eitaa logo
خبرنظر
93 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2هزار ویدیو
8 فایل
مهمترین اخبار‌وتحلیل های سیاسی روز ایران‌وجهان #روشنگری #بصیرت #جهاد_تبیین #کبوتران_بصیر https://eitaa.com/joinchat/1983643659C6c8346e4d1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴️کرونا روزی می‌رود، با ویروس خودتحقیری و خودباختگی چه کنیم؟ ✍️حسین رجایی 🔹امروز بهانه می گیریم که چرا قرنطینه کردن و بستن مرزها را از کشورهای غربی یاد نمی گیریم. فردا که همان ها وضعشان از ما بدتر شد می گوییم چرا ترکیه را الگو قرار نمی دهیم. ترکیه هم که به تیر چشم زخم گرفتار شد، به دامان ژاپن و سنگاپور چنگ میزنیم. این دو هم که از دست رفتند دربدر دنبال یک قهرمان دیگری. 🔹هر کسی به غیر از میهن خود! همه ملت ها یک به یک گرفتارتر از ملت ما میشوند و همچنان برای سؤال های وجدان دنبال جواب های دروغینیم: 🔹اگر بپرسد که چرا ملت ما، مثل مردم آن ها فروشگاه ها را غارت نکردند؟ میگوییم چون به اندازه قوت روزانه خود نیز پولی برای خرج کردن ندارند! (قاعدتا تا الان همه مان از گرسنگی مرده ایم!) 🔹اگر بپرسد که چرا آمار مبتلایان و متوفیان آن ها چند برابر بیشتر از ماست؟ میگوییم چون آن ها تنها راستگویان عالم اند! 🔹اگر بپرسد که پس چرا ملت ما زودتر از آن ها به روال طبیعی زندگی برگشته اند؟ میگوییم حکماً نتیجه اش را در راهروها و سردخانه های بیمارستان ها دیده اند. یعنی یکنفر پیدا نمیشود که از حقیقت فاجعه­ بار بیمارستان های ما فیلمی بگیرد و برای مزدوران رسانه ای سعودی و لندنی ارسال کند!؟ 🔸نمی شود که هم کاهش تعداد مبتلایان را دروغ بپنداریم و هم با خیال راحت در کوچه و بازار گشت و گذار کنیم! نمی شود که امروز همه رقم بی احتیاطی کنیم، فردای ابتلاء، دوباره خودمان مدعی شویم! 🔸ما شاید بتوانیم به مدد الهی ویروس کرونا را در آینده نزدیک شکست دهیم ولی امان از ویروس خودتحقیری و خودباختگی که بعید است به این زودی ها از شر آن خلاص شویم./
🔴چه کسی نمی گذارد ذهن سازنده موشک و ماهواره بر، خودرو بسازد؟ 🔹🔸مقام معظم رهبری در سخنان روز کارگر فرمودند آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصدکیلومتر و در دیگر بخشهای تولید نیز وجود دارد. ♦️این تاکید رهبری پاسخ به سوالاتی ست که همیشه در ذهن ملت ایران وجود داشته و مطرح شده که چطور کشوری که موشک نقطه زن قاره پیمای بومی تولید می کند، صنعت نانوتکنولوژی اش زبانزد است، صنعت هسته ای بومی دارد، در صنعت نیروگاه سازی و سد سازی رتبه های اول دنیاست، نمی تواند یک خودروی با کیفیت بومی و ایرانی تولید کند؟ چرا طی سالهای گذشته بر توانمندی دانشگاه های مهندسی و مهندسان ایرانی در صنعت خودرو تکیه نشده است؟ آیا این نشان از توسعه ی نامتوازن در کشور ماست؟ و سوالات زیاد دیگر. ♦️در جواب این سوالات دلایل و بهانه هایی بیشتر از سوی صاحبان صنایع و یا کارشناسان غربگرا مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست. ♦️گاهی می گویند تحریم عامل بی کیفیت بودن خودروهاست. قطعه خوب با قیمت مناسب به دست خودرو ساز نمی رسد. 🔺اگر چنین است مگر موشک، هسته ای، فناوری نانو،... در همین شرایط تحریم رشد نکرده؟ واقعیت این است که تحریم بهانه‌ای برای خودروسازها شده تا نسبت به اصلاحات فنی و قیمتی شانه خالی کنند که بخشی از این مساله ناشی از کم‌کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی است. ♦️می گویند علت، نبود رقابت در موشک سازی و در مقابل، رقابتی بودن بازار خودروست. 🔺اتفاقا مشکل بزرگ بازار خودرو غیر رقابتی بودن آن در داخل است. اگر انحصار تولید خودرو در داخل شکسته شود و سایر شرکت ها و سرمایه گذارها وارد عرصه ساخت شوند، هم مشکل قیمت بالا رفع می شود هم مشکل کیفیت پایین. ♦️می گویند هزینه تولید موشک با اینکه بسیار بالاست، ولی نظام به دلیل اهدافش زیر بار آن می رود. اما تولید کننده قادر نیست زیر بار هزینه بالای تولید خودرو برود و مجبور به واردات قطعات است که ارزان تر تمام شود. 🔺اولا که با یک بررسی کارشناسانه قیمت پراید نهایتا 22 میلیون تومان برآورد شده. همین پرایدی که قیمتش را به 90 میلیون رسانده اند! پس مشکل قیمت قطعات نیست. ثانیا از مشکلات بزرگ صنعت خودرو همین واردات قطعات است. در حال حاضر 80 درصد قطعات خودروها وارد می شود و چون واردات هم انحصاری ست و فقط در اختیار عده خاصی، وارد کننده بی کیفیت ترین و ارزان ترین قطعه چینی را وارد می کند و خیالش هم راحت است که خسارت ناشی از کیفیت پایین قطعات به دلیل واقعی نبودن خدمات پس از فروش از جیب مصرف کننده است نه تولیدکننده. چون واردکنندگان در حال به جیب زدن سودهای کلان هستند، نباید این قطعات توسط مهندسان ایرانی ساخته شود. درست مثل خیلی صنایع دیگر که با همت مافیای واردات زمین زده شدند. ❌پس مشکل انحصاری بودن تولید است ❌مشکل انحصاری بودن واردات است ❌مشکل ضعف قوانین و مقررات حمایت از مصرف کننده است. ❌مشکل سهم بالای هیات مدیره از فروش است. ❌مشکل دولت منفعل در برابر مافیای خودرو و کلا مافیای واردات است... ♦️قیاس موشک و خودرو کاملا به جاست و باید آنقدر روی آن تاکید کرد تا عده ای با آدرس غلط دادن دست کشور را از رسیدن به آرزوی تولید خودروی پیشرفته و با کیفیت و ارزان قیمت داخلی کوتاه نکنند. طرز فکری که ویروس «نمی شود؛ نمی توانیم» را منتشر می کند، ساخته ذهن های وابسته به همین مافیای اقتصاد برانداز است. این قیاس صحیح، گسترش دهنده مطالبه ایست که نیروی مقابله با این قدرت ها را پشتیبانی می کند. ✍ دیده بان انقلاب را به دوستان خود معرفی کنید t.me/joinchat/AAAAADvhhZYvrpKUO5XpTQ🔴چه کسی نمی گذارد ذهن سازنده موشک و ماهواره بر، خودرو بسازد؟ 🔹🔸مقام معظم رهبری در سخنان روز کارگر فرمودند آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصدکیلومتر و در دیگر بخشهای تولید نیز وجود دارد. ♦️این تاکید رهبری پاسخ به سوالاتی ست که همیشه در ذهن ملت ایران وجود داشته و مطرح شده که چطور کشوری که موشک نقطه زن قاره پیمای بومی تولید می کند، صنعت نانوتکنولوژی اش زبانزد است، صنعت هسته ای بومی دارد، در صنعت نیروگاه سازی و سد سازی رتبه های اول دنیاست، نمی تواند یک خودروی با کیفیت بومی و ایرانی تولید کند؟ چرا طی سالهای گذشته بر توانمندی دانشگاه های مهندسی و مهندسان ایرانی در صنعت خودرو تکیه نشده است؟ آیا این نشان از توسعه ی نامتوازن در کشور ماست؟ و سوالات زیاد دیگر. ♦️در جواب این سوالات دلایل و بهانه هایی بیشتر از سوی صاحبان صنایع و یا کارشناسان
غربگرا مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست. ♦️گاهی می گویند تحریم عامل بی کیفیت بودن خودروهاست. قطعه خوب با قیمت مناسب به دست خودرو ساز نمی رسد. 🔺اگر چنین است مگر موشک، هسته ای، فناوری نانو،... در همین شرایط تحریم رشد نکرده؟ واقعیت این است که تحریم بهانه‌ای برای خودروسازها شده تا نسبت به اصلاحات فنی و قیمتی شانه خالی کنند که بخشی از این مساله ناشی از کم‌کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی است. ♦️می گویند علت، نبود رقابت در موشک سازی و در مقابل، رقابتی بودن بازار خودروست. 🔺اتفاقا مشکل بزرگ بازار خودرو غیر رقابتی بودن آن در داخل است. اگر انحصار تولید خودرو در داخل شکسته شود و سایر شرکت ها و سرمایه گذارها وارد عرصه ساخت شوند، هم مشکل قیمت بالا رفع می شود هم مشکل کیفیت پایین. ♦️می گویند هزینه تولید موشک با اینکه بسیار بالاست، ولی نظام به دلیل اهدافش زیر بار آن می رود. اما تولید کننده قادر نیست زیر بار هزینه بالای تولید خودرو برود و مجبور به واردات قطعات است که ارزان تر تمام شود. 🔺اولا که با یک بررسی کارشناسانه قیمت پراید نهایتا 22 میلیون تومان برآورد شده. همین پرایدی که قیمتش را به 90 میلیون رسانده اند! پس مشکل قیمت قطعات نیست. ثانیا از مشکلات بزرگ صنعت خودرو همین واردات قطعات است. در حال حاضر 80 درصد قطعات خودروها وارد می شود و چون واردات هم انحصاری ست و فقط در اختیار عده خاصی، وارد کننده بی کیفیت ترین و ارزان ترین قطعه چینی را وارد می کند و خیالش هم راحت است که خسارت ناشی از کیفیت پایین قطعات به دلیل واقعی نبودن خدمات پس از فروش از جیب مصرف کننده است نه تولیدکننده. چون واردکنندگان در حال به جیب زدن سودهای کلان هستند، نباید این قطعات توسط مهندسان ایرانی ساخته شود. درست مثل خیلی صنایع دیگر که با همت مافیای واردات زمین زده شدند. ❌پس مشکل انحصاری بودن تولید است ❌مشکل انحصاری بودن واردات است ❌مشکل ضعف قوانین و مقررات حمایت از مصرف کننده است. ❌مشکل سهم بالای هیات مدیره از فروش است. ❌مشکل دولت منفعل در برابر مافیای خودرو و کلا مافیای واردات است... ♦️قیاس موشک و خودرو کاملا به جاست و باید آنقدر روی آن تاکید کرد تا عده ای با آدرس غلط دادن دست کشور را از رسیدن به آرزوی تولید خودروی پیشرفته و با کیفیت و ارزان قیمت داخلی کوتاه نکنند. طرز فکری که ویروس «نمی شود؛ نمی توانیم» را منتشر می کند، ساخته ذهن های وابسته به همین مافیای اقتصاد برانداز است. این قیاس صحیح، گسترش دهنده مطالبه ایست که نیروی مقابله با این قدرت ها را پشتیبانی می کند.
🟢خواب پس از : هیجان‌زده پرسیدم: «آقا مهدی مگه تو نشدی؟همین چند وقت پیش،‌ توی جاده‌ی سردشت...» حرفم را نیمه‌تمام گذاشت. اخم كوتاهی كرد و چین به پیشانی‌اش افتاد. بعد باخنده گفت: «من توی جلسه‌هاتون میام. مثل اینكه هنوز باور نكردی زنده‌ن.» عجله داشت،می‌خواست برود. یك باردیگر چهره‌ی درخشانش را كاویدم. حرف با گریه از گلویم بیرون ریخت: «پس حالا كه می‌خوای بری، لااقل یه پیغامی چیزی بده تا به رزمنده‌ها برسونم» رویم را زمین نزد. قاسم، من خیلی كار دارم، باید برم. هرچی می‌گم زود بنویس. هول‌هولكی گشتم دنبال كاغذ. یك برگه‌‌ی كوچك پیدا كردم. فوری خودكارم را از جیبم درآوردم و گفتم: «بفرما برادر! بگو تا بنویسم» بنویس: «سلام، ‌من در جمع شما هستم» همین چند كلمه را بیشتر نگفت. موقع خداحافظی، با لحنی كه چاشنیِ التماس داشت، گفتم:‌ «بی‌زحمت زیر نوشته رو امضا كن.» برگه را گرفت و امضا كرد. كنارش نوشت: «» نگاهی بهت‌زده به امضا و نوشته‌ی زیرش كردم. باتعجب پرسیدم: «چی نوشتی آقامهدی؟ تو كه سید نبودی!» اینجا بهم مقام سیادت دادن. از خواب پریدم. موج صدای آقامهدی هنوز توی گوشم بود؛ «سلام، من در جمع شما هستم» 📚برشی از کتاب "تنها؛ زیر باران" روایتی از حاج قاسم سلیمانی درباره شهید مهدی زین الدین..
@qudsday_2020 عضوکانال محتوی وتبلیغات دور قدس سال ۲۰۲۰ شوید
باسمه تعالی برنامه‌های امسال از روز جمعه ۹۹/۲/۲۶ مصادف با سالروز اشغال فلسطین (يوم النكبة) تا روز جمعه ۹۹/۳/۲ مصادف با روز جهانی قدس به مدت یک هفته انجام خواهد شد. اول: کمپین يوم النكبة (سالروز اشغال فلسطین) در روز جمعه ۹۹/۲/۲۶ که با هشتک زیر کار می شود: دوم: هفته شهید قدس گرامی داشت حاج قاسم سلیمانی از روز شنبه ۹۹/۲/۲۷ الی پنجشنبه ۹۹/۳/۱ و با هشتک زیر کار می شود: سوم: کمپین روز جهانی قدس در روز جمعه ۹۹/۳/۲ که با هشتک‌های زیر فعالیت می‌شود: چهارم: انتشار گسترده پیام‌ها و متن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس لینک گروه تلگرامی روز جهانی قدس: https://t.me/joinchat/ABRXuViyZe-2hVL59R_JLA لینک کانال اشتراک گذاری محتوا: https://t.me/qudsday_2020
كليدواژه ضدصهيونيستي ترند سوم جهان شد/ در هفتاد و دومين سالگرد تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي، "يوم النكبة" امسال براي صهيونيستها در فضاي مجازي هم روز نكبت بود/ به همت "شبكه مردمي سايبري انقلاب اسلامي" و با همراهي كاربران ضد صهيونيستي و طرفداران مقاومت فلسطين در سراسر دنيا در اقدامي هماهنگ كليدواژه در توئيتر سومين ترند برتر دنيا شد/ در ايران هم اين كليدواژه ترند نخست توئيتر فارسي شد/ اين كليدواژه با توجه به سالروز تاسيس رژيم جعلي اسرائيل در سال ١٩٤٨ ميلادي، اين غده سرطاني را به ويروس منحوس و كشنده كرونا يا همان كوييد-١٩ تشبيه كرده است/ اين اقدام عصبانيت صهيونيستها را به دنبال داشته است.
باسلام وسایل مهد کود ک وپیش دبستانی‌بفروش می رسد ۱-تاب دو نفره فلزی ۲-چرخونک ۳-سرسره ۴-نیمکت ۵-چمن مصنوعی ۶-صندلی کودک ۷-تاتومی و..... تلفن تماس۰۹۳۸۸۱۴۱۰۹۶
بسم الله الرحمن الرحیم رسم قربانی کردن وتوزیع بین نیازمندان پیامبراکرم(ص)هرکس دل مومنی را شاد کند مرا شاد نموده وهر که مرا شاد کند خدا را شاد نموده است دومین مرحله از کمک مومنانه وتوزیع بسته های معیشتی بمناسبت اعیاد بزرگ قربان وغدیرَ دومین مرحله بسته معیشتتیدر غالب قربانی کردن گوسفند بمناسبت عید قربان وتوزیع بسته های معیشتی وبهداشتی بمناسبت عید غدیر در مسجد امام هادی (ع) انجام می شود خیرین گرامی همسایگانونمازگزاران گرامی کمکهای نقدی وغیر نقدی خود را به هیات امنا وامام جماعت مسجد تحویل و یا به شماره کارت بانک ملت 6104337755102314بنام مسجد ویا کارت خوان مسجد وار یز فرمایند هیات امنا وامام جماعت مسجد امام هادی (ع
حکم خوردن گوشت خرچنگ از نظر حکم اسلام و فقها، خوردن گوشت حیوانات دریایی حرام است مگر ماهیان پولک (فلس) دار و میگو، که از این دسته استثناء شده اند. و خرچنگ چون فلس ندارد و از چنین ویژگی برخوردار نیست، خوردنش حرام است. فرآوری: حجت الاسلام تیموری- بخش احکام اسلامی تبیان  برای حرمت گوشت خرچنگ، دلیل خاص دیگری هم وجود دارد: امام موسی کاظم (علیه السلام) می فرمایند: خوردن جرّی (نوعی ماهی) و لاک پشت و خرچنگ حرام است.2 استفتائات مراجع تقلید: در زمینه حرام بودن گوشت خرچنگ بین مراجع عظام تقلید هیچ اختلافی نیست و تمام مراجع تقلید خوردن آن را حرام می دانند. برخی از استفتائات علماء دامت برکاته: حضرت آیت الله خامنه ای: سوال 1194- خوردن خرچنگ و قورباغه و گوشت نهنگ حلال است؟ جواب- حلال نیست. از حیوانات دریایى فقط ماهى فلس دار و میگو حلالند.3 حضرت آیت الله مکارم شیرازی: سوال 997    آیا خرچنگ و لاك پشت دریایى حلال گوشت هستند؟ جواب- خرچنگ و لاك پشت حرام گوشت هستند ولى میگو اشكالى ندارد.4 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: سوال    نظر خود را نسبت به خرید و فروش و خوردن  خرچنگ اعلام فرمائید؟ جواب    خوردن خرچنگ جائز نیست و فروختن آن نیز براى خوردن جائز نیست بلى چنانچه خرچنگ منفعت محللّه داشته باشد از قبیل خوراك طیور و غیره، فروختن آن براى این جهت اشكال ندارد.5 حضرت آیت الله سیستانی سوال: ایا خوردن خرچنگ حلال است؟ پاسخ: حرام است.6 حضرت آیت الله بهجت: سوال 638 - خرید و فروش و خوردن دلفین یا شیر دریایى، خرچنگ و به طور كلى حیوانات دریایى، آیا جایز است؟ جواب - خرید و فروش و خوردن هرگونه حیوان دریایى غیر از مواردى كه تصریح به حلیّت آن شده، مانند: ماهى بدون فلس، جایز نیست.7 حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: مسأله 2777    از حیوانات دریائى، فقط ماهى فلس دار حلال است و همچنین بعضى از اقسام ماهیان كه فقط در كنار گوشش فلس نمایان و ظاهر است حلال مى باشد، ولى ماهى بى فلس حرام است، چنانچه سایر حیوانات آبى از قبیل نهنگ و خرچنگ و قورباغه و امثال اینها نیز حرام مى باشند.8 منابع : 1- منهاج الصالحین(للخوئی)، ج 2، ص344. 2- وسائل الشیعة، ج 24، ص 147. 3- کتاب استفتائات حضرت آیت الله خامنه ای- خوردنی ها و آشا میدنی ها ، سوال 1194. 4- کتاب استفتائات آیت الله مکارم شیرازی- جلد 1، فصل 31، سوال 997. 5- کتاب استفتائات آیت الله صافی گلپایگانی- جلد 2 ، صفحه 317 ، احکام خوراکیها، حیوانات حرام گوشت. 6- کتاب استفتائات آیت الله سیستانی- حرف ح، بخش حیوانات. 7- کتاب استفتائات آیت الله بهجت- جلد 3، سوال 638. 8- کتاب توضیح المسائل آیت الله فاضل لنکرانی- مسئله 2777.
باسلام تعدادی نیمکت در حد نو‌به قیمت مناسب وارزان به فروش می رسد