eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
23.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
628 ویدیو
198 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
دوازده امام در تورات.pdf
2.84M
📚 متن کامل PDF مقاله دوازده امام در تورات ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ دانشمندان برای اولین بار در سال 1946 متوجه شدند که می‌توانند DNA را بین ارگانیسم‌ها منتقل نمایند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهداف پشت‌پرده محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی (1) 🌎 مروری بر تاریخچه پیدایش محصولات ژنتیکی 1️⃣ دانشمندان برای اولین بار در سال 1946 متوجه شدند که می‌توانند DNA را بین ارگانیسم‌ها منتقل نمایند. در سال 1995 یک شرکت بیوشیمیایی به نام (Monsanto)، یکی از بزرگترین غول‌های کنونی عرصه محصولات ژنتیکی، یک دانه سویای مقاوم در برابر علف هرزه را معرفی نمود. 2️⃣ در سال 1995،‌ آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا گوجه‌فرنگی‌های تولید شده به روش ژنتیکی را تأیید نمود و بدین ترتیب آنها تبدیل به اولین دارای مجوز در آمریکا شدند. اولین محصول ژنتیکی و تجاری گوجه‌فرنگی‌هایی بودند که در اوایل دهه 1990 در ایالت کالیفرنیای آمریکا تولید شده و به بازار عرضه گشتند. این، محصول که با نام Flavr Savr خوانده می‌شد به صورت ژنتیکی متحمل تغییراتی گشته بود تا پس از چیده شدن، مدتی طولانی سالم مانده و فاسد نشود. 3️⃣ در سال 1996 اولین نمونه از دانه روغنی ژنتیکی کانولا نیز به بازار آمد. در سال 2000، دانشمندان اعلام نمودند که می‌توانند محصولات غذایی را به منظور افزایش مواد مقوّی آنها تحت قرار دهند. در سال 2005، یونجه اصلاح‌شده در بازارهای آمریکا مورد داد و ستد قرار گرفت و در سال 2012، آمریکا رتبه اول را در میان کشورهایی که محصولات اصلاح شده ژنتیکی تولید می‌کردند به خود اختصاص داد. 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/Transgenic ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تفاوت ماهی سالمون ژنتیکی و قزل‌آلای معمولی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهداف پشت‌پرده محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی (2) 🌾 آیا تغییرات ژنتیکی فقط مختص گیاهان بوده؟ 1️⃣ جواب سؤال فوق منفی است. دانشمندان سعی نموده‌اند که برای افزایش محصولات تولیدی از حیوانات، در آنها نیز انجام دهند. چند سال قبل دانشمندان چینی 300 گاو تغییر ژن یافته را پرورش دادند که شیر آنها شباهت زیادی به شیر انسان داشت! در تولید این گاو‌ها از ژن‌های انسانی استفاده شده بود. 2️⃣ در ژاپن، محققین یک موش تغییر ژن یافته تولید نمودند که مانند قناری آواز می‌خواند! و یک شرکت آمریکایی توانست ماهی‌های سالمون بسیار بزرگ و عضلانی تولید نماید که با سرعتی سه برابر یک ماهی سالمون معمولی رشد می‌کنند. 3️⃣ اما موارد فوق تنها نمونه‌هایی هستند که در سطح رسانه‌ها مطرح می‌گردد. تولید فزاینده مواد غذایی، سودهای سرشار مالی متعاقب آن و یا انجام آزمایش‌های به منظور کسب معلومات علمی جدید، تنها گوشه‌ای از کوه یخی بزرگی هستند که بخش اعظمی از آن در زیر آب و دور از دیده‌ها قرار دارد. 4️⃣ تکنولوژی به مانند سایر علوم می‌تواند کاربری‌های مخرّب و کشنده‌ای نیز داشته باشد. در حقیقت زمانی که نوبت به مهندسی ژنتیک انسانی می‌رسد سؤالات زیادی در مورد آینده آن و نیز مسائل پشت پرده پدید می‌آیند. 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/Transgenic ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ موضوع تعیین ژنوم انسانی علاوه بر مصارف پزشکی و علمیِ صلح‌آمیز، می‌تواند به‌عنوان سنگ بنای مخوف‌ترین تسلیحاتی که می‌تواند به دست بشر ساخته شود به کار رود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهداف پشت‌پرده محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی (3) 🔬 پروژه ژنوم انسانی 1️⃣ طرح نقشه‌برداری و تعیین توالی کل اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کنفرانسی در آلتا، یوتا (Alta, Utah) عنوان شد. تأمین قسمتی از بودجه این پروژه را وزارت انرژی آمریکا به عهده گرفت و در سال ۱۹۸۸ کنگره آمریکا رسماً اجرای پروژه ژنوم انسانی را از سال ۱۹۹۱ به مدت ۱۵ سال تصویب کرد. در این سال مؤسسه بهداشت ملی آمریکا (NIH) نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد. بزودی کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن نیز به این پروژه پیوستند. 2️⃣ در سال ۱۹۹۸ سازمان ژنوم انسانی (HUGO) ایجاد شد. اهداف اولیه پروژه ژنوم انسانی که از سوی سازمان ژنوم انسانی دنبال می‌شد چنین است: 🔸 تعیین نقشه دقیق ژنتیکی کروموزوم‌ها 🔸 تهیه نقشه فیزیکی کروموزوم‌های ارگانیسم‌هایی که به‌عنوان مدل انتخاب شده‌اند 🔸 تعیین توالی کل ژنوم انسان 🔸 ایجاد شبکه‌های ارتباطی و بانک‌های اطلاعاتی تعیین توالی بیش از ۹۰ ٪ ژنوم انسان در فوریه سال ۲۰۰۱ به پایان رسید. 3️⃣ البته این پروژه نیز مجادلات خاص خود را در پی داشته است. در ادامه خواهیم دید که چگونه موضوع تعیین علاوه بر مصارف پزشکی و علمیِ صلح‌آمیز، می‌تواند به‌عنوان سنگ بنای مخوف‌ترین تسلیحاتی که می‌تواند به دست بشر ساخته شود به کار رود! سلاحی که نه ساختمان‌ها و تأسیسات بلکه فقط انسان‌ها را هدف قرار خواهد داد، آن هم نه همه‌ی انسان‌ها، بلکه یک نژاد یا قومیت خاص! 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/Transgenic ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ پرفسور وینسنت ساریش و فرانک میلی نویسندگان کتاب «نژاد: واقعیت تفاوت‌های انسانی» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهداف پشت‌پرده محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی (4) 🔬 بیوتسلیحات قومی و نژادی 1️⃣ هدف از ساخت یک بیوسلاح قومی (سلاح بیوژنتیک) هدف قرار دادن اعضای اصلی یک قوم یا نوع ژنیِ خاص می‌باشد. در سال 1997، ویلیام کوهن، وزیر دفاع آمریکا، به این موضوع به‌عنوان یک خطر بالقوه اشاره نمود. در سال 1998، متخصصین تسلیحات بیولوژیکی اعلام داشتند که قابل طراحی و تولید است و حتی ادعا نمودند که دانشمندان شوروی سابق برخی آزمایشات را برای شناسایی تأثیر مواد مختلف بر روی ژن‌های انسانی انجام داده‌اند. 2️⃣ البته سازمان سیا نیز از قبل برنامه‌ی خود در مورد ژن‌ها را آغاز کرده بود. پروژه سوسمار (Chameleon Project) یک مرکز تحت کنترل سازمان سیا در ایالت نوادا است که در آن آزمایش‌های محرمانه با موضوع DNA انسانی انجام می‌گیرد. فعالیت این مرکز بسیار محرمانه بوده و اطلاعات چندانی در مورد آن در دسترس نمی‌باشد. 3️⃣ امکان ساخت یک در کتاب پرفسور وینسنت ساریش (Vincent Sarich) و فرانک میلی (Frank Miele) با عنوان «نژاد: واقعیت تفاوت‌های انسانی» که در سال 2004 منتشر شد، مورد تأیید قرار گرفت. مؤلفین معتقد بودند که اطلاعات کسب شده از در همین راستا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 4️⃣ در سال 2005، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ چنین اعلام کرد: “احتمال این‌که یک گروه قومی خاص مورد هدف یک عامل بیولوژیکی قرار گیرد چندان دور نیست. این سناریوها زائیده‌ی تخیلات کمیته نیستند بلکه توسط تعداد زیادی از متخصصین مستقل و دولتی مورد تأیید قرار گرفته‌اند.” 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/Transgenic ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ بن گوریون دستور شروع تحقیقات ساخت سلاح‌های بیولوژیک اسرائیل را صادر کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهداف پشت‌پرده محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی (5) 💣 بمب قومی اسرائیل 1️⃣ در نوامبر سال 1998، روزنامه ساندی تایمز (The Sunday Times) گزارش داد که در تلاش است تا یک شامل یک عامل بیولوژیکی که می‌تواند ویژگی‌های ژنتیکی خاص در اعراب را مورد هدف قرار دهد، طراحی و تولید نماید. وب‌سایت وایرد نیوز (Wired News) و همچینین فارن ریپورت (Foreign Report) نیز این گزارش را تأیید نمودند. 2️⃣ متعاقب این ماجرا، روزنامه‌هایی مانند نیویورک‌پست و سایر رسانه‌ها با حمله به این گزارشات آنها را کاملاً بی‌پایه و اساس دانسته و در کل وجود چنین بمب‌هایی را غیرقابل امکان توصیف نمودند. این در حالی است که همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، وزیر دفاع پیشین آمریکا و کمیته صلیب سرخ بین‌المللی وجود چنین تهدیداتی را کاملاً محتمل و قابل امکان توصیف کرده بودند. 3️⃣ با این وجود، موضوع اسرائیل نیز به مانند سایر برنامه‌های تسلیحاتی این کشور بدون هیچ‌گونه بررسی و مداقه دیگری رها شده و از آن پس سخنی در مورد تسلیحات نژادی این رژیم گفته نشد. قسمت دوم مقاله هیچ‌گاه ارائه نشد و هیچ‌یک از منابع مورد استفاده در این گزارش شناسایی نشدند. و مؤلفین گزارش ساندی تایمز یعنی اوزی ماهنائیمی (Uzi Mahnaimi) و ماری کالوین (Marie Colvin) دیگر هیچ‌گاه به‌صورت علنی در مورد این موضوع سخنی نگفتند!! 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/Transgenic ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ «نماد مؤنث» در مکاشفات «فریتیوف شوان» برهنه بوده است! برهنه زیستن شوان در خانه و «مناسک برهنه» او، و برهنه بودن «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان، سبب شده که این رؤیاها را به شیطان نسبت دهند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 مؤنث برهنه: مریم مقدس یا شیطان؟! 1️⃣ آن‌گونه که بیان کرده، در سال 1965، زمانی که با کشتی از اروپا راهی طنجه در مراکش بود، دچار تنگی نفس و افسردگی شدید شد. در این وضع در حالت رؤیا و مکاشفه قرار گرفت و مهم‌ترین مکاشفه زندگی‌اش را دید. مریم مقدس (ع)، که مسیحیان او را می‌خوانند، بر شوان ظاهر شد! در پی این مکاشفه، حال شوان خوب شد و خود را «سرخوش از عشق و شادی» یافت. 2️⃣ در بندر طنجه شک و تردید شوان را فراگرفت و در مسیر طنجه به تطوان (در شمال مراکش) بار دیگر افسردگی بر او غلبه یافت. در تطوان چنان خود را ضعیف دید که در اتاقش در هتل ماند و با همراهان بیرون نرفت. در تنهایی باز آن نماد مؤنث ظاهر شد و به او آرامش داد. به فاس، پایتخت مراکش، رسیدند. در فاس بار دیگر تردید بر او غلبه یافت ولی آن باز به سراغش آمد و در تمامی شب به او آرامش داد. این وضع روحی شوان تا بازگشت به سوئیس ادامه داشت. 3️⃣ طی سال‌های 1942-1965 شوان چند بار از ارتباط فراطبیعی با یا به تعبیر او «مریم باکره»، گفته است! طبق نوشته شوان، او ابتدا نمی‌دانست چگونه باید تجربه مکاشفه با نماد مؤنث را تأویل کند. نهایتاً به این نتیجه رسید که رؤیای صادقه را باید از طریق نتایج آن از رؤیای کاذب تشخیص داد. این رؤیا مفید بود زیرا سبب شد علاقه شوان به کتاب، روزنامه و تئاتر، که به آن‌ها دلبستگی شدید داشت، از بین برود و احساس آزادی کند. 👇👇👇
4️⃣ پیامد دیگر این رؤیا «تمایلی مقاومت ناپذیر» بود که در شوان ایجاد شد: «تمایل به برهنه شدن بسانِ کودک او.» منظور شوان از «کودک» عیسی مسیح (ع) است. شوان می‌افزاید: «از آن زمان هر گاه ممکن بود می‌شدم»! چنان‌که خواهیم دید، «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان برهنه بوده است! برهنه زیستن شوان در خانه و مناسک برهنه او، که سرآغاز آن را به این رؤیا نسبت می‌دهند، و برهنه بودن «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان، سبب شده که این رؤیاها را به نسبت دهند. 5️⃣ سرانجام به این نتیجه نهایی رسید که مکاشفه فوق سرآغاز «رابطه‌ای خاص است با عالم الوهی» زیرا تجلّی رحمت الهی و دین خالده است. در واقع، شوان رؤیای سال 1965 را سرآغاز ایفای مأموریت یا نقشی جدید برای خود می‌داند. او پیش‌تر، در 1937، در پی یک رؤیا خود را به مقام «شیخی» طریقت علاویه ارتقاء داد. ولی طریقت علاویه تنها یکی از طریقت‌های تصوف در اسلام بود. اینک شوان برای خود نقشی جامع، فرادینی، فراتر و ماوراء اسلام، قائل بود و خود را حامل ، نه اسلام، می‌دید. 6️⃣ ادعای شوان را، که سرآغاز برهنه زیستن خود را به مکاشفات سال‌های 1965-1966 نسبت می‌دهد، مردود دانسته و آن را جلوه‌ای از «شیّادی‌های» شوان خوانده‌اند. ظاهراً پیشینه شوان به اوائل سال‌های 1950 و شاید پیش‌تر می‌رسد. کوتا، دوست دیرین شوان، در اوائل سال‌های 1950 از شوان جدا شد زیرا برای شام به خانه شوان رفت و شوان را با زنان برهنه بر سر میز شام دید. به‌علاوه، عکس‌هایی از شوان موجود است که او را در حال مراقبه در اتاق نیایش نشان می‌دهد. قدمت این عکس‌ها به سال‌های 1930 یا 1940 می‌رسد و شوان نیمه برهنه است! ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 این روزها مشغول مطالعه کتاب «گزارش یک دوران» نوشته «هارون یشایایی» هستم. با خودم گفتم شاید بد نباشد برخی قسمت‌های مهم کتاب را با شما همراهان اندیشکده به اشتراک بگذارم. 📖 آنچه در ادامه می‌خوانید اولین نکته‌ای بود که به نظرم جالب و قابل توجه آمد:
✡️ وقتی «هارون یشایایی» (از بزرگان یهودیان ایران) از دخالت «غیرخودی‌ها» در امور یهودیان ایران می‌گوید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ گزارش یک یهودی از دخالت «غیرخودی‌ها» در امور یهودیان ایران! 1️⃣ ...به دوران جدید سازماندهی در می‌پردازیم. متأسفانه عنصر پایدار در تشکیلات جامعه یهودی ایران، معمولاً رقابت دائمی و کشمکش فردی بین مسؤولین جامعه بوده است که همواره زیان آن را مردم عادی تحمل می‌کردند. این پدیده در زندگی سرنوشت‌ساز بوده و حتی بنیادهای دینی را تحت تأثیر خود قرار می‌داد. به نظر نویسنده اشاراتی به این موضوع برای آشنایی با حوادث بعدی ضروری به‌نظر می‌رسد. 2️⃣ آشکارترین و تأسف‌برانگیزترین این موارد رقابت و برای نمایندگان مجلس شورای ملی از سال ۱۳۵۰ش. (۱۹۷۰م.) به بعد بود که به برخورد شدید بین و نماینده مجلس و پرونده‌سازی هریک عليه دیگری تبدیل شد. معمولاً این پرونده‌ها به سازمان امنیتیِ وقت ارجاع می‌شد و مورد قرار می‌گرفت. 3️⃣ موجب آشفتگی و تأسف است که در جامعه کلیمیان ایران هر گروه در اولین اختلاف و یا برخورد سلیقه‌ای با گروه دیگر به تهدید و استفاده از قدرت خود در متوسل می‌شد، این روحیه برای سرکوب رقیب با توسل به وسایل و امکاناتی خارج از کم و بیش با توجه به تغییر شرایط همچنان ادامه دارد که نشان می‌دهد که گویا فقط سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی توان بررسی اختلافات فی‌مابین را داشته‌اند. 4️⃣ به‌عنوان نمونه نامه‌ی حقوقدان سرشناس یهودی به هیئت مدیره انجمن در تاریخ ۱۳۵۴/۱۱/۲۷ ش. گویای این پدیده می‌باشد... 👇👇👇
5️⃣ این روحیه حتی بعد از هم‌چنان ادامه یافت. بستگی به اعتقادات و روش‌های مسؤولین دولتی، این‌گونه ارتباط‌ها معانی مختلفی پیدا می‌کرد ولی در نهایت دخالت دیگران همواره به ضرر مردم تمام شده است. 6️⃣ همین‌جا لازم به یادآوری می‌دانم که از سال ۱۳۵۶ ش. که نویسنده مسؤولیت ریاست هیئت مدیره کانون خیرخواه (بیمارستان دکتر سپیر) و همچنین از سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۶ش. که مسؤولیت ریاست هیئت مدیره را به‌عهده داشتم خود یکی از طرف‌های درگیر در این عادت معمول بودم و از آن رنج می‌بردم. 7️⃣ به باور من، گذشتِ زمان و تجربه‌های گوناگون امکان می‌داد که شاید بتوان بر این عادت ناپسند غلبه کرد و با اعتقاد به این‌که اساساً آن را ناشی از فراوان که از طرف دیگران بر زندگی فردی و اجتماعی اعمال می‌شود می‌دانستم. 8️⃣ برای غلبه بر این مشکل همراه با سایر دوستان تلاش‌های فراوان نمودیم که متأسفانه نهادهای غیریهودی دولتی و امنیتی ایران در امور جامعه کلیمیان ایران، در این دوره نیز نتیجه تلاش‌هایمان را بسیار کم اثر نموده و یا لااقل به تأخیر انداخت و به درهم ریختگی در سال‌های اخیر انجامید و برای اولین‌بار در تاریخ معاصر منجر به معرفی روحانی و مرجع دینی برای از طرف دستگاه‌های امنیتی گردید که مورد قبول مردم قرار نگرفت و تبدیل به یک سردرگمی شد... 📚 منبع: کتاب «گزارش یک دوران: سی‌سال زندگی یهودیان ایرانی»، نوشته: «هارون یشایایی»، تهران، نشر ماهریس، چاپ اول، 1398، صص 29-31. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقاشی «مریم باکره» و عیسی (ع) توسط «فریتیوف شوان»! 🌇 سایر نقاشی‌های شوان از حضرت مریم به‌علت «برهنه» بودن قابل انتشار نیست!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 فرقه مریمیه (1) 1⃣ بدین‌سان،  وارد مرحله‌ای جدید شد: اینک شوان برای خود نقشی «جامع» (یونیورسال) و فراتر از ادیان مرسوم، از جمله اسلام، قائل بود و خود را منادی و «حکمت خالده» (خرد جاودان) می‌دانست. 2⃣ او معتقد بود که دارای رابطه خاصی با است! از این زمان شوان و زنش، کاترین، نقاشی‫‌های خود را بر ترسیم  مریم مقدس متمرکز کردند!! 3⃣ شوان، این نقاشی‫‌ها را چنین تفسیر می‌کرد: «ارجاعی است به عریان کردن حقیقت به معنای آن، و رها کردن برکت»!! 4⃣ حتی نقاشی‫های پیشین خود را از زنان سرخپوست تجلّی این چهره از «مریم باکره» عنوان می‌کند و بدین‌سان میان تجربه سال 1959 در آمریکا با تجربه سال 1965 در مراکش پیوند می‌زند. 5⃣ از این پس، شوان دو نقش ایفا ‌می‌کند: یکی شیخ طریقتی اسلامی و دیگری رهبر فرقه‌ای فرادینی (یونیورسال) که طبق رسالتی که «مریم باکره» به او تفویض کرده بر اساس آئین‌ها و مناسک  «دین خالده» را ترویج می‌کند. 6⃣ شوان آئین‌های سو را نمادی از دین ناب و خالص اوّلیه و جلوه‌ای بارز از «دین خالده» می‌دید. به‌تدریج، نقش دوّم پررنگ‌‏تر و نقش اوّل کم‌‏رنگ‏‌تر ‌شد. ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 فرقه مریمیه (2) 1⃣ در میان پیروان شوان تغییر نام طریقت به عجیب ننمود. شوان طی سال‌ها چهره‌ای اسلامی از خود نمایانده و ظاهراً تنها چیزی که رخ داد افزودن «مریمیه» به نام طریقت بود در کنار افزودنِ دعای کوتاهی خطاب به مریم مقدس به ادعیه روزانه! 2⃣ نقاشی‫‌های شوان از به «شش اصل مراقبه» شوان اضافه شد؛ یعنی اعضای فرقه در مناسک مراقبه باید بر روی این نقاشی‫‌ها تمرکز می‌کردند! به این ترتیب، نام طریقت شوان به «علاویه مریمیه» تبدیل شد. 3⃣ تمامی اعضای فرقه از مکاشفات شوان و نیّات واقعی او مطلع نبودند. تمرکز جدید طریقت هم بر مریم (س) موجّه می‌نمود. در اسلام، مریم (س) محترم و مقدس و از جایگاهی رفیع برخوردار است. 4⃣ ، «شیخ» مریمیه پس از شوان، در تبیین این تغییر نام می‌نویسد: «مریم باکره» شخصیتی است که سه دین توحیدی پیرامونش متحد شده‌اند: 👈 «شاهزاده خانم یهودی از خاندان داوود، مادر بنیان‌گذار مسیحیت، و زنی که در اسلام در رأس سلسله مراتب زنان جای دارد. مریم، همانند ما، دوستدار سه دین، و دین به‌طور عام، است.» 5⃣ نوشته لینگز بیان دیگر از مضمون همان رساله‌ای است که در سفر اوّل مستغانم نگاشت درباره وحدت بنیادین مسیحیت، اسلام و یهودیت با عنوان «تجلی سه‌وجهی سنت توحیدی». ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 فرقه مریمیه (3) 1⃣ اگر واقعاً نیّت آن بود که شخصیتی مقبول سه دین فوق، و به‌عنوان نماد وحدت سه دین، عرضه شود، قطعاً (ع) مقبول‫‌ترین بود؛ پیامبری که در یهودیت و مسیحیت و اسلام مورد احترام فراوان است. 2⃣ به‌علاوه، مریم (س) در جایگاهی ندارد. در اسلام نیز چیزی به‌نام «سلسله مراتب زنان» وجود ندارد که مریم در رأس آن باشد. و اگر بود، نامزد مناسب‌تر برای تصدی این جایگاه می‌توانست فاطمه (س) باشد. 3⃣ مریم (س) همچون عیسی (ع)، در یهودیت نه‌تنها جایگاهی ندارد بلکه مبغوض حاخام‫‌های یهودی (حداقل در دوران تدوین تلمود) است و لذا در  از او به زشتی یاد شده. 4⃣  و  یکی نیستند هرچند یهودیان، به‌ویژه از سده 19 میلادی، این‌دو را خلط می‌کنند و مساوی با هم به‌کار می‌برند.  کسی بود که به قبیله یهودا، از قبایل دوازده‌گانه بنی‌اسرائیل، تعلق داشت. 5⃣ مریم از بنی‌اسرائیل بود ولی معلوم نیست از سبط یهودا و «یهودی» باشد. روشن نیست لینگز بر اساس کدام مأخذ مریم را از (خاندان سلطنتی بنی‌اسرائیل از قبیله یهودا)، خوانده. این روایتِ یهود است که مسیح موعود باید از «خاندان داوود» باشد و لذا «مسیح بن داوود» نامیده می‌شود. 6⃣ روایت انجیل متی که تبار عیسی را به داوود وصل کرده، روایتی یهودی است و حتی اگر معتبر باشد، تنها ثابت می‌کند یوسف از تبار داوود بود نه مریم! این روایت القاء می‌کند که یوسف پدر عیسی است. در حالی‌که به تصریح قرآن و روایات، مریم (س) باکره بود و هیچ‫‌گاه ازدواج نکرد. انجیل لوقا نیز مریم را باکره می‌خواند لذا مسیحیان مریم (س) را می‌نامند. ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ ویتال و باربارا پری نزدیکترین افراد به شوان بودند. وفاداری ویتال پری به شوان تا بدان حد بود که اولین «ازدواج طولی» شوان با زنِ او انجام گرفت در حالی‌که ویتال همچنان شوهر «عرضی» باربارا بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 ازدواج طولی و عرضی (1) 1⃣ گفتیم که عدم تقید خود را به «قوانین مقدس» بیان می‌کند و خود را تنها ملزم به می‌داند نه ادیان مرسوم از جمله اسلام که ظاهراً خود را پیرو آن اعلام می‌کرد! 2⃣ شوان می‌نویسد: 👈 «من هماره در مسائل مربوط به قوانین مقدس دقت می‌کردم، ولی از سوی دیگر دین خالده را فراتر از همه این‌ها می‌دیدم و به خود اجازه نمی‌دادم خویشتن را در قالب‌هایی محصور کنم که برایم ؛ هر چند به دیگران اجازه نمی‌دادم این قانون‌ها را نقض کنند»!! 3⃣ پس از دیدار با این عدم تقیّد شکلی جدید به خود می‌گیرد گویی شوان شارع و بانی دینی جدید است با ایستارها و قواعد جدید. یکی از مهم‌ترین این بدعت‎ها «ازدواج عمودی و افقی» یا «طولی و عرضی» است. 4⃣ در سال 1965، پس از ارتباط با «نماد مؤنث»، شوان زن دوّم اختیار کرد. این کار هر چند از نظر قوانین سوئیس ممنوع است ولی از نظر شرع اسلام ممنوع نیست. اما مسئله اینجاست که زن دوّم شوان شوهر داشت! و زن و شوهر، از پیروان شوان و نزدیک‌ترین کسان به او بودند! 5⃣ دوّمین زن شوان همان (حمیده)، همسر ، است که حدود پنج سال کنار گنون می‌زیستند و به ایشان، و نیز به مارتین لینگز، به‌عنوان «جاسوس شوان»، مشکوک بود. 6⃣ شوان اجازه داد این‌دو به‌عنوان زن و شوهر همچنان با هم زندگی کنند ولی زن به شکل «طولی» یا «عمودی» با شوان ازدواج کرد. از نظر شوان «رابطه طولی» انسان را به خدا وصل می‌کرد و «رابطه عرضی» صرفاً زمینی بود! 7⃣ بعدها، پیروان شوان این رابطه جنسی را نامیدند!!! ✍ استاد عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/EZTOL ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی! 📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8) 🌐 ازدواج طولی و عرضی (2) 1⃣ ازدواج‫‌های «طولی» یا «عمودی» یا «معنوی» متعدد است. سجویک می‌نویسد نام این افراد را بر اساس اطلاعات موثق در اختیار دارد ولی اسامی را منتشر نمی‌کند. 2⃣ البته سجویک هفت سال پیش از انتشار کتاب خود، در مقاله‌ای که به یازدهمین کنگره بین‌المللی مرکز مطالعات ادیان جدید ارائه داد، و در سال 1999 در مجله «مطالعات باطنی‫گرایی غربی» منتشر شد، نام شوان را ذکر کرده است. 3⃣ ظاهراً به‌دلیل این سخنرانی و مقاله بود که وکلای او را تهدید به شکایت کردند و سجویک مجبور شد، برای پرهیز از گرفتاری‌های قضایی، در کتابش سربسته به  شوان بپردازد و نیز از درج عکس‌ها و  های شوان اجتناب کند. 4⃣ سجویک می‌نویسد: عنصر غیراسلامی دیگر در عملکرد شوان است. پس از مکاشفه مریم در سال 1965، به گفته شوان، تمایلی مقاومت‌ناپذیر در او ایجاد شد برای برهنه‌شدن؛ و «از آن زمان هر وقت ممکن بود برهنه می‌شدم.» 5⃣ سجویک می‌افزاید: تصاویر شوان و در شمایل‏‌هایی که شوان و شارلین رومین (یکی از زنان طولی شوان) کشیده‫‌اند برهنه هستند!! ✍ استاد عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله همراه اسناد و منابع: 👉 yon.ir/EZTOL ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter