eitaa logo
جنبش عَلَم
132 دنبال‌کننده
137 عکس
44 ویدیو
3 فایل
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ #جنبش_عَلَم ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔻 هفته ششم 🗣 مباحثه گروه‌های طلبگی با محوریت کتاب و (از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج، صدر و مشکوة) 🤲 ذکر صلوات و توسل به اهل بیت سلام الله علیهم 🔰 جلسه مشترک با حضور: 👤 حجت الاسلام مجتبی عرب؛ نقش حلقه‌های میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی ⏰ زمان: دوشنبه‌ ۶ بهمن، همراه با اقامه نماز مغرب‌وعشاء 📍مکان: مسجد فخرالدوله (به میزبانی تشکل طلبگی سمر) 🆔 @jonbesh_alam
📸 🔺 ششمین هفته 🔹 به میزبانی تشکل طلبگی سمر 💠 با حضور طلابی از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج (شرق)، صدر و مشکات (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔰 در جلسه مشترک این هفته، پیرامون نقش حلقه‌های میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی با تکیه بر هویت طلبه عصر انقلاب نکات مهمی از سوی حجت الاسلام عرب مطرح گردید. ان شاء الله به زودی خلاصه مکتوبی از جلسه در دسترس مخاطبان محترم قرار خواهد گرفت. 🆔 @jonbesh_alam
جلسه حجت الاسلام عرب.m4a
24.98M
🎙 💠 📌 هفته ششم: نقش حلقه‌های میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی 🔰 با حضور: 👤 حجت الاسلام مجتبی عرب مسئول بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
هدایت شده از اسلام ناب
دبیرخانه دوره اسلام ناب طلبگی برگزار می کند اردوی تشکیلاتی خیزش فصل اجتماع و حرکت جمعی تشکل های طلبگی مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی با حضور اساتید برتر دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب زمان: ۲۲ تا ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی دوره با ظرفیت محدود برگزار می گردد و پذیرش نهایی در اردو بعد از انجام مصاحبه مشخص می شود‌. جهت ثبت نام به eslamenaab.ir مراجعه نمایید آخرین مهلت ثبت نام ۱۴ بهمن ماه می باشد 🆔 @eslamenaab
بسم الله الرحمن الرحيم ✍ 👤 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🚨بازگشت انقلابی به مردم⁉️ ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی چه بود؟! این ایده کجا متوقف شد؟! ...................................... ✔️ الآن مجالش نیست تا از نسبت مستقیم "مردم سالاری حداکثری و واقعی" با "اقتصاد مردمی" بگویم. اجمالا بدون اقتصاد مردمی و همگانی، مردم سالاری به هرنامی(حتی جمهوری اسلامی)، عملاً "جمهوری طبقات بهرمند" خواهد شد و دلار یا ریال بیشتر از انسانها موثر خواهد شد(۱) از اینرو هم بدین خاطر و هم بخاطر تامین عدالت اجتماعی، اقتصاد مردمی(مقابل اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی) از اول بر زبان امام عزیز و شاگردان راستینش جاری شد: 🔅امام صرحتاً "عدالت اجتماعی اسلام" را به چند شرط مشروط کرد از جمله: "دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید و تلاش و خلاقیت و ابتکار"(۲). "ارائه طرح ها و اصول تبیین جهت گیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زر اندوزان" را ارمغان انقلاب دانست(۳). طرح هایی که توسط شاگردان شهیدش تعقیب و تدوین شد! 🔅رهبر دوم انقلاب نیز از این ایده هم در "نظریه" و هم در "سیاست و ابلاغ" سخن گفت: در مواجهه با دوگانه پیشرفت-عدالت از سوی دولتهای سازندگی و توسعه اقتصادی، "پیشرفت مردم پایه" را طرح کردند تا عدالت، عارضی نباشد و در متن پیشرفت اشراب شود: "پیشرفت، مردم پایه است...این حرف تابع یک نظریه درباب پیشرفت است: وقتی مردم، اصل شدند و در همه زمینه ها، مردم سالاری حاکم شد، نه فقط نظام سیاسی؛ آنگاه ظرفیت ها و استعدادهای عظیم مردمی، پرورش و بروز می یابند... پس به میزان مردم سالاری و مردمی شدن امور جامعه، امکان پیشرفت نیز فراهم شده است. در این نگاه، انسان ها، اصل هستند...مردم سالاری فقط در اداره سیاسی کشور نیست، در خدمات شهر و روستا است؛ در زنده کردن روحیه کارهای بزرگ در کشور است. در پرورش و بُروز استعدادهای مردمی، ظرفیت های انسانی کشور است"(۴) ✔️آمدن تا نهادهای اقتصادی قانون اساسی: شهید بهشتی -متفکر کم نظیر انقلاب اسلامی- اقتصاد مردمی را در بازتعریف کرد. تعاونی مطلوب را به چند شرط مشروط کرد: ۱.همکاری بجای رقابتِ سرمایه داری ۲.قدرتی کنار اقتصاد دولتی نه ذیل آن ۳.هر رأی برای یک عضو نه به ازاء میزان سهم ۴.شرط صاحب سهام شدن، شاغل بودن در آن تعاونی تولید نه صرفا صاحب سرمایه بودن(تا تعاونی های تولید برای کارگران و کارمندان مازاد بماند نه ثروتمندان).(۵) این طرح به همت او و همیارانش در قانون اساسی نهادینه شد. در بند۲ اصل ۴۳ از جمله ضوابط اقتصاد ج.ا. آمد: "تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص منتهی شود ونه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق در آورد..." برخی خبرگان قانون اساسی این اصل را مترقی ترین خواندند که از فقر و بیکاری جلوگیری می کند(۶). در اصل۴۴ هم نظام اقتصادی ج.ا برپایه بخش دولتی و همین بخش تعاونی؛ و بخش خصوصی هم بعنوان "مکمل فعالیتهای اقتصادی دولتی و تعاونی" معرفی شد. ✔️ سهمش در اقتصاد هم معلوم و ابلاغ شد! ادامه نوشته در 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
👤 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🚨بازگشت انقلابی به مردم⁉️ ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی چه بود؟! این ایده کجا متوقف شد؟! ..................................... ✔️ سهمش در اقتصاد هم معلوم و ابلاغ شد! وقتی ۱۰۰مشکل اقتصادی از سوی اقتصادی های مرتبط با مجمع تشخیص، به اقتصاد دولتی و اصل ۴۴ ربط داده شد؛ زمینه بازبینی آن فراهم شد. رهبر انقلاب محصول ۴سال مطالعه مجمع (از۷۷تا۸۱) دراینباره را عودت دادند. ۲سال دیگر کار شد؛ اینبار در سال۸۳، چهار بند از ۵بند سیاستها توسط رهبری پذیرفته و برای بند پرچالش ج(خصوصی سازی) ۴پرسش طرح و دوباره عودت داده شد و عاقبت در سال۸۵ با بازبینی ها پذیرفته شد. از جمله عبارات رهبر انقلاب در ابلاغ سیاستهای اصل۴۴، "گسترش مالکیت عموم مردم"[=اقتصاد مردمی] است. در اولین مرحله ابلاغ(سال۸۴)؛ سهم تعاونی ها، گروه هدف آن و تامین منابعش معلوم شد: ۱.افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به ۲۵٪تا آخر برنامه ۵ساله پنجم. ۲.اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی ها برای بیکاران در جهت اشتغال مولد. ۳.تاسیس تعاونی های فراگیر ملی برای تحت پوشش قرار دادن سه دهک اول جامعه به منظور فقرزدایی. ۴.اختصاص۳۰٪ از درآمدهای حاصل از واگذاری(به بخش خصوصی و حاکمیتی غیر دولتی) به تعاونی های فراگیر ملی به منظور فقر زدائی.(۷). این سهم ۲۵درصدی از ایران برای بخش تعاونی دهک های محروم و بیکاران، یک بار دیگر در سیاستها برنامه پنجم هم از سوی رهبر ابلاغ شد(۸). ✔️توقف! علیرغم اینکه اقتصاد مردمی تا تعاونی های فراگیر ملی تعقیب و غیر از نظریه به سیاست و ابلاغ هم رسید؛ اما تاکنون محقق نشده است! از اولین ابلاغ تا الان ۱۵سال می گذرد. تا سال۹۳ باید۲۵٪ از کل اقتصاد ایران مال این تعاونی های مردمی می شد؛ اما به تصریح مسئولین تعاون سهم تعاونی در اقتصاد ایران حدود ۵درصد است! آنهم نه برای سه دهک پایین و بیکاران!!! رهبر انقلاب در سیاستهای برنامه پنجم رسیدن به ضریب جینی۰/۳۵ را برای کاهش فاصله طبقاتی خواسته بودند که فقط با محقق شدن اقتصاد مردمی با این تعاونی ها شدنی بود. عدم تحقق آن سهم (علیرغم پیشروی واگذاری های خصوصی و خصولتی) فاصله طبقاتی نیز در دهه۹۰ رو به افزایش گذاشت! ✔️گفتمان بازگشت به مردم؟! ❓در این ۲۵سال هیچیک از کاندیدهای سوپر حزب اللهی و فدایی ولایت را دیده اید عمل به این سیاست ابلاغی را سردست گرفته باشد؟! ❓درکنار واگذاری دشت مغان ها(اندازه شهر شیراز) به یک نفر کسی مدعی العموم سهم ۲۵درصدی محرومان از کل اقتصاد کشور شده است؟! ❓دربرنامه های انقلابی رسانه ملی، خبرگزاری های حزب اللهی، جشنواره عمار و... مطالبه و پرداخت عالمانه به علل توقف مردمی شدن اقتصاد، برنامه و مستند و... دیده اید؟! ❓کاندیدهای این دوره ریاست جمهوری چه گفتمان و سیاست اساسی سر دست گرفته اند؟! ❓به انقلاب و مردم برمی گردیم؟ به شکل واقعی به ابلاغ های سرنوشت ساز و معطل مانده رهبری بر می گردیم یا عادت کلیشه بازی، باز مشغولمان می کند؟! پی‌نوشت‌ها در 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
👤 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🚨بازگشت انقلابی به مردم⁉️ ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی چه بود؟! این ایده کجا متوقف شد؟! (پایانی) ..................................... پی‌نوشت: ۱. سخنرانی یانیس واروفاکیس با نام: سرمایه داری دمکراسی را قورت خواهد داد را برای تامل بیشتر در این مهم ببینید: https://www.ted.com/talks/yanis_varoufakis_capitalism_will_eat_democracy_unless_we_speak_up/transcript?language=fa ۲و۳. صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹/ج۲۰ص۱۲۸ ۴. رهبر انقلاب۹۶/۱۱/۲۹ ۵. ر.ک:مقاله اهمیت شیوه تعاون. شهید بهشتی/ مجله تعاون تیر۷۵ش۵۸ص۴تا۹ ۶. ر.ک مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل اصل ۴۳ ۷. رهبر انقلاب ۸۴/۳/۱ ۸. فقره۸-۳۵سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه۸۷/۱۰/۲۱ *مطالب مرتبط: انقلاب اقتصادی/ عدالت در بیانیه گام دوم ۱۴۰۰ 📌 برگرفته از کانال حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم 📣 ؛ 🔴 تغییر زمان‌بندی جلسات ضمن عرض احترام خدمت همراهان گرامی محفل صمیمی طلاب تهران، به اطلاع می‌رساند با توجه به تغییر زمان اذان مغرب و همچنین محدودیت‌های تردد شبانه در شهر تهران، برنامه زمان‌بندی جلسات ذیلا تقدیم می‌گردد: 🗣 مباحثه: ١٧ تا اذان مغرب 🕋 اقامه نماز مغرب‌وعشاء 🤲 توسل: بعد از نماز به مدت ٢٠ دقیقه (حدودا تا ساعت ١٩) 🔰 جلسه مشترک: حدود ساعت ١٩ تا ٢٠:١۵ 🆔 @jonbesh_alam
💠 🔻 هفته هفتم 🗣 مباحثه گروه‌های طلبگی با محوریت کتاب و (از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج، صدر و مشکوة) 🤲 توسل به اهل بیت سلام الله علیهم 🔰 جلسه مشترک با حضور: 👤 حجت الاسلام عامری؛ مردم‌سالاری، انتخابات ١۴٠٠ و نقش طلاب در این میدان ⏰ زمان: دوشنبه‌ ١٣ بهمن، از ساعت ١٧ 📍مکان: مسجد فخرالدوله (به میزبانی تشکل طلبگی سمر) 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم ✍ 🔴 بازی‌های انتخاباتی و رسالت ما به بهانه سالگرد ورود حضرت امام ره به ایران 💠 چهل و دومین سالگرد ورود ره به ایران، در حالی فرا رسیده که هنوز بسیاری از معارف عمیق اندیشه نابِ او، برای بخش قابل توجهی از مردم، مسئولان و حتی قشر حزب‌ اللهی درونی نگردیده است. 💠 فارغ از معاندین، منافقین، براندازها، سلطنت طلب‌ها و هزار و یک تعیّن پوچ ضد انقلاب دیگر، برخی دلدادگان به انقلاب نیز از سطح دلدادگیِ صرف، به عمق ادراکی، راه نیافته‌اند. 💠 این روزها که حال و هوای آرام آرام در کشور داغ‌تر می‌شود، کنش‌های سیاسی بسیاری از ، حتی رنگی از آرمان های اصیل ندارد. 💠 در این معرکه ما نیز عادت کرده‌ایم تا به دو قطبی‌های غیر واقعی نامزدهای انتخاباتی و متفکران پشت پرده شان تن بدهیم و در همان نقشه‌ای که ایشان طراحی می‌کنند به بازی‌های انتخاباتی بپردازیم. 💠 باری، آنچه حائز اهمیت است احیای خط فکری می‌باشد. آن هم نه در حد شعارهای کلی، بلکه امتداد یافته تا متن سیاست های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، خارجی و ... دولت آینده. در این فرصت باقی مانده تا انتخابات باید احزاب و اشخاص را به میزان نسبتی که با این خط فکری برقرار می‌کنند ارزیابی نمود. 💠 به عنوان مثال یکی از مهمترین چارچوب‌هایی که خیلی‌ها را در دام خود گرفتار می‌کند، مساله در انتخابات است. این روزها نان برخی احزاب سیاسی در مشارکت پایین مردم است و نان برخی در مشارکت بالای مردم. جالب اینکه هیچ یک از این دو دسته مساله‌شان نیست. مساله، است که به انحاء گوناگون تمثل می‌یابد. 💠 آنان که یافتن خویش را در مشارکت بالای مردم جست‌وجو می‌کنند، به دنبال رشد نیستند بلکه مترصد سوار شدن بر جهل مردم هستند و آنان که مشارکت مردمی را پایین می‌پسندند، قابل عرضه‌ای برای خود نمی‌یابند. از این رو خود بهتر می‌دانند که یارای رویارویی با رقیب خویش را ندارند. 💠 جالب اینجا است که در لایه آرمان‌ها، اهداف، راهبردها و برنامه های اجرایی، اگر بخواهیم سراغ حرف مهمی بگردیم، یا باید سوزنی را در انبار کاه جست‌و‌جو نماییم یا اینکه برنامه‌های چندین دهه تکرار شده و بعضا شکست خورده را تحویل بگیریم. 💠 حرف نو و تازه، مبتنی بر اندیشه ناب ، گمشده‌ای است که فقدانش محصول کم کاری خود ما در طول سالیان گذشته است. فقط خدا کند این خلاء را بفهمیم و تا انتخابات آینده حسرت به دل فرود آمدن از پشت ابرها نباشیم و تا پای جان برای احیاء و امتداد مکتب حضرت روح الله ره تلاش کنیم. 📌 محمدسجاد بیگی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ وهَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ 🔴 ساده اندیشی در نتیجه 💢 طبیعتاً در ماه‌های آینده بحثهای انتخاباتی شتاب قابل توجهی خواهد گرفت. اتفاقی که بارها تکرار شده و تجربه‌های متفاوتی را برایمان رقم زده است. 💢 یکی از سوالاتی که خیلی ذهن را مشغول خود کرده این میباشد که آیا با تغییر دولت، وضعیت اقتصاد و فرهنگ بهبود پیدا میکند؟! یا همانند برخی از دولتهای قبل، احساس این خواهد شد که یکی از بزرگترین موانع در راه تعالی کشور، خود دولت میباشد؟! اگر در مقابل این سوال، جوابی مناسب قرار نگیرد، بدنه‌ی فعّال جامعه را منفعل خواهد کرد. 💢 از منظرهای مختلفی میتوان به این سوال پرداخت. شهید بهشتی رحمة الله علیه نسبت به راه‌های نظارت در نظام امام و امت بحثهایی مطرح کرده‌اند، ایشان در خاتمه شرطی را ذکر میکنند که اگر آن شرط نباشد، تضمینی برای تمام راه‌های مطرح شده نمیباشد. 💎 [آن شرط چیست؟ خواهش میکنم این جمله را به اعماق ضمیر اجتماعی و اسلامیتان بفرستید، چون باور کنید اگر مفاد این جمله در اعماق ضمیر اسلامی و اجتماعیِ ما زنده نماند، مانند هر انقلابی که در معرض خطر است، انقلاب ما نیز چنین خواهد بود. به شرط حضور آگاهانه یک یک افراد امت در اداره‌ی جامعه. به من چه و به تو چه در جامعه‌ی اسلامی وجود ندارد.] (مبانی نظری قانون اساسی، ص۵۴) 💢 باید واقعاً معتقد بشویم که مهم‌ترین رکن برای اسلام در جامعه‌ی اسلامی میباشد. باید برای تلاش کرد و باید طریق اصلاح امور را در درجه‌ی اول از سوی دانست. اگر آگاهانه در امور جامعه فعالیت کنند، سلامت جامعه تضمین خواهد بود. 💢 عجیب، نگرش برخی به نحوی است که گویا مهم‌ترین معضل در کشور، عدم مسئولیت آنهاست، حتی برای مسئولیت گرفتن حاضر هستند که سطح به نحو حداقلی باشد. عجیب‌تر آن است که قشر جوان و تحصیل کرده، عموماً در زمان انتخابات در این میدان بازی میکنند. 💢 گویا از بهترین کارهایی که در فضای انتخابات میتوان انجام داد، تلاش برای افزایش سطح در امور جامعه میباشد. تلاشی که را موضوع (نه طریق) میداند. تلاشی که مخاطبش تک تک افراد جامعه میباشد. هر مقدار این اتفاق رقم بخورد، به همان مقدار در انتخابات به پیروزی رسیده‌ایم. فلذا نکته این نیست که به نتیجه توجه نکنیم، بلکه نکته این است که باید نتیجه را در رشد جستجو کنیم. 🍀 باید به مردم بازگشت... 📌 سید سجاد تقوی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam