چه کربلا ست که آدم به هوش می آید
هنوز ناله زینب به گوش می آید
چه کربلاست کز آن بوی سیب می آید
صدای ناله ی مردی غریب می آید
چه کربلاست کز او بوی مشک می آید
هنوز ناله زلب های خشک می آید
چه کربلاست که بوی گلاب می آید
صدای گریه طفل رباب می آید
چه کربلاست که بوی عبیر می آید
صدای کودک نا خورده شیر می آید
چه کربلاست که بانگ صفیر می آید
هنوز ناله طفل صغیر می آید
چه کربلاست از آن ناله ی رباب آید
صدای ناله لالایی علی بخواب آید
جواب طفلک ششماه داده شد باتیر
عد و به تیر جفا داده بود اورا شیر
چرا نگفته کسی آب مهر مادر اوست
برای چیست که عطشان علی اصغر اوست
چه کربلاست که سقای آن شده بیدست
عدو زکینه سرش با عمود کین بشکست
چه کربلاست که آبش به قیمت جان است
به گوش جان همه جا ناله های طفلان است
مگر به کرببلا آب قیمت جان است
چرا نگفته کسی این حسین مهمان است
چرا به تشنه لبان هیچ کس جواب نداد
به کام تشنه شان یک دو جرعه آب نداد
چه کربلاست علی اکبر اربا اربا شد
شهید کینه به پیش دو چشم بابا شد
چه کربلاست که چون نام کربلا ببرند
فلک به ناله ملک در خروش می آید
@jihadmughniyeh_ir
یاحسین.....
یاحسین به این نوکر بنما نگاهی
در زندگی ما را بنما دعایی ....
نوکری هرساله را شکر ولی ....
هر سال عطا کن کربلایی .....
شاعر:
کَـربـَـلایـی وِصـال عَـطـوی
@jihadmughniyeh_ir
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
- آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
- آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته میشده است؟ در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
@jihadmughniyeh_ir
«در فرهنگ ما شهادت، مرگی نیست که دشمن ما بر مجاهد تحمیل کند . شهادت مرگ دلخواهی است که مجاهد با همه آگاهی و همه منطق و شعور و بیداری و بینایی خویش، خود انتخاب می کند! . . . شهادت، در یک کلمه - بر خلاف تاریخ های دیگر که حادثه ای است و درگیری است و مرگ تحمیل شده بر قهرمان است و تراژدی است - در فرهنگ ما، یک درجه است، وسیله نیست; خود هدف است، اصالت است; خود یک تکامل، یک علو است; خود یک مسئولیت بزرگ است; خود یک راه نیم بر به طرف صعود به قله معراج بشریت است و یک فرهنگ است .»
دکتر علی شریعتی
@jihadmughniyeh_ir
🌹
.
پیامبر اکرم (ص):
مَا مِنْ عَبْدٍ اهْتَمَّ بِمَوَاقِیتِ الصَّلَاةِ وَ مَوَاضِعِ الشَّمْسِ إِلَّا ضَمِنْتُ لَهُ الرَّوْحَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَ انْقِطَاعَ الْهُمُومِ وَ الْأَحْزَانِ وَ النَّجَاةَ مِنَ النَّار.
هر بندهای که اهتمام در رعایت اوقات نماز بورزد و در مواضع آفتاب برای وقت نمازش دقّت کند، من برای او راحتی به هنگام مرگ و قطع شدن هموم و رفع درد و نجات از آتش جهنم را ضمانت میکنم.
جلد ۸۰ بحار الانوار
@jihadmughniyeh_ir
غیرت عبّاس علیه السّلام
«غیرت عبّاس»
نهر دردل گرفته دریا را
آری آری فرات سقّا را
می زند بوسه از سر تسلیم
گاه دامان و گه کف پارا
گوید:ای کاینات را سرور
شرمسار علی مکن مارا
لختی از ما بنوش ولختی هم
بذل کن اهل بیت طاها را
العطش ناله های اهل حرم
می کند آب سنگ خارا را
آب آیینه وش به نطق آرد
طوطی خسته ی شکر خا را ...
شاعر حسین بختیاری
@jihadmughniyeh_ir
تا دستان ظاهر بریده نشود، بال های بهشتی نخواهد رست. اگر آسمان دنیا بهشت است ، آسمان بهشت کجاست که عباس بن علی پرنده آن آسمان باشد؟
شهید مرتضی آوینی
@jihadmughniyeh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ ممنون دستاتم عباس
حاج میثم مطیعی
لینک دریافت صوت
http://Meysammotiee.ir/post/1767
@jihadmughniyeh_ir
🏴🥀🏴
پسریماندهبهخاکوپدریمینگرد
ماندهحیرانکهچگونهبدنشراببرد
چونکهاینچاکترینجسممیانشهداست
مددازکلجوانانبنیهاشمخواست
خوبشدباردگربوسهبرآنلبنگذاشت
ورنهمیمردازآنبوسه....
کهزینبنگذاشت💔
@jihadmughniyeh_ir
ya hosain.mp3
3.31M
وقایعی از تاسوعا و شب عاشورا ، در بیان آیه الله جوادی آملی
@jihadmughniyeh_ir
لعنت به شبی که تو را از ماگرفت
لعنت به کسی که افتخار از ما گرفت
خوش به حالت سردار زیرا تو را حسین
مثل قاسم و علمدار در آغوش گرفت.
@jihadmughniyeh_ir
شهید تاسوعا🌹
🍁از ویژگیهای شهید خضوع و تواضعش بود
واسش بزرگ و کوچک هم فرق نداشت
درمقابل همه متواضع و فروتن بود✅
#شهید_ابوذر_امجدیان🌹
#شهادت: #تاسوعای۹۴
@jihadmughniyeh_ir
جزء خوانی قرآن کریم
هدیه به شهید جهاد عماد مغنیه
جزء ١✅
جزء ٢✅
جزء٣✅
جزء٤✅
جزء٥✅
جزء٦✅
جزء٧✅
جزء٨✅
جزء ٩✅
جزء ١٠✅
جزء ١١✅
جزء ١٢✅
جزء ١٣✅
جزء ١٤✅
جزء ١٥✅
جزء ١٦✅
جزء ١٧✅
جزء ١٨✅
جزء ١٩✅
جزء ٢٠✅
جزء ٢١✅
جزء ٢٢✅
جزء ٢٣✅
جزء ٢٤✅
جزء ٢٥✅
جزء ٢٦✅
جزء ٢٧✅
جزء ٢٨✅
جزء ٢٩✅
جزء ٣٠✅
دوستان جهت شرکت به ای دی زیر مراجعه کنید
@Ibnjihad
طرح ختم صلوات
هدیه به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید جهاد مغنیه
تعداد صلوات های اهدایی را به آدرس زیر ارسال کنید
@Ibnjihad
-خجالت نکش؛
هرچی جلوش زار بزنی به روت نمیاره که
از محرم پارسال تا الان چند بار خلفِ
وعده کردی(:"
آقا خیلی بامرامه🌱
•┈┈••✾🌸🕊🌺✾••┈┈•
fatemeh salehihatam:
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸
اللهم أخرجنی من ظلمات الوهم
🌸
و أکرمنی بنور الفهم
🌸
اللهم افتح علینا أبواب رحمتک
🌸
و انشر علینا خزائن علومک
🌸
برحمتک یا أرحم الراحمین
┈┈••✿•✿••┈┈
به نام خداوند بخشنده مهربان
پروردگارا، ذهن مرا از پریشانی ها و تاریکی های وهم خارج کن
و به نور فهم مرا گرامی بدار و در درک و فهمیدن مطالب یاری ام کن
پروردگارا، درب های رحمتت را به روی ما بگشای
و از علومی که نزد توست ما را نیز بهره مند ساز و گنج های دانشت را بر ما بگستران
به امید رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان
@jihadmughniyeh_ir
◾️سفارش امام حسين (ع ) به خواهرش زينب
🍃قال الحسين - عليه السلام -🍃 حين الوداع مع اخته زينب - عليها السلام - يا زينب ! لا تنسي في نافلة الليل
امام حسين (ع ) هنگام وداع (در روز عاشورا) به زينب كبري (س ) فرمود اي زينب ! در نماز شب مرا فراموش مكن
. (زينب كبري ، للنفدي ، ص 50) .
◾️اذان صبح عاشورا به افق تهران◾️
4_5931361380648093499.mp3
28M
🏴 زیارت عاشورا
با نوای علی فانی
#کل_یوم_عاشوراء
@jihadmughniyeh_ir