eitaa logo
رسانه اجتماعی حوزه
853 دنبال‌کننده
942 عکس
321 ویدیو
476 فایل
مدیر اجتماعی و خادم جهادی جلیلی: 09191542824 ادمین @rjalili تلگرام https://t.me/jaliliresane1 واتساپ https://chat.whatsapp.com/C6ziDE7oonb4P0wFm6mI0L ایتا https://eitaa.com/jtabligh313 اینستاگرام https://www.instagram.com/jalili.reza.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ بسته محتوایی انتخاباتی دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه 🟢 بخش اول 📝 آشنایی با جایگاه فقهی ولایت فقیه و کارآمدی آن 📘 نقش رهبری در نظام سیاسی پارلمانی با توجه به اقتضائات حقوق اساسی ایران 📘 ولایت فقیه در زلال فقه اهل بیت علیهم السلام 📝 آشنایی با عملکرد شورای نگهبان 📘آینه عملکرد شورای نگهبان 📝خدمات و دستاوردهای دولت مردمی 📘دستاوردهای دولت مردمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی 📘 نمایشگاه روایت پیشرفت / ثمرات تلاش های دو ساله دولت مردمی در آینه آمار و نمودار 📘اخبار خوب و امید بخش 📘عبور از بحران بی دولتی 📘گاهنامه سخن هادی- چارچوب ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت 📘مقایسه عملکرد اقتصادی دولت های یازدهم و دوازدهم 📝 آشنایی با خدمات و عملکرد مجلس شورای اسلامی 📘 پاسخ به چهل سوال درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی 📘تحول در قوانین اقتصادی مجلس 📘قوانین انتخابات ابلاغی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ 📘مروری بر کارنامه مجلس یازدهم 📘کتاب بهارستان۱۲/ مروری بر مختصات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 📝 آشنایی با عملکرد قوه قضائیه 📘گزارش عملکرد قوه قضائیه نسبت به مفاسد اقتصادی 📝 پاسخ به شبهات 📘شبهات انتخابات 📘شبهات پر تکرار 📘یک ون شبهه 📘پاسخ به شبهات اقتصادی ✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های بسته انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇 @ejtemaievasiasi
✍️ بسته محتوایی انتخاباتی دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه 🟢 بخش دوم 📝روش های بالابردن مشارکت مردم در انتخابات 📘 ایده ها و قالب های انتخاباتی 📘 بسته عملیاتی مجلس 📘 پاورپونت تبیین مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ 📘 منبرکهای انتخاباتی 📘بسته انتخاباتی پاس گل 📘متغیر های تاثیر گذار بر انتخابات 📘محتوای کاربردی نقاشی پیشرفت برای کودکان 📝اخلاق انتخاباتی 📘اخلاق اسلامی انتخابات 📘 منشور اخلاقی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران 📝اقتصاد مقاومتی 📘منابر اقتصاد مقاومتی 📝 با موضوع انقلاب 📘 اگر انقلاب نمی شد 📘 کارنامه منتشر نشده 📘 محتوای کاربردی مجموعه نمایشگاهی چرا انقلاب کردیم ✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های بسته انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇 @ejtemaievasiasi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
49.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📦 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی. ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | سلسه برنامه های نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران 🔸با حضور کارشناسان حوزوی 🗓 روزهای دوشنبه و سه شنبه، ساعت ۱۷، از تلویزیون اینترنتی حوزه 🌐 livehowzeh.ir/tv با ما همراه باشید: 🖥 تلویزیون اینترنتی حوزه 🆔️ eitaa.com/joinchat/2535194783C1b4125c537
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | روز و 🌹🌺🦋 بمناسبت شهادت و ۵۰ نفر از همسفرانش ، اول اسفند و دفاع مقدس نامگذاری شد. ▪️در چنين روزي در سال 1364 هجري شمسي حجت‌الاسلام والمسلمین شيخ فضل‌الله محلاتي نماينده‌ي حضرت (ره) در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامي به‌همراه هشت تن از نمايندگان مجلس و چند تن از قضات در يک اقدام ناجوانمردانه، هواپيماي حامل آن‌ها مورد حمله‌ي دو فروند جنگده‌ي عراقي قرار گرفت و در 25 کيلومتري شمال اهواز سقوط کرد و کليه‌ي سرنشينان آن که نزديک به پنجاه تن بودند به شهادت رسيدند. 🥀 اسامي برخي از شهداي این رویداد به این شرح است: شهيد محلاتي نماينده‌ي امام خميني (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حجج‌الاسلام ابوالقاسم رزاقي، سيدنورالدين رحيمي، غلامرضا سلطاني، مهدي يعقوبي و ابوالقاسم موسوي‌دامغاني به‌همراه محمد کلاته‌اي و... با ما همراه باشید: 🖥 تلویزیون اینترنتی حوزه 🆔️ eitaa.com/joinchat/2535194783C1b4125c537
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه «نسرین مقیمی، حقوقدان» ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیل‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیل‌ها محل تردید است. اما در این میان، نظرات تک‌بعدی برخی حقوقدانان اعجاب‌انگیز است؛ چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمی‌دهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده - با هر انگیزه‌ای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود». حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم می‌شود. اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است. بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین می‌کرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است. در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانون‌گذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربین‌های مداربسته، تخلف اداری به شمار می‌رود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد. بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانی‌اش توجیه می‌کند و به خود اجازه می‌دهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصل‌الخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانون‌مداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانون‌گریزان را به اشاعه قانون‌گریزی دلگرم کنند. کما این‌که لزوم مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
هدایت شده از روزنه
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند متعال فرمود: کافران از بنی اسرائیل به نفرین داوود و عیسی بن مریم مبتلا شدند ... آنها یکدیگر را از رفتار زشت باز نمی داشتند. (۱) همچنین فرمود: چرا علمای بنی اسرائیل از سخنان حرام و حرام خواری در جامعه نهی نکردند؟ (۲) امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام دین در سایه آن تحقق می یابد و ترک آن باعث تسلط بدکرداران بر نیکان خواهد شد. آمران به معروف و ناهیان از منکر در حقیقت لشگر خدای متعال برای برقراری دستورات عقل و فطرت هستند که توسط انبیای الهی به بندگان رسیده است و برنامه خوشبختی حقیقی انسان و جامعه در آن نهفته است. واقعه هتک حرمت به روحانی ناهی از منکر در درمانگاه قم از سویی قلب مومنین را جریحه دار ساخته است و از سوی دیگر مایه هجمه دوباره رسانه های استکباری و دنباله های داخلی آنان علیه قانون الهی شده است که در این باره جهت روشن تر شدن ابعاد فتنه دشمن چند نکته مورد تاکید قرار می گیرد. ۱. بی احترامی و هتک حرمت به استاد گرامی حوزه که در مقام نهی از منکر بوده محکوم است و در عین حال شخصیت اخلاقی این استاد فاضل و حافظ کل قرآن مورد تجلیل ، تقدیر و حمایت حوزه است و چه شاهدی برای اخلاق والای این استاد گرامی بالاتر از اینکه در مقابل همه هتک حرمت ها زبان به سخن ناشایسته نیالود و صبر و بردباری پیشه خود ساخت و حرمت لباس پیامبر را بالاتر از دفاع از شخص خویش دانست. ۲. روحانیت همانطور که در صحنه های سخت این ملت از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت همواره از بذل نفس و نفیس دریغ نکرده است خود را مدافع اصلی حقوق زن و مرد این جامعه می داند و همه دختران و زنان ایرانی را فرزندان یک خانواده می داند و اختلاف سلایق و عقاید را یک بحث درونی می داند. ۳. ممکن است سلیقه ها در چگونگی نهی از منکر متفاوت باشد ولی منصفانه نیست این اختلاف سلیقه باعث هجمه به ناهی از منکر باشد و البته در صورت بروز خطا همه در پیشگاه قانون یکسان هستند. ۴. دشمنان ایران خصوصا شبکه های معاند تلویزیونی و مجازی همواره ثابت کرده اند که دشمن همه مردم ایران بلکه بشریت با هر سلیقه ای هستند و حمایت آنان از غاصبان صهیونیست که تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیدند در پیش چشم ما است. ۵. مسوولین محترم در بخش های مختلف قوای سه گانه باید با تصویب و اجرای دقیق قانون بازدارنده درباره عفاف و حجاب جلوی اشاعه هر چه سریع تر گناه در جامعه را بگیرند. ۶. مسوولین محترم حوزوی باید نقش خود را در دفاع از شخص و شخصیت روحانیون ناهی از منکر انجام بدهند به راستی اشغال برخی مسوولیت ها بدون تحرک در ماجراهای این چنینی و تبیین و روشنگری لازم چگونه قابل توجیه است؟!! ۷. عجیب تر آنجاست که برخی از مسوولین و تعداد معدودی از روحانیون نه تنها از ناهی از منکر حمایت نکردند بلکه وی را محکوم نیز ساختند! بدین‌وسیله از مسوولین گرامی درخواست تجدید نظر درباره به کار گیری از افراد این چنینی به قوت خود باقی است. ۸. برخی افراد منفعل نظرات خویش را به جای نظرات امام و رهبری به جامعه القا نکنند و بر طبل رها کردن نهی از منکر نکوبند. در پایان همگان را به حفظ آرامش، رعایت قانون و کمک به اجرای آن و پرهیز از سخن بدون علم دعوت می کنیم. (۱) لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی ابن مریم ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون کانوا لا یتناهون عن منکر فعلوه (۲) لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت جمعی از اساتید سطوح عالی و مقدمات حوزه علمیه قم جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام ویژه حافظان کل قرآن کریم ( مدرسه امام جواد علیه السلام) جمعی از حافظان قرآن کریم و فعالان قرآنی قم المقدسة هیأت ابن الرضا هیأت طلاب حافظ کل قرآن کریم ▫️حجج اسلام والمسلمین آقایان: ۱. محمود الهی استاد درس خارج حوزه ۲. مهدی برزگر استاد سطوح عالی و مشاوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران ۳. محمود مقدمی سطح چهار و مدیر محترم سابق مدرسه حفاظ ۴. محمدامین ابوالحسنی فعال قرآنی، استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ۵. حسینعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین ۶. مجتبی شجاع -سطح چهار فقه و اصول_ مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم _حافظ کل قرآن ۷. سید حمید جوشقانی استاد حوزه و جامعة المصطفی العالمیة ۸.سید محمد حسین حسینی استاد حوزه و جامعه المصطفی العالمیة و حافظ كل قران ۹.محمدهادی معینی استاد حوزه و دانشگاه ۱۰.مجید رجبی مدرس سطوح عالی و مدیر پژوهشگاه فقه نظام ادامه اسامی امضاکنندگان در صفحه بعد👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/13686 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻ادامه اسامی امضاکنندگان: محمدتقی نصرالهی نیا استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن یاسر شهامت استاد سطوح عالی _ محقق و پژوهشگر فقه نظام سیاسی محمد بیدار مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی اقتصاد محمد وحیدی استاد حوزه و دانشگاه مطیعی مدرس حوزه محسن عباسی کیا مدرس سطح عالی حوزه سید عابس اشرفی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی غلامحسین سمیعی فرد حافظ کل و مدرس قرآن مجتبی شغلی مدیر مرکز رشد و توانمندسازی هاد فعال قرآنی و حافظ قرآن حسین سلیمانی فعال قرآنی محمدصادق صاحب هنر حافظ کل قرآن و فعال قرآنی حسین عسگرپور استاد حوزه و حافظ کل قرآن و نهج البلاغه علی حبیبی حافظ کل قرآن مدرس و کارشناس صدا وسیما مهدی حبیبی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی حسین اسلامی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی محمد صافی حافظ و قاری قرآن و فعال قرآنی مهدی روشنائی مدرس سطح عالی حوزه و مربی حفظ قرآن سیدعلی حسینی حافظ کل قرآن کریم و مدرس حوزه علمیه و مربی حفظ مرتضی شغلی فعال قرآنی محمد جواد صالحی تبار استاد حوزه و حافظ کل قرآن مهدی کشتکاران مدرس سطح عالی حوزه و حافظ قرآن محمد آقارحیمی حافظ قرآن و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و خراسان سید علیرضا قاضی استاد حوزه روح الله فدوی زاده استاد سطوح عالی حوزه محمد مهدی حمید نژاد استاد حوزه محمدرضا رمزی اوحدی فعال فرهنگی نویسنده سید محمد حسین سیادت موسوی استاد حوزه تهران و حافظ قرآن عبدالله رحیمی استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن ابوالفضل تشت زر طلبه درس خارج حوزه و فعال فرهنگی محمد حسین قمی استاد حوزه محمد صالح مشفقی پور استاد حوزه و جامعة المصطفی سید صادق افتخار افضلی استاد حوزه حسن محمودی مدرس مراکز تخصصی حوزه علمیه قم یوسف زاده استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مهدی قاسمی قاضی بازنشسته دادگستری وطلبه حوزه علمیه قم علی اصغر سلطانی فعال قرآنی محمد محمدی استاد حوزه علیرضا اشقری استاد حوزه مهدی شاه رفعتی استاد حوزه محمد جواد مسلمی استاد حوزه رضا کشاورزسیاهپوش مدرس معارف و عقاید سطوح عالی حوزه علمیه قم علی شیخ شعاعی استاد کلام در حوزه و حافظ قرآن ایمان امیری استاد حوزه حسن شهیدانی مدرس سطوح عالی مدرسه علمیه صاحب الامر عج قم سعید جوادی مقدم استاد سطح عالی حوزه معین الدین خواجه حق وردی مدرس جامعة المصطفی«ص» و سرپرست حوزه ریاست مدرسه امیرالمومنین«ع» جلال الدین احمدی مدرس سطح عالی محمدامین ابوالحسنی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مجتبی اسماعیلی استاد سطح عالی حوزه میثم سلیمانی جوشقانی؛ سطح چهار حوزه، مدرس فلسفه و کلام در سطح دو و سه محمد حسن حسینی طلبه سطح۴ دکتری روان شناسی و حافظ قرآن حسین لطیفی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن محمد مهدی حسن‌زاده حافظ کل قرآن، استاد و مشاور حوزه محمد علی عابدی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن سید علی سیادت استاد حوزه علمیه و حافظ قرآن حسین طوقانی استاد حوزه علمیه قم علی مصلح طلبه درس خارج و حافظ قرآن امین سعادتی طلبه، فعال فرهنگی و حافظ قرآن محسن آزادی استاد سطح عالی، عضو مرکز نخبگان حوزه @rozaneebefarda
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند متعال فرمود: کافران از بنی اسرائیل به نفرین داوود و عیسی بن مریم مبتلا شدند ... آنها یکدیگر را از رفتار زشت باز نمی داشتند. (۱) همچنین فرمود: چرا علمای بنی اسرائیل از سخنان حرام و حرام خواری در جامعه نهی نکردند؟ (۲) امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام دین در سایه آن تحقق می یابد و ترک آن باعث تسلط بدکرداران بر نیکان خواهد شد. آمران به معروف و ناهیان از منکر در حقیقت لشگر خدای متعال برای برقراری دستورات عقل و فطرت هستند که توسط انبیای الهی به بندگان رسیده است و برنامه خوشبختی حقیقی انسان و جامعه در آن نهفته است. واقعه هتک حرمت به روحانی ناهی از منکر در درمانگاه قم از سویی قلب مومنین را جریحه دار ساخته است و از سوی دیگر مایه هجمه دوباره رسانه های استکباری و دنباله های داخلی آنان علیه قانون الهی شده است که در این باره جهت روشن تر شدن ابعاد فتنه دشمن چند نکته مورد تاکید قرار می گیرد. ۱. بی احترامی و هتک حرمت به استاد گرامی حوزه که در مقام نهی از منکر بوده محکوم است و در عین حال شخصیت اخلاقی این استاد فاضل و حافظ کل قرآن مورد تجلیل ، تقدیر و حمایت حوزه است و چه شاهدی برای اخلاق والای این استاد گرامی بالاتر از اینکه در مقابل همه هتک حرمت ها زبان به سخن ناشایسته نیالود و صبر و بردباری پیشه خود ساخت و حرمت لباس پیامبر را بالاتر از دفاع از شخص خویش دانست. ۲. روحانیت همانطور که در صحنه های سخت این ملت از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت همواره از بذل نفس و نفیس دریغ نکرده است خود را مدافع اصلی حقوق زن و مرد این جامعه می داند و همه دختران و زنان ایرانی را فرزندان یک خانواده می داند و اختلاف سلایق و عقاید را یک بحث درونی می داند. ۳. ممکن است سلیقه ها در چگونگی نهی از منکر متفاوت باشد ولی منصفانه نیست این اختلاف سلیقه باعث هجمه به ناهی از منکر باشد و البته در صورت بروز خطا همه در پیشگاه قانون یکسان هستند. ۴. دشمنان ایران خصوصا شبکه های معاند تلویزیونی و مجازی همواره ثابت کرده اند که دشمن همه مردم ایران بلکه بشریت با هر سلیقه ای هستند و حمایت آنان از غاصبان صهیونیست که تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیدند در پیش چشم ما است. ۵. مسوولین محترم در بخش های مختلف قوای سه گانه باید با تصویب و اجرای دقیق قانون بازدارنده درباره عفاف و حجاب جلوی اشاعه هر چه سریع تر گناه در جامعه را بگیرند. ۶. مسوولین محترم حوزوی باید نقش خود را در دفاع از شخص و شخصیت روحانیون ناهی از منکر انجام بدهند به راستی اشغال برخی مسوولیت ها بدون تحرک در ماجراهای این چنینی و تبیین و روشنگری لازم چگونه قابل توجیه است؟!! ۷. عجیب تر آنجاست که برخی از مسوولین و تعداد معدودی از روحانیون نه تنها از ناهی از منکر حمایت نکردند بلکه وی را محکوم نیز ساختند! بدین‌وسیله از مسوولین گرامی درخواست تجدید نظر درباره به کار گیری از افراد این چنینی به قوت خود باقی است. ۸. برخی افراد منفعل نظرات خویش را به جای نظرات امام و رهبری به جامعه القا نکنند و بر طبل رها کردن نهی از منکر نکوبند. در پایان همگان را به حفظ آرامش، رعایت قانون و کمک به اجرای آن و پرهیز از سخن بدون علم دعوت می کنیم. (۱) لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی ابن مریم ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون کانوا لا یتناهون عن منکر فعلوه (۲) لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت جمعی از اساتید سطوح عالی و مقدمات حوزه علمیه قم جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام ویژه حافظان کل قرآن کریم ( مدرسه امام جواد علیه السلام) جمعی از حافظان قرآن کریم و فعالان قرآنی قم المقدسة هیأت ابن الرضا هیأت طلاب حافظ کل قرآن کریم ▫️حجج اسلام والمسلمین آقایان: ۱. محمود الهی استاد درس خارج حوزه ۲. مهدی برزگر استاد سطوح عالی و مشاوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران ۳. محمود مقدمی سطح چهار و مدیر محترم سابق مدرسه حفاظ ۴. محمدامین ابوالحسنی فعال قرآنی، استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ۵. حسینعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین ۶. مجتبی شجاع -سطح چهار فقه و اصول_ مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم _حافظ کل قرآن ۷. سید حمید جوشقانی استاد حوزه و جامعة المصطفی العالمیة ۸.سید محمد حسین حسینی استاد حوزه و جامعه المصطفی العالمیة و حافظ كل قران ۹.محمدهادی معینی استاد حوزه و دانشگاه ۱۰.مجید رجبی مدرس سطوح عالی و مدیر پژوهشگاه فقه نظام
محمدتقی نصرالهی نیا استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن یاسر شهامت استاد سطوح عالی _ محقق و پژوهشگر فقه نظام سیاسی محمد بیدار مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی اقتصاد محمد وحیدی استاد حوزه و دانشگاه مطیعی مدرس حوزه محسن عباسی کیا مدرس سطح عالی حوزه سید عابس اشرفی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی غلامحسین سمیعی فرد حافظ کل و مدرس قرآن مجتبی شغلی مدیر مرکز رشد و توانمندسازی هاد فعال قرآنی و حافظ قرآن حسین سلیمانی فعال قرآنی محمدصادق صاحب هنر حافظ کل قرآن و فعال قرآنی حسین عسگرپور استاد حوزه و حافظ کل قرآن و نهج البلاغه علی حبیبی حافظ کل قرآن مدرس و کارشناس صدا وسیما مهدی حبیبی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی حسین اسلامی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی محمد صافی حافظ و قاری قرآن و فعال قرآنی مهدی روشنائی مدرس سطح عالی حوزه و مربی حفظ قرآن سیدعلی حسینی حافظ کل قرآن کریم و مدرس حوزه علمیه و مربی حفظ مرتضی شغلی فعال قرآنی محمد جواد صالحی تبار استاد حوزه و حافظ کل قرآن مهدی کشتکاران مدرس سطح عالی حوزه و حافظ قرآن محمد آقارحیمی حافظ قرآن و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و خراسان سید علیرضا قاضی استاد حوزه روح الله فدوی زاده استاد سطوح عالی حوزه محمد مهدی حمید نژاد استاد حوزه محمدرضا رمزی اوحدی فعال فرهنگی نویسنده سید محمد حسین سیادت موسوی استاد حوزه تهران و حافظ قرآن عبدالله رحیمی استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن ابوالفضل تشت زر طلبه درس خارج حوزه و فعال فرهنگی محمد حسین قمی استاد حوزه محمد صالح مشفقی پور استاد حوزه و جامعة المصطفی سید صادق افتخار افضلی استاد حوزه حسن محمودی مدرس مراکز تخصصی حوزه علمیه قم یوسف زاده استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مهدی قاسمی قاضی بازنشسته دادگستری وطلبه حوزه علمیه قم علی اصغر سلطانی فعال قرآنی محمد محمدی استاد حوزه علیرضا اشقری استاد حوزه مهدی شاه رفعتی استاد حوزه محمد جواد مسلمی استاد حوزه رضا کشاورزسیاهپوش مدرس معارف و عقاید سطوح عالی حوزه علمیه قم علی شیخ شعاعی استاد کلام در حوزه و حافظ قرآن ایمان امیری استاد حوزه حسن شهیدانی مدرس سطوح عالی مدرسه علمیه صاحب الامر عج قم سعید جوادی مقدم استاد سطح عالی حوزه معین الدین خواجه حق وردی مدرس جامعة المصطفی«ص» و سرپرست حوزه ریاست مدرسه امیرالمومنین«ع» جلال الدین احمدی مدرس سطح عالی محمدامین ابوالحسنی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مجتبی اسماعیلی استاد سطح عالی حوزه میثم سلیمانی جوشقانی؛ سطح چهار حوزه، مدرس فلسفه و کلام در سطح دو و سه محمد حسن حسینی طلبه سطح۴ دکتری روان شناسی و حافظ قرآن حسین لطیفی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن محمد مهدی حسن‌زاده حافظ کل قرآن، استاد و مشاور حوزه محمد علی عابدی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن سید علی سیادت استاد حوزه علمیه و حافظ قرآن حسین طوقانی استاد حوزه علمیه قم علی مصلح طلبه درس خارج و حافظ قرآن امین سعادتی طلبه، فعال فرهنگی و حافظ قرآن محسن آزادی استاد سطح عالی، عضو مرکز نخبگان حوزه
❇️ بررسی شرعی عمل طلبه بزرگوار در درمانگاه 🖋 جلال‌الدین احمدی 1⃣ رفتار طلبه‌ در درمانگاه با توجه به اینکه چند نفر قبل از او به آن خانم، تذکر داده بودند در صورتی که احتمال تأثیر در حفظ حجاب او را می‌داده واجب بوده است زیرا طبق نظر همه مراجع تقلید، صرف احتمال تأثیر در وجوب امر به معروف و نهی از منکر کافی است. حتی احتمال تأثیر می‌تواند در این باشد که با پیامک توبیخی که برای او از طریق نهادهای مسئول می‌آید در آینده چنین عمل خلاف شرع و قانونی را مرتکب نشود و تعجب از دیگران است که چگونه نسبت به نهی از منکر -آن هم در شهر قم که هنوز قبح کشف حجاب ریخته نشده است- احتمال تأثیر نمی‌دهند!! حال آنکه به تجربه دیده‌ایم اکثر تذکرات منجر به رعایت طرف مقابل می.گردد. 2⃣ رفتار وی از جنبه دیگری هم می‌تواند واجب باشد و آن اینکه رفتار آن خانم با توجه به تذکرات مکرر دیگران و اینکه چنین عملی در درمانگاهی در قم نزدیک حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هنوز حتی دارای قبح اجتماعی زیادی است، در واقع قبح‌زدایی از یک منکر بزرگ است و جلوگیری از این قبح‌زدایی که سبب ارتکاب این گناه توسط بسیاری از زنان این شهر می‌شود نیز بر همه مسلمانان واجب است. 3⃣ اما این رفتار آیا حرام است؟ آیا این عمل او مصداق نظر حرام به موی زن نامحرم نیست؟ آیا مصداق اذیت دیگران نیست؟ آیا مصداق وهن و بی حرمت کردن دین نیست؟ آیا مصداق بیزاری مردم نسبت به دین نیست؟ برای پاسخ به این سؤالات باید این رفتار را از نظر فقهی بررسی کنیم: ➖ نسبت به نظر به موی زن نامحرم، بسیاری از مراجع تقلید از قبیل آیت الله سیستانی(المسائل المنتخبه، ص ۳۹۸) و آیت الله مکارم(استفتائات، ج ۲، ص ۳۵۰) و آیت الله وحید خراسانی(منهاج الصالحین، ج ۳، ص ۲۹۵) و آیت الله تبریزی (منهاج الصالحین، ج ۲، ص ۳۳۳) می‌گویند نظر به موی زنی که وقتی او را نهی از منکر می‌کنند رعایت نمی‌کند و حجاب خود را رعایت نمی‌کند اگر از روی ریبه نباشد اشکال ندارد و بعضی از دیگران در این زمینه احتیاط واجب کرده‌اند (مانند مرحوم امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری) و شاید آن طلبه بزرگوار مقلد مرجعی است که این عمل را جائز می‌شمارند، علاوه بر اینکه کسانی که در این نگاه اشکال می‌کنند نسبت به نظر از طریق دوربین گوشی احتیاط می‌کنند و شاید این طلبه در این مسأله به مرجع تقلیدی مراجعه کرده است که این کار را مجاز می‌شمارد. بنا بر این از این جهت نمی‌توان این طلبه محترم را متهم نمود. ➖ اما نسبت به «ایذاء» باید گفت بر خلاف برداشت بسیاری از افراد بی‌اطلاع، خانم مذکور، مادر کودک در آغوش خود نبوده و آن کودک هم بیمار نبوده و صرفا برای ختنه‌کردن به درمانگاه مراجعه کرده و آن خانم، خاله او بوده و چند نفر قبل از این طلبه عزیز، به آن خانم تذکر داده بودند، بنا بر این طبیعی است که او هیچ احتمال ایذاء نمی‌داده است. شاهد این مطلب این است که به شهادت دوستان و اطرافیان آن طلبه، ایشان فردی اخلاقی و آرام هستند که این مطلب از فیلم منتشر‌شده نیز کاملا مشهود است لذا اصلا احتمال ایذاء نمی‌داده است. بله؛ بعدا معلوم شد که آن خانم مشکلات روانی داشته و پرخاشگری عجیبی می‌کند که هیچ کسی چنین برخوردی را پیش‌بینی نمی‌کرد. ➖ اما بعضی شبهه وهن دین را مطرح کرده‌اند!! حال آنکه اولا عرفا این عمل اصلا وهن نیست؛ زیرا این طلبه بزرگوار هیچ عمل خلاف اخلاقی انجام نداده است و این صرفا یک فضاسازی رسانه‌ای است که می‌خواهند القا کنند هر کس در برابر منکر اقدام کند عملش وهن دین است. ثانیا به شهادت مسئولین درمانگاه بعد از مدتی از این ناراحتی، مسأله با خوبی و خوشی تمام شد. و ثالثا این منتقدین، کشف حجاب یک خانم در یک درمانگاه اطراف حرم در قم -که مسلما قبح‌شکنی نسبت به این گناه بزرگ است- را در نظر نگرفته‌اند، بلکه عبور یک روحانی از کنار این ماجرا و تذکر‌ندادن، تأیید این عمل است. بله؛ بعد از سر و صدا و فحاشی‌هایی که آن خانم انجام داد وقتی ما ماجرا را می‌بینیم می‌گوییم این عمل سبک‌کردن دین بود؛ حال آنکه طلبه عزیز نمی‌دانست که این خانم چنین برخورد عجیب و خلاف اخلاق و عرفی انجام می‌دهد. ➖ در نهایت باید گفت برخورد بسیار متین و اخلاقی این طلبه بزرگوار که در تصاویر نیز کاملا مشهود است مصداق عمل به وظیفه شرعی بود و هر انسان منصفی وقتی به دور از فضاسازی رسانه‌ای به این ماجرا نظر می‌افکند اعتراف می‌کند که این طلبه که هم مورد فحاشی و هم ضرب و شتم قرار گرفت و دم بر نیاورد مظلوم واقع شد و از حدود شرعی پا فراتر نگذاشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب الحوزة الدينية في إيران إلى أبناء الأمة الإسلامية... انصروا أهلنا في غزة بمقاطعة إسرائيل!
هدایت شده از حوزه آنلاین
هدایت شده از حریم معصومه
💢 مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور (عفاف و حجاب) 🔹با حضور سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور 🔹 حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، صحن امام رضا سلام الله علیه 🔻 پنج شنبه ۶ اردیبهشت 🔻 ساعت ۱۶:۳۰ 🕌کانال حریم معصومه🕌 🌿@harim_masume
هدایت شده از حریم معصومه
💢 مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور (عفاف و حجاب) 🔹با حضور سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور 🔹 حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، صحن امام رضا سلام الله علیه 🔻 پنج شنبه ۶ اردیبهشت 🔻 ساعت ۱۶:۳۰ 🕌کانال حریم معصومه🕌 🌿@harim_masume
هدایت شده از حوزه آنلاین