل افراد باید بدانند که هنر؛ سیاسی‌ترین ابزار سیاستمداران دنیاست و شعارهای ظاهراً زیبا فقط برای مصرف هنرمندان ساده‌لوح ایرانی تولید می‌شود! 👤 حمید رسایی 🔴 👇 @bidariymelat
⭕️آیت‌الله بهجت(ره): برای تسهیل طاعت و اجتناب از معصیت راهی جز این نداریم که متوجه شویم و یقین کنیم که طاعت، نزدیکی به تمام نعمت‌ها، خوشی‌ها، دارایی‌ها، عزت‌ها و ... است؛ و معصیت عبارت است از محرومیت، ناخوشی، نداری و ذلت. 📚در محضر بهجت، ج١، ص١٢
هدایت شده از Mahmoud Dehghani
ورود دادستانی به قبض‌های نجومی گاز در الیگودرز ▪️دارندگان قبض‌های نجومی فعلا پرداخت نکنند دادستان ‌لرستان: 🔹متاسفانه رقم قبض‌های گاز در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز که از مناطق سردسیر استان محسوب می‌شوند بسیار عجیب و میلیونی بود. 🔹‌پس از بررسی‌های ویژه شاهد بودیم مصرف برخی خانواده در ماه‌های قبل بعضا کمتر از ۵۰ هزار تومان بوده است ولی در قبض جدید ۱۰ میلیون و یا بیشتر بود‌؛ در یکی از موارد یک پیرزن با یک بخاری قبض گازش چند میلیونی بود. 🔹در جلسه‌ای ‌با مدیرعامل شرکت گاز لرستان و مکاتبات انجام شده از طریق تهران، پرداخت قبض‌های نجومی متوقف شده است.‌ tn.ai/2843370 @TasnimNews
هدایت شده از علی مشکینی
🔻منطق حکمرانیِ آیت‌الله خامنه‌ای: همه‌چیز در اختیار «همه» است 🖊 مهدی جمشیدی همچنان که پیش‌بینی می‌شد، مهدی نصیری در روند تشدیدشونده‌ای قرار گرفته و شتاب پس رفتن‌هایش دوچندان شده است. او در یادداشت جدیدی که نگاشته، ادّعا کرده است که قدرت در شخص آیت‌الله خامنه‌ای، منحصر شده و تمام‌ بخش‌های حاکمیّت و جامعه، بی‌اختیار و نظاره‌گر مانده‌اند و تنها اوست که برای همه تصمیم می‌گیرد. در این باره، حاشیه‌های انتقادیِ مهمی وجود دارند. ۱. مهم‌ترین کاری که قانون اساسی بر عهدۀ رهبری نهاده، «تعیین سیاست‌های کلّیِ نظام» است و این سیاست‌ها نیز به‌طور طبیعی، دایره و دامنه‌ای را برای حرکت دیگران تعریف می‌کنند، امّا: اوّلاً، این امر، در خود «قانون اساسی» آمده است و کنشی «فراقانونی» نیست که بتوان بر شخص آیت‌الله خامنه‌ای خُرده گرفت. اگر ایشان این‌گونه عمل نکند باید به ایشان انتقاد کرد که چرا به قانون عمل نمی‌کند، نه این‌که التزام ایشان به قانون را به معنی انحصارگرایی و خودمرکزبینی در قدرت تفسیر کنیم. ثانیاً، روشن است که همۀ نظام‌های سیاسی، «چهارچوب‌های بنیادی» و «ارزش‌های غایی» دارند و این‌گونه نیست که اجازه دهند «تلاطم‌های ساختارشکن» و «نوسان‌های زیگزاگی» به آنها راه یابند. فقدان مدار برای حرکت یعنی حرکت‌های چرخه‌ای و غیرتکاملی و بی‌سرانجام. ثالثاً، چهارچوب‌هایی که آیت‌الله خامنه‌ای در سایۀ سیاست‌های کلّیِ نظام طرّاحی کرده است، آن اندازه «کلّی» و «وسیع» هستند که «تنوّع» و «تکثّر» در درون‌شان معنا داشته باشد و این‌طور نیست که نیروهای سیاسی نتوانند «رویکردهای خاصِ» خویش را دنبال کنند. در عمل نیز مشاهده کردیم که واقعیّت‌های نظام جمهوری اسلامی، سرشار از «تعدّدها» و «گوناگونی‌ها» است و سلایق و جهت‌گیری‌های مختلف در آن راه دارند. به این معنی، هیچ‌گاه یکنواختی و یکدستی در نظام راه نداشته است. رابعاً، سیاست‌های کلّیِ نظام، «سلیقه‌ای» و «شخصی» نیستند، بلکه از مجرای «مشورت‌های کارشناسانه» می‌گذرند و هر یک «اثبات‌پذیر» هستند؛ یعنی این‌گونه نیست که سلایقِ شخصیِ آیت‌الله خامنه‌ای در قالب سیاست‌های کلّی حاکم شوند، بی‌آن‌که اعتبار معرفتی و وزانت علمی داشته باشند. در عمل نیز مشاهده می‌کنیم که نیروها و اجتماع‌های علمیِ متعدّدی با این سیاست‌ها موافقند و اگر هم انتقادی دارند، نسبت به اجرایی‌نشدن برخی از آنها است، نه نامعقولیّت‌شان. پس این سیاست‌ها، بین‌الاذهانی و موجّه هستند. ۲. اگر هم غرض، «احکام حکومتی» است که باید گفت تعداد این احکام در مدّت سی سال رهبری ایشان به ده حکم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که بنا و قاعدۀ ایشان، تدبیر امور بر اساس همین رویّه‌های قانونیِ جاری و عادی است. ۳. «مردم‌سالاری دینی» نیز به‌عنوان یک سازوکار واقعی و عینی، همواره در جریان بوده است و دولت‌ها و مجلس‌ها از متن آن برخاسته‌اند؛ چنان‌که نوسان‌ها و گوناگونی‌های آنها نشان می‌دهد که دستی در پشت صحنه نبوده و این خودِ جامعه بوده که این بخش‌های عمده از حاکمیّت را تعیین می‌کرده است. در این زمینه، آیت‌الله خامنه‌ای کمترین دخالتی نداشته و هیچ‌گاه نخواسته است که روند «طبیعی» و «جامعه‌بنیادِ» انتخابات را دست‌کاری کند. این امر به‌خصوص دربارۀ دولت، بسیار مهم است؛ چراکه دولت، حجم انبوه‌ِ ظرفیّت‌های حاکمیّت را در اختیار دارد. ۴. از این گذشته، آیت‌الله خامنه‌ای حتّی فارغ از عرصۀ رسمی و حکومتی، «عرصۀ غیررسمی و اجتماعی» را به «خویش‌بنیادی» و «تحلیل‌مندیِ مستقل» فراخوانده است و نخواسته اجتماع‌هایی بیافریند که وابسته و طوطی‌صفت هستند و همواره معطّل و در تعلیقند تا موضع ایشان آشکار بشود. این‌همه اصرار و حسّاسیّت ایشان نسبت به فهمِ عمیق به این دلیل است که باید عرصۀ عمومی، «رشد فکری» و «قوّت تحلیلی» را تجربه کند و بتواند «تصمیم محقّقانه» بگیرد، نه این‌که مقّلد و دنباله‌رو باشد. ۵. این تحلیل، نمونه‌های فراوانی دارد، از جمله: ایشان با دلایلی به هاشمی‌رفسنجانی اثبات کرد که رابطه با آمریکا مضر است و او نیز پاسخی نداشت؛ یا این‌که حجاب در عرصۀ عمومی، حکم شرعی است، نه سلیقۀ شخصی ایشان؛ یا این‌که ایشان با وجود آن‌که به برجام، خوش‌بین نبود، امّا اجازه داد که هشت‌ سال در امتداد آن حرکت شود؛ یا دربارۀ افزایش قیمت بنزین، ایشان تصمیم نهایی را به سران قوا واگذار کرد؛ یا در همین اغتشاشات، کسانی در خیابان یا دانشگاه، با رکیک‌ترین الفاظ به ایشان دشنام دادند امّا هم‌اکنون رها هستند؛ و حتّی در یک مورد بسیار جزئی همانند درج‌کردن گزارش‌های لانۀ جاسوسی در کتاب‌های درسی، ایشان چندی پیش گفت که با وجود تأکیدش همچنان عمل نشده است. آنچه که در منطق حمکرانی ایشان مشاهده می‌کنیم، «قدرت توزیع‌شده» و «ساختار غیرشخصی» است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴 شاه کلید بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان سازمان تبلیغات که حقش ادا نشد! 🔺 حضرت آقا در این دیدار توصیه بسیار مهمی هم به سازمان ها و هم فعالین فرهنگی_تبلیغی داشتند که باید اساس کار همه قرار گیرد، ایشان فرمودند: 📣 دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی_تبلیغی باید کاملا مراقب باشند که در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید. 1401/10/28 ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
در مسیر پیشرفت.pdf
2M
🇮🇷 فایل کتاب دستاورد‌های یکساله جمهوری اسلامی با عنوان ♨️ اندیشکده سعداء(حجت الاسلام راجی) این کتاب ارزشمند را برای پر کردن دست جهادگران تبیین در آستانه دهه مبارک فجر منتشر کرد. ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐جهادتبیین سیدحسن نصر الله ⭕️ درس عبرت قابل تامل ؛ ⁉️وضعیت اولین ڪشورے ڪه با اسرائیل سازش ڪرد و با آمریڪا دوست است به ڪجا ڪشیده؟ 🎙 سید حسن نصرالله: 🔹مصر اولین ڪشورے است ڪه با اسرائیل سازش ڪرد و با آمریڪا هم روابط خوبے دارد...بهترین روابط را با عربستان دارد...با صندوق بین المللے پول هم ارتباط دارد اما ببینید ڪه وضع مصر اڪنون به ڪجا ڪشیده؟ آیا لبنان براے آمریڪا، اروپا و عربستان از مصر مهم تر است؟ 🔹۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰میلیارد ڪمک ڪنند...این پول را به مصر بدهند تا وضع مصر بهتر شود...ڪمک ڪنند تا این ڪشور عربے ڪه به لبه پرتگاه رسیده نجات پیدا ڪند.. 🔹ڪشورهاے محور مقاومت همه در سختے هستند چون ڪرنش در برابر دیڪته هاے آمریڪا را نپذیرفتند.. 🔹اما چرا مصر و اردن اینگونه هستند؟ چون ما در این منطقه نباید ڪشورے قدرتمند داشته باشیم حتے اگر با اسرائیل سازش ڪنند... ✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
🔴 ارزش زن از زبان محمدرضا شاه! 🔹 شما یادتون نمیاد ولی آنچنان ارزشی برای قائل بوده که در مصاحبه خودش با خانم اوریانا فلاچی خبرنگار معروف ایتالیایی، میگه:در زندگی یک مرد،زن به حساب نمی آید مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد وخصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد،شما زنان هرگز یک میکل آنژ یا یک باخ نداشته اید یا حتی یک آشپز بزرگ،شما هیچ چیز بزرگی نداشه اید! 📚 منبع:کتاب مصاحبه با تاریخ /نوشته اوریانا فلاچی/ترجمه پیروز ملکی/صفحه 10 🌎 مکتب شهید سلیمانی‏ https://chat.whatsapp.com/C1VlkrJJg2s0ei1DOVH6YY
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ✨﷽✨ 🔴 آیا از راست گفتن او بیم ندارد؟ حضرت امام صادق«ع»: مردی نزد پیامبر«ص» آمد و گفت: یا رسول‌الله! آیا در مال حقّی جز زکـات وجود دارد؟ فرمود: آری، بر مسلمان است که را چون از او جامه بخواهد بپوشاند. مرد گفت: ممکن است بیم آن داشته باشد که آن شخص دروغ بگوید. پیامبر«ص» در پاسخ او فرمود: آیا از راست گفتن او بیمی ندارد؟ 📚بحار الانوار: ۴۶۱/۷۵
🔰 تقابل نگاه انفتاحی و انسدادی در نسبت اسلام و سیاست داود مهدوی زادگان ✔️ نویسنده محترمی در نبشته ای با عنوان " دغدغه مندان دینداری و آگاهی در جهان معاصر " بر ضرورت توجه به پروژه فکری اندیشوران دینی تاکید کرده است و در این راستا به اختصار درباره کلان پروژه فکری شخصیت های بزرگی چون امام خمینی ره، آیت الله خامنه ای، استاد شهید مطهری، مرحوم علامه مصباح یزدی ره و مرحوم آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی، اشاراتی کرده است ( ر. ک: https://www.javanonline.ir/fa/news/1132832 ). ✔️ اندیشوران دینی که در نبشته یاد شده به کلان پروژه فکری آنان توجه شده مربوط به جریان فکری غالب در حوزه امامیه است. وجه مشترک همه آنان در احیای فکر دینی در حوزه جامعه و سیاست و نیز مجاهدت برای برپایی حکومت دینی و اجرا و اقامه احکام و حدود شرعی است. این جریان فکری غالب را می توان در چارچوب گفتمان اسلام سیاسی صورت بندی کرد. ✔️ اما در کنار گفتمان غالب ( اسلام سیاسی ) در حوزه علمیه، جریان عرفی گرا وجود دارد که در تقابل جدی با گفتمان اسلام سیاسی قرار دارد. کلان پروژه فکری این جریان نفی ساحت های اجتماعی و سیاسی از دین، تحدید قلمرو دین به زندگی خصوصی و پاره ای امور عام المنفعه و امور حسبیه به شرط تمکن در عمل، نفی حاکمیت دینی و ترجیح حکمرانی غیر دینی بر آن و تاریخ مندی دین است. ✔️ هر اندازه که پروژه فکری اسلام سیاسی ریشه در آموزه های دینی دارد و مستندات محکمی از کتاب و سنت می تواند اقامه کند، پروژه فکری عرفی گرایان حوزوی از این امتیاز محروم اند و قادر به توجیه دینی گفتار خود نیستند. آنان مجبورند خیلی از مستندات دینی اسلام سیاسی را انکار کنند یا به سکوت بگذرانند. چنانکه ساحت الهی و یلی الربی ( اطیعوا الله ) حکمرانی نبوی و علوی را انکار کرده ولی بر وجه یلی الخلقی ( بیعت ) آن دو تاکید دارند. و نیز واقعه غدیر خم که دلالت آشکار بر حکومت اسلامی دارد، مسکوت می گذارند. ✔️به هر روی، هر اندازه که گفتمان اسلام سیاسی در صدد انفتاح باب ورود اسلام به جامعه و سیاست است، گفتمان اسلام عرفی در پی اثبات انسداد آن است. از این رو، در مساله نسبت اسلام با جامعه و سیاست با دو رویکرد انفتاحیون و انسدادیون مواجهیم. 8 بهمن 1401 👇👇👇 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا جنین ، دیشب ده شهید دادند و در غم بودند اما امشب و پس از هلاکت ده صهیونیست خوشحال و در رقص و پایکوبی اند... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1