eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
221 ویدیو
26 فایل
ارتباط با ما: @f_nezzam شماره تماس‌: 02537730184
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آیت الله اراکی موسس و رئیس هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام در همایش بزرگ جوانان مقاومت اعلام کرد: جبهه مقاومت را به سراسر جهان گسترش خواهیم داد. دهه پنجم انقلاب دهه فروپاشی قدرت جهانی آمریکاست. گام اول انقلاب و فروپاشی رژیم پهلوی از قم آغاز شد در گام دوم انقلاب جوانان مقاومت حرکت خود را هم دوباره از قم آغاز میکنند 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸پول مجازی از دیدگاه فقه حکومتی 🔹بررسی فقهی چه از منظر فقه فردی و چه از منظر نیازمند موضوع شناسی دقیق آن است. در موضوع شناسی باید فرآیند این پدیده جدید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلف آن بر عناوین فقهی تطبیق گردد. 🔹در بررسی فقهی پول مجازی از منظر به بررسی مواردی چون مالیت پول مجازی، غرری بودن معامله با پول مجازی، تطبیق اکل مال به باطل بر این نوع پول و دیگر قواعد فقهی پرداخته می‌شود. بررسی هر یک از موارد ذکر شده اهمیت بسزایی در مشروعیت پول مجازی دارد. 🔹 اکتسابی را می‌توان عقد جعاله به حساب آورد. به این صورت که سیستم (با توجه به اثبات اعتبار برای آن) قرارداد جعاله عامی را منعقد می‌سازد. به هرکسی که فعالیت حسابداری بیت کوین را انجام دهد تعداد مشخصی بیت کوین تعلق می‌گیرد. شرایط جعاله در این قرارداد وجود دارد. عمل جاعل مشروع و مقدار جعل نیز کاملاً مشخص است. (وسائل) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
📝 🔘 پنجشنبه ها ساعت 9 الی 10 صوت و متن و خلاصه جلسه 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/59 صوت و متن و خلاصه جلسه 2⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/61 صوت و متن و خلاصه جلسه 3⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/66 صوت و متن و خلاصه جلسه 4⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/181 صوت و متن و خلاصه جلسه 5⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/324 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸جایگاه عدالت سیاسی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست علمی« تکمیل و ارتقاء الگوی پیشرفت» تبیین شد؛ 🔹دکتر سیدکاظم سید باقری: یکی از مباحث عمده و پایه ای در سند الگوی پیشرفت عدالت است و یکی از عرصه‌های آن عدالت سیاسی است. عدالتی که با فراگیر شدن آن در جامعه، افراد به حقوق سیاسی خودشان دست می یابند و امور به طور شایسته و بایسته تحقق پیدا می کنند و شایسته سالاری به رسمیت شناخته می شود. سوال ما در این قسمت این است که آیا این مقدار از عدالت سیاسی در سند در نظر گرفته شده است یا خیر؟ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به مناسبت ارتحال [آیت الله مومن] یادی کنیم از ساده‌زیستی و پاکدستی ایشان که مجری‌های "برنامه بدون تعارف" را به تعجب واداشت! 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 گزیده‌ای از سخنرانی مرحوم آیت‌الله مؤمن (ره) در دوره آموزشی رویکردشناسی فقه حکومتی 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢گزارش اجمالی؛ 📌درس‌گفتار نظام‌های اسلامی 💠موضوع: فقه نظام اقتصاد اسلامی 🔻استاد «احمدعلی یوسفی» در درس‌گفتار نظام‌های اسلامی که از سوی دبیرخانه مفتاح برگزار گردید، مطرح کرد: 📝«رقابت» در مفهوم متداول، تلاش فعال اقتصادی همراه با عنصر انحصار و محروم کردن سایرین از منافع اقتصادی می‌باشد. 📝برای شناخت دقیق این مفهوم، رقابت را با سه رفتار اقتصادی(تبانی اقتصادی/ سودجویی اقتصادی/ مسابقه اقتصادی) مقایسه می‌کنیم. 🔹تبانی اقتصادی با رقابت، رابطه عموم و خصوص من وجه دارد و رابطه سودجویی و مسابقه اقتصادی با رقابت، رابطه عام و خاص مطلق است. 🔹دقت شود که رقابت، یک موضوعی است که مشروط به قصد است و فعال اقتصادی وجود افراد دیگر را در سود و منفعت خودش مضر می‌بیند. 📝رقابت و انحصار هر دو مذموم است و اساساً انحصار زاییده رقابت است. 📝روایاتی که با عنوان«تنافس» بررسی شد در اکثر موارد مشکل سندی داشتند اما از لحاظ دلالت، رقابت را نهی کرده و مذموم می‌دانند. 📝 رقابت اقتصادی مصداق رفتار انحصارگرانه غیرمجاز است. 📝 انحصار دولتی داریم و غیردولتی؛ در انحصار غیردولتی گاهی انحصار طبیعی است و گاهی غیر طبیعی. 🔻علت حرمت انحصار؛ 1⃣ احتکار نوعی رفتار انحصاری در حوزه توزیع است. 2⃣انحصار بستر مفاسد اقتصادی می‌باشد. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
☑️ با هنجار های الهی تناسبی ندارد / این ساختارها هنجارهایشان مادی است نه معنوی 🔹حجت الاسلام دکتر محمد حاج ابوالقاسم رئیس پژوهشگاه فقه نظام، در دوره تمدن سازی توحیدی و افول آمریکابیان داشتند: هر نظام اجتماعی که برخواسته از تمدن مادی گرایی باشد و ارزش های آن مادی گرایانه باشد از نگاه ما یک نظام غربی است. 📃 گزارش تفصیلی این نشست را در سایت پژوهشگاه فقه نظام بخوانید: 👇👇👇👇 🌐http://yon.ir/9oisI 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸 راه حل مشکلات کشور اقدام جهادی و بهره گیری از ظرفیت جوانان است آیت الله موسس و رئیس هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام : 🔹آنچه ما امروز به آن نیاز داریم همت و روحیه جهادی مسؤولان و استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان برای حل مشکلات کشور است. 🔹همه ما اعم از رسانه، دولت، روحانیت و تمام نهادها موظفیم از این روحیه مردم استفاده کنیم و در جهت تعالی و حل مشکلات از آنها بهره ببریم. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
❇️ هنوز هم این‌گونه‌های سه‌گانه وجود دارند! 🔷 استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر: پیروی از تجربه انسان اروپایی به‌عنوان پیشرو تمدن جدید، به ترتیب زمانی به سه شکل در جهان اسلام خودنمایی کرد که هنوز هم این‌ گونه‌های سه‌گانه در بخش‌های مختلف جهان اسلام وجود دارند: اول: تبعیت سیاسی … دوم: تبعیت اقتصادی … سوم: تبعیت در شیوه؛ تجربه‌های فراوانی در درون جهان اسلام به اینگونه تبعیت دچار شدند. آنان می‌کوشیدند از نظر سیاسی مستقل باشند و از نظر اقتصادی از سیطره اقتصاد اروپایی رهایی یابند و می‌خواستند بر نیروی درونی خود در ایجاد تحول اقتصادی و از میان بردن عقب‌ماندگی اتکا کنند، اما با این حال نتوانستند در درک ماهیت مشکل خود که در عقب‌ماندگی اقتصادی جلوه‌گر بود، از چارچوب فهم اروپایی بیرون روند. ازاین‌رو خود را ناگزیر یافتند که همان شیوه‌ای را برگزینند که انسان اروپایی در برپایی بنای بلند اقتصاد نوین خود در پیش گرفته بود. در این میان در طراحی و پیاده کردن شیوه مطلوب، اختلافات بزرگی از لحاظ نظری میان این تجربه‌ها پدید آمد، اما این اختلاف‌ها همواره بر سر این بود که در میان شیوه‌های متعددی که انسان اروپایی در تجربه نوین خویش آزموده است، کدام را باید برگزید؟ بنابراین، اصل گزینش شیوه تجربه پیشرویی که انسان اروپایی امروز در پیش گرفته، مورد توافق همگان قرار داشت؛ زیرا این خَراج رهبری فکری تمدن غربی بود. در این میان مسأله مورد اختلاف تنها این بود که کدام یک از شکل‌های تجربه انسان اروپایی برگزیده شود… 🔸 اقتصاد ما، ج١، ص١۵ (با تلخیص). @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸در مواجهه با تمدن غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟ 🔹گفتاری از آیت الله میرباقری؛ سؤال این است که استراتژیِ انقلاب اسلامی درمقابلِ تمدّن غرب چه باید باشد؟ با این مدنیت مدرن که پیش روی ماست چه باید کرد؟ 🔹باید با روش «استحاله» با تمدن مدرن مواجه شویم و تلاش کنیم تمدن مدرن را در تمدن اسلامی منحل کنیم. ما در مرحلهٔ اصلِ انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی این کار را کردیم. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
✔️ سی و هفتمین کرسی آزاد اندیشی (ترویجی) پژوهشگاه فقه نظام برگزار می گردد. 🔹موضوع : ساختار درونی فقه اخلاق 🔸ارائه دهنده : حجت الاسلام دکتر عالم زاده نوری 🔹ناقد: حجت الاسلام مهدی گودرزی 📅 چهارشنبه 8/12/97 ساعت16 🏡 قم / خیابان صفاییه / کوی ممتاز / پژوهشگاه فقه نظام 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸نشست علمی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی» 🔹پایگاه تخصصی « از منظر فقه حکومتی» را با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عضو شورای استفتائات دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار می‌کند. 🔹سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 13 - قم، خیابان 45 متری صدوق، میدان مفید، خیابان بهشت، پس از بوستان جنت، سالن نشست‌های مؤسسه رسا 🆔 @vasael_ir
آیت الله اراکی موسس پژوهشگاه فقه نظام: 💠راه حل مشکلات کشور، اقدام جهادی است/خستگی و اعتماد به دشمن دو مشکل عمده بدنه اجرایی کشور 🔹آنچه ما امروز به آن نیاز داریم همت و روحیه جهادی مسؤولان و استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان برای حل مشکلات کشور است. 🔸یکی از مهمترین فرازهای پیام مقام معظم رهبری این بود که مشکلات کشور همه قابل حل بوده و راه حل برای تمام آنها وجود دارد. 🔹بنده از بیانیه مقام معظم رهبری این‌گونه استفاده کردم که ایشان از نوعی رخوت و خستگی به وجود آمده در بعضی نهادها صحبت می‌کردند که در نتیجه این رخوت حاضر نیستند راه‌های حل مشکلاتِ دشوار مملکت را دنبال کنند. 🔸ما در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم، جنگ جای استقامت، ابتکار و نشاط است، وقتی بدنه اجرایی جامعه ما یک بدنه خسته و پیر است مخصوصاً اگر در میان این خستگی، یک نگاه اعتماد به دشمن نیز اضافه شود تا زمانیکه با دشمن وارد کار نشویم مشکلات‌‌مان حل نمی‌شود. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸ساختارهای غربی با هنجارهای الهی تناسب ندارند حجت الاسلام #حاج_ابوالقاسم: 🔹دوره ی نظام سازی توحیدی و افول امریکا است و نام و عنوان خوبی انتخاب شده از این جهت که ما روندی را که شاهد هستیم در معادلات جهانی اگر این روند را در یک نموداری قرار بدهیم خیلی خوب می توانیم تصدیق بکنیم که امپراطوری امریکا و قدرت امریکا رو به زوال است و روز به روز اقتدارش کاسته شده. 🔹اگر زمانی در این کشور مشاهده می شد که رئیس جمهوری امریکا و رئیس جمهور شوروی و بریتانیای کبیر می امدند در تهران جلسه ای برگزار می کردند بدون اینکه حتی پادشاه ایران باخبر بشود و بعد هم که باخبر می شد و درخواست می کرد که ایشان هم در جلسه راه بدهند و راه نمی دادند این قصه برای سال هزار و سیصد و بیست است. 🌐 yon.ir/lnpBk 🆔 @vasael_ir
♻️هم اندیشی ✔️با حضور اساتید معظم ، و 📅 9 اسفند 97 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🌸 رسول الله می‌نازد که دارد دختری چون او 🌸 کتاب الله می‌نازد که باشد کوثرش زهرا...!! 🌺میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، روزمادر و روز زن بر همگان مبارک🌺 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
◽️ قلب این زن حکیمه و این زن عالمه و این زن محدثه و این زنی که با عوالم غیب ارتباط داشت و این زنی که فرشتگان با او حرف می‌زدند، آن‌چنان به عوالم ملک و ملکوت روشن بود که قلب علی علیه‌السلام و قلب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم . این زن با همه ظرفیت و با آن مقام شامخ پشت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مثل کوه ایستاد و تا زنده بود در همه مراحل زندگی با تمام وجود از امیرالمؤمنین علیه‌السلام و از مقام ولایت دفاع کرد. مقام معظم رهبری 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢هیچ مناسبتی میان نظام اسلام و غرب وجود ندارد/ دو علت متفاوت، معلول مشترک ایجاد نمی‌کند 📌حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری در دوره آموزشی تمدن‌سازی توحیدی و افول آمریکا با ارائه موضوع «بررسی تفاوت نظامات غرب و اسلام» گفت: 🔹وقتی در اسلام و غرب ارزش‌ها و هنجارها که سنگ بنای شکل‌گیری نظامات اجتماعی هستند، متفاوت می‌باشند، چگونه می‌توان انتظار داشت که این دو نظام در سازمان‌ها و ساختار مشترک باشند؟ چطور می‌شود دو علت متفاوت معلول مشترک ایجاد کنند؟ تک تک ساختارها و سازمان‌های غرب با هنجارهای مادی تناسب دارد و نه هنجارهای الهی. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/V1KiR3 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ #حجت‌الاسلام_حاج‌ابوالقاسم 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com 📷 goo.gl/1XsUC2
🔻آیت الله اراکی رئیس هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام : 💠اگر امروز نامی از خدا و انبیاء و ارزش‌ها وجود دارد، همه وامدار فاطمه(س) است 🔹جامعه حقیقی اسلام، جامعه ای است که از بیت ام ابیها بهره گرفته باشد، خانه فاطمه(س) پاکی را به جهانیان عطا کرده و ۱۱معصوم از این دامان به جهانیان معرفی و اعطا شده اند. 🔸اگر فاطمه سلام الله علیها و حسین‌(ع) نبودند تقوا و ارزشها در دنیا از بین می رفت؛ امروز اگر نامی از خدا و انبیاء و ارزشها برده می شود و عدالت و تقوا و ارزش ها همچنان در جامعه بشری مطرح است وامدار فاطمه سلام الله علیها است. 🔹جهان امروز انقطاع عمیق بین عقل و حواس انسان ایجاد کرده است به گونه ای که انسان‌های تربیت شده مکتب امروزی در مسیر درستی نیستند و در نگاه ایرانی اسلامی این رویکرد باید تغییر یابد. 🔸جهان غرب از طریق رسانه‌ها ساختار هویتی جدید و مطلوب خویش را برای نسل جدید زنان و دختران، هماهنگ با آرمان‌های غرب عملیاتی کرده و آنان را تحت سیطره خویش قرار دهند. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
⭕️خدا با ماست به شرط آنکه برای خدا باشیم! 🔸هرکس به وعده نصرت الهی باورندارد، به چهل سال انقلاب نگاه کند 🔸رهبرانقلاب، صبح امروز در دیدار مداحان: 🔹 دشمنان حقیقت و دین خدا، تازه به وجود نیامده‌اند و از آغاز، حضور و صف‌آرایی داشتند. امروز هم، همان صف‌آرایی هست و بعد از این هم خواهد بود. امروز شما در همان صفی هستید که ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر اسلام(ص) در آن قرار داشتند. اگر صف خود را نشناسیم دچار اشتباه میشویم. 🔹 امروز هم پرچمی که در آسیا، اروپا و آمریکا و هر نقطه عالم در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده، همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته بود. 🔹 دشمنان نابود شدند و پیامبران زنده‌اند. علت زنده ماندن راه پیامبران این است که خدا به آنان فرمود إِنَّنِي مَعَكُما أَسْمَعُ وَ أَرى‌ نترسید واهمه نکنید و دچار اشتباه نشوید. خدا باشماست. 🔹 هرکس به این وعده‌ی الهی باور ندارد، به این #۴۰سال نگاه کند که دشمنان ما که مرکز قدرت دنیای مادی بودند، با همه‌ی وجود در مقابل این انقلاب ایستادند و هرکار توانستند کردند. 🔹 بعد از ۴۰ سال آنها ضعیف‌تر از روز اولند و ما قوی‌تریم. این نشان میدهد خدای متعال با ماست؛ اما یک شرط دارد که با خدا باشید. ان تنصرالله ینصرکم. این درس را امام خمینی(ره) به ما داد. میگفت با خدا باشید و خودش با خدا بود. ۹۷/۱۲/۷ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
پژوهشگاه فقه نظام
⭕️خدا با ماست به شرط آنکه برای خدا باشیم! 🔸هرکس به وعده نصرت الهی باورندارد، به چهل سال انقلاب نگاه
⚠️ در مقابل برنامه دشمن علیه خانواده بایستید 👈 این بهترین کار برای حفظ انقلاب است 🔻 رهبرانقلاب: 🔹 از افتخار مداحی اهل بیت به بهترین وجه استفاده کنید و مردم را به سمت اهداف انقلاب و به سمت ایجاد دنیای مومن و سالم و امن و امان هدایت کنید؛ دنیایی که به معنای واقعی مزرعه آخرت باشد؛ هم رفاه مادی، هم شوکت بین‌المللی و هم بهجت معنوی. ما دنبال این هستیم و هرکدام وظیفه‌ای داریم. 🔸 در این برهه به‌خصوص روی مسئله تأکید کنید. دشمن بشریت تصمیم گرفته خانواده را از بین ببرد. از صد سال پیش تصمیم گرفتند خانواده را از بین ببرند؛ این ازدواج‌های سخت و دیرهنگام و فرزندآوری کم، این ازدواج به تعبیر زشتشان سفید که سیاه و غلط است و از بین بردن حیا و عفت از برنامه‌های دشمن است. 🔺 شما مقابله با این‌ها را وظیفه خود قرار دهید. به ترویج طهارت و پاکیزگی کشور همت بگمارید که از بهترین کارها برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی است. ۹۷/۱۲/۷ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸دیدگاه فقهای شیعه و سنی درباره کارمزد 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین : مسئله از این‌جا شروع شده که برخی از که در مناطق مختلف ایران ایران از جمله در استان‌های مرزی زندگی می‌کنند نسبت به برخی از معاملات بانکداری بدون ربای ایران شک و تردید داشتند لذا بانک انصار پیشگام شد و جلسات متعدد علمی با این اساتید و علمای اهل سنت از یک طرف و علمای شیعه از طرف دیگر گذاشته شد و موارد اختلافی و همچنین موارد مشترک استخراج شد. 🔹با ملاحظه این شرایط مشخص شد که می‌توان براساس مشترکات شیعه و اهل سنت، شعبه‌هایی را طراحی کرد که با استفاده از برخی روش‌های سپرده‌گیری و برخی روش‌های اعطای تسهیلات فعالیت بانکی انجام دهند که هم مورد تأیید فقهای شیعه و هم اهل سنت است. 🔹 اولین نمونه این شعبه ها، شهر زاهدان بود که پیرو جلسات متعدد علمی که اساتید حوزه علمیه قم با علمای اهل سنت مسجد مکی زاهدان داشتند، به تفاهم رسیدیم که شعبه‌ای را اختصاص دهیم که از میان قانون عملیات بانکی بدون ربا، برخی از قراردادها را مورد استفاده قرار دهد. برای مثال در بخش سپرده‌های بانکی، سپرده‌هایی همانند قرض‌الحسنه جاری، سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار مورد اشتراک شیعه و سنی بود. (وسائل) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢اسلام و حکومت دینی مانع پیشرفت‌های نوین نیست/ حوزه پاسخگوی شبهات باشد 📌آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار، در تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب گفت: 🔹یکی از انتظارات رهبر انقلاب از جوانان، پاسخگویی عالمانه به شبهات است. ایشان فرمودند که طلاب و فضلای جوان باید روشنگری کرده و با استدلال و بدون ایجاد چالش و بدون آنکه بی احترامی شود قلم بزنند، سخنرانی کنند و شبهاتی مانند این که برای برخی مسائل به آیه «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ» تمسک می‌شود را پاسخ دهند. 🔹یک توهم در عده‌ای از کسانی که اطلاع درستی از اسلام ندارند وجود دارد که گمان می‌کنند روحانیت و اسلام با پیشرفت‌های نوین مخالف است. 🔹اگر بر مدیریت فضاهای مجازی تأکید می‌شود بدان معنا نیست که با اصل این امور و استفاده صحیح از آن مخالفت وجود دارد؛ نمی‌توان گفت چون پیشرفت بوجود آمده هرگونه امر باطل، منکرات و مخالف اخلاق باید در دسترس همگان باشد. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
بیانیه گام دوم.pdf
397.8K
💠تحلیل محتوایی و توضیحی 👤حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه / عضو هیات امناء پژوهشگاه فقه نظام 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir