eitaa logo
پژوهشگاه فقه نظام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
231 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: www.jiiss.ir @f_nezzam شماره تماس‌: ۰۲۵۳۲۹۱۵۹۸۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻در مقابله با الگوی توسعه غربی، چهار نوع موضع‌گیری می‌توان داشت: 1⃣ پذیرش (تسلیم کامل) 2⃣ گزینش (پذیرش الگوی توسعه، همراه با حقّ‌ِ تَحَفُّظ) 3⃣ انزوا (کناره‌گیری) 4⃣ استحاله (منحل کردنِ "الگوی توسعه" در "الگوی پیشرفت") موضع‌گیری نوع چهارم، موضع‌گیری مطلوب برای جمهوری اسلامی است. منبع: گزارش سخنرانی در نشست تبیین «الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی: http://urly.ir/b47K
♻️ نخستین نشست از سلسله نشست های الگوی فقهی بازی های رایانه ای توسط مرکز دانش بازیهای رایانه ای و با همکاری برخی موسسات برگزار می گردد. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
اربعین آیت الله سید مهدی طباطبایی برگزار می گردد 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
✅ فکر و عاطفه (۲) 🔹 آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر: دلیل پیوند بین مفاهیم و عواطف در اسلام كاملًا روشن است؛ زیرا اسلام مفاهیم و افكار را جداى از عمل و پیاده شدن نمى‌خواهد، بلکه آنها را به‌عنوان نیروهاى محركه‌ای براى ساخت یک زندگى كامل در چارچوب و قلمرو آن مفاهیم و افکار مى‌خواهد و بدیهى است كه افكار و مفاهیم چنین كاركردى نخواهند داشت مگر اینكه شكلى عاطفى به خود بگیرند. وقتى افكار و مفاهیم، احساساتى مناسب خود و عواطفى پشتیبان خود ایجاد كنند، این عواطف و احساسات نقشی مثبت در جهت‌دهى حیات عملى و رفتار كلى انسان‌ها پیدا خواهند كرد. به‌عنوان مثال مفهوم مساوات كه یكى از مهم‌ترین مفاهیمى است كه اسلام بدان نوید داده است، نمى‌تواند در حوزه عملى، ثمره و نتیجه مطلوبى داشته باشد مگر آن‌كه از آن، عاطفه و احساسى مانند حس برادرى همگانى برآید؛ همان حسى كه اسلام آن را در مسلمانان پدیدار كرد و آن را به مفهوم خاص خود از مساوات، پیوند داد تا این مفهوم در قالب احساسی تپنده‌ قرار گیرد كه توان ایجاد حركت و هدایت انسان‌ها بر اساس اقتضائات آن مفهوم را داشته باشد. 🔸 رسالت ما (جلد پنجم گزیده آثار)، ص ۴۴۵. @shahidsadr 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
(6) حجت الاسلام هدایت در پیش نشست کنگره بین المللی فقیه فقه نظام مطرح کرد: امروز قافله انقلاب اسلامی است که به سمت.... 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
🔸گزارشی از بانکداری اسلامی در مصر 🔹در سال ۱۹۶۳ بانک‌های پس‌انداز اسلامی در مصر تأسیس شدند و پس از آن دولت مصر اصرار بر اعمال قوانین بانک‌های تجاری بر این بانک‌ها را داشت. 🔹سرانجام در سال ۱۹۶۷، این تجربه با شکست مواجه شد و پس از آن در سال ۱۹۷۲، بانک اجتماعی ناصر به عنوان یک موسسه اسلامی تأسیس گردید. 🔹به مرور زمان بانکداری اسلامی در مصر گسترش یافت و بانک‌های کاملاً اسلامی و یا بانک‌هایی که بخشی از فعالیت‌های آنها در چارچوب قوانین شریعت بود، شکل گرفت. 🔹بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۵ میلیارد دلار می‌باشد که نسبت به سال قبل از رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
دیدار حجت الاسلام عباسی، مدیر امور مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با ریاست پژوهشگاه فقه نظام حجت الاسلام دکتر حاج ابوالقاسم 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
بیست و نهمین کرسی آزاد اندیشی پژوهشگاه فقه نظام با موضوع نقد و بررسی عملیات بانکی بدون ربا با ارائه دکتر موسویان و نقد حجج اسلام رضایی و مادر شاهی در محل پژوهشگاه فقه نظام برگزار می گردد. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی هدایت از سوی ریاست پژوهشگاه فقه نظام حجت الاسلام دکتر حاج ابوالقاسم به سمت معاونت آموزشی پژوهشگاه منصوب شدند. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
از سلسله پیش نشست های علمی کنگره بین المللی فقیه فقه نظام با همکاری موسسه فتوح اندیشه در اصفهان برگزار می گردد 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
جلسه هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام با حضور اعضای هیات امنا: آیت الله محسن اراکی موسس و رئیس هیات امنای پژوهشگاه آیت الله حسینی بوشهری آیت الله محمدی عراقی حجج اسلام خسروپناه، گلی شیردار و دکترحاج ابوالقاسم ریاست پژوهشگاه برگزار گردید 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
پژوهشگاه فقه نظام
جلسه هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام با حضور اعضای هیات امنا: آیت الله محسن اراکی موسس و رئیس هیات امن
جلسه هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام با حضور همه اعضای هیات امنا برگزار گردید 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir