فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام خروشان خوزستانیها در خون خواهی عزیزانشان
اهواز امروز قلب ایران بود
تصاویر هوایی از وداع باشکوه مردم اهواز با شهدای حادثه تروریستی
#سیاسی #اجتماعی
@majallenasim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری برنامه پایش خطاب به وزیر بهداشت:
🔻 «حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن هم بلد نیستی؟»
#اجتماعی
@majallenadim
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مجموعه توهین های آقای وزیر باسواد بهداشت !
سواد، شعور نمیاره
صدبار
#اجتماعی
@majallenasim
پایاننامهی حسین فریدون رد شد!
🔻یکی از اساتید دانشگاه شهیدبهشتی از برگزاری جلسه دفاع حسین فریدون از پایاننامهاش بدون اعلام قبلی و اصرار یکی از داوران به وجود ایرادات اساسی در این پایان نامه خبر داد.
🔻برخی از افراد و اساتید هم تلاش داشتند که این موضوع فیصله پیدا کند ولی با توجه به اصرار داور داخلی بر وجود ایرادات اساسی، قرار شد پایان نامه اصلاح شود و در فرصت دیگری جلسه دفاع برگزار شود.
#فرهنگی #اجتماعی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
🔴اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره حادثه تروریستی اهواز
🔸هویت تروریست ها شناسایی و خانه تیمی شان کشف و ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی کننده دستگیر شدند.
🔸حامیان خارجی این تروریستها نیز شناسایی شده است.
🔸از خانه تیمی این تروریست ها نیز مواد منفجره و انواع سلاح گرم کشف شده است.
#نظامی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
عربستان در آستانه بیثباتی و آشوب
بروس ریدل، از مدیران و تحلیلگران برجسته اندیشکده آمریکایی بروکینگز در مطلبی در پایگاه آمریکایی «المانیتور» نوشت: در سالهای گذشته، پادشاهی عربستان سعودی با چالش از سوی اسامهبنلادن و القاعده روبهرو شد. با این حال، دستگاه امنیتی آن کشور به رهبری شاهزاده محمدبننایف، تهدیدات را خنثی کرد. حتی بهار عربی نیز موجودیت نظام عربستان سعودی را در دوران پادشاهی ملکعبدالله تهدید نکرد؛ اما اکنون این کشور در دوران پیشاآشوب قرار گرفته است. وی افزود: هر روز نیز بر دامنه این بیثباتی که بیش از هر چیز، ناشی از اقدامات و سیاستهای بنسلمان است، افزوده میشود. در ادامه این مطلب آمده است: به نظر میرسد شک و تردیدهای بسیاری درباره صلاحیت این شاهزاده جوان در عربستان سعودی ایجاد شده است؛ چنانکه در نیم قرن گذشته، ثبات رژیم پادشاهی عربستان سعودی، هیچگاه تا این اندازه و جدی در معرض خطر نبوده است.
#نظامی #سیاسی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
مأموریت ویژه امارات در عراق
روزنامه لبنانی «الاخبار» به تازگی دو سند را منتشر کرده که محتوای آن نشان میدهد «الشحی» سفیر امارات در عراق منطبق با دیدگاههای ترامپ سعی دارد برنامههای خرابکارانهای را در عراق پیگیری کند تا مثلث امارات، عربستان و آمریکا بیشترین سود را با کمترین هزینه به دست آورد. بر اساس این اسناد، امارات تلاش دارد زمینهسازی سودآوری آمریکاییها از عراق با استفاده از شرکتهای خصوصی و پیمانکاران خصوصی را بر عهده بگیرد تا این کشور بتواند سه تریلیون دلاری را که بنا به ادعای ترامپ در عراق به هدر رفته است، بازگرداند و در عین حال با این بهانه کنترل مرزهای مشترک بین سوریه، عراق و اردن را در اختیار بگیرد. همچنین امارات مسئول آن شده است که نظارت میدانی و هوایی و فعالیتهای امنیتی و جاسوسی برای به شکست کشاندن محور مقاومت پیش برد و با سنگاندازی در روابط میان ایران و عراق در ابعاد سیاسی، ملی و مردمی دو کشور را در برابر یکدیگر قرار دهد.
#نظامی #سیاسی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
معناى انتظار امام زمان عليه السلام چيست؟ آيا به معناى سكوت و بىتفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟
ما هر شب منتظر طلوع خورشيد فردا هستيم، امّا معناى انتظار خورشيد آن نيست كه دست روى دست بگذاريم و تا صبح در تاريكى به سر بريم، بلكه هر كس اتاق خود را روشن مىكند.
ما در زمستان منتظر فرارسيدن تابستان هستيم، ولى انتظار تابستان به آن معنا نيست كه در زمستان بلرزيم و اتاق خود را گرم نكنيم.
در زمان غيبت امام زمان عليه السلام نيز بايد به مقدار توانِ خود با ظلم مبارزه كنيم و در صدد اصلاح خود و جامعه برآييم. در روايات مىخوانيم: «أفضلُ الاعمال اِنتظارُ الفَرج»(بحار، ج 75، ص 208.) بهترين عمل، انتظار آمدن حضرت مهدى عليه السلام است.
بر اساس اين حديث، انتظار، حالت نيست، بلكه عمل است: «افضل الاعمال» بنابراين، منتظران واقعى بايد اهلعمل باشند. منتظران مصلِح بايد خود صالح باشند، كسى كه منتظر مهمان است در خانه آرام نمىنشيند.
وظيفه مردم در زمان غيبت، خودسازى و امر به معروف و دعوت به حق و آگاه سازى ديگران است.
منبع: كتاب تمثيلات (تأليف حجة الاسلام والمسلمين قرائتی)
#مذهبی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
با ديدن اين همه تفاوتها و ناهنجارىها، چگونه نظام را اسلامى بدانيم؟
اولاً معناى نظام اسلامى آن نيست كه تمام افراد جامعهاش عادل باشند، بلكه نظام اسلامى آن است كه قوانين و مديرانش اسلامى باشند.
مسافرت خوب آن است كه ماشين سالم و راننده ماهر باشد تا مسافرين را به مقصد برساند، نه آن كه تمام مسافران بى مسئله باشند. هيچ كس در هيچ سفرى براى سوار شدن به اتوبوس و قطار و هواپيما، تك تك مسافران را بررسى نمىكند، بلكه به سلامتى وسيله و مهارت راننده مىانديشد.
در آيه 102 سوره بقره مىخوانيم كه در زمان حضرت سليمانعليه السلام (پيامبر معصومى كه حكومتش هديهاى الهى بود)، گروهى به جاى پيروى از آن حضرت، پيرو شيطان بودند: «واتّبعوا ما تتلوا الشياطين على ملك سليمان»
ثانياً عدالت همه جا به معناى تساوى نيست. پزشك عادل، پزشكى نيست كه به همه بيماران يك نوع دارو بدهد، معلّم عادل، معلّمى نيست كه به همه دانشآموزان يك نمره بدهد، بلكه اين تساوى، كمال بى عدالتى است.
مگر سلّول چشم با سلّول استخوان پا يكسان است؟ مگر برگها، ميوهها، كوهها، دشتها، معدنها، جنگلها، كرات آسمانى، كهكشانها، رنگها، نژادها و... يكسانند؟!
آرى، تفاوت دو نوع است: گاهى حكيمانه و بر حق است و گاهى تبعيض و ناحقّ.
اختلافات گاهى بر اساس ظلم است كه بايد با تمام قدرت جلوى آن را گرفت. سرمايههايى را كه با زد و بند، كمفروشى، احتكار، توطئه، اختلاس، سرقت، ربا و امثال آن جمع شده است، بايد از حلقوم متجاوزان بيرون كشيد.
امّا گاهى تفاوت و اختلافى كه در اثر كار، هنر، تخصص، مديريّت، ابتكار و امثال آن پيدا مىشود، چنانچه حقوق واجب الهى آن (خمس و زكات و...) پرداخت شود، مانعى ندارد. اگر بخواهيم حق ابتكار و هنر و كار و تخصّص را ناديده بگيريم، جامعه راكد مىماند و رشدى ندارد.
منبع: كتاب تمثيلات (تأليف حجة الاسلام والمسلمين قرائتی)
#مذهبی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim
🌹آمریکا با جنایت تروریستی اهواز به راهبرد خود شلیک کرد
ارتکاب تحرکات تروریستی کور نشان میدهد پروژه آشوب جواب نداده و دشمن مرتکب رفتارهایی میشود که ناقض راهبرد اختلافافکنی است.
روزنامه فرهیختگان با اشاره به جنایت تروریستی در اهواز نوشت: پیام آشکار حمله تروریستی در اهواز آن هم توسط گروهکی جداییطلب که آشکارا از ارتباطش با دولتهای مرتجع منطقه میگوید، در وهله اول تغییر راهبرد محور ضدایرانی از آشوب داخلی به حمله تروریستی است.
تصمیمسازان و تصمیمگیران هیئت حاکمه ایالات متحده در مواجهه 40 ساله با جمهوری اسلامی احتمالا به تجربه مهمی رسیدهاند، اینکه مواجهه سخت و فیزیکال اعم از جنگ یا اقدام تروریستی با جمهوری اسلامی عموما منجر به ایجاد وحدت داخلی، انسجام در ادبیات مسئولان و کم شدن فاصله مردم و مسئولان میشود. آثار پسینی تجربه انباشته جنگ تحمیلی و اقدامات مسلحانه سازمان منافقین در دهه 60 در همین پارادایم بازخوانی میشود.
اما چه شد که محور ضدایرانی به چنین نقطهای رسید؟ تحولات داخلی ایالات متحده و چالشهای آن در سیاست خارجه با چین،
کره شمالی و حتی اروپا و البته چالشهای درون حاکمیتی عربستان سعودی و البته اوضاع دراماتیک سعودیها در یمن نوعی شتابزدگی را در رفتار آنها با ایران پدید آورده که ممکن است اشتباهات محاسباتی اینچنینی را پدید آورد. البته دلیل مهمتر برای این خطای محاسباتی بزرگ محور غیرایرانی عدم نتیجهگیری مطلوب آنها از راهبرد ایجاد آشوب از دی ماه 96 تا شهریور 97 است.
امروز برای بخشهای زیادی از مردم روشن شد آنچه رباتها و لشکر اجیر شده سایبری در توئیتر و ... از مبارزه طرح میکنند دقیقا چیست؟ جسد شهید چهارساله اهوازی تابلوی دقیقی از خروجی مطلوب این تروریستهای سایبری است. اثر دیگر این اقدام ایجاد سوالات جدی درخصوص برخی معیارهای دوگانه نظام بینالملل است، حالا که بحث کارگروه FATF داغ است یک سوال مهم این است که نسبت این کارگروه با تروریستهایی مانند الاحوازیه چیست؟ آیا کارگروه FATF که ادعای شفافسازی منابع مالی گروههای تروریستی را دارد از منابع این گروه تروریستی خبر دارد؟ اگر خبر ندارد که نشان میدهد این مجموعه کارایی ندارد و کار کردن با آن اقدامی عبث است و اگر خبر دارد حالا که دولت ایران داوطلبانه بخشهای عمدهای از درخواستهای این کارگروه را اجرا میکند. FATF حاضر است منشأ و مبدأ منابع این گروه وگروههای مشابه تروریستی را که در غرب و جنوب شرق ایران علیه مردم اقدام تروریستی میکنند دراختیار افکار عمومی ایران و دنیا قرار دهد؟
#سیاسی
@majallenasim
🔹 سروش:
➡️ Sapp.ir/majallenasim
🔹 ایتا:
➡️ eitaa.com/majallenasim