eitaa logo
جنبش عَلَم
132 دنبال‌کننده
137 عکس
44 ویدیو
3 فایل
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ #جنبش_عَلَم ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 🔴 تجمع طلاب و دانشجویان انقلابی مقابل شورای عالی امنیت ملی 🔻هم اکنون 🆔 @jonbesh_alam
📸 ٢ 🔴 تجمع طلاب و دانشجویان انقلابی مقابل شورای عالی امنیت ملی 🔻هم اکنون 🆔 @jonbesh_alam
🔰 📌 نشست سوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر فقه 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام شاه‌نوش؛ مدیر سابق پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه‌قضائیه 🔹 زمان: دوشنبه ٩ آذر؛ ساعت ١٨:٣٠ 🔹 مکان: جلسه فقط به صورت مجازی در بستر اسکای‌روم و اینستاگرام برگزار می گردد. 🌐 پیوند اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-boede3 🌐 پیوند صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
🔴 مردمی *پاسخ قاطع* 📌 در سومین روز شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان، سردار شهید *محسن فخری زاده،* تجمع طلاب و دانشجویان به همراه عموم مردم، *یکشنبه 9 آذر ساعت 15 مقابل مسجد امام خمینی ستاد کل نیروهای مسلح* برگزار می‌گردد. 🔺 با مطالبه‌ی قاطع‌ترین پاسخ از سوی نیروهای مسلح 🔺 همچنین اعلام آمادگی برای جانفشانی در این راه 🔻 برای مشاهده‌ی موقعیت تجمع روی لینک زیر بزنید: [میدان سبلان، خ شهید قدوسی، مقابل مسجد امام خمینی](https://maps.app.goo.gl/AEuUxeuFXK9pCQxUA) 🆔 @basij_meshkat
📸 🔺 تجمع مردمی 📍مقابل مسجد امام خمینی ره ستاد کل نیروهای مسلح 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔰 📌 آنچه در نشست دوم (بررسی مساله اسناد عادی از منظر فقه) گذشت. 🎙در گفت و گو با حجت الاسلام شاه‌نوش 💠 خلاصه مکتوب این جلسه به زودی در کانال جنبش علم، قرار خواهد گرفت. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
🔰 #درمیدان_عدالت 📌 نشست دوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر فقه 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام شاه‌نوش؛
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 چکیده دومین نشست (بررسی مساله از منظر فقه؛ با حضور حجت الاسلام شاه‌نوش) 💠 تنها راه رسیدن انسان و جامعه انسانی به سعادت دنیا و آخرت است. مقصود از فقه، همین فقه موجود است. هم به لحاظ روشی و هم محتوایی. مشکل اینجاست که همین فقه موجود، چون به صورت یک مجموعه هماهنگ دیده نشده است، احساس می‌شود که ندارد. 💠 نباید شأن فقه را به جاده صاف کن نظریات غربی تنزل داد. به این نحو که ما چون در بن‌بست‌های امروز ایران که حاصل ورود به هست گیر کرده‌ایم، برای خروج از این بن بست‌ها سراغ چاره باشیم و هرکجا چاره‌جویی ما با تعارض داشت، بگردیم تا از فقه راه دررویی برای حل این تعارض بیابیم. 💠 مساله که مکرر هم بیان می‌شود، بیش از این که یک مساله حقیقی در ما باشد، یک پروپاگاندای رسانه‌ای است. یک تحقیق علمی هم نداریم که بر اساس آمار نشان دهد که اعتبار بخشی به اسناد عادی ریشه اصلی مشکلاتی است که بیان می‌شود. 💠 اگر بررسی کنیم در می یابیم که ظاهرا بسیاری از مشکلات به اعتبار بر می گردد که اساسا در دوره رضاخان و با هدف غصب زمین های مردم و اضافه نمودن آنها به املاک شاه و خانواده اش صورت گرفت. 💠 چه کسی گفته فقه ما سند عادی را معتبر کرده است؟ فقه را معتبر می داند. آنگاه اگر شما بینه را از اعتبار ساقط کردی و دولت را بزرگ کردی، عملا میان فاسق و مومن تفاوتی قائل نشدی و این یعنی یک چالش فرهنگی و معرفتی. 💠 چنین نگاهی، مربوط به رویکردی است که در اندیشه غربی نسبت به وجود دارد. پدیده‌ای به نام دولت اساسا برای پر کردن خلأ (God) در جامعه به وجود آمده است. (ر.ک: لویاتان؛ توماس هابز) 💠 فقه ما برای این مسائل راه حل دارد و راه خروج از این بحران ها کردن به تمام ابعاد فقه است. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 🔻 ما باید مواظب باشیم مچ خائنین را بگیریم؛ آن ها را رسوا کنیم و نگذاریم نظام اسلامی را بدنام کنند. انتقاد از افراد تضعیف نظام نیست، تقویت نظام است. حضرت علامه یزدی دام‌ظله 🤲 از همه برادران و خواهران، درخواست دعا و برای شفای کامل و عاجل ایشان را داریم. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam 🔸 ویدیو از @Mostazafin_TV
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔰 📌 آنچه در نشست سوم (بررسی مساله اسناد عادی از منظر فقه) گذشت. 🎙در گفت و گو با حجت الاسلام شاه‌نوش 💠 خلاصه مکتوب این جلسه به زودی در کانال جنبش علم، قرار خواهد گرفت. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بررسی اسناد عادی - حجت الاسلام شاه‌نوش.mp3
4.49M
🎙 🔰 📌 نشست سوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام شاه‌نوش مدیر سابق پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضائیه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ 🔴 مقصر اصلی کیست؟! به بهانه شهادت شهید دکتر فخری‌زاده و تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم توسط مجلس 🔹 در اسلام همان‌قدر که مقصر است، هم مقصر است. مظلوم چنانچه باشد(١)، مکلف است تا حق خود را از ظالم بستاند. حال اگر هویت دینی، انقلابی، ملی و علمی یک جامعه مورد تعدی و تجاوز دشمن قسم خورده‌ی قرار گیرد، تکلیف چیست؟ تکلیف را خدای متعال روشن نموده، «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ.»(٢) انتقامی سخت و متناسب. 🔹 ، تکلیفی الهی و مبتنی بر است. عقلانیتی که با ترس از غیرخدا مرزی آشکار دارد. بر مبنای همین عقلانیتِ برآمده از متن دین، اگر به تکلیف الهی یعنی عمل نکنیم، آثار شوم آن دامن‌گیر حرکت عمومی جامعه می‌شود و چه بسا روزی برسد که آرمان «به اهتزاز درآوردن پرچم لااله الا الله بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری»(٣) به مردمانی دیگر سپرده شود. (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ‏)(۴) 🔹 باید پذیرفت که مجلس تناسبی با ضربه‌ای که بر پیکره جامعه ما به واسطه شهادت شهید وارد آمد، نداشت. بدیهی است که مسائل نظامی شفافیت بردار نیست. اما اگر به مانند انتقام سختی که برای شهادت گرفته نشد، این بار هم دست ولی الهی جامعه برای عمل به امر پروردگار بسته شود، اولین مقصرش مسئولینی هستند که چنین زمینه و شرایطی را پدید آورده‌اند. در لایه‌ای عمیق‌تر عموم مردم، و در بنیادی‌ترین لایه نخبگان و علی الخصوص طلاب حوزه علمیه مقصران این هستند. 🔹 در بزرگوارمان ره آموخته‌ایم که اگر عموم ، نه از روی احساسات زودگذر، بلکه بر مبنای درک و فهمی ریشه‌دار، خواستار امری باشند و به دنبال آن درک عمیق، آمادگی تحمل هزینه‌های آن امر را داشته و از میدان خارج نشوند، قطعاً مطلوبِ مردم محقق خواهد شد. هیچ قدرتی از قدرت‌های مادی توان ایستادن دربرابر ملت را ندارد. این چنین اراده‌ای دیگر منتظر مسئولان ترسو یا دارای دستگاه محاسباتی مادی نمی‌ماند، مساله‌اش عمل به است و اگر لازم باشد مسئولین جاهل یا خائن را کنار می‌زند تا ندای خدای تعالی را لبیک گوید. 🔹 اما در ماجرای شهادت شهید فخری‌زاده ، مطالبه‌ی عمومی مردم نشد و حتی اگر مثل شهادت حاج قاسم، مطالبه‌ی عمومی صورت می‌گرفت، آیا روشن بود که تبعات و هزینه‌های انتقام سخت توسط مردم پذیرفته می‌شود؟ 🔹 حقیقت آن است که پاسخ مثبت باشد یا منفی، تفاوتی نمی‌کند؛ مادام که بنیادی‌ترین مقصر خود ما هستیم. بی‌گمان حرکت‌های اجتماعی را به صورت عمومی و فراگیر رقم زدن، فهم و ادراک عمیق را ضمیمه‌ی احساسات مردم کردن، در را ایجاد کردن، کار حوزه و روحانیت است. 🔹 و این باری است که سالها روی زمین مانده ‌... **************** (١) ر.ک: بیانات رهبری؛ ۵ تیر ٩٨ (٢) سوره مبارکه بقره؛ ١٩۴ (٣) ر.ک: امام خمینی؛ ٢٩ تیر ۶٧ (پیام قطعنامه) (۴) سوره مبارکه مائده؛ ۵۴ 📌 محمدسجاد بیگی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 خلاصه جلسه مکتب امام ره 👤 استاد طلایی 🗓 تاریخ: ۴ آذر ٩٩ 🔸در جلسات قبل معنا و تفسیر و قیام للنفس و هم چنین مایز این دو از یکدیگر از نظر امام خمینی (ره) بیان شد. از کلمات امام فهمیده می شد که قیام لله اولا باید از لحاظ و ثانیا از نظر ، لله باشد و اگر این دو منتفی شد، قیام للنفس می شود.   ✅ در جلسه گذشته بحث بر سر این بود که لوازم قیام لله و للنفس چیست. انسان ذاتا موجودی است. کمال طلبی انسان هم بی حد و حصر است و انتها ندارد. یعنی اگر به یک کمال و منفعتی برسد، سیر نمی شود و دوباره در پی منفعت و کمال دیگر می رود. این مطلب تا زمانی که انسان به کمال اصلی و حقیقی که بی نهایت است و حد و حصر ندارد (که خداوند متعال است)، تمامی ندارد. انسان های که برای منافع مادی و دنیوی قیام می کنند و بر فرض مثال تشکیل می دهند، پس از چند وقت در پی منفعت جدیدی رفته و این منافع تعارض می کنند و به انسان ها به مشکل می ورند. 👈 در نهایت هم این قیام به شکست منجر می شود. اما اگر باشد، چون انسان ها به دنبال اراده الهی و اقامه آن می روند، به تعارض نمی رسند و شکستی هم ندارند. ❌ یک شبهه ای در مقام وجود دارد که طبق آیه "مَنْ كٰانَ يُرِيدُ الْحَيٰاةَ الدُّنْيٰا وَ زِينَتَهٰا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمٰالَهُمْ فِيهٰا وَ هُمْ فِيهٰا لٰا يُبْخَسُونَ" (هود ١۵) اگر گروهی برای منافع دنیوی و مقاصد حیوانی قیام کنند، خداوند انها را به هدفشان می رساند و به شکست نمی رسند. 👈در پاسخ می گوییم طبق ایه، خداوند انها را به انها می دهد و نه اهداف انها را. اعمال شان هم دارای تناقض است زیرا به دنبال منافع مادی بودند. پس لاجرم به شکست می رسند. 🔸طبق این بیانات، حکومت خواهی لازمه است. زیرا در صورت برپایی اراده الهی در همه شئون زندگی، یک سری از افراد در مقابل قیام کنندگان می ایستند و تقابل ایجاد می کنند. پس ایجاد حکومت برای این امر مهم لازم است. حضرت امام ایجاد را بدیهی می شمارند و صرف تصور آن را موجب تصدیق می دانند. 🔸لازمه بعدی، حرکت به سمت است. تمدن یعنی برپایی اراده الهی در تمامی شئون زندگی در منطقه ای وسیع. تفاوت تمدن و امپراطوری اینست که امپراطوری برای مقاصد سیاسی و فتح و فتوحات انجام می گیرد اما در تمدم، فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم و ... نیز تغییر می کند. پس لازمه قیام لله تمدن خواهی است. 🔸 مساله ای هم در جواب یک پرسش گفته شد که لازمه ، اینست که هم رهبران قیام و هم مردم، غایت شان و نیت شان لله و صورت قیام هم برای خداوند باشد. ❌اگر رهبران برای خداوند متعال قیام کنند اما ملت اهداف دیگری داشته باشند، آن قیام، لله نیست. 📌 علیرضا فهیمی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam