eitaa logo
تسنیم
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
359 ویدیو
129 فایل
📱کانال تربیتی و اخلاقی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) 🌏 بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله): خودتان را هرچه بیشتر بسازید و پیش ببرید. 📚 ۱۳۸۳/۱۱/۱۹ ⛡⛡⛡⛡⛡ 📱ارتباط با مدیر کانال: @Mf_tabesh
مشاهده در ایتا
دانلود
Baghare_001L.mp3
3.62M
✴️ #روشنای_راه شماره 39 🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره 🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته) 🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم. ◻️🔸◻️🔸◻️ 🔺 #جلسه_خانوادگی_قرآن ◻️ همه‌چیز درباره‌ آشنایی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با قرآن، از خانه‌ پدری و از دوران کودکی آغاز شده است: 🔸 «من اولین نغمه‌های خوش قرآن را از حنجره‌ مادرم شنیدم.» 📚 شرح اسم، ص ۲۴. 🔸 «دور او جمع می‌شدیم و می‌نشستیم و ایشان قرآن را با صوتی خیلی شیرین و دلپذیر برای ما می‌خواند و آیاتی از آن را ترجمه می‌کرد.» 📚 همان. ◻️ بانو خدیجه میردامادی داستان‌های انبیاء الهی و قصه‌های قرآن را برای کودکانش تعریف می‌کرد و مراقب بود دقیقاً همان‌گونه بگوید که قرآن گفته است. شیرینی معارف الهی با محبت مادرانه، خوراک کامل و گوارایی بود برای روح کودکان. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 🎙 شهید ثانی(رحمت‌الله‌علیه): ◻️ این است که یادگیری را با آغاز نماید که قرآن، و آنهاست. 🔸 پیشینیان، و را تنها به کسانی می‌آموختند که پیشتر قرآن را از بر کرده بودند. 🔸 پس از این، باید از به کار دیگری که به فراموشی بخشی از قرآن یا در معرض فراموشی قرارگرفتن آن می‌انجامد، بپرهیزد. ◻️ در به اندازه‌ای که آن را دارد و ذهنش به سوی آن می‌شتابد و ناخوشایند طبعش نیست، بسنده کند 🔸 و از به و که اندیشه را به نابودی می‌کشاند و ذهن را سرگردان می‌سازد، بپرهیزد؛ زیرا وقت او را هدر داده، او را پراکنده‌خاطر می‌سازد. ◻️ به و به که آن است، با تمام وجود، دل بدهد تا آن را با ، یاد بگیرد و از سردرگمی و پریدن از شاخه‌ای به شاخه دیگر که به هدر رفتن عمر و ناکامی می‌انجامد، برکنار بماند. 📚 آیین دانشوری، ص ۱۰۶-۱۰۹. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🌐 شماره 2⃣ ◻️ بر ما، و است و ما هیچ نقشی در گذر آن نداریم؛ پس خوب است که انسان ها تا می توانند از بهره ببرند و .  🔸 امام علی(علیه السلام) می فرمایند که مانند بخش های بدن او هستند؛ پس باید برای خود از آنها استفاده کند و هیچ بخشی را از دست ندهد. لحظه ها در گذرند و تا این لحظه نرود، لحظه بعد نخواهد آمد. ⏪ پس نقش بسیار مهمی در این امر دارد.  ◻️ یکی از راه های مدیریت زمان، است. برنامه ریزی همان برای است که از چند جهت بررسی می شود: 1⃣ : باید به این نکته توجه کنیم که ما باید برنامه ای بریزیم که زندگی ما را در بر بگیرد؛ پس بهتر است فهرستی تهیه کنیم و هر کاری را در وقت خود انجام دهیم. 2⃣ : این مورد به ما می گوید که باید عدل را در همه زمینه ها رعایت کنیم. 3⃣ : با توجه به و امور را اولویت بندی کنیم. 4⃣ : در برابر که از قبل ، انعطاف داشته و آن را بپذیریم.  5⃣ و   🎙حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری(دامت برکاته) ⏮ ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 ◻️ دروغ گویی کودکان بلکه است به ! ⏮ دو دروغ‌گویی در کودکان عبارت است از: 1️⃣ ؛ اما مورد پدر و مادر قرار گرفته. در این صورت کودک تا بتواند پدر و مادر را . مثلاً دلش درد می‌کند و مادر توجهی به او نمی‌کند. کودک درد و بدحالی خود را شدیدتر نشان می‌دهد تا مادر یا پدر به دادش برسند. 2️⃣ از این‌که باعث روبرو شدن با پدر و مادر شود. کودک یا خطایی کرده یا فکر می‌کند کارش از نظر پدر و مادر اشتباه است و اگر بفهمند او را ، یا می‌کنند. این از رفتار پدر و مادر باعث و او می‌شود. 📚 دکتر رباب حامدی ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 توصیه حضرت آیت‌الله محمدرضا #طبسی(رحمت‌الله‌علیه) به طلاب: ⏮ #سستی_و_کاهلی، #کفران_نعمت 🔸 به‌طور طبیعی، در گذشته، #امکانات_کم_و_محدود بود. ◻️ #مطالعه و #مباحثه در #نور_چراغ‌های_نفتی و #تحمل_گرما_و_سرمای آن روز، بدون وسیله‌های امروزی مشکل عمومی محسوب می‌شد. 🔸 جدا از این، #حوزه‌ها به لحاظ #عدم_امکانات_مادی_متعارف، در یک #فشار_مضاعف به‌سر می‌بردند. ◻️ یادم هست که یک وقت، در نجف آن‌قد فشار زندگی زیاد و غیرقابل تحمل شد که مجبور شدم روانداز خودم را بفروشم و به احدی اظهار نکردم. این وضع عممی حوزه‌ها بود. ◀️ #عزت_نفس و #قناعت، دو یار تحصیلی طلبه بود. 🔸 همانگونه که عرض کردم، #ناملایمات، #مانع_درس‌خواندن_نمی‌شد.... گاه می‌شد که نان هم گیر ما نمی‌آمد. با این حال؛ درس و بحث ادامه داشت و ما با #نشاط_کامل مشغول بودیم. یادم نمی‌رود که گاهی، خادم مدرسه فیضیه، از اول شب، برای تهیه نان، عازم نانوایی می‌شد و تا صبح در صف نانوایی می‌ایستاد. صبح هم که نان را می‌آورد، نمی‌توانستیم تشخیص بدهیم که آن‌چه به عنوان نان آورده، نان است یا چیز دیگر. ◀️ اکنون بحمدالله، شرایط از هر نظر برای #درس‌خواندن... فراهم است و من عجب دارم که چرا... طلبه‌ها از این #موقعیت_مناسب، #کمال_استفاده را نمی‌برند و #آن‌گونه_که_باید، #جدیت_ندارند. ✴️ #شرایط_بهتر، باید به #تلاش و #کوشش_بیشتر منتهی شود؛ نه #سستی و #کاهلی. 📚 مجله حوزه، شماره ۳۴، ص ۶۰. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_002L.mp3
3.3M
✴️ #روشنای_راه شماره 40 🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره 🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته) 🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم. ◻️🔸◻️🔸◻️ ✴️ همه‌چیز درباره‌ آشنایی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با قرآن ⏮ #جلسات_آموزش_قرائت 🔸 آقا سیدجواد خامنه‌ای -پدر علی‌آقا- برای آشنایی بیشتر دو پسرش با قرآن، آنها را نزد دو استاد قرائت قرآن ‌برد. ابتدا نزد حاج رمضان بنکدار، از قاریان قرآن مشهد رفتند. پس از چند ماه شاگردی، حاج رمضان گفت که ترقی کرده‌اید و دیگر من نمی‌توانم به یادگیری بیشتر شما کمک کنم. ◻️ استاد بعدی، «ملاعباس»، بزرگ‌ترین استاد قرائت قرآن مشهد بود. شاگردها پشت رحل‌هایی که دور اتاق چیده شده بود، می‌نشستند. همه‌ حاضران قرآن می‌خواندند؛ هریک نیم‌صفحه. ملاعباس هم می‌خواند. علی‌‌آقا تمام قواعد تجوید را از او فراگرفت. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔴 ⏮ اطرافتان را خلوت کنید. 🚫 گوشی، 🚫 تبلت، 🚫 لپ تاپ 🚫 یا هر چیز دیگری که ممکن است حواس شما را پرت کند، ❌ کنار بگذارید. 🔹 همه این عوامل می تواند شما را مختل کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
حسد، مثل آتشی است که در خرمنی بیفتد.MP3
1.43M
📽 ⛔️ 🎙 (رحمت الله علیها) ◻️🔸◻️🔸◻️ 🖇 : عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَطِّنْ‏ نَفْسَكَ‏ عَلَى‏ حُسْنِ‏ الصِّحَابَةِ لِمَنْ صَحِبْتَ فِي حُسْنِ خُلُقِكَ وَ كُفَّ لِسَانَكَ وَ اكْظِمْ غَيْظَكَ وَ أَقِلَّ لَغْوَكَ وَ تَفْرُشُ عَفْوَكَ وَ تَسْخُو نَفْسُكَ. 📚 الکافی، ج ۴، ص ۲۸۶. 🔸 خود را جزم كن كه با هركس معاشر و همراه شوى: ▫️ و باشى. ▫️ را نگهدار. ▫️ را فرو بخور. ▫️ ‏ات را كم كن. ▫️ و خود را بر سر راه مردم بگستر. ▫️ مراقب باش كه و ‏دست باشى. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ویدئو: 🔺 🎙 حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد(دامت برکاته) ◻️🔸◻️🔸◻️ 🖇 : 🔹 این‌که «وَ إِنْ مِنْ شَيْ‌ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ»، این «تنزل‌یافته» از است که در ، معلوم و محسوس شده و مردم با مرتبه تنزل‌یافته حسی او مرتبط می‌شوند. مثل آن که در رابطه با امام حسین(علیه‌السلام)، مردم در ایام محرم با آن مرتبط می‌شوند و یکباره می‌بینیم که در (علیه‌السلام) به راحتی بروز پیدا می‌کند. 🔸 فردی می‌گفت که من چند سال برای امام حسین(علیه‌السلام) در اربعین خرج می‌کردم به‌خاطر آن‌که در روایات وارد شده که هرکسی برای امام حسین(علیه‌السلام) خرج بکند حتماً جایش جبران می‌شود و جزایش داده می‌شود ولی می‌گفت که امسال دیگر آمده‌ام خرج بکنم و بگویم که: «یا امام حسین! من این قدر تو را دوست دارم که امسال دیگر برای خرج کردنم هیچ جزا نمی‌خواهم و فقط به‌خاطر خودت آمده‌ام خرج بکنم؛ نه جزا می‌‌خواهم و نه می‌خواهم که جبران بشود! اصلاً نمی‌خواهم مالم برگردد! امسال اصلاً دوست دارم که فقط فقط برای خودت باشد!» ⏮ ببینید! این یک و است. این، رسیدن به است. حال، این کمال از کجا شروع شد؟ از یک خرج‌کردن! از یک امر محسوس، از یک امر ظاهری. 🎙 حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی(دامت برکاته) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
50.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 ... 🎦 ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #شیخ_میرزا_حسین_نوری(رحمت الله علیه) ◼️ #زیارت_اربعین در زمان محدث نوری به فراموشی سپرده شده بود ولی با عزم و همت #محدث_نوری این #سنت دوباره زنده شد. ◻️ بسیاری شیخ میرزا حسین نوری را #احیاءکننده_مراسم_راهپیمایی_اربعین_حسینی در تاریخ معاصر می‌دانند. ◼️ مرحوم شیخ آقابزرگ تهرانی که از نزدیک شاهد تلاش استادش بوده، می‌نویسد: «استاد ما چون وضع را بدین منوال دید، به این شیوه خداپسندانه(پیاده‌روی) همت گماشت... در سال‌های بعد، رغبت مردم و صالحان به این موضوع، بیشتر شد و دیگر عار محسوب نمی‌شد؛ به‌طوری که در برخی سال‌ها، تعداد چادرها و خیمه‌های راه‌پیمایان، به سی عدد می‌رسید و هر چادر به بیست‌ تا سی نفر تعلق داشت و به این ترتیب، این سن حسنه، دوباره مرسوم شد و رونق گرفت». 📚 برگرفته از: دوهفته‌نامه عهد، شماره ۶۳. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 توصيه حضرت آیت‌الله #مشکینی(رحمت‌الله‌علیه‌) به طلاب: ◻️ #درسی_بخوانید که #ملکوت را ببینید! #علمی را بطلبید که به دل، #نور است. 🔸 طلبه‌ای که لقمه حرام در معده او وارد شود یا بفهمد مشتبه است؛ اما آن را بخورد، هیچ‌گاه نمی‌تواند مقامی به دست آورد. ◻️ حوزه، #جایگاه_کمال_و_علم است و راهی است که خدا این‌گونه انتخاب کرده است. هرکس غیر از این را می‌خواهد، بگذرد و به دنبال کارهای دنیوی برود. 🔸 اگر طلاب محترم و عالم روحانی در شبانه‌روز، پنجاه و یک رکعت نماز نخوانند و به هفده رکعت قناعت کنند، پس این مستحبات و نوافلی که تا امروز در کتاب‌ها نوشته شده است برای چیست و چه کسی باید به آنها عمل کند؟ ◻️ توصیه به #رعایت_اخلاص_در_نماز می‌کنم. از اول تا آخر نماز بکوشید که توجه‌تان به خدا باشد و هرچه که می‌توانید نماز را کامل کنید تا روحتان از نماز سیراب شود. گاهی #سجده‌های_طولانی انجام دهید و اصرار کنید تا اشکتان جاری شود. روایت است که با اصرارهای فراوان، درهای آسمان باز می‌شود و خداوند می‌فرماید: ملائک ببینید بنده من چه می‌کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_003L.mp3
4.24M
✴️ #روشنای_راه شماره 41 🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره 🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته) 🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم. ◻️🔸◻️🔸◻️ ✴️ همه‌چیز درباره‌ آشنایی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با قرآن ⏪ #علاقه_به_تلاوت_مصطفی‌اسماعیل 🔸 سیدعلی خامنه‌ای همزمان وارد مباحث حوزوی می‌شود و مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی می‌کند تا سال ۱۳۳۷ که در سن ۱۹ سالگی راهی قم می‌شود. شاید در همین سال‌ها بود که برای نخستین‌بار صوت قرائت قاریان مصری را می‌شنود: «من با [قرائت] قرآن‌های مصری آشنا شدم و بعدها دیدم که بله؛ من خیلی کم دارم از لحاظ قرائت. آن‌جا تکمیل کردم.» 📚 شرح اسم، ص 302. ◻️ از میان همه‌ اساتید مصری، یکی بیش از دیگران توجه و علاقه‌ آقاسیدعلی را برمی‌انگیخت. آقای فاطمی دلیل این علاقه را این‌چنین گفته است: «آقا می‌فرمودند مصطفی‌اسماعیل با توجه به معنی و مفاهیم می‌خواند. بعضی از قرّاء فقط با تکیه بر صوت می‌خوانند و غرضشان این است که یک لحن زیبایی پیاده کنند و مردم شارژ بشوند؛ اما مصطفی‌اسماعیل در عین این‌که زیبا می‌خواند، مردم را به معنی توجه می‌دهد.» 📚 کرامت‌های مسجد کرامت، گفت‌وگو با مرتضی فاطمی، قاری پیشکسوت قرآن‌کریم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
☢️ 🔹 باعث می شود که شما نسبت به خود و را از دست ندهید. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #میرزا_جواد_آقای_ملکی_تبریزی ◼️ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع بود که خود بارها با پای پیاده از نجف، رهسپار کربلا شده است. ایشان در رابطه با بزرگداشت روز اربعین حسینی می‌فرمایند: «به هر روی، بر #مراقبه‌کننده لازم است که بیستم صفر(اربعین) را برای خود روز حزن و ماتم قرار داده و بکوشد که امام شهید را در مزار حضرتش(علیه‌السلام) زیارت کند؛ هرچند تنها یک بار در تمام عمرش باشد؛ چنان‌که حدیث شریف، علامت‌های مؤمن را پنج امر ذکر کرده است: 🔹 51 رکعت نماز در شبانه روز، 🔸 #زیارت_اربعین، 🔹 انگشتر در دست راست کردن، 🔸 پیشانی بر خاک گذاشتن 🔹 و بلند بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم گفتن در نمازها». 📚 برگرفته از: دوهفته‌نامه عهد، شماره 63 ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
◼️ نتيجه (آن چنان كه در انتهای زيارت‌نامه اربعین آمده است): ▫️‌ ، ▫️ و ▫️ است. ◼️ انسان بايد به جايي برسد كه هيچ رأيي در برابر نداشته باشد. 🎙 آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری(دامت برکاته) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 حضرت آیت الله سید محمّدمهدی میرباقری(دامت برکاته): ◼️ #اربعین، #ادامه_عاشوراست و اگر عاشورا نبود، اربعین هم نبود. ◻️ حضرت با #بلای_عاشورا، حجابِ طواغیت را دریدند. #اصلاحی که امام حسین(علیه السلام) در #امت ایجاد کردند، این است که امت را به مدار #ولایت و #توحید برگرداندند و به #معروف دعوت کردند. آن معروفی که سیدالشهداء(علیه السلام) مردم را به آن دعوت کردند، #امیرالمؤمنین(علیه السلام) است؛ همانگونه که امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ السَّمَاءِ الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ الْأَرْضِ وَ ذَاكَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه‌السلام». امام زمان(ارواحنافداه) سه غیبت دارد. ◾️ نخست اینکه حضرت، خود، #کلمه_و _آیه_غیبی_است که فرمود: «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ». این غیبی که خدا به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) داده و کار هم با ایشان تمام می شود، امام زمان(ارواحنافداه) است. در سوره یونس هم به این نکته اشاره شده است. ◾️ دوم اینکه #حقیقت_ولایت، در #غیبت و #حجاب است. ◾️ سوم اینکه جسم امام(ارواحنافداه) غایب است. ◻️ عاشورا #نقطه_کانونی تجلی و درگیری #حق با #ظلمات برای رفع این حجاب‌هاست. برای خود امام(علیه السلام) که حجابی نیست؛ حجاب، برای ماست. به #شفاعت_حضرت، عاشورا این حجاب را از امت تاریخی برداشته است و یوم الظهور، یوم الرجعه و یوم القیامه از یوم الحسین(علیه السلام) است. 🔸 با این نگاه، اربعین ادامه این عاشوراست؛ لذا #زیارت_اربعین_یک_زیارت_ویژه_است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 #منجیِ_آخرالزّمان مورد اتّفاق همه‌ #ادیان_ابراهیمی است. 🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی): 🔸 اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از #منجلاب_ظلم_و_جور_نجات_خواهد_داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است. ◻️ در #اسلام، نام این منجی هم مشخّص شده است؛ این #موجود_الهی را، این #انسان_بزرگِ_فوق‌العاده را در همه‌ مذاهب اسلامی به نام #مهدی می‌شناسند. 🔸 شاید در بین فِرَق اسلامی هیچ فرقه‌ای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که #مهدی(علیه‌السّلام) ظهور خواهد کرد و او از #ذریّه‌_پیغمبر است؛ حتّی نام و کنیه‌ آن حضرت را هم مشخّص می‌کنند. ◻️ خصوصیّتی که در #اعتقاد_شیعه وجود دارد، این است که این #شخصیّت را به‌صورت #مشخّص و #معیّن معرفی می‌کند؛ او را فرزند امام یازدهمِ از ائمّه‌ اهل بیت -حضرت امام حسن عسکری(علیه‌السّلام)- می داند؛ تاریخ ولادت او به‌طور مشخّص از نظر مورّخان شیعه و متکلّمان شیعه، روشن و واضح است. 🔸 دیگر فِرَق اسلامی، غالباً این نظر را متذکّر نشده یا نپذیرفته‌اند ولی شیعه با #ادلّه‌_مسلّم_و_قطعی، #حضور و #وجود و #ولادت آن بزرگوار را اثبات می‌کند. 📚 ۱۳۹۴/۳/۱۴ ⏮ ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #بزرگ‌ترین_خاصیّت_این_اعتقاد در میان شیعیان، #امیدآفرینی است. 🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی): 🔸 بعضی #استبعاد کرده‌اند که چگونه ممکن است انسانی متولّد بشود و در #این_زمان_طولانی_زنده_بماند. این، #تنها_استبعادی است که در مورد قضیّه‌ حضرت #مهدی، مخالفان مطرح کرده‌اند و تکرار کرده‌اند لکن قرآن کریم با نصِّ صریح خود، این استبعاد را برطرف می کند. درباره‌ حضرت نوح پیغمبر(علیه‌السّلام) می‌فرماید: فَلَبِثَ فیهِم اَلفَ سَنَةٍ اِلّا خَمسینَ عامًا؛ یعنی نوح در میان قوم خود ۹۵۰ سال زندگی کرده است. نه اینکه عمر او این مقدار بود؛ ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار ۹۵۰ سال است؛ بنابراین، #این_استبعاد_جایی_ندارد. ◻️ بزرگ‌ترین خاصیّت این اعتقاد در میان شیعیان، #امیدآفرینی است. جامعه‌ تشیّع فقط به برجستگی‌های تاریخ خود در گذشته متّکی نیست، #چشم_به_آینده_دارد. یک نفر معتقد به مسئله‌ مهدویّت طبق اعتقاد تشیّع، در سخت‌ترین شرایط، دل [را] خالی از #امید نمی‌داند و شعله‌ امید همواره وجود دارد؛ می‌داند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل #قطعاً_سپری_خواهد_شد؛ این یکی از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است. 🔸 البتّه اعتقاد تشیّع نسبت به مسئله‌ مهدویّت به همین‌جا محدود نمی شود؛ بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء؛ مسئله‌ اعتقاد به مهدویّت یک چنین اعتقادی است. 📚 ۱۳۹۴/۳/۱۴ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #حاج_آقا_مصطفی_خمینی(رحمت‌الله‌علیه) ◼️ آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی نیز از عالمان و استادان نجف بود که همواره در مسیر پیاده‌روی، حضوری پیوسته و جدی داشت. حضور ایشان در این مراسم به قدری زیاد بوده که خاطرات فراوانی از حضور ایشان توسط علما و دوستان ایشان برجای مانده است. ◻️ مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدتقی درچه‌ای در خاطره‌ای در رابطه با حاج مصطفی خمینی(رحمت‌الله‌علیه) می‌فرماید: 🔸 چندین بار همراه آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی از نجف پیاده به سوی کربلا رفتیم... حاج آقا مصطفی با #پای_برهنه و حتی بدون جوراب، حرکت می‌کرد و از هرکس صدای مختصری داشت، می‌خواست اشعاری را در مقام و عظمت امام حسین(علیه‌السلام) بخواند و با شنیدن این اشعار، خودش طوری منقلب می‌شد که از شدت گریه، شانه‌هایش بالا و پایین می‌رفت. 🔸 حاج‌آقا مصطفی خمینی همیشه دیوان شیخ محمدحسین غروی اصفهانی را همراه داشت و وقتی کنار دجله وفرات که دیگر نزدیک کربلا بود می‌رسیدیم، او به اسم کوچک مرا صدا می‌زد تا قسمتی از آن را بخوانم و به محض شروع، مثل کسی که بغضش بترکد، شروع به گریه می‌کرد. در طی چند کیلومتر من زمزمه می‌کردم و جمع دوستان به خصوص حاج آقا مصطفی گریه می‌کردند. ناگهان یکی از دوستان چشمش به گنبد مطهر حضرت امام حسین(علیه‌السلام) می‌افتاد و به دنبال آن، موج شوق و گریه در میان جمع بلند می‌شد. 📚 برگرفته از: دوهفته‌نامه عهد، شماره 63 ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim