🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
3⃣آرمانهای اصیل و ناب اسلامی در آن مخدوش و حذف میشود، مانند ظلمستیزی، دفاع از مظلوم، عدم سلطهپذیری، وحدت و رحمت در مقابل تعصب بیمورد دارای افکار انحرافی و افراطی هستند.با واسطه یا خواسته و ناخواسته در خدمت سرویسهای جاسوسی و استعماری هستند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
4⃣اهل عمل و جهاد و مجاهدت نبودن و تنها برای کارهای تبلیغی و صوری همیشه آمادهاند؛ یعنی اهل گریه و مویه و مراسم ظاهری در موضوعاتی مانند امام حسین(ع) باشد، ولی در موقعیت واقعی جهاد حضور ندارند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
6⃣ارائه وجهه حزبی برای تشیع به جای آنکه آن را به شکل یک مذهب پایدار و اصیل معرفی کنند و نتیجه این خواهد شد که تصور امت اسلام آن باشد که نگاه شیعی حالت حزبی دارد و اهل نزاع دارد.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
5⃣ ممانعت از شکلگیری یک حکومت مقتدر شیعی در منطقه است، مثلاً در ایران به بهانه برخورد آنان در کارهایی مانند قمهزنی، به توهین و تحقیر میپردازند و تضعیف حکومت شیعی ایران را دنبال میکنند در حالی که افراد همفکر و همراه این جریانات در زمان طاغوت قائل بودند، باید حکومت طاغوت را حفظ کرد، چون به هر حال حاکم شیعی است.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
7⃣ فراهم اسباب اهانت به اهل بیت(و لو ناخواسته) در جهان اسلام به واسطه کارهای این جریانها و نقض غرضی که برای حمایت از اهل بیت داشتند. به عنوان نمونه:
فخر رازی در تفسیر خود پس از بیان اینکه سب و دشنام، باعث بغض در گروه مقابل میشود و فرد به کفرگویی هم میافتد، بیان میکند این از اموری است که مشاهده میشود بیشتر جاهلان و عوام شیعه شیخین را نزد سنی سب میکنند و او را به خشم میآورند ،پس او نیز علی را سب میکند، وقتی از او میپرسند تو که علی را دوست داری چرا او را سب کردی؟ در پاسخ میگوید هدفم به خشم آوردن شیعیان است و هیچکاری را برای به خشم آوردن شیعیان از این کار موثرتر ندیدم، چرا که آنها بزرگان ما را لعن میکنند.
با تصویرسازی خاص از تشیع، امکان جهانی بودن و قابلیت آموزههای آن برای جهانی شدن را مخدوش میکنند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
8⃣ وحدتستیزی و تفرقهافکنی: این جریانها همه مسائل را از محور اختلافات شیعه-سنی مطرح میکنند. معنایی مخدوش از وحدت ارائه میکنند تا اعتراض و جبهه گیریهای متقابل شکل بگیرد و معنای صحیح و مرسوم از وحدت را به دست کشیدن از عقاید شیعی تفسیر میکنند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
9⃣ بهانهجویی و وارونهسازی حقایق در موضوعات امت اسلامی: به عنوان نمونه برگزاری نماز وحدت شیعه و سنی را نوعی بدعت میخوانند و از آن سو وقتی در اجتماعات مشترک (مانند همایش کنفرانس اسلامی) دو مذهب، نماز جدا میخوانند به تمسخر برنامههای وحدت میپردازند.
تشکیل حکومت اسلامی را تحقق اهداف کمونیستی و وهابی میدانند اما فعالیتهای تفرقهافکنانه خود را که باعث تحریک مذاهب میشود را هدایتگری و روشنگری جلوه میدهند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
🔟 مخالفت با اصل فلسفه و عرفان:
به بهانه مغایرت کلام امثال ابن عربی و .... با آموزههای اهل بیت (ع)
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
1⃣1⃣انحصارگری شدید دینی که هرگونه قرائت مخالف خود را تا حد کفر و خروج از دین میرساند و آنها را ملعون میخواند که این زمینه تکفیر و تفسیق آنها میداند و اصطلاحاتی مانند عمریه - دجالیه - بکریه و... میخواند که این تفکران زمینهسازی حرکتهای خشن و تروریستی برای پیروان آنها را میتواند فراهم آورد.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
2⃣1⃣ ارائه چهره سکولاریستی از دین و تشیع؛ مخالفت با حکومت اسلامی فعلی ایران.
اینکه وظیفه تشیع و عالمانش فقط ارشاد و تبلیغ است و دخالتی در امور سیاسی ندارند.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔥شاخصههای تشیع انگلیسی
3⃣1⃣جعل اصطلاحات بدون مبنای صحیح علمی/جهتگیری معکوس در حرکت ولایی
مانند اصطلاح سقیفهثانی برای انقلاب اسلامی، جعل اصطلاح علامه و آیتالله برای افرادی از طیف خود که صلاحیتهای علمی و عملی لازم را ندارند. برنامههای خاص در موضوع مرجعیت: تخریب شخصیت علما و مراجع (بیسواد خواندن و منحرف دانستن آنان) و موروثی کردن مرجعیت در سران خود تحریف و سوء تفسیر قرآن: مانند استناد قمهزنی به قرآن.
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
پيامبر گرامي اسلام صليالله عليه و آله و سلم:
من خالَفَتْ سَريرَتَهُ علانِيَتُهُ فَهُوَ مُنافقٌ.
🔻منافق آن كسي است كه ظاهرش برخلاف باطنش باشد.
📕سفينةالبحار، ج ۲، ص ۶۰۶
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی، ۱۰ روز قبل از شهادت فرمودند:
انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد.
✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود.
بهترین خدمـت را بـه امـام زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد.
📚 سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
مجموعه سارق روح را علاقمندان به موضوعات فرقه ای حتما مشاهده نمایند .
مجموعهٔ سارق روح مجموعهای تلویزیونی به کارگردانی احمد معظمی و به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری است که در ژانر معمایی برگرفته از یک ایده پژوهش محور است و به موضوع فرقه های انحرافی در میان ما و آسیبهای اجتماعی آنها میپردازد.
خلاصه داستان :
دانیال حکیمی در نقش نادر عابدی استاد دانشگاه و بازنشسته وزارت اطلاعات است که نگاهش به پدیدههای اجتماعی نگاه پژوهشی و علت و معلولی است به همین خاطر دوباره به محل کار خود بازمیگردد و به بررسی پروندههایی که در موضوع فرقه های انحرافی است می پردازد .
در این میان تیمی که وی را در این مأموریتها همراهی میکند، دانشجوهای خودش هستند و این استاد دانشگاه نگاه موشکافانهای به پروندههای فرق انحرافی و آسیب های موجود در آنها دارد.
🌿 eitaa.com/baharoom
توصیه موکّد می کنم همه قسمت های این سریال را دانلود کرده و حتما و با دقت تماشا نمایید .
💫 پاداش استقامت و پایداری در دوران غیبت
⚡️در دوران غیبت فتنه ها و گرفتاریهای بسیار زیادی رخ می دهد به گونه ای که به توصیف امام(ع)، دینداری و پاسداری ایمان و اعتقاد همانند کندن خار با دست برهنه یا نگه داشتن سنگ گداخته از آتش در دست است. لذا پایداری در ارزشهای اعتقادی و حلّ نشدن در شرایط آلوده و نامناسب زمان یکی از وظایف مهمّ افراد منتظر است.
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در تشویق به این امر مهم می فرمایند: خوشا به حال شکیبا پیشه گان دوران غیبت
🌼 حضرت مهدی (عج) میفرمایند:
خوشا به حال آنانی که در چنین شرایط سختی در راه اهلبیت علیه السلام ثابت قدم و استوار می مانند.
🌹 حضرت سجاد(ع) می فرمایند: کسی که در دوران غیبت بر ولایت ما ثابت قدم بماند پاداش هزار شهید همچون شهدای بدر و احد را خواهد داشت.
منبع: سایت حوزه نت
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
💠 #ترجمه_آزاد
(صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی)
بخش دوم:
در بخش قبل به ذکر ماجرای مربوط به ابوالحسن ضرّاب اصفهانی و شأن نزول صلوات منقول توسط او پرداختیم و در ادامه نکاتی پیرامون این صلوات را بیان مینماییم.
💥 اما آنچه که سبب گردید تا به ذکر شأن نزول این صلوات بپردازیم، شبههای بود که همبوشیان ـــ با تمسک به این صلوات ـــ آن را مطرح نموده و به وسیله آن، مقام امامت را برای فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) قائل میشوند.
به عبارات زیر از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی دقت فرمایید:
(وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه/ و درود بفرست بر ولیّ ات و والیان عهدش و امامان از فرزندانش)
⛔️ آری دوستان، همبوشیان با تمسک به این عبارت، مقام امامت را در امت پیامبر (صلوات الله علیه وآله) منحصر در 12 امام نداسته بلکه قائلند این مقام را 12 نفر از فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هم دارا میباشند و مجموع اوصیاء پیامبر (ص) 24 نفر میباشند.
در این مقاله برآنیم تا با بیان نکاتی پیرامون این صلوات، پرده از غرض ورزی مبلغین همبوشی برداشته و حق را بر همگان روشن نماییم تا شیعیان امیرالمومنین (صلوات الله علیه) در دام این مغرضین نیفتاده ودر دام افتادگان نیز نجات یابند.
🙏 آمین یا رب العالمین
✅ بررسی و نکات:
1⃣ همانطور که شاهد بودید همبوشیان از عبارت (وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) بر وجود اوصیاء و امامانی از #فرزندان حضرت مهدی (عج) معتقد شدهاند اما از طرفی در صورت پذیرش این امامان، دچار تعارض میشویم زیرا احادیث فراوان وجود دارد که تعداد ائمه و اوصیاء پیامبر خدا (ص) تا روز #قیامت فقط 12 نفر میباشد ولاغیر 👈 لذا این احادیث فراوان ومتواتر، قرائن خارجی و منفصلی است بر اینکه مراد از عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) نمیتواند امامان از فرزندان امام زمان (عج) باشد.
به عبارت دیگر:
با وجود احادیث فراوان بر وجود اوصیاء وامامان #دوازدگانه بعد از پیامبر (ص) تا روز #قیامت، دیگر نمیتوان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان (عج) برگشت داد زیرا در غیر این صورت صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی با دریایی از روایات تعارض داشته وبا اجرای قواعد باب تعارض مذکور در حدیث امام باقر (ع)، این فقره از صلوات کنار گذاشته میشود.
📌 خلاصه اینکه بحث دائر مدار بین دو امر است:
الف: ارجاع ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) به امام زمان عج وکلمه (وَلِيِّكَ)، که در این صورت به باب تعارض میرویم ونتیجه آن کنار گذاشتن این فقره از صلوات یا کل صلوات میباشد.
ب: وجود احادیث فراوان در بحث 12 وصی و امام بعد از پیامبر (ص)، قرائن منفصلی است بر اینکه قطعا این ضمیر به کلمه (وَلِيِّكَ) بازگشت ندارد بلکه مثلا به حضرت علی (ع) که مذکور در خط قبل میباشد بازگشت دارد وتا زمانیکه بتوان چنین توجیه و جمعی بین روایات کرده وتعارض بدوی را حل نمود، دیگر نیازی به اجرای امر (الف) نمیباشد.
📢 در زیر به چند روایت مختصر از دریای احادیث اهل البیت (صلوات الله علیهم) در 👈 بحث اوصیاء 12 گانه 👉 اشاره مینماییم.
1- پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) فرمودند:
أَنَا سَيِّدُ النَّبِيِّينَ وَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ 👈 و إِنَّ أَوْصِيَائِي بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ع. کمال الدین ج1ص280 والزام الناصب ج1ص185
🔅 ترجمه:
من سید پیامبران هستم و علی بن ابیطالب سید اوصیاء است 👈 و همانا اوصیائم پس از من، 12 نفر بوده که اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها قائم است.
2- و در حدیثی دیگر فرمودند:
إِنَّ خُلَفَائِي 👈 و أَوْصِيَائِي وَ حُجَجَ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَخِي وَ آخِرُهُمْ وَلَدِي . . . الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما . . . . کمال الدین ج1ص280 و الزام الناصب ج1ص173
🔅 ترجمه:
همانا خلفاء 👈 واوصیاء من وحجتهای الهی بر بندگان پس از من 12 نفر هستند، اولین آنها برادرم [علی] وآخرین آنها فرزندم . . . مهدی است، همان کسی که زمین را پر از عدل و داد میکند پس از آنکه از ظلم وجور پر شده است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
👽 @modaeeyan
ـ📄👆👆👆
4⃣ ممکن است کسی ادعا نماید:
((این عبارت (لَا، إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِمْ) کلام حضرت نبوده بلکه کلام همان پیرزن میباشد زیرا در نسخه صلوات بحار علامه مجلسی به نقل از کتاب الغیبة اینگونه آمده است: 👈 فقَالَتْ 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم.
ترجمه:
پیرزن گفت: نه، وقتی به ایشان صلوات می فرستی به همگی آل محمد صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور))
✅ واما پاسخ:
اولا: در بخش دوم روایات فراوانی را در تعداد اوصیاء پس از پیامبر (ص) ذکر نمودیم که بر اساس آنها نمیتوان قائل به وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج) شد.
لذا اگر آن عبارت، کلام حضرت هم نباشد، باز هم نمیتوان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان برگشت داد.
ثانیا: همبوشیان در اختلاف بین متون ونسخ، به نسخه چاپ شدهی غیبت شیخ طوسی اکتفا نموده واستدلال مینمایند لذا ما هم بر اساس همین قاعده مقبول در نزد همبوشیان مشی نموده وصلوات مذکور در کتاب الغیبة شیخ طوسی را مورد بررسی قرار دادیم وبه نسخ دیگر این کتاب که منقول در کتب دیگر است اعتنایی ننمودیم.
🔅 عبارت مورد نظر در کتاب الغیبة شیخ طوسی اینگونه است:
👈 فقَال 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم.
ثالثا: امام حسن عسکری (ع) به خدمتکار خود ـــ همان پیرزن ـــ فرموده بودند که در آخر عمر حضرت مهدی را میبینی و در نزد قائم چنان خواهی بود که در نزد من بودی.
📌 بر طبق روایات، خدمتکاران امام زمان (عج) بسیار متقی و جزو موالیان خاص بوده و از جایگاه بسیار مخصوصی برخوردارند.
حال علی فرض که این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) کلام پیرزن باشد، آیا میتوان تصور نمود که خادمه امام زمان (عج) در امور دینی از پیش خود حرف بزند⁉️ بدون اینکه از امام چیزی شنیده باشد⁉️
👈 ظاهرا همبوشیان خادمه حضرت را با خود قیاس به نفس کرده اند!
مضافا اینکه:
به فرض ـــ محال ـــ که این کلام پیرزن اشتباه و از پیش خود باشد، آیا میتوان فرض نمود که وقتی او به نزد حضرت در اتاق باز گردد حضرتش کلام او را اصلاح ننمایند؟
رابعا: در صلوات صادر شده از سوی حضرت هم 👈 دقیقا نام تک تک اوصیاء پیامبر (ص) ذکر شده است که تعداد آنان مطابق با صدها روایت دیگر میباشد لذا متن صلوات شریف هم، خود بهترین شاهد است بر اینکه این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) 👈 کلام حضرت است 👈 ویا اینکه کلامی است که به تعلیم حضرت بوده است.
5⃣ ما با توجه به روایات فراوان ـــ و قرائن منفصل ـــ در مورد اوصیاء 12 گانه پس از پیامبر (ص) و همچنین با توجه به قرینه داخلی مذکور در بالا ـــ اسم بردن نام تک تک امامان در صلوات ـــ بیان داشتیم که ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را قطعا نمیتوان به امام زمان (عج) برگشت داد.
📌 اما احتمال دیگری هم به نظر میرسد و آن اینکه #ضمیر به امام زمان (عج) عود کند اما مراد از کلمه (الائمة) امامان معصوم نباشند بلکه منظور ائمه #جماعت و #أحکام باشند و همبوشیان عزیز هم این معنا را برای کلمه (امام) قبول داشته و در استدلالات خود به آن اشاره می نمایند 😉
👈 پس یعنی ما در این صلوات، بر #والیان در زمان امام مهدی (عج) و همچنین بر #امامان_جماعت_وأحکام از فرزندان ایشان درود میفرستیم.
🔵 جمع بندی:
خلاصه اینکه در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) امر دائر مدار بین دو مطلب است:
🔅 یا ضمیر قطعا به امام زمان (عج) برگشت ندارد.
🔅 ویا اینکه مراد از (الائمة)، امامان جماعت و أحکام میباشند .
ـــــــــــــــــ
💥 با توجه به نکات ذکر شده در این بخش و بخش گذشته، تمسک همبوشیان به این صلوات در اثبات وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج)، مصداق اتمّ غرض ورزی و عوام فریبی بوده که هرچه بیشتر چهره واقعی این فرقه را نمایان می کند.
مضافا اینکه: در صورت چشم پوشی از نکات و اشکالات بیان شده و پذیرش وجود امامان از نسل امام زمان (عج)، این صلوات هیچ ارتباطی به احمد اسماعیل همبوشی ندارد زیرا دلیل معتبری مبنی بر اینکه او فرزند امام زمان (عج) است وجود ندارد.
✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
👽 @modaeeyan
ـ📄👆👆👆
10- امیرالمومنین (صلوات الله علیه) به جناب سلیم فرمودند:
يَا سُلَيْمُ إِنَّ 👈 أوْصِيَائِي أَحَدَ عَشَرَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِي . . . کتاب سلیم ج2ص824
🔅 ترجمه:
ای سلیم! همانا 👈 اوصیاء من، یازده مرد از فرزندان من هستند.
11- پیامبر خدا (ص) آیه (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دينا) را مربوط به حضرت علی (ع) 👈 و اوصیاء خود تا روز قیامت بیان فرمودند. سلمان در مورد آنان از حضرتش سوال پرسید وایشان فرمودند:
عَلِيٌّ أَخِي . . . وَ أَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِه . . . کتاب سلیم ج2ص759
🔅 ترجمه:
علی برادرم . . . و 11 امام از فرزندان او.
12- در معراج، وقتی خداوند تبارک وتعالی سخن از 👈 اوصیاء پیامبر را به میان آورد، حضرت رسول فرمودند:
يَا رَبِّ 👈 و مَنْ أَوْصِيَائِي فَنُودِيتُ يَا مُحَمَّدُ 👈 أوْصِيَاؤُكَ الْمَكْتُوبُونَ عَلَى سَاقِ عَرْشِي فَنَظَرْتُ . . . فَرَأَيْتُ اثْنَيْ عَشَرَ نُورا . . . . عیون اخبارالرضا ج1ص264 و الزام الناصب ج2ص244
🔅 ترجمه:
پروردگارا ! 👈 اوصیاء من چه کسانی هستند؟ پس ندا داده شدم که: ای محمد ! 👈 اوصیاء تو همانانی هستند که بر ساق عرش نوشته شدهاند، پس نگاه کردم . . . و 12 نور را دیدم.
13- پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) ضمن حدیثی فرمودند:
أَنَا وَ أَخِي وَ الْأَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً 👈 أوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُون مَهْدِيُّون . . . کتاب سلیم ج2ص565
🔅 ترجمه:
من و برادرم و 11 امام 👈 که اوصیاء من تا روز قیامت هستند همگی هدایت کنند و هدایت شده هستند.
14- امام باقر در حدیثی فرمودند:
إِنَّ اللَّهَ أَرْسَلَ مُحَمَّداً ص إِلَى الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ جَعَلَ مِنْ بَعْدِهِ 👈 اثْنَيْ عَشَرَ وَصِيّا . . . کافی ج1ص532 و الزام الناصب ج1ص200
🔅 ترجمه:
همانا خدا محمد (ص) را به سوی جن و انس ارسال نمود 👈 و پس از او 12 وصی قرار داد.
این روایات، نمونه بسیار اندکی از دریای روایات اهل بیت (ع) بود در باب انحصار عدد اوصیاء و ائمه بعد از پیامبر (ص) در دوازده
📌 خلاصه اینکه با وجود این همه روایت در #تعداد اوصیاء و امامان پس از پیامبر (ص)، دیگر نمی توان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان (ع) برگشت داد.
ــــــــــــــــــــــ
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
🙌در پناه صاحب الزمان (عج)
محفوظ باشید از مدعیان
ادامه دارد . .
👽 @modaeeyan
🔮🍃 نقدی بر پروژه ی اسلام هراسیِ غربی ها و افراط گراییِ وهابی ها :
📖 پروفسور مشهور "کارل ارنست" در کتاب اقتدا به محمد (ص) میگوید :
💎 از یک سو در اروپا و آمریکا نوعی جهل و بدبینی عمومی نسبت به اسلام وجود دارد که با حادثه 11 سپتامبر به نحو چشمگیری افزایش یافته است، و از سوی دیگر در کشورهای اسلامی افراط گرایانی وجود دارند که سعی کرده اند کشتارهای جمعی هولناک را به نام اسلام توجیه نمایند.
💎 در این میان، آن که پایمال می شود صدها میلیون مسلمانی هستند که در جهان امروز به سر می برند و نه در فهرست اردوگاه تمدن غرب قرار می گیرند و نه در بینش خشونت آمیز و افراطی امثال بن لادن سهیم اند.
💎 در میان ما آنان که متن قرآن، آثار شعرای بزرگ اسلام و تاریخ تمدن اسلامی را مطالعه کرده اند، انحراف و فساد نمادها و رفتارهایی را که این افراطیان به اسلام نسبت می دهند، عمیقا احساس می کنند.
💎 اینجاست که می توان فهمید اکثریت گسترده مسلمانانی که از اعمال تروریستی نفرت دارند و در عین حال گرفتار تداوم تحميل استعمار نو بر کشورشان هستند چه رنجی میکشند.
📕📔 منبع ؛ اقتدا به محمد ص _ نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر _کارل ارنست_ترجمه : قاسم کاکایی_چاپ چهارم 1394_چاپخانه انتشارات سروش _ صفحه 5
🗞 اسکن از کتاب :
🌐 yon.ir/ZCTpj
➖➖➖➖➖➖➖
✍ پ ن : بارها به آتئیست ها و معاندین گفته ایم که داعش و وهابیت قطعا محکوم هستند و رونق اسلام هراسی، همه از دسیسه های غربی هاست،،،ولی چون منافعشان در گرو اسلام هراسی میباشد بر جهل خود تاکید میکنند !
#باشد_که_بیاندیشیم.
➖➖➖➖➖➖➖
📌 بیوگرافی مختصر از پروفسور کارل ارنست:
✍ ایشان در سال 1950 در آمریکا به دنیا آمده است . مدرک کارشناسی خود را در سال 1973 در رشته ی دین تطبیقی از دانشگاه استفورد آمریکا اخذ کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در همین رشته در دانشگاه هاروارد پی گرفت و در سال 1981 به اخذ درجه دکتری از دانشگاه نائل آمد در همین دانشگاه شاگردی مرحوم ماری شیمل را کرده است و بعدها به عضویت هیئت علمی دانشگاه کارولینای شمالی درآمد🍃
🇺🇸 رجوع به دانشگاه کارولینای شمالی
🌐https://www.unc.edu/~cernst/
🌐https://religion.unc.edu/_people/full-time-faculty/ernst
⚠️ دروغ ها و خرافات ملحدین
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🍃🌺 عید #غدیر نزدیک است،
📣مبلغ غدیر باشیم📣
✅غدیر را تبلیغ نکردند،که عاشورا به وجود آمد
✋بالا رفتن دست علی(ع) راتبلیغ نکردند
که سر حسین (ع) بر بالای نیزهها رفت🌹
👈 به پیشواز غدیر برویم✊
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
تا عید غدیر
💢آنانی را که علی(ع) از خود راند
علی(ع)، دو طبقه را سخت دفع کرد:
1- منافقان زیرک
2- زاهدان احمق
همین دو درس، برای مدعیان تشیع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان زیرک را نخورند
تیزبین باشند و ظاهر بینی را رها کنند، چرا که جامعه تشیع در حال حاضر سخت به این دو #درد مبتلا است.
#شهید_مطهری
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
📛شبهات وهابیت
💢شیعیان علی را شجاع و پهلوان عرب میدانند، پس چرا در ماجرای غصب خلافت و حمله به خانه اش، از همسر خود دفاع نکرد؟
پاسخ شبهات
يكى از مهمترين شبهاتى كه وهابيها با تحريك احساسات مردم، به منظور انكار قضيه هجوم عمر بن خطاب و كتك زدن فاطمه زهرا سلام الله عليها مطرح مىكنند، اين است كه چرا اميرمؤمنان عليه السلام از همسرش دفاع نكرد؟ مگر نه اين كه او اسد الله الغالب و شجاعترين فرد زمان خود بود و...
عالمان شيعه در طول تاريخ از اين شبهه پاسخهاى گوناگونى دادهاند كه به اختصار به چند نكته بسنده مىكنيم.
✅عكس العمل تند حضرت در برابر عمر بن خطاب:
اميرمؤمنان عليه السلام در مرحله اول و زمانى كه آنها قصد تعرض به همسرش را داشتند، از خود واكنش نشان داد و با عمر برخورد كرد، او را بر زمين زد، با مشت به صورت و گردن او كوبيد؛ اما از آن جايى كه مأمور به صبر بود از ادامه مخاصمه منصرف و طبق فرمان رسول خدا صلى الله عليه وآله صبر پيشه كرد. در حقيقت با اين كار مىخواست به آنها بفهماند كه اگر مأمور به شكيبائى نبودم و فرمان خدا غير از اين بود، كسى جرأت نمىكرد كه اين فكر را حتى از مخيلهاش بگذراند؛ اما آن حضرت مثل هميشه تابع فرمانهاى الهى بوده است.
سليم بن قيس هلالى كه از ياران مخلص اميرمؤمنان عليه السلام است، در اين باره مىنويسد:
عمر آتش طلبيد و آن را بر در خانه شعله ور ساخت و سپس در را فشار داد و باز كرد و داخل شد! حضرت زهرا عليها السّلام به طرف عمر آمد و فرياد زد: يا ابتاه، يا رسول اللَّه! عمر شمشير را در حالى كه در غلافش بود بلند كرد و بر پهلوى فاطمه زد. آن حضرت ناله كرد: يا ابتاه! عمر تازيانه را بلند كرد و بر بازوى حضرت زد. آن حضرت صدا زد:
يا رسول اللَّه، ابوبكر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار مىكنند»!
علي عليه السّلام ناگهان از جا برخاست و گريبان عمر را گرفت و او را به شدت كشيد و بر زمين زد و بر بينى و گردنش كوبيد و خواست او را بكشد؛ ولى به ياد سخن پيامبر صلى الله عليه وآله و وصيتى كه به او كرده بود افتاد، فرمود: اى پسر صُهاك! قسم به آنكه محمّد را به پيامبرى مبعوث نمود، اگر مقدرّات الهى و عهدى كه پيامبر با من بسته است، نبود، مىدانستى كه تو نمىتوانى به خانه من داخل شوى»
✅تسليم وصيت پيامبر اكرم (ص):
اميرمؤمنان عليه السلام در تمام دوران زندگياش، مطيع محض فرمانهاى الهى بوده و آنچه او را به واكنش وامىداشت، فقط و فقط اوامر الهى بود و هرگز به خاطر تعصب، غضب و منافع شخصى از خود واكنش نشان نمىداد.
آن حضرت از جانب خدا و رسولش مأمور به صبر و شكيبائى در برابر اين مصيبتهاى عظيم بوده است و طبق همين فرمان بود كه دست به شمشير نبرد.
امر دائر بود بين اين كه اميرمؤمنان عليه السلام اساس اسلام را حفظ نمايد و از حق خود بگذرد؛ يا اين كه بر آن عده اندك حمله نموده و آنها را از دم تيغ بگذراند و در عوض دشمنان اسلام و منافقين با استفاده از اين فرصت اساس اسلام را به خطر بيندازند، اميرمؤمنان عليه السلام راه دوم را برگزيد و با اين فداكارى دين اسلام را براى هميشه حفظ و دشمنان اسلام را نا اميد كرد و به طور قطع اين تصميم عاقلانهتر بوده است.
✅در خطبه سوم نهج البلاغه مىفرمايد:
در اين انديشه فرو رفته بودم كه: با دست تنها (با بى ياورى) به پا خيزم (و حق خود و مردم را بگيرم) و يا در اين محيط پر خفقان و تاريكيى كه پديد آوردهاند صبر كنم، محيطى كه: پيران را فرسوده، جوانان را پير، و مردان با ايمان را تا واپسين دم زندگى به رنج وا مىدارد.
✅(عاقبت) ديدم بردبارى و صبر به عقل و خرد نزديكتر است؛ لذا شكيبائى ورزيدم؛ ولى به كسى مىماندم كه: خاشاك چشمش را پر كرده، و استخوان راه گلويش را گرفته، با چشم خود مىديدم، ميراثم را به غارت میبرند.
📗 كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص568
📗خطبه سوم نهج البلاغه
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki