eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @t_hekmat ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بشنوید: دنیای بی امام... —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://ei
💠شهیدصدر درباره امام خمینی چه گفت؟ 🔻یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) 🔹آنچه از شهید صدر درباره امام خمینی(ره) معروف شده،‌ جمله‌ای است که از اولین روزهای پیروزی انقلاب از شاگردان شهیدصدر در ایران نقل شد و شهرت یافت: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام». اما این همه آنچه شهیدصدر درباره امام خمینی گفته،‌ نیست. در نامه‌ها و نوشته‌های شهید صدر تعابیر گوناگونی درباره انقلاب اسلامی ایران و به‌طور ویژه امام خمینی(ره) وجود دارد که بیانگر مفاهیم ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی است. 🔸شهید صدر پس از ورود امام خمینی به ایران در ١۶ بهمن ١٣۵٧ پیام تبریکی به ایشان صادر کرده و در بخشی از آن چنین می‌گوید:
حضرت آیة الله العظمى الإمام المجاهد الخمینى دام‌ظله
این نامه را به حضرت‏عالى در یکى از حساس‏‌ترین لحظات تاریخ اسلام مى‏‌نویسم تا بدین وسیله اعتماد و مباهات بى‏‌نهایت خود را به پیروزى‏‌هاى بزرگ ملت مسلمان ایران اظهار کنم؛ پیروزى‏‌هاى پى‏‌درپى و چشمگیرى که با رهبرى خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجات‏‌بخش اسلامى را به‌جاى دو تمدن و ایدئولوژى متقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت؛ پیروزى شکوهمندى که با همت بلند ملت مسلمان ایران به رهبرى حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامى را از لوث شبح طاغوت زمان پاک کرد و شرافت و کرامت جریحه‏‌دارشدۀ ملت مسلمان ایران را از نو احیاء و زنده کرد… در این هنگام که با امید و دعاى فراوان از درگاه الهى چشم‌به‌راه مراحل بعدى پیروزى این نهضت عظیم اسلامى هستیم، همۀ وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامى مى‏‌گذاریم و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و عزت آن حضرت بیفزاید و آرزوهاى دیرینه و بزرگ ما را در سایۀ مرجعیت و رهبرى آن حضرت محقّق بفرماید، ان‌شاءالله.

🔹شهید صدر در کتاب اسلام راهبر زندگی که آن را از اساس برای جمهوری اسلامی ایران نوشته‌، به تحلیلی جامع از نقش انقلاب ایران در تاریخ معاصر اسلام و نیز رهبری امام خمینی پرداخته است. افزون‌براین در خاطرات و گفته‌های شفاهی که از شهید صدر نقل شده است، تعابیر بسیار بلندی درباره انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی نقل شده است. یکی از معروف‌ترین این تعابیر که چند تن از شاگردان شهید صدر در مجالس مختلف از او شنیده‌اند، این عبارت مشهور است: «اگر امام خمینی به من دستور دهد که به روستایی در ایران بروم و در آن فعالیت کنم، ذره‌ای درنگ نمی‌کنم». 🔸در پایان به یک عبارت از گفت‌وگوی شهید صدر با سید حسن شبّر بسنده می‌کنیم: «امام خمینی حفظه‌الله هیبت استعمار جهانی را درهم‌ شکسته است و پس از انقلاب امام، دیگر کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌دانستند، ابرقدرت نخواهند ماند. پس از این، ابرقدرت حکومتی است که اسلام به‌پا خواهد کرد و ایران هستۀ اولیۀ این حکومت را شکل می‌دهد». 📌برای دیدن متن کامل یادداشت و بیانات شهید صدر درباره امام خمینی(ره)اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙🚨شما رهبر بشوید...‌ 🔻صدایی که تا لحظاتی دیگر می‌شنوید، برای اولین بار منتشر می‌شود؛ این فایل صوتی، حاوی سخنانی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام بیان میکنند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید». متن این روایت در خلال متون، کتاب روایت رهبری منتشر شده است.‌ 🔻حضرت امام خمینی در مهرماه ۶۷، یعنی قریب به شش ماه مانده به رویدادهای فروردین ۶۸ که به عزل آیت‌الله منتظری از رهبری آینده نظام و انقلاب انجامید، در جلسه‌ای با سران قوا (آقایان خامنه‌ای، هاشمی، موسوی، موسوی اردبیلی) و حاج سید احمد خمینی، ضمن تاکید مجدد بر کنار گذاشتن آقای منتظری، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را پیشنهاد داده بودند.‌ 💻 @khamenei_ir —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🗃 | 😍 این روزها که صحبت از امام خمینی‌(ره) بیش از بقیه ایام سال است؛ فرصت خوبی است برای شما که می‎خواهید از ایشان بیشتر بدانید. ❤️ نو+جوان به مناسبت رحلت امام (ره) پیشنهاد می‌کند تا پرونده‌ «امام دل‌ها» را مرور کنید. 👇 🔰 صفحه اصلی پرونده http://nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=1102 🗞 جزوه | امام دشمن شکن http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12240 🎥 تماشایی | دکترین مقاومت امام http://nojavan.khamenei.ir/showContent?video&ctyu=12926 🖼 دیدنی | تحریف امام http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17042 🗞 جزوه | از تبار علی http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12241 🖼 دیدنی | امام جاودانه http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12245 🎧 شنیدنی | امام این است http://nojavan.khamenei.ir/showContent?audio&ctyu=17158 🖼 دیدنی | انس با امام http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17043 🖼 دیدنی | راه اینجاست http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12246 🖼 نکته | چرا مردم به حرکت امام خمینی پیوستند؟ http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12244 🎧 شنیدنی | راهت ادامه دارد http://nojavan.khamenei.ir/showContent?audio&ctyu=17147 🖼 دیدنی | تکیه بر خدا http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17038 💫 نوجوان، انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
▪️طبیعتش این است... ◻️ رهبر انقلاب اسلامی: اینکه یک پلیسی با خونسردی ، زانویش را بگذارد روی گردنِ یک سیاه‌پوست و نگه دارد و فشار بدهد تا جان بدهد، چیز جدیدی نیست؛طبیعتِ آمریکایی این است؛ کاری است که آمریکایی‌ها با افغانستان، عراق، سوریه و با خیلی از کشورها کرده‌اند؛ اینکه حالا مردم شعار میدهند «نمیتوانیم نَفَس بکشیم»حرف دل همه‌ ملّتهایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه وارد شده و اقدام کرده است.99/3/14 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🖌 یادداشت وارده 🔰حجت الاسلام و المسلمین اسدالله زاده ‼️ پدر رومینا اشرافی متهم ردیف اول یا دوم؟ پس از انتشار خبر قتل رومینا اشرافی توسط پدرش به خاطر ارتباطی نامشروع، شاهد تحلیل ها و موضع گیری های مختلفی از سوی افراد و گروه های مختلفی در این چند هفته ی أخیر بودیم. از جنبش های حمایت از حقوق زنان بگیرید تا سلبریتی ها و افرادی که پای فیلم خانه ی پدری را وسط کشیدند. البته هیچ انسان متدینی که بویی از اسلام برده باشد هیچ گاه از حرکت پدر دفاع نمی کند، و ما نیز منکر قبح فعلی و فاعلی این عمل نیستیم لکن نکته ی حائز اهمیت حمله هایی است که به بهانه ی این عمل بر فقه و شریعت و قانون و اصل غیرت صورت گرفته است. جالب آنجاست که حتی کسانی که با اصل حکم قصاص مخالف بودند، حالا پرچم دار تقاضای قصاص پدر مقتوله شده اند. اکنون مجال پرداختن به همه ی بحث ها حول این موضوع نیست. اما به نظر حقیر بایستی به چند نقطه برای روشن تر شدن فضای بحث توجه کرد: ✅ نکته ی اول: وظیفه ی قانون و قانون گذار، حفظ مصلحت نوعی است. بدان معنی که قانون وظیفه دارد صلاح عموم انسان های جامعه را تعمیم کند، فلذا اگر موردی خاص به خاطر قانون صدمه ببیند، نمی توان آن را به پای قانون نوشت (و به اصطلاح قصد اولی قانونگذار نیست بلکه قصد او ثانیا و بالعرض بدان تعلق گدفته است). برای مثال اگر شما فیلم هیس دختر ها فریاد نمی زنند را مشاهده کرده باشید، در فیلم تعریض خیلی آشکاری به قانون قصاص می زند و جوری با احساسات مخاطب بازی می کند که در پایان فیلم در اصل قانون قصاص شک می کند با آنکه موضوع فیلم چیز دیگری بود و برای امر دیگری پی ریزی شده بود. بنده همیشه این مثال را برای این فیلم می زنم که چراغ قرمز برای مدیریت ترافیک شهری امری ضروری و لازم است و برای پی بردن به اهمیت آن تنها کافی است یک ساعت برق چهار راه های شلوغ را قطع کنیم تا مشاهده کنیم چه ولوله ای به پا می شود. حال شما برای نقد چراغ قرمز بیایید فیلم بسازید و در آن دانشمندی نخبه و فردی بسیار خدوم به جامعه را به تصویر بکشید که بایستی فورا به بیمارستان مراجعه کند اما به خاطر یک چراغ قرمز طولانی جان خود را در مسیر از دست می دهد. روشن است که این مورد خاص نمی تواند نقدی بر چراغ قرمز تلقی گردد. ✅ نکته ی دوم: بایستی قوانین شرعی در کنار هم و به صورت یک مجموعه دیده شود. برای مثال شما وقتی به یک نقاشی بسیار زیبا می نگیرید هنگامی تک تک اجزای نقاشی زیبایی اش را به شما می نمایاند که به جزء در دل کل توجه کنید والا اگر به هر یک از اجزاء به صورت منفرد نظر بیافکنید، هیچ جزئی به تنهایی نظر شما را جلب نمی کند بلکه نازیبا می نماید. برای مثال در محل بحث ما بایستی حکم عدم قصاص والد به خاطر قتل ولدش در کنار سایر اخلاقیات و احکام پدر و مادر و فرزندان و فلسفه ی حکم قصاص و ... بررسی شود، یعنی در ناموس اسلام اولا پدر و مادر چه جایگاهی دارند، چه وظایفی نسبت به فرزندان بر گردنشان است و چه حقی برگردن آنها دارند و ثانیا اصلا اصل وضع قانون قصاص برای چیست؟ اگر تشفی خاطر است دل چه کسی قرار است تشفی پیدا کند؟ اگر جلوگیری از خونریزی بیشتری است این به چه نحوی صورت می گیرد؟ و اگر برای بازداری از ارتکاب قتل توسط سائر افراد است آیا در محل بحث این موضوعیت پیدا می کند یا خیر؟ یعنی آیا پدران برای کشتن فرزندان اناث خود مشوقی دارند که اکنون بیاییم با این قانون جلوی آن را بگیریم یا خیر؟ به نظر اگر به پاسخ این سوال ها خوب و با دقت توجه شود، درک این حکم فقهی بسیار آسان تر می گردد. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖌 یادداشت وارده 🔰حجت الاسلام و المسلمین اسدالله زاده ‼️ پدر رومینا اشرافی متهم ردیف اول یا دوم؟
✅ نکته ی سوم: اما مهم ترین نکته ای که در خصوص این اتفاق دلخراش بایستی به آن توجه کرد و به نظر بنده مغفول مانده است، عوض شدن متهم ردیف اول و ردیف دوم است. هیچ شکی در مجرم بودن پدر مقتوله نیست، لکن به نظر می رسد متهمان ردیف اول در این پرونده اشخاص دیگری هستند. آن زمان که روشنفکران و غرب زده ها در غالب فیلم و رمان و داستان و نشریات و ‌‌‌... فرهنگ دینی و اصل غیرت و جایگاه پدر و مادر و خانواده و شوهر و ازدواج و امثال ذلک را برای به دست آوردن آزادی فردی و احقاق حقوق زنان در قامت فرنگی آن مورد اتهام و سوال و نقد قرار دادند بایستی چنین روزهایی را مشاهده می کردند. نشان دادن پدر و مادر به عنوان موانع آزادی و لذت جویی نسل جوان، برچسب زدن به والدین به عنوان نفهمیدن نسل جدید و نیازهای آن و جانبداری از نسل جوان در قالب الفاظی چون حقوق و آزادی طلایه دار چنین اتفاقاتی بود. کجایند افرادی که برای این نسل فیلم گیس بریده و دختری با کفش های کتانی و پوپک و مش ماشالله و طبقه ی هساث ها ساختند و معتقدات عموم جامعه را به چالش کشیدند و بین نسل قدیم و نسل جدید گسلی ایجاد نمودند. بنده فکر نکنم عموم ایشان درک صحیحی از رابطه ی پدر و فرزندی داشته باشند. شما خود را جای پدری بگذارید که دخترش به قدری از او فاصله گرفته و دور شده است که دیگر او را از خود احساس نمی کند. فرزندی که از شیره ی جان پدر و مادر تغذیه کرده است و تمام هستیش را مدیون ایشان است پس از رسیدن به سن نوجوانی و جوانی علم مخالفت بلند می کند و با پدر و مادر دشمنی می ورزد و معتقدات آنها را به چالش می کشد. ببینید که این عمل چقدر باید به پدری فشار آورده باشد که راضی بشود دختر خود را به مسلخ ببرد. آری، اسلام این ویژگی را دارد که همیشه جانب پدر و مادر و نگه می دارد، و بایستی پدر و مادر بود و پدر و مادر شد تا فهمید که حق پدر و مادر به راستی چیست و چرا اسلام جانب والدین را نگه میدارد. بنده مدافع پدر رومینا اشرافی نیستم و نخواهم بود، چرا که بایستی خصم ظالم بود، اما نبایستی فراموش کرد که ظالمین اصلی کسانی هستند که این فرهنگ را برای ما اینگونه رقم زدند و فرزندان را از پدر و مادرها جدا ساختند و عوان ایشان نیز کسانی هستند که برای آنها کف زدند و سیمرغ ها دادند و در بیان و بنان از ایشان حمایت نمودند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🔰 اختصاصی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم عرضه میکند: 🎙 صوت درس گفتار کتاب شریف «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا» ▪️با رویکرد 💠استاد امین اسدپور —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 009_Default_1587208227.mp3
13.07M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 9 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 010_Default_1587813108.mp3
13.08M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 10 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
هدایت شده از پژوهشکده باقرالعلوم
✅ روایت یاری؛ تلاشی برای بازشناسی ابعاد و سازوکارهای یاریگری عمومی در برابر بیماری کرونا# ❇️ سلسله وبینارهای ، بخشی از برنامه‌ی پژوهشی‌ای که تلاش می‌کند به بازشناسی ابعاد و سازوکارهای یاریگری عمومی در برابر بیماری کرونا بپردازد. نخستین وبینار با حضور اندیشوران ارجمند دکتر کلانتری، دکتر جعفری، دکتر مهدیار و حجت‌الاسلام جعفری برگزار می‌گردد. ✅ زمان: دوشنبه ۱۸ خرداد ساعت۱۶; ✅ مکان: از طریق لینک ذیل; http://croom.ir/b/ypx-ew7-xmt @Bagherololum
rouh tohid 011_Default_1587987692.mp3
15.42M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 11 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .