✡ علت دشمنی هیتلر با یهودیان (1)
🎯 دو پاسخ به یک سؤال
❓ علت اصلی دشمنی آلمان نازی يا خود هیتلر با یهودیها که بلافاصله پس از روی كار آمدن حزبش، شروع به ايجاد محدودیت برای آنها كرد چه بود؟
✍ پاسخ اول از : مهندس سیامک درودی آهی
1⃣ #آدولف_هیتلر خود از خانوادهای #یهودی بود. چهرهی او هم این را نشان میدهد که با ژرمنها تفاوت زیادی دارد. او به نزدیکان خود گفته بود که: «از دماغ یهودیام متنفرم».
👉 I hate my jewish nose
2⃣ نفرت وی از یهودی بودنِ خود تا حدی بود که حتی از شهر کوچکی در اطریش که شناسنامه پدربزرگش در آنجا صادر شده و مذهب هم یهودی قید شده بود نگذشت. هیتلر آن شهر را هدف تانکهای آلمانی قرار داد. بهطوری که در پایان، در این شهر سنگ روی سنگ بند نمانده بود.
3⃣ تجربه شخصی من حاکی از آناست که کسانی که به هر دلیل از مذهب خود جدا میشوند، نفرت آنان از مذهبِ پیشین خود بیش از دیگران است. برای مثال دوستی که در کودکی در کلیسا فعال بود (بعنوان altar boy) از زمان جدائیش از کلیسا حتی حاضر به شنیدن چیزی درباره کلیسا یا درباره کشیشها نبود، و بدترین فحشها را نثار آنها میکرد. روحیهی ضد یهودی هیتلر را تنفری از این دست میدانم.
4⃣ البته باید به حامیان او نیز پرداخت. او بدون حامیانی پر قدرت نمیتوانست چنین نقشی را در آلمان بازی کند. گزیده شدنِ هیتلر برای ایفای چنین نقشی، در جلسهای در مونیخ اتفاق افتاد.
5⃣ در این جلسه اشخاص مهمی از فرقه #ایلومیناتی (شاخهای مخفی درون فراماسونها) از کشورهای مختلف جمع شده بودند. در آن زمان هنوز هیتلر به قدرت نرسیده بود. در این جلسه میخواستند خطوط تحولات سیاسی آتی آلمان را ترسیم کنند.
6⃣ در میان این بحث یکی از اعضای مهم و مُسن ایلومیناتی که در این فرقه از احترام و اعتبار زیادی برخوردار بود، انگشت خود را بهسوی تصویر هیتلر اشاره کرد. نظر او پذیرفته شد. او از #یهودیان_انگلیسی ایلومیناتی بود و جالب است که پیش از بهقدرت رسیدن هیتلر دار فانی را وداع گفت.
7⃣ تا اینجا انگیزهی شخصی هیتلر و حامیان پر قدرت او مشخص میشود. اما آیا ضمانتی وجود دارد که هیتلر تا به آخر به این روحیهی ضد یهودی خود وفادار باقی بماند؟
8⃣ #سلامت_روحی هیتلر ابزار دیگری بود. هیتلر بخصوص در اواخر عمر روزانه چهل پنجاه قرص به تجویز پزشکان مصرف میکرد که همه در رابطه با وضعیت روحی، روانی و عصبی بودند.
9⃣ یکی از جالبترین مدارک در این زمینه فیلمهای ادیتنشدهای است که از هیتلر باقیمانده است. این فیلمها در زمان خود او بهدقت بررسی و سانسور یا ادیت میشدند. در این فیلمها او یک لحظه آرام و قرار ندارد، نه میتواند درست بنشیند یا بایستد، دستهایش را بسیار عصبی به هم میمالد، سرش در جهات مختلف ناگهان به اینسو و آنسو میپرد و... فکر میکنم دیدن چند دقیقه از آن فیلمها از هزار توضیح روشنتر و گویاتر است.
🔟 در نهایت هیتلر نقشی را که باید، ایفا کرد. کشورهایی مانند آلمان، اتحاد شوروی و بسیاری کشورهای دیگر کمابیش به ویرانه تبدیل شدند. تجربهی تلخ #یهودیان در اروپا نیز دلایل کافی و قانعکنندهای ارائه میکرد که برای آنان داشتن کشوری #یهودی را توجیه کند. آن کشور هم در همان جایی بود که #روچیلدها از پیش در نظر گرفته بودند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پوستر تبلیغاتی با مضمون خیانت یهودیان به آلمان
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ علت دشمنی هیتلر با یهودیان (2)
🎯 دو پاسخ به یک سؤال
❓ علت اصلی دشمنی آلمان نازی يا خود هیتلر با یهودیها که بلافاصله پس از روی كار آمدن حزبش، شروع به ايجاد محدودیت برای آنها كرد چه بود؟
✍ پاسخ دوم از : استاد عبدالله شهبازی
1⃣ خلاصه این است که نفرت ضد یهودی در آلمان چیزی بود مثل نفرت ضد یهودی در فرانسه اواخر قرن نوزدهم میلادی، که پیامد فشارهای اقتصادی و بحران مالی پس از جنگ اول جهانی بود و سودجوییهای #کلان_ثروتمندان_یهودی از این وضع.
2⃣ #انقلاب_بلشویکی روسیه در آلمان هم پژواک یافت و نیمچه انقلابی رخ داد. #کانونهای_زرسالار غربی بهویژه از طریق دولت بریتانیا وارد کار شدند برای سرکوب جنبش انقلابی چپ که پایگاه وسیع مردمی داشت. شروع کردند به تقویت #پوپولیسم_راست (1) و تشکیل دستجات اوباش برای کشتار چپها.
3⃣ فعالیت #آدولف_هیتلر از اینجا شروع شد و کانونهای سرّی مرموز که جناب آقای مهندس آهی توضیح دادند.
4⃣ #خاندانهای_بانکدار_یهودی مثل #خانواده_واربورگ (2) نقش مهمی داشتند در تقویت و برکشیدن هیتلر و ایجاد ارتش خصوصی #حزب_نازی که با اسلحه قاچاقی رمینگتون آمریکایی (3) تجهیز میشد.
5⃣ در آمریکا کانون مالی- سیاسی که #خاندان_هریمن از مهمترین چهرههای آن بود در پشت ماجرای صعود هیتلر بودند و سناتور #پرسکات_بوش (پدر جرج بوش اول و پدربزرگ جرج بوش دوم) از کارگزاران آن بود.
6⃣ به این دلیل بخش مهمی از کمپانیهای #خانواده_بوش پس از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم از سوی دولت آمریکا مصادره شد. اسنادش هم منتشر شده. (4) بعداً هیتلر وضعی مثل صدام پیدا کرد. (5)
🌐 پینوشتها:
(1) https://fa.wikipedia.org/wiki/پوپولیسم_دست_راستی
(2) https://fa.wikipedia.org/wiki/خانواده_واربرگ
(3) https://fa.wikipedia.org/wiki/شرکت_اسلحهسازی_رمینگتون
(4) قدیم در اینجا در بررسی خاندان جرج بوش، بخش «پرسکات بوش و پروژه هیتلر»، چیزی نوشتهام:
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9828
(5) مقالهی «رازهای پنهان صعود نازیسم» هم در اینباره راهگشاست:
👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/7517
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ صهیونیسم که داعیه حمایت از ملت یهود را دارد، خود از ابتدا پیوندی ناگسستنی با نازیسم داشته است!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پیوند نازیسم و صهیونیسم و یهودیستیزی
1⃣ #صهیونیسم و طرفداران آن که داعیهٔ حمایت از #ملت_یهود خصوصاً بخاطر ستمی که در طول جنگ جهانی دوم به آنها شده است را دارند، خود از ابتدا پیوندی ناگسستنی با سرکوبکنندگان ظاهری #یهودیان در طول تاریخ و حتی #هیتلر داشتهاند!
2⃣ با بررسی تاریخچه شکلگیری صهیونیسم و زندگی افرادی چون #تئودور_هرتزل پی میبریم که صهیونیستها خود بهدنبال آزار و اذیت یهودیان سراسر اروپا بودهاند تا آنها مجبور به مهاجرت به #اسرائیل شوند.
👈 در ادامه شواهدی از این مطلب را میخوانید:
3⃣ آمریکاییهای کمی میدانند که پیوستگی تاریخی طولانیای (از اواخر قرن ١٩ تا کنون) میان صهیونیسم و ضدیت واقعی با #یهود وجود دارد که این وصلت توسط کسانی که برنامههایی را در حکومت تزاری روسیه و آلمان نازی طراحی میکردهاند، بوجود آمده است.
4⃣ هنگامی که تئودور هرتزل بنیانگذار #صهیونیسم_سیاسی بهعنوان خبرنگار در روزنامه «وین» کار میکرد ارتباط نزدیکی با ضدیهودهای برجسته آن زمان داشت. #ارنست_پاول در زندگینامه هرتزل بهنام «پیچیدگی تبعید»، میگوید که کسانی که هزینهٔ هفتهنامه لا لیبر پارول را میپرداختند، بهطور منظم هرتزل را به خانه خود دعوت میکردند. (هفتهنامه «لا لیبر پارول» برای دفاع از کاتولیکهای فرانسه در مقابل ملحدان، جمهوریخواهان، فراماسونها و یهودیان بود.)
5⃣ کتاب #دولت_یهود هرتزل توسط یهودیان برجستهٔ آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت، اما از سوی دیگر «ضد یهودی»ها مشتاقانه کار هرتزل را تحسین کردند!!
6⃣ ارنست پاول اشاره میکند که استدلالهای هرتزل «تقریباً از استدلالهای ضدیهودیان غیر قابل تشخیص بود.» یکی از اولین مقالات [در مورد کتاب هرتصل] توسط ایوان ون سیمونی در مجله ضد یهودی «Westungarischer Grenzbote» که در «براتیسلاوا» [پایتخت اسلاوکی] منتشر میشد، چاپ شد. نویسنده، هرتزل و کتابش را ستایش کرد، و آنقدر با اشتیاق تحتتأثیر قرار گرفته بود که یک ملاقات شخصی با هرتصل ترتیب داد!!
7⃣ دکتر #جاشوا_پرینز یک خاخام یهودی آلمانی است که بعدها به ایالات متحده مهاجرت کرد و در آنجا نائبرئیس کنگرهٔ جهانی یهود و یکی از رهبران سازمان یهودی جهانی شد. او در سال ١٩٣۴ کتابی به نام «Wir Juden» (ما یهودیان) منتشرکرد تا در آن از انقلاب آلمانی معروف #هیتلر و شکست لیبرالیسم تجلیل کند.
8⃣ در اواخر سال ١٩۴١، یکی از رهبران گروه صهیونیستی #لهی بهنام #اسحاق_شامیر که بعدها نخستوزیر اسرائیل شد، از اسم سازمان اصلی خود ایرگون (NMO) استفاده کرد و به #نازیها نزدیک شد. مقامات وابسته به نیروی دریایی سفارت آلمان در ترکیه، پیشنهاد لهی را به مقامات ارشد خود در آلمان انتقال میدادند. در این بخش این مطلب بیان شده است:
✍ اغلب در سخنرانیها و اظهارات مقامات دولتی برجسته آلمان نازی، بیان میشد که اصلاحات کلی در اروپا همانند یک پیشنیاز برای حل ریشهای مسئله یهودیان از طریق اخراج آنها میباشد. اخراج تودههای یهودیان از اروپا یک پیشنیاز حل مسئله یهودیان است. این کار فقط با اسکان این تودهها در خانه ملت یهود، فلسطین، و برقرار کردن یک کشور یهودی در مرزهای تاریخی آنها، بطور کامل انجام خواهد شد.
🔹 طرح لهی اینگونه ادامه مییابد:
✍ … فعالیتهای صهیونیستی NMO، در داخل آلمان و طرح مهاجرت یهودیان آن، مورد رضایت حکومت رایشی آلمان و مقامات بلند پایه آن میباشد.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/jewish-history/zionism/3977
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✍ مقالهی بسیار مهم و ۵ قسمتی: «سیمای خانوادگی جرج بوش»
1⃣ سیمای خانوادگی جرج بوش (1)
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9820
2⃣ نقش خاندان هریمن در صعود خاندان بوش
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9822
3⃣ معمای تبار خاندان بوش و فرقه جمجمه و استخوان
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9824
4⃣ ساموئل بوش ؛ سوداگر مرگ
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9826
5⃣ پرسکات بوش و پروژه هیتلر
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9828
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ داستان آن پادشاه جهود که نصرانیان را میکشت از بهر تعصب!
🎯 تمثیلی از مکر #یهودیان_مخفی و وظیفهی ما
📚 مولوی » مثنوی معنوی » دفتر اول
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» / مقدمه
1⃣ #مولوی در کتاب اوّل #مثنوی «داستان آن پادشاه جهود که نصرانیان را میکشت از بهر تعصب» نقل کرده است.
2⃣ توجه مولانا جلالالدین محمد بلخی به این داستان و پیامهای آن عجیب و نتیجهگیری آن عجیبتر و بس عبرتآموز است.
3⃣ نمیدانیم مولوی بر اساس کدام تجربهی تاریخی و با چه هدفی این داستان را بیان کرده است. اما این داستان نحوهی فعالیت #یهودیان_مخفی را به زیبایی نشان میدهد.
📝 خلاصهی داستان از این قرار است:
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (١)
1⃣ حکمرانی یهودی است که اتباع او مسیحی شدهاند و وی با خشونت به قلعوقمع ایشان مشغول است:
🔸 بود شاهی در جهودان ظلمساز
🔸 دشمن عیسی و نصرانیگداز
🔹 عهد عیسی بود و نوبت آنِ او
🔹 جان موسی او و موسی جان او
🔸 شاه از حقد جهودانه چنان
🔸 گشت اَحْوَل، کالأمان یا رب امان
🔹 صد هزاران مؤمن مظلوم کُشت
🔹 که پناهم دین موسی را و پُشت
2⃣ این کشتارها نتیجه نمیدهد و روز به روز بر شمار گروندگان به آئین مسیح افزوده میشود تا سرانجام وزیر او خدعهای میاندیشد. وزیر به شاه توصیه میکند که به وی اتهام مسیحیشدن وارد کند و به این بهانه گوش و دست او را ببُرد و بینیاش را بشکافد و برای اعدام به پای طناب دار ببرد و سپس با شفاعت آزادش کند. بدینسان، وزیر به جایگاهی چنان احترامآمیز دست مییابد که بتواند در مسیحیان نفوذ کند و حتی در رأس ایشان جای گیرد:
🔸 گفت ای شه گوش و دستم را ببُر
🔸 بینیام بشکاف اندر حکم مُر
🔹 بعد زآن در زیرِ دار آور مرا
🔹 تا بخواهد یک شفاعتگر مرا
🔸 آن گهم از خود بران تا شهرِ دور
🔸 تا دراندازم در ایشان شرّ و شور
3⃣ شاه طبق نقشهی فوق عمل میکند و وزیرِ دست و گوش بریده و بینی شکافته را به اتهام مسیحیشدن به میان نصرانیان میراند و وزیر خود را قربانیِ گروش به دین عیسی و عالِم به اسرار آن جا میزند:
🔸 پس بگویم من به سِرّ نصرانیم
🔸 ای خدای رازدان میدانِیَم
🔹 شاه واقف گشت از ایمان من
🔹 وز تعصب کرد قصد جان من
🔸 گر نبودی جان عیسی چارهام
🔸 او جهودانه بکردی پارهام
🔹 بهر عیسی جان سپارم سَر دهم
🔹 صد هزاران منّتش بر خود دهم
🔸 جان دریغم نیست از عیسی ولیک
🔸 واقفم بر عِلم دینش نیک نیک
🔹 حیف میآید مرا کآن دین پاک
🔹 در میان جاهلان گردد هلاک
🔸 شکر ایزد را و عیسی را که ما
🔸 گشتهایم آن دین حق را رهنما
🔹 از جهود و از جهودی رستهام
🔹 تا به زُنّاری میان را بستهام
🔸 دور دور عیسِي است ای مردمان
🔸 بشنوید اسرار کیش او به جان
4⃣ بدینسان، یهودیِ خدعهگر در میان مسیحیان جایگاهی رفیع مییابد:
🔸 صد هزاران مرد ترسا سوی او
🔸 اندک اندک جمع شد در کوی او
🔹 او بیان میکرد با ایشان به راز
🔹 سرّ انگلیون و زِنّار و نماز
🔸 او بهظاهر واعظ احکام بود
🔸 لیک در باطن صفیر و دام بود
🔹 دل بدو دادند ترسایان تمام
🔹 خود چه باشد قوّت تقلید عام
🔸 در درون سینه مِهرش کاشتند
🔸 نایب عیسیش میپنداشتند!
5⃣ وزیر ۶ سال در میان مسیحیان زیست و با تزویر به مولا و مقتدای ایشان بدل شد. تا سرانجام شاه به او پیام داد که: "وقت آمد، زود فارغ کن دلم."
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (٢)
1⃣ در این زمان مسیحیان به ١٢ گروه تقسیم میشدند که در رأس هر دسته امیری بود و جملگیِ ایشان و قومشان وزیر را رهبر معنوی خود میدانستند.
2⃣ وزیر بهدستور شاه ابتدا برای هر یک از سران ١٢گانهی فوق طوماری از احکام عیسی نوشت که با طومار دیگری متناقض بود و بدینسان در میان مسیحیان تفرقه انداخت و ایشان را به ١٢ جناح معارض و معاند بدل کرد:
🔸 ساخت طوماری بهنام هر یکی
🔸 نقش هر طومار دیگر مسلکی
🔹 حکمهای هر یکی نوعی دگر
🔹 این خلاف آن ز پایان تا به سر
🔸 در یکی راه ریاضت را و جوع
🔸 رکن توبه کرده و شرط رجوع
🔹 در یکی گفته ریاضت سود نیست
🔹 اندرین ره مَخلَصی جز جود نیست
🔸 در یکی گفته که جوع و جود تو
🔸 شرک باشد از تو با معبود تو
3⃣ چون وزیر از طریق این طومارهای متناقض اسباب تفرقه در مسیحیان و انشعاب ایشان به فرقهها و جناحهای متخاصم را فراهم ساخت، مکر نهایی را آغاز نمود:
4⃣ او بهناگاه دست از موعظه برداشت و در خلوت به ریاضت نشست. روزها گذشت، مریدان به تب و تاب افتادند و از فراق وی لابه و زاری سر دادند:
🔸 خلق دیوانه شدند از شوق او
🔸 از فراق حال و قال و ذوق او
🔹 لابه و زاری همی کردند و او
🔹 از ریاضت گشته در خلوت دو تو
5⃣ سرانجام، مریدان دست تضرع به سوی او برداشتند که ما را از فیض خود محروم نکن:
🔸 از سر اکرام و از بهر خدا
🔸 بیش از این ما را مدار از خود جدا
🔹 ما چو طفلانیم و ما را دایه، تو
🔹 بر سر ما گستران آن سایه، تو
🔸 ما به گفتار خوشت خو کردهایم
🔸 ما ز شیر حکمت تو خوردهایم
🔹 الله الله این جفا با ما مکن
🔹 خیر کن، امروز را فردا مکن
6⃣ وزیر پاسخ میدهد که جانم با شماست لیک این خلوت و ریاضت بهدستور عالم غیب است و چارهای ندارم:
🔸 من نخواهم شد از این خلوت برون
🔸 زآنک مشغولم به احوال درون
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (٣)
1⃣ اصرار سران ١٢گانهی مسیحیان مکرر میشود و اِبرام وزیر در نشکستن خلوت و ریاضت استوار و پا برجا است. تا سرانجام به مریدان پیام میدهد که قصد رخت بربستن از این جهان و سفر به نزد عیسی دارد:
🔸 که مرا عیسی چنین پیغام کرد
🔸 کز همه یاران و خویشان باش فرد
🔹 روی در دیوار کن، تنها نشین
🔹 وز وجود خویش هم خلوت گزین
🔸 الوداع ای دوستان من مردهام
🔸 رَخت بر چارُم فلک بر بُردهام
🔹 پهلوی عیسی نشینم بعد از این
🔹 بر فراز آسمان چارُمین
2⃣ وزیر سپس یکایک رهبران دوازدهگانه مسیحیان را فرامیخواند، در تنهایی هر یک را خلیفهی خویش میکند و فرمان میدهد که هرکسِ دیگر مدعی خلافت شد او را بیهیچ تردید بکُش یا زندانی کن:
🔸 وآنگهانی آن امیران را بخواند
🔸 یک به یک تنها به هر یک حرف راند
🔹 گفت هریک را بدینِ عیسوی
🔹 نایب حق و خلیفه من تویی
🔸 وآن امیرانِ دگر اتباع تو
🔸 کرد عیسی جمله را اشیاعِ تو
🔹 هر امیری کو کِشَد گردن، بگیر
🔹 یا بکُش یا خود همی دارش اسیر
🔸 لیک تا من زندهام این وا مگو
🔸 تا نمیرم این ریاست را مجو
3⃣ سپس، وزیر چهل روز دیگر در خلوت نشست و سرانجام خود را کشت:
🔸 بعد از آن چل روز دیگر در ببست
🔸 خویش کُشت و از وجود خود بِرَست
4⃣ بعد از مرگ وی غوغا و فتنه در میان مسیحیان افتاد و اُمَرا و اتباعشان، که هریک خود را طبق فرمانها و طومارهای وزیر، خلیفهی بر حق میدانستند، به قتل و هدم یکدیگر مشغول شدند:
🔸 چونک خلق از مرگ او آگاه شد
🔸 بر سر گورش قیامتگاه شد
🔹 خلق چندان جمع شد بر گور او
🔹 مو کنان جامه دران در شور او
🔸 بعدِ ماهی گفت خلق: ای مهتران
🔸 از امیران کیست بر جایش نشان
🔹 یک امیری زان امیران پیش رفت
🔹 پیش آن قوم وفااندیش رفت
🔸 گفت اینک نایب آن مرد، من
🔸 نایب عیسی منم اندر زمن
🔹 اینک این طومار برهان مناست
🔹 کین نیابت بعد از او مال مناست
🔸 آن امیر دیگر آمد از کمین
🔸 دَعویِ او در خلافت بُد همین
🔹 آن امیرانِ دگر یک یک قطار
🔹 برکشیده تیغهای آبدار
🔸 هر یکی را تیغ و طوماری بهدست
🔸 در هم افتادند چون پیلانِ مست
🔹 صد هزاران مردِ ترسا کشته شد
🔹 تا ز سرهای بریده پُشته شد
🔸 تخمهای فتنهها کو کشته بود
🔸 آفت سرهای ایشان گشته بود
5⃣ بدینسان، انهدام مسیحیان، که با سرکوب و جنگ و خونریزیِ «شاه یهودیه» ممکن نشده بود، با خدعهی وزیر او به فرجام رسید!
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۴)
🎯 یهود؛ بازندهی نهایی
1⃣ مولانا، بهرغم این مکر شیطانیِ عجیبِ شاه و وزیر #یهودی، ایشان را احمق و جاهل و بازندهی نهاییِ بازی میداند که بهظاهر در آن برندهاند، زیرا از حکمت و "سببسوزی" خداوند غافلاند:
🔸 همچو شَه نادان و غافل بُد وزیر
🔸 پنجه میزد با قدیمِ ناگزیر
🔹 با چنان قادرْ خدایی کز عدم
🔹 صد چو عالَم هست گرداند به دَم
🔸 صد چو عالِم در نظر پیدا کند
🔸 چون که چشمت را به خود بینا کند
🔹 صد هزاران نیزهی فرعون را
🔹 درشکست از موسیئی با یک عصا
🔸 صد هزاران طبِّ جالینوس بود
🔸 پیش عیسی و دَمَش افسوس بود
🔹 صد هزاران دفتر اشعار بود
🔹 پیش حرف امییاش عار بود
🔸 با چنین غالبْ خداوندی کسی
🔸 چون نمیرد گر نباشد او خَسی
🔹 بس دل چون کوه را انگیخت او
🔹 مرغ زیرک با دو پا آویخت او
🔸 چند گویی من بگیرم عالَمی
🔸 این جهان را پُرکنم از خود هَمی
🔹 گر جهان پُر برف گردد سر به سر
🔹 تابِ خُور بگدازدش با یک نظر
🔸 وزر او و صد وزیر و صد هزار
🔸 نیست گرداند خدا از یک شرار
🔹 عین آن تخییل را حکمت کند
🔹 عین آن زهرآب را شربت کند
🔸 آن گمانانگیز را سازد یقین
🔸 مِهرها رویاند از اسباب کین
🔹 پرورد در آتش ابراهیم را
🔹 ایمنیِ روح سازد بیم را
🔸 از سببسوزیش من سوداییم
🔸 در خیالاتش چو سوفسطاییم
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۵)
🎯 وظیفهی ما چیست؟
1⃣ و سرانجام، پیام حکیمانهی مولانا توجه به "موش"هایی است که مدام، انبارِ اندوختهها و حاصل تلاش ما را تهی میکنند!
2⃣ ما بیتوجه به ایشان، باز انبار خود را پر میکنیم و دگر باره آن را تهی مییابیم!
3⃣ بهعبارت دیگر، "دفع شَرّ موش" اولویّتی است که بدون انجام آن نمیتوان به هیچ اقدام سازنده پرداخت:
🔸 ما درین انبار گندم میکنیم
🔸 گندمِ جمعآمده گم میکنیم
🔹 مینیندیشیم آخر ما به هوش
🔹 کین خلل در گندمست از مکر موش
🔸 موش تا انبار ما حفره زدست
🔸 وز فنش انبار ما ویران شدست
🔹 اوّل ای جان دفع شَرّ موش کن
🔹 وآنگهان در جمع گندم جوش کن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 عناوین مجموعه کتب: «تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت»، نوشتهٔ: «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی»
1⃣ بنمایهٔ رویگردانی از خدا
2⃣ کاهنان معبد جادو
3⃣ بنیاسرائیل و پیامبری
4⃣ الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا
5⃣ ادوار رفته بر مسیحیت
6⃣ شوالیههای معبد و بنیانهای فراماسونری
7⃣ فراماسونری در صحنهٔ حیات سیاسی، اجتماعی ملتها
8⃣ ایلومیناتی؛ سیزده خاندان تاجدار، سیزده خط خونین
✍ مجموعه کتب فوق، از بهترین مراجع «یهودشناسی» به زبان پارسی است که یک دوره از آن توسط مؤسسه فرهنگی موعود و استاد شفیعی سروستانی به اندیشکده مطالعات یهود هدیه شده است. خرید این مجموعهٔ نفیس را به دوستان کانال سفارش میکنیم.
👈 ان شاء الله خلاصهٔ مطالب مهم این کتب به مرور در سایت و کانالهای اندیشکده منتشر خواهد شد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز شنبه
🌞 ١٢ بهمن ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ۶ جمادیالثانی ۱۴۴۱ قمری
✝ ١ فوریه ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ۶ شواط ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای شمسی
1⃣ آغاز دههٔ مبارک فجر انقلاب اسلامی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل و پیامبری
✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل و پیامبری (١)
✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
1⃣ سیر تحوّل و اندیشه و عمل شیطان، به ماجرای #بنیاسرائیل و پیامبران مبعوث شدهی این خاندان که رسید، مقطع مهمی از حیات بشر در عرصهی زمین آغاز شد که نقش و اثر آن تا آن روز که بشر، سیر و سفر در عرصهی تاریخ را تجربه خواهد کرد، از یادها نخواهد رفت.
2⃣ «بنیاسرائیل»، نشانشده و حامل مأموریتی بودند که متأسفانه، بهدلایل مختلف که در این سلسله مقالات – به تفصیل، بهنحوی محقّقانه و بیطرفانه – مورد بررسی قرار گرفته است و بهرغم مجاهدت همهٔ انبیای عظیمالشأن الهی و مؤمنان مجاهد همراه ایشان، در میانهٔ راه، از رفتن و به انتها رساندن وظیفه و مأموریت محوّله بازماندند.
3⃣ مطالعهٔ وقایع رفته بر بنیاسرائیل، پرده از بسیاری از سنّتهای ثابت تاریخی کنار میزند؛ چنانکه شناسایی همهٔ نامداران آنها در مقاطع مختلف، اسرار بسیاری از رخدادهای بعدی را برملا میسازد.
4⃣ این مقالات، گفتوگوی خود را از وقایع رفته بر حضرت شیخالانبیاء ابراهیم خلیلالرحمان (ع) آغاز میکند و گام به گام، تا به عصر پیامبری حضرت موسی (ع) و مأموریتی که سایر انبیای این قوم بر دوش کشیدند، به پیش میآید. شکلگیری #فرهنگ-معبدی و جلای بابلی #اسباط بنیاسرائیل، خوانندهٔ پژوهشگر را با یکی از مهمترین نقطهعطفهای تاریخی #قبیله_لعنت مواجه میسازد.
5⃣ #پراکندگی در میان اقوام و ملل و تبدیل شدن به مَثل اعلای تمرّد و سرپیچی، روزیِ مقدّر بنیاسرائیل نبود؛ اما همهٔ آنچه که خود کِشتند، کشتزار تاریخ، روزگاری آکنده از فسردگی و انتظاری سخت برای دیدار نجاتبخشی دیگر را در فرصتی دیگر، برایشان به ثمر نشاند.
✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌍 مسیر مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) و فرزندانش
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل و پیامبری (٢)
✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
1⃣ در مسیر پر فراز و نشیبِ گفتوگو از #قبیله_لعنت، به #بنیاسرائیل و پس از آن به #یهود میرسیم و تاریخ بلند قومی که بی هیچ تردید طیّ بیش از چهارهزار سال گذشته، نقش عمدهای را در شکلگیری بسیاری از جریانات فرهنگی و تمدّنی اقوام و ملل ایفا نموده است.
2⃣ بدون شناسایی آنچه که بر این قوم رفته و آنچه که از قِبَل این قوم بر سایر اقوام رفته است، امکان ارائهٔ تحلیلی جامع از موقعیّت کنونیِ فرهنگی و تمدّنیِ انسان حاضر و عصر معاصر وجود ندارد.
3⃣ #اسرائیل، یکی از نامهای حضرت یعقوب نبی (ع) فرزند اسحاق (ع) بود. بدینسبب به کلّیه انبیایی که بعداً از نسل حضرت یعقوب (ع) پا بر عرصهٔ تاریخ گذاردهاند، «بنیاسرائیل» گفته شد و در مقابل، به پیامبرانی که از فرزندان حضرت اسماعیل (ع) مبعوث گردیدند، #بنیاسماعیل اطلاق میشود.
4⃣ آغاز تاریخ قوم «بنیاسرائیل»، به دورهٔ حیات جدّ اعلای آنها، حضرت ابراهیم (ع) برمیگردد. حضرت ابراهیم (ع) حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، خانوادهٔ خود را به #کنعان آورد.
✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌍 مسیر مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) و فرزندانش
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل و پیامبری (٣)
✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
1⃣ آلبر ماله، دربارهٔ سکنای اوّلیهٔ #بنیاسرائیل مینویسد:
✍ ملّت یهود قوم کوچکی از بنیسام بوده و اصلاً از «کلده» آمده. قبایل آن، مدّتها در بیابانهایی که فیمابین «بینالنهرین» و «فلسطین» و «مصر» واقع شده، به حالت چادرنشینی، عمری به سر آورده بودند و به همان وضع چادرنشینان صحرای «آفریقا» زندگی میکردند. به این معنی که به درّههای پر آب و علف میرفتند و چون مراتع آنها رو به تمامی میگذاشت، تغییر جا میدادند و مخصوصاً در اطراف فلسطین و مصر میگشتند؛ زیرا زمین پربرکت آن صفحات، پسند خاطرشان افتاده بود موقعی هم که در فلسطین جاگیر شدند، باز به قبایل منقسم بودند و فقط حدود هزار سال قبل از میلاد، سلطانی برای خود برگزیدند.
2⃣ «بنیاسرائیل» را #عبرانی نیز میخوانند. برخی دانشمندان معتقدند که نام «عبرانی» را «کنعانیان»، پس از ورود حضرت ابراهیم (ع) به سرزمین «کنعان» به ایشان دادهاند و وی را عبرانی خواندهاند که بعدها جزو القاب این حضرت شد و لقب یاد شده در خاندان وی باقی ماند. عبرانی از ماده «عَبَرَ» بهمعنای گذر کردن از نهر میآید، به اعتبار اینکه، حضرت ابراهیم (ع) از «رود فرات» عبور کرد و وارد «کنعان» شد، این لقب را به ایشان دادند.
3⃣ بنا به گزارشهای تاریخی، زادگاه ابراهیم (ع) در «اور» کلدانیان بود، پس از مهاجرت جمعیِ قومش به «حرّان» و سپس به «فلسطین»، در آنجا سکنا گزید. فرزندان و نوادگان او، اسحاق و یعقوب نیز در کنعان ساکن بودند.
4⃣ حضرت ابراهیم (ع) از تبار سام فرزند نوح (ع) بود و در حوالی سال ۱۹۰۰ق.م. در شهر «اور» بهدنیا آمد. او از اور، به «حرّان» و از آنجا، به کنعان مراجعت کرد.
✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌍 مسیر مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) و فرزندانش
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل و پیامبری (۴)
✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
1⃣ شریعت حضرت ابراهیم (ع) #دین_حنیف بود. حنیف از مادّه حنف بهمعنای برگشتن از گمراهی به استقامت و راه راست است.
2⃣ خداوند متعال در سورهٔ «آل عمران» دربارهٔ حضرت ابراهیم (ع) میفرماید:
✍ «ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی؛ بلکه بر دین حنیف (حقگرا) و تسلیم خدا بود و از مشرکان نبود.»
3⃣ سخن دیگر این است که هرکس به امر خدا، تسلیم باشد و هیچ مخالفتی نکند، حنیف است.
4⃣ در نزد عرب، هرکس بر دین ابراهیم (ع) بود، به او حنیف میگفتند و بتپرستان نیز در زمان جاهلیّت خود را حنیف و پیرو دین ابراهیم (ع) میانگاشتند؛ اما پس از بعثت پیامبر (ص) و مطرح شدن دین اسلام، پیروان اسلام، حنیف نامیده شدند؛ اما اینکه حنیف بر عربهای بتپرست نیز اطلاق میشد، به این دلیل بود که آنان از دستورهای آیین ابراهیمی فقط به دو سنّت ختنه و حجّ پایبند بودند و آن را برای حنیف بودن، کافی میدانستند.
5⃣ واژههای «حنیف» و «حنفا» به کرّات در «قرآن کریم» آمده است. حنیف ده مرتبه و حنفا دو مرتبه ذکر شده است. مراجعه به آیات یاد شده نشان میدهد که حنفا به اشخاص با ایمان، پاک و حقجو گفته میشده که ایمان آنان با اخلاص به یکتاپرستی و دوری از شرک و اندیشه های فاسد همراه بوده است.
6⃣ علامه طباطبایی (ره) در توضیح کلمهٔ حنیف بیان میکند که:
✍ حنفا برگرفته از مادّهی حنف بهمعنای متمایل شدن و انحراف از دو حالت افراط و تفریط، بهسوی اعتدال است؛ لذا خداوند اسلام را بدین جهت حنیف خوانده است که به خلق دستور میدهد، در تمامی امور حدّ وسط را رعایت نموده و از انحراف بهسوی افراط و تفریط بپرهیزند.
✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
📚 منبع: کتاب «تاریخ فرهنگی قبیله لعنت»، جلد٣، بنیاسرائیل و پیامبری، نوشته: اسماعیل شفیعی سروستانی، صفحات ١٩-٢٨
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 http://jscenter.ir/jewish-history/israelites/10404
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز یکشنبه
🌞 ١٣ بهمن ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٧ جمادیالثانی ۱۴۴۱ قمری
✝ ٢ فوریه ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٧ شواط ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ #هربرت_ساموئل، اولین کمیسر عالی در فلسطین و از فعالان برجسته و نامدار یهودیت صهیونیستی، ملقّب به شاه ساموئل! (١٩۶٣م)
2⃣ مرگ #برتراند_راسل، فیلسوف انگلیسی خداناباور (١٩٧٠م)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter