⁉️ آیا #نه_گفتن، بیاحترامی به مخاطب است؟
◻️ مادامی که درخواستی را با #متانت، #صداقت و #احترام رد میکنید، مسئولیت عکسالعمل طرف مقابل به عهده شما نیست.
🔸 اگر شخصی پس از این که درخواستش را رد کردید، بازهم اصرار کرد، به خود یادآور شوید که اصرار این فرد ربطی به #حق_انتخابهای_شما ندارد.
خصلت بعضی از آدمها این است که حرفشان را تحمیل میکنند.
⏮ مادامی که نسبت به طرف مقابلم احترام قائلم، با #نه_گفتنم، مسئول بروز هیچگونه رنجشی نیستم.
◻️ در عین حال به خاطر داشته باشید گاهی اصرار طرف مقابل به سبب دلسوزی و آگاهی از جوانبی است که ممکن است از آن بی اطلاع باشیم.(مثل برخی اصرارهای والدین و یا معلم) در چنین مواردی سرعت در نه گفتن، معقول به نظر نمی رسد.
📚هنر نه گفتن
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎥 نماهنگ
#نقشه_جامع_هویت_زن_در_اسلام
🎙 در بیان حضرت امام خامنهای(مدظله العالی)
◻️ نقشه جامع هویّت زن در منطق اسلام این است:
🔸 #مادر_خوب،
🔸 #همسر_خوب،
🔸 #مجاهد_فیسبیلالله،
در عین حال
🔸 کدبانو،
🔸 مدیر خانه،
🔸 و در عین حال عابد و بنده خدای متعال.
⏮ و در نهایت، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نشان داد که زن می تواند به #رتبه_عالی_عصمت برسد.
📚 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 #نور_محشر
🎙 آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته):
◻️ ذیل این آیه که فرمود:
﴿وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیتُهُمْ بِإیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾،
در تفسیر روایی کنز الدقائق دارد که ابن عباس می گوید: ﴿وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیتُهُمْ بِإِیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾، «قال: نزلت فی النّبی(صلّی اللَّه علیه و آله و سلم) و علی و فاطمة و الحسن و الحسین(علیهم السّلام)»؛ یعنی مصداق کاملش اینها هستند.
🔸 آنگاه درباره زمانی که وجود مبارک حضرت زهرا(سلام الله علیها) در قیامت دارد عبور می کند، می فرماید:
«عن الإمام جعفر ابن محمّد الصّادق، عن أبیه(علیهما السّلام) قال: إذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَادَی مُنَادٍ: یَا مَعْشَرَ الْخَلائِقِ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ».
◻️ یک ﴿قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ﴾ در دنیا داریم، خب این حکم تکلیفی است و مربوط به شریعت است؛ اما آنجا که سخن از شریعت نیست، محرم و نامحرم نیست، آنجا یک نظام تکوینی است؛ لذا این «غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ» یعنی #نمی_توانید_ببینید؛ نه اینکه بر شما واجب است که چشم را ببندید بلکه یعنی این #نور نمی گذارد شما ببینید! این چه مقامی است؟! «غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ»، چرا؟ «حَتَّی تَمُرَّ فَاطِمَةُ علیها السَّلاَمُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آله».
◾️◻️◾️◻️◾️
◾️◻️◾️◻️
◾️◻️◾️
◾️◻️
◾️
◼️ آجرک الله یا بقیه الله...
ایام شهادت #سیده_نساء_العالمین، #ام_ابیها، #کوثر_نبی و #آرام_دل_علی، #صدیقه_شهیده، حضرت فاطمه زهرا(علیهم السلام) را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنافداه) و عارفان و شیعیان حضرتش، تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
💌 #مهرانه
💟 خانم عزیز!
⛔️ #دستوری_حرف_زدن_ممنوع
◻️ خانمها دقت کنید یکی از #قالب_های_کلامی که برای مردان، خوشایند نیست و #اقتدار آنها را خدشهدار میکند، دستوری و تحکّمی حرف زدن است.
🔸بهترین کار این است که جملات امری یا دستوری خود را به #مشورت_و_نظرخواهی تبدیل کنید یا اینکه با قالب خواهش و طلب کمک با او صحبت کنید.
👈 مثلا:
به جای اینکه به همسرتان بگویید:
کمد رو #بذار این طرف اتاق!
بگویید:
◻️ نظرت چیه کمد رو #بذاریم اینجا؟،
◻️ #خواهشاً اگه می تونی کمد رو برام بذار اینور اتاق،
◻️ می شه #کمکم کنی کمد رو بذاریم اینور اتاق
و جملات دیگری که از دستوری بودن و تحکّمی حرف زدن، فاصله دارد.
🌷 اقتدار همسرتان را حفظ کرده و محبوبیّت خود را با اینگونه #زیبا_صحبت_کردن، بیشتر کنید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه):
◻️ #انقلاب_اسلامی_ایران برای خداست و از اوّل هم برای خدا بوده است.
الله اکبر بوده است و تا آخر هم همین است.
📚 صحیفه نور، ج ١۶، ص ٧٠.
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 #حُسن_خلق فقط لبخندزدن نیست!
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم):
طوبی لمَن حَسُن مع الناس خُلقُه و بذَل لهم معونتَه و عدل عنهم شرّه.
📚 الشافی، ص ۸۲۱۰
🔸 خُلق در اینجا طبعا به معنای #اخلاقِ_رفتاری است؛ یعنی برخورد او با مردم، برخوردِ ناشی ازً حُسن اخلاق باشد؛ تندی، تلخی، جفا، بی اعتنایی نسبت به امر مردم در او وجود نداشته باشد.
⏮ حُسن خلق فقط #لبخند_زدن نیست؛ اگرچه لبخند زدن هم یکی از اجزاء حُسن خلق است.
◻️ علاوه بر این، #کمک_هم_به_مردم_بکند؛ چه کمکِ مالی، چه کمکِ آبروئی، چه احیاناً کمک بدنی و جسمی.
🔸 خوشا به حال کسی که شرش را هم از آنها باز بدارد؛ چون هر انسانی یک شری هم دارد. ماها منشأ شرور هم هستیم، ممکن است منشأ خیرات هم باشیم.
⛔️ اخلاقمان بد است،
⛔️ غضب غلبه میکند،
⛔️ امیال گوناگون غلبه میکند،
⛔️ خودخواهیها غلبه میکند.
اینها در رفتار بیرونی ما بروز و ظهور پیدا می کند.
◻️ این بروز و ظهور را از #مؤمنین، از مردم باز بداریم. نگذاریم آنچه از شرور نفس برمیخیزد، از برخی از غرائز غلط ما، از بعضی از صفات و ضعفهای اخلاقیِ ما، نگذاریم که این روی مردم سرریز بشود، به آنها ضرر برساند.
📚 ۱۳۹۱/۸/۸
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📢 درس اخلاق اساتید جامعهالزهراء(سلاماللهعلیها) برگزار میشود.
🎙 سخنران:
حجه الاسلام حسینخانی(دامت برکاته)
🔖 موضوع:
#نقش_اساتید_در_تربیت_طلاب
🗓 یکشنبه، ۲۰ آذر
⏰ ساعت ۱۱ تا ۱۲
🏢 آموزشگاه امام رضا(علیهالسلام)، ساختمان شهید بهشتی(رحمت الله علیه)، طبقه سوم، سالن جلسات
◻️🔸◻️🔸◻️
◻️🔸◻️🔸
◻️🔸◻️
◻️🔸
◻️
🖇 #پیوست
🎙 آیت الله علیرضا اعرافی(دامت برکاته):
◻️ نبی مکرم اسلام، #طبیبی است که به دنبال #هدایتگری است و برای هدایتگری منتظر نمیماند، و این، نشانگر این مسئله است که هدایتگری در عمق جان ایشان رسوخ کرده و میداند که از چه ابزاری استفاده کند.
🔸 #تربیت_و_هدایتگری اساتید، آمیزهای از جان آنهاست و اینکه ما میگوییم نقشه جامع استادی در سنت حوزه شامل تعلیم، تربیت، هدایت، مشاوره، راهنمایی، حمایت و درمانگری است، به همین معنا است؛ زیرا #طبابت_و_ارشاد در اعماق جان یک استاد قرار گرفته و هیچگاه از او جدا نمیشود و جزء هویت او اوست.
◻️ هویت انسان روحانی و معلم، #روح_هویتی است که هیچگاه از او جدا نمیشود، عرض نیست و با عمق جان او مأنوس شده است و این الگویی است که در نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) تجلی کرد و بهتبع استاد در فضای حوزه علمیه این راه را بپیماید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯