eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @t_hekmat ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
21.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اعجاز انقلاب اسلامی 💠گفتاری از استاد انقلاب اسلامی بر آمده از شخصیت شیعه تحت تربیت چندین دهه بوده است، چند سده شیعه ایرانی تحت تربیت بوده است، توضیحاتی دارم که آن رفتار منضبطی که از شیعه ایرانی صادر شد این رفتار آشوب نبود؛ خیلی ها آشوب قرائت کردند، برخی جامعه شناس ها این را آشوب قرائت کردند، درحالی که رفتار ایران اسلامی خیلی منضبط بود، نمی دانم این ها متوجه نمی شوند، یا این که متوجه می شوند و تعمد دارند که اینگونه تقریر بکنند. حالا برخی نکته ها را می بینند می گویند یک آشوب بود! درحالیکه اینگونه نبود واقعا یک انقلاب بود. این انقلاب را با آن پایه از انضباط، ما خرابکاری های اقتصادی تقریبا نداشتیم، ما بکش بکش های بی خودی نداشتیم که مردم همینطور بروند این و آن را بکشند و ... خیلی مرتب و منظم سریع مردم انضباط پذیرفتند، سریع دولت موقت، آن شخص دیگر نخست وزیر است، مردم کاملا پذیرفتند، بعد دیگر مثل نخست وزیر با او برخورد کردند، مردم به رفراندوم دعوت شدند، همه در رفراندوم شرکت کردند، اینطوری نبود که همینطور برویم!! مردم پذیرفتند که باشد رأی می دهیم، این ها رفتار های تمدنی است، خیلی رفتار های منضبطی است؛ برخی تحلیل های جامعه شناس ها را می خوانم نمی دانم چرا این ها نمی فهمند، یا مطالعه نمی کنند انقلاب ها را؟ رسما میلیون میلیون می کشتند بعد از آن چیزی که اسمش انقلاب بود و در رمان های شان کاملا متجلی است. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
هدایت شده از سید مصطفی مدرس
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه‌ی ملت ایران 🔹امام خمینی(ره): هیچ کشوری تا کنون در مقابل تمام قدرتها نایستاده است و هیچ کشوری به اندازه‌ #ایران موردظلم واقع نشده‌است. در عین حال چون ملت برای خدا و برای استقرار احکام #اسلام قیام کرده است، در مقابل همه ایستاده است و به پیش رفته است. ✌ و هیچ انقلابی در دنیا مثل این #انقلاب نبوده است که با ضایعات کم، پیروزیهای چشمگیر به دست آورده باشد. با مشت گره کرده ایستادید و یک رژیم #شاهنشاهی را شکست دادید و در زباله‌دان‌های تاریخ ریختید. این اعجاز بزرگی است که خدای تبارک و تعالی به دست شما #ملت_شریف_ایران ایجاد کرد. #چهل_سال_سازندگی #چهل_سالگی_انقلاب
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله سنگین نمی‌شد اینهمه خواب ستمگران گر می‌شد از شکستن دلها صدا بلند... آه و صد آه............ در شب انقلاب مستضعفان، مستضعفان و مظلومان یمن ار از دعای خود فراموش نکنیم... https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🏴 🔹رهبرانقلاب: الله اكبر ملت ايران لحن و نواى خاصى دارد. چون الله اكبر پيغمبر است، الله اكبر بت شكن است، چون به معناى ناچيز و بى‌مقدار داشتن بتهاى زور و زر است، چون به معناى رشادت و شجاعت يك ملّت در مقابل استكبار جهانى است. 🔹شما امروز وقتی با انقلاب بیعت می‌کنید و بیعت‌تان را تازه می‌کنید و تجدید می‌کنید، با پیغمبر بیعت کردید. آن کسی که امروز با امام خمینی رحمةالله‌علیه بیعت می‌کند، با پیغمبر بیعت کرده [است]. وقتی شما خط انقلابیِ امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید مندرس شود، نمی‌گذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع، با پیغمبر بیعت کردید. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 8⃣امام خمینی بسان یک جبل راسخ و
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای تقدیم می شود: 8⃣امامی به وسعت یک امت تنها و به تنهایی یک - «إن ابراهیم کان أمة» - خودش تنها یک امّت بود؛ با شکوه تنهایی یک تک‌درخت، در یک کویر لَم‌یَزرَع که بر توفان‌ها و شن‌ها و آفتاب‌های داغ و سوزان و تشنگی‌ها و بی‌آبی‌ها پیروز می‌شود و فضا را سرسبز و معطّر می‌کند، ایستاد. ۶۳_۰۹_۰۳. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهاد های بین المللی تسلیحات نظام سلطه علیه مستضعفان جهان و خاصه امت ایران https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/199 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/299 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( 1) 🔘انقلاب اسلامی ـ در نگاه معماران عالی‌قدر آن ـ مقاصد بلندی را در زندگی بشری هدف گرفته است و همواره خود را با این مقاصد و دسته‌ای ارزشهای فطری معرفی می‌کند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی خود را خویشاوند هر عنصری که برآورنده این بلندیها باشد می‌بیند. آزاداندیشی نه تنها تداعی‌گر نوعی نشاط و جنب و جوش، بلکه القاکنندۀ نوعی بلندنظری، حصارشکنی، تعالی‌خواهی و دشمنی با اصناف رکود است. 🔘آزاداندیشی هم‌آوا و هم‌داستان با گرایشات متعالی و خیال‌انگیز فطری و در شمار عناصری است که با جوهرۀ انقلاب مسانخت کامل دارد و از آنجا که معبر انحصاری تأمین رشدها و بالندگیهای اجتماعی و علمی است، نسبتی کاملاً صمیمی و ضروری با حقیقت انقلاب اسلامی گرفته است. اما در یک نگاه ارزشی و شبه حقوقی نیز، آزاداندیشی هم یکی از شعارهای انقلاب بود و هم در شمار وعده‌های آن به مردم برخاسته و انقلابی ایران. 🔴«در جامعهاى كه ما به فكر استقرار آن هستيم، ماركسيستها در بيان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زيرا ما اطمينان داريم كه اسلام دربردارنده پاسخ به نيازهاى مردم است. ايمان و اعتقاد ما قادر است كه با ايدئولوژى آنها مقابله كند. در فلسفه اسلامى از همان ابتدا مسأله كسانى مطرح شده است كه وجود خدا را انكار مىكردهاند. ما هيچ گاه آزادى آنها را سلب نكرده و به آنها لطمه وارد نياوردهايم. هر كس آزاد است كه اظهار عقيده كند و براى توطئه كردن آزاد نيست.»(صحيفه امام، ج3، ص371) 🔴« تفكر بايد آزاد باشد. هر مكتبى كه به ايدئولوژى خودش ايمان و اعتماد دارد ناچار طرفدار آزادى انديشه و تفكر است. هر مكتبى كه ايمان و اعتمادى به خود ندارد جلو آزادى انديشه و تفكر را مىگيرد، مىخواهد مردم را در يك محدوده خاصى نگه دارد و نگذارد كه تفكر كنند يا فكر خود را ابراز كنند.»(مجموعه آثار شهيد مطهري، ج24، ص123) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
🔸مشروح کرسی نظریه‌پردازی " یا معنویت انقلابی " 4⃣ چهارم حجت الاسلام و المسلمین : 🔰زبان علم کلام، عمومی و فراتخصصی است طبیعتا زبان این دانش، زبان عمومی و فراتخصصی خواهد بود، زیرا با زبان تخصصی، فقط در میان صاحبان تخصص می‌توان حوار، گفت‌وگو و رفت و آمد نظری درست کرد، اگر از آن فضا خارج شوید، دیگر زبان تخصصی کارآمدی ندارد، اما اگر صحبت از دفاع است، گویی که شما در فضای تخصصی نیستید، همه این گفته‌ها با ابهام‌هایی روبرو است که نیازمند وقتی درخور برای کاویدن و جمع بندی این مباحث است. حال سؤالی وجود دارد که صرفا عقاید توصیفی مد نظر است، یا عقاید ارزشی و الزامی هم مورد نظر است؟ تلقی ما معمولا این گونه است که کلام عهده دار تبیین عقاید توصیفی ما به صورت عقلی، نقلی و دفاع از آنها است، اما به عنوان مثال، مسأله حجاب یک رساله کلامی نیست و به توصیف جهان هستی نمی‌پردازد، بلکه یک باور پر ارزش و حساس مربوط به حیات طیبه اسلامی را گرفته و بحث کرده و به هر طرف که لازم بوده و توانسته، چرخیده و سعی در دفاع از آن داشته است. همین‌طور بسیاری از آثار شهید مطهری و بزرگان ما، کلام هستند و عقاید ما را بیش از دایره عقاید توصیفی، عقاید ارزشی و الزامی را هم به بحث گذاشته است. یکی از ابهام‌ها این است که زبان حتما علمی یا عمومی باشد، همان‌طور که پاسخ این ابهام داده شد، نیازی نیست که این جا زبان علمی باشد، اگر عقاید بخواهد با رسالت خود تعریف شود، نیازی به زبان علمی وجود ندارد، اما هر دو زبان درون دینی و برون دینی را شامل می‌شود. اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم، این نکته مهمی است که کلام باید پشتیبان هویت و حیات اسلامی تعریف کنیم، این تأثیر جدی روی تعریف کلام دارد، اگر این مأموریت را بر این دانش قرار دهیم، تأثیر بسزایی در انتخاب موضوع، روش‌ها و گستره مباحث ایفا می‌کند. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 #گام_دوم_انقلاب 🔺️ تا ساعتی دیگر از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر خواهد شد: 📝 بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان. 💻 @Khamenei_ir