eitaa logo
سواد و تحلیل محتواهای رسانه
479 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
583 ویدیو
15 فایل
آموزش سوادرسانه و تکنیک های عملیات روانی و راستی آزمایی محتواها باارائه #سید_عیسی_طهماسبی مدرس سواد و تحلیلگر محتواهای شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها اکانت 👇تمام پلتفرم ها @kablaei_isa خادم مرکز نیکوکاری حامی 6037997950443839 بنام نیکوکاری حامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم ✨ اِذا دَعا اَحَدُكُم فَلْيَعُمَّ فَاِنَّهُ اَوجَبُ لِلدُّعاءِ 🔅 هر گاه يكى از شما دعا كرد ، براى همه دعا كند؛ زيرا اين، دعا را به اجابت نزديك تر مى كند 📚 اصول کافی سلام دوشنبه تون عالی🌸 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
💢 3 را جدی بگیرید اگر کودک شما تلفن همراه دارد یا در شبکه‌های اجتماعی عضو است حتما «سه میم» را فراموش نکنید: 1️⃣ : آیا کودک شما مخاطب خود را در دنیای مجازی می‌شناسد؟ آیا می‌تواند او را به شما معرفی کند؟ آیا شما می‌توانید با او و یا خانواده‌اش در هنگام لزوم ارتباط بگیرید؟ یا همه شناخت او محدود به دنیای مجازی است؟ 🔸 در بسیاری از مواقع کاملا مخالف با هویت‌های حقیقی است و ریشه بسیاری از خطرها در فضای مجازی نیز همین است. 2️⃣ : آیا فرزندتان مورد مزاحمت اینترنتی قرار می‌گیرد یا کسی را مورد آزار اینترنتی قرار می‌دهد؟ 3️⃣ : آیا محتوایی که تماشا می‌کند متناسب با سن اوست؟ 🔸هر محتوایی مناسب سن کودک شما نیست. محتوای بسیاری از پیام‌ها حامل خشونت، مسائل جنسی و روابط غیر متعارف می‌باشد که به روان کودک شما آسیب می‌رساند. 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
⭕️ ، بازیچه‌های یهود ⁉️ را چه کسانی در اختیار دارند؟ «پیتر فیلیپس»؛ پژوهشگر آمریکایی حوزه یهود و هژمونی آن، آشکار می‌کند که این بازیکنان چه کسانی هستند. طبق آمار بین‌المللی آکسفام، در میان تمام رسانه‌هایی که اخبار، اطلاعات، کارتون‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها را تولید می‌کنند، قدرت‌های اصلی از آن ۷ شرکت و مؤسسه کلیدی است، شرکت‌هایی که تمام مدیران آن‌ها، هستند. 1️⃣ «کامکت کورپوریشن» با مدیریت رالف رابرتز 2️⃣ «والت دیزنی» با مدیریت باب ایگر و باب چاپک 3️⃣ «وارنر» با مدیریت جفری بیکز 4️⃣ «فاکس» با مدیریت رابرت مورداک 5️⃣ «برتلسمان» با مدیریت توماس راب 6️⃣ «ویاکوم اند سی‌بی‌اِس» با مدیریت رابرت بکیش و شری ردستون 7️⃣ «اومینکوم گروپ» با مدیریت جان. دی رن 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
📌 زمان تعویض قدیمی 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش فناوری دررترور ها چیه ؟! آیا گوگل در ترور فرماندهان حزب الله نقش داشته ؟ 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زورگیری سایبری (Cyber Bullying) چیست⁉️ 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸«اندرو هوبرمن»، عصب‌شناس و پادکستر آمریکایی: بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با ایجاد تغییرات شدید در سطح دوپامین، به مغز آسیب برساند. 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ🌷 👏👏🎉🎈 عید پیامبر اکرم حضرت محمدمصطفی(ص) بر تمام مسلمین بویژه شیعیان مبارک باد.🌸🌸 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
🔘 تبعات جسمی و ذهنی از ابزارهای دیجیتال، یکی از این مسائل مهمی است که مردم دنیا را درگیر خود کرده است. کاربران باید از دوره کودکی نسبت به مراقبت‌های لازم از خود، آگاه باشند. 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
🔥 : ویروس‌های خنده‌دار یا مهندسان افکار؟ 1⃣ ⛔ میم (Meme) مخفف "Mimeme" است که از واژه یونانی به معنای گرفته شد. میم به «واحد فرهنگی اطلاعاتی» گفته می‌شود و می‌تواند شامل تصاویر، ویدیوها، متن‌ها و حتی ایده‌ها و رفتارها باشد. میم‌ها می‌توانند به سرعت در فضای مجازی پخش شده و تبدیل به شوند. این عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه و بامزه نه تنها باعث خنده‌ ما می‌شود، بلکه می‌توانند روی افکار و رفتارهای ما هم تاثیر زیادی بگذارند. ⭕چرا میم‌ها اینقدر تاثیرگذار هستند؟ 🔸احساسات رو هدف می‌گیرن: میم‌ها معمولا با احساسات ما بازی می‌کنند. ممکنه مارو بخندونن، عصبانی کنن، یا حتی احساس همدلی رو در ما برانگیزن. 🔸زبان ساده و قابل فهم دارن: میم‌ها از زبان ساده و روزمره استفاده می‌کنن و به همین خاطر همه می‌تونن اون‌ها رو درک کنن. 🔸تکرار و پراکندگی گسترده: وقتی یه میم بارها و بارها دیده بشه، احتمال اینکه توی ذهن ما ماندگار بشه خیلی زیاده. 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa
🔥 : ویروس‌های خنده‌دار یا مهندسان افکار؟ 2⃣ ⭕میم‌ها چطور رفتار ما رو تغییر میدن؟ 🔹 شکل‌دهی به نگرش‌ها: میم‌ها می‌تونن نگرش ما رو نسبت به افراد، رویدادها و مسائل اجتماعی شکل بدن. 🔹 ترویج یا مخالفت با ایده‌ها: میم‌ها می‌تونن به ترویج ایده‌های جدید یا مخالفت با ایده‌های قدیمی کمک کنن. 🔹 ایجاد هنجارهای اجتماعی: میم‌ها می‌تونن به ایجاد هنجارهای اجتماعی جدید کمک کنن. مثلاً میمی که استفاده از ماسک رو به تمسخر می‌گیره، می‌تونه باعث بشه که مردم تمایل کمتری به استفاده از ماسک داشته باشند. ⭕حواسمون به میم‌ها باشه! میم‌ها می‌تونن خیلی قدرتمند باشن و اگر به درستی استفاده نشدن، می‌تونن به جامعه آسیب بزنن. 🔸 اطلاعات نادرست: خیلی از میم‌ها بر اساس اطلاعات نادرست یا گمراه کننده ساخته می‌شن. 🔸 ترویج نفرت: بعضی از میم‌ها برای تحریک نفرت و دشمنی بین گروه‌های مختلف استفاده می‌شن. 🔸 سطحی‌نگری: میم‌ها معمولا مسائل پیچیده رو به صورت ساده و سطحی نمایش می‌دن. ⭕️پس چطور میشه از میم‌ها به شکل درست استفاده کرد؟ 🔸 حقیقت‌یابی: قبل از اینکه یه میمی رو باور کنیم یا پخش کنیم، باید صحت اطلاعاتش رو بررسی کنیم. 🔸 انتقاد به جای توهین: اگه با یه میمی مخالفیم، به جای اینکه به سازنده‌اش توهین کنیم، بهتره به نقاط ضعف اون میم اشاره کنیم. 🔸 تفکر انتقادی: نباید به هر میمی که می‌بینیم به راحتی اعتماد کنیم. باید با تفکر انتقادی به محتواش نگاه کنیم. ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/@kablaei_isa
📌 و کاهش عزت نفس در میان نوجوانان! گاردین با انتشار نتایج آزمایشی از نوجوانان چند کشور گزارش داد: استفاده از فیلترهای زیبایی که در اپلیکیشن‌های تیک‌تاک، اینستاگرام و اسنپ‌چت رواج دارد، باعث اعتماد به نفس نوجوانان زیر ۱۸ سال که از این فیلترها استفاده می‌کنند، می‌شود. 📌  آموزش صوتی و تصویری  سواد و جریان شناسی رسانه  ای و فکت چک ( راستی آزمایی محتواها) ⭕ میخای یاد بگیری و  فریب محتواهای جعلی رو  نخوری ⁉️ 👇 ♦ایتا https://eitaa.com/kablai_isa ♦اینستاگرام https://www.instagram.com/kablaei_isa ♦سایت آکادمی  علوم رسانه چمران شو 🌐https://s-isatahmasbi.ir/ ♦ثبت نام دوره های آموزشی @kablaei_isa