eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
231 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: www.jiiss.ir @f_nezzam شماره تماس‌: ۰۲۵۳۲۹۱۵۹۸۰
مشاهده در ایتا
دانلود
(4) حجت الاسلام هدایت در پیش نشست کنگره بین المللی فقیه فقه نظام مطرح کرد: هدف اصلی انبیاء الهی تربیت فرد نبود بلکه آنان از همان قدم اول در پی .... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
سخنان دکتر موسویان درباره بانکداری اسلامی و بدون ربا در حضور رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی http://yon.ir/OmNf2 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔵 زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرفنظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند؛ حجاب زن، حقی الهی است... آیه الله العظمی جوادی آملی 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸نگاهی به دروس خارج و درس‌گفتار های فقه 🔹تکلیف در زمان عدم دسترسی به فقیه (آیت الله اراکی) 🌐 yon.ir/K04Ww 🔹آیا روایت سدیر می تواند مانع تشکیل حکومت در عصر غیبت شود؟ (آیت الله مقتدایی) 🌐 yon.ir/LkOPs 🔹تبیین ادله قائلین به حرمت جهاد ابتدایی در عصر غیبت (آیت الله کعبی) 🌐 yon.ir/I8s4L 🔹حزب مدرن طرفدار ایدئولوژهای سکولار است (حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه) 🌐 yon.ir/U7B1a 🔹اقوال حق یا تکلیف بودن تجهیز میت (حجت‌الاسلام ایزدهی) 🌐 yon.ir/c0Hmt @vasael_ir 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
#استاد_هدایت(5) حجت الاسلام هدایت در پیش نشست کنگره بین المللی فقیه فقه نظام مطرح کرد: مطابق با نظر مقام معظم رهبری، فقه حکومتی و استخراج احکام الهی .... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔴 تأسیس شرکت اسلامیه اصفهان توسط علما برای مقابله با هجوم اقتصادی غرب 🔷 این شرکت با همت دو مجتهد بزرگ اصفهان، مرحوم آیت‌الله آقانجفی اصفهانی و برادرشان، شهید حاج آقا نورالله اصفهانی با کمک علما و بازرگانان شهرهای اصفهان، کاشان و شیراز در دوران مشروطه تأسیس شده و هدف آن تأمین منسوجات مورد نیاز مردم ایران و مقابله با وابستگی به خارج با درک خطر از بین رفتن اقتصاد ملی و استقلال سیاسی کشور بود. 🔷 این شرکت سهامی با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد و سهام آن و محصولاتش که بیشتر منسوجات بود، با حمایت عالمان دیگر، مورد پذیرش مردم قرار گرفت. این شرکت چندان گسترش یافت که توانست در لندن، کلکته، مسکو، باکو و... شعبه‌هایی تأسیس کند. 🔷 هم‌چنین آیت‌الله آقا نجفی اصفهانی قدس سره در اقدامی دیگر با همراهی سیزده نفر از علمای طراز اول اصفهان، تعهدنامه زیر را امضا کردند: «این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن‌الملک، متعهد و ملتزم شرعی شده‌ایم که مهما‌امکن بعد ذلک تخلف ننماییم؛ فعلاً پنج فقره است: ☑️ اولاً، قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌نویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضا نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیرایرانی و کسی را مانع نمی‌شویم؛ ما‌ها به این روش متعهدیم. ☑️ ثانیاً: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه دیگر غیرایرانی باشد، متعهد شده‌ایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگر برای اقامه صلاة بر آن میت بخواهند؛ ماها را معاف دارند. ☑️ ثالثاً، ملبوس مردانه جدید که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قرار دادیم مهما امکن، هرچه بدلی در ایران یافت می‌شود، لباس خودمان را از آن منسوخ نماییم و منسوخ غیرایرانی را نپوشیم... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢معرفی کتاب؛ 📌«مأخذشناسی محیط زیست در اسلام»/ بایدها و نبایدهای فقه درباره محیط زیست 📙انتشارات: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی علامه بحرالعلوم 📖تعداد صفحات: 486 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔻در مقابله با الگوی توسعه غربی، چهار نوع موضع‌گیری می‌توان داشت: 1⃣ پذیرش (تسلیم کامل) 2⃣ گزینش (پذیرش الگوی توسعه، همراه با حقّ‌ِ تَحَفُّظ) 3⃣ انزوا (کناره‌گیری) 4⃣ استحاله (منحل کردنِ "الگوی توسعه" در "الگوی پیشرفت") موضع‌گیری نوع چهارم، موضع‌گیری مطلوب برای جمهوری اسلامی است. منبع: گزارش سخنرانی در نشست تبیین «الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی: http://urly.ir/b47K
♻️ نخستین نشست از سلسله نشست های الگوی فقهی بازی های رایانه ای توسط مرکز دانش بازیهای رایانه ای و با همکاری برخی موسسات برگزار می گردد. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
اربعین آیت الله سید مهدی طباطبایی برگزار می گردد 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
✅ فکر و عاطفه (۲) 🔹 آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر: دلیل پیوند بین مفاهیم و عواطف در اسلام كاملًا روشن است؛ زیرا اسلام مفاهیم و افكار را جداى از عمل و پیاده شدن نمى‌خواهد، بلکه آنها را به‌عنوان نیروهاى محركه‌ای براى ساخت یک زندگى كامل در چارچوب و قلمرو آن مفاهیم و افکار مى‌خواهد و بدیهى است كه افكار و مفاهیم چنین كاركردى نخواهند داشت مگر اینكه شكلى عاطفى به خود بگیرند. وقتى افكار و مفاهیم، احساساتى مناسب خود و عواطفى پشتیبان خود ایجاد كنند، این عواطف و احساسات نقشی مثبت در جهت‌دهى حیات عملى و رفتار كلى انسان‌ها پیدا خواهند كرد. به‌عنوان مثال مفهوم مساوات كه یكى از مهم‌ترین مفاهیمى است كه اسلام بدان نوید داده است، نمى‌تواند در حوزه عملى، ثمره و نتیجه مطلوبى داشته باشد مگر آن‌كه از آن، عاطفه و احساسى مانند حس برادرى همگانى برآید؛ همان حسى كه اسلام آن را در مسلمانان پدیدار كرد و آن را به مفهوم خاص خود از مساوات، پیوند داد تا این مفهوم در قالب احساسی تپنده‌ قرار گیرد كه توان ایجاد حركت و هدایت انسان‌ها بر اساس اقتضائات آن مفهوم را داشته باشد. 🔸 رسالت ما (جلد پنجم گزیده آثار)، ص ۴۴۵. @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
(6) حجت الاسلام هدایت در پیش نشست کنگره بین المللی فقیه فقه نظام مطرح کرد: امروز قافله انقلاب اسلامی است که به سمت.... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir