⛔️ پاسخی به یک خرافه؛
👈در آستانه #نهم_ربیع(عیدالزهرا)
🚫 عده ای افراطی درست در آستانه هفته #وحدت بین شیعه و سنی، به توجیه مراسمی خرافی و ضداسلامی به عنوان #عیدالزهرا در روز 9 ربیع الاول که ادعا میکنند روز قتل خلیفه دوم، عمربن خطاب است می پردازند.
✅ اما واقعیت چیست؟
◀️ اولا این مناسبت سازی، جعلی و غیرمعتبر است. کتب تاریخی، کتب روایی شیعی و سنی، هیچ یک روز قتل خلیفه دوم را 9 ربیع نمی دانند. بلکه همگی بر این باورند که قتل وی در ماه ذی الحجه رخ داده و نه ربیع الاول!!👌
همه فقها و مراجع شیعی تنها روایت غیرمستندی که در این باره باعنوان "رفع القلم" وجود دارد، را رد کرده اند.
◀️ ثانیا اینکه جریان تفرقه افکن و افراطی، این روز را بعنوان عید با حرکتهایی زشت و دور از شان اهل بیت، به همراه #لعن و #سب و توهین برگزار می کنند تنها با یک هدف است و بس. 👈و آن تحت الشعاع قرار دادن #هفته_وحدت بین شیعه و سنی، در هفته پس از این روز جعلی است که سب، دشنام، لعن و ناسزا تقریباً جزء لاینفک این قبیل جشنهاست.
📝 برای مطالعه بیشتر رک:
کتاب نهم ربیع، جهالت ها و خسارت ها، نوشته مهدی مسائلی
#تشیع_انگلیسی #انجمن_حجتیه #اسلام_آمریکایی #تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#شیعه_انگلیسی چه هدفی را دنبال میکند؟
چرا برخی شیعیان، تمام فسادها و مشکلات را فراموش کرده و خود را درگیر تبریک یا عدم تبریک ربیع کرده اند؟
هجوم به خانه فاطمه زهراء سلام الله علیها اول ربیع نبوده بلکه ۵۰ روز پس از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است.
الف. تاریخ هجوم
بر خلاف آنچه امروزه تصور عمومی است، حمله به خانه حضرت زهرا (س) ۵۰ روز پس از شهادت رسول خدا (ص) رخ داده، نه ۳ روز پس از آن.
۱. بنا بر روایت هشام بن سالم از امام صادق (ع)، پس از شهادت رسول خدا (ص)، حضرت فاطمه (س) هر هفته روزهای دوشنبه و پنج شنبه به زیارت قبور شهدا [در احد] می رفتند.[86] در روایت محمود بن لَبید نیز به استمرار بر این کار توسط آن حضرت اشاره شده است.[87] با توجه به روایت سلیم بن قیس از سلمان فارسی، حضرت فاطمه (س) پس از هجوم دشمنان به خانه شان، دچار چنان مصدومیتی شدند که منجر به بستری شدن ایشان گردید و همین وضعیت تا زمان شهادتشان ادامه یافت.[88] روشن است که با توجه به فاصله منطقه احد تا مدینه، در صورت مصدومیت ایشان در همان روزهای نخست، طی این فاصله آن هم به طور مکرر، امکان پذیر نخواهد بود. نتیجه آنکه هجوم به خانه حضرت فاطمه زهرا (س) و مصدومیت ایشان باید مدتی پس از رحلت رسول خدا (ص) رخ داده باشد تا او امکان زیارت قبور شهدا و سوگواری در کنار آن را یافته باشند.
۲. چنان که گذشت، غصب فدک، ده روز پس از شهادت پیامبر (ص) رخ داد. توجه به عبارت های موجود در منابع کهن در توصیف چگونگی حرکت حضرت فاطمه(س) هنگام رفتن به مسجدالنبی برای ایراد خطبه فدکیه، احتمال وقوع حمله در روزهای نخست را منتفی می سازد. در توصیف چگونگی حرکت آن حضرت آمده است: «مَا تخْرِمُ مِشْیتُهَا مِشْیةَ رَسُولِ اللَّهِ (ص)»[89]؛ راه رفتن ایشان هیچ تفاوتی با راه رفتن رسول خدا (ص) نداشت. روشن است که اگر هجوم به بیت آن حضرت پیش از آمدنشان به مسجد در روز دهم برای ایراد خطبه رخ داده بود، باید به جای چنین توصیفی، که حکایت از نوعی حرکت طبیعی دارد، به نوع حرکت مصدوم و مجروح اشاره می شد؛ مثلاً گفته می شد: درحالیکه بعضی از زنان زیر بازوهای ایشان را گرفته بودند و برای حرکت یاری می دادند به مسجد آمدند.
۳. در خطبه فدکیه هیچ اشاره ای به هجوم دشمنان به بیت ایشان نشده و این حکایت از آن دارد که تا زمان ایراد خطبه، هجومی صورت نگرفته بوده است.
۴. امیرمؤمنان (ع) پس از بازگشت لشکر اسامه، چندین شب حضرت صدیقه (س) را سوار بر مرکبی می نمودند و برای اتمام حجت به درِ خانه مهاجران و انصار می بردند. این واقعه، خود گویای سلامت آن بانو تا آن ایام است؛ چرا که در صورت مجروح بودن، همراهی با امیرمومنان (ع) برای ایشان امکان نداشت.
۵. «بریده بن حصیب اسلمی» پس از بازگشت سپاه اسامه، به میان قومش رفت و اعلام کرد که تا وقتی حضرت علی (ع) بیعت نکند من بیعت نخواهم کرد. قوم او نیز گفتند: تا وقتی بریده بیعت نکند، ما بیعت نخواهیم کرد[90]. این گزارش حکایت از آن دارد که تا زمان بازگشت سپاه اسامه، هنوز گروه حاکم موفق به اخذ بیعت از امیرالمؤمنین (ع) نشده بودند، نتیجه آنکه تا زمان بازگشت سپاه اسامه، هنوز هجوم به خانه فاطمه زهرا (س) رخ نداده است.
۶. در روایت صاحب مصباح الانوار از امام باقر (ع) آمده است: بیماری حضرت فاطمه (س) ۵۰ شب پس از شهادت رسول خدا (ص) آغاز شده است.[91] با توجه به اینکه به لحاظ تاریخی، برای بیماری حضرت فاطمه (س) هیچ سببی بجز مصدومیت ناشی از هجوم به خانه ایشان گزارش نشده است، می توان نتیجه گرفت: هجوم به خانه حضرت فاطمه (س) ۵۰ روز پس از رحلت رسول خدا (ص) رخ داده است.
ب. مدت بیماری و تاریخ شهادت
دیدگاه برگرفته از روایت طبری امامی به نقل از امام صادق (ع) شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم جمادی الثانیه دانسته است.[94] بر اساس قول ۷۵ روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) نیمه جمادی الاولی می شود، درحالیکه برای این تاریخ، هیچ روایتی از معصوم نرسیده و گویا صرفاً بر اساس محاسبه ۷۵روز پس از ۲۸صفر، تاریخ شهادت استخراج شده است. این در حالی است که بر دیدگاه مقابل (سوم جمادی الثانیه) در روایتِ طبری امامی از امام صادق (ع) تصریح شده و ۹۵ روز صحیح میباشد.
۸۶.کلینی۱۳۶۳، ج۳، ص۲۲۸ ج۴، ص۵۶۱
۸۷.خزاز۱۴۰۱ق، ص۱۹۸
۸۸.سلیم بن قیس۱۴۰۵ق، ج۲ ص۵۸۸
۸۹.سیدمرتضی۱۴۱۰ق، ج۴ص۷۱ طبرسی۱۳۸۶ق، ج۱ ص۹۸
۹۰.سید مرتضی۱۴۱۰ق، ج۳ص۲۴۳
۹۱.مجلسی۱۴۰۳ق، ج۴۳ص۲۰۱
۹۲.یوسفی غروی۱۴۱۷ق. ج۴ص۱۴۱
۹۳.صفار قمی۱۴۰۴ق، ص۱۷۴؛ کلینی۱۳۶۳، ج۱ ص۲۴۱ و۴۵۸؛ ج۳، ص۲۲۸؛ ج۴، ص۵۶۱ مفید، ۱۴۱۴ق، ص۱۸۵؛ طبری۱۴۱۳ق، ص۱۳۴ ابن عبدالوهاب۱۳۶۹ ق، ص۴۷ طبرسی۱۴۰۶ق، ص۲۲ قطب راوندی۱۴۰۹ق، ج۲ ص۵۲۶ ابن شهرآشوب، ۱۳۷۶ق، ج۳ص۱۱۶ اربلی، بی تا، ج۳ ص۲۶۸ ج۲ ص۷۷طبری۱۳۸۶ق، ص۵۲ حلی۱۴۲۴ق، ص۵۸ خصیبی۱۴۱۱ق، ص۱۷۶ابن بطریق۱۴۰۷ق، ص۳۹۰ شهید اول۱۴۱۹ق، ج۲ ص۶۲ طبرانی۱۴۱۵ق، ج۶ ص۳۲۸ همو۱۴۰۴ق، ج۳ص۵۸
۹۴.طبری شیعی۱۳۱۳ق، ص۱۳۴
@jelvehayetariki
🔴در #تشیع_انگلیسی آرمانهای ناب اسلامی حذف میشود، مانند ظلمستیزی، دفاع از مظلوم و #وحدت ، در مقابل تعصب بیمورد دارای افکار انحرافی هستند، در خدمت سرویسهای جاسوسی و استعماری هستند.
@jelvehayetariki
✅مقصود از #تقریب_و_وحدت_اسلامی
تقریب و وحدت که خودش یک اصل اسلامی و از تعلیمات ائمه اطهار(ع) و مطابق با سیره آن حضرات است، به این معناست که ما در ارتباط با دیگر مسلمانان،
✅ اخلاق و مدارای اسلامی را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم و
✅دیدگاههایمان به یکدیگر نزدیک شود،
✅ به مقدسات یکدیگر جسارت و #توهین نکنیم.
❌این هرگز به این معنا نیست که از ولایت امیرالمؤمنین(ع) دست بکشیم و از مواضع امیرالمؤمنین دست بکشیم.
✅هم تولی داریم و هم تبری. هم به احقیت امیرالمؤمنین و سلاله پاکش اعتقاد داریم و هم از کسانی که به نظرِ ما به ناحق بر مسند ایشان نشستند، تبری می جوییم، بدون اینکه اهانتی بکنیم.
#وحدت_شیعه_سنی
#تقریب_مذاهب
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#امام_رضا_و_تعامل_با_اهل_سنت
✅امام رضا(ع) مناظراتی در نزد مامون عباسی با بزرگان مذاهب و به ویژه #اهل_تسنن انجام دادهاند. در این #مناظرات امام رضا(ع) با تکیه بر آیات الهی و استدلال و قوه عقلانی به رد شبهات میپردازد.
✅تاریخ در این مناظرات گواهی میدهد که امام رضا(ع) تعامل نیکو و سازندهای در تقریب مذاهب با اهل سنت دارد. در واقع تعامل امام رضا(ع) با اهل سنت و سایر مذاهب یک اصل مهم و اساسی در تقریب مذاهب اسلامی است که باید به عنوان الگوی اسلامی و شیعی مد نظر ما باشد.
✅این امام بزرگوار در مناظرات و گفتوگو با اهل تسنن در بلاد مختلف شکیبایی و رفتاری نیکو و محترمانه دارد.بخشهای مختلفی از مناظرات با اهل سنت در منابع اسلامی آمده است و حتی در میان شاگردان امام رضا(ع) نیز افرادی اهل سنت نیز دیده میشود.
#تقریب_مذاهب
#وحدت_شیعه_و_سنی
#اسلام_ناب_محمدی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔆آشنایی با مهمترین تفاوت های سلفیه ونوسلفیه در جهان اسلام(١)
♦️سلفیت از نظر تئوری یعنی بازگشت به نصوص و سیره سلف که از زمان ابن تیمیه حرانی(متوفی 728 قمری) بسیار پررنگ و متمایز شد.
او در آثارش نهیب می زد که عمده گرفتاری های مسلمانان به خاطر این است که به سراغ متون دینی دست دوم می روند و خودمان مستقیما به قرآن و حدیث رجوع نمی کنیم.
🔸تیپ اجتهاد سنتی در جامعه اهل سنت عموما حاشیه نویس، شارح، مقرر کتب بزرگان فقهی خود هستند و کار اجتهادی آنها در مسیر منابع بزرگان و به تعبیری روی منابع دینی درجه دوم بود. مثلا اَحناف مطابق مبانی ابوحنیفه اجتهاد می کنند و همان مسیر را رفته وآن را شرح و بسط می دهند. کمتر مجتهدی غیر سلفی مشاهده شده که خودِ مبانی ابوحنیفه را واکاوی کند و از آبشخورهای فقهی ابوحنیفه عبور کند.
🔸اما سلفیت دقیقاً برعکس عمل می کنند و معتقدند که باید خودمان مستقیما و بلاواسطه سراغ منابع اصلی اسلامی برویم وبدون توجه یا توجه کمتر از اجتهادات دیگران اجتهاد کنیم. اینگونه بود که ابن تیمیه اجتهاد متفاوتی را در میان اهل سنت تعریف کرد و رواج داد.
♦️همه تیپ های سلفی ها و نوسلفی ها در این نکته که لزوم رجوع مستقیم به منابع دست اول یعنی قرآن و سنت برای فهم دین مشترک هستند و به صراحت می گویند که خودمان باید اجتهاد کنیم و اسلام را از راه تقلید دیگران استنباط نکنیم.
به عبارتی هر دو در رجوع به سلف همداستان هستند، ولی مرز بندی بر سر نوع برداشتی است که از متون سلف انجام می شود.
♦️عموما سلفی ها برداشت های ظاهرگرایانه از متن دارند و خیلی متعبد به چارچوب نص هستند و در آیه معروف "یدالله فوق ایدیهم" به دست دار بودن خدا التزام و کیفیت آن را نامعلوم میدانند و....
بدین ترتیب سلفی های سنتی عموما ظاهرگرا هستند، ولی در نوسلفیه برداشت از نصوص ظاهرگرایانه به آن شدت وغلظت سلفیهٔ سلف نیست.
♦️برای نوسلفی ها، سلفیت به مثابه ابزاری است برای حل مباحث و مسائل کلان تمدنی.
نوعاً تیپ مباحث کلان نوسلفیه دایرمدار آن است که چه شد که امت اسلامی به انحطاط رسید؟
یا
نوع مناسبات تمدنی ما بر اساس تعریف جدید اجتهاد با غرب چگونه باید باشد؟
🟢به طور خلاصه غایت اجتهاد نوسلفی ها رجوع بدون واسطه به منابع درجه اول اسلام برای بازتعریف کلانی از پروژه های تمدنی جهان اسلام است و با این زاویه دید به قرآن وسنت می نگرند.
⬅️ادامه دارد.....⬅️
مطالعه کامل⬅️↙️
http://muslimna.ir/jariyan-shenasi/3146-2021-03-14-21-30-21.html
#سلفیه
#نوسلفیه
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔹ساخت وساز بیت العدل جدید بهاییت در سرزمین های اشغالی؟؟!!!
🔸 سامانه اطلاع رسانی بهائیان از شروع عملیات ساختمانی تازه در شهر عکّا در فلسطین اشغالی رونمایی کرد که در آینده تحت عنوان آرامگاه عباس اَفندی (عبدالبهاء) یکی از رهبران بهایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
البته گمانه زنی ها در مورد بیت العدل یا ساختمان دیگر کماکان باقی است و هویت کاربری دقیق این بنا مجلل هنوز مشخص نشده است.
🔸پیش از این نیز ساختمان های مجللی در شهرهای حیفا و عکّا با مجوز دولت صهیونیستی برای بهائیان ساخته شده است که از آن جمله میتوان به بنایی قبر ادعائی علی محمد شیرازی (باب)رهبر جریان بابیت و بهائیت، در دامنه کوه کِرمِل در شهر حیفا بنا شده است.
🔸 ناگفته نمی ماند که رژیم غاصب صهیونیستی آنگونه که به آئین مجعول بهائیت اجازه برپایی اماکن جدید مذهبی را داده است، هرگز به پیروان سایر ادیان و مذاهب بویژه پیروان دو دین اسلام و مسیحیت را نداده است.
#بهائیت
#فرق_انحرافی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
ماجرای جالب گفتوگوی شهید #محمدخانی با تکفیریها
یکی از بیسیمهای تکفیریها افتاد دست ما. سریع بیسیم را برداشتم. میخواستم بد و بیراه بگم
🌷عمار(شهید محمدخانی) آمد و گفت که دشمن را عصبانی نکن.
گفتم پس چی بگم به اینا؟!
🌷گفت: «بگو اگه شما مسلمونید، ما هم مسلمونیم. این گلولههایی که شما به سمت ما می زنید باید وسط اسرائیل فرود میومد...»
سوال کردند شما کی هستید و چرا با ما میجنگید؟
🌷گفت: «به اونها بگو ما همونهایی هستیم که صهیونیستها رو از لبنان بیرون کردیم.
ما همون هایی هستیم که آمریکایی ها رو از عراق بیرون کردیم.
ما لشکری هستیم از لشکر رسول الله...
هدف نهایی ما مبارزه با صهیونیستها و آزادی قبله اول مسلمون ها، مسجدالاقصی است...
..بحث و جدل ما ادامه پیدا کرد تا وقت اذان..
بعد از ظهر همان روز ۱۲ نفر از تکفیریها تسلیم ما شدند. میگفتند «از شما در ذهن ما یک کافر ساخته اند.»
کتاب «عمار حلب»، زندگینامهی
#شهید_محمدحسین_محمدخانی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
ماجرای جالب گفتوگوی شهید #محمدخانی با تکفیریها یکی از بیسیمهای تکفیریها افتاد دست ما. سریع بی
درباره این مطلب، یکی از اساتید نکته ای قابل ذکر را بیان کرده اند : سالی که مرسی در مصر به پیروزی رسید، توانستیم با جمعی از دوستان برای نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره به مصر سفر کنیم. در آن نمایشگاه بیش از سی کتاب یافتیم که عناوین آنها عبارت بودند از: رابطه پنهانی ایران و اسراییل علیه اسلام یا رابطه پنهانی ایران و آمریکا علیه فلسطین. همه هم از سوی دشمنان و مخالفان مخصوصا وهابی ها نوشته شده بود.
یکی از اساتید نیز نقل می کرد: جامعه شناس عربی به او گفته است. دنیای عرب هیچ گاه باور نکرد که ایران مخالف اسراییل است.
این آثار توسط وهابی ها نوشته می شود و توسط داعشی ها خوانده می شود و جهل باعث جنگی خانمانسوز در جهان اسلام می شود.
جهل مهم ترین دلیل دوری مسلمانان و پیروان مذاهب از یکدیگر است.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki