eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴مشروطه مانند اسلام شد! 📣 انحراف نهضت اسلام ناظم الاسلام از قول یکی از موثقین چنین نقل می‌کند که: «روزی رئیس اداره جهانیان، ارباب بهرام که از تجار بزرگ طایفه زردشتی و شخص عاقل بزرگی است در عدلیه بود، رو کرد به یکی از سادات و گفت: مانند اسلام شد. چه جد شما زحمات زیادی در اسلام کشید ولی نفعش را بردند و اولادش را کشتند. حالا را آقایان علما و طلاب و سادات کشیدند، نتیجه را این جوانان بی‌اطلاع و غیر مجرب می‌برند و ...»! (زمام عدلیه در دست دمکرات‌ها قرار داشت) ⭕️از صادر کردن حکم اعدام تا وابستگی‌به فرقه‌وهابیت - مشرق نیوز https://www.mashreghnews.ir/amp/334223/ 📣شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود
🔴مطالبه‌گریِ آرمانها آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان داریم به اینکه آرمانها را مدام کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبه‌گری خیلی چیز خوبی است. از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. 📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً خواهد کرد. ❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای ؛ که در مواردی هم . 📣 اینجا یک و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چه‌جوری کمک کنند، جای بحث دارد؛ پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من . بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، ؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
هدایت شده از تاملات حقوقی
هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی زمان برگزاری آبان ماه ۱۴۰۲ محورهای اختصاصی کمیسیون فقه و حقوق اسلامی https://icih.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7-24/ https://icih.ir/
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند.
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴با دقت ببینید که شخصیت و زندگی و افکار رهبری جمهوری اسلامی چگونه است؟ ⁉️ مخالفان انقلاب و اپوزیسیون درباره رهبری چه می گویند؟ 📣انسان با هر دین و مذهب و گرایش و مکتبی باشد خوب است دیدن این فیلم را از دست ندهد ❇️تصدیق و تکذیب انسان باید بر اساس برهان باشد.
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ علامت زندگی و طراوت نظام ⭕️ و افراد ناسالم و آنها از نظام، علامت و و عامل طراوت و اسلامی است‌. ‏ رحمت خدا بر روح مطهر ⁧ ⁩ که می گفت: دریای انقلاب، هر زمان ‏یک موج می‌زند، را بیرون می‌ریزد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشدار جدی مرحوم علامه مصباح یزدی(رحمةالله علیه) : دست های بسیار مرموز و قوی و با تجربه‌ای در کار است که اهداف انقلاب ، راهبردها و راهکارهای انقلاب را تخریب کنند!
۱. برنامۀ «مهلا»، دو لایه دارد: یکی ستایش حسین و دیگری نکوهش انقلاب. سرسپردگی‌شان به حسین، در هندسۀ «سرزنش انقلاب» نشسته است. ۲. اما «حسینِ منهای انقلاب»، همان منطق هیأت سکولار است. ۳. انقلاب در این برنامه، «بی‌وکیل» است؛ هم میهمانان و هم مجری، شاکیان پروندۀ «اتهامات انقلاب» هستند. ✍مهدی جمشیدی
هرکس بدون حجاب وارد هیأت شد و گفت امام حسین من رو همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید:👆🏻👆🏻 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 ➖➖➖➖ 🔗لینک کانال های شیخ قمی: | کانال سخنرانی جهادتبیین | حمایت مالی| فهرست تمام سخنرانیهای |پیام به شیخ قمی|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با جذب حداکثری موافقیم اما نه با روش قبح زدایی از اعمال حرام نه با تخریب جمهوری اسلامی نه با تفسیر های سست و بی ارزش از حقیقت افهم اسمع دائکم الذنوب و دوائکم الاستغفار به جای توجیه کشف حجاب و‌عادی سازی اعمال قبیح و دعوت از مومنین برای پذیرش افراد گناهکار روشتون‌را عوض کنید افراد گناهکار را با مهربانی به توبه دعوت کنید. دینی که مفسرش مداح ها یا هنرپیشگان شوند همین میشه دین به مدل سلبریتی ها اسلام التقاطی سست مبنا و سکولار افهم اسمع کشف‌حجاب حرام سیاسی و شرعی است. تامام. 📝شیخ قمی عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
افشاگری درمورد بهائیت _ EMADISM@.mp3
3.07M
🔔 افشاگری شنیدنی در خصوص بهائیت استاد رحیم‌پور ازغدی 📌طبق سند ، به بهائیان از سوی انگلیس و آمریکا برای ترویج و گسترش فحشا و بی حجابی ماموریت داده شده است. 🔴مراقب کارشکنی های نفوذی های بهائیت در مراکز و دستگاههای مختلف کشور در مورد اجرای حجاب و عفاف باشید. 📣نقش و نفوذ عناصر جدی است. غفلت نکنید!
📣من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را - ولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایی - واقعاً می‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی. این مطلب را بگو و برو. می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا ؛ . بنابراین، اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ . فقط هم زبانی؛ یدیش در اختیار حکومت است؛ ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ ✅ و امر به معروفی که در شرع مقدّس اسلام هست، است؛ «انّما هی اللسان».تعجّب نکنید. 👌من به شما عرض می‏کنم که اگر انجام گیرد از بیشتر است. ❇️منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلًا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک‏کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می‏تواند منکر را ادامه دهد؟. ⭕️بعضی گفته‏اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من می‏گویم ؛ مگر . ۱۳۷۷/۰۲/۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام آمادگی مداح و سینه زن های عراقی برای پذیرایی و استقبال از زوار ایرانی امام حسین علیه السلام با آغوش باز . 👌امام حسین علیه‌السلام و یگانگی ✊ الحسین یجمعنا
⁉️چرا مدینه پیامبر ص مرکز ! شد؟ 🔴تاریخ را جدّی بگیرید و با دقّت نگاه کنید، ببینید چه اتفاقی افتاده است: «تلک أمّة قد خلت». عبرت از گذشتگان، درس و آموزش قرآن است. یکی از مسائلی که چنین قضیه‏ای شد، این بود که و و ، و . اینکه ما روی مسأله‏ی فساد و فحشا و مبارزه و نهی از منکر و این چیزها تکیه می‏کنیم، یک علّت عمده‏اش این است که جامعه را می‏کند. همان مدینه‏ای که اوّلین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود، بعد از اندک مدّتی به مرکز بهترین موسیقی‏دانان و آوازخوانان و تبدیل شد؛ تا جایی که وقتی در دربار شام می‏خواستند بهترین مغنّیان را خبر کنند، از مدینه آوازه خوان و نوازنده می‏آوردند! ۱۳۷۴/۱۰/۰۵
💢با یزیدیم یا حسین(ع)؟ 🔹محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. 🔸خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء(ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌ابن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمرابن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین(ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمرابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. 🔹خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمانا‌بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌ابن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه میکنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ 🔸خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. 🔹شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی(ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی(ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. 🔸آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین(ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍🏻یعقوب ربیعی ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی درباره احیای برجام 🔹روزنامه انگلیسی زبان ایرانی تهران‌تایمز با انتشار فایل صوتی محرمانه‌ای از نماینده ویژه تعلیق شده آمریکا در امور ایران افشا کرده «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است». ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
💢عناصر جاسوسی بهائیت در گیلان دستگیر شدند 🔹اداره کل اطلاعات گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شماری از اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت را در این استان بازداشت کردند. 🔸این گروه همچنین مأموریت تبلیغ آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیط‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در سطوح مختلف و به طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صداو سیما و استانی باران را برعهده داشتند. 🔹یکی از مصادیق صرفاً تشکیلاتی بودن بهائیت، تأکید مفرط سردمداران به تبلیغ و اشاعه تفکرات دیکته‌شده است. فرقه ضاله بهائیت، تبلیغ را از فرامین اصلی و جزء لاینفک خود می‌داند اما در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی می‌کنند که لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی داشته باشد تا پس از درگیر کردن افراد با موضوع از طریق شستشوی مغزی، خواسته‌هایشان را به افراد القا نمایند. ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
📌مداحی که رسانه تجزیه طلب روباه پیر را عصبانی کرد مهدی رسولی مداح در یک برنامه تلویزیونی با اشاره غیرمستقیم به نیت‌های تجزیه‌طلبان در تلاش برای جدایی شهرهای آذری‌زبان از ایران با ذکر مثالی گفت: سر هرگز از بدن جدا نمی‌شود که با تأیید پرشور مهمانان آذری‌زبان برنامه همراه شد. همین موضعگیری وطن خواهانه و ضد سیاست های تجزیه طلبانه استعمار آنچنان به مذاق بی‌بی‌سی خوش نیامد که باعث پخش گزارشی علیه این مداح انقلابی در این رسانه تفرقه افکن شد.
📣بانی اولین هیئت سکولار کیست؟ حسن رحیم‌پور ازغدی در تحلیلی نسبت به وقایع عاشورا گفت: «نخستین هیئت سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین(علیه‌السلام) اشک ریخت عمر سعد بود. یزید دستور داد برای امام حسین(علیه‌السلام) مجلس ختم قرآن بگیرند ولی هیچکس نباید سخنی بگوید.»
📌 تولرانس و تساهل غربی تا جایی قبول است که علیه لیبرالیسم حرف نزنید خزعلی هم تحمل نشد دفاع مهدی خزعلی اپوزیسیون از تمدن و زنان ایرانی که به مذاق شبکه من‌وتو خوش نیامد و منجر به قطع سخنان وی شد! او در سخنانش نسبت به تمدن و فرهنگ ایرانی گفت: «عرف جامعه ما تمدن هفت هزار ساله حجاب است؛ تمدن ما پر از آداب است که بر خلاف آنچه در رُم می‌بینید حتی یک مجسمه تاریخی عریان در ایران نداریم!»