هدایت شده از عبدالله محمدی
📚تازه های نشر
مقاله «بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
👤 عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi
EPK_Volume 56_Issue 1_Pages 75-105.pdf
650.5K
❇️«بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
✍دکتر عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از عبدالله محمدی
📚گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
❇️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
❇️مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
✅بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
✅اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
👤عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi👤
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
🔰 بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔸در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیسجمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیسجمهور کشورمان جوابیهای ارسال کرده است.
د🔻ر جوابیه دفتر رئیسجمهور آمده است:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱4۰3 که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانیهای اخیر میباشد، نکات زیر بهعنوان جوابیه ایفاد میشود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.
🔻یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقهای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شدهاند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیقتر و عادلانهتر قوانین موجود به شمار میآید.
🔻دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت میگیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیطهای دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازیها و مخالفتها آن را متوقف نخواهد کرد.
🔻سه/ یادداشتنویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود میداند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاستزده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانهای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است.
🔻در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاهها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیطهای دانشگاهی است.
🔸پاسخ کیهان
درخصوص جوابیه دفتر رئیسجمهور ذکر چند نکته ضروری است.
نخست اینکه متن سخنان رئیسجمهور محترم در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، که کیهان برای پرهیز از کوچکترین اشتباه احتمالی آن را عیناً از پایگاه خبری ریاست جمهوری منعکس کرده است و همچنین تصاویر سخنرانی مذکور موجود است؛ که بر اساس آن دکتر پزشکیان میگویند:
🔻«به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفتهام و اینجا هم تاکید میکنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه میکند که باید هدایتش کنم.»
رئیسجمهور در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد چرا که او امید و سازنده فردای مملکت ماست و باید سؤال کند، اظهارداشت:
🔻«کرسی آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بر تشکیل آن تاکید دارند، یعنی اینکه دانشجو آزادانه حرفش را بزند و با منطق جواب بگیرد، هر کدام منطق نداشت باید منطق طرف مقابل را بپذیرد. اینها مسائل روشن علمی است و باید براساس شواهد تصمیم بگیریم. دانشجو را میشود هدایت و توجیه کرد، اگر حق با اوست، خودمان را باید اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم. اگر این مسئله را دریافتیم و توانستیم بپذیریم، آن وقت مملکت را آباد میکنیم.»
🔸همانطور که از این سخنان بر میآید حداقل درخصوص دانشجویان اخراجی که بیشترین بخش از گزارش کیهان به آن اختصاص یافته بود، در کلام دکتر پزشکیان به صراحت سخن از بازگرداندن دانشجویان و نه دستور بازنگری پرونده آنها شده است و اتفاقاً یکی از انتقادات کیهان به این سخنان این بود که چرا جناب رئیسجمهور به جای دستور بازنگری پرونده دانشجویان اخراجی، با یک دستور کلی و غیر منطبق با قانون، صرفاً خواستار بازگشت دانشجویان شدهاند؟!
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔸نکته دیگر اینکه، در جوابیه ارسالی بیان شده است که «دستور رئیسجمهور در راستای عدالت در نظام آموزش عالی کشور صادر شده است و دولت وفاق ملی رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند تحمل نخواهد کرد و دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشههاست»؛ درخصوص این بخش هم باید گفت؛ ظاهرا دوستان تنظیمکننده این جوابیه نیز خیلی اعتقادی به بازنگری و بررسی پرونده دانشجویان اخراجی و کنکاش بر روی اینکه فلان دانشجو یا استاد اخراجی بر اساس کدام علت اخراج شدهاند ندارند و بدون اینکه توضیح بدهند دقیقاً کجا و چه وقت محدودیت در آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی باعث اخراج شده است پیشاپیش رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را دلیل این اخراجها میدانند!
🔻حال آنکه در گزارش کیهان نیز آمده بود: « در سخنان رئیسجمهور محترم به درستی به این موضوع اشاره شده است که «دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند»،حرفی نیست، اما بهتر است جناب پزشکیان بفرمایند، چه کسی با حرف زدن دانشجویان و حتی اعتراض و اعلام نظر آنها مخالف است و کجا و چه زمانی دانشجویی صرفا به خاطر حرف زدن یا حتی اعتراض اخراج شده است؟!
🔸نکته پایانی اینکه، تکرار یا اعتقاد به واژه وفاق ملی نباید باعث شود که دانشجو یا استادی که در حوادث و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به بدترین شکل همسو با تلاش دشمن برای نابودی ملت و کشور، مشغول آشوب و تحریک و میدانداری در اغتشاشات و توهین به ارزشها و ساحت دانشگاه بوده است به جای بازخواست و پاسخگویی یا عذرخواهی به محیط دانشگاه بازگردد. در روزهای اخیر شاهد برکناری دکتر انتظاری استادی انقلابی و با تجربه از ریاست دانشکده صرفا به دلیل یک سهو کلامی و با وجود عذرخواهی بودیم آیا این اقدام با ادعای دوستان در مورد احترام به اساتید و وفاق ملی سنخیت دارد؟ آیا بازگشت بدون عذرخواهی میدانداران اغتشاشات در دانشگاه در کنار برکناری پس از عذرخواهی به خاطر یک خطای کلامی گویای نگاه علمی دوستان است یا اعمال سیاستزدگیهای مخرب؟!
#تیتر_یک
#سرویس_اجتماعی
https://kayhan.ir/001EjG
@Kayhan_online
💠 امام استاد دوقطبی سازی بود
🔸آقا روحالله قَدَّسَالله نفسه الزکیه ابردوقطبیساز عالم معاصر بود.
🔸️در کوران دوقطبیهای کاذب، صادقترین دوقطبیهای قرن را او بالا آورد:
اسلام ناب محمدی / اسلام آمریکایی
اسلام پابرهنهها / اسلام مرفهین بیدرد...
🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار نقدی: انتقام قطعی است هیچ شکی در آن نیست
🔻معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران: انتقام قطعی است و بارها گفته شده است و هیچ شکی در آن نیست.
🔸در موقع خوبی باید انجام شود تا اثرگذار باشد.
🔺مردم خبرهای خوبی را از انتقام میشنوند.
🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
💢آقای رئیسجمهور
🔹جذب، ترفیع، ارتقاء، تمدید و یا توقف رابطه استخدامی در دانشگاه رویه خاص خود را دارد. دستور بررسی مجدد پرونده هر فرد نیز امری پسندیده است ولی دستور بازگشت، بدون بررسی جداگانه هر پرونده، غیر از سیاسی کاری معنی دیگری در جامعه دانشگاهی نداشته و آفت جامعه علمی بوده و موجبات توقف پیشرفت علمی در کشور را رقم خواهد زد.
#دکتر_علیرضا_عباسی🇮🇷
استاد دانشگاه تهران و نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی
🆔@alirezaabbasi_ir
🔴دانشجویان در آمریکا و هلند سال تحصیلی جدید را با تظاهرات ضداسرائیلی شروع کردند
با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان و اساتید برخی دانشگاههای آمریکا و اروپا- که با شروع جنگ غزه علیه جنایات اسرائیل به خیابانها میآمدند- دوباره به خیابانها برگشتهاند. مردم در برخی کشورها مثل انگلیس و کانادا نیز اعتراض علیه نسلکشی در غزه را آغاز کردهاند.
دانشجویان و اساتید دانشگاههای آمریکا و اروپا، سهم عمدهای را در رسوا کردن رژیم صهیونیستی در جنگ جاری غزه داشتهاند طوری که، در همان هفتههای نخست شروع جنگ در این باریکه توانستند، با حضور قدرتمند خود در دانشگاهها، این رژیم را وادار به پذیرش یک آتشبس ولو کوتاهمدت کنند. با وجود این که فشارها علیه این دانشجویان معترض از سوی نظام حاکم بر غرب افزایش یافته و معترضان با «تعلیق» و «اخراج» و «بازداشت» تحت فشار بودند اما اعتراضها هرگز متوقف نشد و بعضا با تغییر شرایط، از شکلی به شکل دیگر درآمد. کار به جایی رسید که جلسات دفاع از پایاننامهها و جشنهای فارغالتحصیلی در معتبرترین دانشگاههای آمریکا و اروپا عملا، به صحنه اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شد تا این که سال تحصیلی پایان یافت و...
حالا مدتی است با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید، خبرهایی از بازگشت دانشجویان و اساتید معترض به محوطه دانشگاهها منتشر میشود که نشان میدهد، سال تحصیلی جدید در دانشگاهها و مدارس غرب، رنگ و بوی
«ضد صهیونیستی» خواهد گرفت. اگرچه نظامهای حاکم بر این کشورها قطعا پیشبینیهایی برای مقابله با این تجمعات کردهاند اما به نظر نمیرسد حریف این خشم مقدس شوند.
دانشگاه هاروارد شروع کرد
بر اساس تصاویر و گزارشهایی که دیروز در رسانهها منتشر شد، دانشجویان و اساتید دانشگاه مطرح و مهم هاروارد، با تجمع در محوطه دانشگاه، اعتراضها علیه رژیم کودککش صهیونیستی را کلید زدهاند. تصاویر، دانشجویانی را نشان میدهد که با حمل پرچمهای فلسطین و به گردن آویختن چفیه فلسطینی، از دولتمردان خود میخواهند «همکاری با رژیم جنایتکار» را متوقف کنند. در کانادا نیز دانشجویان وقتی مشغول محکوم کردن کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و غزه بودند، از سوی پلیس به شکل بسیار خشنی سرکوب شدند. آن طور که «خبرگزاری دانشجو» اعلام کرده است، تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه آمستردام هلند نیز آغاز شده و صدها دانشجو در این دانشگاه تجمع و به ادامه ارتباط این دانشگاه با نهادهای صهیونیستی اعتراض کردند. دانشجویان با برافراشتن پرچم فلسطین، شعار آزادیِ فلسطین سردادند و بر تروریستیبودن رژیم اسرائیل تأکید کردند.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/001ElJ
🌻 آیت الله مجتهدی تهرانی(رضوان الله علیه):
🎄 استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) میفرمودند:
🌾آن قدر درقبر بخوابیم که استخوانهایمان بپوسد، یك شب هم بلند شو ببین چه خبر است.
🎄پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله میفرمایند:
🌷«وقتی بنده ای از خواب شیرینش و از رختخوابش برخیزد در حالیكه خواب آلود است، برای اینكه به سبب نماز شبش میخواهد كه خداوند را راضی كند،
🌾خداوند متعال به سبب آن بنده ، بر ملائكه مباهات میکند و میگوید :
🌷این بنده ام را می بینید كه بلند شده و خواب شیرینش را ترك كرده تا كاری را انجام دهد كه بر او واجب نكرده ام؟ شاهد باشید كه من او را آمرزیدم .
📚 کانال در محضر علما .
🔴نسخه درست همین است
✍ عباس شمسعلی
رئیسجمهور کشورمان روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه فعالیتهای زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) و نشست با فرمانده کل سپاه پاسداران و فرماندهان و مسئولان این قرارگاه، با تاکید بر اینکه «ما هم بسیجی بوده، هستیم و خواهیم بود» اظهار داشت: «راه نجات کشور احیا و تکیه به روحیه جهادی و بسیجی واقعی همچون سالهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همان روحیه و مجاهدتی است که جنگ را اداره کرد.»
این سخنان رئیسجمهور محترم را میتوان به عنوان آدرسی دقیق برای رسیدن به سرمنزل مقصود و نسخهای شفابخش برای حل مشکلات کشور تعبیر کرد. سخنان دلنشینی که باید در #عمل هم مورد توجه قرار بگیرد.
این #نسخه_شفابخش آنقدر برای مردم ما آشنا و مورد پذیرش است که در صورت توجه جدی دولت و ورود به انجام وظایف با این روحیه و تفکر و نگاه، علاوهبر به میدان کشاندن ظرفیتهای فراوانی از بخش مردمی، شاهد تسریع و جهش در روند اجرائی کشور خواهیم بود.
.....
✅بیشک رئیسجمهور محترم که معتقد به #نگاه_بسیجی و روحیه جهادی هستند و بهدرستی راه غلبه بر مشکلات کشور را رفتن به سمت حاکمیت این نگاه میدانند، باید تلاش کنند تا هرچه بیشتر و به صورت محسوس این روحیه در بدنه دولت از بالاترین سطوح تا سطوح پایین حکمفرما شود. از جمله اینکه در #انتصابات و سپردن مسئولیتهای خطیر کشور به افراد، باور به این روحیه و نگاه را به عنوان ملاکی مهم مدنظر قرار دهند.
فرهنگ جهادی و بسیجی که عبارت است از ایثار، وظیفهشناسی، مسئولیتپذیری متعهدانه، تلاش بدون چشمداشت، خستگیناپذیری در عمل به وظایف، پرهیز از حاشیه به جای توجه به متن و وظیفه اصلی، باور به اصل پیشبرنده «ما میتوانیم»، چشم ندوختن محض به دست دیگران و بیگانه برای گرهگشایی از مشکلات و... اگر در مجموعه دولت و نگاه مسئولان ارشد کشور حاکم شود میتوان انتظار حل سختترین مشکلات و کسب بالاترین دستاوردها را داشت.
رحمت خدا بر شهید خدمت آیتالله رئیسی که با تلاش خستگیناپذیر طی کمتر از سه سال، خود به الگویی از کار جهادی و باور به «ما میتوانیم» تبدیل شد، او که میگفت: «با حفظ و تقویت روحیه بسیجی میتوان بر مشکلات غلبه کرد و افتخارم این است که بسیجی باشم»، رئیسی عزیز تا پای جان بر این اعتقاد ایستاد.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/001Elj
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخلاق مسلمانان دلیل گرایش مردم به سمت اسلام
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀💠 راهکاری از امام رضا علیهالسلام برای رفع مشکلات سخت...
از جات بلند نمیشی مگر حاجت روایی...
🔴گزارش روشنگرانه کیهان از پروژه «خالصسازی» با تابلوی «وفاق ملی»
حذف منتقدان و بهکارگیری افراطیها «وفاق ملی» نیست
⁉️ #انتصاب_افراد_زاویهدار و مسئلهدار در #مناصب_حساس وزارتی ادامه دارد.
🔴كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ
به نظر میرسد گرچه رئیسجمهور محترم با بیان کلیدواژه وفاق ملی، قدم خوبی را در راه بهکارگیری دولت از توان دلسوزان انقلاب و نظام و همچنین ظرفیت بیشمار آحاد ملت ایران برداشته است، ولی متاسفانه به واسطه تسلط طیف تندرو مدعی اصلاحات بر دولت، «وفاق ملی» امروز به واضحترین نماد و مظهر سخن امیرالمؤمنین در حکمت 198 نهجالبلاغه «كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ» تبدیل شده است.
امروزه بیش از هرکسی رئیسجمهور محترم در_معرض_خطر دیکتاتوری مدعیان اصلاحات قرار گرفته است، بدون شک غفلت پزشکیان از تسلط #طیف_تندرو مدعی اصلاحات، وی را #در_معرض_خطرات، حاشیهها و بحرانهایی قرار خواهد داد که در قضاوت مردم نسبت به کارنامه وی در پایان عمر دولت چهاردهم تاثیرگذار خواهد بود.
مدعیان اصلاحات بارها نشان دادهاند که به مسئولین تنها به عنوان #پلی_برای_مقاصد_سیاسی و جناحی خود نگریسته و هیچ تعهدی نسبت به موفقیت آنان نداشته و ندارند.
#در_معرض_خطر
⭕️متن کامل گزارش در زیر
https://kayhan.ir/001En2
@kayhan_online
هدایت شده از پیام شهدا
بسم الله الرحمن الرحیم
هر روز را با یاد شهدا آغاز کنیم
🌷 بسیجی شهید فرشاد شاملو
🌷 تولد ۲۵ آذر ۱۳۴۹ ملایر استان همدان
🌷 شهادت ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ جزیره مجنون
🌷 سن موقع شهادت ۱۶ سال
🌷 امروز سالگرد شهادت این شهید عزیز میباشد
✍ بخشهایی از وصیتنامه این شهید عزیز
✅ من خود را آنقدر نمیدانم که بخواهم حرفى بزنم، اما این را وظیفه خود میدانم ما باید با خون خود درخت انقلاب را آبیارى کنیم
✅ برادران برخیزید که جنگ با کفر و کفار است و نگذارید به ناموس وطن تجاوز کنند
✅ اى پدر و مادر عزیزم اگر شهید شدم برایم گریه و زارى نکنید که باعث خوشحالى دشمنان اسلام میشود، افتخار کنید که فرزندتان را براى اسلام دادهاید و تا میتوانید از انقلاب حمایت کنید
✅ توصیه من به شما این است، امام عزیزمان را رها نکنید و اگر توانستید به جبههها بیایید که ما مثل امام حسین (ع) وارد جنگ شدیم و باید مثل او به شهادت برسیم، شهادت یک تصادف نیست بلکه یک سعادت است.
🤲 هدیه به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و شهدایی که امروز سالگرد شهادتشان میباشد و این شهید عزیز فاتحه با صلوات
🤲 دعای این شهید عزیز بدرقه امروزتان ان شاء الله
https://eitaa.com/payame_shohada
هدایت شده از پیام شهدا
بسم الله الرحمن الرحیم
هر روز را با یاد شهدا آغاز کنیم
🌷 بسیجی شهید فرشاد شاملو
🌷 تولد ۲۵ آذر ۱۳۴۹ ملایر استان همدان
🌷 شهادت ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ جزیره مجنون
🌷 سن موقع شهادت ۱۶ سال
🌷 امروز سالگرد شهادت این شهید عزیز میباشد
✍ بخشهایی از وصیتنامه این شهید عزیز
✅ من خود را آنقدر نمیدانم که بخواهم حرفى بزنم، اما این را وظیفه خود میدانم ما باید با خون خود درخت انقلاب را آبیارى کنیم
✅ برادران برخیزید که جنگ با کفر و کفار است و نگذارید به ناموس وطن تجاوز کنند
✅ اى پدر و مادر عزیزم اگر شهید شدم برایم گریه و زارى نکنید که باعث خوشحالى دشمنان اسلام میشود، افتخار کنید که فرزندتان را براى اسلام دادهاید و تا میتوانید از انقلاب حمایت کنید
✅ توصیه من به شما این است، امام عزیزمان را رها نکنید و اگر توانستید به جبههها بیایید که ما مثل امام حسین (ع) وارد جنگ شدیم و باید مثل او به شهادت برسیم، شهادت یک تصادف نیست بلکه یک سعادت است.
🤲 هدیه به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و شهدایی که امروز سالگرد شهادتشان میباشد و این شهید عزیز فاتحه با صلوات
🤲 دعای این شهید عزیز بدرقه امروزتان ان شاء الله
https://eitaa.com/payame_shohada
«علي اوتارخاني»، سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي شد
معاون رئيسجمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور با صدور حكمي، «علي اوتارخاني» را بهعنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب كرد.
به گزارش مركز روابط عمومي و امور بينالملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در حكم انتصاب «علي اوتارخاني» آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به عنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب ميشويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و اهتمام ويژه در تحقق اهداف سند چشمانداز، سياستهاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي)، قانون برنامه توسعه و خدمت به نظام اسلامي و ملت شريف ايران با رعايت منشور اخلاقي دولت چهاردهم، با اتخاذ تدابير مناسب در انجام مأموريتهاي محوله، موفق و مويد باشيد. توفيقات جناب عالي را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
شايان ذكر است علي اوتارخاني، عضو هيئت علمي دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي بوده و پيش از اين نيز در سال ۱۴۰۱، رياست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي را به عهده داشته است.
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴#تلنگر_به_مجلسیان
🔔📌🔔میخواهید جلوی فساد را بگیرید، بسمالله!
طرحی را تهیه و در مجلس تصویب کنید و مانع اعمال نفوذ کلیه مسئولان کشور اعم از
وزرا
و معاونان وزرا
و روسای ادارات و مراکز
و نمایندگان
و روسای دانشگاهها
برای استخدام بستگان و افراد سفارشی،
مانع رپورتاژ آگهی برای اهداف سیاسی،
مانع دادن ماشین و امکانات و پول به مقامات و نهادهای مختلف خارج از اعتبارات مصوب، مانع تصویب بودجه های خارج از شمول برای روسا و مقامات،
و مانع معافیت هیات ها و نهادها ازرسیدگی دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی،
ومانع معافیت همه نهاد ها و شرکتهای دولتی از محاسبه و رسیدگی مالی شوید.
✅ مسئولان حراست تمام دوایر حکومتی به هیچوجه توسط مدیران مجموعه منصوب نشوند تا قدرت مبارزه با فساد مسئولان را داشته باشند.
📌 هر مسئولی بدون استعلام از مراجع ذیصلاح فردی را بکارگیرد از مسئولیت معزول و تصرفات وی در بیت المال و امور مالی و اداری غیرمجاز و جرم محسوب گردد.
📌قانون اصل ۴۹ را اصلاح کنید و جلوی ثروت های حرام ناشی از زد و بند و....را بگیرید.
📌قانون هیات امنای دانشگاه ها را اصلاح کنید و دانشگاه ها نیز تابع قوانین کشور شوند
🔴 اعضای هیات های جذب اساتید دانشگاه ها مستقل از روسا و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شوند.
📌اصل ۴۹ قانون اساسی و قانون منع مداخله مقامات را با جدیت تمام عملیاتی کنید.
🔔در قانون مقرر شود:
هر کس سوءاستفاده کرد در حکم مستعفی است و تصرفات وی در بیت المال باطل است.
اموال و دارایی های حاصله وی و همسر و فرزندانش پس از تصدی مسئولیت وی مصادره و به بیت المال مسترد می شود.
⭕️ مدیرانی همچون شهید مدرس که ترس و طمع نداشته باشند انتخاب کنید.
⭕️ کلام امیر المؤمنين ع در حکمت 107 نهج البلاغه را نصب العین خود قرار دهید:
"انما لایقیم امرالله سبحانه الا من لا یصانع و لا یضارع و لا یتبع المطامع"
💐اینجاست که عدالت علوی محقق می شود و اختلاس و فسادی اتفاق نمیافتد.
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
❇️هر كس به كردار عدّه اى راضى باشد
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، و إثمُ الرِّضا بِهِ .
📚[نهج البلاغة : الحكمة 154 .]
امام على عليه السلام :
هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن
#غزه
#الداغی_عجمیان_علیوردی
#اصل_سوم_قانون_اساسی(بند۱۶)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌#دلپذیرتر
🔴رئیسی شهید خدمت ره اینگونه بود
لحن تند برخی دغدغهمندان بسیار #دلپذیرتر از سخن منافقانه برخیهاست
🔹حلقههای میانی و نخبگانی که در میان مردم قرار دارند، نگاه حساسی به مطالب دارند که این موضوع از نعمتهای خدادادی است که باید قدر آن را دانست
🔹لحن تند برخی دغدغهمندان بسیار دلپذیرتر از سخن منافقانه برخیهاست، که در حضور ما سخنی بگویند و در خلوت کار دیگری بکنن.
💐پ.ن.:
رئیسی الگویی برای رفتار مدیران در ارتباط با مردم و دانشجویان است
#الگوی_شنیدن_از_مردم
⭕️ وصیتنامه ای که لازم است بیستبار بخوانید!
▶️ رهبر معظم انقلاب:
یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.
📝 گزیدهای از وصیتنامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی
🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بندهی حقیر در درگاه خداوندم. چند جملهای را به رسم وصیت مینگارم:
🔸سخنم را دربارهی عشق آغاز میکنم.
ما را به جرم عشق موأخذه میکنند. گویا نمیدانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟
🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه!
🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همهی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری.
🔸فهمیدم در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکردهام، این تو بودی که عاشق من بودهای و من را میکشاندهای!
🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو میآمدم. ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتادهام ولی باز مستقیم آمدهام؛ حال میفهمم که این تو بودهای که به دنبال بندهات بودهای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کردهای و هر شب به انتظار او نشستهای تا بلکه یک شب او را ببینی.
🔸حالا میفهمم که تو عاشق صادق بندهات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق مینشستی. اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنهی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم.
🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من لئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم...
🔻امّا شهادت چیست؟
🔸آن هنگام که رزمندهای مجاهد، بسوی دشمن حق میرود و ملائک به تماشای رزم او مینشینند و شیطان ناله بر میآورد و پای به فرار میگذارد و ناگهان غنچهای میشکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام میتوانیم داد؟
🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید میتواند شهادت را درک کند.
🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمیتوانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصلشان نیز نمیتوانید درکشان کنید. شهید را شهید درک میکند. اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه میخورند، و از این در عجبند و حیرت میکنند که چرا به فکر خود نیستید!
🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شدهاید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید...
🌷شادی روح همه شهیدان صلوات
🌺《اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم》🌺
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژنرالها گفتند ما مقابل ایران پاسخ نظامی نداریم
خامنهای خیلی حساب شده کار میکنه
شاید فرصتطلب باشه اما ماجراجو نیست
برای او هیچ چیز مهمتر از #ایران نیست
رئیس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تلآویو
🔹 @Afsaran_ir