eitaa logo
خبرنظر
93 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2هزار ویدیو
8 فایل
مهمترین اخبار‌وتحلیل های سیاسی روز ایران‌وجهان #روشنگری #بصیرت #جهاد_تبیین #کبوتران_بصیر https://eitaa.com/joinchat/1983643659C6c8346e4d1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنگری
15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اظهارات وقیحانه امام جماعت مسجدالحرام: گرسنگی فرصت طلایی مردم غزه برای تصفیه روح است 🔹شیخ سدیس، امام جماعت مسجدالحرام: از گرسنگی مردم غزه مطلعیم! گرسنگی فرصت بزرگی است برای تصفیه روح، تهذیب نفس و پاکسازی بدن. شاید این گرسنگی برای آنان خوب باشد! 🔹گرسنگی یک فرصت طلایی است که می‌تواند به رژیم غذایی سالم، ورزش بدن و زهد روح کمک کند. در دل سختی‌ها برای مردم غزه مزایایی نهفته است. 🔹ما تحت امر بزرگان سعودی هستیم. هیاهوی مادیات و کمک‌ های مالی را کنار بگذارید و به امداد غیبی تمرکز کنیم. تنها سلاح ما دعاست، باید با تضرع و دعا دستانمان را به سوی آسمان بلند کنیم، شاید خداوند گرسنگی را از آنان رفع کند. ‌‌‌‌‌‌‌ 🔵
هدایت شده از روشنگری
🌗ارزش این کاغذ، حدود ۴۵ میلیون تومان است و معنای ظاهری آن، ارزش کم پول ملی ما! اما در عالم واقع ببینید اوضاع چگونه است: 🔹این اسکناس در آلمان می‌شود ۲۵۰ لیتر بنزین، اما در ایران ۱۵۰۰۰ لیتر! 🔸این اسکناس در آلمان کفاف پول برق ۳ ماه یک خانواده کم‌مصرف را می‌دهد، اما در ایران معادل ۲۵ سال هزینه برق همان خانواده می‌شود! 🔹در حالی که درآمد یک خانواده معمولی در آلمان، تقریباً معادل ۵ عدد از این اسکناس و در ایران حدود یک‌ششم آن است.‌.. 🔸فقر واقعی در عالم مدرن، پنهان است و فقر ذهنی در دنیای ما، آشکار... 🌗 https://eitaa.com/Roshangry20
هدایت شده از روشنگری
💢ایران در میان ۸ قدرت فضایی جهان 🔹«وحید یزدانیان» رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد ماهواره ناهید به‌عنوان نخستین ماهواره عملیاتی مخابراتی کشور با طراحی کاملاً بومی و با مشارکت چشم‌گیر بانوان متخصص ساخته شده است. 🔸یزدانیان گفت: «طراحی و ساخت این ماهواره از اواسط دهه ۹۰ آغاز شد و مأموریت‌های متنوعی از جمله رله تلفنی، طیف‌سنجی و گام‌برداری به‌سوی مدار زمین‌ثابت دارد.» 🔹وی افزود: ایران در گروه دوم کشورهای فضایی قرار دارد و رتبه آن در جهان بین ششم تا هشتم است. 🔸او با تأکید بر تأثیر گسترده فناوری فضایی در زندگی روزمره مردم گفت: «ماهواره‌ها علاوه بر کاربردهای علمی، در مدیریت منابع کشاورزی، پایش محیط‌زیست، تأمین ارتباطات مناطق صعب‌العبور و مدیریت بحران‌های طبیعی نقش کلیدی دارند.» 🔹یزدانیان صنعت فضایی را یک زیست‌بوم اقتصادی توصیف کرد که بر معیشت مردم اثرگذار است و گفت: «ما توان طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره و ماهواره‌بر را به‌طور کامل بومی‌سازی کرده‌ایم و پروژه‌های جدیدی نیز در صف پرتاب هستند.» 🔸وی تأکید کرد:« صنعت فضایی ایران با محوریت کاربردهای مردمی با قدرت ادامه خواهد یافت.»
هدایت شده از روشنگری
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تجربه دفاعی ایران و قرار داد شیرین با روسیه بر اساس قرارداد زاغه‌های باز، ایران و روسیه سه سال پیش در توافقی ابتدایی که کمی بعد به صورت رسمی درآمد، قرار شد تا از دارایی‌های یکدیگر برای افزایش توان دفاعی خود بهره بگیرند. ایران نه تنها طیف خاصی از پهپادهای انهدامی، شناسایی و رزمی را به طرف روسی عرضه کرد، بلکه طی یک قرارداد بسیار خوب و شیرین خط تولید پهپاد شاهد 136 را به روسیه منتقل کرد. اما این فقط پهپادها نبودند که روس‌ها از آن استفاده کردند. ناوگان دریای سیاه و سپاه تفنگداران دریایی روسیه از قایق‌های انتحاری ایرانی هم بسیار خوش‌شان آمد و برای آزمایش چند نمونه را به شبه جزیره کریمه بردند و بعدها علیه سکوها، شناورها و بنادر اوکراینی استفاده کردند؛ نتیجه بسیار رضایت‌بخش بود. من همان موقع دراین مورد نوشتم، اما امروز روس‌ها این قایق‌های انتحاری را وارد سازمان رزم خود کرده‌اند، یک شگرد ارزان، سریع و ویرانگر که در رزمایش‌های ناوگان اقیانوس آرام و شمال روسیه به صورت دائم مورد استفاده قرار گرفته است. شگردهای ایران برای دفاع از سواحل، جزایر و منافع خود در دریاها و اقیانوس‌ها به گونه‌ای خاص در جهان جلب توجه کرده است. ارتش یمن به شکل اصولی از این قایق‌ها استفاده عملیاتی کرد که انتشار تصاویر آن، عملا غرب را وحشت انداخت. با این حال، تجربه ایرانیِ دفاع باعث باز شدن پای بسیاری از کشورها برای خرید تسلیحات و تجهیزات از ایران شده است. ✍کریم جعفری ┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄ 🇮🇷
هدایت شده از روشنگری
4.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️آینه عبرتی به نام جولانی 📌در وضعیتی که بعد از جولانی در سوریه اتفاق افتاده برای تمام دولت‌ها و ملت‌ها درس عبرتی نهفته است. 📌آمریکا با نشان دادن سراب قدرت و آزادی به جولانی، سوریه رو به سمت نابودی پیش میبره. ┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄ 🇮🇷
هدایت شده از روشنگری
🔴تخریب گسترده در اسرائیل برخلاف تصور عمومی، حجم خسارات وارده به اسرائیل بسیار شدید و در برخی نقاط قابل‌مقایسه با تخریب‌های غزه بود. یکی از کارشناسان شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به‌صراحت اعلام کرد که اسرائیل نزدیک به هزار کشته داشته و بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های راهبردی آن از بین رفته است. 🔴
هدایت شده از روشنگری
   تشدید بحران سوریه؛ جولانی در باتلاق ناامیدی «تام باراک» نماینده ویژه آمریکا در سوریه با اشاره به شرایط بحرانی در سوریه هشدار داد: «سوریه ممکن است به سرنوشت افغانستان دچار شود یا حتی وضعیت بدتری را تجربه کند.» وی افزود: «ضعف و پراکندگی گروه‌های مسلح، خطر تجزیه و فروپاشی کشور را افزایش داده است.»در همین زمینه، «یوسف ضیا جومرت»، تحلیلگر ترک، تاکید کرد: «سوریه تکه‌تکه و ضعیف، به نفع رژیم صهیونیستی است که با تحریک اقلیت‌های دروزی و کردی، به دنبال تثبیت نفوذ خود در این کشور است.» او افزود: «این تجزیه، امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته و زمینه دخالت‌های خارجی را فراهم می‌کند.»در همین حال، یک منبع نظامی ترکیه نیز اعلام کرد: «ترکیه در پاسخ به درخواست جولانی، فقط آموزش، مشاوره و پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد و از ارسال سلاح مستقیم خودداری می‌کند.»علاوه بر این، تحریم‌های بین‌المللی و حملات مکرر رژیم صهیونی به پایگاه‌های سوری، وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.     
هدایت شده از روشنگری
🔰خروج یک میلیون تبعه غیرمجاز از ایران «اسکندر مؤمنی» وزیر کشور اعلام کرد:« تاکنون حدود یک میلیون نفر از اتباع افغانستانی که به‌صورت غیرمجاز در ایران حضور داشتند، به‌صورت داوطلبانه و در کمال احترام و عزت از کشور خارج شده‌اند.» مؤمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ میلیون تبعه افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، گفت: «از این تعداد، حدود ۲ میلیون نفر به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند که باید به وطن خود بازگردند.»وی افزود: «خروج این افراد بدون تنش و با حفظ کرامت انسانی انجام شده است و بیش از ۷۰ درصد آنان به‌صورت داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.»مؤمنی همچنین از حضور نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و مقامات افغانستان در ایران برای بررسی روند اخراج‌ها خبر داد و گفت: «آن‌ها از نزدیک روند را مشاهده کردند و اذعان داشتند که برخلاف برخی گزارش‌ها، فرآیند بازگشت کاملاً محترمانه و قانونی انجام می‌شود.»وزیر کشور تأکید کرد: «ما با افغانستان روابط تاریخی، فرهنگی و همسایگی داریم اما هر کشوری قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد. ورود غیرمجاز پذیرفته نیست و باید در چارچوب قانون با آن برخورد شود.»
هدایت شده از روشنگری
💢 | تجزیه سوریه با توافق پاریس! 🔹چند روز پیش اسعد شیبانی، وزیر خارجه الجولانی، و ران درمر، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونی، با میانجی‌گری آمریکا در فرانسه با یکدیگر دیدار کردند. آخرین دیدار مستقیم مقامات سوری و صهیونیست در سال ۲۰۰۰ میلادی برای حل مسئله جولان بود؛ دیداری که در آن، دولت وقت ایهود باراک شرایط سوریه برای عقب‌نشینی از جولان را نپذیرفت و مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نرسید. اکنون، پس از ۲۵ سال، دولت موقت الجولانی مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونی را با میانجی‌گری آمریکا انجام داده و در آن، دو طرف به توافقاتی در رابطه با جنوب سوریه دست یافته‌اند. رژیم صهیونی و سوریه در مذاکرات پاریس توافق کردند موضوعات مرتبط با منطقه سویدا به آمریکا سپرده شود و واشنگتن بر اجرای بندهای توافق نظارت داشته باشد. همچنین، سوریه متعهد شد نیروهای خود را از مناطق دروزی‌نشین خارج کند، شوراهای محلی در سویدا برای رسیدگی به نیازهای مردم تشکیل شود و کمیته‌ای برای رصد و ثبت نقض‌های احتمالی توافق ایجاد گردد که گزارش‌های خود را به آمریکا ارائه دهد. وزیر خارجه الجولانی نیز متعهد شد شهرهای قنیطره و درعا – که فاصله کمی با مرز فلسطین اشغالی دارند – عاری از سلاح باشند و کمیته‌های امنیتی محلی از مردم این مناطق، به شرط نداشتن سلاح سنگین، پابرجا بمانند. 🔰با توجه به این توافق و اهداف صهیونیست‌ها از توافق پاریس، چهار نکته در رابطه با آینده آن قابل توجه است: 🔸۱. این توافق عملاً جنوب سوریه را از حیطه دولت مرکزی سوریه خارج خواهد کرد و با توجه به بند اعطای اختیار به کمیته‌های محلی، عملاً حوزه امنیتی دولت سوریه بر سویدا پایان یافته است. 🔹۲. خارج شدن سویدا از حیطه امنیتی سوریه منجر به آن خواهد شد که رژیم صهیونی در آینده نزدیک به سمت دو اقدام حرکت کند: 🔻الف) اعطای انواع سلاح به دروزی‌ها، مشابه مدل کردها در شمال و شرق سوریه که آمریکا با دادن سلاح، میادین نفتی شمال سوریه را در اختیار گرفت. 🔻ب) حضور نیروهای صهیونیست در این مناطق و جدایی آن‌ها از سوریه و ایجاد یک منطقه حائل بین سوریه و سرزمین‌های اشغالی (که احتمال این گزینه بیشتر است). 🔸۳. رژیم صهیونی از این نشست و توافق با سوریه در جهت پیشبرد روند عادی‌سازی استفاده خواهد کرد؛ هدفی بلندمدت که این رژیم در تعامل با دولت الجولانی دنبال می‌کند. 🔹۴. با این توافق، عملاً رژیم صهیونی در پی گسترش نفوذ خود در جولان و تثبیت حضور نظامی‌اش در جنوب سوریه است. در واقع، صهیونیست‌ها با الگوی یک توافق دوجانبه، به هدف خود در جنوب سوریه خواهند رسید.در مجموع می‌توان گفت که صهیونیست‌ها با همراهی آمریکایی‌ها، پروژه جدایی جنوب سوریه را از این کشور پیش می‌برند. در این میان، دولت الجولانی همکاری‌های لازم با آمریکا و رژیم صهیونی را در پیش گرفته است. این امر در آینده نزدیک منجر به آن خواهد شد که رژیم صهیونی نسبت به سایر استان‌های جنوبی سوریه نیز ادعای جدایی داشته باشد و عملاً پروژه تجزیه سوریه را در جنوب تکمیل کند. ✍🏻 محمدرضا فرهادی
هدایت شده از روشنگری
گزارش روز   🔰    هماهنگی میدان و دیپلماسی در سیاست بین‌الملل معاصر، مرز میان میدان نبرد و میز مذاکره به‌شدت محو شده است. جنگ ۱۲روزه اخیر میان ایران و رژیم صهیونی نمونه بارزی از این واقعیت بود که نشان داد چگونه یک کشور می‌تواند با هماهنگی کامل میان ابزارهای نظامی و دیپلماتیک، هم از منافع ملی خود دفاع کند و هم از تشدید بحران جلوگیری نماید. سخنان اخیر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، به‌خوبی بر این اصل تأکید دارد: «وقتی تصمیمی قرار است گرفته شود که کشور را در شرایط بحرانی ببرد، هم دولت باید آماده باشد و هم نیروهای مسلح.» جنگ مدرن تنها با موشک و پهپاد پیروز نمی‌شود. آنچه امروز تعیین‌کننده است، توانایی تبدیل پیروزی‌های میدانی به دستاوردهای سیاسی است. ایران در جنگ ۱۲روزه نشان داد که چگونه می‌توان از دیپلماسی به‌عنوان مکملی برای عملیات نظامی استفاده کرد. هم‌زمان با عملیات نظامی، دستگاه دیپلماسی ایران در سازمان ملل و محافل بین‌المللی فعال شد تا ضمن محکومیت تجاوز و جنایت رژیم صهیونی، پاسخ ایران را مشروع جلوه دهد. عراقچی به‌درستی اشاره می‌کند: «همه تصدیق می‌کنند که دولت وظیفه خود را در تأمین نیازهای کشور انجام داد.» این جمله نشان می‌دهد که دیپلماسی ایرانی نه‌تنها واکنشی به تحولات میدان نبرد بود، بلکه پیش‌دستانه به طراحی سناریوهای سیاسی برای مدیریت بحران می‌پرداخت. متأسفانه برخی تحلیلگران اصرار دارند میان دولت به‌عنوان نهاد سیاسی و نیروهای مسلح به‌عنوان نهاد امنیتی، تقابل مصنوعی ایجاد کنند. عراقچی به این بازی خطرناک هشدار می‌دهد: «خواهش می‌کنم به دوگانه دولت و نیروی مسلح پروبال ندهید، هر دو مجموعه کشور هستند.» این هشدار از آن جهت حیاتی است که در بحران‌های امنیتی، تفرقه میان نهادهای حکومتی به معنای شکست استراتژیک است. تجربه جنگ ۱۲روزه نشان داد که وقتی دولت و نیروهای مسلح در یک چارچوب واحد عمل می‌کنند، دشمن نه‌تنها در میدان جنگ، بلکه در عرصه حقوقی و رسانه‌ای نیز شکست می‌خورد. همان‌گونه که نیروهای مسلح نیازمند پشتیبانی سیاسی دولت هستند، دولت نیز برای تأمین منافع ملی به بازوی اجرایی نیروهای مسلح وابسته است. کلید موفقیت ایران در این جنگ، شفافیت در فرآیند تصمیم‌گیری بود. عراقچی به این نکته ظریف اشاره می‌کند: «ای کاش مردم می‌توانستند جلسات حضرت آقا را ببینند که همه راحت نظرات موافق و مخالفشان را می‌گویند.» این نشان می‌دهد که در سطوح عالی مدیریت بحران، فضایی باز برای طرح تمام دیدگاه‌ها وجود دارد. تصمیم‌گیری‌های کلان، پس از بررسی همه‌جانبه و با در نظر گرفتن تخصص تمام نهادها اتخاذ می‌شود. این سبک مدیریت، هماهنگی میدان و دیپلماسی را از سطح تاکتیکی به سطح استراتژیک ارتقا می‌دهد. حفظ امنیت کشور در ترکیب هوشمندانه قدرت سخت و نرم، هماهنگی بی‌وقفه میان میدان و دیپلماسی، و وحدت استراتژیک تمام نهادهای کشور و مردم محقق می‌شود. هرگونه تلاش برای تخریب این هماهنگی، خیانت به منافع ملی خواهد بود. ✍(مصطفی علیجان زاده)
هدایت شده از روشنگری
نبرد خاموش با ناتوی اطلاعاتی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه 🔹وزارت اطلاعات: جنگ ۱۲ روزۀ اخیر علیه ایران، صرفاً یک درگیری نظامی نبود، بلکه تهاجمی ترکیبی از سوی ناتوی اطلاعاتی غرب، رژیم صهیونیستی و متحدان آن با هدف براندازی، آشوب و تجزیه کشور طراحی شده بود. 🔹وزارت اطلاعات با انجام عملیات گستردۀ آفندی و پدافندی، ضمن شناسایی و دستگیری صدها جاسوس، تروریست و عوامل خرابکار، ده‌ها توطئۀ تروریستی و فتنۀ امنیتی را خنثی کرده است. 🔹در این نبرد خاموش، یگان‌های اطلاعاتی ایران در درون سرزمین‌های اشغالی نیز نفوذ کرده و اطلاعات فوق‌محرمانه هسته‌ای، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در اختیار نهادهای دفاعی کشور قرار داده‌اند. همچنین، با اشراف اطلاعاتی، از تشکیل دولت دست‌نشانده، پروژه‌های تجزیه‌طلبانه، عملیات‌های گسترده سایبری و تحریکات اجتماعی جلوگیری شده است. 🔹این تهاجم بزرگ چندوجهی را دفع کرده و تأکید دارد که مقابله با توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه خواهد داشت.
هدایت شده از روشنگری
🔻چند«برداشت» از «روایت» عراقچی 🔻مصاحبه اخیر عراقچی، فرازهایی مهم از نحوه تصمیم‌گیری در کشور را روشن می کند؛ پیشنهاد می کنم حتما بخوانید. 1⃣یکم. 🔻روایت: در نخستین بخش مشخص می‌شود که در زمان وعده صادق 3 هیچ‌کس با اصل پاسخ مخالف نبوده و اختلاف بر سر زمان و روش پاسخ بوده است. نکته جالب اینکه این تردید، بیش از همه از سوی فرماندهان نظامی مطرح می شود. 🔻برداشت: این یعنی حتی در اوج فشار افکار عمومی، تصمیم‌گیری نظامی نیز تابع تحلیل و محاسبه است، نه شتاب یا شعار. 2⃣دوم. 🔻روایت: عراقچی به جلسه‌ای اشاره می‌کند که در آن، یکی از حاضران، رئیس‌جمهور را به مخالفت با عملیات «وعده صادق ۳» متهم می‌کرد. در همان جلسه، شهید باقری با قاطعیت پاسخ می‌دهد که تصمیم به عملیات، در اختیار اوست و هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم. او حتی تصریح می‌کند که تاکنون نظر رئیس‌جمهور را نپرسیده است. 🔻برداشت: این روایت، تصویری شفاف از انسجام درونی نظام به‌دست می‌دهد؛ اینکه فرمانده نظامی از جایگاه رئیس‌جمهور دفاع می‌کند. این سطح از هماهنگی و مسئولیت‌پذیری، دقیقاً نقطه مقابل تصویری است که برخی از حاکمیت دوگانه می‌سازند. 3⃣سوم. 🔻روایت: در مورد آتش‌بس نیز عراقچی می گوید که صرفاً اعلام‌کننده آتش‌بس بود، نه تصمیم‌گیر آن. چراکه اگر آتش‌بس واقعاً بدون هماهنگی بود، چرا نیروهای مسلح آن را اجرا کردند؟ بدیهی است که تصمیم از جایی دیگر گرفته شده بود و فقط ابلاغ آن بر عهده دیپلماسی گذاشته شده بود. 🔻برداشت: این یعنی نهادسازی در بالاترین سطح، یعنی تصمیم‌سازی مبتنی بر خرد جمعی. این‌جا روشن می‌شود که حتی حساس‌ترین تصمیم‌ها، در یک مسیر نهادی و حقوقی با تأیید رهبری پیش می‌رود. این یعنی آتش‌بس محصول «روند»، نه «فرد» 4⃣چهارم. 🔻روایت: بخش مهم‌تر ماجرا اما به مصوبه شورای عالی امنیت ملی بازمی‌گردد: آتش‌بس بدون پیش‌شرط از قبل مصوب شده و به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده بود. 🔻برداشت: این یعنی، تصمیم‌های حساس جنگی هم در مسیر رسمی، نهادینه و زیر نظر عالی‌ترین مرجع نظامی–سیاسی کشور گرفته می‌شوند. 5⃣پنجم: 🔻روایت: در ادامه مصاحبه، عراقچی به موضوع مذاکرات نیز می‌پردازد. او تصریح می‌کند که مذاکره تصمیم «کشور» بوده، نه فقط وزارت خارجه، و اینکه گفته شود «دیپلماسی فریب خورد» توهینی به کل ساختار تصمیم‌گیری کشور است. 🔻برداشت: دیپلماسی در جمهوری اسلامی، صرفاً یک ابزار است، نه یک بازیگر مستقل. مذاکره در شرایط امروز از اراده حاکمیتی برمی‌خیزد و اجرای آن در اختیار وزارت خارجه است؛ این یعنی دولت، نظام، میدان و دستگاه دیپلماسی در هماهنگی هستند، نه رقابت. 6⃣ششم. 🔻روایت: در نهایت، عراقچی از منطق راهبردی مذاکرات دفاع می‌کند؛ اینکه حتی اگر توافق نهایی حاصل نشود، باز هم مذاکره می‌تواند به نفع کشور باشد، مشروعیت‌آفرین باشد، بازدارنده باشد، و فرصتی برای مانور در عرصه بین‌الملل بسازد. 🔻برداشت: این نگاه، نشان‌دهنده درک عمیق‌تری از مفهوم برد سیاسی است. عقلانیت، فقط در توافق فوری نیست؛ گاهی اثبات حقانیت، حفظ زمان، یا خنثی‌کردن دشمن، بزرگ‌تر از هر امتیاز ملموس است. 🔻در نهایت اینکه؛ در روزگاری که برخی سعی در دوپاره‌سازی نظام دارند، یک بخش متمایل به جنگ و میدان، و بخشی دیگر متمایل به صلح و گفتگو، سخنان عراقچی یادآور یک حقیقت کلیدی است و آن اینکه در تصمیمات حساس: نظام جمهوری اسلامی در یک "ساختار واحد" ، "عقلانی" و "هماهنگ" پیش می‌رود. هر نهاد، هر مسئول، و هر تصمیم‌گیر، بخشی از این پازل هوشمندانه است. و آنچه این پازل را کامل می‌کند، عقلانیتی است که نه شخصی، نه جناحی، بلکه جمعی است. 🔻اما آیا همین نیز قابل نقد نیست؟ حتما هست. نقد کنیم. مطالبه کنیم. گلایه کنیم. تذکر دهیم. اما مراقبت کنیم اصل این عقلانیت جمعی را نادیده نگیریم. 📝محسن مهدیان