eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
750 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
☠ حزب شیطان به‌دنبال تسلط بر ایران (۴) ✡ تمدن شیطان - قسمت سوم 🌍 بابیت و بهائیت در مقابل مرجعیت 1⃣ در ادامهٔ حوادث قبل، و با هدف تضعیف جایگاه و حذف آن از صحنهٔ معادلات سیاسی، در کنار رشد در ایران، جریانی منحرف نیز در عرصهٔ دین به‌نام در دورهٔ قاجار رشد و گسترش یافت. 2⃣ ورود ناموفق روحانیت به جریان جنگ دوم ایران و روس، مردم مسلمان را دچار نوعی سرخوردگی از دو نهاد قدرتمند دولت و روحانیت نموده و آنان را متوجه وجود مقدس امام زمان (عج) کرده بود. مدیریت نشدنِ این وضعیتِ روانی، زمینه را برای ورود دولت‌های خارجی به‌ویژه روسیه و سپس انگلستان به این عرصه فراهم نمود. 3⃣ آغاز عقیدتیِ این جریان را از زمان و بر اساس آراء دانسته‌اند. وی که در خانواده‌ای سنّی مذهب زاده شد، با اختیارِ تشیع، در عراق ساکن شد و با اظهار تمایل به اخباریون، به انتشار عقاید خاص خود پرداخت. یکی از این عقاید خاص شیخ، اعتقاد به بود. 4⃣ وی معتقد بود که راه شناخت دین در چهار رکن منحصر است: خداوند، پیامبر، امام و رکن رابع که در زمان غیبت امام (عج) واسطه میان وی و مردم است. 5⃣ وی رکن رابع را نایب خاص امام (در برابر نیابت عامه که از آنِ مراجع بود) می‌دانست و فرق آن را با نواب خاص اربعه، انتساب آنان از سوی امام، در برابر احراز این مرتبت از سوی رکن رابع به‌دلیل بزرگی و لیاقت خودِ او اعلام می‌کرد. ✍ دکتر محمدهادی همایون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ علی‌محمد باب و تصویر دستخط او معروف به لوح هیکل که لوگو فرقه ضالّه بابیه است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
☠ حزب شیطان به‌دنبال تسلط بر ایران (۵) ✡ تمدن شیطان - قسمت سوم 🌍 بابیت و بهائیت در مقابل مرجعیت 1⃣ پس از فوت شیخ احمد احسایی، شاگردش حلقهٔ درس و اعتقادات او را ادامه داد. در زمان او بود که به کربلا آمد و به حلقهٔ درس او راه یافت. 2⃣ وی که در شیراز به‌دنیا آمده بود، پس از مدتی به بوشهر و از آنجا پس از طی مراحلی از ریاضات صوفیانه، به کربلا سفر کرد. با فوت سیدکاظم رشتی، علی‌محمّد بر اساس اعتقاد به ، ادعای کرد و خود را باب ارتباط مردم با امام زمان (عج) نامید! 3⃣ باب! پس از سفر به مکه و تبلیغ عقاید خود، به بوشهر بازگشت و در ایران به دعوت مشغول شد. با مخالفت علما، حاکم فارس او را به شیراز آورد و طی مجلس مناظره‌ای در این شهر، وی را وادار به توبه نمود. با ادعای مجدد وی، ابتدا به اصفهان آورده شد و سپس در قلعه چهریق نزدیک ماکو زندانی شد. 4⃣ سرانجام وی در زمان محمّدشاه قاجار (که ابتدا او را به‌سبب مخالفت با روحانیت و طرفداری از عقاید خرافی پر و بال داده بود) در تبریز و در حضور ناصرالدین میرزای ولیعهد در ٢٧ شعبان ١٢۶۶ به حکم ارتداد به دار آویخته شد. ✍ دکتر محمدهادی همایون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) و عباس افندی (عبدالبهاء) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
☠ حزب شیطان به‌دنبال تسلط بر ایران (۶) ✡ تمدن شیطان - قسمت سوم 🌍 بابیت و بهائیت در مقابل مرجعیت 1⃣ پس از مرگ باب، جانشینی او به معروف به رسید. پس از این‌که صبح ازل سپر بلا شد، برادر بزرگتر وی وارد صحنه شد و جانشینیِ باب را با عنوان در قبضهٔ خود آورد. در زمان او بود که این فرقهٔ ضالّه، با برقراری روابط جدّی با روسیه، از طریق سفیر این کشور در ایران و سپس انگلستان و حتی فرانسه، تبدیل به توطئه‌ای سیاسی شد که از حمایت کامل اروپاییان در برابر روحانیت برخوردار بود. 2⃣ با هوشیاری و ورود وی به صحنه، هر دو برادر با حفاظت سواران روسی و ایرانی به بغداد تبعید شدند. در بغداد نیز پس از چندی حکم تبعید مجدد در مورد آنان صادر شد و صبح ازل به ، و بهاءالله به در فلسطین تبعید شد. وی پس از این که در این سرزمین مهم و راهبردی اسکان داده و مورد حمایت جدّی روسیه و سپس انگلستان واقع شد، در ٢ ذیقعده ١٣٠٩ق پس از ٢٠ شبانه‌روز تب از دنیا رفت. 3⃣ با اقدامات میرزا حسینعلی، در ادامه و به‌جای بابیت در ایران مستقر شد. در پی این استقرار، که تازه اسلام آورده بودند، گروه گروه به بهائیت گرویدند! گویا دستوری واحد برای تغییر ظاهریِ کیش به‌عنوان پوششی برای گسترش بهائیت در ایران صادر شده بود. 4⃣ پس از بهاءالله، پسر وی با عنوان توانست جمع پراکنده بهائیان را گرد خود جمع کرده و با برقراری روابط جدّی با انگلیس و آمریکا نقش مهمی در تاریخ وابستگی این گروه بازی کند. وی با خدمتی که در مشروطه در کنار فراماسون‌ها به انگلیس نمود از سوی آنان مفتخر به دریافت لقب "سِر" شد. 5⃣ پس از وی نوهٔ دختری حسینعلی، در ابتدای حکومت رضاخان به رهبری بهائیان رسید. در زمان او بود که رژیم جعلی تأسیس شد و پیوند جدّی میان صهیونیست‌ها و بهائیان آشکار شد. این گروه در اسرائیل به‌رسمیّت شناخته شده و با قرار گرفتن تحت حمایت این دولت غاصب، حتی از پرداخت مالیات نیز معاف شدند. با مرگ شوقی، گروهی ٩ نفره در در اداره امور بهائیان را به‌دست گرفتند که تا امروز ادامه دارد. ✍ دکتر محمدهادی همایون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : دوشنبه 🌞 ٢٢ اردیبهشت ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ١٧ رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ١١ مه ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ١٧ ایار ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣ وقوع (٢ق) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ردپای یهود در جنگ بدر (١) ☠ آغاز فروپاشی کفر 1⃣ سپاه پیامبر (ص) یک یا دو اسب با خود آورده بود! هر چندنفر یک شتر داشتند و چون صد کیلومتر راه در پیش بود، به نوبت سوار آن می‌شدند. بیش از سه چهارم سپاه شمشیر نداشتند و به دلیل مشکل مالی، با خود چوب آورده بودند! 2⃣ پیش از این‌که سپاه اسلام به بدر برسد و در حالی‌که همه در انتظار کاروان تجاری بودند، پیامبر (ص) از طریق وحی، با خبر شد که کاروان تجاری قریش گریخته و در عوض آن، بزرگان مشرکان، سر تا پا مسلح در آن منطقه ایستاده‌اند! 3⃣ پیامبر (ص) با اعلام وضعیت جدید، سپاه را به مشاوره خواست و فرمود: با این دشمن بجنگیم یا نه؟ برخاست و گفت: اینان قریش و متکبران آنان هستند و ما نیز به هیئت جنگ بیرون نیامده‌ایم. حضرت به او فرمود: بنشین. سپس برخاست و سخنان ابوبکر را تکرار کرد. حضرت او را هم امر به نشستن کرد. 4⃣ برخاست و گفت: یا رسول‌الله... ما به تو ایمان آورده و تصدیقت کرده‌ایم و شهادت می‌دهیم آنچه از جانب خدا آورده‌ای حق است؛ اگر امر کنی که این صخره سخت را بشکافیم، می‌شکافیم و آن سخن به موسی را به تو نخواهیم گفت که گفتند: «ای موسی! تا وقتی که جباران در آنجایند، هرگز بدان شهر داخل نخواهیم شد. ما اینجا می‌نشینیم، تو و پروردگارت بروید و نبرد کنید». بلکه ما می‌گوییم: تو و پروردگارت بجنگید و ما نیز همراه شما خواهیم جنگید. 5⃣ صورت پیامبر (ص) از این سخنان روشن شد و او را دعا فرمود. سپس رو به انصار کرد و از آنان مشورت خواست. برخاست و سخنانی حماسی، در خصوص جنگ با مشرکان و تأیید سخنان مقداد گفت. 6⃣ رسم عرب، نبرد تن به تن در آغاز جنگ بود. ٣ تن از دلاوران قریش غرق در سلاح به میدان آمدند: عتبه، شیبه، ولید. پیامبر (ص)، علی (ع)، حمزه و عبیده را که همگی از بستگانش بودند به میدان فرستاد. علی (ع) ولید را به هلاکت رساند و به یاری حمزه شتافت و در کشتن عتبه شرکت جست. آن‌گاه همراه حمزه به سراغ هماورد عبیده رفتند و شیبه را نیز به هلاکت رسانند. 7⃣ سپاه اسلام نیرو گرفت و بر ارتش کفر که روحیه‌اش تضعیف شده بود، هجوم برد. سپاه شرک در هم ریخت و مشرکان یک به یک از دم تیغ گذشتند. در حقیقت، کسی که این سپاه را منهدم کرد، امام علی (ع) بود. نیمی از ٧٠ کشتهٔ بدر را ایشان به‌تنهایی به هلاکت رساند و در کشتن نیمی دیگر نیز شرکت داشت. ✍ کتاب تبار انحراف، حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ردپای یهود در جنگ بدر (٢) ☠ اسیرگیری، تخلف از فرمان پیامبر (ص) 1⃣ سپاه مکه، مجموعه‌ای از سران شرک و سرمایه‌داران بزرگ مکه، و سردمداران مبارزه با اسلام بود که مانع پیوستن توده‌های مردم به اسلام می‌شدند. اگر سدّ این مجموعه در هم می‌شکست، اسلام به‌سرعت تمام شبه‌جزیره را فرامی‌گرفت و جنگ‌های بعدی رخ نمی‌داد. 2⃣ اگر مسلمین، کافی داشتند و پیرو دستورات پیامبر (ص) بودند، در همان کارزار اول، کار مشرکان تمام می‌شد؛ ولی متأسفانه سپاه مسلمان دارای چنان بصیرتی نبود؛ چرا که ساعتی بعد از پراکنده شدن سپاه کفر که بهترین فرصت برای قلع و قمع سران شرک بود، به ناگاه بدون این‌که پیامبر (ص) فرمانی در این زمینه داده باشد، جنگ تعطیل شد. 3⃣ علت این امر هم، به اسارت گرفتن شماری از مشرکان بود. وقتی ٧٠نفر از مشرکان به اسارت گرفته شوند، طبیعی است که بیشتر نیروی ٣٠٠نفری مسلمانان، صرف حفاظت از آن اُسرا شود و جنگ خود به خود تعطیل گردد و باقی مشرکان بتوانند از معرکه فرار کنند. 4⃣ آیهٔ نازل شده در این زمینه، بیانی روشن از عمق فاجعه بود: 🕋 «برای هیچ پیامبری نسزد که اسیرانی داشته باشد تا در زمین کشتار بسیار کند. شما متاع این جهانی را می‌خواهید و خدا آخرت را می‌خواهد، و او پیروزمند و حکیم است. اگر پیش از این، از جانب خدا حکمی نشده بود، به سبب آنچه [اسیران] گرفته بودید، عذابی بزرگ به شما می‌رسید». ✍ کتاب تبار انحراف، حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ردپای یهود در جنگ بدر (٣) ☠ نقش‌آفرینی یهود 1⃣ می‌گویند طمع برخی مسلمین سبب اسیرگیری شد! بعضی از انصار از پیامبر (ص) خواستند از کشتن اسیران صرف‌نظر کند و در عوضِ گرفتن فدیه، آنها را آزاد سازد و بر این خواستهٔ خود پای فشردند. پیامبر (ص) در پاسخ فرمود: اگر چنین کنیم، سال دیگر به تعدادشان کشته می‌دهیم. آنها گفتند: باکی نیست، امسال فدیه می‌گیریم و سود دنیا می‌بریم و سال آینده شهید می‌شویم و به بهشت می‌رویم!! 2⃣ پذیرفتن این مطلب که مردم عادی گوشهٔ چشمی هم به دنیا داشته باشند، سخت نیست، ولی تمرّد سلحشوران بدری از امر پیامبر (ص) بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ پس باید دلیلی ظریف‌تر بجوییم. 3⃣ در مدینه پیوسته درصدد بودند که پیامبر (ص) پیروزی‌های زودرس نداشته باشد. اگر مشرکان در بدر نابود می‌شدند، یهود به‌سرعت سقوط می‌کرد. داخل مدینه نیز به زمان نیاز داشت. پس نهضت اسلامی باید به تأخیر می‌افتاد. بنابراین، باید در میان یهود و نفاق داخلی، به‌دنبال عوامل این نافرمانی گشت؛ چرا که تنها آنها از این امر سود می‌بردند. 4⃣ یهود نمی‌توانست در این‌باره، فعالیت مستقیم داشته باشد؛ پس چه کسانی عامل مستقیم بودند؟ از آنجا که گزارش‌های تاریخی چندان گویا نیست، باید در امور پیرامون نبرد بدر دقت کرد. ردپای این جریان را در داستانی از طبری می‌توان پی گرفت که در آن اختلاف و در مورد اسیران را نزد پیامبر نقل می‌کند! (اصل داستان را در سایت اندیشکده مطالعه کنید.) 5⃣ در هیچ منبعی نیامده که پیامبر (ص) درباره اُسرا مشورت خواسته باشند؛ پس چرا تنها این ٢ تن، نزد پیامبر در این مورد سخن گفته‌اند؟! چرا از افراد دیگر نامی نیست؟! چرا این‌دو برای به کرسی نشاندن نظرشان اصرار کرده‌اند؟ آیا نمی‌دانستند این‌گونه اظهار رأی و چند نوبت تکرار آن، موجب گستاخی عوام خواهد شد و تشنّج پدید خواهد آورد و در نهایت، پیامبر (ص) نخواهد توانست نظرش را در خصوص اُسرا اِعمال کند؟! (چقدر این ماجرا شبیه جنجال در ساعات پایانی عمر شریف پیامبر است که نگذاشتند حضرت آن وصیت مهم را بنویسند!) 6⃣ در نهایت، دشمنان خونیِ اسلام نجات یافتند و مجال پیدا کردند که سال بعد، جنگی خونین به راه اندازند. فرماندهان دو جناح و پرچمدار مشرکان در نبرد اُحد، از اُسرای بدر بودند. فراریان و آزادشدگانِ بدر، شخصیت‌های مهم قریش بودند که به محض رهایی، آتش جنگ اُحد را برافروختند. 7⃣ حال آیا از مجموع این امور، نمی‌توان حدس زد که جریان اسیرگیری هم، برنامه‌ای حساب شده بود که افرادی خاص از سپاه مسلمین، آن را پیگیری کرده‌اند؟! ✍ کتاب تبار انحراف، حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3639 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter