🔺 #وعده_الهی
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ خدای متعال وعده کرده است که اگر #جماعتی در راه او #مجاهدت_و_ایستادگی کنند و دارای #ایمان باشند، #قطعاً_به_هدف_خواهند_رسید.
🔸 #وعده_الهی_دروغ_نیست.
خدای متعال راه را جلوی پای انسان میگذارد و قدم به قدم دست انسان را میگیرد.
◻️ وقتی هدف، #خدا بود، (والذّین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا)، عمده، وجود این #انگیزه و این #ایمان است؛ #وارد_میدان_شدن و #تلاش_کردن است.
⏮ هر جا این باشد، #موفقیت بدون تردید حاصل خواهد شد.
📚 ۱۳۸۳/۳/۲۲
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
پيامبر خدا(صلى الله عليه و آله):
إنّ عليّا و شيعتَهُ هُمُ الفائزونَ يومَ القيامةِ؛
#على و #شيعيان او در #روز_رستاخیز، #رستگار هستند.
📚 تاريخ دمشق: ۴۲/ ۳۳۳/ ۸۹۰۰.
◻️🔸◻️🔸◻️
◻️🔸◻️🔸
◻️🔸◻️
◻️🔸
🔸
الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِے جَعَلَنَا مِنَ الْمُتِمَسِکین
بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین(عَلَیْهِمُ السَّلاَم)...
🌷 و دستان #مولا بر فراز دستان #نبی در بلندای #غدیر، یک جهان چشمِ خفته در پیچ و خم های تاریکی را به #فروغ_صراط_مستقیم، روشن ساخت...
◻️🔸◻️🔸◻️
◻️🔸◻️🔸
◻️🔸◻️
◻️🔸
🔸
عید سعید #اکمال_دین و #اتمام_نعمت، آغاز ولایت و وصایت حضرت امیرالمومنین و ائمه معصومین(علیهم السلام) بر همه بشریت را به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) و همه مومنین حضرتش، تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 بازگشت به #نهج_البلاغه
🗓به بهانه عید ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام)
💌 بازخوانی #تأکیدات_و_توصیههای رهبر معظم انقلاب درباره #نهجالبلاغه
◻️ در همه بخش هایی که برای یک #انسان_کامل و برای یک #جامعه_انقلابی_کامل، لازم و ضروری است، نهجالبلاغه بهترین و وافیترین مطالب را ارائه میدهد.
📚 ۱۳۵۹/۰۲/۱۳
🔸 نهجالبلاغه هیچ میدانی از میدان های زندگی را فروگذار نکرده؛ مگر اینکه در آن، بلیغترین، رساترین، پرمغزترین و پرمحتواترین سخن را بیان کرده. یک نگاهی به فهرست نهجالبلاغه... نشان میدهد که این کتاب چقدر چند بعدی و چند جانبه است و این واقعا #یک_شگفتی_است.
📚 ۱۳۵۹/۰۲/۱۳
◻️ #نهج_البلاغه، #اوج_هنر و #اوج_زیبایی است؛ زیبایی #لفظ و زیبایی #معناست. انسان مبهوت میماند! هیچ شاعر بزرگ عرب، هیچ نویسنده هنرمند عرب، نتوانسته بگوید که من از مراجعه به نهجالبلاغه بینیازم.
📚 ۱۳۷۸/۱۰/۱۰
🔸 ما می توانیم #پایههای_اعتقاد_کامل_و_جامع_به_اسلام را در این کتاب [نهجالبلاغه] پیدا کنیم. این کتاب وقتی در کنار قرآن قرار بگیرد، یقینا #تالی_قرآن است. یعنی ما دیگر کتابی نداریم که دارای این حد از اعتبار و جامعیت و قدمت باشد.
📚 ۱۳۶۴/۰۱/۱۹
◻️ در نهجالبلاغه همه ابعاد یک #شخصیت_والای_انسانی وجود دارد. از معرفت، از اخلاق، از خصلت های ویژه یک انسان منهای آموزش هایی اسلامی و از اخلاق ویژه و والایی که فقط اسلام به انسان ها تعلیم داده. یک #انسان_کامل در نهجالبلاغه مجسم می شود و آن انسان کامل، خودِ امیرالمؤمنین است.
📚 ۱۳۶۳/۰۱/۲۶
🔸 امروز می شود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین، علی(علیهالسّلام) به #واقعیت_های_جامعه و #واقعیت_های_جهان نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج آنها را پیدا کرد. لذاست که به نظر ما امروز از همیشه به نهجالبلاغه ما محتاجتریم.
📚 ۱۳۶۳/۰۱/۲۶
◻️عزیزان! با نهجالبلاغه انس پیدا کنید. نهجالبلاغه، خیلی #بیدار_کننده و #هوشیار_کننده و خیلی #قابل_تدبر است... اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه سجادیه انس بگیرید.
📚 ۱۳۷۸/۰۹/۰۱
🌷 فقط حیدر #امیرالمؤمنین است...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🎁 یک #عیدی_حسابی به بچههایتان بدهید!
🎙 آیت الله حائری شیرازی(رحمت الله علیه):
◻️ حتی اگر لازم شد، #قرض_کنید و یک #عیدی_حسابی -به اندازهای که به علی ارادت دارید- به بچهها بدهید.
⛔️ نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!»
🔸 نه! مقروض میشوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو.
🌷 فقط حیدر #امیرالمؤمنین است...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
ostadaali.irبزرگ ترین عید خدا.mp3
زمان:
حجم:
5.79M
📽 #با_هم_بشنویم.
🔺 #بزرگ_ترین_عید_خدا
🎙 حجتالاسلام و المسلمین عالی(دامت برکاته)
🌷 فقط حیدر امیرالمؤمنین است...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 در جهت نیازهای جامعه...
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ ما معتقدیم که #حوزه_علمیه، دو کار باید بکند:
🔸 اول: پایبندی به #سنتهای_ارزشمندی که در حوزه وجود داشته است؛
🔸 دوم: طراحی یک #شیوه_جدید_برای_درس_خواندن، با حفظ آن سنتها.
⁉️ این شیوه جدیدی که میخواهیم طراحی کنیم، باید چکاره باشد؟
⁉️ اصلاً تکلیفش چیست؟
◻️ تکلیفش این است که درس خواندن ما را به سمت #نیازهای_یک_جامعه_اسلامی-نه در سطح ایران بلکه در سطح جهان- جهت بدهد.
🔸 در حوزه های علمیه، #درس_گفتن و #درس_خواندن، دقیقا باید به دنبال #نیازها باشد.
📚 ۱۳۶۲/۰۹/۳۰
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
645.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #با_هم_بشنویم.
⁉️ چرا دنبال این هستید که #زحمتهای_خودتان را زیاد کنید؟
◻️ آنهایی که زیاد کردند، روی هم گذاشتند؛ چه #اموال_دنیا و چه #ریاستها را روی هم گذاشتند، آنهایی هستند که در آن عالم، #گرفتاریشان_زیاد_است.
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 رواياتى در #اتّحاد_و_اتّصال_روح_مؤمنين با يكديگر
◻️ روحهاى حيوانى با يكديگر اتّحادى ندارند بلكه از غم ديگران، شاد و از شادى آنان، غمناك مىشوند.
به خلاف #روحهاى_الهى_و_مؤمنان كه هر قدر پايه ايمان آنان به يكديگر نزديكتر باشد، به اقتضاى "الْمُؤْمِنُ مِرْءَآةُ الْمُؤْمِن"[۱]، قبض و بسط و حالات روحى و معنوى آنها در آیينه جان يكديگر انعكاس دارد.
🔸 جابربن يزيد جُعفى خدمت امامباقر(عليهالسّلام) عرض كرد:
جُعِلْتُ فِداكَ، رُبَّما حَزِنْتُ مِن غَيرِ مُصيبَةٍ تُصيبُنى أَو أَمْرٍ يَنْزِلُ بِى حَتَّى يَعْرِفُ ذَلِكَ أَهْلى فى وَجْهى وَ صَديقى. فَقالَ: نَعَم يا جابِرُ، إنَّ اللَهَ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَ الْمُؤمِنِينَ مِنْ طينَةِ الْجِنانِ وَ أَجْرَى فيهِمْ مِنْ ريحٍ روحِهِ، فَلِذَلِكَ الْمُؤْمِنُ أَخُوالْمُؤْمِنِ لاِءَبيه وَ أُمِّهِ، فَإذا أصابَ روحًا مِنْ تِلْكَ الاْءَرْواحِ فى بَلَدٍ مِن البُلْدانِ حُزْنٌ حَزِنَتْ هَذِهِ لاِءَنَّها مِنْهَا؛[۲]
جانم فداى شما!
گاهى بدون هيج مصيبت و حادثهاى، غم و اندوهى بر من عارض مىشود؛ به طورى كه خانواده و دوستانم اثر آن را در صورت من مىبينند.
حضرت فرمودند:
آرى اى جابر! خداوند #مؤمنين را از #طينت_بهشت آفريده و از نسيم روح خويش در ايشان جارى نموده است و به همين جهت مؤمن، برادر پدرى و مادرى مؤمن مىباشد و اگر به يكى از اين ارواح در شهرى از شهرها حزن و اندوهى برسد، روح مؤمن ديگر نيز اندوهگين مىشود؛ چرا كه اين مؤمن نيز از همان روح بوده و حقيقت هر دو يكى است.
🔸 از امام صادق(عليهالسّلام) روايت شده است:
الْمُؤْمِنُ أَخُوالْمُؤْمِنِ كالجَسَدِ الواحِدِ إنِ اشْتَكَى شَيْئًا وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فى سآئِرِ جَسَدِهِ. وَ إنَّ روحَهُما مِنْ روحِ اللَه وَ إنَّ روحَ الْمُؤْمِنِ لأَشَدَّ اتِّصالاً بِروحِ اللَهِ مِنِ اتِّصالِ شُعاعِ الشَّمْسِ بِها؛[۳]
مؤمن برادر مؤمن است و با يكديگر مانند يك بدن مىباشند كه اگر قسمتى از آن آسيبى ببيند، بقيّه اعضاى جسد نيز درد آن را احساس مىكنند. و همانا روح آن دو مؤمن از روح خداوند است و اتّصال #روح_مؤمن به #روح_خداوند از اتّصال شعاع خورشيد به خورشيد بيشتر مىباشد.
📝 پانویس:
۱. بحارالأنوار، ج ۷۱، باب حفظ الأخوّة، ص ۲۷۰.
۲. همان، ص ۲۶۵ و ۲۶۶، ح ۵.
۳. همان، باب فضل المؤاخاة فى اللـه، ص ۲۷۷، ح ۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 احساس خطر از حوزه قم!
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ #طبیعت_قم، #طبیعت_طلّاب، حوزه علمیّه، #طبیعت_دین است، #طبیعت_تبلیغ است، طبیعت قناعت است، طبیعت حضور مرجعیّت است که مرجعیّت خیلی مهم است.
🔸 اینها همه از خصوصیّات حوزه است و همین موجب می شود که #پایه_انقلاب در اینجا محکم بشود.
◻️ اگر چنانچه ما دیدیم تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از #حوزه_علمیّه_قم، #انقلابزدایی کنند، باید احساس خطر کنیم.
📚 ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯