♻️
✨ بچه را، در هفت تا چهاردهسالگی، از راحتطلبی جدا کن! ✨
🔹 اولین علاقه و اولین گرایشی که ما در خودمان تجربه میکنیم «راحتطلبی» است. حتی لذّتجویی که یکی از فراگیرترین گرایشهای ما در طول زندگیمان هست و برای همۀ آدمها به انحاء مختلف، موضوع مطرحی است، بعد از راحتطلبی سراغ آدم میآید. گرچه خود راحتی لذّت دارد، اما بههرحال انسان به راحتی علاقهمند است. یک نوزاد وقتی به دنیا میآید، تا گرسنهاش میشود، احساس میکند ناراحت شده، شروع میکند گریه کردن. تا دلدرد میگیرد، ناراحتی را احساس میکند و عکسالعمل نشان میدهد.
🔸 ما با راحتطلبی زاده میشویم. بعداً گرایشهای دیگر دنیاییِ ما، بیشتر تجلی میکنند و بعضی از اوقات به خاطر همین راحتطلبیِ تورم یافته، گرایشهای دیگر بد و خوبی هم در ما شکل میگیرد. شاید اوایلش انسان زیاد حبّ بقاء نداشته باشد؛ نمیفهمد من بمیرم یعنی چی، «دوست دارم زنده بمانم» را ممکن است حس و تجربه نکند، ولی عجالتاً مایل است «ناراحت» نباشد. راحتطلبی یکی از گرایشهای کلیدی ماست و یکی از شعبات اصلی حبّالدنیاست.
🔹 خیلی وقتها جوانها خودشان را اهل حبّ الدنیا نمیدانند، میگویند آیا ما حبّ مال داریم؟ حبّ جاه داریم؟ ما چه قسمتی از حبّ الدنیا را داریم؟ و خیلیها هم جوانها را باصفا میدانند. بله، واقعاً جوانها، فینفسه، باصفاتر از مسنها هستند، ولی یکی از مهمترین صفات بد دنیاطلبانه، که میتواند در جوانها رواج داشته باشد، حتی در جوانهای به ظاهر خوب که اهل بیبند و باری نیستند، همین راحتطلبی است. میبینی جوان وقتی خودش را لذّتپرست نمیداند، بچۀ خوبی میداند. وقتی خودش را شهوتران نمیداند، و میبیند که دنبال هرزگی نمیرود، خودش را بچۀ خیلی خوبی میداند. اما وقتی دقت میکنی، میبینی راحتطلبی در او موج میزند ...
🔸 وقتی ما جلوی این راحتطلبی را نگرفتیم، جلوی شهوتپرستی را هم نمیگیریم.
🔹 بسیاری از خانوادههای مذهبی، گلهمند هستند از اینکه: «بچۀ ما تا چهاردهسالگی کم و زیاد بچۀ خوبی بود، و حتی نماز میخواند. نه تنها خیلی از رفتارهای ناخوب را نداشت، بلکه رفتارهای خوب هم داشت. اما کم کم سر و گوشش دارد میجنبد، کم کم دنبال رفقای ناباب است، از لذّت حرام چشم نمیپوشد و دارد بداخلاقی میکند.» بررسی که میکنید، میبینید در این خانواده، از هفت تا چهارده سال، پدر و مادر فرصت داشتهاند که این بچه را از راحتطلبی جدا کنند؛ اما چون بچهاش را دوست دارد، میگوید بگذار بچهام «راحت» باشد.
🔸 قبل از چهاردهسالگی، باید پدر و مادر، مسئولیتهایی را به بچه بدهند. او باید اهل مبارزه با راحتی بشود.
🖋 استاد حجت الاسلام #پناهیان
#تربیت_فرزند
🆔 @kahfolhassan
✨ #کلام_آسمانی
🌹 هبوط آدم و حوا :
🔹 قَالَ اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتَاعٌ إِلَى حِينٍ (اعراف / آیه 24)
🔸 فرمود: « ( از مقام خویش ، ) فرود آیید ، در حالی که بعضی از شما نسبت به بعض دیگر ، دشمن خواهید بود! ( شیطان دشمن شماست ، و شما دشمن او! ) و برای شما در زمین ، قرارگاه و وسیله بهره گیری تا زمان معینی خواهد بود.»
✅ پیام : گرچه آدم و حوا پس از نافرمانی که انجام دادند، برخلاف ابلیس، مسیر توبه را پیمودند و خداوند هم توبه آن ها را پذیرفت، اما اثر وضعی گناه (که همان هبوط آن ها از بهشت به زمین بود) باقی ماند و طی خطابی از سوی پروردگار به ایشان و ابلیس اعلام شد. پس از آثار وضعی نافرمانی و گناه (حتی با وجود توبه هم) نمی توان گریخت. نکته جالب دیگر این است که دنیا دنیا جایگاه تنازع و تزاحم و تضادّ است و انسانها علاوه بر درگیری همیشگی با ابلیس و شیاطین، به خاطر تزاحم منافع و غرائز با یکدیگر نیز درگیر می شوند. بنابر این خداوند می فرماید که در زمین برخی از شما با برخی دیگر دشمن خواهید بود و البته در انتهای آیه هم به محدود بودن زندگی انسان ها در زمین اشاره می شود.
🆔 @kahfolhassan
🔴 سه نکته مهم #کاربردی در شروط اعلامی رهبری معظم
📚 مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین، علاوه بر تبیین اقدامات آمریکا در #براندازی_نظام و بی نتیجه بودن آنها، شروط شش گانه ای را برای برجام اروپایی بیان نمودند. ایشان با این #شروط_پیش_دستانه، #دیپلماسی_انفعالی و التماسیِ دولت را به #دیپلماسی_تهاجمی و طلبکارانه نظام تبدیل کردند. تغییر زمین و مدل بازی به معنی آرایشی جدید در مقابل حریف بدعهد و بدسابقه ای است که تعامل با آن الزامات خود را دارد. هرچند هیچ چشم اندازی برای قبول این شروط توسط اروپا وجود ندارد اما از بعد #کاربردی؛ نکات مهمی در آن وجود دارد:
🔻 ۱. محور فرمایشات رهبری بر اصلِ ثابتِ #لغو_تحریم هاست. یعنی اساس و هدف هرگونه مذاکره با طرف های اروپایی و آمریکایی باید لغو تحریم ها باشد و عباراتی هم چون "ثبیت حقوق هسته ای" ؛ "بی آبرو کردن آمریکا" و ... تنها در صورت تحققِ آن اصل، قابل تعریف است. #عدم_لغو تحریم ها، دقیقا به معنی عدم دستیابی به هدف مذاکرات و بی نتیجه بودن آن است.
🔻 ۲. از میان شروط شش گانه رهبری معظم؛ شرط دوم یعنی《 اروپا قطعنامهای علیه آمریکا به شورای امنیت ببرد که آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است》، #کم_هزینه_ترین، کوتاه ترین شرطی است که در مقابل اروپا قرار داده شده است. اروپایی ها تصریح می کنند که آمریکا برجام را نقض کرده است. از این موضع گیری باید حداقل دو بهره عینی و ملموس برد:
🔹الف. موضع اروپا تا هنگامی که به قطعنامه شورای امنیت تبدیل نشود عملا در سطح یک موضع گیری سیاسی غیرالزآور باقی خواهند ماند و اثر عملی خاصی برای ایران ندارد. این موضع گیری باید تبدیل به سند شود.
🔹ب. حتی با فرض #وتوی قطعنامه پیشنهادی اروپا توسط آمریکا، این قطعنامه به عنوان یک #سند_تاریخی در سازمان ملل و افکار عمومی جهانیان ثبت خواهد شد.
از این رو رهبری معظم تاکید دارند که موضع گیری اروپا، تبدیل به قطعنامه شورای امنیت شود. این شرط زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم بجز یک ضلع آن (آلمان) ، فرانسه و انگلیس از اعضای دائم شورای امنیت هستند.
🔻 ۳. نحوه اعلام شروط توسط رهبری علاوه بر اینکه نشان از بعد کارشناسی، صراحت و اقتدار آنها داشت؛ بیانگر آن است که باید توسط مردم و جریان انقلابی، تبدیل به یک #مطالبه_عمومی شود.
#سیاسی
🆔 @kahfolhassan
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕ سقوط مسئولین دولتی...! 👆
✅ به کانال #پدرفتنه بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
3.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖
🎥 استاد پناهیان: خیلی عجیبه که ماه رمضان ما، امام زمانی نیست!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#ماه_رمضان_مهدوی
#مهدویت
🆔 @kahfolhassan
1527243415870.mp3
زمان:
حجم:
7.53M
📖
✨ عظمت امّ المومنین حضرت #خدیجه سلام الله علیها
🎙 سخنران : استاد #دارستانی
🏴 وفات مادر امّ ابیها ، حضرت خدیجه سلام الله علیها تسلیت باد
#سخنرانی_کوتاه
🏴 @kahfolhassan
📌 گنبد و بارگاه حضرت خدیجه همسر پیامبر گرامی اسلام قبل از تخریب توسط آل سعود
🆔 @kahfolhassan
📖
📌10 ماه رمضان ، وفات حضرت خدیجه علیها السلام
در این روز حضرت خدیجه کبری علیها السلام از دنیا رحلت فرمودند. (2)
🔻این قول بنابر نقل 45 روز بعد از رحلت جناب ابوطالب علیه السلام است. اقوال دیگر در رحلت آن حضرت چنین است :
23 رجب،27 رجب، 29 رجب، (3) اوّل ماه رمضان، (4) 12 ماه رمضان.
🔸آن حضرت بعد از حضرت ابوطالب علیه السلام به سه روز فاصله و به قولی 7 روز و به قولی یک ماه و به قولی 45 روز و به قولی 50 روز و به قولی یک سال وفات کرده است. (5)
آن حضرت نخستین همسر پیامبر صلّی الله علیه و آله بود، و تا خدیجه علیها السلام زنده بود نبیّ گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله همسری اختیار نفرمودند.
سبقت به اسلام و خدمت او به پیامبر صلّی الله علیه و آله زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضرت همین بس که والده ی مکرّمه حضرت صدیقه طاهره علیها السلام است، و همه ذراری پیامبر صلّی الله علیه و آله به ایشان منتهی می شوند. (6)
آن حضرت هنگام رحلت چند وصیّت به پیامبر صلّی الله علیه و آله نمودند، و با آن همه فداکاری و انفاق مال، به پیامبر صلّی الله علیه و آله عرض کردند :
«یا رسول الله، مرا ببخشید که در حق شما کوتاهی کردم».
🔹پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند :
«حاشا و کلّا ! من از شما جز خوبی ندیدم؛ بلکه منتهای سعی و کوشش خود را در حقّ من نمودی. شما در خانه ی من زحمات زیادی متحمّل شدی. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودی».
آن گاه خدیجه علیها السلام عرض کرد :
«یا رسول الله، شما را وصیّت می کنم به این دختر ـ و به حضرت فاطمه علیها السلام اشاره نمود ـ این دختر بعد از من یتیم و غریب است. کسی از زن های قریش او را اذیّت نکند. کسی به صورت او لطمه ای نزند، به روی او داد نزند و مکروهی نبیند. (7)
⭕آن حضرت اوّلین زنی است که پیامبر صلّی الله علیه و آله را تصدیق نمود، و اوّل زنی است که در مکّه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله نماز جماعت خواند، و اوّل زنی است که ایمان خود را در مکّه در میان مشرکین اظهار نمود، و تمام اموال خود را به پیامبر صلّی الله علیه و آله بخشید، و اوّل زنی است که ایمانش با قبول ولایت امیر المؤمنین علیه السلام به درجه ی کمال رسید.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود :
«دین من بر پا و مقاوم نشد مگر به دو چیز : اموال خدیجه و شمشیر علیّ بن ابی طالب». (8)
همچنین فرمود :
«هیچ مالی به اندازه ی اموال خدیجه علیها السلام به من منفعت نرسانده است». (9)
▪روزی پیامبر صلّی الله علیه و آله خدیجه علیها السلام را خواست و در کنار خود نشانید و فرمود :
این جبرئیل است و می گوید :
برای اسلام شروطی است که عبارتند از : اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی الأمر و ائمه طاهرین از فرزندان او یکی بعد از دیگری با برائت از دشمنان ایشان.
خدیجه علیها السلام به همه ی آن ها اقرار نمود و ائمه طاهرین علیهم السلام به خصوص امیر المؤمنین علیه السلام را تصدیق کرد.
پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود :
«هُوَ مَولاکِ وَ مَولَی المُؤمِنینَ وَ إمامُهُم بَعدی» : یعنی «علی مولای تو و مولای مؤمنان بعد از من و امام ایشان است».
آن گاه از خدیجه علیها السلام در قبول ولایت امیر المؤمنین علیه السلام عهد مُؤکَّد گرفت. سپس رسول خدا صلّی الله علیه و آله یک یک از اصول و فروع دین حتّی آداب وضو و نماز و روزه و حجّ و جهاد و صله ی رحم و واجبات و محرّمات را بیان فرمود.
سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله دست خود را بالای دست امیر المؤمنین علیه السلام نهاد و خدیجه علیها السلام دست خود را بالای دست رسول خدا صلّی الله علیه و آله نهاد و به این ترتیب با امیر المؤمنین علیه السلام بیعت نمود. (10)
📚 منابع :
2. مسار الشیعة : ص 7 ـ 6. و ... .
3. بحار الانوار : ج 19، ص 25. جنّات الخلود : ص 18.
4. توضیح المقاصد : ص 22.
5. کافی : ج 1، ص 349. و ... .
6. فیض العلام : ص 27.
7. شجره طوبی : ج 2، ص 235 ـ 234.
8. الأنوار الساطعة من الغرّاء الطاهرة خدیجة بنت خُوَیلَد علیها السلام : ص 164. و ... .
9. امالی طوسی : ص 468. و ... .
10. الطرائف : ص 4. و ... .
#مذهبی
🆔 @kahfolhassan