🌸بسم الله الرحمن الرحیم
پژوهشکده فقه و مبانی حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام الله علیها برگزار میکند:
#سومین_نشست_از_سلسله_نشستهای توانمندسازی پژوهشگران برای حضور در مجامع علمی بینالمللی
#نشست_علمی
🔰موضوع نشست:
تأثیرگذاری فمنیسم اسلامی بر دانش تفسیر در اندونزی با تأکید بر آیات فقهی-حقوقی زنان
🔷🔸ارائه دهنده:
جناب آقای دکتر حمیدرضا طوسی
عضو هیئت علمی
مدیر گروه قرآن و علوم انسانی مجتمع عالی قرآن و حدیث در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی
🔷🔸دبیر علمی:
سرکار خانم فاطمه حسنی سعدی
استاد حوزه و از اعضاء کادر علمی جامعة الزهراء سلام الله علیها
🗓زمان: چهارشنبه ۱۴۰۴/۴/۲۵
🕰ساعت: ۱۲ - ۱۰
👈لینک حضور در جلسه:
https://faryan.cloud/join/jz-ac2/korsi/
✅ در قالب مهمان وارد لینک مجازی شوید.
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐سایت پژوهشگاه_ مطالعات اسلامی
https://pm.jz.ac.ir/
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔰انجمن علمی پژوهشی تفسیر معاونت پژوهش با همکاری مجتمع علمی تربیتی قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند.
🔆فراخوان «دریافت مقالات علمی؛ فرصتی برای پایش و ارتقای کیفی»
اهداف :
🔸ارتقاء کیفی پژوهش ها؛
🔸تقویت مهارت های ارائه، نقد و گفت و گوی علمی؛
🔸تقویت همکاری با مراکز علمی.
شرایط آثار:
🔹مقالات علمی طلاب سطح 3 و 4 گروه تفسیر و علوم قرآن
📌ثبت نام و ارسال آثار:
https://forms.jz.ac.ir/f_727/
☎شماره تماس: 32112484-025
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐سایت معاونت پژوهش
📌https://pjh.jz.ac.ir/
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
🔹موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند:
💠سومین همایش ملی دشمنشناسی و مقاومت؛ راهبرد حاکمیت تحقق دین خدا
▪️به مناسبت سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
🏆معرفی و تقدیر از ایدههای برتر میدانی و رسانهای مقاومت و جهاد تبیین
✅ همراه با معرفی و تقدیر از نامزد جایزه سال دشمن شناسی
👤با حضور استاد:
آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری
🕰زمان:جمعه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۴
ساعت ۱۶
📺پخش زنده از شبکه نور
و شبکههای اجتماعی موسسه استاد فرجنژاد
#همایش_دشمن_شناسی
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#صهیونیسم_شناسی
#مقاومت
#اطلاعیه
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها
معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند.
🔆دوازدهمین جشنواره بانو امین (ره) به منظور گسترش روحیه پژوهش و تقویت نشاط علمی میان بانوان حوزوی، تثبیت نظام آموزش پژوهش محور، تعمیم رقابت علمی و سامان بخشی به آثار بانوان پژوهشگر برگزار می شود.
📚شرایط آثار
🔸۱. پایان نامه های دفاع شده سطح سه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها (سال 1403 - 1404)؛
🔸۲. مقالات چاپ نشده اساتید، پژوهشگران، طلاب و کارمندن در تمامی سطوح سال 1403؛
📣توجه: افراد شرکت کننده در بخش مقالات، در یازدهمین دوره، حائز رتبه نشده باشند.
✍️بخش ویژه: «یادداشت علمی و محتوای چند رسانه ای» با محوریت:
🔹 ۱. زن و خانواده (الگوی سوم زن مسلمان)؛
🔹2. ظرفیتهای تحقق حوزه علمیه خواهران پیشرو و سرآمد؛
🔹3. نهج البلاغه
شیوه نامه بخش ویژه✍
📌روش ارسال آثار: تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آثار از طریق
http://forms.jz.ac.ir/f_661/
🗓مهلت ارسال آثار: 1404/5/31
🔺ارتباط با ما:
آدرس دبیرخانه: جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، معاونت پژوهش، طبقه سوم
☎️شماره تماس: ۳۲۱۱2569-۰۲۵
┄┅═══••✾••══┅┄
🌐سایت معاونت پژوهش
📌https://pjh.jz.ac.ir/
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🔰 دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب - دفتر قم با همکاری پژوهشکده علوم انسانی اسلامی و دانشگاه قم برگزار میکند:
همایشملی «مقاومت در جهان معاصر»
🔺️الگوهای نوین برای تحقق عدالت، استقلال و هویت اسلامی
🕙 زمان: ۲۹ الی ۳۱ تیر ماه به مدت سه روز از ساعت ۸ الی ۱۶
📍مکان: دانشگاه قم، دانشکده فنی مهندسی، سالن همایش شهید احمدی روشن
🏴 @qom_khamenei_ir
⭐️ ازحقوق بشر در نگاه امام سجاد(علیه السلام) تا حقوق بشر غربی
جلو درب خانهی رنگ و رو رفته ای می رسیم. امام دور و برش را نگاه می کند و بعد در می زند. پسرعموی امام در را باز می کند و با دیدن ما لبخند بر صورت لاغر و نحیفش مینشیند. امام با او دست می دهد و بعد پولها را در میان دستش میگذارد. من هم کیسه آردی را که برداشته بودیم، به او میدهم. او میگوید: امشب کمی دیرتر آمدید. خیلی وقت است منتظر شما هستم. بعد از امام تشکر می کند و
می گوید: ای مرد نیکوکار! خدا به تو خیر دهد! تو که یک غریبه هستی، به ما کمک می کنی، ولی پسرعمویم علی بن حسین با اینکه ادعای امامت می کند و حال و روز ما را می داند، باز خبری از حال ما نمیگیرد. خدا به او خیر ندهد!
نمیدانم در برابر یاوههای این مرد چه بگویم. رنگم عوض میشود و دندانهایم را از خشم روی هم میفشارم. امام که متوجه حالم میشود، دستم را آرام فشار میدهد؛ مبادا چیزی بگویم. مرد باز از امام تشکر می کند و بعد در را می بندد. همان گونه که توی کوچه های تاریک قدم
میزنیم، به این فکر میکنم که چرا امام به این مرد خودخواه و قدرنشناس کمک می کند.
در آن حال...امام باقر علیهالسلام فرمود: پدرم در شبهای تاریک، همیانی را بر دوش میگرفت که از کیسههای دینار و درهم و غذا پر بود. دَرِ خانه مستمندان را میزد و درهم و دینار و طعام را بین آنان تقسیم میکرد، در حالی که صورتش را پوشیده بود تا شناخته نشود. بعد از رحلت آن جناب، فقرا فهمیدند که آن مرد ناشناس، علی بن الحسین بوده است.
بحارالأنوار، ج ۴۶ ، ص ۶۲
🔹 امامچهارم (علیهالسلام) نه تنها به حقوق مادی انسانها توجه میکنند بلکه به حقوق معنوی و رعایت عزتنفس انسان هم عنایت دارند.
🔹از امام رسالهای به یادگار ماندهاست که به رساله حقوقیه مشهور است. رساله ی حضرت امام سجاد (علیه السلام) به خاطر توجه به ماهیت حقیقی انسان در بردارنده نکاتی است که حقوق بشر امروزی به این دلیل که به ماهیت حقیقی انسان توجه نداشته اند از مسائلی که امام سجاد(ع) فرموده اند بسیار دور هستند و چنانچه رساله حقوقیه امام سجاد مورد ملاحظه قرار گیرد، این تفاوت را به خوبی احساس می کنید.
🔹 تفاوت مبنایی که ما در مباحث حقوق بشر با غربیها داریم در نوع نگاه ما به انسان است. در غرب انسان را موجودی مادی دانسته و اصالتی برای امور معنوی قائل نیستند که از لوازم این نوع نگاه صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر است و نسبت به مذهب و باورهای دینی بی تفاوت
می باشد، تنها مسائلی که در این اعلامیه جهانی مورد توجه شده جنبه مادی و حیوانی انسان را تعمیم می دهد.
🔹امروز شاهد فجایعی در غزه هستیم که نشان دهندهی آنست که حتی ابتداییترین
حقوق انسانی و مادی یعنی حق زندهبودن نیز نادیده گرفته میشود چه برسد به حقوق معنوی انسانها.
در حالیکه در فصلی از این رساله حقوق بشر اسلامی ، می خوانیم:
«خدایت بیامرزد! آگاه باش که پروردگار را بر تو حقوقی است که سراپای وجودت را فراگرفته است. در هر جنبش و آرامشت در هر جایگاهی که به آن درآیی و در هر اندامی که آن را حرکت دهی و در هر ابزاری که آن را به کارگیری، از او بر تو حقی واجب است.
برخی از این حقوق، بزرگتر از برخی دیگر است و والاترین حقوق الهی، حق خود حضرت اوست که پاس داشت آن را بر تو واجب کرده است؛ و این حق، بن مایه دیگر حقوق است و هر حقی از آن ریشه می گیرد. سپس حقوقی است که نسبت به اندامهای گوناگونت بر تو واجب کرده و از سرتا قدمت را فراگرفته است؛ چنانکه هریک از اندامهای هفتگانه چشم و گوش و زبان و دست و پا و شکم و... که کارها بدانها صورت می بندد، بر تو حقی دارد. خداوند بزرگ، گذشته از اندامها برای کارهایت نیز حقوقی بر گردنت نهاده است، از این رو، نماز و روزه و صدقه و قربانی و دیگر کارهایت بر تو حقی دارد. پس از اینها، حقوق دیگر حق مدارانی است که بر تو حق واجب دارند و از همه واجب تر، حقوق فرادستان توست، سپس حقوق فرودستان و پس از آن حقوق خویشاوندانت.»
🔹حقوق انسان در نگاه امام به وسعت کرامت نفس اوست از عزت نفس هر انسان گرفته
تا حقوق فرادستان و فرودستان و حتی کوچکترین موجوداتزنده تاکفشدوزکی روی برگ ریحان!
شیعه با داشتن چنین امامانی به خود ببالد.
✍طاهرهموحدیپور
(عضو انجمن کلام)
🔹🔹🔹
https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
🔰انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری انجمن مطالعات تاریخی آیه دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار می کند:
⚜️نشست علمی
روایت فتح : ۱۲ روز جنگ تحمیلی؛ زمینه های تاریخی، فرآیند و دستاوردها
✳️محورهای بحث:
🔹 زمینه های تاریخی رویارویی رژیم صهیونی و جمهوری اسلامی ایران
🔹 فرآیند تجاوز؛ آغاز درگیری، عوامل برتری جمهوری اسلامی ایران
🔹 نتایج جنگ تحمیلی؛ آثار، دستاوردها و پیامدهای رویارویی
🔹 وظیفه اکنون؛ حفظ و نگهداری پیروزی های داخلی و خارجی، راهکارها و راهبردها
❇️ با حضور
🎙سرکار خانم دکتر راحله ضائفی
( استاد جامعه الزهرا سلام الله علیها و استادیار دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران)
📌لینک مجازی
https://faryan.cloud/join/jz-ac2/6c95f16a3e117b8aae62ad07f06a1f299f8df7b5/
رمز ورود:۱۲۳۴۵۶
🗓زمان: یکشنبه 5 مرداد 1404 ساعت 10:30
🏢مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، معاونت پژوهش، طبقه سوم
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐سایت معاونت پژوهش
📌https://pjh.jz.ac.ir/
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
🔰 انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت معاونت پژوهش با همکاری اداره کل امور تربیتی جامعه الزهراء سلاماللهعلیها و مرکز تحقیقات کاربردی تبلیغ و تربیت دینی دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام برگزار میکند.
🔆نشست علمی
« بررسی تطبیقی دیدگاه تربیت دینی جان لاک و ژان ژاک روسو و مقایسه آن با سیره تربیتی امام رضا (علیه السلام) »
❇️ استاد محترم: سرکار خانم معصومه اسلامی
( پژوهشگر و عضو شورای انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی)
📌لینک مجازی
https://faryan.cloud/join/jz-ac2/6c95f16a3e117b8aae62ad07f06a1f299f8df7b5/
رمز ورود: 123456
⏳ زمان برگزاری: چهارشنبه اول مردادماه 1404
ساعت 10
🏢مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، معاونت پژوهش، طبقه سوم
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐سایت معاونت پژوهش
📌https://pjh.jz.ac.ir/
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
🔰انجمن علمی پژوهشی علوم و معارف حدیث معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار میکند:
📚سیر مطالعاتی دانشهای حدیثی
به منظور ارتقای سطح علمی اعضای محترم انجمن علوم و معارف حدیث و فراگیری و مرور دانشهای مورد نیاز جهت انجام پژوهشهای حدیث محور، دوره مطالعاتی دانش های حدیثی برگزار می شود.
این دوره به صورت تعاملی و مباحثه محور خواهد بود و در صورت نیاز، جلسات پرسش و پاسخ با اساتید هر مبحث برگزار خواهد شد.
شیوه برگزاری: حضوری و مجازی
شروع دوره: ۱۷ تیر ۱۴۰۴
برای ثبتنام و عضویت در گروه به این آیدی پیام دهید:
@KashaniJaafari
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐سایت معاونت پژوهش
📌https://pjh.jz.ac.ir/
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
🌿 دوره آموزشی کاربرد #هوش_مصنوعی در پژوهش
🌿 #آنلاین: شنبه و دوشنبه، ۴ و ۶ مردادماه، ساعت ۱۷ - ۱۹، تئوری و کارگاهی
🌿 توضیحات تکمیلی و ثبتنام:
https://mroyesh.ir/product/ai
🌿 همراه با #گواهی
🌿 همراه با #تضمین کیفیت آموزش (بازگشت کل وجه در صورت عدم رضایت)
🌿 ظرفیت محدود
کد تخفیف ۷۰ درصدی برای گروه های طلاب:
jz2602-70
🔶همدردی مکانیسم تقویت تابآوری جمعی
همدردی ما با مردم غزه جز تضعیف روحیهی ملت چه تأثیری دارد؟!
نشان دادن این تصاویر جز آزار روان مردم
چه آوردهای دارد؟
این سخنی است که برخی این روزها
میگویند.پاسخ این پرسش در خود سوال نهفته است.
خود واژه و مفهوم همدردی!
به زبان ساده، همدردی یعنی بتوانیم خودمان را به جای کسی بگذاریم، احساساتش را درککنیم و نشان بدهیم که تنها نیست. این فراتر از دلسوزی صرف هست. همدردی یعنی یک ارتباط عمیقتر، یک درک واقعی از حال خوب و بد دیگری.
همدردی محدود به وطن نیست بلکه شامل هر انسانی است که در دورترین نقاط کرهی خاکی زندگی میکند .
همدردی لازمهی انسان بودن است و حافظ روح انسانیت در جامعه.همدردی حافظ سلامت روان جامعه است.حتی همدردی برای کسی خود را شریک درد دیگران میداند، دارای برکات روحی و روانی زیادی است.و حس تاثیرگذار بودن ، مفید بودن و رضایتمندی از خود را برای او به بار میآورد و برای کسانی با او همدردی میکنیم باعث کم شدن اضطراب و استرس و حس تنهایی مفرط میشود که به بالا بردن سلامت روان فرد آسیب دیده کمک میکند.
شاید سوال شود اگر کاری از دست ما بر نیاید چه؟
در این روزهای غزه و گرسنگیها و کشتار جمعی مردم غزه ما چه میتوانیم انجام دهیم؟
🔹این حس باعث ایجاد حرکت اجتماعی در یاری رساندن به مردم مظلوم میشود،هرچند این یاری حتی به قلم زدنی، عکسی و روایتی باشد.
🔹همچنین این حس آثار تربیتی زیادی دارد که باعث ایجاد و تقویت تاب آوری جمعی می شود و در ایجاد نسلی مقاوم و قوی تأثیرخارق العادهای دارد.
🔹همدردی، بیش از یک ویژگی اخلاقی، یک مؤلفه استراتژیک در ارتقاء سلامت روان جامعه است. این توانایی، با کاهش استرس فردی، تقویت پیوندهای اجتماعی و افزایش تابآوری جمعی، نقش محوری در ایجاد جامعهای سالمتر، باثباتتر و انسانیتر ایفا میکند. لذا، سرمایهگذاری بر ترویج و تقویت فرهنگ همدردی، نه تنها یک اقدام انساندوستانه، بلکه یک ضرورت برای سلامت و پویایی بلندمدت جامعه محسوب میگردد.
🔹جامعهای که در آن همدردی نهادینه شده است، کمتر در معرض شکافهای اجتماعی و از همگسیختگی قرار میگیرد.
🔹پس تقویت حس همدردی علاوه بر ایجاد حرکت اجتماعی در یاری رساندن به مظلوم ،برای جامعهی خود ماهم دارای آثار عمیق اخلاقی اجتماعی می باشد.
و بی دردی بلای خانمانسوز هر جامعه است و باعث انحطاط اخلاق و ضعف روحیهی مقاومت و عزتنفس در جامعه میشود.
که می توان گفت:
درد بیدردی عجب دردیست!
✍طاهره موحدیپور(عضو انجمن علمی پژوهشی کلام)
منتشر شده در خبرگزاری فارس👇
https://farsnews.ir/tahrirgaran/1753214694546920930
https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
🔶همدردی مکانیسم تقویت تابآوری جمعی
همدردی ما با مردم غزه جز تضعیف روحیهی ملت چه تأثیری دارد؟!
نشان دادن این تصاویر جز آزار روان مردم
چه آوردهای دارد؟
این سخنی است که برخی این روزها
میگویند.پاسخ این پرسش در خود سوال نهفته است.
خود واژه و مفهوم همدردی!
به زبان ساده، همدردی یعنی بتوانیم خودمان را به جای کسی بگذاریم، احساساتش را درککنیم و نشان بدهیم که تنها نیست. این فراتر از دلسوزی صرف هست. همدردی یعنی یک ارتباط عمیقتر، یک درک واقعی از حال خوب و بد دیگری.
همدردی محدود به وطن نیست بلکه شامل هر انسانی است که در دورترین نقاط کرهی خاکی زندگی میکند .
همدردی لازمهی انسان بودن است و حافظ روح انسانیت در جامعه.همدردی حافظ سلامت روان جامعه است.حتی همدردی برای کسی که خود را شریک درد دیگران میداند، دارای برکات روحی و روانی زیادی است.و حس تاثیرگذار بودن ، مفید بودن و رضایتمندی از خود را برای او به بار میآورد و برای کسانی که با آنها همدردی میکنیم باعث کم شدن اضطراب و استرس و حس تنهایی مفرط میشود که به بالا بردن سلامت روان فرد آسیب دیده کمک میکند.
شاید سوال شود اگر کاری از دست ما بر نیاید چه؟
در این روزهای غزه و گرسنگیها و کشتار جمعی مردم غزه، ما چه میتوانیم انجام دهیم؟
🔹این حس باعث ایجاد حرکت اجتماعی در یاری رساندن به مردم مظلوم میشود،هرچند این یاری حتی به قلم زدنی، عکسی و روایتی باشد.
🔹همچنین این حس آثار تربیتی زیادی دارد که باعث ایجاد و تقویت تاب آوری جمعی می شود و در ایجاد نسلی مقاوم و قوی تأثیرخارق العادهای دارد.
🔹همدردی، بیش از یک ویژگی اخلاقی، یک مؤلفه استراتژیک در ارتقاء سلامت روان جامعه است. این توانایی، با کاهش استرس فردی، تقویت پیوندهای اجتماعی و افزایش تابآوری جمعی، نقش محوری در ایجاد جامعهای سالمتر، باثباتتر و انسانیتر ایفا میکند. لذا، سرمایهگذاری بر ترویج و تقویت فرهنگ همدردی، نه تنها یک اقدام انساندوستانه، بلکه یک ضرورت برای سلامت و پویایی بلندمدت جامعه محسوب میگردد.
🔹جامعهای که در آن همدردی نهادینه شده است، کمتر در معرض شکافهای اجتماعی و از همگسیختگی قرار میگیرد.
🔹پس تقویت حس همدردی علاوه بر ایجاد حرکت اجتماعی در یاری رساندن به مظلوم ،برای جامعهی خود ماهم دارای آثار عمیق اخلاقی اجتماعی می باشد.
و بی دردی بلای خانمانسوز هر جامعه است و باعث انحطاط اخلاق و ضعف روحیهی مقاومت و عزتنفس در جامعه میشود.
که می توان گفت:
درد بیدردی عجب دردیست!
✍طاهره موحدیپور
( عضو انجمن علمی پژوهشی کلام)
┄┅═══••✾••═══┅┄
https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
انجمن علمی پژوهشی کلام