♨️ #گفتوگو_با_عدالتخواهان
📌 گفتوگوی سوم: تجربه فعالین سیاسی مشهد برای ایجاد بدنه اجتماعی
🔰 با حضور حسین کمیلی
🔹 زمان: چهارشنبه ٢۴ دی، ساعت ١٩
🔹 مکان: صرفا به صورت برخط در اسکایروم و اینستاگرام
🌐 لینک اسکایروم:
https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/basij-meshkat
🌐 لینک صفحه اینستاگرام:
https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy
🔸 #جنبش_عَلَم ؛ #گام_دوم_طلاب_جوان
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
📸 #گزارش_تصویری
🔺 چهارمین هفته #محفل صمیمی طلاب تهران
💠 با حضور طلابی از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج (شرق)، صدر و مشکات (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام)
🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
♨️ #گفتوگو_با_عدالتخواهان 📌 گفتوگوی سوم: تجربه فعالین سیاسی مشهد برای ایجاد بدنه اجتماعی 🔰 با ح
🔴 ضمن عذرخواهی از مخاطبان گرامی، به دلیل بروز مشکلاتی، جلسه صرفا در اسکایروم برگزار میگردد.
💠 #محفل_صمیمی_طلاب_تهران
🔻 هفته پنجم
🗣 مباحثه گروههای طلبگی با محوریت کتاب #طرحکلی و #جدالدواسلام
(از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج، صدر و مشکوة)
🤲 ذکر صلوات و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها به نیابت از شهید #نواب_صفوی
🔰 جلسه مشترک تمام گروه ها با موضوع: گفتوگو پیرامون عملیات مشترک اعضای محفل
⏰ زمان: دوشنبه ٢٩ دی، همراه با اقامه نماز مغربوعشاء
📍مکان: مسجد حوزه علمیه مروی
🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم
✍ #یادداشت_اعضا
🔆 اصلاح جامعه به سبک صدیقه کبری سلام الله علیها
◾️بر این باوریم که در جریان حوادث پس از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سکوت امیرالمومنین علیه السلام در برابر آن وقایع، وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها تمام قد ایستادند تا از حق حضرت امیر علیه السلام دفاع نمایند.
🔹برش اول. آیا #قیام حضرت صدیقه سلام الله علیها برای احقاق حقّ و عمل به وظیفهی شرعیشان بوده است، یا صرفا از سر لطف و محبت چنین صحنهای را رقم زدهاند؟ لازمه پذیرش فرض اول (اینکه وظیفه حضرت، #قیام بوده) این است که اگر زهرای مرضیه سلام الله علیها چنین نمیکردند، نعوذ بالله خلاف وظیفهی شرعی عمل کرده بودند.
🔹برش دوم. اگر اقدامات ایشان مطابق وظیفهی شرعی بوده، پس باید قبول کنیم که امکان دارد در مواقفی، وظیفهی #امام_جامعه با وظیفهی پیروان یا اقلاً برخی از #خواص متفاوت باشد. (قابل توجه افرادی که دستگاه تحلیل را تعطیل نموده و خود را ذوب در ولایت میدانند) و (انشاءالله بعد از ایام کرونا به غنای محتوای #خطبههای_نماز_جمعه افزوده شود.)
🔹برش سوم. بی شک وجود مطهر فاطمه زهرا سلام الله علیها از شهادتشان مطلع بودهاند. با این حال چرا ایشان جانشان را فدا نمودند در صورتی که میدانستند خلافت به مسیر حقیقیاش باز نمیگردد و به دست امیرالمومنین سلام الله علیه نمیرسد؟ آیا میتوانیم این چنین بیان کنیم که آگاه شدن مردم نسبت به مسیر حقیقی اسلام، چنان ارزشی دارد که جان مطهر زهرای مرضیه سلام الله علیها فدای این امر شده است؟ این امر چیزی بود که جز با ریخته شدن خون مطهر ایشان قابل تحقق نبود.
🔹باید تمام وقایع صدر اسلام را بازخوانی کرده و با اعماق وجود درک کنیم که چرا #آگاهی_مردم و #اراده_عمومی، تا این اندازه برای اهل بیت علیهم السلام مهم بوده است. آیا وقت آن نرسیده تا #خواص امروز جامعه اسلامی، نگاهشان را به #جایگاه_انسان اصلاح نمایند؟
🔺#انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است. بدون تعارف، دغدغهی کدام جناح ارتقاء سطح درک و #آگاهی_مردم است؟ چرا رشد انقلاب را فقط در این میبینیم که حتی با مشارکت بسیار پایین، اسامی مطلوبمان از صندوقهای رای بیرون آید؟ یقینا دوری از قرائت ناب از اسلام عزیز که در بیانات امام و رهبری متبلور است ما را به این وضع مبتلا ساخته است و چارهای جز بازگشت مؤمنانه به مبانی #اسلام_ناب وجود نخواهد داشت.
📌 سیدسجاد تقوی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام)
🔸 #جنبش_عَلَم ؛ #گام_دوم_طلاب_جوان
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
📸 #گزارش_تصویری
🔺 پنجمین هفته #محفل_صمیمی_طلاب_تهران
💠 با حضور طلابی از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج (شرق)، صدر و مشکات (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام)
🔰 در جلسه مشترک این هفته، پیرامون عملیات مشترک اعضای محفل بحث و گفتگو انجام گرفت. دو طرح پیشنهادی از سوی طلاب حوزه علمیه بقیه الله عج (پروژه سمر) و صدر (تاسیس نشریه) مطرح گردید و سایر طلاب پیرامون این دو طرح اظهار نظر کردند.
🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم
✍ #یادداشت_اندیشهورزان
👤 حجت الاسلام والمسلمین فلاح
💠 #فضیلت_پرچمداری
آشفتگی فرهنگی حاصل آمده در دوران امیرالمؤمنین به خاطر حضور پس زمینۀ نیرومند فرهنگ عربی(به اضافۀ تعصب زبانزد اعراب)، آموزه های جذاب و مقدس نبی مکرم اسلام ص که چون طوفانی همه چیز را به آسمان پر داد و دوباره بازگشت از این انتخاب بزرگ ـ اسلام ـ و فرهنگ ناب نبوی به سمت عربیّت، کشیدن نظام سیاسی و حکمرانی جوامع عربی به سمت الگوی شاهنشاهی و آمیختگی چند ملّیّت و چند فرهنگ به خاطر فتوحات بی رویّه و متعدد خلیفۀ دوم و گسترش ارتباطات بین چند ملت، آشفتگی عمیق و واقعاً رقت انگیزی بود. جامعۀ عرب آن روز با دعوت نبی اکرم ص کوچ از فرهنگ جاهلی آن روز را شروع کرد، ولی با حادثۀ سقیفه این حرکت به آشفتگی کشیده شد و پس از گذشت ٢۵ سال از رحلت نبی اکرم ص نتیجۀ این همه یک هویّت سرگردان و سردرگم برای عرب مسلمان آن روز شد.
دربارۀ اهمیّتِ شخصیّت و هویّت ملی و نقش گفتمان حاکم در تحقق این هویّت بايد جداگانه تأمل كنيم.
حضرت امیر به واسطۀ مطالبۀ شدید و بدون مفرّ مردم آن زمان وارد صحنۀ مدیریت جامعه شد. طرح او لاجرم آن بود که اسلام راستین را به صحنه بیاورد و ناراستیهای درشتی که حاصل آمده به واسطۀ آن درمان کند و در اصل این اصلاحات هیچ مسامحه ای نکند.
توسط ایشان فرهنگ اصیل و مقتدری نه تنها در قالب خطابه های حضرت، بلکه با اصلاحات جدّی میدانی به صحنه آمد و دوباره به مردم معرفی شد.
جامعه آن روز گرفتار مسائل واضحی از قبیل حق خوریهای آشکار و با توجیه و بدون توجیه شده بود. به همین جهت سطح درگیری حضرت در همین اندازه ها باقی ماند.
به واسطۀ حضور پرسخن امام علی ع موضع گیریهای صریحی در برابر ایشان شکل گرفت که می توانست مردم را به تأمل وادارد و موضوع مطالعه برای مردم آینده باشد.
حضرت می فرمود اکنون دعوا بر سر اسلام است. انواع اسلامها در صحنه درست شده است و هر یک با ادعای مسلمانی به درگیری با جریان دیگر می پردازد. به همین خاطر درگیری بین کسانی بود که قدمتی در اسلام داشتند و همین مردم را سرگردان می کرد.
مهمترین مشکل حضرت آن بود که مردم راه را نمی توانستند تشخیص بدهند. این برای یک رسول هدایت درد جانکاهی است.
لازم بود کسانی پرچمداری کنند و خود را و مردم را با اهداف و مسیر آشنا کنند؛ به مدد حضرت بیایند.
در صحنه های نبرد پرچمداران جبهه را معرفی می کردند و فرونریختن خط را اعلام می نمودند.
این نقش برای حضرت اساسی بود و متمّم واقعی تمام تلاشهایی بود که ایشان با تمام وجود مشغول انجامش بود.
هر جا درگیری به اسلام ناب می رسد مسألۀ شناخت، اقدام و پرچمداری تا همین اندازه پر اهمیّت می شود.
در خطبۀ ١٧٣ نهج البلاغه از قول حضرت آمده است:
«أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ فَإِنَّهَا خَيْرُ مَا تَوَاصَى الْعِبَادُ بِهِ وَ خَيْرُ عَوَاقِبِ الْأُمُورِ عِنْدَ اللَّهِ
توصیه به التزام به راه الهی
وَ قَدْ فُتِحَ بَابُ الْحَرْبِ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ أَهْلِ الْقِبْلَةِ
دعوا دیگر بین خودمان است، بین ما و اهل قبله؛
یعنی اکنون دعوا بر سر اسلام ناب است.
وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا
در این صحنه «پرچمداری» که شرافت بزرگی است در گرو برخورداریهایی است:
١. أَهْلُ الْبَصَرِ(«اهل» آگاهی بودن)؛
٢. وَ الصَّبْرِ(«اهل» شکیبایی بودن)؛
٣. وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ(«اهل» دانایی و شناخت مواضع حق بودن)؛
دو عنصر شناختی ـ درک صحنه و نگرش متعالی دینی ـ
و یک عنصر بزرگ روحی؛ بی تابی نکردن و منتظر بلوغ حادثه ها ماندن.
پس از آن می گوید :
پس در این شرایط از دستور سرپیچی نکنید؛
۴. فَامْضُوا لِمَا تُؤْمَرُونَ بِهِ وَ قِفُوا عِنْدَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ(اطاعت)؛
فرمان بگیرید و بیکاره یا خودسر نباشید
۵. وَ لَا تَعْجَلُوا فِي أَمْرٍ حَتَّى تَتَبَيَّنُوا؛
فَإِنَّ لَنَا مَعَ كُلِّ أَمْرٍ تُنْكِرُونَهُ غِيَراً(تثبّت، روشن بینی و درک رهبری)»نهج البلاغه، خطبه ١٧٣
من فرمانده را درک کنید،
برای قضاوت در کارهای من به هیچ وجه عجله نکنید.
من اکنون فرمان در دست دارم که گاهی به حسب نیاز جاده پیچ و خمی به آن می دهم،
┄┅••؛••┅┄
امروز هم دعوای چند اسلام در میان است.
این دعوا را به سطح منازعات سیاسی کشاندن باعث روشن نشدن مردم می شود.
در این دعوا پرچمداری بزرگترین فضیلت است.
شرط آن:
١. شناخت، که مصداق روشن آن فهم «مکتب امام» است؛
٢. آگاهی، که برای آن باید کوشید تا صحنه های پیچیده، مبهم نماند؛
٣. درک دشواریهای رهبری، که علاقه و اعتماد در این باب کافی نیست؛
۴. اطاعت، یعنی طرحها و دستورات و پروژه های رهبری را دنبال کردن؛
۵. و صبر، ادامه دادن و ادامه دادن ... است.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔻باز ارسال از کانال فصل فرهنگ، متعلق به جناب استاد فلاح شیروانی
☘️@faslefarhang
💠 #محفل_صمیمی_طلاب_تهران
🔻 هفته ششم
🗣 مباحثه گروههای طلبگی با محوریت کتاب #طرحکلی و #جدالدواسلام
(از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج، صدر و مشکوة)
🤲 ذکر صلوات و توسل به اهل بیت سلام الله علیهم
🔰 جلسه مشترک با حضور:
👤 حجت الاسلام مجتبی عرب؛ نقش حلقههای میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی
⏰ زمان: دوشنبه ۶ بهمن، همراه با اقامه نماز مغربوعشاء
📍مکان: مسجد فخرالدوله (به میزبانی تشکل طلبگی سمر)
🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
💠 #محفل_صمیمی_طلاب_تهران 🔻 هفته ششم 🗣 مباحثه گروههای طلبگی با محوریت کتاب #طرحکلی و #جدالدواسل
🔴 مکان برگزاری جلسه (مسجد فخرالدوله) روی نقشه:
📍 https://nshn.ir/7bvheMYxukdR
📸 #گزارش_تصویری
🔺 ششمین هفته #محفل_صمیمی_طلاب_تهران
🔹 به میزبانی تشکل طلبگی سمر
💠 با حضور طلابی از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج (شرق)، صدر و مشکات (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام)
🔰 در جلسه مشترک این هفته، پیرامون نقش حلقههای میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی با تکیه بر هویت طلبه عصر انقلاب نکات مهمی از سوی حجت الاسلام عرب مطرح گردید. ان شاء الله به زودی خلاصه مکتوبی از جلسه در دسترس مخاطبان محترم قرار خواهد گرفت.
🆔 @jonbesh_alam
جلسه حجت الاسلام عرب.m4a
24.98M
🎙 #صوت
💠 #محفل_صمیمی_طلاب_تهران
📌 هفته ششم: نقش حلقههای میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی
🔰 با حضور:
👤 حجت الاسلام مجتبی عرب
مسئول بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی
🔸 #جنبش_عَلَم ؛ #گام_دوم_طلاب_جوان
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
هدایت شده از اسلام ناب
دبیرخانه دوره اسلام ناب طلبگی برگزار می کند
اردوی تشکیلاتی خیزش
فصل اجتماع و حرکت جمعی تشکل های طلبگی مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی
با حضور اساتید برتر دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
زمان: ۲۲ تا ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹
به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی دوره با ظرفیت محدود برگزار می گردد و پذیرش نهایی در اردو بعد از انجام مصاحبه مشخص می شود.
جهت ثبت نام به eslamenaab.ir مراجعه نمایید
آخرین مهلت ثبت نام ۱۴ بهمن ماه می باشد
🆔 @eslamenaab