10.34M
🔹سخنرانی جذاب و آموزنده استاد امیری
❗️۴ دقیقه اول بحث شیرینی در مورد زیارت عاشورا
❗️۳۵ دقیقه حرف های جدید و افشاء پشت پرده های تفکر صهیونیست جهانی
🎤 پایگاه نشر آثار" #استاد_امیری"
@aasarostad
📚 تحلیل های صوتی، تصویری و نوشتاری روزانه #استاد_امیری را در این کانال دنبال کنید.
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
🔹 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی است.
🔸 لطفا برای آگاهی دیگران، حتی المقدور با لینک نشر دهید.
📚 تحلیل های صوتی، تصویری و نوشتاری روزانه #استاد_امیری را در این کانال دنبال کنید.
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
🔹 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی است.
🔸 لطفا برای آگاهی دیگران، حتی المقدور با لینک نشر دهید.
ایران کل خاورمیانه را علیه ما به صف کرده - @mrtahlilgar.mp3
10.41M
🔗 ایران کل خاورمیانه را علیه ما به صف کرده / صدها میلیون همسایه به خون ما تشنه هستند
🎙 صحبت های جنجالی کارشناس صهیون در شبکه ۱۲ رژیم: هرچه بر سرمان آمده از سوی ایران است. ایران وحشت را بیدار کرده است. ایران کل خاورمیانه را به خط کرده، صدها میلیون عرب در اطرافمان به خون ما تشنه هستند...
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
مناظره هریس با ترامپ برگزار شد ، کلی آبروی همدیگرو بردن و سیاستهای امریکا رو لو دادن
تمام حرف هایی که جبهه ی انقلاب در مورد افول امریکا و ورشکستی امریکا میزدند و اصلاح طلبانِ روغنفکر منکر بودند رو این دوتا در مناظره فریاد میزدند ...
اگر چهره ی واقعی امریکا رو میخواهید بشناسید مناظرات ریاست جمهوری هر دوره رو با دقت گوش بدید ...
چون اونجا یکی از جاهایی که واسه رای گرفتن ، خوب پته ی همدیگرو میریزن وسط دایره ...
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
ولَوْلَا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلتَ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه(كهف ٣٩)
🔶در فرهنگ نهج السلامه هرکسی بهشت و جهنم خویش است🔸
دل بیارامد به گفتار صواب
آنچنان که تشنه آرامد به آب
مولانا
طبق فرهنگ و منظومه نهج السلامه تا کنون دریافتیم "علم" موجب رسیدن انسان به حقیقت خود و همه اشیاء می شود و "شبه علم" موجب گرفتاری انسان در ظواهر مظاهر خواهد شد و "جهل و غفلت" موجب سقوط بشری از صراط مستقیم و گرفتاری در وهم و خیال و عواقب بی هویتی و فراموش شدن است.
پس علم حقیقی، همان شناخت حقیقت اشیاء است و غیر آن شبه علم است.
خودشناسی خداشناسی است.
طبق دانش و بینش نهج السلامه دریافته ایم که خود شناسی منتج به خدا شناسی است و میدانيم هرکه خدایش را نشناسند و اسماءالله و اوصاف و افعال پروردگارش را نشناسند، مجالی او را نیز در تجلی انوارش نمی بیند، یعنی موجودات عالم وجود را مظاهر حق نمیشناسد پس نسبت به رؤیت حقایق نابینا و ناشنواست و در میدان کنش های فردی و اجتماعی، نفوس را اجزای صرفا فیزیکی و مادی قلمداد کرده و نفس و امیال خود را محور کنش واکنش های مسیر زندگی برای انتفاع مادی و لذتهای نفسانی میداند.
چنین انسانی درکی از صمدیت خدا ندارد و نمیداند که نسبت فوقیت و تحتیت بسوی خدا مساوی است و نمیداند که الوهیت خدا در همه چیز ساری است و نمیداند حق تعالی محیط است به ظاهر و باطن همه عالم و اجزای ریز و درشت آن.
هرکسی خودش را بشناسد پروردگار خود را شناخته و برعکس آن هرکسی جاهل به نفسش بود جاهل به پروردگارش خواهد شد.
"من عرفه نفسه فقد عرف ربه"، و "من جهله نفسه فقد جهل ربه".
هرکه خدا را شناخت خواهد دید که او "حی قیوم" است و همه هستی در زمینه حیات و علم و قدرت و اراده و قوای مدرکه و مدبّره و محرکه قیامشان به خداست و در هستی غیر خدا و تجلیات او کسی وجود ندارد و فقط اوست که مبدأ و منتهای همه چیز است و اوست که ظاهر و باطن همگان است از ازل تا ابد. هرکه خدا را شناخت خواهد دانست بهشت و دوزخ نیز مخلوق اوست و بهشت ذاتی است و دوزخ عرضی است.
حضور و ظهور ما
باید گفت هرکه حضور "حیّ قیوم" را در مراتب توحید افعالی و صفاتی و اسمائی دید، ظهورش را نیز با دانائی و دارائی و توانائی با تجلی ذات در قلب و رفتار و گفتارش به نمایش خواهد گذاشت.
و هرکه حضور حق را ندید و فقط وجود نفس خود و دیگران را دید ظهورش نیز صرفا نفسانی خواهد شد.
هرکه در مسیر حضور و ظهور حق قدم برداشت اهل بهشت است و فردوس برین جایش میشود.
و آنکه در مسیر تمنیات نفس و نفسانی حرکت کرد، از فطرت خود دور خواهد شد و پست فطرتی او موجب عدم ظهور حق در ۱.مراتب وجودی ۲.مسیر زندگی ۳.نشئات زندگانی او خواهد شد.
انسان پست فطرت بعلت عدم بینایی و شنوایی و دانائی حقایق از درک حقیقت ها محروم میشود و بین او و خالق هستی فاصله می افتد و به دلیل فراموش کردن خدا، خودش نیز فراموش میشود "فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ"(حشر ۱۹)، در نتیجه ابتدا گرفتار "عذاب نار" و دوری از بهرهمندی از علم و رحمت خدا میشود و در ادامه بعلت پندار و گفتار و رفتار غیر فطریش درگیر سوءمزاج های روحانی و جسمانی و "عذاب قبر" میشود و در انتها بجهت تجمیع رذائل در وجودش محشور به "عذاب حشر" در قیامتهای مختلف زندگی خود خواهد شد.
چنین اشخاصی همه دانش و بینش و کنششان بر مدار نفسانی جریان می یابد و خدا نشناسی شاخصه پنداری و گفتاری و رفتاری آنهاست و سلامت معاش و حسن معاد در مقصد و مقصود زندگی آنها جایی ندارد، و همه امورات در مسیر تامین غرائز شان جریان می یابد.
این نحوه زندگی بعلت دور بودن از رحمت خدا فایده ای برایشان ندارد و همه اقدام و عملشان بعلت بی ایمانی عبث و ابتر خواهد شد، در باره این سبک زندگانی تذکرات فراوانی در کتابهای مقدس و بیانات بندگان شایسته و انبیأ الهی وجود دارد.
پیامبر اکرم(ص) فرمود :
مردم(پست فطرت) چیزی را برتری ندهند جز آنکه خدا آن را تنزل دهد!،"اِنَّ النّاسَ لا یَرفَعُونَ شَیئاً الا وضعَهُ اللهُ تَعالی".
(حدیث ۸۳۴ نهجالفصاحه)
انسان خداشناس بعلت تقرب و توسل به "حی قیوم " قیام و قعودش را بر مدار حول و قوه الهی تنظیم میکند، و مسیر زندگی و مقصد و مقصودش در آفاق و انفس رضایت حق است در نتیجه از همین دنیا مفتخر به همنشینی با خداست "فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُم"(بقره ۱۵۲) و نصرت خدا را تجربه میکنند"إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُم"(محمد ۷)، و در انتها نیز در جایگاه صدق نزد پادشاه هستی خانه دارند، "
فِي مَقْعَدِ صِدقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِر"(قمر ٥٥).
پس هرکس میهمان دانش و بینش و کنش خویش است و هرچه در دنیا کاشته همان را از همین مزرعه دنیا درو میکند و آخرت نیز نمایشگاه آنست.
به همین خاطر بزرگان معرفتی بر مدار آیات و روایات میگویند:
لذت ها و دردهای ما در دنیا از جنس انفعال نفس است؛ و در قیامت، از مقوله فعل است.
⤵️2⃣ ادامه
⤴️1⃣ ادامه "در فرهنگ نهج السلامه هرکسی بهشت و جهنم خویش است"
لذات و آلام آن سویی
چنان که لذت نفس در آخرت از صقع ذات او بر می خیزد، دردهای آنسویی او هم از خود اوست و اگر هم تخم بد کاشته باشد، نتیجه اش صور برزخی زشت و عذاب دردناک اخروی است. حتی در این عالم هم، گاهی که کار زشتی انجام می دهد، خودش از درون میسوزد و کسی از بیرون او را نمی سوزاند و چه بسا دق میکند و می میرد و یا حالات عجیبی به او دست میدهد و مثلا دیوانه میشود. گاهی هم از کار ناشایست خودش پشیمان میشود و دست بر روی دست میزند و حوصله حرف زدن ندارد و اشتهای غذا خوردن را از دست میدهد و خوابش نمی برد و خلاصه توان از او گرفته میشود. هر کسی در طول زندگی به این گونه امور دچار شده است و میداند؛ پس، اگر همین را بالاتر ببرید در آخرت همه دردهای انسان درونی است و کسی از بیرون برای او آتش نمی افروزد.
ملاصدرا دربخش نفس "اسفار" میگوید:
لذات در آخرت و نیز آلام آن، از مقوله لذات و آلام دنیا نیست تا لذات آن آلام را دفع نماید؛ چون همه لذات دنیاوی از خارج برای نفس حاصل می شود؛ ولی به خلاف لذات اُخراوی که ابتهاجات نفس به خودش و به لوازم ذات اوست و افعال نفس هم به خود افعال اوست و چون فعل و انفعال دو مقوله جدایند و در هیچ امر ذاتی اشتراک ندارند؛ پس، لذت فعلی در جنس و حدّ غیر از لذت انفعالی است و مجانستی بینشان وجود ندارد و نمیشود یکی را با دیگری قیاس کرد، در نتیجه در بهشت، همه ملاذ نفسانی بر وجه کمال است و لذتها بر وجه اعلا و اتم و اشرف است که مبنای آن بر ترک این لذات فانی است.
اگر در این لذات فانی به خوبی دقت کنی، آنها را عین درد و آزاردهنده می یابی؛ پس، انسان باید خودش را تلطیف کند و جوهرش را صفا بخشد و در دنیا زهد ورزد و قوه ادراک خیرات و شوق نیل به سعادات باقیه را تحصیل کند، تا از قوه به فعل خارج شود و از نقص به کمال انتقال یابد و از پرده ها و پوستها و اجداث و قبرها برخیزد، تا آنچه در دلهاست برایش تحصیل گردد. در این صورت هر آنچه را که در دلش میخواهد در نزد او حاضر و متمثل شود؛ بلکه در قیامت، برای نفس جز آنچه را خود میخواهد و نیت میکند نیست؛ پس، اگر مقصود و خواسته هایش امور صحیحه حقه باشد، به فوز عظیم نایل آید و اگر امور زودگذر از باب مقاصد دنیویه و خواستههای شهویه و غضبیه و عقائد و همی شیطانی باشد، به همان مقاصدش نایل میآید که با اویند و صورت انفساخ می یابد و ماده آن می رود و حسرت و پشیمانی و غصه و عذاب الیم آن می ماند؛ زیرا خودش به این امور رکون و میل یافته و بدانها اعتیاد پیدا کرده بود.
چنان که می دانی دنیا و هر آنچه در آن است در جنت آخرت چون یخ در مقابل آفتاب آب می شود؛ لذا حال اهل دنیا و استیناس شان به شهوات دنیوی، به حال شب پره ها و استیناس شان به تاریکی شب میماند که وقتی آفتاب آخرت در صباح قیامت بعد از غروبش در افق اجسام کائنه، در شب دنیا برآید به این دنیازده ها همانند شب پره ها توحّش و اضطراب دست میدهد.
این مثال را برای تفهیم عقول ضعیفه قاصره از ادراک حقائق اکوان و نشئات آورده ایم؛ وگرنه دعوا با برهان ثابت است و نیازی به تمثل ندارد؛ چه این که همه امثال وارده در قرآن و زبان نبوّت نیز این گونه است و برای تنبیه نفوس عامی از احوال آخرت است؛ چنان که در قرآن فرمود: "و تِلْكَ الأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ و ما يَعْقِلُها إِلَّا الْعَالِمُون.." پس؛ امثال برای ناس است و تعقل برای عالمان و شاید غرض حکمای کامل در تمثیل نهادن در كتب منطقیشان برای ضعفای عقول باشد که قدرت ادراک روح معانی و حقیقت آن را جز در قالب محسوس ندارند تا از آن حقائق حکایت کند. البته همه محسوسات طبیعی هم به عنوان مُثُل و اشباحی برای انواع عقلیه شان اند و نیز دنیا و آنچه که در اوست مثال آخرتند که عوالم با هم تطابق و تحاذی دارند و هر کس بخواهد عالم آخرت را برای کسی بیان کند که هنوز اهل آخرت نشده، راهی ندارد، جز این که از راه تمثیل بیان کند و برای همین است که بنای شرایع حقه، در تمثیل محسوس از معقول است تا امور آخرت را برای عموم مردم، از باب تمثیلات به آنان تفهیم کند.
اگر دقیق شوی می یابی که هر کسی همان سعی و تلاش خودش است که تو بهشت و جهنم خویشی.
(ینبوع الحیوه، ص ۵۴۶)
خدایا!
ما را خطاب قرار دادی و فرمودی: ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﻳﺰ ﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻱ [ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﻭ ﺁﺑﺮﻭﻱ ﻣﻘﺮّﺑﺎﻥ ﺩﺭﮔﺎﻫﺶ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻘﺮّﺏ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺠﻮﻳﻴﺪ; ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وابْتَغُوا إِلَيْهِ الوَسِيلَة..."(مائده ٣٥)،
اینک هدفمان تقرب و وصال توست، تمنای شرایطی را داریم، که وسیله تقربمان به تو باشد. امیدکه مارانیز همنشین خوبان درگاهت قرار دهی
آمین یا رب العالمین
مشتاق بهشتت
سیّدعلی جوادی
سهشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
آیا باید برای چیزی مخوف تر از کرونا اماده شویم؟ - @mrtahlilgar.mp3
11.71M
🔗 آیا باید برای چیزی مخوف تر از کرونا اماده شویم؟/ خرابکارها چه در سر دارند؟
🎙 آیا جهان باید خود را برای چیزی مخوف تر از کرونا، ارزان تر و البته با هزینه های مقابله ی بالاتر آمده کند؟ این سومین قسمت و بخش پایانی از یک گزارش مهم است (که همه آرشیو خواهد شد) اینجا توضیح داده شده که جهان چه ایده هایی میتواند داشته باشد برای مقابله با یک فاجعه ی دست ساز انسان که میتواند نزدیک باشد.
👇👇👇👇👇👇
#جهانامروزباوجدانهایخفته
https://eitaa.com/jhanmn
#دراینجاجهانرابهتربشناسید
🔴 متخصصین گرانی
در شرایطی که متخصصین دولت وفاق ملی برای گرانی بنزین علامت می دادند ناگهان در یک حرکت رونالدینیویی نان را به طور رسمی گران کردند!!
یادمان نرود با جماعتی طرفیم که با دیدگاه های اقتصادی لیبرالی بسیار تند، بیش از سی سال تجربه گران کردن دارند و اگر در هیچ کاری تخصص نداشته باشند در گران کردن خبره اند. این تازه آغاز ماجراست ...
#مکتب_گران_کن
✍ "قاسم اکبری"
✌️جنبش مستضعفین
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
ارسال موشک های بالستیک فتح به روسیه به بحث اول این روزهای عرصه بین الملل تبدیل شده و این موضوع قابل پیشبینی بود
موضوعی که با تحریم های بریتانیا،فرانسه و آلمان در کنار تحریم خزانه داری آمریکا روبه رو شد
اختلافات تهران و اتحادیه اروپا بر سر مذاکرات هسته ای و جنگ اوکراین در حال افزایش است.
این درحالی است که پیروزی پزشکیان مهم ترین سیگنال تهران به اروپا برای احیای روابط و مذاکرات هسته ای و مدیریت تنش ها در موضوع اوکراین و فلسطین و مذاکرات هسته ای و تفکیک جبهه خاورمیانه از اوکراین بود موضوعی که رهبر انقلاب نیز در صحبت های خود به آن اشاره کردند
اروپا ارسال موشک بالستیک فتح به روسیه را اعلان جنگ به خود می داند.
شما تحریم را بی اثر بدانید ایرادی ندارد اما موج تحریم های آمریکا و اروپا می تواند شرایط در جنگ اوکراین و فلسطین را برای اجماع جهانی بر علیه ایران آماده کند.
تحریم ها نقش و جایگاه ایران در منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و هزینه های سیاسی و روانی برای کشور ایجاد میکند،تحریم صرفا ضرر اقتصادی به همراه ندارد و در حال بی اهمیت کردن ایران در جامعه جهانی است
جنگ خاورمیانه و اوکراین،تنش های هسته ای ایران و اسرائیل و احتمال پیروزی ترامپ و فعال شدن مکانیسم ماشه موضوعات بسیار مهمی است و ارسال موشک بالستیک فتح به روسیه سخت ترین انتخاب ایران بود چراکه جنگ با اسرائیل برای ما و آن ها مرگ و زندگی است
مهم ترین توجیه برای همکاری های نظامی با روسیه آماده شدن تهران برای بدترین سناریو در موضوع فلسطین هست و برای دریافت کمک های نظامی از روسیه و تحویل سوخو۳۵ راهی جز ارسال موشک های بالستیک نداشته است و طبق قراردادهای محرمانه و از قبل تعیین شده در دولت قبل ماجرا پیش می رود
هرچند انتقال موشک های ایرانی به روسیه بر روند جنگ اوکراین و افزایش زرادخانه های موشکی روسیه کمک می کند
اما اروپا نیز با وضع تحریم ها و روسیه هراسی و ایران هراسی در تلاش است که به پیروزی دموکرات ها و کاملا هریس کمک کند.
ابوقاسم
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
در فرضیه بد ترین سناریو که توضیح آن در متن ریپلی شده موجود هست، تهران به هیچ عنوان قبل از آتش بس در غزه و شمال فلسطین اقدام ویژه ای در موضوع احیای برجام انجام نخواهد داد
یعنی تا در خاورمیانه آتش بس نشه خبری از کاهش تعهدات برجامی و احیای مذاکرات هسته ای نیست
چراکه ایران نمیخواهد اهرم فشار خود در موضوع هسته ای و احتمال ساخت سلاح هستهای را قبل از مهار اسرائیل و آتش بس از دست بدهد و مذاکرات را جدی بگیرد.
تا از آن به عنوان اهرم فشار بر آمریکا برای مهار اسرائیل و حتی خود اسرائیل استفاده کند.
از طرف دیگر نتانیاهو نیز آتش بس را قبول نمیکند و در تلاش هست که آتش جنگ را تا پیروزی احتمالی ترامپ حفظ کند.
نتانیاهو می داند که اگر ترامپ پیروز نشود ممکن است اروپا و دموکرات ها مکانیسم ماشه را از بیم تشدید تنش ها و اتمی شدن تهران فعال نکنند و شاید تهران بر اساس این منطق به همکاری های نظامی با روسیه ادامه می دهد
هرچقدر که اروپا ایران را برای همکاری های نظامی با روسیه تحریم کند و تحت فشار قرار دهد اما موضوع به فعال شدن مکانیسم ماشه کشیده نخواهد شد
بنابراین پیروزی ترامپ برای نتانیاهو و تکمیل سناریوی سخت از نان شب هم واجب تر است.
ابوقاسم
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
چرا تهران به این شرایط رسید؟ترور شهید هنیه در تهران و استمرار تنش در خاورمیانه و جنگ افروزی های نتانیاهو
اگر خاطرتان باشد عرض کردم که بعد از پیروزی پزشکیان و سیاست تعدیلی در ایران، نتانیاهو متوجه بازی سیاسی جدید برای احیای مذاکرات هسته ای و آتش بس در خاورمیانه شد
و تصمیم به ترور هنیه در تهران گرفت و عملا شرایط پر تنش را به انتخابات آمریکا وصل کند
مهم ترین اثر پنهان ترور هنیه، افزایش سرعت همکاری های نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین و قرار گرفتن تهران در عمل انجام شده هست موضوعی که باعث شکاف های عمیق میان اروپا و ایران شد و نتانیاهو به بخشی از اهداف خود رسیده است.
بنابراین تهران بخش هایی از برنامه های خود در پرونده فلسطین و مذاکرات هسته ای را بر اساس این متغیر تنظیم کرده است.
هرچقدر ایران در جنگ اوکراین مشارکت بیشتری داشته باشد روابط با اروپا تیره تر می شود و این برای نتانیاهو خوشایند تر خواهد بود.
در پاراگراف هفتم توضیح دادم که ممکن است اصلاحات موفق به احیای روابط با اروپا نشوند
ترور هنیه نقطه عطف تحولات اخیر در سیاست خارجی ایران بود که پیروزی پزشکیان و نگاه تعدیل سیاست خارجی تا به الان در شرایط پیچیده کنونی به حاشیه رفت و باید به انتظار سناریوهای احتمالی دیگر باشند
تحلیل ها به این بستگی دارد که پیش فرض این باشد که تهران آگاهانه و منسجم تصمیم گیری می کند.
ابوقاسم
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ افزایش ۴۰ تا ۶۶ درصدی قیمت نان در تهران!
#بچه_حزب_اللهی
#بیااینجاببینچهخبره👇
﷽
https://eitaa.com/jhanmn