eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
587 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
521 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️آیا تا کنون دقت کرده اید که 📣کسی که در پرچم رژیم جعلی و نامشروعش، ادعای «نیل تا فرات» داشت و دارد، الان مجبور شده صریحا اعتراف کند: یا ما یا حماس!
🔴دکتر اعلا تورانی، استاد فلسفه دانشگاه الزهرا سلام الله علیها: رزمنده ای را می شناسم که می گوید هیچ وقت در کارهای اسلام و انقلاب احساس خستگی نمی کنم. زیرا زمان احساس خستگی، مثل فنر بالا می پرم وقتی به یاد آن رزمنده آرپی‌جی زن می افتم که نصف بدنش زیر شنی تانک رژیم بعثی صدام له شد و بلند گفت خدایا از من راضی شدی و شهید شد.
💢هرروز خوب باش شخصی از عالمی پرسید: برای خوب بودن کدام روز بهتر است؟ عالم گفت: یک روز قبل از مرگ شخص حیران شد و گفت : ولی مرگ را هیچکس نمیداند! عالم جواب داد: پس هر روز زندگی را روزِ آخر فرض کن و خوب باش شاید فردایی نباشد.
دکتر حسین کچویان: «به هزینه یک عده آدمی که هیچ نسبتی با این جامعه ندارند و بلکه دشمن این جامعه هستند و جامعه را منحل می‌کنند و دوباره آن متاستاز را در آن ایجاد می‌کنند، با عنوان «انسجام اجتماعی» و «عدم دوقطبی‌سازی» و کذا و کذا دارند نیروهای اصیل این انقلاب را از دست می‌دهند. دارند آنها را پراکنده می‌کنند و از دور انقلاب دورشان می‌کنند. در تمام تحولاتی که در این منطقه و جهان اتفاق افتاده است، در هر جایی که این نیروها میدان را ترک کردند و رفتند، بلافاصله نتیجه شکست بوده است. در مشروطه وقتی آن عالم گفت «سرکه‌ای که انداختیم، شراب شد»، این را مردم هم دیدند و همه رها کردند و رفتند. مشروطه شکست خورد برای اینکه مردم دیدند این آن چیزی که می‌خواهند نیست. الان دارد در اینجا هم این اتفاق می‌افتد. این در قضیه حجاب شروع شده است. کسانی نمی‌فهمند و کسانی تعمدا این را تقویت می‌کنند اما من به شما می‌گویم ما در خلال این جریان، خیلی نیروی مسلمان درست و حسابی و اصیل را از دست دادیم! در فرآیندهای مختلف مختل‌کننده، خیلی از این نیروها رفتند! در مساله عدم مبارزه با فساد به شکل اصولی، در مساله مبارزه با تبعیض، در مساله آقازادگی و هر مساله‌ای که نسبت ما را با اصالت‌ها و هویت اصیل خود خدشه‌دار می‌کند، نیروهای مردمی از شما کنده می‌شوند.» تاریخ: 1402/9/23 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3929/1/273067/0
3.05M
❇️روضه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط آقای محمد بلالک مداح اهل بیت علیهم‌السلام
*به میمنت * *برای نوپژوهشگران!* 🔹پژوهش را می‌توان همسان کندن کوه دانست، باید عرق ریخت و صبر جانکاهی را تحمل کرد تا به شیرین واصل شد. پس، از همان ابتدای مسیر باید *آگاهانه گام برداشت.* 🔸شاید کمی اغراق‌گونه باشد اما ۹۰ درصد یک پژوهش خوب، در یافتن *مسئله خوب* نهفته است و مسئله خوب نیز از *مطالعه خوب* حاصل می‌شود؛ 🔹آن هم از دو جهت؛ اول آنکه از لا‌به‌لای سطورِ سختِ کتاب‌های به ظاهر خشک، مسئله را *کشف* کنی و دوم آنکه پس از کشف، به اصطلاح اهل فن آن را *چکش‌کاری* کنی. 🔸اما این فرآیند از یک نقطه شروع می‌شود که بهترین تعبیر برای آن *«جرقه ذهنی»* است. جرقه اگرچه در قالب مطالعه ظهور پیدا می‌کند اما علت‌العلل آن *تفکر* است. 🔹 *فکر خوب* هم از طریق ارتباط با *ذات اقدس اله* رشد پیدا می‌کند و آماده می‌شود. از همین روی در برخی فضاها بهتر کار می‌کند؛ از آن جمله قم که حضرت جوادی آملی فرمود «در قم انسان بهتر، خوش‌تر و عمیق‌تر می‌فهمد.» 🔸حال اگر با این نگاه، آن حدیثی که بسیار شنیده‌ایم را مرور کنیم، چه بسا پیوند آن را با پژوهش بهتر بفهمیم که فرمود: «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء». 🔹پس از آنکه مسئله یافت شد باید باز *مطالعه* کرد تا بتوان *نقشه‌راه* را ترسیم کرد؛ چراکه اگر بدون نقشه به دل صحرای پژوهش بزنی، دست از پا درازتر باید به نقطه شروع برگردی. 🔸 در این مرحله باید دریادل باشی! هرآن منبعی که در دریای پژوهش است را مطالعه کنی و عصاره‌ای از آن را در قالب *فیش* برای خود ذخیره کنی. سپس عصاره‌ها را روی هم ریخته و شاه‌مسئله‌ها که حل مسئله اصلی در آن نهفته است را بیابی. 🔹پس از آن باید شاه‌مسئله‌ها را کنار هم بچینی تا نقشه‌راه حاصل شود که اهل فن آن را *پلان* گویند. 🔸سپس مبتنی بر نقشه باید شروع کرد و دگربار مطالعه کرد اما این بار عمیق و با مراجعه به یادداشت‌ها و در عین‌حال باید داده‌ها را با مایه‌ی تفکر، ورز داد؛ همان که سعی در توصیف جنسش داشتیم. 🔹در این مرحله می‌توان با تمام جسم و جان «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» را درک کرد. آن قدر سخت تلاش می‌کنی تا به نتیجه برسی و همانگاه که ناامید شدی، مسئله حل می‌شود و چه قدر شیرین است. آن قدر که نتوان آن را وصف کرد. 🔸اما بعد... باید قلم به دست بگیری و بنویسی، «نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا يَسۡطُرُونَ» . قلم برای آنان که حقاً نوشته‌اند، حرمت دارد. برای این مرحله در عین حال که حرمت قلم را باید به خود یادآور شد، باید جرات داشت. نطفه بسیاری از استعدادهای دنیای پژوهش به خاطر کم‌جراتی‌شان به ثمر ننشسته است. 🔹در جریان پژوهش که توصیف اجمالی آن به شرح آمد، هیچ چیز جز خدا نیست. گویی راقم سطور صرفا مُرَکَّب الهی را بر صفحه‌ای پخش می‌کند و چه عیشی بالاتر از این برای یک بنده. الحمدلله رب العالمین ✍علی آریان‌نژاد
و اینگونه امت عزادار کوثر شد شهادت زهرای اطهر وقتی حادث شد که امت خود را بر ولی و امامشان مقدم کردند. این سنت خداست اگر ما هم راحتی ،منافع و تشخیص خود را بر امام و رهبر جامعه مقدم کنیم بهترین‌های امت ذبح خواهند شد و بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)همچنان در پرده غیبت خواهد ماند و دنیا در منجلاب ظلم و کفر و نفاق غرق خواهد شد.
هدایت شده از تاملات حقوقی
ـ☫﷽☫ـ ❇️ همزمان با ایام فاطمیه، مراسم بدرقه پرشکوه پیکرهای مطهر 110 شهید تازه تفحص شده؛ امروز یکشنبه مورخ 26 آذرماه 1402 از میدان انقلاب اسلامی تا معراج الشهدا به میزبانی عموم مردم پایتخت برگزار گردید. ـ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ـ 🌷شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات🌷 🌷☘🇮🇷 ☘🌷
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻چرا مخالفان علامه مصباح(ره) راهی جز مغالطه در برخورد با او ندارند؟ سیدعلی مهدیون، دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی پیرامون حملات اخیر برخی از افراد و جریان‌های خاص به شخصیت علامه مصباح یزدی(ره) نوشت: 🔹مرحوم علامه مصباح(ره) عمر شریف خود را صرف کسب و نشر علم در سطوح مختلف کردند. ایشان در طول حیات علمی خود از محضر بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی(ره)، حضرت امام (ره)، آیت‌الله اراکی، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و دیگر بزرگان بهره بردند که هر کدام جزو سرآمدانِ حوزه علمیه بودند. 🔹 علامه مصباح با جد و جهدی که در کسب علم داشت و با تملذّ در محضر اساتید خود توانست در ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد برسد. جدای از فقه و اصول که از دروس سنتی حوزه قلمداد می‌شد، فلسفه و عرفان هم از مهمترین دغدغه‌های ایشان بود. علاوه‌ی بر این با توجه به اقتضائات زمان توجه ایشان به علوم انسانی غربی جلب شد و ایشان از اولین افرادی در حوزه‌ی علمیه قم بودند که شاگردان خود را ترغیب به خواندن کتب و مطالبی در این حیطه کردند. نوشتن کتب‌ و مقالات متعدد در حوزه‌های مختلف من جمله فلسفه‌های مضاف و ارائه‌ی مباحث خود در این قالب نشانگر توجه ایشان به رویکردها و قالب‌های جدید علمی است. با این وجود خیلی عجیب است که برخی مخالفان غیر منصف، علامه مصباح(ره) را به جمود فکری متهم می‌کنند درحالی که ایشان در طول حیات علمی خود همواره راه‌های جدیدی را در مقابل اهل علم و فکر گشوده‌اند. 🔹مرحوم علامه مصباح جزو روحانیونی بودند که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن دایره‌ی عمل خود را محدود به حوزه‌ی علمیه و تدریس دروس سنتی نکردند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان عرصه‌ی عمومی و عرصه‌ی سیاسی و کنش‌گری در این حوزه بود. همین مطلب موجب حملات فراوانی از سوی گروه‌های مختلف به ایشان بود. کنشگری متفاوت ایشان در حوزه‌ی عمومی مطلوب بسیاری از افراد نبود؛ از طرفی روحانیون سنتی‌ای که حضور روحانیت در عرصه‌ی سیاست را نادرست می‌دانستند در مقابل ایشان قرار داشتند و از سوی دیگر گروه‌هایی که نگاه فلسفی علامه مصباح را برنمی‌تابیدند. 🔹گروه دیگری که خود را در مقابل مرحوم علامه(ره) می‌دیدند، روشنفکرنماهایی بودند که برای آن‌ها دین محدود به حوزه‌ی خصوصی می‌شد و نگاه حداقلی آن‌ها در مقابل نگاه همه جانبه‌ی علامه مصباح(ره) قرار می‌گرفت. سیاست‌مدارانی که رویکردهای جدید در غرب را پذیرفته‌ بودند هم از دیگر مخالفان ایشان بودند. اشکال و نقد این دسته از افراد در فهم فضای سیاسی و احکام سیاسی بود. قدرت محوری‌ترین مفهوم در اندیشه‌ی این افراد بود و ورود احکام اخلاقی و احکام دینی را به این حوزه روا نمی‌دانستند. 🔹در مقابل محوری‌ترین مفهوم در این حوزه برای علامه مصباح(ره) نه اراده‌ی معطوف به قدرت بلکه اراده‌ی معطوف به حقیقت بود. از طرفی ایشان فضای سیاسیِ تهی از احکام دینی و اخلاقی را نمی‌پذیرفتند و سیاست را واجدِ این احکام می‌دانستند. جدای از رویکرد تئوریک، رویکرد عملی ایشان هم در سیاست رویکرد به دور از زد و بندهای سیاسی برای استمساک به قدرت به بود. مقابله‌ی غیرعلمی با علامه مصباح(ره) از سر ناتوانی 🔹کسانی که با مرحوم مصباح آشنا هستند، حال چه مخالف ایشان و چه موافق ایشان باشند به توانایی و دقت علمی ایشان گواهی می‌دهند. عبدالکریم سروش، البته سروشِ متاخر، که خود از منتقدین علامه مصباح است در جایی بعد از بیان نقدهای نابجا، در مورد ایشان گفته ‌بود: «مصباح یک فیلسوف بود، فلسفه‌خوانده بود و خوب هم فلسفه خوانده بود. بنده در حدی که ایشان را می‌شناسم می‌توانم گواهی بدهم که فلسفه‌ی اسلامی را نیکو می‌دانست، از مدرسین خوب فلسفه بود». 🔹مخالفین مرحوم مصباح وقتی توانایی ایشان در فضای علمی را می‌بینند و همچنین عدم توانایی خود در نقد و رد مدعاهای علمی ایشان، لاجرم مجبور می‌شوند که شخصیت ایشان را مورد حمله قرار دهند. در منطق مغالطه‌ای وجود دارد تحت عنوان مغالطه‌ی حمله شخصی “Ad hominem fallacy”. این مغالطه زمانی رخ می‌دهد که به جای پرداختن به استدلال یا موضع یک شخص، به طور نامربوط به شخص یا جنبه‌ای از شخص استدلال‌کننده حمله شود. 🔹عموم حملاتی که در طی این سال‌ها به علامه مصباح(ره) شده‌است مصداقی از مغالطه‌ی مذکور است. از مزدوران جیره مواجب بگیر چه در داخل و چه در خارج از کشور انتظاری جز این نمی‌رود اما جای تعجب است افرادی که خود را روشنفکر قلمداد می‌کنند هم جز راه توهین و تهمت نتوانسته‌اند راهی برای مقابله‌ی علمی و عقلی با مرحوم مصباح پیدا کنند. 🔹البته مشکل از این افراد نیست، قوت استدلال‌های مرحوم مصباح در حوزه‌های گوناگون علمی برای مخالفان راهی جز تخریب شخصیت ایشان باقی نگذاشته‌است. ✅ @Rajanews_com
...! 💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 🔔 یا نباشیم ❇️ اهمیت و امیرالمومنین(علیه السلام): فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذَلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ؛ وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذَلِكَ . وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛ وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ؛ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ. 🔴كسى است كه منکر و كار زشت را نكوهيده دارد و به خود از آن اعراض مى كند. چنين كسى را به كمال رسانيده است. ✅و كسى است كه منکر را به انكارش مى كند نه به دست. چنين كسى را دو خصلت از خصال نيكوست او . ❇️و كسى كه منکر را انكار كند، نه به دست و زبان، چنين كسى را كه شريفترند، ✅و كسى كه را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى . 💐 و در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر، همانند نَفْثَةٍ یا است بر و مواج، 🎋امر به معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى سازد و نه از روزى كسى مى كاهد. از همه اينها برتر، سخن از دادگرى گفتن است، رو در روى حاكمى ستمكار. 📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح ⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت نباشید. ....!
هدایت شده از قاسم روانبخش
قاسم روانبخش: 🟢 برخی از توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه حتما بخوانید ❇️ عمده چیزی که برزخ را تاریک می‌کند، حرف پشت سر مردم است، غیبت، تهمت... یکی از چیزهایی که برزخ را روشن می‌کند، گره‌گشایی از کار مردم است. برزخ را گناهان، تاریک می‌کنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می‌شوند. 🟢 خواهش می‌کنم حاضر جواب نباشید. من به جوان‌ها می‌گویم دیر نمی‌شود، بعداً جواب بدهید. کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقت‌ها آدم را محروم می‌کند. همین‌طوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید. 🟢 مشاجره‌ها و نزاع‌ها، نور باطن را خاموش می‌کند! بسیاری از بی‌حالی‌ها و عدم نشاط‌ها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات می‌رود و دیگر چیزی نمی‌ماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن، چون کدورت آور است. 🟢 نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریه‌ی استدراجی است. حالِ گریه به او می‌دهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه می‌کنند اما کارهایی از این‌ها سر می‌زند که سنگ را به گریه می‌‍اندازد! مسکین گمان می‌کند خیلی حال خوبی دارد! 🟢 در جامعه‌ی ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت، تقوای لسانی را از دست داده‌اند! گویا غیبت واجب است و تهمت و افتراء مستحب! خدا می‌داند خیلی خطرناک است، توفیق سلب می‌شود، قلب تیره می‌شود، نشاط در عبادات موجود نیست. 🟢 بگذارید جمله‌ای کامل شود بعد ایراد بگیرید. نمی‌دانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. می‌گوییم وایسا، شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد می‌خورد؟ یا اگر از جمله‌ای خوشش نیاید می‌پرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود. 🟢 خشم ما را بیچاره کرده است، نمی‌گذارد به جایی برسیم! هی دور خود می‌چرخیم، چرا که بداخلاقیم! امام صادق علیه‌السلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمی‌کند.» 🟢 ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری می‌‍کنیم، نورانیتی حاصل می‌شود؛ راحت کاری می‌کنیم که می‌رود و جایش را به ظلمت می‌دهد. شب بلند می‌شویم چندتا استغفار می‌گوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» می‌شویم اما صبح می‌گوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت 🟢 تعجب می‌کنم از بعضی‌ها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ می‌گویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ می‌گوید نمی‌توانم؛ دوستانم می‌روند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت می‌کنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره می‌روی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟ 🟢 فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت می‌شود اما ناگهان تعجب می‌کند؛پس نمازها و عمره‌ها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر می‌خواهی به جایی برسی از خانه‌تان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن. از خانه شروع کنید. 🟢 اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد. خانم‌ها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی‌آید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یک‌بار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید. 🟢 خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «کسی که آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرف‌نظر خواهد كرد.» اغلب جهنمی‌ها، جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را می‌آورند جهنم به سبب اينكه آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ آبروی افراد است. 🟢 خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه میرسد، می‌گوید تصادفی را دیدم! نمی‌خواهد بگویید. اصلا خبرهای منفی را در منزل نگویید. شما را به خدا قسم میدهم این‌ها را رعایت کنید؛ ضربه‌هایی به خانواده زده می‌شود که جبران نمی‌شود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچه‌ها آرامش دهید 🟢 مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند. 🟢 صفات عالیه انسان را ده فرسخ ده فرسخ جلو می اندازد. یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند، یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند. از اینجا باید شروع کنیم. اینجا را درست کن بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شوی. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
☑️مرکز علم و الهیات پژوهشکده مطالعات بنيادين علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌کند: ❇️سلسله‌ سخنرانی‌های علم و الهیات با موضوع: ✅ تفسیر سياسی در معرفت قرآنی امام خمینی(ره) 🎙سخنران: دکتر داود مهدوی زادگان (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس سازمان سمت) 🗓تاریخ برگزاری: دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ 🕰ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ 📍مکان برگزاري: دانشگاه شهید بهشتی، ساختمان شهدا.طبقه سوم.پژوهشکده مطالعات بنیادین علم وفناوری، سالن جلسات. ☎️تلفن تماس: ۲۹۹۰۵۴۶۰ 👉 @mahdavizadegan
🔴نظریه پنهان نگاری اشتراوس و تعقیب و آزار آمریکایی ✍دکتر داود مهدوی زادگان، دانشیار فلسفه سیاسی و رئیس سمت ⭕️متن کامل در زیر https://www.farsnews.ir/news/14020924000046/
❇️عدالت مایه آرامش حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) : فَرَضَ اللّهُ... العَدلَ فِی الأَحکامِ إیناساً للرَّعِیةِ . ✳️حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) : خداوند عدالت در قضاوت ها را برای آرامش مردم، واجب ساخت. 📚من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ص ۴۹۴۰
❇️امر به معروف مایه صلاح امت حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) : فَرَضَ اللّهُ... الأَمرَ بِالمَعرُوفِ مَصلَحَةً لِلعَامَّةِ. ✳️حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) : خداوند امر به معروف را برای اصلاح توده مردم، واجب ساخت. 📚من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ص ۴۹۴۰
به مسئولان 🔔قابل توجه مسئولان تیزبین و مراجع هشیار اطلاعاتی کشور یا راه ...! 🔴📣📣آیا پیشنهاد و تصویب چنین ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به صلاح کشور است یا راه نفوذ را قانونی می کند؟ 📣شنیده شده است که ماده واحده زیر به بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده تا در صورت تصویب عملیاتی شود. انشاءالله که چنین خبری صحت نداشته باشد و اگر دارد مسئولان هوشیاری لازم را در قبال آن بخرج دهند و به ابعاد خطرناک این پیشنهاد توجه جدی کنند. ⁉️صرف نظر از نیت پیشنهاد دهندگان که ممکن است معطوف به استفاده از ظرفیت افراد دارای باشد، نمی توان از پشت صحنه و ابعاد و پیامدهای مختلف امنیتی و اطلاعاتی و.... چنین امری غفلت کرد؟ ⁉️فردی که در کشور خارجی بویژه کشورهای متخاصم که همواره برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی توطئه کرده و می کنند چگونه می تواند قابل اعتماد تلقی شود؟ ⁉️آیا این امر از باب تبعیض ناروا خلاف اصل سوم قانون اساسی نیست؟ ⁉️آیا با امنیت کشور بازی نمی کند و زمینه اطلاع دشمن از مراکز و نخبگان علمی کشور و ایجاد انحراف در پیشرفت علمی کشور را فراهم نمی سازد؟ ⁉️آیا شهادت دانشمندان هسته ای و غیر آن همچون احمدی روشن و شهریاری و فخری زاده کافی نیست؟ ⁉️آیا نباید از ماجرای دکتر اکبری که در مراکز حساس علمی و دفاعی نفوذ کرده بود و بجرم جاسوسی اعدام شد درس بگیریم؟ : 🔴شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با استناد به ماده 5 مصوبه جلسه 700 مورخ 17/8/1390 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، به‌منظور استفاده از ظرفیت علمی دانشمندان و محققان باصلاحیت و توانمند ایرانی مقیم خارج از کشور در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی داخل کشور و براساس اقدام ملی 24 از راهبرد کلان 9 نقشه جامع علمی کشور و اقدام ملی 8 از سند روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، موضوع «جذب، تبدیل وضعیت و ارتقاء مرتبه، ایرانیان دارای متقاضی عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی» را در جلسه 175 مورخ23/03/1402 به تصویب رساند. به استناد تبصره 1 ماده 6 آئین‌نامه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور این برای اعلام وصول در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و طی مدت به شرح ذیل تقدیم می‌گردد: ماده 1ـ جذب، تبدیل وضعیت و ارتقا مرتبه آن دسته از متقاضیان عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که تابعیت کشور دیگری را نیز دارند، منوط به تأیید هیأت اجرایی جذب نخبگان (موضوع مصوبه جلسه 294 مورخ 30/3/1401 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی) و با حضور نماینده وزارت اطلاعات، نماینده سازمان اطلاعات سپاه، رئیس یا قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس هیأت عالی جذب و رئیس دانشگاه یا مؤسسه متقاضی می‌باشد. تبصره 1- دستور العمل اجرایی این ماده واحده به بنیاد ملی نخبگان و با مشارکت وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ظرف مدت حداکثر 3 ماه تهیه و پس از تأیید کلیات آن در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب هیأت اجرایی جذب نخبگان خواهد رسید. تبصره 2- گزارش اجرای این مصوبه سالیانه توسط رئیس بنیاد ملی نخبگان به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه می‌شود. ___________________ ⭕️آقایان مسئول! با دست خودمان به امنیت کشور ضربه نزنیم.
مقصود_از_وحدت_حوزه_دانشگاه_581931209198666694.mp3
3.09M
🔴صوت گزیده| مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه چه چیزهایی است و چه چیزهایی نیست ♦️سخنرانی حضرت آقا در سال 64 به مناسبت شهادت شهید مفتح 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
🌹طرح|خصوصیات برجسته «شهید مفتح» به روایت رهبرمعظم انقلاب 🗓 ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
📌 آیین تشییع و تدفین شهید گمنام دفاع مقدس 🇮🇷 🔖'' آمدی ما همه یکدل شده ایم این خودش راه گشای گره تاریخ است.'' 🗓 زمان : سه شنبه ۲۸ آذر ساعت ۸:۳۰ صبح 📍 مسیر تشییع :از لانه جاسوسی سابق آمریکا به سمت دانشگاه خوارزمی ▪️ محل تدفین : خیابان مفتح ، دانشگاه خوارزمی 🥀 مراسم شب وداع: دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۹ در مسجد دانشگاه خوارزمی برگزار می شود. 🔸 بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی @basij_khu_th eitaa.com/kharazmiuniversity