eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
680 ویدیو
201 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ اگر بخواهیم فرد خاصی را به‌عنوان معمار سیاست‌های توسعه دهه ۱۳۴۰ معرفی کنیم قطعاً این جایگاه به والت ویتمن روستو، نظریه‌پرداز نامدار آمریکایی و مدیر برنامه‌ریزی در دولت‌های کندی و جانسون تعلق دارد که سیاست‌های طراحی شده از سوی او در ایران و برخی کشورهای دست‌نشانده آمریکا، اِعمال شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تصویر جدید و بازسازی شده عالیخانی، نماد تحولات جامعه ایران از دهه هفتاد (2) 1️⃣ گزارش حمید کیهان در بی‌بی‌سی فارسی واقع‌بینانه‌تر و عمیق‌تر از برخی رسانه‌های ایرانی جایگاه عالیخانی در ایران دهه ۱۳۴۰ و سرشت رانتیه اقتصاد «عصر انقلاب سفید» (دهه ۱۳۴۰) را بیان کرده است. این گزارش به درستی تأکید می‌کند که دوران تصدی در وزارت اقتصاد (از بهمن ۱۳۴۱ تا مرداد ۱۳۴۸) دوران «تصویب و به اجرا درآمدن اصلاحات شاه موسوم به انقلاب سفید»‌ بود و می‌افزاید:‌ الگوی این اقتصاد «متمایل به چپ... تأکید بر توسعه سریع بخش صنعت (و بعدها مجتمع‌های کشاورزی - صنعتی) و تبدیل اقتصاد "شبه فئودالی- تجاری" ایران به یک اقتصاد صنعتی پیشرفته بود. در این الگو، که ملهم از نظریه‌های توسعه متمایل به چپ آن زمان بود [بخوانید تئوری‌های روستو]، برنامه توسعه اقتصادی اساساً بر مبنای سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در صنایع به‌منظور ایجاد اشتغال برای کارگر مازاد بخش کشاورزی سنتی و در نتیجه انتقال نیروی انسانی از بخش سنتی به بخش نوین تدوین می‌شد.» (حمید کیهان، «علینقی عالیخانی، وزیر اقتصاد هویدا، علم و منصور درگذشت»، بی‌بی‌سی فارسی، ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹/ ۴ تیر ۱۳۹۸) 2️⃣ این همان است که از سال‌های ۱۳۷۰ در ابعادی بس عظیم‌تر از دهه ۱۳۴۰ به‌ویژه بر بنیاد گسترش احیا شد و وضع کنونی جامعه ایرانی را، هم از منظر اقتصادی و هم از منظر تحولات ساختاری- فرهنگی و ایجاد قطب‌های انبوه جمعیتی در پیرامون ابرشهرها، پدید آورد. غایت آرمانی نظریه توسعه روستو ایجاد «جامعه مصرف انبوه» بود که به‌نظر می‌رسد ایران کنونی در حدّی شگفت و غیرقابل باور در مقایسه با دهه ۱۳۴۰ به آن رسیده است. 3️⃣ مطرح شدن تدریجی عالیخانی به‌عنوان «نابغه اقتصادی» منطبق با این تحول بود که از دهه ۱۳۷۰ آغاز شد؛ دورانی که نوخاسته و رانتیه شکل‌گرفته در درون جمهوری اسلامی ایران «پیوندهای فراملیتی» خود را شکل می‌داد و ارتباطات خویش را با همان کانون‌هایی که در دوران پهلوی هدایت اقتصاد ایران را به دست داشتند بازسازی و استوار می‌کرد؛ همان کانون‌ها و حتی با همان شخصیت‌ها یا اَخلاف آنان. در این دوران،‌ همپای تجدید فعالیت بانک HSBC در ایران، مجتمع بانکی که در کسوت بانک شاهی نخستین اسکناس ایران را در زمان ناصرالدین شاه چاپ کرد، و همزمان قانونی شدن فعالیت بخش خصوصی در حوزه بانکداری، سلطه این الیگارشی بر اقتصاد، و به تبع آن فرهنگ و سیاست ایران، تثبیت شد. این سلطه به‌تدریج ابعادی یافت بدین‌معنا که راه غارت هر چه بیشتر ثروت ملی را به ضرب سازوکارهای غیرقانونی و گانگستری در پیش گرفت. 4️⃣ این الیگارشی سال‌هاست پروژه ایران را دنبال می‌کند، یعنی تکرار مدل نظام «ایدئولوژیک» اتحاد شوروی در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوائل دهه ۱۹۹۰ میلادی و انتقال قدرت به یی که اینک در درون ایران شکل نهایی گرفته‌اند؛ الیگارک‌هایی که مانند شوروی سابق در بسیاری موارد خاستگاه اطلاعاتی- امنیتی و «حزبی» (ایدئولوژیک) دارند و از پیوندهای عمیق فراملیتی با کانون‌های معین مالی- سیاسی در غرب برخوردارند. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ بخش عمده‌ی شهرت «علینقی عالیخانی» در ایران، از دهه ۱۳۷۰، مرهون نقش او به‌عنوان ویراستار [به تعبیر دقیق‌تر: سانسورچی] یادداشت‌های «امیر اسدالله عَلَم» است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تصویر جدید و بازسازی شده عالیخانی، نماد تحولات جامعه ایران از دهه هفتاد (3) 1️⃣ همان‌گونه که آقای حمید کیهان در بی‌بی‌سی فارسی به‌درستی تأکید کرده بخش عمده شهرت در ایران، از دهه ۱۳۷۰، مرهون نقش او به‌عنوان ویراستار یادداشت‌های است. 2️⃣ این نقش منطبق است با پیوندهای عمیق عالیخانی با امیر اسدالله عَلَم و یار جدانشدنی او، سِر ، افسر رابط «ام. آی. سیکس» بریتانیا با محمدرضا پهلوی که در لندن دوران کهنسالی خود را می‌گذراند، همچنان با خاندان عَلَم و «تیم عَلَم»‌ پیوند نزدیک دارد و مطلع هستم که در سال‌های پس از انقلاب تا دهه ۱۳۷۰ نقش بسیار مؤثر در امور ایران داشت. 3️⃣ پیشتر در بحث‌های فیسبوکی و تلگرامی درباره «یادداشت‌های روزانه اسدالله عَلَم» به‌کرّات نوشته‌ام ولی فراغت نیافتم تا مقاله‌ای مستقل در نقد آن منتشر کنم. نوشتم که «ویرایش» یادداشت‌های روزانه عَلَم به همان سبک و سیاق یادداشت‌های روزانه است که اسدالله عَلَم و شاپور ریپورتر آن را به‌دست داشتند. درباره نحوه «ویرایش»، و درواقع بازسازی یادداشت‌های روزانه ژنرال آیرونساید منطبق با فضای سیاسی روز، در مقاله منتشره در روزنامه ایران ۵ اسفند ۱۳۹۲ سخن گفته‌ام. (بنگرید به مقاله فوق در وبسایت عبدالله شهبازی) درباره یادداشت‌های روزانه علم باید تأکید کنم بر عدم انتشار تصویر بخش قابل اعتنایی از اصل دستنوشته‌ها یا، آن‌گونه که در غرب مرسوم است، اهداء دستنوشته‌ها به مرکز اسناد یا کتابخانه‌ای برای استفاده محققین. 4️⃣ بازنویسی و انتشار یادداشت‌های روزانه امیر اسدالله عَلَم، و دستکاری و حذف و اضافه برای نوسازی تصویر تاریخی عَلَم، منطبق است با همان تحولاتی که از دهه ۱۳۷۰ در جامعه ایرانی رخ داد، وضع امروز را به ارمغان آورد و اگر تحولاتی پیش‌بینی‌نشده آن را منقطع نکند سرنوشت فردای ایران را رقم می‌زند. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ بازنویسی و انتشار یادداشت‌های روزانه امیر اسدالله عَلَم، و دستکاری و حذف و اضافه برای نوسازی تصویر تاریخی عَلَم، منطبق است با تحولاتی که از دهه ۱۳۷۰ در جامعه ایرانی رخ داد و وضع امروز را به ارمغان آورد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تکمله‌ی مباحث درباره علینقی عالیخانی 1️⃣ پروپاگاندای سازمان‌يافته و گسترده به‌مناسبت مرگ مرا به این تصمیم رسانید که از این پس بیشتر درباره و کلپتوکراسی همبسته با آن بنویسم که در پیوند با هم را پدید آورده‌اند؛ مافیایی که نه «عامِل اسرائیل»‌ بلکه قدرتمند آن است. ایرانی را بلعیده‌اند و اینک در پی نابودی کامل این سرزمین هستند. پول و امکانات وسیع دارند و مانعی در برابر خود نمی‌شناسند. 2️⃣ اینجا فقط اشاره کنم آن مقام عالیِ که طبق سند کشف شده از ترکیه (نامه «غفور» به مصطفی ازبک درباره قتل خانم گالینا استاروویتووا نماینده دومای روسیه و داریوش فروهر) در زمان قتل برای نظارت بر این قتل به تهران آمد به احتمال قریب به یقین باید (برادر علینقی) باشد. یادآوری می‌کنم که قتل فجیع و همسرش را تیمی به سرپرستی انجام داد. 3️⃣ از منظر من، اقدامات ضدونقیض و گیج‌کننده نه معطوف به «جنگ با ایران» بلکه تسهیل و تسریعِ انتقال قدرتِ تام به این «مافیای ایرانی» است؛ تحولی بزرگ که آن را ایران خواندم. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ ادامه‌ی پرونده‌ی «مریمیه: از فریتیوف شوان تا سیدحسین نصر» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍️ با سلام به دوستان و همراهان كانال. 🔸 از دی‌ماه 1397 پرونده‌ی جدیدی را گشودیم. پرونده‌ای بسیار مهم و راه‌گشا پیرامون فرقه‌ای مهم اما ناشناخته (آن‌هم به رغم گذشت بیش از هفتاد سال از موجودیتش!) به نام . 🔸 طریقت مریمیه را فردی به‌نام «فریتیوف شوان» بنیان نهاد، و با مرگ شوان، رهبری آن به «مارتین لینگز» و سپس انتقال یافت. پرونده‌ی ما، تحقیقی است درباره طریقت «مریمیه» و سیر تطوّر آن از شوان تا نصر. 🔸 چهار قسمت از این پرونده قبلاً منتشر شد. دوستانی که جدیداً به جمع ما پیوسته‌اند می‌توانند از لینک‌های زیر برای مطالعه‌ی قسمت‌های قبل استفاده کنند: 1️⃣ مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (1) 👉 yon.ir/Maryamiya1 2️⃣ مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (2) 👉 yon.ir/Maryamiya2 3️⃣ تئوسوفیسم و بهائیت 👉 yon.ir/Maryamiya3 4️⃣ پارلمان جهانی ادیان و احیای باستان‌گرایی 👉 yon.ir/Maryamiya4 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 «رنه گنون» در سیری روحانی از «تئوسوفیسم» آغاز کرد و پس از دوره‌ای پیوند با «کلیسای کاتولیک» نهایتاً به «اسلام» رسید. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ پنجمین قسمت از پرونده‌ی «مریمیه: از فریتیوف شوان تا سیدحسین نصر» به آشنایی با شخصیت «رنه گنون» اختصاص دارد. آشنایی با این شخصیت از آن رو اهمیت دارد که خود را از علاقه‌مندان گنون معرفی کرده و مسلمانی‌اش را تحت تأثیر کتاب‌های گنون می‌داند. ضمناً گسترش اولیه‌ی طریقت شوان نیز به دلیل حمایت گنون بود. 2️⃣ نه تنها متفکری بزرگ و تأثیرگذار بود، به‌نحوی که امروزه نهادهای دولتی و آکادمیک فرانسه، صرف‌نظر از مسلمانی گنون، او را از مفاخر خویش می‌دانند، بلکه در کردار نیز صادق بود؛ چه زمانی که تئوسوفیست بود، چه آن‌گاه که با کلیسای کاتولیک پیوند خورد و چه زمانی که سیره مسلمانی در پیش گرفت. 3️⃣ رنه گنون فرقه‌گرا نبود و هیچ‌گاه نخواست از اعتبار و نفوذ شخصیت و اندیشه خویش برای و «مرید و مرادبازی» استفاده کند. گنون زندگی ساده و گوشه گیری پیشه کرد و هیچ‌گاه مدعی کرامت و کشف و شهود نشد؛ مدعی نشد که پیامبر یا قدّیسی بر او نازل شده یا در زمان تولدش نوری درخشیده و زمان متوقف شده. این راهی است که شوان و لینگز و نصر، با سرقت میراث فکری گنون، در پیش گرفتند. 📖 متن کامل این مقاله را اینجا بخوانید: 👉 yon.ir/Maryamiya5 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ گزارش نشریه آمریكایی لوبلاگ درباره اسناد آزادشده وزارت خارجه اسرائیل 🌇 شرح عکس: دیدار ارتشبد حسن طوفانیان و ارتشبد بهرام آریانا از ستاد کل فرماندهی و عملیات نیروهای دفاعی اسرائیل در راستای اجرای پروژه شکوفه در سال 1975 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اسناد آزادشده وزارت خارجه اسرائیل و روابط پنهان با ایران (۱۹۵۳- ۱۹۷۹) 🔸 اخیراً بیش از ده هزار برگ سند دولت درباره روابط با طی سال‌های پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ در دسترس محققین قرار گرفته است. 🔸 این اسناد متعلق به وزارت خارجه اسرائیل، یعنی اسناد دیپلماتیک، است و طبعاً شامل بخش «سِرّی‌تر»‌ روابط ایران و اسرائيل در زمان ، یعنی روابط اطلاعاتی و نظامی، نمی‌شود. 🔸 گزارش ،‌ حقوق‌دان اسرائیلی، درباره اسناد فوق مؤید این امر است. برای مثال، به‌نظر نمی‌رسد درباره نقش بسیار بااهمیت و حساس سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی متعدد اسرائیل (موساد، شاباک و آمان) در ایران، روابط آنان با اداره دوم (اطلاعات) ارتش و یا فعالیت مستقل آنان در ایران، در اسناد فوق مطلب مهمی باشد. 📚 از مطالعه مقاله ایتای ماک به نتایج زیر می‌رسیم: 1️⃣ «رابطه با ایران» برای اسرائیل بسیار بااهمیت و به این دلیل بسیار گسترده بود. 2️⃣ به‌دلیل سِرّی و حساس بودن این رابطه، اقدامات مربوطه نه از مجاری عادی رسمی بلکه از طریق شخص یا وزیر دربار انجام می‌شد. (در بخش مهمی از این دوران وزیر دربار بود.‌) 3️⃣ با شروع امواج انقلاب، اسرائیل به دقت تحولات ایران را زیر نظر داشت و سقوط شاه را حسّ و پیش‌بینی می‌کرد. 4️⃣ به‌دلیل شروع انقلاب، اسرائیل از ایران قطع امید نکرد و در پی حفظ پایگاه خود در ایران بود. 5️⃣ گزینه کودتای نظامی و استقرار دولت مقتدر نظامی برای سرکوب انقلاب برای اسرائیل مطرح بود. (از این منظر محتمل است کودتای نوژه طرح اسرائیل باشد.) 📝 Eitay Mack The Unwritten History Of Israel’s Alliance With The Shah’s Dictatorship LobeLog June 30, 2019 👉 https://lobelog.com/the-unwritten-history-of-israels-alliance-with-the-shahs-dictatorship/ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 تذکر: شناخت شخصیت «فریتیوف شوان» به‌عنوان بنیان‌گذار «فرقه مریمیه» بسیار مهم است. بدیهی است كه بنیان‌گذار یک مکتب الهی، "محال" است که شخصی منحرف و فاسد باشد. .
✡️ فریتیوف شوان در پاریس (حوالی سال 1930) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (1) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6) 🌐 فریتیوف شوان: سال‌های آغازین 1️⃣ متولد 1907 است یعنی در زمان فوت رنه گنون 44 ساله بود. از او سند مهمی بر جای مانده که برخی جزئیات زندگی او را روشن می‌کند. این سند زندگی‌نامه خودنوشت شوان است که در سال 1974 به‌طور خصوصی چاپ شد. 2️⃣ «خاطرات شوان» منتشر نشده ولی به وسعت در داخل و خارج فرقه توزیع شده است. مقاله شوان، ترجمه بخشی از کتاب فوق است که بعداً جمع‌آوری شد و تنها در اختیار اعضایِ گزینش‌شده فرقه قرار می‌گرفت! 3️⃣ شوان در کتاب فوق مطالبی را با صراحت بیان می‌کند که بعضاً شگفت‌انگیز است. مثلاً، مدعی است زمانی که به دنیا آمد نوری در بیمارستان درخشید و همه ساعت‌ها از کار ایستادند! 4️⃣ شوان در 13 سالگی پدر را از دست داد و به‌همراه مادر به شهری کوچک در فرانسه مهاجرت کرد. در سال 1929 شوان 22 ساله به پاریس رفت و به‌عنوان طرّاح پارچه به کار پرداخت. 5️⃣ 16ساله بود که کتاب «شرق و غرب» گنون را خواند و مجذوب شد. در 1931 برای گنون نامه نوشت و گنون او را به دعوت کرد. حیران شد که چگونه تعلّق به مسیحیت و هندوئیسم را رها کند و «از راه مکه» به خدا برسد؟! 6️⃣ روزی، در سال 1932، در پاریس دعا کرد و از خدا خواست در پیش از ظهر یک روز معین علامتی نشانش دهد. در روز موعود علامت را دید: در ساعت 11:54 آپارتمانش را ترک کرد و‌ به سمت خیابان اصلی رفت. در ساعت 11:55 ناگهان گروهی کامل از سربازان آفریقای شمالی را دید که سوار بر اسب و با پوشش کامل اسلامی در خیابان ظاهر شده و رژه رفتند. شوان تصمیم گرفت به عهدی که با خدا بسته عمل کند و اسلام آورد. این دوّمین است که در زندگی شوان می‌بینیم! ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ سیدحسن امامی؛ امام جمعه فراماسون! در کنار اربابش محمدرضا پهلوی. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (2) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6) 🌐 دیدار با ملای جوان ایرانی! 1️⃣ فریتیوف_شوان در سال 1932، یعنی همان زمان که اسلام آورد، کارش را در پاریس از دست داد و به سوئیس رفت؛ و در سوئیس «یک ملای جوان ایرانی» به او سوره فاتحه را آموخت! 2️⃣ از این «ملای جوان ایرانی» نام برده است: «خودش [شوان] می‌گوید که سوره فاتحه را در سوئیس و از سیدحسن امامی، که‌ بعدها امام جمعه تهران شد، فراگرفت»! به‌تدریج هویت این آشکار می‌شود: 3️⃣ پسر سیدابوالقاسم، امام جمعه تهران، است. سیدابوالقاسم و برادرش سیدمحمد (امام‌زاده) پسران میرزا زین‌العابدین ظهیرالاسلام هستند. اعضای این خانواده طی چند نسل از سوی پادشاهان قاجار به امامت جمعه منصوب می‌شدند. سیدمحمد عضو محکمه‌ای بود که شیخ فضل‌الله نوری را به مرگ محکوم کرد! اعضای این محکمه عموماً ماسون‌های عضو بودند و برخی از آنان اندکی بعد به‌عنوان بهائیانی بدنام شهره شدند! 4️⃣ سیدحسن امامی از سال 1928 تا 1933 در سوئیس به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. زمانی که شوان به فیض دیدار این «ملای ایرانی جوان» و البته بسیار متموّل، نائل آمد، سه چهار سال از اقامت سیدحسن در لوزان می‌گذشت. با توجه به اقامت شوان در لوزان (از 1932) و کوچکی شهر، ارتباط میان این دو باید بیش از این باشد. سیدحسن در سال 1324 با فوت عمویش امام جمعه تهران شد. با وقوع انقلاب اسلامی، وی به اروپا رفت و در سال 1358 در خانه‌اش در لوزان درگذشت و در همان شهر دفن شد. 5️⃣ سیدحسن امامی در به درجات عالی رسید و تا پایان از گردانندگان اصلی ایران بود. با توجه به این جایگاه، به‌نظر می‌رسد پیوند سیدحسن امامی با فراماسونری باید از دوران جوانی و تحصیل در سوئیس آغاز شده باشد. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ زیبایی و عشق به زنان زیبا، در تاریخ «فرقه شوان» نقش بسیار مهمی دارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (3) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6) 🌐 شوان، «عشق کیهانی» و «دین خالده» 1️⃣ مدتی در شهر بال اقامت داشت و حلقه‌ای را اداره می‌کرد که کار اعضای آن خواندن کتاب‌های بود. سپس در لوزان سوئیس، اتاقی ارزان کرایه کرد. 2️⃣ در این زمان یک دوست قدیمی دوران مدرسه به او کمک مالی می‌کرد. این دوست خواهری هفده ساله داشت به‌نام که برای شوان غذا می‌آورد. شوان از همان آغاز مجذوب زیبایی مادلین شد و را با او آغاز کرد. 3️⃣ شوان درباره این عشق زمینی نوشت: 📝 «زیبایی، در واقع آن چه ما به آن عشق می ورزیم، به بهشت تعلق دارد. هر چه خوب است از خداست و به خدا بازمی‌گردد. زیبایی زمینی خوب است اگر کلیدی برای عشق به خدا باشد؛ اگر چارچوبی برای عبادت یا ذکر ما باشد.» 4️⃣ این تأویل شوان از رابطه «زمینی»اش با مادلین را باید سرآغاز نظریه‌پردازی‌های او در زمینه دانست که سرانجام به پیدایش فرقه ای به‌نام انجامید. 5️⃣ شوان آشکارا احساس می‌کرد مادلین به او کلیدی برای عشق به خدا داده است! و آرزو داشت پیروانش را در این عشق شریک کند! این نکته مهمی است زیرا زیبایی و عشق، و عشق به زنان زیبا، بعدها در تاریخ تکرار می‌شود. شوان مکرر می‌گفت: «هر کس مادلین را دوست ندارد به طریقت تعلق ندارد.» ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقض شریعت اسلام با تمسک به «دین خالده» توسط شوان، و غیرمجاز بودن همین نقض از سوی پیروان، سازوکاری را نشان می‌دهد که شوان در فرقه خویش دنبال می‌کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (4) 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6) 🌐 شوان، «عشق کیهانی» و «دین خالده» 1️⃣ در سال 1940، با ورود ارتش آلمان به خاک فرانسه، به‌طور کامل در لوزان اقامت گزید؛ شهری که محبوبش مادلین در آنجا می‌زیست! اینک مادلین ازدواج کرده و متأهل بود. شوان کودک مادلین را دید و احساس خود را این‌گونه بیان کرد: «احساس کردم وارد جسم کیهانی معشوق شدم و همانند او عشق مادرانه را تجربه کردم»! 2️⃣ کمی قبل شوان برای تهیه وسائل آپارتمان جدیدش به خرید رفته بود. مجسمه ای از مریم مقدس در ویترین مغازه ای یافت و شیفته جمال آن شد. به‌رغم قیمت گران و فقر نسبی شوان، مجسمه را خرید و به آپارتمانش برد و در مکانی شایسته جای داد. سجویک می‌نویسد: مجسمه در شریعت اسلام منع شده و مجسمه مختص کلیسای کاتولیک است. 3️⃣ شوان در کتاب «خاطرات و تألمات»، کردار خود را این‌گونه توجیه کرده است: 📝 «من هماره در مسائل مربوط به قوانین مقدس دقت می‌کردم، ولی از سوی دیگر دین خالده را فراتر از همه این‌ها می‌دیدم و به خود اجازه نمی‌دادم خویشتن را در قالب‌هایی محصور کنم که برایم اعتبار نداشت؛ هر چند به دیگران اجازه نمی‌دادم این قانون‌ها را نقض کنند»!! 👆 اندیشکده: این روشِ مشترکِ تمام صوفیانِ منحرف برای توجیه ولنگاری‌هایِ اخلاقی خود است!! 4️⃣ تجربه عشق مادرانه در مادلین و خریدن مجسمه مریم مقدس و مهم‌تر از همه توجیه نقض شریعت اسلام با تمسک به ، در عین غیرمجاز شمردن این نقض از سوی پیروان، به‌روشنی سازوکاری را نشان می‌دهد که شوان در فرقه خویش دنبال می‌کرد. 5️⃣ در فرقه شوان، همچون فرقه های مشابه، نقض قواعد مقدس از سوی رهبران مجاز است زیرا کردار آنان را باید با ایستارهایی فراتر از عرف مردم عادی سنجید!! ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اعتراض به «نژادپرستی یهودی» در قلب اسرائیل! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ پشت‌پرده شورش آفریقایی‌تبارهای اسرائیل 1️⃣ در روزهایی که تعامل جامعه جهانی با واژه با دوگانگی شدیدی مواجه شده است و در سایه تحولات پرشتاب منطقه، اتفاقاتی در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد که این روزها در سایه سکوت مطلق خبری دنبال می‌شود. 2️⃣ اقلیت‌های اتیوپیایی سه‌شنبه در واکنش به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ضد اعتراضات گسترده‌ای را به پا کردند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شد. 3️⃣ در نتیجه‌ی درگیری‌هایی که در این رابطه به وقوع پیوست، بر اساس آمارهای رسمی ۸۳ نفر زخمی شدند که ۴۷ نفر از آنها نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی هستند. ۲۶ نفر از مجروحان نیز از تظاهرات کنندگان هستند و ۹ نفر دیگر افراد عادی و نیروهای امدادی هستند. 4️⃣ جرقه‌ی اولیه این اعتراض اقلیت‌های آفریقایی در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه‌ی حمله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به یک جوان سیاه‌پوست بود که در نتیجه‌ی این تیراندازی فرد مذکور جان خود را از دست داد. آفریقایی‌تبارها اسرائیل معتقدند که (۱۹ ساله) هیچ گناهی نداشته و تنها به‌علت رنگ پوست خود کشته شده است. 5️⃣ (فلاشا) همواره در سرزمین‌های اشغالی قربانی و تحقیر و توهین می‌شوند. جامعه صهیونیستی عادت کرده بنا به دلایل مختلف نژادی و مذهبی مرزبندی‌هایی را میان و دیگر مردم منطقه و حتی داخل سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند. 📚در راستای اطلاع‌رسانی پیرامون «نژادپرستی یهودی» قبلاً دو مقاله منتشر کرده بودیم که برای مطالعه‌ی دوستانی که جدیداً با ما همراه شده‌اند، لینک آن‌ها را در ادامه قرار داده‌ایم. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تبعیض رژیم صهیونیستی علیه یهودیان فالاشه 📚 آدرس مقاله: 👉 yon.ir/falasha ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ بازگشت یهودیان عراق 📚 آدرس مقاله: 👉 yon.ir/iraqyjew ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter