فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
🔴 مگر می شود باور به قیامت داشت اما نماز نخواند⁉️
حجت الاسلام محمد رضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
🚫 نماز نمیخونم چون بعضیا نماز میخونن دزدی می کنن، رشوه هم میگیرن.‼️
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
﷽ #معارف_نماز
💠 راه حل آیت الله حائری رضوان الله علیه برای عبور از بحران ها
🌴 یک تاجر مهمی نزد حاج شیخ عبد الکریم حائری آمده بود. به آقا گفته بود:
گاهی کارهای من در هم پیچیده میشود و به بحران بر میخورم. راه حلی بدهید که راحت بشوم.
🌴 ایشان فرمودند:
سعی کن #نماز خود را اول وقت بخوانی.
اگر تو در کار خدا باشی، خدا هم در کار تو خواهد بود.
🌴 [در حدیث داریم هر که برای خدا باشد، خدا برای اوست، مَن کانَ لِلّه کانَ اللّهُ لَه] خدا هم وقتی ببینید تو این قدر تعظیم و تواضع میکنی و توجه داری، تو را کمک میکند.
🌴 چون خداوند میفرماید:
از صبر و نماز یاری جویید.
وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ؛
[سوره بقره، آیه ۴۵]
📚 زیبایی های نماز ؛ استاد فرحزاد ؛ خلاصه ای از صفحه 121
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
هدایت شده از آدینه دارالولایه
🔰نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است.
《مقام معظم رهبری》
💠برنامه اعلامی ستاد نماز جمعه جیرفت
🔷خطیب نماز جمعه:
حجة الاسلام و المسلمین روحالله اکبرینیا
امام جمعه موقت
🔸سخنران قبل از خطبهها: امید بالیزبان؛ عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور
🔸مجری: حاج آقا علی فراشی
🔸شروع مراسم: ساعت ۱۲:۳۰ جمعه ۱۴۰۰/۱/۱۳
🔸ستاد نمازجمعه جیرفت
🔸ایتا
Https://eitaa.com/adinejiroft_ir1
🔸سروش
Https://sapp.ir/adinejiroft_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
🚫 این همه نعمت خدا داده حاضر نیست برای تشکر از خدا ۴ رکعت نماز بخواند
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
🚫 بی نماز به اندازه رئیس یک بانک برای خدا حرمت قائل نیست‼️
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
💠 درمان طغیان در برابر خدا
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
حضور اعضای شورا و دهیاری و معتمدین ۳ روستای باغحسینی، باغلیشیر و گردوچوب در اداره آب و فاضلاب شهرستان جیرفت جهت پیگیری مشکل آب شرب.
☑️به #جیرفت_من بپیوندید👇👇
https://Instagram.com/jiroftman1
https://chat.whatsapp.com/EkX2sgYUBrFG7JqTZELD1F
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
🚫 بعضی بی نمازها می گویند ما قرآن را قبول نداریم
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #معارف_نماز
⛔ بی نمازها می گویند خدا را قبول داریم ولی دستوراتش را نه‼️
حجت الاسلام محمدرضا هاشمی
----------------------------------------
🔹اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت
🔹ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بیانی دلنشین و قرآنی از استاد قرائتی در نقد فرزند کمتر، زندگی بهتر ؟! 👆👆👆
🌐@meshkatnoor
✅ *فرهنگ و زیرساخت یا زیرساخت و فرهنگ؟*
✍️محمد سیدی مَرغکی (دانشآموخته فوق لیسانس مهندسی عمران- راه و ترابری)
▶️مقدمه
سوال اساسی که ذهن مهندسان و کارشناسان حوزه راه، حمل و نقل و ترافیک و همینطور پلیس راه کشور را به خود مشغول کرده است این است که چرا حوادث جادهای در ایران به این مقدار زیاد است؟ طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار شهروند ایرانی جان خود را در حوادث جادهای از دست داده اند و ۱۵ برابر همین مقدار نیز مجروح شدهاند. این مقدار تلفات انسانی از نظر آمار از شهدای جنگ تحمیلی نیز فراتر رفته است. خسارت اقتصادی نهان این حوادث سالیانه ۱۱۶۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است. ۳ عامل راه، انسان و وسیله نقلیه در یک حادثه تاثیرگذارند. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفته است ۸۰ درصد تصادفات منشاء انسانی دارند. در مقاله پیش رو به دنبال جواب این سوال هستیم که آیا عامل فرهنگی (انسان) در حوادث تاثیرگذارتر است یا عامل زیرساخت (راه و وسیله نقلیه)؟ در حقیقت فرهنگ و زیرساخت یا زیرساخت و فرهنگ؟
1- بیش از ۱۹ میلیون خودرو و ۶ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد. همچنین شبکه جادهای ۱۲۰ هزار کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی و ۱۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی دارد. اینکه این شبکه متناسب با جمعیت و تعداد خودروهای هر استان میباشد خود بحث مفصلی را میطلبد.
2- قطعا رشد شبکه حمل و نقل جادهای متناسب با رشد جمعیت شهروندان و تعداد خودروها نبوده و نمیباشد. در شبکه معابر شهری نیز وضعیت بدتر است. مگر در یک استان محروم مثل کرمان سالیانه چند کیلومتر بزرگراه بین شهری و شهری ساخته میشود؟ درحالی که تعداد خودروهای تولیدشده به شدت افزایش یافته است.
3- با اقدامات فرهنگی صورت گرفته از سوی پلیس و سایر نهادهای دخیل در حمل و نقل جادهای بسیاری از مردم مسائلی مثل بستن کمربند ایمنی و صحبتنکردن با تلفن همراه یا عبور نکردن از چراغ قرمز در معابر شهری در حین رانندگی را رعایت میکنند. حجم موتور و شتاب خودروهای عموم مردم هم به شکلی نیست که بتوانند با سرعت های سرسام آور و خطرناک رانندگی کنند چرا که عمده مردم کشور فقط میتوانند خودروهای کمتوان داخلی و ... بخرند.
4- در شبکه حمل و نقل جادهای قطعا مشکلات و کمبودهای فراوانی وجود دارد. از منظر اقتصادی کمبود اعتبارات و از منظر فنی سرعت طرح نسبتا پایین و رعایتنکردن بعضی از ضوابط آیین نامههای طرح هندسی (نشریه شماره 415)، روسازی (نشریه شماره 234) و ایمنی (نشریه شماره 267) در طرح و ساخت راهها بی شک بر ایمنی شبکه جادهای تاثیر منفی گذاشته است.
5- اگر فرض کنیم ۸۰ درصد تصادفات منشا انسانی دارند یعنی شبکه حمل و نقل جادهای و خودورها ۲۰ درصد در حوادث تاثیرگذارند؟ ظواهر و آمار که چنین چیزی را نشان نمیدهد. برای مثال نیکزاد وزیرسابق راه و شهرسازی، علی دایی فوتبالیست مشهور، مرحوم مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی و یک نماینده مجلس دهم با "تویوتا لندکروز" تصادف کردند اما حادثه منجر به فوت برای آنها رخ نداد و این اتفاقی نبود. حداقل حوادث با این خودروی ایمن کمتر منجر به مرگ میشود. آیا همه مردم ایران میتوانند چنین خودرویی بخرند و سوار شوند؟ جواب خیر است اما قطعا پاسخ این است که خودروسازهای داخلی یا باید با استاندارهای ایمنی روز دنیا همراه شوند یا راه برای ورود خودروهای با کیفیت، ایمن و ارزان خارجی( ژاپنی و کرهای) باز شود تا عموم مردم قادر به خرید این خودروها شوند.
*نتیجه گیری*
تخصیص بودجه در بهسازی، ساخت و توسعه شبکه حمل ونقل جاده ای قطعا یک سرمایه گذاری محسوب میشود نه هزینه. تجربه سالهای اخیر نشان داده است که خودروسازهای داخلی پیشرفت نمیکنند مگر راه برای ورود خودروهای با کیفیت و ایمن خارجی (با تعرفه کم) باز شود. ایران سومین کشور از نظر تعداد تحصیل کردهها در جهان است. پس فرهنگ شهروندان ایران آنقدر ضعیف نیست که منجر به حوادث جادهای با چنین آمار بالایی شود. ما بیشتر نیاز به زیرساخت داریم تا فرهنگ. پس به ترتیب زیرساخت و فرهنگ، نه فرهنگ و زیرساخت...
http://jiroftman.ir/?p=5372
☑️به #جیرفت_من بپیوندید👇👇
https://Instagram.com/jiroftman1
https://chat.whatsapp.com/EkX2sgYUBrFG7JqTZELD1F