eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ حضرت آیت‌الله عباس محفوظی از مراجع تقلید و اعضای سابق خبرگان رهبری و جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی: غفلت از معارف حق مایه گمراهی و توجه به آنها موجب رشد و تعالی است. اگر انسان به آنچه که می‌داند عمل کند قدسی می‌شود و تا عرش اعلی و حتی از فرشتگان بالاتر می‌رود.
🌷شهید خلبان پرواز خدمت؛ محسن دریانوش از نگاه دیگران پرواز با بال‌هایی از جنس شهادت       می‌گویند: «شهید محسن دریانوش زیاد خوب بود، به اندازه‌ای که رفتنش حتی همسایه‌ها را نیز داغدار کرد، چون برایشان برادری می‌کرد و با شهادت او، آن‌ها در واقع برادرشان را از دست دادند. او شهید بود و شهیدانه می‌زیست که بعد از شهادتش در داخل و خارج کشور، دل‌هایی را مجذوب خود کرد که هرگز او را ندیده‌ بودند. همۀ شهدا زندگی زیبای این‌چنینی دارند و بعد از رفتنشان تازه می‌فهمیم که ردای شهادت چقدر برازندۀ آن‌ها بوده‌است و خداوند آن‌ها را برای خود برگزید تا بگوید پرواز از آشیانه‌ای زمینی به سمت مقصدی الهی، باید هم با بال‌هایی از جنس شهادت انجام شود تا راهی که در زندگی طی می‌کنند، پایان شیرینی چون رسیدن به خدا را داشته ‌باشد و شهادت برایشان همان صراط مستقیمی است که در نمازهایشان از او درخواست کرده‌اند و به والاترین هدف خویش، یعنی خداوند رسیده‌اند. اطرافیان و همسایگان این شهید والامقام دربارۀ زندگی این شهید می‌گویند؛ ✍سید محمد مشکوهًْ الممالک ⭕️متن کامل در زیر https://kayhan.ir/fa/news/295429/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘جلال اسدی، ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی به شهادت رسید 🔹جلال اسدی بجنوردی که در ماجرای آتش‌ سوزی هتلی در کربلای معلی در ٢٠ مرداد ماه امسال با رشادت خود ناجی ۱۵۰ تن از زائرین اربعین حسینی شده بود، بر اثر جراحت ناشی از سوختگی شدید ساعاتی پیش به لقاءالله پیوست. 🔹ناجی زائران پس از سوختگی ۵۲ درصدی: جونم رو پیشکش امام حسین(ع) میکنم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☫ 🔴 @qods_iraa
هدایت شده از بسیج دانشگاه تهران
🔹 توییت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون انتصاب در کرسی ریاست دانشگاه تهران ▫️کرسی ریاست شایسته‌ مدیری دارای علم نافع و باورمند به ایران قوی است که توانایی بین دانشجویان، اساتید و فراهم کردن فضای علمی آزاد اندیش را داشته‌باشد؛ نه کسانی که گروه‌های فشار و نفوذ با اخبار کاذب مشغول مهندسی فضای و تحمیل‌شان بر این مسند هستند. -لینک توییت- @Basijut_ir
هدایت شده از بیداری ملت
❌این‌ توییت‌‌ها برای همسر سرپرست امور اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی است. ضمن عرض تبریک به علی احمدنیا بابت این انتصاب، امیدواریم دختر و همسرش لااقل از این به بعد تیم فوتبال کشور را به عنوان «تیم ملی» به رسمیت بشناسند و از باخت ایران خوشحال نشوند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
علی احمدنیا با سوابق زندان و فعالیت در فتنه ها و اقدام های متعدد علیه نظام و انقلاب به عنوان سرپرست شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد! ‌‌‌ قابل توجه ساده لوح هایی که فریب اسب تراوای وفاق ملی رو خوردند... نوش جان اصولگرایان بی بصیرت 🔴 👇 @bidariymelat
1_13591674659.pdf
53.4K
💐سخن چهره ماندگار علم و استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف به وزیر علوم https://www.magiran.com/article/4542797
هدایت شده از عابدین مومنی
بسم اللّٰه الرَّحمٰن الرَّحیٖم اقتصاد ربوی (۱) پیش از انقلاب اسلامی، کشور ما دچار نظام اقتصادی ربوی بوده است بانک داری ربوی تأسیس و دائر گردیده بود که مراجع تقلید شیعه به صورت مطلق با آن گونه بانک ها مخالفت کرده بودند هر گونه معامله و داد و ستد با آن بانک ها را حرام اعلام نمودند. در مواجهه با بانک ها مردم به دو دسته تقسیم شدند گروهی به تبعیت از علماء، دوری از بانک ها را برگزیدند هیچ داد و ستد و معامله‌ای با بانک ها انجام نمی دانند در مقابل آنان گروهی دیگر بانک ها را لازمه زندگی مدرن می دانستند معتقد بودند شرایط زندگی تغییر کرده است از جمله شرایط زندگی متناسب با جامعه مدرن بانک ها هستند. البته علماء و مراجع اصل بانک را منکِر نبودند ذات بانک را منکَر نمی دانستند در مقابل بانک ها مؤسسات قرض‌الحسنه با نام ها و اسم های گوناگون پدید آوردند در تمام شهرهای کشور این گونه مؤسسات قرض‌الحسنه وجود داشت پیروان علماء و مراجع تقلید با مؤسسات قرض‌الحسنه همکاری می کردند که در حقیقت فلسفه پدید آوردن مؤسسات قرض‌الحسنه القاء امکان داشتن بانک غیر ربوی و مقابله با بانک ها بوده است. در جامعه پیش از انقلاب اسلامی کسانی بودند که از طریق ربا کسب درآمد می کردند زراندوزی می کردند به جمع ثروت اشتغال داشتند عده‌ای از روی اضطرار و ناچاری یا دلایل دیگر مجبور به پرداخت ربا بوده‌اند با پرداخت ربا درمانده و بی نوا شدند بیچاره و گرفتار شده بودند. جامعه به برخورداران و بی نوایان طبقه بندی شده بود. از ناهنجاری اقتصادی جامعه بسیار گفته شد و بسیار نوشتند در مجلات و روزنامه ها فراوان از این گونه مطالب منتشر گردید کتاب های بسیاری نوشتند در مذمت ربا سخن زیاد گفته شد آرزوی روزی را داشتند که دارای نظام اقتصادی غیر ربوی باشند. پیروزی انقلاب اسلامی اشتیاق داشتن نظام اقتصادی بدون ربا را افزون کرده بود دینداران رسیدن به نظام اقتصادی بدون ربا را نزدیک دیدند. با پیروزی انقلاب اسلامی رباخواران که خون ضعیفان را مکیدند و می مکیدند به هراس و واهمه افتادند در قانون اساسی(اصل ۴۹)نظام مُقَدَّس جمهوری اسلامی ایران ربا را درآمد های غیر شرعی دانسته و دولت موظف کرده که درآمد ناشی از ربا را پس گرفته به صاحب حق برگرداند. رباخواران گمان داشتند که ثروت های حرام آنان پس گرفته خواهد شد نگران ثروت خودشان بودند ولی عملاً نه تنها رفته رفته آنان مطمئن شدند که نه تنها ثروت نامشروع آنان پس گرفته نمی‌شود بلکه جامعه رویکرد جدیدی به آنان کرد حتی اخیراً در تلویزیون جمهوری اسلامی با تخطئه رویکرد انقلابیون گفته شد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نگاه نادرست نسبت به سرمایه داران وجود داشت، و جامعه چنان جهت داده شد که اقتصاد ربوی رونقی گرفته که رئیس قوه قضائیه از سود مرکب سخن گفته‌اند و در نهایت به بانک ها اعتراض کردند چرا بانک ها اسنادی برای وصول مطالبات خودشان نمی گیرند و بدهکاران را به زندان می‌فرستند. ادامه خواهد داشت. عابدین مؤمنی استاد دانشگاه تهران ۱۴۰۳/۶/۱۶
هدایت شده از عابدین مومنی
بسم اللّٰه الرَّحمٰن الرَّحیٖم اقتصاد ربوی. (۲) پیش از انقلاب اسلامی مردم متدین به بیان و بنان مراجع تقلید توجه داشته‌اند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمل دولت الگوی مردم شد یا بهانه‌ی الگو قرار دادن دارند عمل دولت در رفتار های اقتصادی را بانک ها می دانند. یعنی رباخواران در صدد یافتن یک راهکار برای توجیه رباخواری خودشان بودند بانک ها برای توجیه رباخواری آنان مستمسک خوبی شده است. عملیات بانکداری بدون ربا برای مردم جا نیفتاد آن چه مردم عملاً در بانک ها دیدند سود گرفتن بوده است که با عناوین متعدد مضاربه، اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی، سلف و...... که در همه این معاملات بانکی سود یک سان و با درصد ثابت دریافت می شود. این که چگونه مضاربه و فروش اقساطی می توانند سود یک سان داشته باشند؟ جای تأمُّل است. البته مواردی هم وجود دارد که جنبه حمایتی دولت را دارد که سود آن کمتر است با سودی که دولت تعیین می کنند دریافت می شود مثلاً از باب حمایت از بعضی مشاغل سود یازده در صدی، و در بعضی موارد چهارده در صدی و در بعضی موارد چهار در صدی که در همه این معاملات سود مشخص با مقررات ابلاغ شده دریافت می شود که برابر ابلاغیه سود دریافتی بانک ثابت است یعنی سود همه وام ها با عنوان مشخص، پرداختی به اشخاص مبلغ ثابت و مشخص است که درصد معین می باشد. سود پرداختی به ودیعه گذاران هم ثابت است جز این که برای شرعی جلوه دادن سود، تعبیر علی الحساب را به کار بردند ولی عملاً سود ثابت به ودیعه گذاران بانک پرداخت شده و می‌شود. اگر فعالیت بانک ها براساس عقود اسلامی است کسی که در فعالیت تجاری ناموفق بوده است چرا باید سود بپردازند؟ موَفَّقین در تجارت، در موفقیت، تراز برابر ندارند بعضی ها درآمد تجاری عالی کسب می‌کنند بعضی متوسط، بعضی دیگر اندک درآمد عائد آنان می شود چرا همه باید سود برابر بپردازند؟ چنان که در پرداخت مالیات هر تاجری به میزان درآمد تجاری خودش مالیات می پردازد. با عملکردی که بانک ها داشته‌اند در نگاه عموم مردم بانک بنگاه اقتصادی سود محور شناخته شد یعنی مرکز اقتصادی ربوی. رباخواران هم می گویند مبنا را بانک قرار داده به میزانی که بانک سود دریافت می کنند سود یا همان ربا بپردازید. بانک ها کار دیگری هم می‌کنند دریافت و پرداخت سود نسبت به سود. که از آن تعبیر به سود مرکب می‌شود. یعنی اگر ودیعه گذاران سود پول را دریافت نکنند و در بانک بماند به آن هم سود داده می‌شود و اگر اقساط وام پرداخت نشود یا در تاریخ تعهد تسویه صورت نگیرد بر اصل و سود پول هم سود تعلُّق می گیرد. رباخواران هم در جامعه به دین گونه عمل می کنند بابت یکصد و پنجاه میلیون تومان هفتصد میلیون تومان با مِنَّت و ادّعای تخفیف برای زمان مقرر شده و تسویه نشدن در زمان مقرر و تأخیر در پرداخت دریافت کرده است. با آنان که گفتگو می شود بانک ها را به عنوان الگو معرفی می‌کنند. ادامه دارد. عابدین مؤمنی استاد دانشگاه تهران ۱۴۰۳/۶/۱۷
هدایت شده از عابدین مومنی
بسم اللّٰه الرَّحمٰن الرَّحیٖم اقتصاد ربوی (۳) نه تنها بانک ها بنگاه اقتصادی ربا محور هستند بلکه بنگاه های اقتصادی دیگر ربا محور همانند قارچ روئیده یا در حال روئیدن است شهر فرش مهد فرش، سرای ایرانی و امثال آن که برای فروش قسطی لوازم خانگی نیازی به داشتن ضامن و دسته چک ندارند با اقساط کوتاه مدت و بلندمدت در خدمت خریداران محترم هستند رسانه ملی هم مرَتَّب از آن مراکز فروش تبلیغ می‌کنند و مواجب تبلیغات را دریافت می‌کنند بیلبورد های شهرداری و راهداری هم در خدمت تبلیغات برای این دست مراکز فروش هستند با بمباران تبلیغات مردم را هدایت به این مراکز می‌کنند مرَتَّب روی ذهن مردم هستند که به این دست مراکز فروش مراجعه کنید که به نفع شما است برای شما تسهیلات هم به کار گرفته شده است نه چک می خواهد نه ضامن. کجا از این هم راحت تر برای خرید پیدا می‌کنید؟ در حالی که در این دست مراکز فروش، کالا قیمت گذاری می‌شوند آن گاه براساس توان و وسع خریداران سود پول را لحاظ کرده برای خریداران قسط بندی به عمل می‌آید سود این دست مراکز فروش برای همه افراد با خریدهای متنوع و رنگارنگی که می‌کنند ثابت است همانند بانک ها بستگی به طول مدّت پرداخت دارد. این دست مراکز فروش بنگاه های مورد قبول،رباخواری هستند زیرا در فقه گفته شد: حکم شرعی خرید و فروش این است که فروشنده و خریدار در قیمت کالا با راضی بودن واقعی هردو به توافق برسند و قیمت کالا معلوم باشد آن قیمت معلوم یا در خارج معیَّن است یا در ذمه مشتری قرار می‌گیرد، لذا اگر بگویند مثلاً فرش با ویژگی فلان، نقدی متری دو میلیون تومان و اگر دو ماه می خواهید متری دو و نیم میلیون تومان، به علت مجهول بودن قیمت کالا که مشخص نشده است قیمت دو میلیون تومان است یا دو و نیم میلیون تومان؟ باطل است رأی دیگری هم در فقه وجود دارد که معامله به قیمت دو میلیون تومان با استحقاق دریافت دو ماهه صحیح است (ر_ش شرایع الإسلام ج۲ص۲۶، تحریرالأحکام الشّرعیة ج۲ص۳۲۳، جواهرالکلام ج۲۳ص۱۰۲تا۱۰۷،تحریرالوسیلة ص۴۱۷مسأله۲). بله اگر پیش از تعیین‌کردن قیمت، نسیئه بودن معامله مشخص شود فروشنده بگوید: فرش مذکور متری دو و نیم میلیون تومان دو ماهه معامله صحیح است چون قیمت معلوم است و مرَدَّد میان دو و دو و نیم نیست همان دو و نیم تعیین گردید. ولی در فروش مرسوم در بازار، کالا با قیمت نقدی تعیین قیمت شده است به قیمت نقدی فروخته می‌شود چون خریدار توان پرداخت قیمت کالای خریداری شده را ندارد فروشنده با درصد سودی که مجاز به دریافت از طرف دولت است با کشیدن سود روی میزان باقی مانده از پولی که خریدار باید به فروشنده بپردازند برای خریداران براساس مدت زمان پرداخت قسط بندی می‌کنند و براساس اقساط قیمت کالا با ربای آن را دریافت خواهند کرد. البته این رویه منحصر به فروشگاه ها و بنگاه های فوق الذکر نیست، در بازار خودرو این رویه معامله رایج و متداول است در بازار سنتی نیز این گونه معامله در فروش لوازم خانگی یا پارچه و امثال آن مرسوم است در بازار برنج شاهد این گونه معاملات بودم افرادی که نیاز به نقدینگی دارند به تاجران رباخوار مراجعه می‌کنند آنان میزان نیاز به نقدینگی را از نیازمند می پرسند مدت زمان باز پرداخت را می پرسند پس از محاسبه سود، به نیازمند می گویند فلان مقدار برنج به شما فروختم به فلان مبلغ یعنی پولی که به نیازمند خواهد داد و سود آن، سپس می گویند شما مبلغ سود را کم کنید و نقدی به میزان پول درخواست مجدداً برنج را به من بفروشید پول مورد درخواست را بگیر و برو. در حالی که نه فروشنده برنجی عرضه کرده است و نه نیازمند برنجی دیده است صوری صحبت از خرید و فروش می‌کنند تا مجوز دریافت ربا شود. البته اگر برنجی در کار باشد و معامله نسیئه واقعی و فروش نقدی واقعی رخ دهد بلامانع است. از طرفی بعضی افراد واقعاً برنج خودشان را نقدی به قیمت رایج بازار می فروشند با محاسبه مدت زمان دریافت قیمت برنج سود آن را محاسبه کرده از خریداران قیمت را با ربای آن دریافت می کنند. این گونه معاملات که ربای خواری قطعی است به وفور و فراوان در تمام بازارها رواج یافته است که سهمی از رواج این گونه معاملات ربوی به بانک ها بر می گردد که وام مثلاً خرید خودرو یا لوازم خانگی یا کشاورزی می پردازند و با سود وام را پس می‌گیرند که این گونه معاملات ربوی رویه شده است. ادامه دارد. عابدین مؤمنی استاد دانشگاه تهران ۱۴۰۳/۶/۱۸
💐به مسجد بیاید ولی پیشنماز نباشد!  ✍حسین شریعتمداری ۱- در میان حقوقدانان و اهل قضاوت سخنی حکیمانه مطرح است که از آن با عنوان یک دستورالعمل و فرمول گره‌گشا یاد می‌کنند. این کلام، صرفنظر از میزان پایبندی به آن، سخنی حکیمانه است و در بررسی راستی و یا نا‌راستی مسائل پیش‌روی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد‌. سخن این است؛ «نحن ابناء الدّلیل؛ نَمیل حیث یَمیل... ما فرزندان دلیل و استدلال هستیم و به همان سو میل می‌کنیم و می‌رویم که دلیل و استدلال ما را به آن سوی می‌کشاند‌».  ۲- قرار بوده و هست که رئیس‌جمهور محترم پست‌های کلیدی و نقش‌آفرین را به افرادی که با نظام و انقلاب زاویه دارند نسپارند. چرا که افرادی از این دست نه فقط نمی‌توانند برای رئیس‌جمهور و دولت ایشان همراهان همدلی باشند، بلکه زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به دولت و نظام و منافع ملی نیز خواهند بود. این واقعیت تلخ نمی‌تواند و نباید از نگاه جناب پزشکیان پنهان بماند ولی متاسفانه برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، شاهد حضور شماری از افراد ناشایسته و زاویه‌دار در برخی از مسئولیت‌های حساس و کلیدی هستیم. نگاهی به رخدادهای ۴۵ سال اخیر، حکایت از آن دارد که در بسیاری از موارد، افراد زاویه‌دار از سوی دشمنان بیرونی و یا دنباله‌های داخلی آنها شکار می‌شوند و در حالی که تابلوی خودی دارند، خواسته‌های دشمن را دنبال می‌کنند.  ۳- این حرکت خطرناک و پلشت به بهانه  - بخوانید با اسم رمز- «‌وفاق ملی‌» صورت می‌پذیرد! به بیان دیگر، در پوشش وفاق ملی که پدیده قابل تقدیری است، افراد زاویه‌دار و بد‌سابقه به کار گرفته می‌شوند که مفهوم دیگر آن طرد و نفی نیروهای متعهد و انقلابی است. در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی و اجتماعی، سپردن مسئولیت‌های حساس و تعیین‌کننده به افرادی که با نظام حاکم زاویه دارند، «‌وفاق ملی‌»! نامیده می‌شود؟! مفهوم و تعریف شناخته‌شده وفاق ملی در همه فرهنگ‌ها، استفاده از تمامی نیروهای وفادار به نظام صرفنظر از سلیقه‌های سیاسی متفاوت آنهاست. به بیان دیگر، وفاداری و پایبندی به مبانی و اصول نظام، خمیرمایه و اساس و مبنای وفاق ملی است و بدیهی است که سپردن مسئولیت به افراد زاویه‌دار با مبانی نظام در هیچ تعریفی نمی‌تواند «‌وفاق ملی‌»  تلقی شود! ۴- نگاهی - هرچند گذرا- به سابقه و کارنامه برخی از زاویه‌دارهایي که در پست‌های کلیدی به کار گرفته شده‌اند و مقایسه دیدگاه‌ها و مواضع آنها با رئیس‌جمهور محترم به وضوح نشان می‌دهد که مواضع و عملکرد آنها با مواضع و عملکرد آقای دکتر پزشکیان فاصله‌ای پُر نشدنی دارد. بنابراین پرسش آن است که چه کسانی این افراد را معرفی کرده‌اند؟! و آیا فلان وزیر و فلان معاون رئیس‌جمهور، درباره گزینه‌های مورد اشاره با جناب پزشکیان مشورت و رایزنی کرده است؟! پاسخ، با توجه به مواضع آقای رئیس‌جمهور منفی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، آیا جناب پزشکیان می‌دانند «سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت» سابقه بازداشت از سوی دستگاه امنیتی و محکومیت ۵ سال زندان دارد؟ خودش در کلیپی می‌گوید: «من‌ تو انتخابات (مجلس) از نظر مالی اشباع شدم. با نمایندگان بستم که بعد ورود به مجلس، مجازی‌شان دست ما باشد. من تیم دارم و باید به آنها پول بدهم. از همه پول گرفتم‌»! و... آقای رئیس‌جمهور با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید به هویت برخی از منصوبان زاویه‌دار پی ببرید!‌... ۵- این احتمال نیز دور از ذهن نیست که برخی از مسئولان محترم با تساهل در گزینش افراد زاویه‌دار درپی جذب آنها بوده‌اند! که در این صورت باید گفت؛ تردیدی نیست برخی از خطاها با رعایت ضوابط قانونی، می‌تواند قابل گذشت باشد و تمامی مجرمان در حد و اندازه‌ای نیستند که برای همیشه از جامعه طرد شده و در هیچ جایگاهی به کار گرفته نشوند. ولی سپردن پست‌ها و مسئولیت‌های کلیدی به آنها، اقدامی خطرناک و در تقابل آشکار با منافع ملی و سلامت نظام است. ۶- در مَثَل مناقشه نیست، و مَثَل اگرچه عین مُمَثل نیست ولی به درک بهتر موضوع کمک می‌کند. گفته‌اند و حکیمانه نیز هست که «‌کفش دزد را پیشنماز نمی‌کنند‌»! کسی که کفش نمازگزاران را می‌دزدیده، اگر توبه کند و پشیمان شود، نباید از ورودش به مسجد جلوگیری کنند. می‌تواند به مسجد بیاید و نماز بخواند ولی، هرگز نباید از او به عنوان پیشنماز استفاده کنند!  https://kayhan.ir/001Es8 https://eitaa.com/jedbie/27660
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔴 خوشا آنکه در دنیا به هیچ سنگی نمی چسبد ✍ ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ ﻭﻗﺘﻲ ﻧﺎﻧﻮﺍ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮏ ﺭﺍ ﭘﻬﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﻭﻥ ﺗﻨﻮﺭ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﭼﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ؟! ﺧﻤﯿﺮ ﺑﻪ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﻣﯽﭼﺴﺒﺪ! ﺍﻣﺎ ﻧﺎﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺟﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ .ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ، ﺳﺨﺘﯿﻬﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺗﻨﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺳﺨﺘﯽﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺳﻨﮓ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﺨﻮﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ. ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺗﻌﻠﻘﺎﺕ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻣﻦ، ﺧﺎﻧﻪ‌ی ﻣﻦ و...من و..... آﻧﻮﻗﺖ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻨﻮﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﻨﻨﺪ، ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ! ﺧﻮﺷﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻨﻮﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺳﻨﮕﯽ ﻧﻤﯽچسبد حاج اسماعیل دولابی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از تاملات حقوقی
نامه سرگشاده.pdf
126.7K
✍🏼 نامه سرگشاده جمعی از حقوق‌دانان بسیج اساتید حوزه علمیه قم 🔷 حوزویان از شخص جنابعالی، انتظار دارند در عزل و نصب‌ها تجدید نظر نموده و با مرور کلام رهبر عزیز در فتنه‌های سال‌های ۸۸ و ۱۴۰۱ به یاد داشته باشید که... 🔶 ما حوزویان هشدار می‌دهیم نصب و مسئولیت دادن به فتنه‌گران سال ۱۳۸۸ و افراد بازداشتی با موضوع امنیتی و کسانی که عناد و دشمنی قلبی با جمهوری اسلامی دارند و غربگراها نمی‌توانند عامل وفاق و وحدت بین مردم و نیز خدمتگزاری صادق برای ایران اسلامی باشند... ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom
وفاق و ما ادریک ماالوفاق بجای خردمندانه آقای پزشکیان این شد دولت وفاق؟ اینکه دولت وفاق نشد! وفاق با کدام سنجه؟ وفاق با کدام محور؟ وفاق با کدام معیار وفاق با کدام مفهوم؟ هنجارشکنان، فتنه گران و محکومین امنیتی نباید با نقض قانون کشور مسئول شوند ... مدیران باید واجد شرایط باشند. 📛 آقای پزشکیان! عمل به نهج البلاغه ایجاب می کند از این خلاف قانون ها جلوگیری کنید‼️ https://eitaa.com/jedbie/27660 https://eitaa.com/jedbie/27442 https://eitaa.com/jedbie/27641
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴انتصابات خلاف قانون ناقض شعار وفاق ملی! آیا انتصاب عناصر مسئله‌دار و فاقد صلاحیت، نشانه است یا بارز است؟ آقای پزشکیان گفتند نباید هم‌جناحی ها را بکار گرفت، آیا بکارگیری عناصر فاقد صلاحیت بدون تکلیف قانونی استعلام از مراجع سه‌گانه (وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، قوه قضائیه) نشانگر بکارگیری هم جناحی ها بجای عناصر فراجناحی نیست؟ از آقای پزشکیان و‌ ایشان آقای انتظار می‌رود با اعمال قانون، مانع بکارگیری چنین عناصری بر خلاف مصوب 1401/07/10 مجلس شورای اسلامی، شوند. در مناصب دولتی نباید فردی دارای سوءسابقه منصوب شود که دشمنان اسلام و نظام در صدای آمریکا آنرا نشانگر عقب نشینی نظام اسلامی و عدول از مواضع خود قلمداد کنند. جریان برانداز ضد انقلاب در مهر ۱۴۰۱ نه تنها علیه نظام و انقلاب که علیه اسلام شورش کرد، نباید شخصی که از چنین جریانی حمایت کرده است بدون استعلام یا بی‌اعتنا به پاسخ استعلام از مراجع قانونی منصوب شود؟ این هم با شعار دولت که وفاق ملی است و هم با خواست مردم که در مقاطع گوناگون با آشوبگران و ناقضان امنیت ملی مخالفت کردند، ناسازگار است. دولت محترم نباید بگذارد قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی جایگزین قانون‌گرایی شود. قانون گرایی باید جای قانون گریزی و قانون ستیزی را بگیرد. دولت از زیر مجموعه خود بخواهد مر قانون را پیاده کنند و از چنین انتصاباتی خودداری ورزند. اگر واقعا دنبال شعار وفاق ملی هستیم اجرای قانون در کشور و توسط مسئولان و دوایر دولتی، بصلاح دولت و ملت و در راستای شعار وفاق ملی دولت پزشکیان است. این انتصابات بدون تردید، در راستای اجرای اسناد بالادستی نظام از جمله قانون اساسی، سیاست‌های کلی و قانون برنامه هفتم و دستورات امام خامنه‌ای و سازگار با این شعار وفاق ملی نیست. ⭕️مردم بارها در مقاطع گوناگون با آشوبگران و برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور کسانی که آرامش آنها را برهم زده اند و باعث شهادت ده‌ها نفر از حافظان امنیت و مدافعان ملت شدند مخالفت کردند. دولت وفاق ملی آقای پزشکیان نباید خلاف خواست مردم عمل کند! عمل به خواست و مطالبه ملت سازگاری با شعار رئیس جمهور است قانون کشور است
🔴 مسئولان خداترس دست از مبارزه علیه فساد و فحشای سرمایه داری نکشند. «من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.» 📚(صحیفه امام خمینی ره، ج۲۱) 📝 همه مسئولان باید این توصیه امام را سر در محل کار خود قرار دهند و بدانند حرکت به سمت آرمانهای جمهوری اسلامی، نیازمند تلاش و مجاهدت مستمر و مانع اساسی پیشرفت خواهد بود؛ هرکه ترسید، لرزید و هر که لرزید لغزید. یکی از اساسی ترین اقدامات توطئه آمیز غرب برای ترساندن مسئولان، است! اگر بر خدا توکل کنیم و فقط از خدای متعال بترسیم، برای اهداف الهی و اجرای احکام اسلام در حوزه های فرهنگی و اقتصادی خدا ما را کفایت میکند و هیچ مشکلی نخواهیم داشت و اگر از غیر خدا بترسیم، و بخاطر خوش‌آمد کفار و منافقان و جهان غرب از مواضع اسلام و‌انقلاب عدول کنیم ضربه سخت و جبران ناپذیر خواهیم خورد! امید است بتوانیم با انجام وظایف خود پاسخگوی خون های ریخته شده برای حفظ دین الهی باشیم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهر و برگزاری هفته وحدت 🔍 پیشنهاد مطالعه موضوع در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 ویژه هفته وحدت 📹 نماهنگ | خط معیار ✏️ بیانات رهبر انقلاب درباره معیار و ملاک همراهی با پیامبر (ص) و جدی بودن در مقابله با دشمن ➕ حواسمان باید جمع باشد، بدانیم چه ‌کار میکنیم، بدانیم چه میگوییم؛ حرفی که میزنیم در جهت نقشه‌ی دشمن نباشد، جدول دشمن را کامل نکند. 📥 نسخه کیفیت اصلی را در سایت | آپارات ببینید 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌺نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی یک اعتقاد و ایمان قلبی است/ این همه مصیبت در دنیای اسلام بخاطر رعایت نکردن وحدت است ♦️ رهبرمعظم انقلاب : نامگذاری هفته‌ی وحدت در جمهوری اسلامی یک نامگذاری محض نیست، یک تاکتیک سیاسی هم نیست، [بلکه] یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی، معتقد به لزوم است. ♦️وحدت، مراتبی دارد؛ پایین‌ترین مرتبه‌اش این است که مذاهب و اقوام علیه هم دست به تعرض نزنند؛ مرتبه‌ی بالاتر این است که در مقابل دشمن مشترک، دست به دست هم بدهند؛ از این بالاتر اینکه کشورهای اسلامی هم‌افزایی کنند؛ و مرحله‌ی بالاتر اینکه همه‌ی دنیای اسلام متحد شوند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی. ♦️ اگر کشورهای اسلامی [حتی] پایین‌ترین مراتب وحدت را هم رعایت میکردند، این‌همه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت. قضیه‌ی فلسطین، امروز بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام است. ۹۸/۸/۲۴ 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «گرامیداشت » ✍️ مناسبت روز: امروز اولین روز از هفته و طبق نظر مشهور بین عزیزان اهل سنت، روز اکرم (ص) است، لذا ضمن عرض تبریک و گرامیداشت هفته وحدت، سخن امروز را با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می‌نمائیم؛ اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل به مردم جهان عرضه شده است؛ اما از آنجا که روشنگری و آگاهی‌بخشیِ آن، موجب می‌شود تا بشریت از بردگیِ استکبار خلاصی یابند، لذا از آغاز نبوت حضرت رسول تا به امروز، مستکبرین جهان همواره برای نابود کردن اسلام و جلوگیری از اشاعه و رشد این دین الهی تلاش مضاعف نموده‌اند؛ در این میان مهم‌ترین و بزرگترین دست‌آویز آنها در طول تاریخ، سوءاستفاده از مبحث شیعه و سنی، و ایجاد تفرقه میان این دو مذهب بزرگ اسلامی بوده؛ لذا لزوم وحدت میان مسلمین از جمله اموری است که نه تنها در آیات و روایات اسلامی برآن تأکید شده، بلکه همواره از سوی علماء، بزرگان و رهبران تمامی مذاهب اسلامی، مورد توجه ویژه قرار داشته است؛ حقیقت مفهوم «وحدت» و به عبارت صحیح‌تر «اتحاد مسلمین» آن است که مسلمانان با حفظ مذهب و عقاید قطعی و مُسلّم خود، با تکیه بر مشترکات فی‌مابین، در مقابل دشمن مشترک با موضع واحدی بایستند؛ بنابراین هیچگاه وحدت اسلامی متوقف براین نبوده و نیست که بعضی از فرق و مذاهب اسلامی از میان بروند و یا اینکه همه تبدیل به یک مذهب واحد شوند؛ چنانچه شهید مطهری (ره) در کتاب «حج» خود، پس از مطب فوق، می‌نویسد: «مسلمانان از نظر اختلافات مذهبی طوری نیستند که نتوانند وحدت داشته باشند؛ نتوانند با یکدیگر برادر و مصداق «انما المؤمنون اخوه» باشند؛ زیرا همه موحدند و یک خدا را پرستش می‌نمایند و می‌گویند: «لا الله الا الله»؛ همه به رسالت حضرت رسول ایمان دارند و ایشان را خاتم‌الانبیاء می‌دانند و دین اسلام را به‌عنوان خاتم ادیان می‌شناسند؛ همه، قرآن را کتاب مقدس آسمانی خود می‌دانند و آن را تلاوت کرده و به‌عنوان قانون اساسی خود می‌شناسند؛ همه به سوی یک قبله، نماز می‌خوانند و یک بانگ را به نام اذان برمی‌آورند، همه در یک ماه، روزه می‌گیرند؛ همه روز فطر و اضحی را عید خود می‌شمارند؛ همه مراسم حج را مانند هم انجام می‌دهند و با هم در حرم امن الهی جمع می‌شوند؛ و بالاخره، همه‌ی آنها، خاندان نبوت و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را دوست داشته و به آن‌ها احترام می‌گذارند؛ مسلماً این‌ مشترکات بزرگ، کافی است که دل‌های مسلمانان را به یکدیگر پیوند دهد و احساسات برادری و اخوت اسلامی را در آن‌ها برانگیزد... وچه خوب گفته است علامه کاشف‌الغطاء «بُنِی‌َالْاسْلامُ عَلی کلِمَتَینِ، کلِمَةُالتَّوْحیدِ وَ تَوْحیدُالْکلِمَة»: اسلام بر روی دو اصل و دو فکر بنا شده است: یکی اصل توحید و پرستش خدای یگانه و دیگری اصل اتفاق و اتحاد جامعه اسلامی» (حج استاد مطهری، ص١١و١٩) ✍️ براین اساس بدون شک گرامیداشت هفته وحدت می‌تواند گامی بزرگ در راستای وحدت مسلمین باشد و تمامی مسلمانان باید با توجه به اهمیت این موضوع، اتحاد و انسجام خویش را حفظ نموده و با وحدت و یکپارچگی، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند، و در این میان، وظیفه پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) بسیار سنگین‌تر است! چراکه باید با الگوگیری از سیره ائمه اطهار (ع) ثابت کنند که پیرو واقعی این مکتب انسان‌ساز هستند؛ چنانچه امام کاظم (ع) فرمودند: «چنان رفتار کنید که هر کس شما را ببیند بگوید: خدا رحمت کند جعفر بن محمد را که چه خوب یاران و پیروانش را تربیت و هدایت کرده است» [وسائل الشیعه، ج۸، ص۴۳۰] و همچنین فرمودند: «شما شیعیان موجب آبرومندی ما باشید، نه مایه آبرو ریزی ما!» [امالی صدوق، ص۴۸۴] ✍️ و سخن امروز را با کلام رهبر فرزانه انقلاب به پایان می‌بریم که فرمودند: «ما در جمهوری اسلامی... دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاوّل] را به عنوان هفته‌ی وحدت نامگذاری کرده‌ایم و این یک نامگذاری محض نیست! یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست! این یک اعتقاد و ایمان قلبی است! جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه، معتقد به لزوم اتّحاد امّت اسلامی است؛ این [کار] سابقه هم دارد؛ یعنی مخصوص زمان ما و دوران جمهوری اسلامی نیست! مرجع بزرگی مثل مرحوم آیت‌الله بروجردی که مرجع کلّ دنیای شیعه در زمان جوانی ما بود، طرفدار جدّی وحدت اسلامی بودند، طرفدار جدّی تقریب مذاهب اسلامی بودند و با بزرگان علمای دنیای اسلام و اهل‌سنّت مراوده و گفتگو داشتند؛ این یک اعتقاد است... یک ایمان قلبی است؛ ما معتقدیم به وحدت و معتقدیم که خدای متعال این را از ما خواسته است...» (۱۳۹۸/۰۸/۲۴) «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» (آل‌عمران/١٠٣) https://eitaa.com/ROOZBARG