کارشناسان محترم ، چرا ندونسته دارید خودتونو آتیش میزنید
#طرح_صیانت یعنی طبقه بندی دسترسی به محتوای اینترنت
یعنی کودک شما که میاد از فضای درسی بهتره ببره اینترنت براش محتوای #پورن باز نمیکنه
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
🔰 دکتر غریبآبادی، عضو تیم مذاکرهکننده درگفتگو با khamenei.ir
👈🏻 هفت اقدام ضدتوافق آمریکا در مذاکرات اخیر
🔻 آمریکاییها در مذاکرات اخیر حاضر نشدند از موضع عنادآمیز خود کوتاه بیایند. مصادیق مختلفی در اینباره قابل بررسی است:
۱.کل تفاهم را به پذیرش بندی درخصوص انجام گفتگوهای آتی درمورد مسائل منطقهای گره زدند.
۲. حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در تناقض آشکار است.
۳.حاضر به برداشتن تحریمهای ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند.
۴.حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هستهای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکتهایی که با ایران وارد تجارت میشوند، درنظر بگیرند.
۵.حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران در اثر خروج غیرقانونی از تفاهم هستهای نشدند.
۶.درباره فعالیتها و تعهدات هستهای زیادهخواهیهایی را مطرح کردند که حتی فراتر از برجام است.
۷.نپذیرفتند که ابتدا آنها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستیآزمایی، ایران به اجرای تعهداتش بپردازد.
🔍 ادامه را بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=48358
فرمایش آقا؛
این حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردهام. این تجربه عبارت است از بیاعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد/ هرجا موضوعات را به توافق و مذاکره با غرب و آمریکا موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. هرجا از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوههای مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راههای مختلف وجود دارد.
چند نکته در همین امر کوتاه؛
۱. رهبر انقلاب چندین بار به فرجام نا فرجام اعتماد به غرب به مردم و رئیس دولت تذکر دادهاند ،نه دولت توجه کرده و نه مردم مطالبه کرده اند
۲.تجربه بی اعتمادی به غرب کماکان وجود دارد ، و جزو پیشینه آنهاست
۳.این دولت نماد مذاکره و اعتماد به غرب است که با آن تذکر و این اعتماد باید درس عبرت برای همیشه مردم و دولتمردان باشد.
۴.اگر از حرف رهبر در خصوص عدم اعتماد به غرب و آمریکا تبعیت میشد ، و به ظرفیت داخلی اتکا و اعتماد میشد خیلی از معضلات در کشور به وجود نمی آمد.
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
مقام آمریکایی:
🔹چند ماه دیگر شاید بازگشت به برجام ارزشی نداشته باشد
🔹 تهران زمان زیادی ندارد
🔹 امیدواریم دولت جدید ایران فکر نکند به این خاطر که سر سخت تر هستند چیزی بیش از دولت قبلی به دست میآورند
💢 فقه نظام پاسخگوی نیاز جامعه است نه فقه معاصر
🔰 آیتالله محسن اراکی در نشست علمی فقه معاصر تأکید کرد؛
🔹 فقه نظام، روابط فقهی را جهت میدهد و تکلیف روابط اجتماعی را معین میکند. فقه نظام یعنی فقه تبیینکننده روابط اجتماعی و رفتار جامعه.
🔹 امام خمینی (ره) میفرمود: فقه متعارف برای اداره نظام کافی نیست. زیرا فقه متعارف فقه مسائل مبتلا به جامعه در دورانی است که حاکمیت در کار نبوده و حکومتی وجود نداشته است.
🔹 فقه معاصر واژه مبهمی است و پاسخگوی نیازهای جامعه معاصر نیست. باید دقت کرد که تمام فقه قدیم بر فقه معاصر است. اما فقه نظام پاسخگوی نیاز جامعه است نه فقه معاصر. حتی مسائل مستحدثه از واژه فقه معاصر از یک نظر بهتر است زیرا مربوط به مسائل مبتلا به جدید است اما مسائل مبتلا به جدید نیز با فقه نظام تفاوت دارد.
🔹 اگر مسائل اقتصادی بهعنوان مسئله مطرح شود، این پاسخگوی فقه نظام نیست. با فقه معاصر نمیتوان جامعه را اداره کرد و فقه معاصر پاسخگوی مشکلات اقتصادی جامعه نخواهد بود نهتنها پاسخگو نیست بلکه به نتیجه غلط خواهد رسید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشست_علمی
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدیر
مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد:
یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم.
سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟
اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
والهام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
روح از کالبد عالم امکان خیزد
گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
گر زند دست به دامان ولایش فرعون
از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد
...
معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشستهاید و غذاها، شیرینیها و شربتهای خوشمزه میخورید بعد میروید خانه و فکر میکنید که در مدح علی شعر گفتهاید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه میکردند. آقای سپهر، بعدها میگفت: تعدادی از آنها زندگیشان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲.
سلام علیکم
این که دولت ۱۱ و ۱۲ مایهی عبرت برای نسلهای بعد، سیاسیون و دولتهاست، به همین اسباب و دلایل است.
اوج ذلت در این مباحث قابل مشاهده، تعیین و روشن است، خدا دست و حضور لیبرال جماعت رو از مناسب ملت و نظام کوتاه کند، و ما را در تراز انقلاب شایسته و اقدامات و اعمال ما را بایسته کند.
🔸 توضیح مرکز پژوهشها درباره تصمیم اینترنتی مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس:
▫️آنچه صبح امروز در صحن علنی مجلس در خصوص طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» به تصویب رسید، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاریها به عنوان تصویب «طرح فضای مجازی» منعکس شد./ایسنا