eitaa logo
انجمن علمی پژوهشی کلام اسلامی جامعه الزهرا(س)
396 دنبال‌کننده
835 عکس
32 ویدیو
64 فایل
کانال اطلاع رسانی انجمن علمی پژوهشی کلام معاونت پژوهش جامعه الزهرا ( س) ارتباط با ادمین : @Dr_ahmadvand @F_alyass
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️اعمال روز مباهله✴️ روز مباهله روز شریفی است و و اعمال ویژه ای برای این روز سفارش شده است، از جمله: ✨اول: غسل که برای پاک کردن بدن از آلودگی و آمادگی برای صفای روح است ✨دوم: روزه که سبب شادابی و سلامت درون است ✨سوم: خواندن نماز روز مباهله ✨چهارم: خواندن دعای مباهله که شبیه دعای سحر ماه مبارک رمضان است. ✨پنجم: همچنین خواندن زیارت امام علی (علیه السلام) به خصوص زیارت جامعه نیز روایت شده است. ✨ششم: احسان به فقرا و محرومان به پیروی از راه امیر المومنین (ع) که در رکوع انگشتر خود را به نیازمند بخشید، سفارش شده است.
🔹اولین همایش ملی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال 🔻محورهای همایش: ▫️مبانی نظری علوم اسلامی و انسانی دیجیتال ▫️آثار، نتایج و فواید نظری و عملی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال ▫️هوش مصنوعی و علوم اسلامی و انسانی دیجیتال ▫️پژوهش‌های مروری در حوزه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال ⏰زمان‌بندی همایش: ▫️برگزاری همایش ۱۷ مهرماه ▫️ مهلت دریافت چکیده مقاله ۳۱ مرداد‌ماه ▫️مهلت دریافت اصل مقاله ۳۱ شهریور‌ماه _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🔰انجمن علمی پژوهشی علوم و معارف حدیث معاونت پژوهش جامعه‌ الزهرا سلام الله علیها برگزار می‌کند: 📚سیر مطالعاتی دانش‌های حدیثی به منظور ارتقای سطح علمی اعضای محترم انجمن علوم و معارف حدیث و فراگیری و مرور دانش‌های مورد نیاز جهت انجام پژوهش‌های حدیث محور، دوره مطالعاتی دانش های حدیثی برگزار می شود. این دوره به صورت تعاملی و مباحثه محور خواهد بود و در صورت نیاز، جلسات پرسش و پاسخ با اساتید هر مبحث برگزار خواهد شد. شیوه برگزاری: حضوری و مجازی شروع دوره: ۱۷ تیر ۱۴۰۴ برای ثبت‌نام و عضویت در گروه به این آیدی پیام دهید: @KashaniJaafari ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
شب هنوز مانده دو دانگی دیروز صبح آتش بس اعلام شد؛اینکه درست بوده یا نه ! در تخصص بنده نیست ولی قلم را برداشتم تا خطی بنویسم که چشمم به سخن شهید حسن باقری افتاد... «ما آمدیم بجنگیم ؛جنگ یک روزش پدافند است ،یک روزش صبراست،یک روزش استقامت است و یک روزش شوق پیروزی است ...» پر واضح است که ؛در این جنگ ایران قطعا شکست نخورد ؛همانطور که کاملا پیروز نشد! دستاوردهای مهمی مانند تثبیت هراس آمریکا از درگیری نظامی با تهران را به دست آورد و ضربه های مهمی مانند عدم تثبیت بازدارندگی در برابر اسراییل را خورد. از خودتان پرسیدید که اسرائیلی‌ که راحت در آسمان ایران رفت و آمد می کند چه انگیزه ای برای پایان دادن به جنگ دارد؟!! این آتش بس می تواند بمبی باشد ؛ برای گیج کردن روح متحد شده‌ی ملی و به اشتباه انداختن قطب نمای جمعی . این آتش بس می تواند صفوف جمع شده‌ی همه‌ی مسئولان و مردم را به دو نیم کند و حامیان صلح و حامیان دفاع را مقابل یکدیگر قرار دهد و دعوا را به خانه بکشاند. جدای از آسیب های که اسرائیل متحمل شده حال نوبت جنگ روانیست ! ترکیب فشار خارجی و آشوب داخلی ،راهبرد بنیادین طرف مقابل است کوچکترین نمایش ضعف با موج جدید حملات اسرائیل روبه رو خواهد شد.حیاتی ترین مسأله برای امنیت ملی در حال حاضر عدم تحقق دکترین ضاحیه است! باید به این درک راهبردی برسیم که اسرائیل و آمریکا هنوز به اهداف خود نرسیده اند! ایران از طریق نظامی و یا غیر نظامی باید چنان باز دارندگی‌ای ایجاد کند که دیگر آمریکا و اسرائیل حتی فکر ورود به حریم هوایی ما را نداشته باشند و گرنه تا انتهای تاریخ آسمان تهران هم مثل آسمان بیروت می شود و هر زمان دشمن اراده کند وارد می شود بمبی می‌اندازد و بعد خارج می‌شود. تا رسیدن به صلح پایدار هنوز راه زیادی مانده است. ما چندین روز پیش وقتی دشمن هوشمند غافلگیرمان کرد ،شاید کمی خواب بودیم ! اکنون هنوز وسط جنگ هستیم؛جنگ روایت ها،جنگ استقامت ،جنگ رسانه ای و آمادگی دفاعی ،تهاجمی... فی الحال روزمرگی را آغاز نکنیم . چشمان خسته خود را حتی یک لحظه روی هم نگذاریم. روایت دفاع ملی را متوقف نکنیم. سلاح را روی زمین نگذاریم! ✍طاهره_موحدی_پور عضو انجمن علمی پژوهشی کلام اسلامی https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
جنگ امروز، بیش از آنکه میدان نبرد سخت‌افزاری باشد، کارزاری برای تسخیر اذهان است. رهبری هوشمندانه در این کارزار، با تبیین منطق "نخستین تدبیر، آخرین اقدام"، راه را بر نفوذ دشمن می‌بندد. اما تکمیل این پازل، جز با هوشیاری، بصیرت و مسئولیت‌پذیری آگاهانه مردم ممکن نخواهد بود. بیایید با هم، با تقویت سواد رسانه‌ای و پرهیز از خودشکست‌خوردگی فکری، روایت اصیل خود را پاس بداریم و راه را بر تحریف‌گران ببندیم. ✍زینب صفایی (عضو انجمن علمی پژوهشی کلام اسلامی ) لینک انتشار https://hawzahnews.com/xdPC4 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
◾️پویش شعر عاشورایی «وارث انسان» «همراه با اهداء جوایز به برگزیدگان» 🏴سید الشهدا وارث انسانیت است! 🔹دلم شکست به دستم قلم قرار گرفت میان هر ورقم شعر غم قرار گرفت 🔹اشعار زیبای خود را در مورد واقعه عاشورا و امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا با محوریت «وارث انسان » برای ما ارسال نمایید . 🔹به سه شعر برگزیده جایزه نقدی به ارزش« پنج میلیون ریال» اهدا خواهد شد. آیدی ارسال آثار 👇 @morning_rain_1403 مهلت ارسال آثار: تا روز دهم محرم در سرای شعر،جای شعرتون خالیه👇 https://eitaa.com/PoetryHall
📣 فراخوان بیست و هفتمین همایش کتاب سال و نهمین جشنواره مقالات علمی حوزه تمدید شد 🔻آثار تولید شده سال 1403 همانند: ▫️کتاب‌های پژوهشی،ترویجی،فرهنگی تبلیغی،ادبی داستانی،ترجمه و... ▫️پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده ▫️مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان ▫️پژوهش های دیجیتال و فناوری نوین ⏱ مهلت ارسال آثار: تا پایان تیر ماه 1404 تمدید شد 🌐 ثبت‌نام اینترنتی: https://ketabehowzeh.ismc.ir/ 📞 تلفن: 🔖 02533133446 🔖 02533133447 🔖 02533133448 📍نشانی پستی: قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه صندوق پستی: 3433-37185 ┄┅═══••✾••═══┅┄
معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. 🔆دوازدهمین جشنواره بانو امین (ره) به منظور گسترش روحیه پژوهش و تقویت نشاط علمی میان بانوان حوزوی، تثبیت نظام آموزش پژوهش محور و ایجاد رقابت علمی بین بانوان پژوهشگر برگزار می شود. 📚شرایط آثار 🔸۱. پایان نامه های دفاع شده سطح سه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها (سال 1403 - 1404)؛ 🔸۲. مقالات چاپ نشده اساتید، پژوهشگران، طلاب و کارمندان در تمامی سطوح سال 1403؛ 📣توجه: افراد شرکت کننده در بخش مقالات، در یازدهمین دوره، حائز رتبه نشده باشند. ✍️بخش ویژه: «یادداشت علمی و محتوای چند رسانه ای» با محوریت: 🔹 ۱. زن و خانواده (الگوی سوم زن مسلمان)؛ 🔹2. ظرفیتهای تحقق حوزه علمیه خواهران پیشرو و سرآمد؛ 🔹3. نهج البلاغه شیوه نامه بخش ویژه✍ 📌روش ارسال آثار: تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آثار از طریق http://forms.jz.ac.ir/f_661/ 🗓مهلت ارسال آثار: 1404/5/31 📫ارتباط با ما: آدرس دبیرخانه: جامعه الزهرا سلام الله علیها،ساختمان کتابخانه، معاونت پژوهش، طبقه سوم ☎️شماره تماس: 02532112569 ┄┅═══••✾••══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
♦️هر شخص یا رژیمی که رهبری و مرجعیت را تهدید کند حکم محارب دارد. آیت‌الله مکارم شیرازی: 🔹هر شخص یا رژیمی که برای ضربه به امت اسلامی و حاکمیت آن، رهبری و مرجعیت را تهدید کند یا (لا سمح الله) تعرّضی نماید، حکم محارب دارد. 🔹هرگونه همکاری و تقویت آن توسط مسلمانان یا دولت‌های اسلامی حرام است. 🔹لازم است عموم مسلمانان در سراسر جهان این دشمنان را از حرف و خطای خود پشمیان نمایند و اگر متحمل مشقت یا خسارتی شوند، اجر مجاهد فی سبیل الله را دارند، ان شاءالله. 🔹خداوند جامعه اسلامی را از شر دشمنان حفظ فرموده و در ظهور حضرت صاحب العصر و الزمان تعجیل فرماید. ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
در مکتب کربلا، مرگ آگاهی، کلید فهم هستی برای آنکه معنای شهادت در مکتب کربلا را دریابیم، باید از پوسته‌ ظاهری ماجرا عبور کرده و به عمق هستی‌شناسی آن سفر کنیم. در عاشورا، مرگ صرفاً نیستی و فنا نیست، بلکه پلی است به سوی حیات ابدی؛ دریچه‌ای است به سوی وصال معشوق. حسین (ع) در این مکتب، نه فقط با مرگ روبرو نمی‌شود، بلکه آن را در آغوش می‌کشد. او مرگ را نه پایان، که آغاز می‌داند و با آگاهی تمام، به استقبال آن می‌رود. مرگ آگاهی؛ مقدمه سلوک حسینی مرگ‌آگاهی، یعنی درک این حقیقت که زندگی دنیوی، محدود و فانی است. یعنی پذیرفتن این واقعیت که دیر یا زود، باید کوله‌بار سفر بست و به سوی دیار باقی شتافت. اما تفاوت از همین جا آغاز می‌شود؛ در مکتب کربلا، مرگ‌آگاهی، نه ترس و انفعال، بلکه شور و حماسه می‌آفریند. وقتی انسان به فانی بودن دنیا پی می‌برد، دیگر دلبسته آن نمی‌شود. تعلقات دنیوی را رها می‌کند و تمام همّ و غمّ خود را صرف رضایت خداوند می‌کند. حسین (ع) و یارانش، با درک این حقیقت، از همه چیز خود گذشتند؛ از جان، مال، زن و فرزند. آن‌ها دانستند که این فداکاری، نه تنها چیزی از آن‌ها کم نمی‌کند، بلکه آن‌ها را جاودانه می‌سازد. به قول سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی: «یاران امام حسین (ع)، مرگ را چون شرابی گوارا سر کشیدند و به لقاءالله پیوستند.» شهادت؛ گواهی بر هستی شهادت، در این هستی‌شناسی، نه یک اتفاق، بلکه یک انتخاب است. انتخابی آگاهانه و آزادانه، برای اثبات حقانیت و دفاع از ارزش‌ها. شهید، با خون خود، بر درستی راهش گواهی می‌دهد و به جهانیان نشان می‌دهد که حاضر است برای عقیده‌اش از جان خود نیز بگذرد. شهادت، تنها مرگ جسم نیست، بلکه تولدی دوباره است. شهادت، یعنی رها شدن از بندهای مادی و پرواز به سوی آسمان‌ها. شهید، با شهادت خود، به کمال انسانی می‌رسد و به مقام «عند ربهم یرزقون» دست می‌یابد. هستی‌شناسی عاشورایی؛ فراتر از زمان و مکان هستی‌شناسی عاشورایی، محدود به زمان و مکان خاصی نیست. عاشورا، یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک فرهنگ است؛ یک مکتب است؛ یک راه است. هر کسی که در هر زمان و مکانی، در راه حق قدم بردارد و در برابر ظلم ایستادگی کند، حسینی است. هر کسی که با آگاهی و اراده، مرگ را در راه خدا انتخاب کند، شهید است. قیام امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، تجلی دوباره هستی‌شناسی عاشورایی بود. امام (ره) با الهام از نهضت حسینی، مردم را به قیام علیه ظلم و استبداد فراخواند و با رهبری خردمندانه خود، نظام اسلامی را بنا نهاد. درس‌هایی برای امروز در دنیای امروز، که پر از فتنه‌ها و چالش‌هاست، نیازمند بازخوانی هستی‌شناسی عاشورایی هستیم. باید با مرگ‌آگاهی، به استقبال زندگی برویم و با شهادت‌طلبی، از ارزش‌های خود دفاع کنیم. باید حسینی باشیم و در برابر یزیدیان زمان، سر خم نکنیم. مکتب کربلا، به ما می‌آموزد که زندگی، یک امتحان است. امتحانی که در آن، باید بین حق و باطل، بین عدالت و ظلم، بین عزت و ذلت، یکی را انتخاب کنیم. و چه زیباست که در این امتحان، حسینی باشیم و با سربلندی، به سوی معبود بازگردیم. ✍زینب صفایی (عضو انجمن علمی پژوهشی کلام) https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
📣مجمع فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می کند: 📜 موضوع: واکاوی شایعات و روایت‌ها در استفاده رژیم صهیونیستی از اجنه و علوم غریبه در جنگ 🔹استاد حجت الاسلام حسین عرب 🗓زمان: سه شنبه 10 تیر ماه 1404 ⏰ ساعت: 10:30 تا 12:00 🌐لینک وبینار: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomthree/view.php?id=39975 آدرس: قم، خیابان فردوسی، ساختمان خاتم، سالن جلسات 🌐معنویت پژوهی/عرفان‌های نوظهور @manaviat_pajoohi
🔰 بسته محتوایی صهیونیسم‌شناسی 🔹 نشست اول تخصصی مسیحیت صهیونیسم 🔻 حجت الاسلام و المسلمین پیشاهنگ 🔹 نشست دوم تخصصی مسیحیت صهیونیسم 🔻 حجت الاسلام و المسلمین پیشاهنگ 🔹 نشست اول تخصصی صهیونیسم‌شناسی 🔻 استاد مرتضی یگانه امیری 🔹 نشست دوم تخصصی صهیونیسم‌شناسی 🔻 استاد مرتضی یگانه امیری 🔹 محکومیت تجاورز رژیم صهیونیستی 🔻 دکتر یونس حمامی لاله زار رهبر دینی یهودیان ایران 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی 🔹 بهائیت، ستون پنجم رژیم صهیونیستی 🔻 استاد روزبهایی 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 انجمن کلیمیان تهران 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 انجمن زرتشتیان ایران 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 بهشید برخوردار، نماینده زرتشتیان در مجلس 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 انجمن موبدان ایران 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی 🔹 محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی 🔻 جامعه کلیمیان ایران 🔹 سرزمین یهود از منظر قرآن و تورات 🔻 استاد امیر اهوارکی 🔹 نقد و بررسی رویکرد یهودیت و مسیحیت و جریان تبشیر نسبت به مسئله فلسطین و جنایات اسرائیل 🔻 حجت‌الاسلام و المسلمین پیشاهنگ 🔹 نقد و بررسی رویکرد جریان زردشتیگری و باستانگرایی نسبت به جنایات اسرائیل در فلسطین 🔻 دکتر سید محمد حسینی 🔹 نقد و بررسی عملکرد علما و مراجع شیعه نسبت به فلسطین 🔻 حجت الاسلام و السملمین ابوالحسنی منذر 🔹 نشست تخصصی بررسی مالکیت یهود از نیل تا فرات در تورات 🔻 استاد سپهر محمدی 🔹 نشست تخصصی یهود و برسازی باستانگرایی در ایران با تأکید بر کورش کبیر 🔻 حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی مصلح 🔹 مصداق‌هایی از دشمنی قوم منحرف یهود و صهیونیسم با ادیان دیگر 🔻 کشیش گریکوریس نرسیسیانس_روابط عمومی خلیفه گری ارامنه در تهران 🔹 سرزمین یهود از منظر قرآن و تورات 🔻 استاد امیر اهوارکی ------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand9Harekatac.ir 🆔@mafam1392