🔎مثلث جنگ شناختی در ماجرای مهسا امینی و فرایند کلان مدیریت بحران
🔹بعد از حادثه فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، دومینویی از حوادث در حال رقم خوردن بود که شناسایی اضلاع ماجرا را ضروری می نماید. چرا این ماجرا #ضریب_اضافی خورده و پرونده حقوقی تبدیل به مساله امنیتی شده است؟
🔸اینکه گشت ارشاد و نحوه مدیریت و راهبری حجاب و عفاف در کشور چه مکانیسمی باید داشته باشد به حاشیه رفته و یک مساله فرهنگی بدلیل گفتمان داخلی ضعیف و #پروپاگاندای_خارجی قوی، از فرم فرهنگی اش خارج شده و تسویه حساب های سیاسی و امنیتی به میدان آمده است.
🔹فرایند اغتشاشات اخیر از حادثه ای احساسات برانگیر استارت میخورد. با دروغ و شایعه همراه می شود و در فضای مجازی ضریب میخورد. هشتگ سازی و کمپین آفرینی ها به اعتبار و تعمیق منفی ماجرا می انجامد و فراخوان هایی با #اسپانسرهای_خارجی به اغتشاش و خیابان نوردی و آشوب ختم میشود.
🔸اما چرایی ماجرا و فرایند این قصه را چگونه میتوان صورت بندی کرد؟ حادثه ای که به جنگی ترکیبی بدل شده و از آمریکا و انگلیس و اقلیم کردستان و شبکه های خبری ماهوارهای، تغذیه حیاتی میکند.
1️⃣ الیت ها و فضای ذهنی ماجرا: اعتراضاتی که صورت اغتشاش به خود گرفته اند، در ابتدای امر، ضلع ذهنی دارند. الیت ها و روشنفکران سهم بسزایی در شکل گیری ذهنیت های مخالف و شبهه پذیر دارند.
🔹وقتی اندیشمندان و تئوریسین های یک تفکر را به مناظره و مجادله معقول نکشانیم(ولو اینکه قبولشان نداریم و استدلال آنچنانی نداشته باشند و اهل شانتاژ باشند)، بایستی پیامدش را در کف خیابان ها و در لابلای ذهنیت های عمومی درو کنیم که گاهی کار از کار گذشته و بدلیل رسوب یافتگی و #تهنشین_شدن_شبهات، پذیرش پاسخ به حداقل رسیده و به خشونت نزدیک میشود.
2️⃣سلبریتی ها و فضای مجازی ماجرا: ضلع دوم ماجرا حکم فراگیری یک ذهنیت و تبدیل شدن آن به فرهنگ و افکار عمومی را دارد. وقتی کتاب ها و الیت ها و کرسیهای دانشی و منابر بینشی مسموم شد، استارت وایرال شدن مسمومیت در فضای مجازی رقم میخورد و سلبریتی ها و بلاگرها، به مهره موثر و بازیگر اصلی این فضا تبدیل میشوند.
🔹از این به بعد فلان فوتبالیست یا هنرمند و بازیگر تعیین میکنند که چه چیزی یا چه کسی خوب یا بد هستند. از طرفی با توجه به #حاکمیت_سایبری_بیگانه، bbc و VOA و maonto و...تعیین می کنند که دستور روز چیست و اولویت نخست کشور کدام است؟
3️⃣لمپن ها و فضای میدانی ماجرا: وقتی فضای ذهنی و مجازی با #شبهه و #شایعه تسخیر شد، ضلع سوم ماجرا که در انتظار جرقه ای است، با یافتن بهانه ای وارد فاز عملیاتی و میدانی میشود.
🔹لمپن ها، قلچماق و اوباش، بازیگران موثر این فاز از فتنه هستند و ذهنیت هایی که به موقع رسوب زدایی نشده و بخشی از افکار عمومی که از #اطلاعات_گمراهکننده و فابینگ رنج میبرند نیز با اقدامات لیدرهای اراذل همراهی میکنند.
🔸مهندس و #صحنه_گردان_بیگانه ماجرا نیز با اتصال محیطی این سه لایه و سیاست گذاری حرفه ای در بستر رسانه ای و با رویکرد جنگشناختی، اهداف سه گانه اختلال ذهنی، گسل اجتماعی و فلج سیستمی را به بهانه #حجاب و آزادی و حقوق زنان دنبال میکند.
🔹#مدیریت_بحران نیز با واکنش بموقع و درست و همزمان در نسبت با هر سه لایه محقق میشود. 1️⃣گفتگو و مجادله منطقی با لایه اول در رسانه رسمی که آتش ماجرا را زمین های فکری بازگرداند 2️⃣اقناع و تبیین و سواد انتقادی رسانه در لایه دوم(بررسی دقیق و سریع متن اتفاق،علل حادثه و نتایج واقعه) که سیاهی لشگر خیابانی را دچار تردید و ریزش کند 3️⃣ برخورد قانونی و هوشمندانه با پیوست رسانه ای در لایه سوم که منجر به هزینه مضاف نشود.
🔻قائل به نظریه آشوب و اثر پروانه ای در جامعه شناسی نیستیم ولی وقایع را تک خطی و بسیط هم نمیدانیم. ضروری است که #پیچیدگی_های_ماجرا را بطور کامل در نظر داشته و نسبت به هر لایه با اشراف محیطی و موثر وارد کارزار شویم تا از جزییات مغفول، آسیب نبینیم و سیستم را به هزینه بیشتر وادار نکرده و به مخاطره نیندازیم که این هیاهو گذراست.
✍️علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
#رسانه_اغتشاشات
این هشتگ را دنبال کنید👆
🆔@journalist_resane
📍 جنگ رسانه ای جایی بیشتر اثرگذارست که مردمانش سواد رسانه ای کمتری داشته باشند!
⚠️ نخست وزیر کشور غاصب برکنار شده و مجلسش منحل شد
⚠️جانسون هم استعفا داد و دولتش سقوط کرد
⚠️ آبه ترور شد
⚠️فرانسه شاهد اعتراضات خیابانیست
⚠️تورم در ترکیه بیداد میکند
⚠️کاخ ریاست جمهوری سریلانکا توسط مردم تسخیر شد
⚠️یورو سقوط کرد
⚠️ایتالیا هم به سرنوشت انگلیس و فرانسه دچار خواهد شد
⚠️آلمان درگیر مشکلات انرژی است و هر لحظه احتمال دارد دولتش سقوط کند
⚠️بحران غذا و سوخت گریبان آمریکا را گرفته است.
📛 ولی هیچ هشتگی در مورد این اتفاقات ترند نشد؛ تمام رسانه ها در مقابل این اتفاقات دنیا سکوت کرده اند و درگیر یک جنگ رسانه ای با ایران هستند❗️
و تمام هزینه های را که میتوانند صرف بهتر شدن اوضاع کشور خود کنند را جهت تخریب نظام و انقلاب اسلامی هزینه میکنند و هنوز عده ای سبک مغز، اروپا و آمریکا را کشور دوست و مردمش را در رفاه میبینند و ایران را کشوری بحران زده خطاب میکنند.
توجه داشته باشید؛
♻️ از روزی که باراک اوباما التماس کرد تا پهپاد غنیمتی RQ-170 را پس بدهیم تا امروز که واسطه میفرستند تا در قبال برخی امتیازات به روسیه پهپاد ارسال نکنیم، فقط یک دهه گذشته است.
♻️ یک ابرقدرتِ مدعی پیغام میفرستد تا «ایران» به یک ابرقدرتِ مدعیِ دیگر کمک نظامی نکند!
❗️فکرش را هم میکردید؟
⚠️ از روزگاری که شاه برای رضایت گرفتن از آمریکا برای خرید سلاح، چندینبار به آمریکا سفر کرد رسیدیم به ارسال سلاح به ابرقدرت بلوک شرق.
🔰 پس از چهل سال مقابله با جمهوری اسلامی ایران و برنامه ریزی برای سرنگونی آن و اعمال سخت ترین تحریم های تاریخ بشر علیه ایران، پس از چهل سال هجوم رسانه ای و ایجاد آشوب و التهاب در ایران؛ سرانجام رئیس سابق سازمان سیا اعتراف کرد:
«هرکس هنوز فکر می کند قرار است رژیم در ایران سرنگون شود، فکر می کنم با واقعیت سر و کار ندارد».
#رسانه_اغتشاشات
این هشتگ را دنبال کنید👆
🆔@journalist_resane
🔎ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی
🔸آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان میدهد که #مثلث ۱.سرویسهای جاسوسی بیگانه ۲.پوشش رسانهای معاند بینظیر ۳.عوامل منافق داخلی، #افق_اغتشاشات را به سمت تجزیه ایران تدوین کردهاند.
▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم.
1️⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری باشد، نیاز به #شوک_و_بُهت قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را میدهند.
2️⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاههای خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی میکنند و گام ذهنیت سازی را پیش میبرند.
3️⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامیها محقق میشود. #تکنیک_ترندینگ و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است.
4️⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای #کمپین_سازی می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر میکند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند.
5️⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به #سمبلیک_شدن اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان میکشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلمها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال میشود.
6️⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه #فرایند_اقناع تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و #هویت_بخش وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر میکند.
7️⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. #فاز_تعمیم و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم میخورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین میکند.
8️⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر میشود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است.
شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری میکنند و مکمل فضای میدانی میشوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاهپوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچبند سیاه میبندد.
دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته میشوند.
9️⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا میکند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم میکند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم میگوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!!
🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم میشود.
🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، #تجزیه_ایران با چاشنی #گسل سازی_ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است.
#رسانه_اغتشاشات
این هشتگ را دنبال کنید👆
🆔@journalist_resan
🔰نقش شانتاژ در اغتشاش سلبریتی ها
🔻به بهانهی فوت مهسا امینی حجم زیادی از اخبار در مورد سلبریتی ها یا همان اشخاص معروف رسانه ای در حال بازنشر گردید و شخصیت های معروفی که در شبکههای اجتماعی هم دارای صفحاتی در مخاطب و پر بازدید هستند را وادار به موضع گیری و زدن هشتک به نام مهسا امینی و طرفداری از آنها در اغتشاشات می کنند.در اصطلاح به این شیوه اخاذی کردن همراه باتهدید «شانتاژ» یا «اخاذی سیاسی» هم میگویند.
1⃣ شانتاژگران شخصیت های هنری،ورزشی و سیاسی را تهدید به بایکوت،افشاگری،تخریب شخصیت و حتی سلب زندگی خود و فرزندانش می کنند
2⃣ شانتاژگران با به تسلیم وادار کردن طرف مقابل،آتش حجیم خود را علیه سایر افراد بیشتر می کنند تا زنجیره حمایت قطع نگردد.
3⃣ شانتاژگران حتی با ترکیب وعدههای سرخرمن،آینده بهتر به همراه تهدیدات رسانه ای سلبریتی های سیاسی،هنری و ورزشی را در مسیر خود قرار می دهند.
⁉️چه کسی پشت شانتاژ های این روزها قرار دارد؟
🔻در نگاه اول ممکن است که این برداشت به دست بیاید که شانتاژ روزهای اخیر توسط یک گروه کوچک رسانه ای ایجاد شده است اما حقیقت آن است که:
1⃣ قدرت شانتاژگران از توان نیروهای معارض داخلی بیشتر است،اما با هم متحد و هم افزا می شوند و معارضین داخلی در اختیار آنان قرار می گیرند.
2⃣ شانتاژگران کشور ما متصل به سرویس های جاسوسی موساد و سیا هستند و به راحتی میتوانند باکار برروی نقاط ضعف سلبریتی ها را مدیریت کنند و آنها را به مقابله با نظام بکشانند.
3⃣ شانتاژگران در مرکزیت امپراتوری رسانه ای نقش و نفوذ دارند زیرا به راحتی مواضع آنها در اینستاگرام ،توییتر ،شبکه های ماهواره ای و... با ضریب بالا برای بازخورد گیری از احساسات توزیع می شود.
4⃣ شانتاژگران تعداد اندک حامیان خود را با فضا سازی رسانه ای انبوه نشان می دهند و سلبریتی های سایر کشورها را با پرداخت حق العمل تبلیغات و حمایت رباتیک از صفحات مجازی شأن پای کار می آورند.
5⃣ شانتاژگران حتی مسوولین سیاسی کشورها،نهادهای حقوقی بین الملل را نیز تحت تاثیر خواسته های خود قرار می دهند تا با صدور بیانیه،تحریم و اهدای جوایز ،بازیگران این عرصه را پای کار نگه دارند.
⁉️در این شرایط مسوولین کشور،نهادهای قضایی و نظارتی چه وظیفه ای را بر عهده دارند؟
1⃣ ایمن نگاه داشتن سلبریتی ها از شانتاژ های بیگانگان و بیان مخاطرات همراهی و همکاری با این سرویس ها
2⃣ برخورد و مقابله با شانتاژگران داخلی که به عنوان مزدور سرویسهای بیگانه در حال دلالی و کاسبی کثیف به قیمت کشتن مردم و تا امنی وطن در زمین ضد انقلاب فعالیت می کنند.
3⃣ جدا کردن خط مخالف از معاند؛ممکن است که یک عنصر سلبریتی تحت تاثیر شانتاژ های بیگانگان قرار گرفته باشد و یا به صورت کوتاه مدت برای فرار از موقعیت اقدامی ناصحیح را انجام داده باشد در این شرایط باید او مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند مسیر درست را پیدا کرده و خط خود را جدا نماید.
#رسانه_اغتشاشات
🆔@journalist_resane
⭕️تکنیک های شناختی اعتراضات ۱۴۰۱
✍ژورسان | محمدلو
📲رسانه و فضای مجازی از چه تکنیک هایی جهت راهبری اعتراضات استفاده میکند؟ صدها میلیون محتوای مجازی با چه ارایشی اذهان عمومی را مهندسی می کنند و چگونه جریان سازی انها به فضای میدانی میرسد❓
💯جهت مطالعه یادداشتها برروی عناوین کلیک نمائید👇
۱.نقش شانتاژ در اغتشاش سلبریتی ها
۲.ازکشته سازی تاجریان سازی
۳.جنگ رسانه ای و سوادرسانه ای
۴.مثلث جنگ شناختی در ماجرای مهسا امینی
۵.نبرد آنلاین پنتاگون علیه ایران
۶.نقاشی استاد یاغی
۷.آواتارسازی اغتشاشات با تعمیم آشوب
۸.جادوگر دروغ
۹. پسااغتشاشات و ضرورت ترمیم
۱۰.پروژه لولیتا سازی
۱۱.تکنیک طوطی فحاش
۱۲.نبردهشتگ ها
۱۳.نبردترومن
۱۴.لختشو، بمان و پس بگیر
۱۵.آستروتورفینگ
۱۶.پاره گویی حقیقت
۱۷.عملیات مسکیتو
۱۸.تکنیک کانال انحراف
۱۹.جیوه های سمی
۲۰.ساندویچ مهران مدیری
۲۱.دروغ گوبلزی
۲۲.لباس جدیدپادشاه
۲۳.گداخت انسان عاطفی
۲۴.تکنیک موج بلند
۲۵.تکنیک اتش ملایم
۲۶.لولیتاسازی
۲۷.کارخانه ترول
#رسانه_اغتشاشات
🆔@journalist_resane
🖌پروژه نورالینک
📌اتصال فضای مجازی و اینترنت به مغز انسان
🔸یک شرکت آمریکایی در زمینه فناوری نورون یا فناوری عصبی ساخته شده توسط ایلان ماسک است که تراشههای ارتباط مغز و کامپیوتر قابل کاشت در مغز یا به انگلیسی brain–machine interfacesواسط مغز و رایانه (BMIs) تولید میکند.هدف این شرکت دستیابی به «همزیستی با هوش مصنوعی» است.
🔸به گفته بلومبرگ، از زمان تأسیس این شرکت، چندین دانشمند قوی و شناخته شده علوم اعصاب از دانشگاههای مختلف استخدام کردهاست تا ژوئیه سال ۲۰۱۹، ۱۵۸ میلیون دلار بودجه دریافت کرده بود (که ۱۰۰ میلیون دلار آن از ایلان ماسک بود) و ۹۰ نفر کارمند استخدام داشت. در آن زمان، نورالینک اعلام کرد که مشغول کار روی دستگاه «چرخ خیاطی مانند» است که قادر است نخهای بسیار نازک 4 تا ۶ میکرومتر از عرض را در مغز کاشت کند، و سیستمی را نشان داد که اطلاعات را از یک موش آزمایشگاه از طریق ۱۵۰۰ الکترود میخواند، پیشبینی میشود آزمایشها با انسان در سال ۲۰۲۰ آغاز شود.
ماسک اخیرا در مصاحبهای با نیویورک تایمز اعلام کرد که این قطعه رابط میان مغز و کامپیوتر میتواند منشا تحولی عظیم در ارتباطات انسانی باشد. وی در این گفتوگو عنوان کرد: ما انسانها شبیه به یک مودم 300 باودی هستیم که اطلاعات را با سرعت کم به گوشیهای خود منتقل میکنیم که البته اگر از تایپ 10 انگشتی استفاده کنیم، این سرعت انتقال کمیبیشتر میشود.
وی افزود به دلیل آنکه ما انسانها به طور قابلتوجهی خود را به گوشیها، کامپیوترها و اکانتهای شبکههای اجتماعی گره زدهایم، قرار دادن یک تراشه نیورالیک در مغزمان تغییر بزرگی برای بشریت نخواهد بود.!!1(🤨)
این پروژه در مرحله آزمایشگاهی توانسته است که با کاشتن یک ریزتراشه در مغز میمون، آن میمون یک بازی رایانه ای انجام دهد و الان در فاز مراحل ازمایش انسانی است.
🔸مقام معظم رهبری:
در مسئلهی علم و فنّاوری از طرفهای مقابل، مبالغ زیادی عقبیم؛ اگر بخواهیم به او برسیم، اگر با سرعتی که او پیش میرود پیش برویم، این فاصله همیشه میمانَد؛ ما باید با یک سرعت و شتابی پیش برویم که چند برابر سرعت او باشد تا بتوانیم به او برسیم.۱۳۹۵/۰۶/۰۳
📌پ.ن
🔸امروزه یکی از شاخص های پیشرفت کشورهای دنیا مساله علوم شناختی می باشد. پروژه نورالینک یکی از پروژه های این رشته می باشد که فرد با اراده کردن، میتواند هر نوع اطلاعاتی نیاز داشته باشد بدست بیاورد.
🔸در کشور عزیزمان جریان علوم شناختی بدست اصلاح طلبان می باشد که باید جریان حزب اللهی با ورود در این عرصه، مرزهای این دانش را کشف نمایند
#علوم_شناختی
🆔@journalist_resane
🎛تکنیک های شناختی رسانه
💻امروزه دشمن با استفاده از علوم شناختی، رسانه را به یک ابزار پرقدرت خود تبدیل کرده است.تکنیک های عملیات روانی جای خود را به تکنیک های شناختی داده است و هنوز در این زمینه نتوانسته ایم به تبیین این تکنیک های خطرناک که در جهت براندازی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، نزدیک شویم.
💯جهت مطالعه یادداشت های با موضوع تکنیک شناختی بر روی عناوین زیر کلیک نمایید.👇
۱. لولیتا سازی
۲. عملیات مُسکیتو
۳. تکنیک موج بلند ساحل عریض
۴. تکنیک دروغ گویی
۵. تکنیک کانال انحراف
۶. جیوه های سمی
۷. پاره گویی حقیقت
۸. عملیات مسکیتو
۹. تكنیك استوای سرد، قطب گرم
۱۰. تکنیک طوطی فحاش
۱۱. تکنیک بحران سازی مصنوعی
۱۲. تکنیک آتش ملایم، باد تند، خاك خشك
#تکنیک_شناختی
📻 تاکنون چهل ویک یادداشت در این زمینه منتشر شده است
⭕️جهت مطالعه سایر اساتید دیگر در این زمینه می توانید نظرات آنها را به ادرس های زیر مراجعه نمایید
دکتر علیرضا داوودی | حجت الاسلام محمدلو
🆔@journalist_resane
❌کنشگری اشتباه فلسطینیان
⚠️ایجاد وحشت در جبهه دشمن، یکی از تکنیک های رسانه ای جهت تزلزل و عقب راندن دشمن است.
🪓گردان های فلسطینی با انتشار فیلم هایی از کشتار صهیونیست ها، درحال استفاده از این تکنیک می باشند و برای وادار کردن یهودیان جهت خروج از سرزمین های اشغالی، هشدارها و پیامدهایی را مبنی از عدم خروج را ساطع می کنند.
🔪جبهه فلسطین با نشر فیلم هایی با محتوای اجساد پیرزن ها، راه رفتن بر روی اجساد و اتاق های خونین بدنبال القا خطرات و کشتار یهودیان حاضر در سرزمین های اشغالی می باشند و تفاوتی بین این حمله با حملات دیگر را می خواهند به گوش اسرائیل برسانند.
📡 ایجاد ترس شدید تحت شرایط خاص بعد از اعلام فرمان انقلاب فلسطین، بی شک قدرت اقناعکنندگی پیام را افزایش میدهد اما تبادر ذهنی که از این نوع کلیپ ها دریافت می شود، رفتارهای داعش گونه ای است که یکی بودن بین آنها را تلقین خواهد کرد.
این نوع از فعالیت غلط رسانه ای، امتیازی را به اسرائیل خواهد داد تا به وسیله ی شانتاژ رسانه ای، حمایت جهانیان را به خود جلب کنند!
🖊ژورسان
#فلسطین
🆔@journalist_resane
.
🔹 *پاسخ استاد طاهرزاده به یک سؤال رایج این روزها
♻️ آیا مقایسه رفتار مجاهدان فلسطینی با رفتار داعش درست است؟
💌 سلام و عرض ادب خدمت استاد طاهرزاده، با توجه به انتشار کلیپهایی در فضای مجازی که در آن برخورد مجاهدان فلسطینی با اسرا یا به هلاکت رسیدگان صهیونیستی با فضای داعش مقایسه میشود؛ آیا این نحوه برخوردها مورد تایید اسلام است؟*
🔻 جواب استاد طاهر زاده:
مقابله در مقابل تجاوز، تجاوز محسوب نمیشود. به همان معنایی که خداوند فرمود: الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ، آیه ۱۹۴ سوره مبارکه بقره
🔻ماههای حرام را در مقابل ماههای حرام قرار دهید، که اگر حرمت آن را نگاه نداشته و با شما قتال کنند شما نیز قصاص کنید. هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید، به قدر ستمی که به شما رسانده است، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است.
🔻بنابراین ما در آینه حرکات برادران فلسطینیِ خود انعکاس جواب کینههای صهیونیستها را میبینیم. آنان بودند که تجاوز را آغاز کردند و مقابله با تجاوز برای از میان بردن تجاوز امری است خردمندانه. از میان بردن روح تجاوزکاری است که در فرهنگ غربی نهفته است، امری که به گفته جناب عالی ما در حرکات داعشیان نیز با آن روبرو شدیم.
🔻کسانی که با ادعای اسلامیّت بنا داشتند روح تجاوزگری غربیان را به اسلام نسبت دهند در حالی که اسلام دین محبت و دعوت به برادری است، مگر آنکه دشمنان انسانیّت تا پشت دروازههای مدینه لشکر خود را به میدان آورند آن هم برای نابودی دینی که بنا دارد برادری را نهادینه کند. اینجاست که همان دین میفرماید:
🔻فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ (سوره مبارکه محمّد آیه ۴ ) پس چون با کافرانی که به شما تجاوز کردند روبرو شدید گردن آنها را بزنید و پس از آن وقت مشغول به اسير گرفتن و بستن دست و پاى اسراء شويد. پس مراد از «شَدّ وثاق» اسير گرفتن و محكم بستن آنان است.
🔻علّامه طباطبایی میفرمایند: منظور برخورد با كفّار است در جنگ و كلمه ضرب الرقاب مفعول مطلق است كه در جاى فعل خود نشسته و عاملش در تقدير است، و تقدير جمله فَاضرِبوا ضَربَ الرِّقاب است، يعنى گردنهايشان را بزنيد زدنى كشنده.
🆔@journalist_resane
هدایت شده از ژورسان
💢 سيطره انديشههای صهيونيستی، بر رسانههای خبری جهان
🔺#امپرياليسم_رسانهای را بيترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکلهها و بنيانهای آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازههای کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد.
نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانهای نشان میدهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانههای فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قویترين رسانه به حساب میآيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت.
🔺در پروتکل صهيونيسم آمده است:
ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم.
💢 شش غول رسانه آمريکا که غولهای رسانهای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت میکنند، که اين غولهای رسانههای عبارتند از:
1️⃣ تايم وارنرAOL
2️⃣ وایاکام
3️⃣ نيوز کورپوريشن
4️⃣ والت ديزنی
5️⃣ برتلزمان
6️⃣ جنرال الکتريک.
🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، #سينما بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق #هاليود قابل تأمل است. سينما به عنوان
#هنر_هفتم نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلمسازی جهان يعنی هاليوود
را در اختيار دارد.
🔺 از همين رو میتوان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانهها در موارد ذيل خلاصه کرد:
▪️بسط ارزشهای مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است
▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم
▪️القای بیتمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان
▪️جهانی کردن اسطورهها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله #هولوکاست
▪️نقشههای صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی
همچنين درباره؛
➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد.
➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکههای راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب میآيند.
➖و ديگر شبکهها اخبار، گزارشهای خبری و
اقتصادی خود را از اين سه شبکه ميگيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند.
➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيستها فعاليت ميکنند.
➖دايرهالمعارفها که امروز به عنوان نبض تپنده کتابها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيستها نبودهاند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايدههای آنان شدهاند.
🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکلگيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانههای گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد.
🆔@journalist_resan
23.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ساسی مانکن یک استراتژیست رسانه ای است
🔹ایدا(AIDA) یک مدل ارتباطی است که توسط شرکتها به منظور افزایش مصرف محصولات رسانهای و مورد استفاده قرار میگیرد.
🔖آیدا مخفف کلمات توجه، علاقه، تمایل و اقدام یا تعامل است. موزیک ویدئویهای #ساسی_مانکن و نحوه گسترش و فراگیری آن بهانهای شد تا به بررسی مدل تبلیغاتی و رسانه ای موزیک ویدئوهای ساسی بپردازم. بدون شک مضامین، محتوا، ریتم و ... در فراگیری این موزیک ویدئوها موثر است لکن همه این عوامل به تنهایی نمی تواند سبب فراگیری ای موزیک ویدئو میان کودکان و نوجوانان شود.
از این جهت مدل تبلیغاتی ساسی در نوع خود جالب و محل مطالعه است.
✍️گرالیت
🆔@journalist_resane
🎵ساسی مانکن شهوت عرضه دارد یا ندارد؟!
🎶تله ساسی مانکن برای بچه حزب اللهی ها!
⚠️اگر این یادداشت شما را ترغیب می کند که موزیک ویدئو ساسی مانکن را ببینید، آنرا نخوانید. تا به امروز 26 آذرماه 1402 کلیپ ساسی مانکن فقط در یوتیوب 2 میلیون بازدید خورده است و هر بازدید یک کمک مالی به اوست پس اگر ترغیب می شوید که با خواندن ای متن کلیپ او را ببنید، راضی نیستیم متن را بخوانید
🎻ذات تولید محتوا «خلق کردن» است و خلق کردن یک جلوه از «برونداد کار هنری» است. انسان هنرمند دوست دارد که آثارش عرضه شود و «نمایانگری» اثرش را مهمترین کارخود میداند. تلاطم و دغدغه ذهنی یک تولید کننده محتوا رسانه ای این است که چگونه «بیافرینم» و چگونه «اشراق» دهم؟
💭با این مقدمه میخواهیم تاملی کنیم کخ اتاق فکر ساسی مانکن در سه ساحت متن موزیک، موزیک ویدئو و انتشار کلیپ چه سناریو های دقیقی را طراحی و مهندسی کرده است:
🎷 الف) متن موزیک
متن مستهجن موزیک در جهت سوق دادن «نسل زد» به «امر جنسی» است. «بگو آمین یا رب العالمین» جمله ای است که زیاد در کلیپ تکرار میشود. این جمله هر روز توسط دانش آموزان در صبحگاه های مدرسه(حداقل دهه هفتادی ها) بعد از خواندن هر فراز از دعا گفته می شود. «تداعی ذهنی» مخاطب از یک فراز مقدس به خواستی نامشروع، اولین نیت پشت پرده اوست. دور از انتظار نیست که تیزرهایی از صبحگاه های مدارس ایران با این مضمون در آینده منتشر شود.
🎸ب) موزیک ویدئو
در موزیک ویدئو ساسی مانکن، به طور متوسط هر 5 ثانیه، صحنه های پشت زمینه کلیپ عوض میشود که این ترفند به منظور«بازدیدهای چند باره» یک کلیپ استفاده می شود تا بخش هایی از کلیپ را به علت شتابِ فیلم از چشم جامانده است، دوباره دیده شود و کلیپ «بازدید بیشتری» بخورد!
استفاده از دکورهایی که در ذهن مردم «سابقه تصویری و خاطراتی» دارد و عموم این دکورها از صدا و سیما است به منظور«تخریب برنام ها یا شخصیت ها» و یا «ایجاد گسل های اجتماعی» استفاده شده است. اهداف تخریبی ساسی مانکن مجری ها و افرادی هستند که اصالتا دارای حجب و حیا هستند اما در کلیپ وی تصویرهایی نشان داده می شود که این افراد واقعا علیه السلام نیستند! «گسل سازی جامعه» از طریق تمسخر انسان های معتقد در بخش هایی همچون: تمسخر دعا کردن، هیات رفتن و نماد های لباس و ظاهری اشخاص حزب اللهی در کلیپ وی انجام شده است
🎙ج) نشر موزیک ویدئو
در انتشار کلیپ وی از «تکنیک ایدا» استفاده شده است، در گام اول با انتشار تیزرهایی جهت اطلاع رسانی از انتشار موزیک، با مضمون های مداحی حسین طاهری، خاله شادونه، عموقناد و بعدها سلام فرمانده منتشر شد که در لایه های جامعه مذهبی و نوجوانان این تیزرها انتشاریافت! اشتباهی که خیلی از افراد همسو ناخواسته در آن مشارکت داشتند!
🔺ساسی مانکن می داند چگونه کلیپش را در همه آحاد جامعه ایرانی انتشار کند. «عدم شتاب»، «مخاطب شناسی»، «نمادشناسی» و «زمان شناسی» او توانسته است که نگاه ها و چشم ها را به سمت خود جلب کند. قبل از دیر شدن بدیهی است که ساسی مانکن باید به عاقبت تتلو دچار شود وگرنه این تهاجم فرهنگی، ضربات سنگینی را بر پیکره جوانان و نوجوانان خواهد داشت
✍️ژورسان
🆔@journalist_resane