eitaa logo
خبرهای تازه
116 دنبال‌کننده
39.8هزار عکس
25.1هزار ویدیو
346 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نقدی بر اظهارات سید جواد هاشمی ✍️ بابک شکورزاده ♦️فیلم جدید سید جواد هاشمی به نام "شهر گربه‌ها" اکران شد؛ فیلمی موزیکال که اساس آن بر رقص و موسیقی است. تیزر منتشر شده از این فیلم به گونه‌ای هنجارشکنانه است که در نگاه اول شاید به ذهن کمتر کسی هم خطور نکند این فیلم، فیلم سینمایی جمهوری اسلامی باشد. هر چند سینمای بعد از انقلاب فیلم‌های غیر متعارف کم نداشته، ولی این نمونه در نوع خودش نوبر است. ♦️تأسف بار اینجاست که سازنده این فیلم کسی است که به عنوان شخصیتی مذهبی و ارزشی در عرصه هنر کشور شناخته شده و به شهید سینمای ایران معروف بوده است که البته این هم بزرگ کردن کاذب و پوشالی بوده که نتیجه‌اش چیزی شده که شاهد آن هستیم. ♦️سید جواد هاشمی در کلیپی در اظهاراتی نسبت به رقص گفته است که مگر رقص بد است؟! او می‌گوید که در آموزه‌های دینی گفته‌اند رقص گناه دارد و خیلی از علما رقص زن برای شوهر را جایز می‌دانند. هاشمی از این حکم استثناء، به این نتیجه رسیده که در احکام رقص تناقض وجود دارد و این گونه قیاس می‌کند که وقتی رقص زن برای شوهر در جایی که نامحرم نیست اشکال ندارد، پس قطعا رقص مرد نیز اشکال ندارد. وی در قسمت دیگری از صحبت‌هایش کسانی که به فیلم او از این حیث اعتراض کرده‌اند را تندرو خوانده و می‌گوید که چرا حلال خدا را حرام می‌کنید! و اگر فیلم مشکل داشت جمهوری اسلامی مجوز پخش نمی‌داد. ♦️در این بیانات مغالطه و قیاس باطل مشهود است. اولا این که به طور کلی رقص اشکال دارد، ولی رقص زن برای شوهر (با شرایط خاص خودش) اشکال ندارد، تناقض نیست؛ بلکه یک استثناء از یک قاعده کلی است که در همه جا جاری است و هر انسان عاقلی این قاعده را قبول دارد؛ فقط هم در احکام نیست و در مسائل عرفی نیز وجود دارد. ثانیا اگر این گونه بخواهیم احکام را تفسیر کنیم تقریبا همه احکام متناقض خواهند بود، چون این استثناء در خیلی از موارد اعمال می‌شود؛ مثلا ربا که شکی در حرمت آن نیست و به نص صریح قرآن جنگ با خداست و طبق روایات از از زنای با مادر نیز بدتر است؛ همین ربا، بین پدر و فرزند و همچنین بین زن و شوهر حرمتی ندارد و این از مسلمات احکام شرعی است. ♦️طبق استدلال سید جواد هاشمی باید در اینجا نیز تناقض وجود داشته باشد؛ در حالی که چنین نیست. ما یک حکم کلی داریم به نام حرمت ربا که ربای پدر و فرزند از آن استثناء شده است و این به معنای تناقض نیست. ♦️نکته بعدی این بود که سید جواد هاشمی استدلال کرده که وقتی رقص زن برای شوهر اشکال ندارد پس به طریق اولی رقص مرد نیز اشکال نخواهد داشت. جواب این استدلال همان بحث استثناء است که بیان شد؛ یعنی رقص در حکم کلی، چه برای مرد و چه برای زن حرام است؛ مگر رقص زن برای شوهر. نه اینکه چون رقص زن برای شوهر جایز است، پس رقص مرد نیز جایز است. چنین قیاسی وجهه شرعی ندارد و درست نیست. ♦️نکته دیگر این بود که هاشمی معترضین را افردی تندرو خواند که در واقع اهانتی به متدینین محسوب می شود. از طرفی واژه‌ی تندرو بار منفی به خصوصی دارد که معمولا بارها از سوی رسانه‌های معاند نسبت به اقشار ارزشی و انقلابی اطلاق شده و از این جهت نیز می تواند دستاویزی برای همان رسانه‌ها شود. ♦️وی همچنین اظهار کرد که چون جمهوری اسلامی مجوز داده، پس فیلمش مشروع است. سوال اینجاست که آیا واقعا مسئولین ارشاد و سازمان سینمایی همیشه طبق ضوابط شرعی عمل کرده‌اند و هر آنچه که آنها مجوز دهند مشروع است؟! تجربه عینی و ملموس سال‌های پس ازانقلاب نشان داده که اینگونه نبوده و آنطور که باید، ضوابط شرعی در مجوز دادن به محصولات فرهنگی رعایت نشده و حقیقتا نمی‌توان به صرف مجوز مسئولین مربوطه در این زمینه به این نتیجه برسیم که شرعا اشکالی ندارد. مؤید ساده آن اعتراضاتی است که به هرحال از سوی علمای دین و اقشار متدین جامعه در طول این سال‌ها نسبت به برخی از محصولات فرهنگی، اعم از فیلم و غیر فیلم شده است و همین فیلم شهر گربه‌‌ها نیز با اعتراضات جدی همراه شده که حتی خواستار لغو اکران نیز شده‌اند. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 اگر خانمی بخواهد معارف یاد بگیرد اول معراج السعاده کمی که عربی اش قوی شد جامع السعاده! اینها مراتب است... 💬 آیت الله بهجت 🔻 ۲۳ جمادی الثانی سالروز رحلت ملااحمد نراقی @HozeTwit
*💠مجموعه ادعیه صبحگاهی💠* 🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍂 🍂 *🌺از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت شده هر کس این شش آیه را هر روز صبح بخواند، خدای متعال او را از هر بدی کفایت می کند، هر چند او خود را به هلاکت انداخته باشد:* *وَجَدْتُ بِخَطِّ الشَّيْخِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجُبَاعِيِّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ وَجَدْتُ بِخَطِّ الشَّهِيدِ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ رُوِيَ عَنْ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عليه السّلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ هَذِهِ الْآيَاتِ السِّتَّ فِي كُلِ‏ غَدَاةٍ كَفَاهُ اللَّهُ تَعَالَى مِنْ كُلِّ سُوءٍ وَ لَوْ أَلْقَى نَفْسَهُ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَ هِيَ:* *🌷 ۱. قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّـهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿التّوبة: ٥١﴾ 🌷* *🌷 ۲. وَإِن يَمْسَسْكَ اللَّـهُ بِضُرٍّ‌ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِن يُرِ‌دْكَ بِخَيْرٍ‌ فَلَا رَ‌ادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿يونس: ١٠٧﴾ 🌷* *🌷 ۳. وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْ‌ضِ إِلَّا عَلَى اللَّـهِ رِ‌زْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّ‌هَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ ﴿هود: ٦﴾ 🌷* *🌷 ۴. وَكَأَيِّن مِّن دَابَّةٍ لَّا تَحْمِلُ رِ‌زْقَهَا اللَّـهُ يَرْ‌زُقُهَا وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿العنكبوت: ٦٠﴾ 🌷* *🌷 ۵. مَّا يَفْتَحِ اللَّـهُ لِلنَّاسِ مِن رَّ‌حْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْ‌سِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿فاطر: ٢﴾ 🌷* *🌷 ۶. وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ لَيَقُولُنَّ اللَّـهُ قُلْ أَفَرَ‌أَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ إِنْ أَرَ‌ادَنِيَ اللَّـهُ بِضُرٍّ‌ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّ‌هِ أَوْ أَرَ‌ادَنِي بِرَ‌حْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَ‌حْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّـهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ ﴿الزّمر: ٣٨﴾ 🌷* *🌷 حَسْبِيَ اللَّـهُ لَا إِلَـهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَ‌بُّ الْعَرْ‌شِ الْعَظِيمِ🌷* *🌷وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ‏ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ‏ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. 🌷* *📚 بحار الأنوار ج‏83 ص 337*
💠 💠 💠 💠 💠 💠 ✅ دعای روز سه‌شنبه {♡ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ♡} 🌹الْحَمْدُ للهِِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ 🌹كما يَسْتَحِقُّهُ حَمْداً كَثيراً 🌹و اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسي 🌹انَّ النَّفْسَ لاََمّارَةٌ بِالسُّوءِ اِلاّ 🌹ما رَحِمَ رَبّي 🌹و اَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّيْطانِ الَّذي 🌹يزيدُني ذَنْباً اِلي ذَنْبي 🌹و اَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ كُلِّ جَبّار فاجِر 🌹و سُلْطان جآئِر، وَعَدُوّ قاهِر 🌹اللَّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ جُنْدِكَ 🌹فاِنَّ جُنْدَكَ هُمُ الْغالِبُون 🌹و اجْعَلْني مِنْ حِزْبِكَ فَاِنَّ 🌹حزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 🌹واجْعَلْني مِنْ اَوْلِيآئِكَ فَاِنَّ اَوْلِيآئَكَ 🌹لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ 🌹اللَّـهُمَّ اَصْلِحْ لي ديني فَاِنَّهُ 🌹عصْمَةُ اَمْري 🌹و اَصْلِحْ لي اخِرَتي فَاِنَّها دارُ مَقَرّي 🌹و اِلَيْها مِنْ مُجاوَرَةِ اللِّئامِ مَفَرّي 🌹و اجْعَلِ الْحَيوةَ زِيادَةً لي في 🌹كلِّ خَيْر،وَ الْوَفاةَ راحَةً لي مِنْ كُلِّ شَرٍّ 🌹اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد خاتَمِ النَّبِيّينَ 🌹و تَمامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلينَ 🌹و عَلي آلِهِ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ 🌹واَصْحابِهِ الْمُنْتَجَبينَ 🌹و هَبْ لي فِي الثُّلَثآءِ ثَلاثاً 🌹لا تَدَعْ لي ذَنْباً اِلاّ غَفَرْتَهُ 🌹و لا غَمّاً اِلاّ اَذْهَبْتَهُ 🌹و لا عَدُوّاً اِلاّ دَفَعْتَهُ 🌹ببِسْمِ اللهِ خَيْرِ الاَْسْمآء 🌹بسْمِ اللهِ رَبِّ الاَْرْضِ وَ السَّمآءِ 🌹اسْتَدْفِعُ كُلَّ مَكْرُوه اَوَّلُهُ سَخَطُه 🌹واَسْتَجْلِبُ كُلَّ مَحْبُوب اَوَّلُهُ رِضاهُ 🌹فاخْتِمْ لي مِنْكَ بِالْغُفْرانِ يا وَلِيَّ 🌹الاِْحْسانِ . 🌹برَحمَتِکَ یا أَرحَمَ الرّاحِمین 🤲🏻 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠
مولایم_مهدی_جان♥️ غیر از تو مرا دلبر و دلدار نباشد دل نیست هر ان دل که ترا یار نباشد شادم که غم هجر تو گردیده نصیبم بهتر زغم هجر تو غمخوار نباشد دنیا بنگر تاب و توانی که ندارد امید به جز لطف تو انگار نباشد یک جمعه ز لطفت بنمائی تو به شیعه جز ندبه به جمعه که دگر کار نباشد قرنها که سپری شد ز غم و درد فراق بر لب ما همه جز شکوه ی دیدار نباشد تا به کی تکیه زنی بر در کعبه که به جز شوقِ تکبیر به افکار نباشد نادمم مثل دل حر شده در پای محبّت عشق جز دادن جان در برِ دلدار نباشد
💠💠💠 💠💠 💠 ✅ زيارت امام سجاد (ع) ، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در روز سه شنبه : 👇 🌸[ بسم الله الرحمن الرحیم ]🌸 ✨ السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياخُزَّانَ عِلْمِ اللهِ، ✨ السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياتَراجِمَةَ وَحْيِ اللهِ ✨ السَّلامُ عَليْكُمْ ياأَئِمَّةَ الهُدى، ✨ السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَعْلامَ التُّقى، ✨ السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياأَوْلادَ رَسُولِ اللهِ، ✨ أنا عارِفٌ بِحَقِّكُمْ،مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ ✨ معادٍ لاَعْدائِكُمْ مُوالٍ لاَوْلِيائِكُمْ، ✨ بأَبِي أَنْتُم وَاُمِّي،صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ. ✨ اللّهُمَّ إِنِّي أَتَوالى آخِرَهُمْ كَما تَوالَيْت ✨ اوَّلَهُمْ وَأَبْرءُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ ✨ وأَكْفُرُبِالجِبْت ِ وَالطَّاغُوتِ وَاللاّتِ ✨ والعُزَّى،صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ يامَوالِيَّ ✨ ورَحْمَةُ الله وَبَرَكاتُهُ. ✨ السَّلامُ عَلَيْكَ ياسَيِّدَ العابِدِينَ، ✨ وسُلالَةَ الوَصِيِّينَ، ✨ السَّلامُ عَلَيْكَ ياباقِرَ عِلْمِ النَبِيِّينَ، ✨ السَّلامُ عَلَيْكَ ياصادِقا مُصَدَّقا فِي ✨ القَوْلِ وَالفِعْلِ،يامَوالِي.َّ ✨ هذا يَوْمُكُمْ وَهُوَ يَوْمُ الثُّلاثاءِ، ✨ وأَنا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ ✨ فأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ الله ✨ عنْدَكُمْ، وَآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِين أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ 💠 💠💠 💠💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️متن شبهه: 👇👇👇 در هیچ جای قرآن، برای کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند، مجازات تعیین نشده است همان طور که برای غیبت کردن تعیین نشده، چون اینها اصل اخلاقی‌اند و در اصول اخلاقی اجبار نمی‌شود.... اینکه مدام تاکید می‌شود موی زن، پای زن، بدن زن پیدا نشود، این باعث می‌شود تا به زن نه نگاه انسانی بلکه نگاه جنسیتی شود ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 🔹 اگر شیعه باشیم اساس اعتقاد ما این است که برای فهم دین، در کنار قرآن، باید به روایات اهل بیت مراجعه نمود. اگر هم شیعه نباشیم این خود قرآن است که می‌فرماید: وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (نحل/ ۴۴) یعنی پیامبر وظیفه دارد که قرآن را برای مردم تبیین کند و نمی‌توان بدون تبیین ایشان به فهم خودمان از قرآن اکتفا کنیم. 🔹 مثلاً عفت کلام هم از اصول اخلاقی است؛ آیا می‌توان به این بهانه از جرم‌انگاری توهین و ناسزاگویی به دیگران خودداری کرد؟ هرگز. چون این اصل اخلاقی نمود اجتماعی دارد. قانون‌گذاری در مورد لزوم حجاب هم به دلیل نمود اجتماعی آن، صلاحیت دارد تا مورد قانونگذاری قرار گیرد. اما ببینید، نماز نخواندن چون نمود اجتماعی ندارد، اجبار و مجازاتی هم در موردش نیست، اما در مقابل، روزه علی رغم اینکه عبادتی فردی است و هیچ‌گونه نمودی حتی فردی هم ندارد، اما مقابل آن یعنی روزه‌خواری در ملأ عام، رفتار اجتماعی محسوب می‌شود، جرم انگاری شده است. آیا واقعاً می‌توان از واقعیت چشم پوشید و غریزه نیرومندی به نام غریزه جنسی را انکار کرد و گفت اگر بر حجاب تاکید و قانونگذاری نشود، کسی نگاه جنسی و شهوت‌آلود به زن نگاه نمی‌کند؟ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea