eitaa logo
فرهنگی قرآنی غیرحضوری و مجازی
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
860 ویدیو
116 فایل
ارتباط با اداره فرهنگی قرآنی و حدیثی مرکز آموزش غیر حضوری و مجازی 02532112309 02532112318
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دعوت از خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام جهت مشارکت در پویش اطعام عید غدیر https://jz.ac.ir/post/11025- ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امام علی علیه‌السلام فرمودند: 🔻 «زَكاةُ الجَمالِ العَفافُ؛ زكات زيبایی، عفاف‌ورزی و پاكدامنی است» 📚 مستدرك الوسائل، ج7، ص46. 🔰 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز ملی «عفاف و حجاب» گرامی باد. ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
🌟🌟🌟🌟🌟🌟 21 تیرماه؛ روز حجاب و عفاف پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می کند و از سقوط به پرتگاه هایی که در سر راه آنان قرار دارد مانع می شود. نامگذاری روز حجاب و عفاف بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید. توطئه‌ي كشف حجاب يكي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ي كشف حجاب است. رضا‌خان- كه با طرح كودتاي سوم اسفند 1299 و با حمايت و هدايت انگليسي‌ها بر سر كار آمد- درصدد اجراي تز اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود. از مهم‌ترين جلوه‌هاي اين طرح، پديده‌‌ي كشف حجاب بود. براي آماده ساختن زمينه‌ي كشف حجاب، مجلس، در ششم دي‌‌ماه 1307 قانون متحدالشكل نمودن البسه را تصويب كرد كه بر اساس آن، پوشيدن كت و شلوار و كراوات و كلاه فرنگي، براي مردان الزامي شد. تلاش‌هاي رضا‌خان، باعث شد تا عده‌اي از زنان غرب‌زده، به‌ويژه زنان درباري و دولتمردان، به صورت بي‌حجاب يا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومي ظاهر شوند و مردم نيز تحت تأثير اختناق و ظلم رضاخاني، حساسيت لازم را از خود نشان ندادند. در سال 1313 رضا‌خان عازم تركيه شد و با مشاهد‌ي تغييراتي كه رژيم لائيك تركيه به رهبري مصطفي‌‌كمال‌آتاتورك در جهت غربي كردن جامعه‌ي مسلمان تركيه اجرا كرده بود، تحت تأثير قرار گرفت و شديدتر از گذشته، در راستاي اسلام‌زدائي و به‌ويژه حجاب‌زدائي گام برداشت. در بهمن 1313، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند كه بدون حجاب به تحصيل مشغول شوند. به بهانه تمدن رضاشاه در 11 آذر 1314 به محمود جم که در پی استعفای فروغی از سمت نخست وزیری جایگزین وی شده بود گفت: «این چادر چاقچورها را چطور می شود از بین برد؟ نزدیک دو سال است که این موضوع، سخت مرا به خود مشغول داشته است؛ خصوصاً از وقتی که به ترکیه رفتم و زن های آنها را دیدم، دیگر از هرچه زن چادری است بدم آمده است. اصلاً چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است...». وزیر گفت: اگر شخص اعلی حضرت همایونی پیش قدم شوند، مردم همه تأسی خواهند کرد؛ که از قدیم گفته اند: «الناس علی دین ملوکهم»، شاه پس از شنیدن سخنان او چند لحظه تأمل کرد و در حالی که به نظر می رسید قبلاً در این زمینه هماهنگی شده است، پاسخ داد: بسیار خُب! دیگران که اقدام نمی کنند، منِ پیرمرد حاضرم جلو بیفتم و سرمشق شوم! گوهرشاد در خون رضاشاه در آغاز اجرای برنامه های ضداسلامی خود، دستور داد درشکه چی های مشهد و رفتگران تهران کلاه شاپو (کلاه تمام لبه فرنگی) بر سر گذارند. اجرای این برنامه از ابتدا خرداد 1314، علاوه بر شایعات مربوط به کشف حجاب، در مشهد تلاطمی ایجاد کرد. سرانجام آیت الله قمی پس از مشورت با تعدادی از رجال و روحانیان، برای جلوگیری از کشف حجاب و استفاده از کلاه شاپو، در 9 تیر 1314 به تهران سفر کرد. محاصره محل اقامت ایشان در شهر ری از سوی حکومت، یکی از عوامل اصلی خشم و خروش مردم مشهد گردید و به کشتار بیرحمانه در مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه انجامید. آیت الله قمی مدتی پس از این کشتار، به عتبات عالیات تبعید شد و مأموران شهربانی درصدد دستگیری دوستداران ایشان از جمله شیخ محمدتقی بهلول برآمدند. شیخ محمدتقی بهلول برای پیگیری اوضاع و جویا شدن از احوال شیخ قمی به مشهد رفته بود که مأموران شهربانی، در پی مداخله زائران و خدام برای فراری دادن وی، او را در صحن کهنه زندانی کردند. ولی مردم در صحن جمع شدند و با حمله به مأموران، ایشان را آزاد کردند. بهلول به مسجد گوهرشاد رفت و در آنجا به مبارزه خود ادامه داد. با اینکه شهربانی چندین بار وارد عمل شد و حکم متفرق شدن مردم را داد، نتیجه ای نگرفت تا اینکه به درخواست استاندار، فرمانده لکشر، مأموریت را به هنگ پیاده داد و آنها اطراف مسجد و حرم را محاصره کردند و تعداد زیادی از زوار (دو هزار نفر) را به قتل رساندند. به جرم عفاف در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده ای فقط شب ها رفت و آمد می کردند و در برخی خانه ها به ناچار حمام ساخته شد. کسانی هم که امکانات بیشتری داشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند. ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
برگزیده تفسیر نمونه، ج‏2، ص: 34 و ص: 35 (آیه 22)- آدم که هنوز تجربه کافى در زندگى نداشت، و گرفتار دامهاى شیطان و خدعه و دروغ و نیرنگ نشده بود، سر انجام تسلیم فریب شیطان شد، و به این ترتیب «شیطان» آنها را با فریب (از مقامشان) فرود آورد» (فَدَلَّاهُما بِغُرُورٍ). «همین که آدم و همسرش از آن درخت ممنوع چشیدند، بلافاصله لباسهایشان از تنشان فرو ریخت اندامشان (عورتشان) آشکار گشت» (فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما). و در حقیقت از لباس بهشتى که لباس کرامت و احترام خدا بود برهنه شدند. قرآن سپس مى‏گوید: هنگامى که آدم و حوّا چنین دیدند «بلافاصله از برگهاى درختان بهشتى براى پوشیدن اندام خود، استفاده کردند» (وَ طَفِقا یَخْصِفانِ عَلَیْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ). «و در این موقع از طرف خداوند ندا رسید که مگر من شما را از آن درخت نهى نکردم، مگر به شما نگفتم که شیطان دشمن آشکار و سرسخت شماست» چرا فرمان مرا به دست فراموشى سپردید و در این گرداب سقوط کردید؟» (وَ ناداهُما رَبُّهُما أَ لَمْ أَنْهَکُما عَنْ تِلْکُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَکُما إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُما عَدُوٌّ مُبِینٌ). از مقایسه تعبیر این آیه با نخستین آیه‏اى که به آدم و حوّا اجازه سکونت در بهشت را مى‏داد به خوبى استفاده مى‏شود که آنها پس از این نافرمانى، چه اندازه از مقام قرب پروردگار دور شدند. 1- شجره ممنوعه چه درختى بوده است؟ در منابع اسلامى دو نوع تفسیر براى آن آمده است، یکى تفسیر «مادى» که طبق معروف در روایات، «گندم» بوده است و دیگرى تفسیر «معنوى» که در روایات از آن تعبیر به ... ✍🏻ادامه دارد... ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
ادامه برگزیده تفسیر نمونه .... دیگرى تفسیر «معنوى» که در روایات از آن تعبیر به «شجره حسد» شده است، زیرا طبق این روایات، آدم پس از ملاحظه مقام و موقعیت خود چنین تصور کرد که مقامى بالاتر از مقام او وجود نخواهد داشت، ولى خداوند او را به مقام جمعى از اولیا از فرزندان او (پیامبر اسلام و خاندانش) آشنا ساخت، او حالتى شبیه به حسد پیدا کرد، و همین شجره ممنوعه بود که آدم مأمور بود به آن نزدیک نشود. در حقیقت طبق این روایات، آدم از دو درخت تناول کرد که یکى از مقام او پایین‏تر بود و او را به سوى جهان ماده مى‏کشید و آن گندم بود، و دیگرى درخت معنوى مقام جمعى از اولیاء خدا بود که از مقام و موقعیت او بالاتر قرار داشت و چون از دو جنبه از حدّ خود تجاوز کرد به آن سرنوشت گرفتار شد. اما باید توجه داشت که این حسد از نوع حسد حرام نبوده و تنها یک احساس نفسانى بوده است، بى‏آنکه کمترین گامى بر طبق آن بردارد. 2- آیا آدم گناه کرد؟ مدارک اسلامى به ما مى‏گوید: هیچ پیامبرى مرتکب گناه نمى‏شود، و مقام پیشوایى خلق به شخص گناهکار، واگذار نخواهد شد، و مى‏دانیم که آدم از پیامبران الهى بود، بنابراین آنچه در پاره‏اى از تعبیرات در باره پیامبران در قرآن آمده است که نسبت عصیان به آنها داده شده، همگى به معنى «عصیان نسبى» و «ترک اولى» است، نه گناه مطلق. توضیح این که: گناه بر دو گونه است، «گناه مطلق» و «گناه نسبى»، گناه مطلق همان مخالفت نهى تحریمى و مخالفت با فرمان قطعى خداوند است و هرگونه ترک واجب و انجام حرام را شامل مى‏شود. اما «گناه نسبى» آن است که عمل غیر حرامى از شخص بزرگى سر زند، که با توجه به مقام و موقعیتش شایسته او نباشد. فى المثل نمازى که ممکن است از یک فرد عادى، نماز ممتازى باشد براى اولیاء حق، گناه محسوب شود. سایر اعمال آنها غیر از عبادات نیز چنین است، و با توجه به موقعیت آنها سنجیده مى‏شود، به همین دلیل اگر یک «ترک اولى» از آنها سر زند، مورد عتاب و سرزنش پروردگار قرار مى‏گیرند- منظور از ترک اولى این است که انسان کار بهتر را رها کند و سراغ کار خوب یا مباحى برود. نهى آدم از «شجره ممنوعه» نیز یک نهى تحریمى نبود بلکه با توجه به موقعیت آدم با اهمیت تلقى شد و مخالفت با این نهى- هر چند نهى کراهتى بود- موجب چنان مؤاخذه و مجازاتى از طرف خداوند گردید. ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟🌟🌟🌟🌟 🎧 آیا حجاب اجباری است یا نه؟ به چه دلیل؟؟ 💡 آیا امر به معروف درباره حجاب واجب است؟ 👈 مگر خطاب قرآن درباره حجاب به مومنین نیست؟ پس چرا ما غیر مومنین را ملزم به حجاب می‌كنیم؟ 🖐 چرا در صدر اسلام پیامبر اكرم (ص) درباره حجاب اجبار نمی‌فرمودند و گشت ارشاد نداشتند اما در جمهوری اسلامی اجبار میكنند؟؟ 🎙 استاد محمدی پاسخ می‌دهند. ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
✳️ تشکیل چهارمین گروه کنشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 🎋 ویژه طلاب، اساتید، مبلغان و دانش‌آموختگان کانون استان خراسان رضوی 🗓 زمان ثبت نام جهت عضویت در این گروه: 20 تا 26 تیر https://jz.ac.ir/post/11045 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعة الزهرا
⭕️سؤال: آیا اصل حجاب و چگونگی آن در قرآن بیان شده است؟ 💢پاسخ: 1️⃣ قرآن کریم برای امنیت زن و تضمین حضور اجتماعی او، هم اصل پوشش و هم کیفیت و چگونگی آن را بیان کرده است. 2️⃣اصل حجاب موهبتی از جانب خداوند معرفی شده است. 3️⃣ حجاب نیز در سه مرحله بیان شده است: 🔹عدم خروج از منزل در مواقعی که ضرورتی در کار نیست. 🔹 پرهیز از مواجهه مستقیم با مردان در مواردی که برخورد با نامحرم ضرورت دارد. 🔹حد پوشش: √پوشاندن سر و سینه با مقنعه (خمر) و √پوشش سرتا سری گشاد (جلباب) که تمام اندام زن را بپوشاند. پاسخ کامل را اینجا ببینید.⤵️ http://pasokhbesoalat.ir/Content/Details/31551 •┈┈••✾❀💦💦💦❀✾••┈┈• باز نشر از کانال کوثر اندیشه 👇 @maaref_jz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 روزشمار بزرگترین روز خدا 🔹۶ روز مانده تا عید غدیر خم ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
🌹 سلام 🌹 ♦️ اجتماع بزرگ خانوادگی 🍀 شکوه حیا 🍀 🔹 به مناسبت هفته عفاف و حجاب 🕖 زمان برگزاری : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ ♦️ مکان : خیابان آستانه 👇اطلاعات تکمیلی متعاقبا در کانال زیر اعلام می گردد. https://eitaa.com/joinchat/870318239Ccbfbd1d549 ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🆔 @jz_mft
🌟🌟🌟🌟🌟 🔰🔰🔰فراخوان ثبت گزارش تبلیغی ⬅️ دهه ولایت و هفته عفاف و حجاب 📆از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ تیرماه 🔰مبلغان محترم می توانند گزارش فعالیت های تبلیغی حضوری و مجازی خود اعم از تبلیغ چهره به چهره، سخنرانی ،برگزاری نمایشگاه،پاسخگویی به شبهات و.......در هفته عفاف و حجاب را در سامانه شمیم ثبت نمایند. 🌐shamim.jz.ac.ir ✅اداره کل تبلیغ
🌺امام صادق علیه السلام : «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد» 🌱 🌼🍃🌼 💥طبخ غذای عید غدیر در آشپزخانه جامعه الزهرا سلام الله علیها 💯 📌 علاقه‌ مندان می‌ توانند با پرداخت مبلغ دلخواه یا براساس پرداخت مبلغ یک وعده غذا که میانگین آن ۳۰ هزار تومان است، در دهه ولایت و امامت در پویش سهیم شوند. 📎شماره حساب واریز ۰۱۰۸۲۱۶۰۱۲۰۰۵ شماره کارت ۲۰۰۹ - ۹۹۵۱ - ۹۹۱۱ – ۶۰۳۷ به نام جامعه الزهرا علیهاالسلام 🗓مهلت واریز وجوهات نقدی تا جمعه 24 تیرماه لطفا نشر دهید.☘️ ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🆔 @jz_mft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 روزشمار بزرگترین روز خدا 🔹 ۵ روز مانده تا عید غدیر خم ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟 ✨نشست تخصصی با موضوع: آینده پژوهی حجاب و عفاف در مهندسی نظام جمهوری اسلامی (ناظر ب منظومه فکری امامین انقلاب ) 🔻زمان: پنجشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۰ صبح 🔺مکان: سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها سخنرانان: 🔹 سرکار خانم حقانی (مديريت راهبردی فرهنگ عفاف و حجاب در نظام اسلامی باتوجه به فرامين حضرت آقا و امام راحل) 🔸 سرکار خانم ظهیری (با موضوع: راهکارهای توانمند سازی اجتماعی بانوان بر پایه فرهنگ عفاف و حجاب) 🔹 حجت الاسلام والمسلمین قادری (تبیین رابطه دینداری با فرهنگ عفاف و حجاب( 🔸 سرکار خانم حکیم زاده (راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی) https://jz.ac.ir/post/11060 ❇️با همکاری معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها ✅ فعالان عرصه عفاف و حجاب جهت شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 8 صبح با شماره تماس 32112194 تماس و ثبت نام نمایند ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🆔@jz_mft | معاونت تبلیغ  و امور فرهنگی جامعه الزهرا
🔆🔆🔆🔆🔆 🌻رونمایی از پایگاه جامع امیرالمؤمنین علیه‌السلام🌻 💎همزمان با ایام فرخنده دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)» نشست خبری و رونمایی از «پایگاه جامع امیرالمؤمنین علیه‌السلام» را برگزار می‌نماید. www.noorsoft.org/fa/News/View/111227 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 روزشمار بزرگترین روز خدا 🔹3 روز مانده تا عید غدیر خم ⬇️⬇️⬇️ @jz2305