eitaa logo
اطلاع رسانی حوزه کارگری
1.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
6.8هزار ویدیو
134 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقدامات وزیر مردمی برای حقوق و دستمزد ها😱 ٪۳۳افرادیکه بیمه بیکاری دریافت می‌کردند مشغول به کار شدند🔧🔨⚙ @jonbeshsaybery
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦مشاهده پیکر بدون سر امام حسین(ع)😱 عجب برنامه ای بود دیشب😭 دیدن این برنامه،سراسر اشک ریختم ■حال دل من عوض شد ■برای بقیه هم بفرستید، حال بقیه هم تغییر کنه توبه واقعی کنیم ان‌شاالله به برکت امام حسین و آقا امیرالومنین @jonbeshsaybery
‌ 🔴حذف شرط گواهی سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار وزیر امور اقتصادی و دارایی: 🔹شرط گواهی سوء پیشینه از بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار حذف شد و بسیاری از افرادی که مرتکب جرمی شده و پس از طی دوره زندان به آغوش جامعه بازمی گردند، می‎توانند از این فرصت برای کسب مجوز و اشتغال استفاده کنند. ‌ 📌به ما بپیوندید: @jonbeshsaybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پناهیان: تا علیه باندهای مافیایی حرف می‌زنم، می‌گویند فلانی برج و کارخانه دارد ‌ 📌به ما بپیوندید: @jonbeshsaybery
29.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 توسعه، پیشرفت، رشد و تعالی 💬 استاد حسن عباسی 🌐 اخبار استراتژیک @jonbeshsaybery
مبارزه با رانت و فساد هزینه دارد... @jonbeshsaybery
از تویوپت تا لکسوس! سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. و می‌دانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود. پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینه‌های سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ خودروی تویوپت را تولید کرد. این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند. اما این گفتمان نتوانست غالب شود و گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد.  اگر امروز می بینیم که شرکت تویوتا برند نخست خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است. تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است. خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زده‌ایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تاسیس کردند. یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند". امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور می‌شود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است. خودروسازان ما خودرو نساخته‌اند. خودروی فرانسوی را برای فرانسوی‌ها سر هم کرده و به ایرانی‌ها فروخته‌اند. یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ می‌گفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعه‌ساز داخلی حک شده و گمرک می‌گوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد می‌شود؟! مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعه‌سازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو.# این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوری‌های تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را می‌طلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیس‌جمهور ممکن است. ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت. پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت می‌خواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرال‌های ایرانی که مخالف تولید داخلی‌اند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را می‌فهمند. ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقب‌مانده نگه‌مان داشتند. الحمدلله که با تحریم‌ها فرانسوی‌ها از ایران رفتند. کاش صبر و اراده‌ای که در مسئولان و مردم ژاپن بود... برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. آیا روزی می‌رسد که امثال مهندس آرین به مدیریت خودروسازی ما منصوب شوند و ظرفیت‌های مالی، دانش بنیان و دانشگاهی کشور موظف شوند در خدمت این صنعت راهبردی قرار گیرند تا خودروی پیشرفته ایرانی تولید شود؟ مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیت‌ها و اراده‌ها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشم‌انداز دقیقی ترسیم شده و زمان‌بندی مشخصی پیش چشم‌شان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. دکتر سید یاسر جبرائیلی @jonbeshsaybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فیلمی قدیمی از سخنان عجیب فائزه هاشمی: اگر آقای امیرانتظام (از یاران مهدی بازرگان ) را نماد مظلومیت بدانیم اصلا امام حسین را نمیتوانیم در چارچوب مظلومیت مطرح کنیم! ✍️ اگه چنین شخصی مجازات نشه از این به بعد هر کس هر چی دلش خواست میگه بعدشم یه عذرخواهی ساده😐 ‌ 📌به ما بپیوندید: @jonbeshsaybery
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روضه جانسوز علی علیه السلام توسط در نماز جمعه تهران دهه هفتاد شمسي ‌ @hagigatshia14 @jonbeshsaybery
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺راز پیشرفت دفاعی و درجا زدن صنعت خودرو در مدل حکمرانی علوی 🔹 حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه: در حوزه امنیتی و دفاعی، چون طبق حکمرانی علوی عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم (دو حوزه‌ای که زیر نظر رهبری هستند) اما در حوزه خودرو و دارو، تنظیم‌گری حکمرانی مناسبی نداریم و سیاست‌گذاری با مصرف هماهنگ نیست و همین می‌شود که مردم ضرر می‌کنند. ✍دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
🔴 شهادت می‌دهم: بواسطه تحقیق ومطالعاتی که این روزها، روی برخی از ‎ ها دارم وپیگیر چندپرونده تخلف وفساد هستم، متوجه شدم که دردولت قبل، اعضا وجوانان حزب کارگزاران وجریان اصلاحات و فعالان مجازی این جریان، به صورت گله‌ای در هیئت مدیره‌ها و مناصب مهم پتروشیمی‌ها منصوب شده‌اند! 🔹دلیل اصلی حملات پایگاه رسمی حزب کارگزاران سازندگی به آقای ‎ و دولت جدید همین است که با سروصدا و پروپاگاندای رسانه‌ای می‌خواهند جلوی تغییر هیئت مدیره‌های سیاسی و کارنابلد و افرادی که با لابی و رانت به مناصب مهم رسیده‌اند را بگیرند! روزنامه اعتماد هم اینگونه تیتر زده! 🔸برخلاف اکثر وزرا که به نمایندگان حسابی حال داده‌اند اما ‎ هم مقابل نمایندگان ایستادگی داشته هم مقابل برخی جریانات سیاسی! داود مدرسیان @jonbeshsaybery
. ایشون آقای هستند مخترع و مدیرعامل شرکت «جپتک ژاپن» و برند خوروسازی «ترایک فکتوری ژاپن» که برای افزایش کیفیت صنعت خودروسازی به ایران بازگشتند. اینم از جذب نخبگان رئیسی تابناک @jonbeshsaybery