✡ رد پای یهود در ترور کندی (3)
💠 انگیزهی جک روبی از کشتن لی هاروی اسوالد چه بود؟
1️⃣ «علاقهی وافر به جان اف کندی» و «مصرف داروی فن مترازین» (از داروهای روانگردان) از عمده دلایل قتل اسوالد از سوی #جک_روبی عنوان شد!
2️⃣ روبی در یکی از جلسات دادگاه اظهار داشت: «نمیتوانم بفهمم که چرا یک مرد بزرگ همچون کندی اکنون نباید در بین ما باشد»
3️⃣ اینها تنها ادعاهای قابل ذکر در خصوص انگیزههای فردیِ جک روبی بوده و مسلماً اطلاعات بیشتری از وی در اسناد انتشارنیافته از سوی سرویسهای امنیتی آمریکا وجود دارد.
4️⃣ چگونه جک روبی با عبور از حلقهی پلیس، خود را تا نزدیکترین نقطه به #لی_هاروی_اسوالد رساند و به ضرب گلوله وی را کشت؟!
5️⃣ «کمیته برگزیده مجلس نمایندگان در امور ترور» که مسئول رسیدگی به پرونده ترور مارتین لوتر کینگ و جان اف کندی است در گزارش نهایی خود در 1979 در خصوص جک روبی اعلام کرد:
✍️ «قتل اسوالد توسط روبی یک اقدام انفرادی نبوده و نتیجهی تحقیقات ما نشان میدهد که ورود روبی به قرارگاه پلیس احتمالاً با مساعدت افرادی همراه بوده است. البته ممکن است مساعدتکنندگان از انگیزهی وی خبر نداشتند.»
6️⃣ در ادامهی این گزارش آمده است که پلیس دالاس از ارائهی اطللاعات به کمیسیون تحقیق نهاد ریاست جمهوری در #ترور_کندی (موسوم به کمیسیون وارن) در مورد چگونگی ورود روبی به محل انتقال اسوالد طفره رفته است.
7️⃣ جیم مارس یکی از شناختهشدهترین نویسندگان آمریکایی در پرونده جان اف کندی و 11سپتامبر در سال 1989در کتاب «خط آتش ـ توطئهای که کندی را کشت» از یک مسئله پرده برداشته و مینویسد:
✍️ «پلیسی که ورود جک روبی را به زیرزمین زندان شهربانی نادیده گرفت، یک شخص #یهودی بود.»
🔹 کتاب خط آتش از جمله منابع استفاده شده در فیلم «جِیاِفکِی» به کارگردانی #الیور_استون بود.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/israel/7766/
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ رد پای یهود در ترور کندی (4)
💠 چه ارتباطی بین جک روبی و صهیونیسم وجود داشت؟
1️⃣ مایکل کالینز پایپر نویسنده کتاب «قضاوت نهایی» با محوریت نقش #اسرائیل در #ترور_کندی (چاپ سال 2000) مینویسد:
✍️ «اسناد منتشر شده از سوی سازمان اف بی آی نشان میدهد که روبی در سال 1955 سفری به اسرائیل داشته است.»
2️⃣ گفتنی است سفر روبی به اراضی اشغالی در اسناد منتشر شده در ماههای اخیر نیز مجدداً مورد اشاره قرار گرفته است.
3️⃣ پایپر در کتاب خود به دیدار روبی با یکی از دوستان قدیمی وی به نام لوورنس میرز، درست در شب قبل از ترور جان اف کندی اشاره میکند. میرز از جمله #قاچاقچیان_سلاح به اسرائیل است.
4️⃣ پایپر همچنین در ادامه مینویسد:
✍️ «اکنون همهی ما میدانیم که جک روبی حقوقبگیر سندیکای جنایت لنسکی بوده است.»
5️⃣ سندیکای لنسکی به یک گروه چندملیتی مافیایی متشکل از یهودیان ایتالیایی-امریکایی اطلاق میشود که بین سالهای 1929–1960در آمریکا فعال بود. این گروه ارتباط نزدیکی با خاندان برونفمن داشت. در حال حاضر، ادگار برونفمن یکی از اعضای خاندان برونفمن رئیس سازمان «کنگره جهانی یهودیان» است.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/israel/7766/
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ رد پای یهود در ترور کندی (5)
💠 سناریوهای احتمالی
1️⃣ زمانیکه کندی از طرف حزب دمکرات برای ریاست جمهوری انتخاب شد، روزنامه هروت وابسته به حزب راست و ملیگرای هروت به ریاست #مناخیم_بگین نوشت:
✍️ «پدر کندی، هرگز یهودیان را دوست نمیداشت و ضد یهود بود و میانهای با صهیونیستها نداشت.»
2️⃣ این روزنامه در ادامه میپرسد:
✍️ «آیا پدر، قطرهای از آن سم را به فرزندش جان اف. کندی تزریق نکرده است؟»
3️⃣ تلاشهای کندی برای متعادل کردن شرایط فلسطینیان همچون حق بازگشت و مخالفت کندی با قدرت هستهای شدن #اسرائیل از جمله مواردی است که فرضیهی دست داشتن #صهیونیسم در ترور کندی را تقویت میکند.
4️⃣ در این خصوص سه سناریو را میتوان محتمل دانست:
🔸1- بسیاری تا به امروز بر این باورند که این قتل خود یک اقدام مناسب برای جلوگیری از بررسی کامل ماجرای #ترور_کندی بوده و اینکه به احتمال فراوان، #جک_روبی در ترور کندی دست داشته و در واقع این کار برای پوشش دادن واقعیت ماجرا انجام شده است.
🔸2- کشته شدن قاتل رئیسجمهور محبوب آمریکا بهدست یک #یهودی میتوانست یهود را در اذهان عمومی این کشور مثبت جلوه داده و شائبهی دست داشتن صهیونیسم را به نوعی رد کند.
🔸3- نقش صهیونیسم در ترور #جان_اف_کندی با از بین بردن قاتل وی میتوانست بر ابهامات قضیه بیافزاید که این مسأله تا به امروز نیز مبهم باقی مانده است.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/israel/7766/
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز شنبه
🌞 ٢ آذر ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٢۵ ربیعالاول ۱۴۴۱ هجریقمری
✝ ٢٣ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی
🕎 ٢۵ حشوان ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
1⃣ صلح امام حسن علیهالسلام (۴١ق)
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ تصویب تشکیل کشور #فلسطین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد (١٩٧۴م)
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ رحلت حضرت ابراهیم (ع) (٢١٢٣عبری)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز یکشنبه
🌞 ٣ آذر ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٢۶ ربیعالاول ۱۴۴۱ هجریقمری
✝ ٢۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی
🕎 ٢۶ حشوان ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ تولد #باروخ_اسپینوزا فیلسوف یهودی (١۶٣٢م)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
اندیشکده مطالعات یهود
✡ بومیسازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (١) ✍ نویسنده: کیان طبری 1⃣ #هالیوود فقط کارخا
✅ قبلاً در ٧ قسمت (از اینجا👆) به نقد تئاتر #آشویتس_زنان پرداختیم. امروز ٣ قسمت نهایی این نقد را با هم مطالعه میکنیم.
✡ بومیسازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (٨)
✍ نویسنده: کیان طبری
1⃣ #مظلومیت_زنان_یهودی، محور اصلی تئاتر «آشویتس زنان» است و البته همین مفهوم، جزو مبانی مانیفست تشکیل #کشور_یهود در #ارض_موعود نیز هست و اینجاست که اجرای این نمایش، با توجه به مکان اجرای آن، یعنی پایتخت بزرگترین دشمن ایدئولوژیک صهیونیستها، تهران، قابل تأمل میشود!!
2⃣ این تأمل وقتی دامنه و عمق مییابد که در نظر بگیریم در یک ماه گذشته، دستکم سه نمایش با محوریت مسئله رژیم صهیونیستی و ریشههای شکلگیری آن، روی صحنه رفته است: #اُسلو (درباره سازش میان عرفات و اسحاق رابین و توافق صلح اسلو)، #هفت_کودک_یهودی (با حکایت چند نسل از خانواده آواره و رنجدیده یهودی که به استقرار آنها در فلسطین و در نهایت پیروزی بر اعراب ختم میشود) و #آشویتس_زنان.
3⃣ جالب اینجاست که بعد از شنیدن سرود جهانی صهیونیستها، #هاوا_ناگیلا در نمایش «اسلو» در تماشاخانه ایرانشهر، بار دیگر در جریان اجرای «هفت کودک یهودی» در عمارت نوفل لوشاتو، «هاوا ناگیلا» طنینانداز شد، و این یعنی مسئلهای وجود دارد! خواندن «هاوا ناگیلا» در #تهران، چونان است که در #تلآویو یک گروه نمایشی مثلاً «ای لشکر صاحبزمان» بخواند!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بومیسازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (٩)
✍ نویسنده: کیان طبری
1⃣ شاید منظور نمایشنامهنویس را در متنی که «حامد سلیمانزاده» درباره این نمایش نوشته و صفری بر صفحه آن در سایت تیوال بهاشتراک گذاشته، بهتر بتوان درک کرد:
👈 "تئودور آدورنو قبلتر گفته بود که «بعد از آشویتس، شاعری جنایت است» اما کاش مجالی بود تا به او بگویم... اجازه دهد شاعران... آشویتسهای زمان و مکان خود را برایمان بازگو کنند تا شاید کمی آرام بگیریم...!! #علی_صفری نویسندهای است که در نمایشنامه #آشویتس_زنان بهسراغ یکی از آشویتسهای سوزان و پر ماجرای دوران خود رفته که وسعت جغرافیایی موضوعش میتواند کل کره خاکی را پوشش دهد. علی... در این نمایشنامه، شاعرانگی بومیاش را با موضوعی جهانی تلفیق کرده تا مخاطبینش را با سویهای دیگر از خشونت علیه زنان در بافتی اجتماعی و سیاسی آشنا سازد...
از سویی دیگر، کاراکترهای او وابستگی هویتی خاصی ندارند و اگرچه اصلیت ماروشکا در همان ابتدای متن، لهستانی قید شده اما بهوضوح و جلوتر مییابیم که این یک ترفند دراماتیک است تا جغرافیای آشویتس لهستان را بهانه کرده و تکثیر خوفناک آن را در دیگر زمینهها بیان کند."
2⃣ کدهای نهچندان پنهان در این سطور (که مورد تأیید نویسنده نمایش است)، درباره این که: «لهستان، بهانه است، جای دیگر نشانه است»، وقتی آشکارتر میشود که به کارکرد «آینه»ها در صحنه، بهعنوان اجزای اصلی صحنه، دقت کنیم، آینههایی که بهسوی تماشاگر «ایرانی» نمایش هستند و تصاویر تماشاگران را بازتاب میدهند. آیا قرار است «ایرانی»ها در خشونت و سبعیت نمایش علیه زنان «مظلوم» #یهودی، خود را ببینند؟! آیا تماشاگر ایرانی باید نقش خود را در آینه نمایش ببیند و از بابت تقابل و دشمنی خود با غاصبان امروز سرزمین #قدس که لابد اعقاب این زنان «مظلوم» و «زجردیده» هستند، شرمسار باشند؟!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter