eitaa logo
انجمن علمی پژوهشی کلام اسلامی جامعه الزهرا(س)
395 دنبال‌کننده
835 عکس
31 ویدیو
64 فایل
کانال اطلاع رسانی انجمن علمی پژوهشی کلام معاونت پژوهش جامعه الزهرا ( س) ارتباط با ادمین : @Dr_ahmadvand @F_alyass
مشاهده در ایتا
دانلود
🛎فراخوان اولویت های پژوهشی جامعه الزهرا سلام الله علیها 🔰معاونت پژوهش جامعة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با هدف برآورده کردن نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی در حوزه زن و خانواده، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و مسئله محور نمودن پژوهش ها، لیست اولویت های پژوهشی با عنوان: «الگوی سوم زن مسلمان؛ ماهیت، ابعاد و الزامات حکمرانی در تحقق آن» را تدوین و منتشر نمود. ✅از تمامی اساتید،طلاب، فرهیختگان و پژوهشگران دعوت به عمل می‌آید با تولید آثار فاخر علمی در این عرصه نقش‌آفرینی نمایند. مزایا : - بهره مندی از حمایت های پژوهشی - اعطای پژوهانه(ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها) - تقدیر از پژوهش های برتر - اولویت چاپ آثار منتخب - امکان شرکت در بخش ویژه جشنواره بانو امین(ره) - امکان شرکت آثار تولیدی در همایش کتاب سال بانوان و ... ✅علاقمندان می‌توانند جهت ملاحظه لیست تفصیلی موضوعات و ثبت نام به سایت معاونت پژوهش https://pjh.jz.ac.ir/ بخش اولویت های پژوهشی مراجعه نمایند. ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
درگذشت استاد محمود فرشچیان،اندوهی سنگین بر دل‌های دوستداران فرهنگ و هنر نشاند✍ اینجانب این ضایعه را تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق برای آن روح بلند، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسألت می‌نمایم. https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دنیا هنوز یه اربعین به ما بدهکار حسین... هنوز فریاد "هَلْ مِنْ نَاصِرٍ یَنْصُرُنِی؟" در گوش تاریخ میپیچد... هنوز اشکهای زینب(س) بر گونه‌های زمان جاریست... ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
🇮🇷معاونت پژوهش به منظور ترویج اندیشه‌ورزی، تقویت و انعکاس تلاش های پژوهشی، یادداشت های علمی طلاب و اساتید فرهیخته با موضوعات زن و خانواده (الگوی سوم زن مسلمان)، مناسبتی و... را جهت بارگذاری در کانال معاونت دریافت می کند. ✍ارسال یادداشت با مشخصات فردی به آیدی : 📌@Mfarahani48 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🌴سفر رهایی‌بخش اینجا، در این وادیِ قدسی، واژه‌ها رنگ می‌بازند و معنایی تازه به خود می‌گیرند؛ خستگی، عینِ آرامش می‌شود، گرسنگی، سیرابیِ روح است و تشنگی، زلال‌ترین شرابِ وصال. نه اینکه آب و غذا و سرپناهی نباشد؛ که به لطف کرَم و ایثار خادمانِ حسین (ع)، هر آنچه نیاز باشد، به وفور فراهم است. اما تو، پای در این سفر می‌نهی تا کمی خستگی بنوشی، رنج گرسنگی بچشی و از سوز تشنگی لب تر کنی... چه سعادتی است چشیدنِ قطره‌ای از اقیانوسِ رنجِ مولا، حسین (ع)؛ و در این میان، هیچ دردی طاقت‌فرساتر از تشنگی نیست. «السلام علی العطشان بکربلا...» گام برمی‌دارم، شاید از این جاده یک‌طرفه خودخواهی که عمری با سرعت جنون‌آمیز در آن می‌تاختم، بازگردم. خسته‌ام، خسته از منی که تنها به خود می‌اندیشد. خسته‌ام از منی که دائماً حول محور منِ برای من می‌چرخد. خسته‌ام از هر آن چیزی که برای من است. خسته‌ام از این همه خودبینی و خودپرستی. ای نفسِ سرکش، چه می‌خواهی از جانِ من؟ در گِلِ خودخواهی فرو رفته‌ام، سنگین و کُند و بی‌رمق شده‌ام. دل به تنیدن در پیله‌ای از خودبسندگی خوش کرده‌ام. چه خوشی‌ای؟ چه دلی؟ اینجا همه جا تاریکی است، همه جا تنگ است. کاش افق را می‌دیدی و گمان نمی‌کردی که تنها همین پیله، تمامِ دنیاست. کاش طراوتِ واقعی را حس می‌کردی و دلخوش به رطوبتِ ناچیزِ پیله‌ات نمی‌شدی... و اربعین، طلوع زندگیِ حقیقی است. اربعین، راه است، نشانه است، شیوه زندگی است. اینجا، زندگی را به سبک آزادگی تجربه می‌کنی. اینجا، از پیله تنگِ نفس، اثری نیست. افقِ روشنِ هستی نمایان است. هوا بهشتی است، و دمای جان در بین‌الحرمین، اوجِ عشق است. منی در کار نیست، هر چه هست، اوست. و او، یعنی تمامِ خوبی‌ها، یعنی همان چیزی که برایش آفریده شده‌ای. تو برای بسته ماندن نیامده‌ای. تو اهل پروازی. تو برای من شدن نیامده‌ای. تو اهل ما شدن هستی. تو برای سستی و خستگی و تنبلی نیامده‌ای. تو چابک و پرطراوت و پرنشاط آفریده شده‌ای... و اربعین، یعنی روی گرداندن از خود و حرکتِ حقیقی به سوی مولایت. و این است رمز رسیدن همین! ✍طاهره‌موحدی‌پور( عضو انجمن علمی پژوهشی کلام) https://eitaa.com/jzackalampajoohesh
✳️فراخوان بیست و یکمین همایش بین المللی دکترین مهدویت 🔰محورهای همایش 🔸محور اول: دشمن شناسی 🔸محور دوم: راهبردها و روش های (نرم، سخت، نیمه سخت ، ترکیبی) یهود صهیونی در دشمنی با مهدویت 🔸محور سوم: راهبردها و راهکارهای مقابله با دشمن یهود صهیونی 🔸محور چهارم: آینده پژوهی تقابل مهدویت و یهود صهیونی 🖍مهلت ارسال آثار: 1404/09/30 تاریخ برگزاری: بهمن 1404(نیمه شعبان) ☎️تلفن : 02537840085- 02537840087 🌏 mahdimaqaleh@gmail.com ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🔰 پژوهشگران ارجمندی که قصد دارند در بیست و یکمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با عنوان «مهدویت و دشمن شناسی(یهود صهیونی)» مقاله بنویسند، لطفا از طریق لینک زیر به گروه ملحق شوند. https://eitaa.com/joinchat/669451548Cab278e9f0a ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🛎فراخوان اولویت های پژوهشی جامعه الزهرا سلام الله علیها 🔰معاونت پژوهش جامعة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با هدف برآورده کردن نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی در حوزه زن و خانواده، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و مسئله محور نمودن پژوهش ها، لیست اولویت های پژوهشی با عنوان: «الگوی سوم زن مسلمان؛ ماهیت، ابعاد و الزامات حکمرانی در تحقق آن» را تدوین و منتشر نمود. ✅از تمامی اساتید،طلاب، فرهیختگان و پژوهشگران دعوت به عمل می‌آید با تولید آثار فاخر علمی در این عرصه نقش‌آفرینی نمایند. مزایا : - بهره مندی از حمایت های پژوهشی - اعطای پژوهانه(ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها) - تقدیر از پژوهش های برتر - اولویت چاپ آثار منتخب - امکان شرکت در بخش ویژه جشنواره بانو امین(ره) - امکان شرکت آثار تولیدی در همایش کتاب سال بانوان و ... ✅علاقمندان می‌توانند جهت ملاحظه لیست تفصیلی موضوعات و ثبت نام به سایت معاونت پژوهش https://pjh.jz.ac.ir/ بخش اولویت های پژوهشی مراجعه نمایند. 📌جهت کسی اطلاعات بیشتر با آیدی @sm1365 در ارتباط باشید. ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐سایت معاونت پژوهش 📌https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🌟نقش استراتژیک خوش‌خُلقی در تحقق رسالت الهی وقتی به سیره نبوی حضرت محمد مصطفی (ص) می‌نگریم، خوش‌خُلقی نه صرفاً یک صفت نیکو، بلکه ستونی محوری است که تمامی ابعاد رسالت، رهبری و تأثیرگذاری ایشان بر تاریخ بشر بر آن استوار گردیده است. این ویژگی، آنچنان در تار و پود شخصیت وجودی ایشان تنیده شده بود که قرآن کریم، آن را در قالب "خُلق عظیم" (و انّک لعلی خُلقٍ عظیم - سوره قلم، آیه ۴) مورد تأکید قرار می‌دهد؛ تعبیری که نشان‌دهنده ابعاد وسیع، عمق و جایگاه بی‌بدیل این خصلت در وجود خاتم‌الانبیاء (ص) است. بر خلاف تصور رایج، خوش‌خُلقی در سیره پیامبر (ص) به معنای صرفاً لبخندی بر لب یا کلامی نرم نبود. این صفت، نمودار و برآیند مجموعه‌ای از فضایل متعالی بود که در وجود ایشان به کمال رسیده بود: ✨ حلم و بردباری (صبر): پیامبر (ص) در مواجهه با جهل، عناد و حتی خصومت دشمنان، صبر و حلمی مثال‌زدنی داشتند. ایشان با بردباری تمام، ناملایمات را تحمل می‌کردند و هرگز در مسیر هدایت، از سختی‌ها خسته نمی‌شدند. این بردباری، خود، زمینه‌ساز خوش‌خُلقی دائمی ایشان بود. ✨ تواضع و فروتنی : علیرغم جایگاه والای نبوت، ایشان خود را از مردم جدا نمی‌دانستند. با فقرا همنشین می‌شدند، به عیادت بیماران می‌رفتند و دعوت همگان را لبیک می‌گفتند. این فروتنی، مانع از هرگونه تکبر یا برتری‌جویی می‌شد و ارتباطی صمیمانه و بی‌واسطه با عموم مردم برقرار می‌ساخت. ✨ رحمت و شفقت (رأفت): آیه و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین" (سوره انبیاء، آیه ۱۰۷) گواهی بر ابعاد جهانی رحمت ایشان است. این رحمت، در تمامی رفتارهایشان نمود داشت؛ از دلسوزی برای یتیمان و بینوایان تا مهربانی با حیوانات. خوش‌خُلقی ایشان از این دریای رحمت سرچشمه می‌گرفت که دل‌های سرکش را رام و جان‌های خسته را آرام می‌کرد. ✨ بخشش و گذشت (عفو): حتی در اوج قدرت و پیروزی، پیامبر (ص) از انتقام‌جویی پرهیز می‌کردند و با عفو و بخشش، دل‌های دشمنان سابق را تسخیر می‌کردند. این گذشت کریمانه، یکی از بارزترین مصادیق خوش‌خُلقی ایشان بود که بنیان‌های اخوت اسلامی را پایه‌ریزی کرد. 🔹خوش‌خُلقی پیامبر (ص) تنها یک ویژگی اخلاقی شخصی نبود؛ بلکه ابزاری کارآمد و استراتژیک در پیشبرد اهداف رسالت الهی محسوب می‌شد. در محیطی که تعصبات قبیله‌ای، خشونت و جنگ‌های طائفه‌ای حکمفرما بود، نرم‌خویی و جذب قلوب، مؤثرترین راه برای انتشار پیام توحید و همگرایی اجتماعی بود: ▪️ قرآن کریم در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران، به صراحت به این نقش اشاره می‌کند: «فبما رحمة من الله لنت لهم و لو کنت فظّاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولک»؛ یعنی پس به [برکت] رحمتی از جانب خدا، با آنان نرم خو شدی، و اگر تندخو و سخت‌دل بودی، قطعاً از پیرامون تو پراکنده می‌شدند. این آیه، به روشنی بیان می‌دارد که نرم‌خویی و خوش‌خُلقی پیامبر (ص) عامل اصلی گرد آمدن مردم به گرد ایشان و حفظ وحدت جامعه نوپای اسلامی بود. اگر ایشان رفتاری تند و خشن داشتند، هرگز نمی‌توانستند دل‌ها را جذب و انسجام جامعه را حفظ کنند. ▪️ پیامبر (ص) نه فقط با کلام، بلکه با عمل خود، الگویی زنده از اخلاق قرآنی را به نمایش گذاشتند. مؤمنان با مشاهده رفتار ایشان، درس زندگی می‌آموختند و به تدریج، فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی نهادینه می‌شد. این نوع تربیت عملی، بسیار مؤثرتر از صرفاً دستورات اخلاقی بود. ▪️ در آن دوران پر فراز و نشیب، مردم نیاز شدیدی به آرامش، همدلی و همدردی داشتند. خوش‌خُلقی پیامبر (ص) به این نیازها پاسخ می‌داد و فضایی از اعتماد و امنیت روانی را برای پیروانشان فراهم می‌کرد. 🔷در نهایت، خُلق عظیم و خوش‌خُلقی پیامبر اکرم (ص) نه تنها نشانه‌ای از عظمت روحی و کمال انسانی ایشان بود، بلکه بنیادی‌ترین عامل در موفقیت رسالت الهی و ماندگاری آیین اسلام به شمار می‌رود. این ویژگی، به همگان می‌آموزد که قدرت واقعی در نرمش، بردباری، رحمت و تواضع نهفته است و جذب قلوب، مقدمه هدایت و رستگاری است. طاهره_موحدی‌پور (عضو انجمن علمی پژوهشی کلام) https://eitaa.com/jzackalampajoohesh انجمن علمی پژوهشی کلام
✅ فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ شهریور تمدید شد ▫️به اطلاع می‌رساند، فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ شهریور تمدید شد. ▫️سهمیه گروه معارف اسلامی : ۱۶۹ نفر ▫️جهت شرکت در این فراخوان اینجا کلیک نمایید. روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی