eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
231 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: www.jiiss.ir @f_nezzam شماره تماس‌: ۰۲۵۳۲۹۱۵۹۸۰
مشاهده در ایتا
دانلود
👌به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و مادر، انتشارات انقلاب اسلامی تقدیم میکند ♨️با تخفیف ویژه 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢با همکاری پژوهشگاه فقه نظام برگزار می گردد 💠 نشست روش تبدیل گزاره های فقهی به مدل های کاربردی و اجتماعی 🔹با حضور اساتید مطرح همچون حجج اسلام مبلغی/خسروپناه / الهی خراسانی و پیروزمند 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🗳به متعهدِ متخصص رأی دهید! 🔻مجرد اینکه این [فرد] آدم خوبی است خیلی، اول وقت نمازش را می خواند و نماز شب می خواند این برای مجلس . 🔹مجلس اشخاص لازم دارد، 🔹اشخاص لازم دارد، 🔹اشخاص لازم دارد، 🔹اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. 🔹باید متعهد به باشد و موافق با باشد. امام خمینی؛ ١٣ دی ١٣۶٢ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
نقش فقاهت در گام دوم انقلاب 98.11.20 .MP3
28.94M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع نقش فقاهت در گام دوم انقلاب ⭕️ مدرسه صاحب الامر 📆 ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🗳️رأی دادن کورکورانه شرعی نیست! 🔻احدی نمی‌تواند به کسی و رأی بدهد 🔻و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیص اش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح و نزد خداوند دارد. 🔻و اگر گروه یا اشخاص، صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده حاصل شد می‌تواند به آنها رأی دهد. امام خمینی؛ ٢٢ بهمن ١٣۶٢ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔶 عذاب غارت گران بیت المال در قیامت مسؤولان بدانند که در روز قیامت از همین کیفرها سؤال می شود، قابل تحمل نیست کیفری که مسؤولی بی عرضگی کند و بیت المال به غارت برود، این بی عرضگی به راحتی قابل گذشت نیست این که قرآن کریم در سوره توبه می فرماید: برخی از طلا و نقره ها را داغ می کنیم و به پیشانی، پهلو و پشت افراد می گذاریم، بدان معنا نیست که از معدن طلا و نقره سیم و زر استخراج شود بلکه بدان معنا است که سکه ها، طلاها و پول های غارت شده داغ بر افراد می شوند. 🔶 اسکناسی که امروز کاغذ است در جهنم به کاغذ نسوز تبدیل می شود و انسان را عذاب می دهد، اگر انسان به صورت عادی حق فقرا را ندهد به این عذاب دچار می شود چه برسد که غارتگری و حق فقرا را غصب کند. کسی که زراندوز است و حق فقرا را نمی دهد به عذاب الهی دچار خواهد شد، اگر کسی غارت بیت المال را در برنامه خود قرار داد عذاب سختی خواهد داشت، اگر قابل هدایت است که خدا او را هدایت می کند اما اگر قابل هدایت نباشد خدا درباره او تصمیم می گیرد. باید بدانیم اگر به حسب ظاهر زحمتی کشیدیم چیزی از خودمان نیست و همه چیز به عنایت الهی انجام می شود، گاهی خیال می کنیم همه چیز کار خود ما است که این تصور جز غفلت نیست، هرجا کشف، نور و ظهور باشد کار خدا است. آیه الله العظمی جوادی آملی 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
پژوهشگاه فقه نظام
در حال برگزاری ..... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸گزارشی از نشست«مالکیت در فضای مجازی از منظر فقهی» حجت الاسلام : 🔹در فضای مجازی سه نوع مالکیت دیده می‌شود؛ مالکیت عرفی که در نظام حقوقی موجود به رسمیت شناخته شده است، مالکیت فکری و معنوی و مالکیت «تو در تو» که در فضای حقیقی شناخته شده نیست، اما قابل تعریف است. 🔹مثلا فرض کنید فردی مالک دریاچه‌ای است و امواج این دریاچه را می‌فروشد. این فروش عقلایی است چراکه از این امواج می‌توان برق تولید کرد. 🔹مالکیتی که فرد نسبت به امواج دارد همانند مالکیت مشاع نیست، چراکه موج متعلق به یک شخص و آب متعلق به شخص دیگری است. 🔹همین مالکیت در فضای مجازی وجود دارد؛ مثلا شخصی وبلاگی را در یک سرویس دهنده ایجاد می‌کند که در اینجا مالک وبلاگ یک شخص، و مالک سرویس دهنده شخص دیگری است. 🔹مالکیت تو در تو مالکیت حیثی محسوب می‌شود، نه مالکیت مشاع و این مالکیت، مالکیت عرفی است، گرچه در ظاهر پیچیده به نظر می‌رسد. 🔹مالکیت عرفی بر خلاف مالکیت معنوی قبل از قانون ایجاد می‌شود و قانون آن را سامان می‌دهد و قطعا مالکیت فضای مجازی مالکیت عرفی است چراکه در ابتدا این مالکیت به وجود آید و در ادامه قانون آن را سامان داد. حجت الاسلام : 🔹در مورد «مالکیت تو در تو»؛ اولا مثال امواج آب در تعاریف دیگر نیز می‌گنجد. آب یک سری منافعی دارد که می‌توان آنها را فروخت. 🔹امروزه فقها معتقدند که افزون بر اجاره منافع، فروش منافع نیز ممکن است. پس اینکه استفاده از امواج لزوما در قالب مالکیت تو در تو مفروض و متصور باشد، قابل قبول نیست. 🔹دوما، اینکه به عنوان نقطه تمایز ماهیت «مالکیت تو در تو» گفته شود «چون شخص بالایی (عالی) امکان تصرف دارد پس معلوم می‌شود که مالکیت دارد»، با اشکالاتی مواجه است. 🔹۱. خود ارائه دهنده نیز اشاره کرد که امکان تصرف، در مالکیت دخلی ندارد پس نمی‌تواند در ماهیت متمایز مالکیت تو در تو تاثیر داشته باشد. ۲. صرف اینکه می‌تواند تصرف کند، غیر از این است که وی حق تصرف داشته باشد؛ ممکن است شخصی به زور امکان تصرف را برای خود فراهم کند در حالی که حق تصرف ندارد. 🔹سوما، روشن نیست که مقصود از «مالکیت تو در تو» آیا مالکیت طولی است که فقها بدان اشاره کرده اند، یا خیر؛ همانطور که ارائه دهنده نیز در مقاله خود اشاره داشته است که «مالکیت تو در تو» تصویر روشنی ندارد، و به نظر می‌رسد که این نظریه احتیاج به تبیین بیش تری دارد.(وسائل) 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💢با همکاری پژوهشگاه فقه نظام برگزار می گردد 💠 نشست روش تبدیل گزاره های فقهی به مدل های کاربردی و اجتماعی 🔹با حضور اساتید مطرح همچون حجج اسلام مبلغی/خسروپناه / الهی خراسانی و پیروزمند 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔴امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: ♦️«همه در انتخابات شرکت کنند» 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔴رهبرمعظم انقلاب فرمودند: ♦️«همه در انتخابات شرکت کنند» 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
💠عالمی که تربیت و تزکیه نشده است خطرش از بالاتر است. گرفتاری همه ما برای این است که ما تزکیه نشده ایم،تربیت نشدیم.عالم شدند،تربیت نشدنددانشمند شده اند تربیت نشده اند،تفکراتشان عمیق است لکن تربیت نشده اند و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد می شود آن خطر از خطر مغول بالاتر است. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۴ ، صفحه ۲۵۴ 👈بیانات امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف مردم تبریز 🗓مورخ: ۱۳۶۰/۰۳/۱۱ 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مردم باید در انتخاب نمایندگان بسیار مراقبت کنند زیرا ما در همین دوره انقلاب، نمایندگانی در مجلس داشتیم که اکنون نوکر و کُلفَت آمریکا و دشمنان ایران هستند. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir