eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
1.2هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
9.2هزار ویدیو
237 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
عزاداری قبول سیدالشهدا التماس دعا مهدی صانعی
بنویسید که جز خون خبری نیست که نیست به تن این همه سردار سری نیست که نیست بنویسید که خورشید به گودال افتاد و پس از شام غریبان سحری نیست که نیست آتش از بال و پر سوخته جان میگیرد زیر خاکستر ما بال و پری نیست که نیست یک نفر سمت مدینه خبرش را ببرد پس از این ام بنین را پسری نیست که نیست یا به آن مادر سرگشته بگویید: نگرد چون ز گهواره ی اصغر اثری نیست که نیست تازیانه به تسلای یتیمی آمد تازه فهمید که دیگر پدری نیست که نیست... 🕯💔🕯🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 غوغای حماسی ملت امام حسینی ایران در محرم ۱۴۰۲ تاکور شود هرآنکه نتواند دید این فقط گوشه ای از جمعیت «بیرون» از یکی از حسینیه های «یکی» از هیات‌های است... # جانم امام_حسین
در عصر حاضر، فقط‌ او‌ می‌فهمــد‌ علمدار‌ نیامد‌یعنی‌چه... 🏴 عاشورای حسینی تسلیت باد شبکه خبری : شورای هماهنگی حزب‌الله کشور اطلاع رسانی :رزمندگان حزب‌الله لرستان @hezboallahark
هویت ترکیبی و سیال از خواص جامعه متدین تا نوجوانان/قسمت۱ ✍امیر ربانی با گسترش روابط فرهنگی بین کشورهای متعدد، ساختارهای فرهنگی‌ـ‌هویتی و ارزشی جامعۀ ایران نیز دستخوش تغییراتی شده و در این رهگذر، نوع خاصی از هویت که در جهان با نام هویت بریکولاژ و نیز سیال می‌شناسند در بین جوانان و نوجوانان در حال ظهور است. این هویت، که ماهیتی ترکیبی دارد، عناصری از هویت اسلامی، ایرانی و مدرن را در هم ‌آمیخته و گرایش‌های فکری و رفتاری منحصربه‌فرد و مبتنی برگزینش عناصر متعدد را رقم ‌زده است(گنجی و همکاران، ۱۴۰۱) برخی نوجوانان ایرانی به وضوح دارای چنین هویت چهل تکه ای هستند که گاهی ایشان را به سمت اربعین و مراسمات محرم می کشاند و گاهی به سمت پارتی های شبانه و روابط نامشروع و اکنون حرمت شکنی با کشف حجاب در مراسمات محرم. در این بین، نظرات متفاوتی در باب جذب حداکثری، نراندن مکشوفه ها، مماشات مومنین برای حفظ دین حداقلی نسبت به بی دینی این بانوان، نازپرورده بودن نسل جدید و نبود ظرفیت پذیرش اعتقادات و دین حداکثری به شکل سخت گیرانه و... مطرح می شود. اما رویکرد صحیح چیست؟ جدای از حرمت شکنی مجالس اهل بیت، از منظر رهبری در برخورد با افراد غیر معاند سه راهکار باید بکار برده شود. ۱. نشان دادن باطل، تشخیص حقیقت از دروغ: اویلن راهکار از فحوای سخنان رهبر انقلاب، تلاش به منظور انتقال معارف صحیح برای تشخیص حقیقت و حرف درست از دروغ است. (۱۴۰۱/۸/۱۱) با این بیان،استفاده برخی از سلبریتی ها و کارشناسان تلوزیونی مذهبی، از سخنان عامه پسند و غیردینی برای ارتباط گیری با نسل جوان و برای جذب ایشان، نه تنها موجب هدایت ایشان به مسیر صحیح نخواهد بود بلکه باعث تشدید هویت چندپاره ایشان می شود. در واقع به جای حذف بنیان های هویتی نامطلوب با نشان دادن راست از دروغ و افزایش سطح دینداری به سمت حداکثری شدن، باعث کمرنگ نمودن تدریجی بخش مطلوب هویتی ایشان خواهد بود. به عبارت دیگر به میزان انحراف معیار صحبت های سلبریتی های مذهبی از سخنان صحیح دین، شاهد تغییر در هویت نوجوانان و جوانان به سمت حذف دینداری خواهیم بود. زیرا به استناد قرآن، هویت ایمانی افراد زمانی به نهایت قوت خویش می رسد که استقامت در دینداری وجود داشته باشد( ثم استقاموا) و وجود اختلاف در مواضع مومنین، بدترین صدمه ای است که می تواند در روند دینداری افراد جامعه روی دهد زیرا باعث زیر سئوال رفتن حقانیت جبهه حق خواهد بود. عقب نشینی در مواضع اعتقادی دینی، در ذهن هویت بریکولاژ به معنای ضعف بنیان اعتقادی بوده و فرد هویت باطل مستحکم تر را جایگزین هویت گسسته ایمانی خواهد کرد. به همین علت خداوند راه پیروزی جامعه ایمانی را مقاومت و توصیه به آن معرفی میکند: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار گردید. ۲. تبیین دقیق حق، مراقبت و ارشاد با استدلال و بدون دعوا (۱۴۰۱/۸/۱۱) راهکار دوم در برخورد با هویت بریکولاژ این نوجوانان و جوانان، نه تایید رفتار اشتباه ایشان به منظور حفظ دین حداقلی و نه عقب نشینی و نه ملایمت صرف است. باید اشتباه فکری و انتخاب غلط ایشان را با استدلال و با رفتاری مراقبت گونه و بدون درگیری به ایشان منتقل نمود. البته باید برای اثرگذاری، سخن از دو ویژگی لین و سدید بودن برخوردار باشد، فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ (۴۴/طه) و یکی از شروط موفقیت پیامبر را مهربانی با خلق بیان می‌کند فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ(۱۵۹ آل عمران ) ولی در عین حال نباید از مواضع حق حتی قدمی عقب نشینی نمود و همانطور که پیامبر با تحمل سختی های و مرارت های فراوان و از دست دادن یاران و وجود جنگ های متعدد، قدمی از دین اسلام و احکام آن عقب نایستادند، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا (۷۰ احزاب)،ای اهل ایمان، متّقی و خدا ترس باشید و همیشه به حقّ و صواب سخن گویید. زیرا تنها راهی که حق تثبیت خواهد شد ایستادگی و مقاومت در راه حق است در غیر اینصورت ذهن بشری، با وجود تمایلات دنیوی بتدریج باطل را جایگزین حق خواهد نمود پیامبران در نازپرورده ترین امتها، از میان خود ایشان به عنوان فردی که راستگوترین فرد است انتخاب می شدند و حرف حق را آشکارا و به قدر عقول ایشان بیان می کردند، زیرا سیستم عاقله انسانی را می شناختند که با سخنان ملائم با طبع سرکش انسانی و با عقب نشینی از مواضع قانع نخواهد شد. بنابراین وظیفه آحاد امت اسلامی، تذکر مبین است ادامه...
هویت ترکیبی و سیال از خواص جامعه متدین تا نوجوانان قسمت۲ ✍امیر ربانی ۳. تنبیه ازطریق جریمه ،کاهش خدمات اجتماعبی و.. : راهکار سومی که معظم له در مورد نوجوانان و جوانان غیرمعاند خاطی و هنجار شکنی که به امنیت روانی جامعه صدمه وارد می‌کنند در سخنان خویش بیان میکنند، تنبیهی است که منجر به آگاهی دادن ایشان به خطای خود است.(۱۴۰۱/۷/۱۱) بدین ترتیب نه تنها باید با این قشر از افراد با مماشات برخورد نکرد، بلکه باید تنبیهی متناسب با میزان رفتار هنجارشکنانه ایشان باشد، که البته این وظیفه دستگاه قضایی و ضابطین امر است که می‌تواند در قالب جریمه یا محرومیت از خدمات اجتماعی یا مطالعه و شرکت در کلاسهای دینی و... صورت بگیرد. پس بنابراین تصور عموم افراد، اینگونه عقب نشینی در مواضع نه تنها بستری برای جذب افراد به سمت دینداری حداکثری نخواهد بود بلکه موجب کاهش سطح دینداری افراد می‌گردد. برخی نیز مصلحت سنجی اهل بیت در مماشات با گناهکاران که برای اجرای حد به نزد ایشان می آمدند را مورد استناد قرار داده و دیگران را ترغیب به نادیده گرفتن رفتار اشتباه خاطیان به منظور جذب حداکثری میکنند،در صورتی که گناهکاران مزبور به خطای خویش واقف بوده و در جمع به گناه خویش معترف بودند و حضرات معصومین با انکار ایشان و تشویق به مخفی نمودن آن گناهان داشتند و در مواردی که افرادی به علنی شدن گناه دیگران بدون شاهد کافی اصرار داشتند مورد حد قرار می‌دادند زیرا از منظر دینی، مخفی بودن گناه و در برخی موارد تظاهر به دینداری اجتماعی (ولو از روی ریا) نسبت به علنی شدن گناه ارجحیت دارد. حرمت اقرار به گناه و تظاهر به بی گناهی و دینداری به دلیل پیامدهای فردی و اجتماعی بسیاری است که می‌تواند جامعه ایمانی را متوجه خویش سازد. بلایای بزرگتری مثل قبح زدایی از گناه و تقدس زدایی از امور مقدس و در نهایت اضمحلال دین و بحران اجتماعی، مهمترین این پیامدها خواهد بود. بنابراین صرف برخورد رحمانی اهل بیت با گناهکاران نمی‌توان درباره منظومه راهبری ایمانی ایشان نظر داد، باید شرایطی که معصوم به فرد خاطی و گناهکار فرصت می‌دهند را سنجید، (گناه فردی یا اجتماعی. علنی یا در خفا و سپس آشکاری با اقرار، زن یا مرد، سلامت عادی جسمی یا شرایط ویژه بدنی [بارداری، بیماری و ..] ، برده یا آزاد، فقیر یا غنی، جاهل یا عالم و...) این علاوه بر مواردی است که در برخورد بسیار سخت گیرانه عمل می‌کردند و حتی نزدیکان و دوستداران ایشان هم مستثنی نبودند. در برخورد با متجاهرین عمدی و معاندین نیز راهکار برخورد شدید، محاکمه و مجازات متناسب با جرم عناد با شعائر دینی و اخلال در امنیت روانی است. بنابراین باید مجریان و سلبریتی های مذهبی را از تبعات سخنان خویش آگاه نموده و سعی در آگاه سازی جمعی ایشان نمود و در هر سازمان یا مجموعه یا صنفی، ضوابط منسجم و نظارت بیشتری بر برنامه های مورد پسند مخاطبین وجود داشته باشد. همانگونه ای که در اروپا و آمریکا، این برنامه های تلوزیونی با بیشترین دقت علمی روی آنتن می روند و گاها برای برنامه ای یک ساعته، ده ها نویسنده و کارشناس درگیر تنظیم متون مربوطه هستند تا جریان افکار عمومی را به سمت مطلوب خویش هدایت نمایند. و کارشناس برنامه های حساس بسیار بر مبانی فکری همان موضوع مسلط است و می تواند مهمان را به سمت مطلوب هدایت نموده یا از خروج او از مواضع مطلوب تا حد ممکن جلوگیری کند
حسین انصاریان : مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار شراب خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار آن سگ‌باز و میمون‌باز هم می‌توانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابان‌ها تن‌نمایی می‌‌کند هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند. بله دستگاه امام حسین بزرگ است ‌و پذیرای همه افکار و ادیان است ولی قائده و قانون دارد، احترام دارد همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچ‌کس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بی‌حرمتی کند. هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند. مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند. به امید بیداری از خواب غفلت سکوت کنندگان در برابر احکام الهی وقتی که در یک مسئله کوچک مانند سیگار کشیدن صاحبخانه و یا میهمان به علت حساس بودن ومشکل با دود سیگار مراعات همدیگر را می کنند اما چطور مدعی دوستی اهل بیت و امام حسین و ائمه اطهار حاضر نیستند حجاب و یا عادت بد و خلاف شرع و گناه را چند ساعتی رعایت کند! شبکه خبری : شورای هماهنگی حزب‌الله کشور اطلاع رسانی :رزمندگان حزب‌الله لرستان @hezboallahark
821.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاااااااااااااااااااااااااالی❤️ ♦️سیدحسن نصرالله: ♦️ما از لبنان به همه جهانیان می گوییم، امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیت الله العظمی امام سید علی حسینی خامنه ای است ♦️ ای فرزند حسین ما تو را تنها نمی‌گذاریم... ای کاش ای کاش غربگرایان ما یک دهم این سید عزیز و مردم مسلمان و غیور لبنان قدر رهبری بزرگ و شجاعانه ی مولایمان امام خامنه ای را می دانستند.
قرآن در چند جا می فرماید : کُلوا یعنی بخورید، اما هر جا فرموده کلوا به دنبالش یک مسئو لیتی به عهده ما گذاشته : جایی میفرماید : کلوا...در ادامه میفرماید : واشکروا خوردی شکر کن جایی میفرماید : کلوا... در ادامه میفرماید : اطعموا خودت خوردی به دیگران هم ببخش جایی میفرماید : کلوا...در ادامه میفرماید : انفقوا بخور و انفاق کن جایی میفرماید : کلوا... درادامه میفرماید : واعملوا صالحا خوردی نیرو گرفتی، کار نیکی انجام بده جایی میفرماید : کلوا... در ادامه میفرماید : ولا تسرفوا خوردی اسراف نکن جایی میفرماید : کلوا... در ادامه میفرماید : لاتطغوا خوردی بد مستی نکن پس شمایی که به این چیزا اعتقاد داری!توجه کنید فقط بخور بخور نیست بلکه با هر خوردنی مسئولیتی هست