📸 #گزارش_تصویری
🔴 تجمع طلاب و دانشجویان انقلابی مقابل شورای عالی امنیت ملی
🔻هم اکنون
🆔 @jonbesh_alam
📸 #گزارش_تصویری ٢
🔴 تجمع طلاب و دانشجویان انقلابی مقابل شورای عالی امنیت ملی
🔻هم اکنون
🆔 @jonbesh_alam
🔰 #درمیدان_عدالت
📌 نشست سوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر فقه
🔸 با حضور:
👤 حجت الاسلام شاهنوش؛ مدیر سابق پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوهقضائیه
🔹 زمان: دوشنبه ٩ آذر؛ ساعت ١٨:٣٠
🔹 مکان: جلسه فقط به صورت مجازی در بستر اسکایروم و اینستاگرام برگزار می گردد.
🌐 پیوند اسکایروم:
https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-boede3
🌐 پیوند صفحه اینستاگرام:
https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_عَلَم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
🔴 #تجمع مردمی *پاسخ قاطع*
📌 در سومین روز شهادت دانشمند هستهای کشورمان، سردار شهید *محسن فخری زاده،* تجمع طلاب و دانشجویان به همراه عموم مردم، *یکشنبه 9 آذر ساعت 15 مقابل مسجد امام خمینی ستاد کل نیروهای مسلح* برگزار میگردد.
🔺 با مطالبهی قاطعترین پاسخ از سوی نیروهای مسلح
🔺 همچنین اعلام آمادگی برای جانفشانی در این راه
🔻 برای مشاهدهی موقعیت تجمع روی لینک زیر بزنید:
[میدان سبلان، خ شهید قدوسی، مقابل مسجد امام خمینی](https://maps.app.goo.gl/AEuUxeuFXK9pCQxUA)
🆔 @basij_meshkat
📸 #گزارش_تصویری
🔺 تجمع مردمی #پاسخ_قاطع
📍مقابل مسجد امام خمینی ره ستاد کل نیروهای مسلح
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_عَلَم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ
🔰 #درمیدان_عدالت
📌 آنچه در نشست دوم (بررسی مساله اسناد عادی از منظر فقه) گذشت.
🎙در گفت و گو با حجت الاسلام شاهنوش
💠 خلاصه مکتوب این جلسه به زودی در کانال جنبش علم، قرار خواهد گرفت.
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_عَلَم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
🔰 #درمیدان_عدالت 📌 نشست دوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر فقه 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام شاهنوش؛
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 چکیده دومین نشست #درمیدان_عدالت (بررسی مساله #سند_عادی از منظر فقه؛ با حضور حجت الاسلام شاهنوش)
💠 #فقه تنها راه رسیدن انسان و جامعه انسانی به سعادت دنیا و آخرت است. مقصود از فقه، همین فقه موجود است. هم به لحاظ روشی و هم محتوایی. مشکل اینجاست که همین فقه موجود، چون به صورت یک مجموعه هماهنگ دیده نشده است، احساس میشود که #کارآمدی ندارد.
💠 نباید شأن فقه را به جاده صاف کن نظریات غربی تنزل داد. به این نحو که ما چون در بنبستهای امروز ایران که حاصل ورود به #مدرنیته هست گیر کردهایم، برای خروج از این بن بستها سراغ چاره باشیم و هرکجا چارهجویی ما با #فقه تعارض داشت، بگردیم تا از فقه راه دررویی برای حل این تعارض بیابیم.
💠 مساله #سند_عادی که مکرر هم بیان میشود، بیش از این که یک مساله حقیقی در #نظام_حقوقی ما باشد، یک پروپاگاندای رسانهای است. یک تحقیق علمی هم نداریم که بر اساس آمار نشان دهد که اعتبار بخشی به اسناد عادی ریشه اصلی مشکلاتی است که بیان میشود.
💠 اگر بررسی کنیم در می یابیم که ظاهرا بسیاری از مشکلات به اعتبار #سند_رسمی بر می گردد که اساسا در دوره رضاخان و با هدف غصب زمین های مردم و اضافه نمودن آنها به املاک شاه و خانواده اش صورت گرفت.
💠 چه کسی گفته فقه ما سند عادی را معتبر کرده است؟ فقه #بینه را معتبر می داند. آنگاه اگر شما بینه را از اعتبار ساقط کردی و دولت را بزرگ کردی، عملا میان فاسق و مومن تفاوتی قائل نشدی و این یعنی یک چالش فرهنگی و معرفتی.
💠 #چالش_معرفتی چنین نگاهی، مربوط به رویکردی است که در اندیشه غربی نسبت به #دولت وجود دارد. پدیدهای به نام دولت اساسا برای پر کردن خلأ #خدا (God) در جامعه به وجود آمده است. (ر.ک: لویاتان؛ توماس هابز)
💠 فقه ما برای این مسائل راه حل دارد و راه خروج از این بحران ها #عمل کردن به تمام ابعاد فقه است.
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_علم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 #گفتمان_عدالت
🔻 ما باید مواظب باشیم مچ خائنین را بگیریم؛ آن ها را رسوا کنیم و نگذاریم نظام اسلامی را بدنام کنند. انتقاد از افراد تضعیف نظام نیست، تقویت نظام است.
حضرت علامه #مصباح یزدی دامظله
🤲 از همه برادران و خواهران، درخواست دعا و #توسل برای شفای کامل و عاجل ایشان را داریم.
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_علم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
🔸 ویدیو از @Mostazafin_TV
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #کلیپ
🔰 #درمیدان_عدالت
📌 آنچه در نشست سوم (بررسی مساله اسناد عادی از منظر فقه) گذشت.
🎙در گفت و گو با حجت الاسلام شاهنوش
💠 خلاصه مکتوب این جلسه به زودی در کانال جنبش علم، قرار خواهد گرفت.
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_علم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
بررسی اسناد عادی - حجت الاسلام شاهنوش.mp3
4.49M
🎙 #صوت
🔰 #درمیدان_عدالت
📌 نشست سوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر #فقه
🔸 با حضور:
👤 حجت الاسلام شاهنوش
مدیر سابق پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضائیه
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_علم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم
✍ #یادداشت_اعضا
🔴 مقصر اصلی کیست؟!
به بهانه شهادت شهید دکتر فخریزاده و تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم توسط مجلس
🔹 در اسلام همانقدر که #ظالم مقصر است، #مظلوم هم مقصر است. مظلوم چنانچه #مقتدر باشد(١)، مکلف است تا حق خود را از ظالم بستاند. حال اگر هویت دینی، انقلابی، ملی و علمی یک جامعه مورد تعدی و تجاوز دشمن قسم خوردهی #ایران_مقتدر قرار گیرد، تکلیف چیست؟ تکلیف را خدای متعال روشن نموده، «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ.»(٢) انتقامی سخت و متناسب.
🔹 #انتقام_سخت، تکلیفی الهی و مبتنی بر #عقلانیت_انقلابی است. عقلانیتی که با ترس از غیرخدا مرزی آشکار دارد. بر مبنای همین عقلانیتِ برآمده از متن دین، اگر به تکلیف الهی یعنی #انتقام_سخت عمل نکنیم، آثار شوم آن دامنگیر حرکت عمومی جامعه میشود و چه بسا روزی برسد که آرمان «به اهتزاز درآوردن پرچم لااله الا الله بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری»(٣) به مردمانی دیگر سپرده شود. (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ)(۴)
🔹 باید پذیرفت که #طرح_اقدام_راهبردی مجلس تناسبی با ضربهای که بر پیکره جامعه ما به واسطه شهادت شهید #فخریزاده وارد آمد، نداشت. بدیهی است که مسائل نظامی شفافیت بردار نیست. اما اگر به مانند انتقام سختی که برای شهادت #حاج_قاسم گرفته نشد، این بار هم دست ولی الهی جامعه برای عمل به امر پروردگار بسته شود، اولین مقصرش مسئولینی هستند که چنین زمینه و شرایطی را پدید آوردهاند. در لایهای عمیقتر عموم مردم، و در بنیادیترین لایه نخبگان و علی الخصوص طلاب حوزه علمیه مقصران این #عصیان_اجتماعی هستند.
🔹 در #مکتب_امام بزرگوارمان ره آموختهایم که اگر عموم #مردم، نه از روی احساسات زودگذر، بلکه بر مبنای درک و فهمی ریشهدار، خواستار امری باشند و به دنبال آن درک عمیق، آمادگی تحمل هزینههای آن امر را داشته و از میدان خارج نشوند، قطعاً مطلوبِ مردم محقق خواهد شد. هیچ قدرتی از قدرتهای مادی توان ایستادن دربرابر #ارادهی_عمومی ملت را ندارد. این چنین ارادهای دیگر منتظر مسئولان ترسو یا دارای دستگاه محاسباتی مادی نمیماند، مسالهاش عمل به #تکلیف_الهی است و اگر لازم باشد مسئولین جاهل یا خائن را کنار میزند تا ندای خدای تعالی را لبیک گوید.
🔹 اما در ماجرای شهادت شهید فخریزاده #انتقام_سخت، مطالبهی عمومی مردم نشد و حتی اگر مثل شهادت حاج قاسم، مطالبهی عمومی صورت میگرفت، آیا روشن بود که تبعات و هزینههای انتقام سخت توسط مردم پذیرفته میشود؟
🔹 حقیقت آن است که پاسخ مثبت باشد یا منفی، تفاوتی نمیکند؛ مادام که بنیادیترین مقصر خود ما #طلاب هستیم. بیگمان حرکتهای اجتماعی را به صورت عمومی و فراگیر رقم زدن، فهم و ادراک عمیق را ضمیمهی احساسات مردم کردن، #حلقههای_میانی در #نظام_امام_و_امت را ایجاد کردن، کار حوزه و روحانیت است.
🔹 و این باری است که سالها روی زمین مانده ...
****************
(١) ر.ک: بیانات رهبری؛ ۵ تیر ٩٨
(٢) سوره مبارکه بقره؛ ١٩۴
(٣) ر.ک: امام خمینی؛ ٢٩ تیر ۶٧ (پیام قطعنامه)
(۴) سوره مبارکه مائده؛ ۵۴
📌 محمدسجاد بیگی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_عَلَم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم
💠 خلاصه جلسه مکتب امام ره
👤 استاد طلایی
🗓 تاریخ: ۴ آذر ٩٩
🔸در جلسات قبل معنا و تفسیر #قیام_لله و قیام للنفس و هم چنین مایز این دو از یکدیگر از نظر امام خمینی (ره) بیان شد.
از کلمات امام فهمیده می شد که قیام لله اولا باید از لحاظ #هدف و ثانیا از نظر #صورت، لله باشد و اگر این دو منتفی شد، قیام للنفس می شود.
✅ در جلسه گذشته بحث بر سر این بود که لوازم قیام لله و للنفس چیست.
انسان ذاتا موجودی #کمال_طلب است. کمال طلبی انسان هم بی حد و حصر است و انتها ندارد. یعنی اگر به یک کمال و منفعتی برسد، سیر نمی شود و دوباره در پی منفعت و کمال دیگر می رود. این مطلب تا زمانی که انسان به کمال اصلی و حقیقی که بی نهایت است و حد و حصر ندارد (که خداوند متعال است)، تمامی ندارد.
انسان های که برای منافع مادی و دنیوی قیام می کنند و بر فرض مثال #حکومت تشکیل می دهند، پس از چند وقت در پی منفعت جدیدی رفته و این منافع تعارض می کنند و به انسان ها به مشکل می ورند.
👈 در نهایت هم این قیام به شکست منجر می شود. اما اگر #قیام_لله باشد، چون انسان ها به دنبال اراده الهی و اقامه آن می روند، به تعارض نمی رسند و شکستی هم ندارند.
❌ یک شبهه ای در مقام وجود دارد که طبق آیه "مَنْ كٰانَ يُرِيدُ الْحَيٰاةَ الدُّنْيٰا وَ زِينَتَهٰا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمٰالَهُمْ فِيهٰا وَ هُمْ فِيهٰا لٰا يُبْخَسُونَ" (هود ١۵) اگر گروهی برای منافع دنیوی و مقاصد حیوانی قیام کنند، خداوند انها را به هدفشان می رساند و به شکست نمی رسند.
👈در پاسخ می گوییم طبق ایه، خداوند #اعمال انها را به انها می دهد و نه اهداف انها را.
اعمال شان هم دارای تناقض است زیرا به دنبال منافع مادی بودند. پس لاجرم به شکست می رسند.
🔸طبق این بیانات، حکومت خواهی لازمه #قیام_لله است. زیرا در صورت برپایی اراده الهی در همه شئون زندگی، یک سری از افراد در مقابل قیام کنندگان می ایستند و تقابل ایجاد می کنند. پس ایجاد حکومت برای این امر مهم لازم است. حضرت امام ایجاد #حکومت_اسلامی را بدیهی می شمارند و صرف تصور آن را موجب تصدیق می دانند.
🔸لازمه بعدی، حرکت به سمت #تمدن است. تمدن یعنی برپایی اراده الهی در تمامی شئون زندگی در منطقه ای وسیع.
تفاوت تمدن و امپراطوری اینست که امپراطوری برای مقاصد سیاسی و فتح و فتوحات انجام می گیرد اما در تمدم، فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم و ... نیز تغییر می کند. پس لازمه قیام لله تمدن خواهی است.
🔸 مساله ای هم در جواب یک پرسش گفته شد که لازمه #قیام_لله، اینست که هم رهبران قیام و هم مردم، غایت شان و نیت شان لله و صورت قیام هم برای خداوند باشد.
❌اگر رهبران برای خداوند متعال قیام کنند اما ملت اهداف دیگری داشته باشند، آن قیام، لله نیست.
📌 علیرضا فهیمی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_علم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam